• A7 Ploiești - Bacău - Suceava

    AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
    1k
    2 Votes
    1k Mesaje
    519k Vizualizări
    M
    @MihaiD Eu am înțeles ce spui tu — practic, vor lucra pe toate loturile, cu obiectivul de a finaliza toate cele șase loturi anul viitor. Chiar dacă asta înseamnă să renunțe la unele deschideri spre sfârșitul acestui an. E o strategie bună — câteva luni în plus, la o lucrare de asemenea dimensiuni, nu mai contează. Iar progresele de până acum confirmă ce spui și tu: la sfârșitul verii 2026, e foarte posibil ca UMB să finalizeze toate cele șase loturi rămase din A7. Între entități mari (state, firme), lucrurile nu funcționează chiar atât de rigid — se mai pot renegocia. Chiar sunt curios să văd politicianul care, la ora 12:00 fix, pe 31 august, taie finanțarea unui proiect aflat la 95%. Și nu mă refer doar la noi, ci și la alții care au capacitatea reală de a negocia — gen Polonia, Italia etc. Și ei vor avea proiecte la 90%, nu doar România. Ce spuneam mai devreme — 3-4 luni până la sfârșitul anului — e un mizilic. Eu sunt aproape sigur că vor exista amânări chiar mai mari. Să nu uităm nici discuția din Parlamentul European despre o posibilă prelungire cu 18 luni. Toată această discuție apocaliptică despre 31 august 2026 mi se pare contraproductivă. Mi-ar plăcea să explice cineva, serios, cum am putea pierde bani dintr-un împrumut care nu are componentă nerambursabilă. Sau de ce nu am reușit să includem mai mult din A7 în POT 2021–2027, unde — din câte știu — încă există o componentă nerambursabilă de 40%. Sau, și mai important, care este planul de finanțare pentru autostrăzi pe următorii 5 ani, nu doar pe următoarele 12 luni. Infrastructura mare nu se face în 12 luni. Aș vrea să văd o capacitate reală de a planifica măcar pe câțiva ani înainte.
  • Brasov

    DISCUȚII LOCALE
    20
    3 Votes
    20 Mesaje
    981 Vizualizări
    M
    https://www.youtube.com/watch?v=s8ReX-XVFnA
  • Centuri rutiere

    AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
    124
    0 Votes
    124 Mesaje
    21k Vizualizări
    P
    Centura Comarnic | Primele zone pregătite de asfalt | 12.07.2025 | Frasinul&Artehnis SkyScraper Ro https://www.youtube.com/watch?v=PpWmE-6mlpo
  • A3 București - Brașov - Cluj Napoca - Borș

    AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
    288
    2 Votes
    288 Mesaje
    96k Vizualizări
    P
    Autostrada A3, lot integral Zimbor-Nădășelu, 11 iulie 2025 Cristian Marius Man https://www.youtube.com/watch?v=GoKIalvJnqY
  • A0 și DNCB, centuri București

    AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
    436
    0 Votes
    436 Mesaje
    95k Vizualizări
    M
    Deja, la podul mare, au trei deschideri suprabetonate. Se mișcă excelent.
  • A9 - Autostrada Timisoara - Moravita

    AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
    15
    2 Votes
    15 Mesaje
    919 Vizualizări
    R
    de lotul 1 se mai aude ceva ....
  • A6, DEx12 autostrăzi și drumuri express Oltenia

    AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
    345
    1 Votes
    345 Mesaje
    112k Vizualizări
    P
    Bulevardul Malinului Craiova 11 07 2025 RD https://www.youtube.com/watch?v=07x0GCzG_ww
  • 2 Votes
    126 Mesaje
    23k Vizualizări
    P
    Drumul express DEx6 Braila-Galati | Imagini și sunet din șantier de la nivelul solului. Radu Aramă https://www.youtube.com/watch?v=y3q-GhyhQGk
  • Rutier București - Ilfov

    BUCURESTI
    8
    0 Votes
    8 Mesaje
    547 Vizualizări
    M
    https://www.youtube.com/watch?v=Dh6IOsCkzyU
  • Lucrări de reabilitare sau construcție căi ferate

    Moved CĂI FERATE
    218
    0 Votes
    218 Mesaje
    63k Vizualizări
    M
    https://www.youtube.com/watch?v=7hIW6m0RtmA&ab_channel=KreativeWheelsRO
  • Timisoara

    DISCUȚII LOCALE
    41
    1 Votes
    41 Mesaje
    3k Vizualizări
    ncbN
    Demolarea Stadionului Dan Păltinisanu Timișoara -Stadiu lucrări 10.07.2025 https://youtu.be/q1qZPyrbYS4?si=b1yaJGpPP2zd_Xs0 frameDfuturePRODUCTIONS
  • A8 Tg. Mureș - Tg. Neamț - Iași - Ungheni Prut

    AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
    210
    3 Votes
    210 Mesaje
    30k Vizualizări
    M
    @vancouver Nu mai țineam minte exact când s-au pierdut; era o informație pe care o știam încă de când am început să urmăresc infrastructura. Am citit și despre corupția de la începuturi și cât se fura atunci; îmi amintesc și de momentul în care s-au blocat proiectele. Dar nu am spus toate astea cu intenția de a da în unii sau în alții, ci doar din convingerea că ar fi fost foarte bine să mai fi avut niște bani nerambursabili — mai ales în condițiile actuale. Oricum, dacă am greșit, mă bucur că ai corectat; cel mai important este să spunem adevărul, chiar dacă nu acesta era punctul central al mesajului meu. Între 2015 și 2021 (adică 7 ani), după cum am spus, am avut o medie de aproximativ 38 km/an. Asta nu are cum să fie în regulă — e clar mult prea puțin pentru o țară ca România. Așadar, dacă am consumat toate fondurile europene pentru acești 38 km/an, înseamnă că fondurile alocate României au fost subdimensionate? Putem face o comparație cu Polonia sau Ungaria, să vedem cum stăm? În rest, mi se pare foarte suspect de ce trebuie să construim cât mai mult prin PNRR, care este, în fond, doar un simplu împrumut. Lipsa de capacitate a firmelor este direct proporțională cu nivelul investițiilor guvernamentale. Nu poți construi sub 40 km/an și, în același timp, să te aștepți ca firmele să aibă capacitate. Ca să nu mai spun că și pe acești puțini kilometri s-au înregistrat întârzieri (A3, A10)... Nu este vina firmelor — dar niciun privat nu investește să se extindă atunci când cererea este atât de mică. Să nu uităm că și UMB voia, la un moment dat, să închidă firma in jur de 2019. Creșterea firmelor (și a pieței conexe) a început abia în jur de 2020, când a început să apară cererea reală. Cu ce nu pot fi de acord este ideea că „am ponegrit România”. Nici în ultimul mesaj, nici în altele nu cred că am atacat România. Chiar și după 20 de ani, este țara mea, iar rudele mele trăiesc în continuare acolo. Mesajul meu era, de fapt, să nu mai fim naivi și să nu contribuim, din neglijență sau manipulare, la distrugerea firmelor cu capital românesc — pentru că nu avem chiar atât de multe.
  • DX Bacău - Piatra Neamț

    AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
    18
    1 Votes
    18 Mesaje
    910 Vizualizări
    M
    @adrianctin Eu nu zic să nu se facă – e clar că sunt multe locuri în țara asta unde drumurile nu sunt cum ne-am dori. Mai ales că și eu sunt din Moldova și cunosc bine drumurile din zonă. Doar că nu poți spune că e mai important decât A0, A1 sau A7. Ca să nu mai spun că ar fi ridicol să începi acest drum expres înainte ca A7 să se apropie măcar de Pașcani. Așadar, Bacău – Piatra Neamț e o discuție pentru 2027.
  • Autostrăzi

    AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
    101
    3 Votes
    101 Mesaje
    19k Vizualizări
    W
    Drumuri cu prioritate https://www.youtube.com/watch?v=hgR8osqj-Oo?si=opEBffcHfmw4VL1F
  • 1 Votes
    56 Mesaje
    2k Vizualizări
    vancouverV
    Via Cluj TV: https://www.youtube.com/watch?v=qJxL-RbgI6c
  • A1 - Nădlac-Timișoara-Sibiu-Pitești-București

    AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
    896
    0 Votes
    896 Mesaje
    327k Vizualizări
    ncbN
    Când vom putea circula prin primul tunel de autostradă din România https://youtu.be/u31a9OIcOis?si=-WZAmJGtsbGnAGBO Știrile ProTV
  • Bihor

    DISCUȚII LOCALE
    46
    1 Votes
    46 Mesaje
    4k Vizualizări
    P
    @vancouver Cred ca teoretic trebuie sa fie gata la final de august, dar pare ca o sa fie o mica intarziere. Ramane de vazut cum se misca in urmatoarele 4-5 saptamani.
  • Economie

    DISCUȚII GENERALE
    20
    3 Votes
    20 Mesaje
    1k Vizualizări
    F
    https://youtu.be/CHKnJIYRlIU?si=fgWuW7ZcFW5M6uqX
  • A13 Sibiu-Brașov-Bacău

    AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
    76
    1 Votes
    76 Mesaje
    10k Vizualizări
    D
    Asta cu 17km de tunel este un motiv in plus ca segmentul Târgu Secuiesc - Onești sa nu se faca niciodată. Brasov-Secuime se va face din motive politice,
  • 0 Votes
    56 Mesaje
    4k Vizualizări
    M
    Nu cred că va fi așa presiune să ne oprim, pentru că, fără niciun euro fonduri europene, putem presupune că avem resurse să mergem înainte cu echivalentul cofinantarii și neeligibilelor, care pot fi chiar mai mari de 10%, iar dacă alocăm % din buget pentru capitolul investiții în A/DX, punem și un efect de multiplicare în economie a tronsoanelor finalizate, sumele brute vor fi sensibil mai mari în 2030 decât în 2025. Mă gândesc la un 15 miliarde lei/an, nu e ca și cum nu ar însemna nimic, e foarte mult. Gândiți-vă apoi ce înseamnă să închidem lista de mai sus. Enorm. Aproape că nici nu-mi imaginez. Vis.