• A0 centura București la nivel de autostradă

    Moved AUTOSTRĂZI
    736
    0 Votes
    736 Mesaje
    175k Vizualizări
    M
    @Iulian a spus în A0 centura București la nivel de autostradă: hei rup Păi, dacă pun grinzile metalice și predalele chiar și pe un singur sens, la anul nu mai rămâne mare lucru de făcut. Și anul viitor au cel puțin cinci luni până termină chinezii (în cel mai optimist scenariu), probabil chiar mai mult. Să armeze și să betoneze 700 de metri este timp suficient și fără hei-rup. Cu hei-rup termină într-o lună și jumătate.
  • A1 - Nădlac-Timișoara-Sibiu-Pitești-București

    Moved AUTOSTRĂZI
    1k
    1 Votes
    1k Mesaje
    463k Vizualizări
    M
    @Azzl De unde nu făceam niciun tunel, cred că o să avem acum patru, nu trei. PORR este aproape gata, UMB avansează și ei bine, iar pe lotul 2 se lucrează deja. În câteva luni ar trebui să se alăture și WeBuild pe lotul 3. @oneless La licitație au fost Mapa–Cengiz. Sincer, nu știu cum este împărțită responsabilitatea între ei. Atâta timp cât continuă să foreze, eu mă declar fericit, indiferent cum își împart sarcinile.
  • Cârcoteala de pe drum

    AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
    169
    3 Votes
    169 Mesaje
    7k Vizualizări
    Duta CD
    @daniel22_22 sper să nu iasă de la guvernare......
  • Economie

    DISCUȚII GENERALE
    79
    3 Votes
    79 Mesaje
    3k Vizualizări
    Duta CD
    @Azzl E jale ce este în companiile astea.....jaf și furt plus incompetență. Trebuie tăiat în carne vie !!
  • Lucrări de reabilitare sau construcție căi ferate

    Moved CĂI FERATE
    365
    0 Votes
    365 Mesaje
    89k Vizualizări
    M
    https://www.youtube.com/watch?v=RyFGktWQVZM
  • A7 Ploiești - Bacău - Suceava

    Moved AUTOSTRĂZI
    3k
    2 Votes
    3k Mesaje
    972k Vizualizări
    daniel22_22D
    @JohnDoe Nu cred că cei care foloseau trenul (sau autobuze/microbuze) trec brusc la auto. Pasagerii CFR sunt fie navetiști, fie persoane cu venituri mai reduse, fie beneficiari speciali (studenți, pensionari), fie călători pe distante lungi. Cel multi ultimii ar putea rece brusc la auto.
  • HSR Linii si trenuri de mare viteză

    CĂI FERATE
    12
    2 Votes
    12 Mesaje
    258 Vizualizări
    vancouverV
    Pai de ce sa nu se faca HSR peste munti? Care ar fi argumentul? HSR costa aproximativ la fel de mult si in zone de deal usoare, si la munte. Pentru 300 km/h (dar si pentru 200) pur si simplu linia nu mai poate sa tina cont de relief, trebuie sa taie in carne vie. Daca nu e campie pura s-a terminat cu distractia. Traseul pe dealuri este o continua oscilatie intre tunel si viaduct. Un traseu paralel cu A1 Pitesti - Sibiu cam tot aia va fi: o succesiune permanenta viaduct - tunel. Pentru ca repet, pe Valea Oltului nu este ca pe Valea Prahovei sau orice alta trecere montana, in care urci urci urci si apoi cobori cobori cobori, si automat HSR are nevoie de tunel de baza. Nu. Pe Valea Oltului râul Olt coboara lin de la cota 380 la Boita pana la 320 la Rm. Valcea. Daca urmezi panta asta extrem de lina si faci o linie HSR langa Olt o sa ai succesiunea de care am vorbit. PS. Atentie, HSR se face cu pante de pana la 4%. Adica 40 la mie. Atata are ICE Frankfurt-Köln maxim. Pentru ca trenurile de calatori pot urca si cobora fara probleme, au puteri uriase distribuite pe toate axele. In schimb nu poti sa faci curbe accentuate.
  • 1 Votes
    17 Mesaje
    1k Vizualizări
    vancouverV
    Asadar Varna-Burgas parta a coridorului pan-european VIII: https://www.stiripesurse.ro/video-se-construieste-mega-autostrada-de-la-granita-romaniei-si-pana-in-marile-porturi-din-italia_3836981?utm_medium=cross_exit&utm_source=adevarul.ro&utm_campaign=article [image: 1764945125399-varna.png]
  • A8 Tg. Mureș - Tg. Neamț - Iași - Ungheni Prut

    Moved AUTOSTRĂZI
    421
    3 Votes
    421 Mesaje
    63k Vizualizări
    ncbN
    https://youtu.be/5XVlvLU5Vww?si=PigQYcNypRMz5lS7
  • Centuri rutiere

    Moved DRUMURI NAȚIONALE
    197
    0 Votes
    197 Mesaje
    34k Vizualizări
    vancouverV
    Si cum anume crezi ca ar fi ajutat niste "profesionisti" angajati la stat (deja e un confict in exprimarea asta, ori angajat la stat, ori profesionist, dar hai sa zicem) sa accelereze munca chinezilor pe centura Zalaului. Trecem si peste faptul ca este ilegal sa-i ajute sau daca ajuti o firma, trebuie sa le ajuti pe toate, nu doar pe cei care nu fac treaba. Si nu spune ca trebuie penalitati, ca asta stie sa aplice orice contabil. Nu e nevoie de "profesionisti in MT". Exista un contract si se aplica penalitati cf. contract. Probabil s-au si aplicat si daca firma nu reactioneaza, isi vede de boii ei, ce le faci?
  • A13 Sibiu-Brașov-Bacău

    Moved AUTOSTRĂZI
    185
    1 Votes
    185 Mesaje
    23k Vizualizări
    vancouverV
    @fn28 am studiat deja varianta asta, este mai sus, ii spune varianta 4. Din pacate trece printr-o arie protejata extrem de strict, in care omul are acces interzis complet si interdictie de a construi (exceptie pentru siguranta nationala sau pentru a conserva ce e pe acolo). Sigur, complet artificiala acea incadrare in zona protejata, o tampenie dupa mine, e un deal jumata chelios fara nimic special. Si zona este definita prin HG, deci se poate modifica tot prin HG, nu e scris in stele. Dar pana una alta avem acea zona si nu putem intra in ea. De aceea cea mai noua propunere a noastra o ocoleste prin nord. Am facut grafic, ca sa vada toata lumea. Cu hasura rosie aria protejata. Aceasta se continua si mai departe in jos, de ajunge sa intersecteze zona tabu pentru poligonul militar, deci o varianta mai prin sud e exclusa. [image: 1764936930079-dinp-resized.png] Aici mai jos, tot ce este cu violet este zona protejata foarte strict, nici o sansa, cu exceptia cazului ca se modifica statutul zonei sau dimensiunea ei. Cu verde sunt zona Natura 2000, acolo proiectele de interes national sunt permise, adica autostrazi sau magistrale de cale ferata: [image: 1764937000577-prejmer-resized.jpg]
  • Material rulant: Locomotive, vagoane etc

    CĂI FERATE
    233
    1 Votes
    233 Mesaje
    64k Vizualizări
    vancouverV
    Softurile 12 si 13: https://www.economica.net/softronic-locomotive-pnrr-2_894243.html [image: 1764868664075-soft13.png]
  • A3 București-Brașov-Cluj Napoca-Borș și A10 Sebeș-Turda

    Moved AUTOSTRĂZI
    510
    2 Votes
    510 Mesaje
    146k Vizualizări
    EmericE
    https://www.youtube.com/watch?v=osTVYQYEDaQ
  • Brașov

    DISCUȚII LOCALE
    28
    3 Votes
    28 Mesaje
    2k Vizualizări
    ncbN
    https://youtu.be/F3ypUA1MNgw?si=hW52E7EBjObgwqY-
  • Siguranță rutieră, accidente, legislație

    AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
    32
    0 Votes
    32 Mesaje
    2k Vizualizări
    vancouverV
    O stire din feroviar, dar dupa parerea mea rezolvarea tine intr-o oarecare masura de rutier. Adica pasaje peste CF pe care se circula cu viteza superioara (sa zicem 120 si peste). Cu inchiderea trecerilor vechi, nu precum la Drajna, unde trecerea veche a fost pastrata sub pasaj (aberant), desi pasajul este special prevazut cu sensuri giratorii la ambele capete, sa deserveasca toate directiile. https://clubferoviar.ro/statistica-accidente-la-trecerile-la-nivel/
  • Arad

    DISCUȚII LOCALE
    27
    1 Votes
    27 Mesaje
    2k Vizualizări
    ncbN
    https://youtu.be/CQ7kg0fCRtc?si=Avgkpg630aHqf8SV
  • Autostrăzi

    Moved AUTOSTRĂZI
    136
    3 Votes
    136 Mesaje
    26k Vizualizări
    EmericE
    https://www.facebook.com/CristianOvCPistol/posts/pfbid02QqjFFx2SLWG7Kanj9gHWDfKAh26HADgX5o1VZVSRfMT9KKMr98n4U7oot7kuU3VPl
  • 0 Votes
    36 Mesaje
    2k Vizualizări
    vancouverV
    https://economedia.ro/drumul-expres-satu-mare-baia-mare-a-primit-aviz-favorabil-pentru-studiul-de-fezabilitate-de-la-un-consiliul-interministerial-din-ministerul-dezvoltarii-in-februarie-a-fost-avizat-de-anrm.html
  • Energie

    DISCUȚII GENERALE
    78
    2 Votes
    78 Mesaje
    5k Vizualizări
    Duta CD
    @vancouver a spus în Energie: https://www.economica.net/tarnita-edf-itochu-hidro_893191.html Ar fi bine dacă s-ar implica!
  • DX23 Focșani - Brăila

    DRUMURI EXPRESS
    21
    3 Votes
    21 Mesaje
    836 Vizualizări
    ncbN
    𝐈̂𝐍𝐂𝐄𝐏𝐄 𝐏𝐑𝐎𝐈𝐄𝐂𝐓𝐀𝐑𝐄𝐀 𝐃𝐑𝐔𝐌𝐔𝐋𝐔𝐈 𝐄𝐗𝐏𝐑𝐄𝐒 𝐅𝐎𝐂𝐒̦𝐀𝐍𝐈-𝐁𝐑𝐀̆𝐈𝐋𝐀 🛣️ 𝐄𝐭𝐚𝐩𝐚 𝐝𝐞 𝐩𝐫𝐨𝐢𝐞𝐜𝐭𝐚𝐫𝐞 𝐚 𝐃𝐫𝐮𝐦𝐮𝐥𝐮𝐢 𝐄𝐱𝐩𝐫𝐞𝐬 𝐅𝐨𝐜𝐬̦𝐚𝐧𝐢-𝐁𝐫𝐚̆𝐢𝐥𝐚 𝐚 𝐢̂𝐧𝐜𝐞𝐩𝐮𝐭, astăzi, 2.12.2025, conform Ordinului emis în urmă cu două săptămâni. Proiectarea celui mai lung drum expres din România care se construiește în cadrul unui singur contract are o durată de șase luni, lucrările de execuție urmând să înceapă în vara anului viitor. ✅ Drumul Expres are o lungime de 73,5 kilometri și asigură legătura între Autostrada Moldovei A7, Podul peste Dunăre de la Brăila și Drumul Expres Brăila-Galați. Este primul contract de infrastructură mare pe care Compania Națională de Investiții Rutiere l-a lansat în licitație pentru proiectare și execuție (septembrie 2024), contractul de 4,29 miliarde lei fiind semnat la doar un an de la publicarea procedurii în SEAP. ✅ Pe traseul din județele Vrancea și Brăila sunt prevăzute : -57 de structuri (poduri/viaducte) -șase noduri rutiere (Nodul Focșani-intersecție A7, Milcovul, Măicănești, Corbu, Siliștea și nodul rutier Brăila -intersecție Drum Expres Buzău-Brăila). -două parcări de scurtă durată și un spațiu de servicii prevăzut cu zonă rezervată pentru benzinărie și spațiu pentru comerț/alimentație publică. 𝐃𝐄𝐓𝐀𝐋𝐈𝐈 𝐏𝐑𝐎𝐈𝐄𝐂𝐓 https://www.cnir.ro/proiecte/drum-expres-focsani-braila/ CNIR