• A7 Ploiești - Bacău - Suceava

    Moved AUTOSTRĂZI
    3k
    2 Votes
    3k Mesaje
    968k Vizualizări
    daniel22_22D
    Asa e, au stiut de mult timp ca licitatiile alea sunt cu probleme si au tacut pana au trecut alegerile. Oamenii politici au o singura caracteristica: mint continuu.
  • A1 - Nădlac-Timișoara-Sibiu-Pitești-București

    Moved AUTOSTRĂZI
    1k
    1 Votes
    1k Mesaje
    461k Vizualizări
    ncbN
    https://youtu.be/vcgpEiFimlc?si=j5D4vqTjd5li40ml
  • HSR Linii si trenuri de mare viteză

    CĂI FERATE
    8
    2 Votes
    8 Mesaje
    205 Vizualizări
    JohnDoeJ
    @vancouver cred ca asa cum au mai spus colegii de forum, ne putem inspira pentru HSR si autostrazi dupa modelul francez. Relieful Romaniei aduce cu cel al Frantei, cultural muncim la fel. Poate HSR Bucuresti Timisoara Budapesta si Iasi Cluj Budapesta cu legaturi de viteza medie (160 km/h) Poate Bucuresti Iasi Chisinau ar merge de asemenea.
  • A0 centura București la nivel de autostradă

    Moved AUTOSTRĂZI
    733
    0 Votes
    733 Mesaje
    174k Vizualizări
    EmericE
    https://www.youtube.com/watch?v=rFyXe12ex-8
  • A13 Sibiu-Brașov-Bacău

    Moved AUTOSTRĂZI
    185
    1 Votes
    185 Mesaje
    23k Vizualizări
    F
    @vancouver varianta asta desenata de mine ca amator îmi arata ca urca pana la max 590 (poate se găsesc soluții in teren sa fie cât mai aproape de proiect 580). Poate aruncați o privire Am pus gpx aici. (am lasat un spatiu inainte de "com" ca sa ma lase sa postez) "limewire. com/d/K8vqM#W9dPVGnayc" .[image: 1764925991274-var.png]
  • Centuri rutiere

    Moved DRUMURI NAȚIONALE
    196
    0 Votes
    196 Mesaje
    34k Vizualizări
    JohnDoeJ
    Deprimant e stilul asta de mincinos patologic/compulsiv in care sunt tratate datele limita. Si e de inteles cum exista e deconectare masiva intre ceea ce se intampla pe teren si ce se vede din birourile functionarilor statului platiti din banul public. Poate e timpul ca viitorii profesionisti din MT sa fie specialisti si in managementu; proiectelor nu numai specialisti in constructii.
  • 1 Votes
    16 Mesaje
    1k Vizualizări
    vancouverV
    @daniel22_22 Asta stim cu totii. Dar acum stirea noua zice ca s-a semnat un memorandum. Fie si numai ca sa mimeze ca fac pasi in directia asta, bulgarii trebuie sa inceapa la un moment dat ceva pe coridorul despre care vorbim.
  • Material rulant: Locomotive, vagoane etc

    CĂI FERATE
    233
    1 Votes
    233 Mesaje
    64k Vizualizări
    vancouverV
    Softurile 12 si 13: https://www.economica.net/softronic-locomotive-pnrr-2_894243.html [image: 1764868664075-soft13.png]
  • Lucrări de reabilitare sau construcție căi ferate

    Moved CĂI FERATE
    362
    0 Votes
    362 Mesaje
    89k Vizualizări
    ncbN
    https://youtu.be/GvdmKZpiamM?si=bi0fP6oNcfCnE0wU
  • A3 București-Brașov-Cluj Napoca-Borș și A10 Sebeș-Turda

    Moved AUTOSTRĂZI
    510
    2 Votes
    510 Mesaje
    145k Vizualizări
    EmericE
    https://www.youtube.com/watch?v=osTVYQYEDaQ
  • Brașov

    DISCUȚII LOCALE
    28
    3 Votes
    28 Mesaje
    2k Vizualizări
    ncbN
    https://youtu.be/F3ypUA1MNgw?si=hW52E7EBjObgwqY-
  • Siguranță rutieră, accidente, legislație

    AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
    32
    0 Votes
    32 Mesaje
    2k Vizualizări
    vancouverV
    O stire din feroviar, dar dupa parerea mea rezolvarea tine intr-o oarecare masura de rutier. Adica pasaje peste CF pe care se circula cu viteza superioara (sa zicem 120 si peste). Cu inchiderea trecerilor vechi, nu precum la Drajna, unde trecerea veche a fost pastrata sub pasaj (aberant), desi pasajul este special prevazut cu sensuri giratorii la ambele capete, sa deserveasca toate directiile. https://clubferoviar.ro/statistica-accidente-la-trecerile-la-nivel/
  • Arad

    DISCUȚII LOCALE
    27
    1 Votes
    27 Mesaje
    2k Vizualizări
    ncbN
    https://youtu.be/CQ7kg0fCRtc?si=Avgkpg630aHqf8SV
  • Autostrăzi

    Moved AUTOSTRĂZI
    136
    3 Votes
    136 Mesaje
    25k Vizualizări
    EmericE
    https://www.facebook.com/CristianOvCPistol/posts/pfbid02QqjFFx2SLWG7Kanj9gHWDfKAh26HADgX5o1VZVSRfMT9KKMr98n4U7oot7kuU3VPl
  • 0 Votes
    36 Mesaje
    2k Vizualizări
    vancouverV
    https://economedia.ro/drumul-expres-satu-mare-baia-mare-a-primit-aviz-favorabil-pentru-studiul-de-fezabilitate-de-la-un-consiliul-interministerial-din-ministerul-dezvoltarii-in-februarie-a-fost-avizat-de-anrm.html
  • Energie

    DISCUȚII GENERALE
    78
    2 Votes
    78 Mesaje
    5k Vizualizări
    Duta CD
    @vancouver a spus în Energie: https://www.economica.net/tarnita-edf-itochu-hidro_893191.html Ar fi bine dacă s-ar implica!
  • DX23 Focșani - Brăila

    DRUMURI EXPRESS
    21
    3 Votes
    21 Mesaje
    835 Vizualizări
    ncbN
    𝐈̂𝐍𝐂𝐄𝐏𝐄 𝐏𝐑𝐎𝐈𝐄𝐂𝐓𝐀𝐑𝐄𝐀 𝐃𝐑𝐔𝐌𝐔𝐋𝐔𝐈 𝐄𝐗𝐏𝐑𝐄𝐒 𝐅𝐎𝐂𝐒̦𝐀𝐍𝐈-𝐁𝐑𝐀̆𝐈𝐋𝐀 🛣️ 𝐄𝐭𝐚𝐩𝐚 𝐝𝐞 𝐩𝐫𝐨𝐢𝐞𝐜𝐭𝐚𝐫𝐞 𝐚 𝐃𝐫𝐮𝐦𝐮𝐥𝐮𝐢 𝐄𝐱𝐩𝐫𝐞𝐬 𝐅𝐨𝐜𝐬̦𝐚𝐧𝐢-𝐁𝐫𝐚̆𝐢𝐥𝐚 𝐚 𝐢̂𝐧𝐜𝐞𝐩𝐮𝐭, astăzi, 2.12.2025, conform Ordinului emis în urmă cu două săptămâni. Proiectarea celui mai lung drum expres din România care se construiește în cadrul unui singur contract are o durată de șase luni, lucrările de execuție urmând să înceapă în vara anului viitor. ✅ Drumul Expres are o lungime de 73,5 kilometri și asigură legătura între Autostrada Moldovei A7, Podul peste Dunăre de la Brăila și Drumul Expres Brăila-Galați. Este primul contract de infrastructură mare pe care Compania Națională de Investiții Rutiere l-a lansat în licitație pentru proiectare și execuție (septembrie 2024), contractul de 4,29 miliarde lei fiind semnat la doar un an de la publicarea procedurii în SEAP. ✅ Pe traseul din județele Vrancea și Brăila sunt prevăzute : -57 de structuri (poduri/viaducte) -șase noduri rutiere (Nodul Focșani-intersecție A7, Milcovul, Măicănești, Corbu, Siliștea și nodul rutier Brăila -intersecție Drum Expres Buzău-Brăila). -două parcări de scurtă durată și un spațiu de servicii prevăzut cu zonă rezervată pentru benzinărie și spațiu pentru comerț/alimentație publică. 𝐃𝐄𝐓𝐀𝐋𝐈𝐈 𝐏𝐑𝐎𝐈𝐄𝐂𝐓 https://www.cnir.ro/proiecte/drum-expres-focsani-braila/ CNIR
  • Economie

    DISCUȚII GENERALE
    77
    3 Votes
    77 Mesaje
    3k Vizualizări
    Duta CD
    @Azzl Un model de succes in Romania. Trebuie pus in ramă!
  • Cârcoteala de pe drum

    AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
    165
    3 Votes
    165 Mesaje
    7k Vizualizări
    JohnDoeJ
    Tot insist cu citarile astea Acum Mihai ne face mai destepti: http://forum.construim-romania.ro/post/9025 Lucrurile sunt mult-mult mai complicate de atat. Desi este contra-intuitiv, scopul primordial al indicatoarelor rutiere nu este orientarea, ci siguranta rutiera. Accidentele, mai ales cele tragice, au loc atunci cand unul sau mai multi soferi nu inteleg contextul drumului, motiv pentru care iau o decizie gresita: estimeaza gresit viteza maxima posibila, estimeaza gresit spatiul de franare, se incadreaza pe banda gresita etc. Atunci cand lucrurile astea se petrec la viteze de drum national, uneori inca ai timp sa corectezi o decizie gresita. Insa la vitezele de autostrada, sansele de corectare a unei decizii gresite scad drastic, deci sansele de accident cresc dramatic atunci cand apar confuzii. Iar la energiile specifice vitezelor de autostrada, accidentele sunt aproape garantat tragedii: morti, raniti grav, multe vehicule implicate, multe vieti distruse. De asta, cu cat cresti viteza, cu atat este crucial sa reduci orice posibil scenariu de confuzie pe drum. Pentru ca ajunge un singur sofer confuz - UNUL SINGUR - prins intr-un scenariu defavorabil (intuneric, ploaie, oboseala, "putin racit", proaspat dat afara de la serviciu ori proaspat certat cu partenerul) si mor cativa oameni! Nu neaparat cel care a gresit, ci foarte posibil tu, cel care folosesti GPS si care iti inchipui ca n-ai nicio problema cu indicatoarele. Este, asa cum am mai spus, la fel ca focul in benzinarie. Te poti juca linistit cu focul in benzinarie si garantat, in 99.99% din cazuri nu se intampla nimic. Numai ca-n al 10.000-lea caz benzinaria explodeaza si cineva moare. Focul in benzinarie este interzis tocmai pentru acel al 10.000-lea caz, pentru ca nimeni sa nu moara. Dar cum apare confuzia pe o autostrada cu indicatoare prost gandite? Extrem de simplu! Asta daca intelegi psihologia umana si daca intelegi ca oamenii nu sunt fiinte rationale ori computere atunci cand iau deciziile in viata de zi cu zi, mai ales cand e vorba de deciziile rapide. Creierul uman vrea ca informatiile despre lume sa fie coerente unele cu altele. De asta cauta si chiar imagineaza coerenta in permanenta, inclusiv acolo unde nu exista. Zilnic auzim lucruri care nu exista si vedem lucruri care nu exista, asta demonstrat stiintific. Ori, mai rau, creierul ignora informatiile care-i contrazic imaginea pe care si-a format-o despre lume (confirmation bias). Culmea este ca desi toti suntem guvernati de fix aceleasi mecanisme psihologie, multi traiesc cu impresia ca lor nu li se aplica. De exemplu, tu vezi pe GPS ca Focsani e inainte, dar creierul tau nu culege informatia doar din GPS, ci de peste tot de unde exista informatia. Si o face permanent si subconstient, fie ca tu vrei sau nu. Adica creierul tau citeste si indicatorul de pe autostrada, chiar daca tie ti se pare ca-l ignori. Ori indicatorul iti spune ca inainte e doar Suceava si Siret, care nu te intereseaza. Creierul tau, obisnuit cu o anumita logica a lumii, formata in zeci de ani de experienta, se asteapta ca un oras ca Focsani-ul sa fie pe indicator. Faptul ca Focsani-ul lipseste de pe indicator nu e coerent cu ceea ce spune GPS-ul si cu ceea ce creierul stie despre lume. In acel moment apare confuzia si dubiul ca poate directia inainte nu e cea corecta. Iesirea imediata pare pentru o fractiune de secunda o optiune mai buna decat continuarea pe "drumul gresit". Asta e fractiunea de secunda in care apare confuzia, care imediat pune creierul in paralizie decizionala: o alegere intre optiunile inainte si la dreapta devine momentan imposibila. Numai ca masina merge cu 130km/h si creierul este simultant constient ca are maxim 3 secunde sa ia o decizie ireversibila. In acest moment se instaureaza panica! Culmea este ca panica are o probabilitate de instalare cu atat mai mare cu cat erai mai relaxat si mai calm inainte de momentul confuziei. Adica fix cum sunt majoritatea soferilor atunci cand conduc pe autostrada: relexati! Ori panica este un mecanism de decizie ancestral si subconstient care ocoleste complet ratiunea "lenta" din mecanismul de decizie, pentru ca este inadecvata cu viteza de reactie necesara in situatia imediata. Din momentul in care se instaleaza panica, orice decizie absolut stupida si irationala devine posibila. Pur si simplu creierul e constient ca nu are timp sa analizeze toate infromatiile si sa re-inteleaga lumea. Asa ca apeleaza la decizii precompilate din memorii indepartate, care n-au nicio legatura cu contextul actual, cum este de exemplu sa trasul brusc de volan spre iesire in fata unui tir, ori o frana brusca. Ori cine stie ce altceva ce n-are nicio logica, alta decat un impuls ancestral al unui creier in stare de panica. Din comfortul canapelei, unde ai zeci de secunde sau minute intregi sa judeci o astfel de sitiuatie sub toate aspectele, asa ceva pare neverosimil si absurd. Numai ca in scenariile care se masoara in secunde, atat poate creierul nostru confuz. Si, la fel ca in cazul focului in benzinarei, ajunge ca un asemenea scenariu sa se intample nu de fiecare data, ci o singura data pentru sa moara oameni si pentru ca multe vieti sa fie distruse. Inclusiv ale unor oameni care n-au nicio treaba cu cauza accidentului. De asta autostrazile se construiesc cu vizibilitate de minim 500m in orice punct in care viteza legala este de 130km/h, dar uzual cu vizibilitate de 1000-1500m sau chiar de mai multi kilometri acolo unde este posibil. Asta nu din greseala, ci din proiectare, pentru evitarea oricarei confuzii si a oricarui element de surpriza, ca masura fundamentala de siguranta rutiera. Pentru cine nu crede, Youtube-ul este plin de filmari cu soferi care iau decizii absolut stupide. Si, in ciuda parerii "din gatul maineii" ca respectivii soferu iau astfel de decizii "de prosti", iti garantez ca in fiecare caz exista o mare parte de vina a drumului si a semnalizarii rutiere, care a generat o situatie confuza pentru un sofer intr-un context defavorabil. De asta, hai sa nu facem si noi confuzii: da, deschiderea autostrazilor este o veste extrem de buna. Dar nu, indicatoarele de pe autostrazile Romaniei nu sunt conforme. Exista o intreaga stiinta a coordonarii maselor, bazata pe psihologia umana, stiinta care este insa grav incalcata de indicatoarele rutiere de pe autostrazile din Romania.
  • Drumuri Nationale

    Moved DRUMURI NAȚIONALE
    91
    1 Votes
    91 Mesaje
    12k Vizualizări
    Duta CD
    @JohnDoe In oraș ,in Corabia doar strada principala este ok , in rest in oras da . Dar străzile din oraș nu aparțin de DN. Ele sunt locale și țin de nepăsarea primarului. Corabia este un oraș mort. Dn Turnu Măgurele - Corabia -Bechet in schimb este foarte bun . Nu denivelari,nu gropi. Este de albastru.