• A3 București-Brașov-Cluj Napoca-Borș și A10 Sebeș-Turda

    Moved AUTOSTRĂZI
    512
    2 Votes
    512 Mesaje
    148k Vizualizări
    M
    Autostrada A3, lot integral Poarta Sălajului-Zimbor, 5 decembrie 2025 https://www.youtube.com/watch?v=QF1Uo-5bvFc
  • A7 Ploiești - Bacău - Suceava

    Moved AUTOSTRĂZI
    3k
    2 Votes
    3k Mesaje
    993k Vizualizări
    A
    @daniel22_22 Ba chiar se poate. E la limita, nu e nimic sigur, inca e posibil sa deschida pana la Adjud pe 23 dec. Cortul mentionat mai sus e semnul ca vor sa faca asta, altfel nu ar avea rost sa se chinuie si sa faca chestii pe care nu le-au mai facut in trecut. La podurile mari hidroizolatia e partial facuta, peste o saptamana probabil vedem asfalt, peste tot e betonat, in afara de podetul ala de la 3:41 par aproape la fel de avansati ca pe lotul 1 ca timpi tehnologici, mai e putin de asfaltat si de montat parapetii din nodul Adjud nord.
  • Mersul Trenurilor, stiri si noutati

    CĂI FERATE
    44
    1 Votes
    44 Mesaje
    3k Vizualizări
    vancouverV
    In sens invers Constanta - Bucuresti nord: tabloul este asemanator, nu mai detaliez pe tipuri de trenuri si nu mai scriu de viteze si timpi, ca sunt practic la fel (plus 1 minut in multe cazuri) raman descoperite din cadentare orele 6, 10 si 19, dar trebuie precizat ca spre Bucuresti ultimul tren pleaca la 21:30, pe cand spre Constanta ultimul era la 20:33 nici la 13:30 nu este tren, dar il conideram pe del de 14:04 ca fiind aferent orei 13. IC de dimineata a fost tras la 9:25 in loc de 10:40: mult, mult mai bine asa. La 10:40 era foarte tarziu si ora 9 era pana acum descoperita, fara nici un tren de la Cta spre Buc IC de seara a fost tras un pic mai in fata, la 17:22 in loc de 17:30 trenul Regio Calatori pleaca la 12:41, imediat dupa trenul CFR de 12:30 - nu prea inteleg sensul acestei decizii. Cum ziceam intre 13 si 14 nu e nici un tren, puteau sa-l puna la 13:30 sau macar pe la 13:10-13:20. Bine, ei probabil au nevoie de garnitura mai departe spre Brasov, dar va circula goala de la Constanta.
  • A0 centura București la nivel de autostradă

    Moved AUTOSTRĂZI
    738
    0 Votes
    738 Mesaje
    179k Vizualizări
    ncbN
    https://youtu.be/vLaonUoEGCg?si=c2YvERsRlHkM6MeQ
  • Drumul Valea Larga

    BUCURESTI
    7
    1 Votes
    7 Mesaje
    697 Vizualizări
    A
    Capatul ala deschis e un pioc dubios, cu piste de biciclete care traverseaza si se opresc in bordura mediana. Nu am apucat sa dau o tura cu bicicleta ca sa vad in detaliu ce au facut acolo, dar din masina ceva e gresit. Iar semaforul dinspre Bd Timisoara spre Valea Larga e o oroare, sunt 2 semafoare cu timpi diferiti si se face stanga aiurea, mai ales ca e si linia de tramvai acolo.
  • Rutier București - Ilfov

    BUCURESTI
    22
    1 Votes
    22 Mesaje
    2k Vizualizări
    A
    S-a intamplat recent ceva important cu conexiunea de la Virtutii spre DNCB? Tocmai am auzit ca "o sa inceapa la ea" de la cineva care se ocupa de partea de finantare, nu stia mai multe detalii, credea ca stiu eu asa ca nu s-a preocupat sa intrebe ce si cum. O sa intrebe, dar saptamana viitoare sau cand o sa aibe ocazia.
  • A1 - Nădlac-Timișoara-Sibiu-Pitești-București

    Moved AUTOSTRĂZI
    1k
    1 Votes
    1k Mesaje
    470k Vizualizări
    ncbN
    https://youtu.be/oO3dBgJM0-0?si=Z-A-HoB-q257ODY1
  • A13 Sibiu-Brașov-Bacău

    Moved AUTOSTRĂZI
    192
    1 Votes
    192 Mesaje
    24k Vizualizări
    P
    @Azzl e complicat în zona Vâlcele. Între Araci și Vâlcele e o vale foarte îngustă și construită. În zona Sfântu Gheorghe îți va trebui un tunel să te scoată dinspre Vâlcele spre Chilieni. Soluțiile trebuie să fie la sud de Araci și la nord de Lempes. Pentru mine o enigmă e de ce nu îmbunătățesc soluția inițială prin tunel cut and cover în zona poligonului modificarea traseului la Ilieni să fie mai departe de case și fermă construcția pe zonă LEA la Podu Olt
  • Lucrări de reabilitare sau construcție căi ferate

    Moved CĂI FERATE
    366
    0 Votes
    366 Mesaje
    90k Vizualizări
    vancouverV
    Se pare ca in Ciulnita linia directa Bucuresti spre Constanta este finalizata si se circula cu 160 pe ea (sau poate 140). Inainte de interventia Arcada era limitata la 70. Se vede in timpii realizati zilele astea: [image: 1765051692256-cta-10min-resized.png] Prin Fetesti in continuare cu 50 km/h si peste macazele din cap Y cu 30. Deci se poate si mai bine.
  • HSR Linii si trenuri de mare viteză

    CĂI FERATE
    15
    2 Votes
    15 Mesaje
    295 Vizualizări
    F
    Mă gândesc că acest HSR va avea și o finanțare de la UE deci ar fi mai ușor de obținut ca 2 țări să împartă o linie, e mai scurt traseul asta decât Râmnicu Vâlcea - București - Giurgiu - Ruse - Sofia, știu că relieful Bulgariei nu e cel mai bun la capitolul ăsta. Momentan Serbia nu e în UE, dar în viitor chiar dacă se va face un HSR între Sofia și Belgrad tot noi vom beneficia având acces spre Vest prin 2 HSR.
  • A8 Tg. Mureș - Tg. Neamț - Iași - Ungheni Prut

    Moved AUTOSTRĂZI
    422
    3 Votes
    422 Mesaje
    64k Vizualizări
    ncbN
    https://youtu.be/aB1QhUc9i_o?si=KuNmAd2w44U6wuLz
  • Siguranță rutieră, accidente, legislație

    AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
    34
    0 Votes
    34 Mesaje
    2k Vizualizări
    vancouverV
    Gasesc ideile dlui Budescu si ale CNIR in general bune sau chiar foarte bune, cu unele observatii. Cel mai important este ca exista o gandire, o strategie. Cineva isi bate capul ca o optimizare a costurilor. Asta e cel mai important. Observatiile mele sunt insa urmatoarele: sensul drumurilor express in Europa nu este de a economisi 10% sau poate cu compromisuri suplimentare 20% din cost, ci de a economisi sume importante de bani ACOLO UNDE O LARGIRE AR COSTA EXORBITANT. Unde adica? La intrarea in marile orase, unde avem multe constructii existente, deci deranjul pentriu orice metru expropiat in plus ar fi enorm, costurile enorme. PLUS ca fix tot la intrarea in marile orase sunt 99% masini mici si atunci este OK o ingustare a benzilor, o ingramadire. Renuntarea la banda de urgenta etc... in schimb renuntarea la banda de urgenta sau proiectarea uneia usor mai inguste in camp ESTE O PROSTIE! Cu atat mai mare, cu cat drumul va fi folosit de mai multe camioane, care reduc enorm vizibilitatea si creste dramatic riscul de accident cu un vehicul in pana. O pana inseamna un ceas care ticaie pana la impactul cu un vehicul greu, adica ultimele 10-20 de minute de trait pentru aceia care nu se refugiaza in spatele parapetelui de protectie cu cat un drum express este mai lung, cu atat apare mai mult relaxarea si atentia la drum devine redusa, pentru ca nu se intampla nimic. Acesta efect psihologic maximizeaza sansele unor accidente grave cu morti. De aceea pledez si pledam la ASCORO pentru pastrarea benzii de urgenta de 2,5m latime la drumurile express la șes. Suplimentar pledam pentru adoptarea standardului de autostrada plina la DRUMURILE PRINCIPALE DE TRANZIT cu multe camioane. Cum este de exemplu DeX12 Pitesti - Craiova. Sau A7 Suceava - Siret. Sau DeX16 Arad-Oradea. Cel mai lung drum express din Germania are doar 40 km! De ce? Exact din motivele expuse mai sus. Mai mult, drumurile express din Germania si Franta au in general banda de urgenta cu latime normala, de 2,5m. In Austria cel mai lung drum express are 110 km si este cu trafic redus, inlusiv putine camioane. Alte observatii: eliminarea obligatiei ca DX sa fie la minim 1,2m peste cota terenului din jur: absolut de acord, inclusiv automat renuntarea la parapetele lateral acolo unde drumul este la o cota apropiata de teren. realizarea de alveole de urgenta cu renuntarea completa la acostament sau banda de urgenta: da, de acord, in sau langa orase mari si in relief de deal si munte reducerea latimii spatiului median si folosirea spatiului castigat pentru benzi mai late: da, de acord, cu exceptia reliefului montan si in orase, unde dimpotriva latimea trebuie sa poata fi redusa pana la 3m pe benzile 2,3 etc - doar prima banda sa ramana de 3,5. utilizarea exclusiva de parapeti din beton: da, da si da. Metalul se importa, betonul se produce local, exista statii in orice judet iar construtorii au oricum statii de betoane pe santier si le pot face in-house; ciment, pietris, apa si ceva armatura, toate se produc local. Unde s-ar preta excelent standardul de drum express fara banda de urgenta si cu benzi ingustate? La DR - drumurile radiale din jurul Bucurestiului. Daca este loc, mai bine 3 benzi, decat o banda de urgenta la aceste DR.
  • Cârcoteala de pe drum

    AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
    169
    3 Votes
    169 Mesaje
    7k Vizualizări
    Duta CD
    @daniel22_22 sper să nu iasă de la guvernare......
  • Economie

    DISCUȚII GENERALE
    79
    3 Votes
    79 Mesaje
    4k Vizualizări
    Duta CD
    @Azzl E jale ce este în companiile astea.....jaf și furt plus incompetență. Trebuie tăiat în carne vie !!
  • 1 Votes
    17 Mesaje
    1k Vizualizări
    vancouverV
    Asadar Varna-Burgas parta a coridorului pan-european VIII: https://www.stiripesurse.ro/video-se-construieste-mega-autostrada-de-la-granita-romaniei-si-pana-in-marile-porturi-din-italia_3836981?utm_medium=cross_exit&utm_source=adevarul.ro&utm_campaign=article [image: 1764945125399-varna.png]
  • Centuri rutiere

    Moved DRUMURI NAȚIONALE
    197
    0 Votes
    197 Mesaje
    35k Vizualizări
    vancouverV
    Si cum anume crezi ca ar fi ajutat niste "profesionisti" angajati la stat (deja e un confict in exprimarea asta, ori angajat la stat, ori profesionist, dar hai sa zicem) sa accelereze munca chinezilor pe centura Zalaului. Trecem si peste faptul ca este ilegal sa-i ajute sau daca ajuti o firma, trebuie sa le ajuti pe toate, nu doar pe cei care nu fac treaba. Si nu spune ca trebuie penalitati, ca asta stie sa aplice orice contabil. Nu e nevoie de "profesionisti in MT". Exista un contract si se aplica penalitati cf. contract. Probabil s-au si aplicat si daca firma nu reactioneaza, isi vede de boii ei, ce le faci?
  • Material rulant: Locomotive, vagoane etc

    CĂI FERATE
    233
    1 Votes
    233 Mesaje
    64k Vizualizări
    vancouverV
    Softurile 12 si 13: https://www.economica.net/softronic-locomotive-pnrr-2_894243.html [image: 1764868664075-soft13.png]
  • Brașov

    DISCUȚII LOCALE
    28
    3 Votes
    28 Mesaje
    2k Vizualizări
    ncbN
    https://youtu.be/F3ypUA1MNgw?si=hW52E7EBjObgwqY-
  • Arad

    DISCUȚII LOCALE
    27
    1 Votes
    27 Mesaje
    2k Vizualizări
    ncbN
    https://youtu.be/CQ7kg0fCRtc?si=Avgkpg630aHqf8SV
  • Autostrăzi

    Moved AUTOSTRĂZI
    136
    3 Votes
    136 Mesaje
    26k Vizualizări
    EmericE
    https://www.facebook.com/CristianOvCPistol/posts/pfbid02QqjFFx2SLWG7Kanj9gHWDfKAh26HADgX5o1VZVSRfMT9KKMr98n4U7oot7kuU3VPl