• A3 București-Brașov-Cluj Napoca-Borș și A10 Sebeș-Turda

    Moved AUTOSTRĂZI
    516
    2 Votes
    516 Mesaje
    153k Vizualizări
    ncbN
    https://youtu.be/_8BJLQq-5rs?si=ocTzps7Sazc8u72e
  • A13 Sibiu-Brașov-Bacău

    Moved AUTOSTRĂZI
    193
    1 Votes
    193 Mesaje
    25k Vizualizări
    G
    Ce părere aveți despre un set de adrese către politicieni cheie? Eu cred că încă există oameni de bună credință și de minimă viziune în politică. Domnul prim-ministru, spre exemplu, nu cred că are timp să știe (să fi aflat) de baliverna care se clocește pe A13 și nu cred că ar fi nici bucuros să audă că în timp ce el se luptă cu deficitul și taie de pe unde apucă, CNIR își bate joc de câteva sute de milioane de euro. L.E. pentru claritate: Cred că astfel putem mobiliza pentru A13 câteva voci cu un reach mult mai mare decât avem noi. Poate unii vor să preia sopul nostru pentru a câștiga capital de imagine. Poate unii vor constata pur și simplu că e un abuz care trebuie îndreptat. Poate unii se vor simți obligați să ia atitudine doar ca să nu fie arătați cu degetul. Poate unii vor să facă un spectacol populist din asta. Pe noi ne doare ca subiectul să prinda vizibilitate. Ca să intru si mai mult în idee, trebuie punctat colo unde au și obligatia de a răspunde, la politicieni cu o funcție publică atașată. Iar rezultatul final al acestei serii de petiții/adrese, ar putea fi apetisant pentru un outlet media.
  • A7 Ploiești - Bacău - Suceava

    Moved AUTOSTRĂZI
    3k
    2 Votes
    3k Mesaje
    1m Vizualizări
    ncbN
    https://youtu.be/FBWYBK0cVZ4?si=-tKvNSolcQdhn5vL
  • Metrou București

    BUCURESTI
    49
    0 Votes
    49 Mesaje
    3k Vizualizări
    vancouverV
    Foarte utila grafica!
  • Transport în comun de suprafață

    BUCURESTI
    27
    1 Votes
    27 Mesaje
    1k Vizualizări
    JohnDoeJ
    Sistemul de troleibuze a fost introdus în 1954 în Grecia, când prima linie a conectat Atena de Pireu, înlocuind vechile tramvaie electrice. Eh, mai stim noi pe unii (@mike_us nu intra pe lista) ce au ras tramvaiele si le-au inlocuit cu autobuze. Dar ce placere e sa mergi in SanFran cu tramvaiul in loc sa stai cu orele in autobuz.
  • A1 - Nădlac-Timișoara-Sibiu-Pitești-București

    Moved AUTOSTRĂZI
    1k
    1 Votes
    1k Mesaje
    482k Vizualizări
    G
    @mike_us a spus în A1 - Nădlac-Timișoara-Sibiu-Pitești-București: Dar când e să găsim oameni care chiar pot rezolva ceva complicat ... Da pai propaganda asta anti tuneluri UMB si cimparatia cu altii este cea care induce multa lume in eroare . Intelegem toti lipsa experinta , cum se face experienta ? Simplu lucrand la aceste gen de lucrari , adunand experienta , folosind mentori care au experienta (bosniecii ), dar daca nu le acordam incredere si colac peste pupaza le mai punem si piedici ,dupa ne strangem sa radem cum cad ..... asta o putem numi "mentalitate" romaneasca nu faptul ca ne bucuram ca avem deschideri de km noi . Pana una alta lucrurile evolueaza o sa avem A1 complet , tuneluri facute cu NATM si cu TBM , zone conectate si abia atunci peste ani putem sa vedem avantajele / dezavantaje legate de intretinere , siguranta , etc.
  • A0 centura București la nivel de autostradă

    Moved AUTOSTRĂZI
    742
    0 Votes
    742 Mesaje
    185k Vizualizări
    vancouverV
    @mike_us E pe ultima suta. Sunt la devieri de utilitati si deja au pregatit devierea DN3. Ca sa bage forezele trebuie intai sa devieze drumul, ca pasajul e fix pe locatia drumului existent. Sa vedem daca fac devierea anul asta, dar daca nu, cum le va permite vremea o sa o faca imediat la anu'
  • Cârcoteala de pe drum

    AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
    175
    3 Votes
    175 Mesaje
    8k Vizualizări
    Duta CD
    Nici eu nu înțeleg de ce să lupți contra UMB ( sau oricare altă firmă ) cu atâta înverșunare. Mie îmi dă cu virgulă. Strict fiind vorba de UMB, noi suntem pasionați, mai mult sau mai puțin specialiști , unii amatori ca mine, nu a făcut niciun rău niciunui pasionat. Eu mă bucur și la Mapa ca face treabă că aștept de 30 de ani autostrazile. Ferească Dumnezeu de așa abordări ! Oameni cu sufletul greu, apăsat ,fără pace. Trist !
  • 1 Votes
    20 Mesaje
    2k Vizualizări
    V
    @Flo87 Inteleg ca bulgarii s-au pronuntat asupra traseului. Ce te face sa crezi ca vor reveni, si vor duce traseul pe litoral, varianta proasta pentru ei?
  • A8 Tg. Mureș - Tg. Neamț - Iași - Ungheni Prut

    Moved AUTOSTRĂZI
    423
    3 Votes
    423 Mesaje
    66k Vizualizări
    EmericE
    https://www.youtube.com/watch?v=w4C88GdEMPU
  • Siguranță rutieră, accidente, legislație

    AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
    35
    0 Votes
    35 Mesaje
    2k Vizualizări
    JohnDoeJ
    Sa nu uitam de Calafat Severin ce o sa fie mult timp de acum inainte traseul principal al camioanelor din Vest spre Est dar si din Est spre Vest. Acum 20 de ani erau majoritatea BG si TR spre vest, acum avem tarile baltice + europa centrala ce duc materiale catre Turcia si sa nu uitam Siria si Libanul vor avea nevoie de multe de acum inainte. SY si LB nu au milioanele IL sa le vina totul livrat cu United.
  • Mersul Trenurilor, stiri si noutati

    CĂI FERATE
    44
    1 Votes
    44 Mesaje
    3k Vizualizări
    vancouverV
    In sens invers Constanta - Bucuresti nord: tabloul este asemanator, nu mai detaliez pe tipuri de trenuri si nu mai scriu de viteze si timpi, ca sunt practic la fel (plus 1 minut in multe cazuri) raman descoperite din cadentare orele 6, 10 si 19, dar trebuie precizat ca spre Bucuresti ultimul tren pleaca la 21:30, pe cand spre Constanta ultimul era la 20:33 nici la 13:30 nu este tren, dar il conideram pe del de 14:04 ca fiind aferent orei 13. IC de dimineata a fost tras la 9:25 in loc de 10:40: mult, mult mai bine asa. La 10:40 era foarte tarziu si ora 9 era pana acum descoperita, fara nici un tren de la Cta spre Buc IC de seara a fost tras un pic mai in fata, la 17:22 in loc de 17:30 trenul Regio Calatori pleaca la 12:41, imediat dupa trenul CFR de 12:30 - nu prea inteleg sensul acestei decizii. Cum ziceam intre 13 si 14 nu e nici un tren, puteau sa-l puna la 13:30 sau macar pe la 13:10-13:20. Bine, ei probabil au nevoie de garnitura mai departe spre Brasov, dar va circula goala de la Constanta.
  • Drumul Valea Larga

    BUCURESTI
    7
    1 Votes
    7 Mesaje
    725 Vizualizări
    A
    Capatul ala deschis e un pioc dubios, cu piste de biciclete care traverseaza si se opresc in bordura mediana. Nu am apucat sa dau o tura cu bicicleta ca sa vad in detaliu ce au facut acolo, dar din masina ceva e gresit. Iar semaforul dinspre Bd Timisoara spre Valea Larga e o oroare, sunt 2 semafoare cu timpi diferiti si se face stanga aiurea, mai ales ca e si linia de tramvai acolo.
  • Rutier București - Ilfov

    BUCURESTI
    22
    1 Votes
    22 Mesaje
    2k Vizualizări
    A
    S-a intamplat recent ceva important cu conexiunea de la Virtutii spre DNCB? Tocmai am auzit ca "o sa inceapa la ea" de la cineva care se ocupa de partea de finantare, nu stia mai multe detalii, credea ca stiu eu asa ca nu s-a preocupat sa intrebe ce si cum. O sa intrebe, dar saptamana viitoare sau cand o sa aibe ocazia.
  • Lucrări de reabilitare sau construcție căi ferate

    Moved CĂI FERATE
    366
    0 Votes
    366 Mesaje
    93k Vizualizări
    vancouverV
    Se pare ca in Ciulnita linia directa Bucuresti spre Constanta este finalizata si se circula cu 160 pe ea (sau poate 140). Inainte de interventia Arcada era limitata la 70. Se vede in timpii realizati zilele astea: [image: 1765051692256-cta-10min-resized.png] Prin Fetesti in continuare cu 50 km/h si peste macazele din cap Y cu 30. Deci se poate si mai bine.
  • HSR Linii si trenuri de mare viteză

    CĂI FERATE
    15
    2 Votes
    15 Mesaje
    313 Vizualizări
    F
    Mă gândesc că acest HSR va avea și o finanțare de la UE deci ar fi mai ușor de obținut ca 2 țări să împartă o linie, e mai scurt traseul asta decât Râmnicu Vâlcea - București - Giurgiu - Ruse - Sofia, știu că relieful Bulgariei nu e cel mai bun la capitolul ăsta. Momentan Serbia nu e în UE, dar în viitor chiar dacă se va face un HSR între Sofia și Belgrad tot noi vom beneficia având acces spre Vest prin 2 HSR.
  • Economie

    DISCUȚII GENERALE
    79
    3 Votes
    79 Mesaje
    4k Vizualizări
    Duta CD
    @Azzl E jale ce este în companiile astea.....jaf și furt plus incompetență. Trebuie tăiat în carne vie !!
  • Centuri rutiere

    Moved DRUMURI NAȚIONALE
    197
    0 Votes
    197 Mesaje
    36k Vizualizări
    vancouverV
    Si cum anume crezi ca ar fi ajutat niste "profesionisti" angajati la stat (deja e un confict in exprimarea asta, ori angajat la stat, ori profesionist, dar hai sa zicem) sa accelereze munca chinezilor pe centura Zalaului. Trecem si peste faptul ca este ilegal sa-i ajute sau daca ajuti o firma, trebuie sa le ajuti pe toate, nu doar pe cei care nu fac treaba. Si nu spune ca trebuie penalitati, ca asta stie sa aplice orice contabil. Nu e nevoie de "profesionisti in MT". Exista un contract si se aplica penalitati cf. contract. Probabil s-au si aplicat si daca firma nu reactioneaza, isi vede de boii ei, ce le faci?
  • Material rulant: Locomotive, vagoane etc

    CĂI FERATE
    233
    1 Votes
    233 Mesaje
    64k Vizualizări
    vancouverV
    Softurile 12 si 13: https://www.economica.net/softronic-locomotive-pnrr-2_894243.html [image: 1764868664075-soft13.png]
  • Brașov

    DISCUȚII LOCALE
    28
    3 Votes
    28 Mesaje
    2k Vizualizări
    ncbN
    https://youtu.be/F3ypUA1MNgw?si=hW52E7EBjObgwqY-