• 0 Votes
    477 Mesaje
    10k Vizualizări
    M
    Mda. Nu te poti pune cu Aktor: "Cu certitudine pana in 15 Aprilie" a devenit "pana la sfarsitul lunii Mai".
  • Galați

    DISCUȚII LOCALE
    1
    1 Votes
    1 Mesaje
    12 Vizualizări
    Nu a răspuns nimeni
  • 2 Votes
    84 Mesaje
    2k Vizualizări
    P
    SALAJ | Autostrada A3 Mihaiesti - Zimbor -- subsectiunea 3B LOT 1 | 09.02.2025 The Flying Cat https://www.youtube.com/watch?v=0m_b9md6aYM
  • Lucrări de reabilitare sau construcție căi ferate

    Moved CĂI FERATE
    95
    0 Votes
    95 Mesaje
    1k Vizualizări
    vancouverV
    Mult mai grav e altceva: raman ca. 60 km de linie simpla intre Cluj si Oradea. Degeaba bagi bani sa faci corectari de traseu, ca sa mai castigi 15-20 minute si sa mergi sa zicem cu 120 in loc de 80 pe cateva zeci de km, daca pe de alta parte trebuie apoi sa stai sa astepti la incrucisare. Cea mai mare nenorocire este ca linia simpla are o capacitate de ca. 4 ori mai mica decat una dubla. Aprox. 72 tren / zi / sens daca si noaptea bagi blana trenuri - ceea ce in realitatea nu se intampla ca nu ai de calatori noaptea decat 1-2. Si atunci in realitate pe linie simpla bagi maxim 30-40 de trenuri / zi / sens. Ai si mici rezerve in caz de intarziere, adica la incrucisare clar orice tren intarziat il obliga si pe cel din contrasens sa intarzie, dar apoi daca este un gap, o mica pauza, asta nu afecteaza tot orarul din ziua respectiva. In schimb pe linie dubla circula real masurat in diverse tari pana la 170 - 180 trenuri / zi / sens. (in Romania aprox. 80 / zi / sens pe Buc-Pl real masurat). Iar teoretic pana 280 tren / zi / sens. Culmea ca viteza aproape ca nu conteaza la capacitate. Si cu 40 la ora, daca ai un sir continuu de trenuri la 5 minute intre ele pe linia dubla atunci incap teoretic 288 trenuri / zi / sens. Toate cu aceeasi viteza. Intercalarea unor trenuri cu viteze diferite duce insa la reducerea acestei capacitati; cel de viteza nu are voie sa aibe nimic in fata si unul lent in spatele lui creeaza alt spatiu gol. Dar revenind la oile noastre, repet, marea nenorocire este capacitatea reala de 40 tren / zi / sens in loc de aprox. 160 tren / zi / sens din cauza pastrarii unei parti a traseului cu un singur fir. Si in plus intarziatele, care vor impacta asupra trenului punctual la orice cruce, adica numai serviciu punctual si sigur nu poate fi oferit.
  • A6, DEx12 autostrăzi și drumuri express Oltenia

    AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
    131
    1 Votes
    131 Mesaje
    3k Vizualizări
    C
    ** 𝑭𝒊𝒍𝒊𝒂𝒔̦𝒊-𝑺𝒆𝒗𝒆𝒓𝒊𝒏, 𝒍𝒖𝒄𝒓𝒂̆𝒓𝒊 𝒑𝒆𝒏𝒕𝒓𝒖 𝒆𝒍𝒂𝒃𝒐𝒓𝒂𝒓𝒆𝒂 𝑺𝒕𝒖𝒅𝒊𝒖𝒍𝒖𝒊 𝒅𝒆 𝒇𝒆𝒛𝒂𝒃𝒊𝒍𝒊𝒕𝒂𝒕𝒆. A fost finalizată activitatea de #deminare efectuată pe amplasamentul viitorului drum de mare viteză #Filiași-Severin. Această activitate are rolul de a ne asigura că lucrările ce urmează să se execute nu sunt puse în pericol de elemente de muniție îngropate în pământ. Lucrările sunt executate de personal specializat în mânuirea materialelor cu potențial explozibil. #drumuridemareviteza #investiții #fondurinerambursabile #siguranțărutieră #DRDPCraiova** [image: 1739204490756-img_0228.jpeg] [image: 1739204490770-img_0229.jpeg] [image: 1739204490787-img_0230.jpeg] [image: 1739204490801-img_0231.jpeg]
  • A9 - Autostrada Timisoara - Moravita

    AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
    5
    1 Votes
    5 Mesaje
    153 Vizualizări
    vancouverV
    https://economedia.ro/autostrada-a9-timisoara-moravita-noua-oferte-depuse-la-licitatia-pentru-lotul-1-remetea-mare-jebel-36-km-cu-o-valoare-de-565-miliarde-lei-parcurs-fulger-al.html Ofertele depuse: Asocierea ANTREPRIZA DE CONSTRUCȚII DRUMURI ȘI AUTOSTRĂZI SRL (lider) – DANLIN XXL SRL – GROMA HOLD EOOD – EVROPEISKI PATISHTA AD – FRASINUL SRL (România – Bulgaria) Asocierea DRUM ASFALT SRL (lider) – AUTOMAGISTRAL-PIVDEN SRL (România – Ucraina) Asocierea IC IÇTAŞ INŞAAT SANAYI VE TICARET A.Ş. (lider) – ROTARY CONSTRUCTII MENTENANTA SA (Turcia – România) KALYON INSAAT SANAYI VE TICARET A.Ş. (Turcia) KOLIN INSAAT TURIZM SANAYI VE TICARET A.S. (Turcia) Asocierea MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET A.S. (lider) – CBI CONSTRUCTII, TURISM & INVESTITII S.R.L. (Turcia – România) Asocierea MAPA INSAAT VE TICARET A.S. (lider) – GUNAL INSAAT TICARET VE SANAYI A.S. (Turcia) Asocierea NUROL CONSTRUCTION SA (lider) – NUROL INSAAT VE TICARET A.S. (România – Turcia) WEBUILD SPA – MILANO (Italia)
  • 2 Votes
    621 Mesaje
    14k Vizualizări
    D
    @mike_us a spus în A7, A8 - autostrăzi si drumuri express zona Moldovei: @vancouver Mai aveți în plan să filmați lotul 2 din Ploiești - Buzău în următoarele săptămâni? Am facut ieri (duminica) o plimbare pana la Fulga (doar plimbare, nu am drona sa filmez ceva) si la Fulga sosise o macara mare de la Deme care, probabil, ar urma sa fie pusa azi pe pozitii pe partea cu Mizil. Profilele metalice din ambele capete al pasajului sunt asamblate si pregatite de ridicare. Pe lotul 1 se lucra la nodul cu DN1D si la unul din conurile de la nodul cu A3. Mai au de finalizat conurile la inca 2 pasaje peste A7 (doar de finalizat, cea mai mare parte e facuta la ambele pasaje).
  • Material rulant: Locomotive, vagoane etc

    CĂI FERATE
    100
    0 Votes
    100 Mesaje
    1k Vizualizări
    vancouverV
    https://clubferoviar.ro/locomotiva-modernizata-la-softronic-baneasa/ [image: 1739186923508-locomotive-softronic-1.jpg] [image: 1739186923545-locomotive-softronic-3.jpg] [image: 1739186923580-locomotive-softronic-4.jpg] Prima locomotivă modernizată de Softronic pentru CFR Călători cu finanțare din Planul Național de Redresare și Reziliență va fi prezentată marți în Gara Băneasa din București. Între timp, pe linia de producție de la Craiova a intrat a zecea locomotivă din lotul de 19. Uzina craioveană este cu mult înaintea graficului de livrare anunțat inițial. Locomotiva EA 229 va fi prezentată mâine după-amiază în stația CF București Băneasa, după ce a fost modernizată la Sofronic Craiova și a fost omologată pentru circulația pe rețeaua feroviară românească. Pai la fix, ca tocmai pierdu CFR Calatori una cu accidentul de azi. Desi nu cred ca e mare lucru sa o repare, probabil ca o sa dureze ca de obicei, 1-2 ani!
  • Mersul Trenurilor, stiri si noutati

    CĂI FERATE
    17
    1 Votes
    17 Mesaje
    256 Vizualizări
    vancouverV
    https://economedia.ro/proiectul-trenurilor-metropolitane-in-brasov-primele-rute-vor-fi-spre-stupini-si-codlea.html
  • Autostrăzi în lume

    AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
    4
    1 Votes
    4 Mesaje
    116 Vizualizări
    vancouverV
    De aici pentru mine se desprind 2 concluzii: si noul pod de la Giurgiu-Ruse probabil va dura 15-18 ani pana vom circula pe el. Zic 15 pentru ca suntem un pas inaintea nemtilor, adica deja este licitat studiul de fezabilitate, in saptamanile care urmeaza vom afla participantii si speram cat de curand si castigatorul. problemele la Hamburg sunt mai ales la beton in zona portuara (multa umezeala). Acesta a fisurat, s-a infiltrat umezeala prin fisuri, a ajuns la armatura si aceasta a ruginit. Fisurile au fost detectate prea tarziu iar in unele locuri inaccesebile oricum nu se poate face nimic. Ori la structurile intinse (tablier) sau incovoiate (pile) armatura joaca un rol esential, ca. 99% din rezistenta este la armatura. Betonul are doar rol de a o proteja si de a o face sa conlucreze intr-un tot unitar. DECI MARE ATENTIE LA BETONUL ARMAT AL STRUCTURILOR IN APROPIEREA APELOR! Aka pod Braila, poduri pe langa Constanta, etc.
  • Satu Mare

    DISCUȚII LOCALE
    3
    2 Votes
    3 Mesaje
    36 Vizualizări
    P
    Se Deschide În Martie Visionary Walk https://www.youtube.com/watch?v=VRg_7U2U7Is
  • Timisoara

    DISCUȚII LOCALE
    3
    1 Votes
    3 Mesaje
    49 Vizualizări
    P
    Pe șantierul drumului de legătură dintre DN 69 Timișoara – Arad și autostrada #A1, echipele antreprenorului se axează pe activitatea la structuri, la pasajele și podurile de pe traseu. Stadiul proiectului este de aproape 42%. La pasajul care va fi parte din noul nod rutier de pe autostradă, la km 508, au fost montate toate grinzile peste deschiderea principală. Pasajul peste A1 va avea în total trei deschideri. Cele patru grinzi peste autostradă au o lungime de 37 metri fiecare, iar cele opt grinzi laterale au fiecare 28,6 metri. Activitatea este susținută și la celelalte pasaje și poduri, precum și la podețe. Continuă lucrările de terasament (așternere strat de formă, fundație de balast, compactare) și se fac lucrări pregătitoare pentru montarea tubului de protecție pentru conducta de gaze naturale. ️ Reamintim că lungimea noii căi de acces dinspre Timișoara (zona Sânandrei) spre A1 (zona Pișchia) va avea 9,9 km, două benzi pe sens, două poduri, patru pasaje peste drumul de legătură, două pasaje inferioare și trei noduri rutiere. ️ Antreprenorul lucrării: Antrepriza de Reparații și Lucrări ARL Cluj S.A. #DL69A1 DRDP Timişoara https://www.facebook.com/DRDP.Timisoara/posts/pfbid0Q8puWGfUJ5Va8dyVWA6J3MAKHDofXKSjTaSSfL6gALa3BmehcJbHesiR5ZBU1R7Gl?rdid=01pcFdUhwLhiTsu2
  • Centuri rutiere, inclusiv DNCB

    AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
    55
    0 Votes
    55 Mesaje
    1k Vizualizări
    P
    Centura Fagaras | Stadiul lucrarilor | 06.02.2025 FlyAbove https://www.youtube.com/watch?v=oSHDupMiE1o
  • 1 Votes
    47 Mesaje
    1k Vizualizări
    P
    Drum expres Galați - Brăila feb 2025 Adi Didi https://www.youtube.com/watch?v=VkQh5WZffxU
  • Bihor

    DISCUȚII LOCALE
    17
    1 Votes
    17 Mesaje
    249 Vizualizări
    R
    Nu mai e Banatu fruncea, e Bihoru!
  • Drumuri Nationale

    AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
    32
    1 Votes
    32 Mesaje
    725 Vizualizări
    vancouverV
    https://economedia.ro/santierul-pentru-noul-pod-rutier-intre-romania-si-ucraina-peste-raul-tisa-ajuns-50.html
  • Autostrăzi

    AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
    48
    3 Votes
    48 Mesaje
    1k Vizualizări
    vancouverV
    Din iunie fara intrerupere pe autostrada 465 km in Romania ! Date fiind cele mai recente prognoze: A0S3 va fi dat in trafic in aprilie DX12 L4.2 va fi dat in trafic in mai Sa zicem cel tarziu in iunie vom merge asadar neintrerupt 465 km de la nod centura Craiova cu DeX12 pana la iesirea de pe A4 la Ovidiu (sau 460 km pana la iesirea A4 spre Port Cta). Acum cele mai lungi trasee pe autostrada sunt: A0 Bragadiru - A4 Ovidiu 244 km A3 Tg. Mures - A1 Holdea 243 km Revenind la Craiova - Constanta, o sa avem si o economie de timp semnificativa. De ex. acum, miercuri, la ora 16 timpul intre DeX12 Centura Craiova si A4 Port Constanta este de 4:40 cf. google maps (sau 4:08 fara trafic). Pe 468 km. Dupa deschiderea celor 2 cioturi vor fi 459km, care la 130 km/h se parcurg in 3:32. Hai sa zicem 3:40 daca va fi putin aglomerat la iesirea de pe A1 pe A0 si la revenirea de pe A0 pe A2. ASADAR O ECONOMIE DE TIMP DE PESTE 1 ORA DUPA AMIAZA. Si ca. 35' intre timpii fara trafic (noaptea). Scade usor si distanta, ambele cioturi ramase fiind scurtaturi fata de drumul actual: nod A0/A1 - nod A0/DN6 acum 17km via DNCB, scade la 14km pe A0 nod Albota - nod DeX12/A1 acum 18km via DN65, scade la 12km pe DeX12 Reduce distanta Craiova - Constanta = 9 km
  • Siguranță rutieră, accidente, legislație

    AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
    1
    0 Votes
    1 Mesaje
    36 Vizualizări
    Nu a răspuns nimeni
  • Infrastructura de transport in lume

    DISCUȚII GENERALE
    3
    1 Votes
    3 Mesaje
    98 Vizualizări
    vancouverV
    https://www.zf.ro/business-international/companiile-austriece-ungaria-devenit-vis-urat-strabag-intrat-22659691 "Strabag, gigant austriac şi una dintre cele mai mari companii de construc­ţii din Europa Centrală şi de Est, are probleme mari în Ungaria. Deoa­rece a greşit la construcţia unei autostrăzi maghiare, guvernul de la Budapesta a dat de înţeles că nu mai vrea să colaboreze în viitor cu aceasta. Consideră că lucrările com­paniei nu îndeplinesc cerinţele de calitate." "Dezvoltat de două companii austriece ale Strabag, proiectul se anunţa a fi un triumf. Cu toate acestea, la doar doi ani de la deschidere, pro­bleme structurale severe au forţat închide­rea secţiunii dintre Szikszó şi Miskolc din cauza tasării solului. János Lázár, ministrul construc­ţiilor şi transporturilor, a vizitat şantierul şi a criticat aspru grupul austriac." "În opinia sa, execuţia defectuoasă a lucră­rilor de către Strabag a provocat problemele. Potrivit ministrului, tronsonul a trebuit să fie demolat aproape în totalitate pentru a-i asigura stabilitatea prin consolidarea structurii de susţinere. Secţiunea reproiectată va fi întărită cu grinzi metalice." "Potrivit Telex, Strabag şi-a asumat responsabilitatea şi s-a angajat să acopere costurile de reconstrucţie, estimate la 4–5 miliarde forinţi (9,7–12,1 milioane euro), în cadrul garanţiei oferite de grup. Iniţial programată a fi finalizată până în ianuarie 2023, reconstrucţia s-a confruntat cu mai multe întârzieri, drumul nefiind încă refăcut complet. În declaraţiile sale, Lázár a precizat că nu vrea să mai coopereze cu Strabag în viitor, deoarece nu consideră că munca companiei este de calitate mulţumitoare. Potrivit ministrului, lecţia care trebuie învăţată din cazul autostrăzii M30 este că ar trebui aplicate cerinţe mai stricte la selectarea contractanţilor, mai ales atunci când aceştia sunt companii străine. El pledează, de asemenea, pentru interzicerea companiilor străine ca operatori pe piaţa de retail din Ungaria." Am circulat chiar anul asta 2025 pe respectiva autostrada si este foarte bine facuta. Problemele sunt in 2-3 puncte unde au avut loc ulterior alunecari de teren - ceva gen "autostrada darâmata" de la noi, A1 Saliste-Cunta. Sau alunecarea Aktor de pe A10. Si da, cand aluneca autostrada, logic, trebuie refacuta din temelii, inclusiv ranforsata etc. Nu e nimic nemaivazut in lumea constructiilor si nu inseamna ca firma este neserioasa in ansamblu (in fapt este una din cele mai serioase din lume). Dar cand vrei neaparat sa ai o retorica anti-straini evident ca astfel de evenimente le vin la fileu. Sunt 90% convins ca si daca lucra o firma maghiara acolo (sau orice alta firma) alunecarile tot ar fi avut loc.
  • Statistică rutieră

    AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
    1
    +0
    1 Votes
    1 Mesaje
    53 Vizualizări
    Nu a răspuns nimeni