• A7 Ploiești - Bacău - Suceava

    Moved AUTOSTRĂZI
    3k
    2 Votes
    3k Mesaje
    1m Vizualizări
    M
    @rt25 a spus în A7 Ploiești - Bacău - Suceava: @Azrael a spus în A7 Ploiești - Bacău - Suceava: nu vreti domnule cosma sa facem un exerciutiu de test, "umb sacrifica santiere" ..sa puneti dvs TOTI banii necesari in bugetul 2026, ca UMB sa termine lucrarile la timp..si daca NU executa toti banii in termenul de finalizare, ne alaturam pozitiei API cu umb nu lucreaza si sacrifica santiere? ba chiar vom cere rezilierea contractelor UMB pe motiv ca nu si-a executat bugetul,adica a mintit ca termina la timp, a avut toti banii necesari alocati in buget, dar nu i-a consumat, tara ramanand fara autostrada si cu banii PNRR pierduti?! va tine?! NU CRED. minciuna are picioare scurte! Răspunde raspunsul e mai nuantat.... bugetul pe 2025 a fost facut de altii. Ori a pune toti banii in buget inseamna sa nu existe in alta parte aceeasi bani alocati. Ori acum domnu' care vrea sa se intoarca la Buzau a facut deficit 10%, de nu ne putem acoperi costurile de functionare, daramite de investitii... Deci a gasit aceasta jonglerie de a pune mai putin bani in buget pe investitii decat necesar sa para ca exista si in alte part (pensii salarii, alte investitii). De acord cu tine că e greu să muți bani în timpul anului. De acord și cu faptul că merită apreciat că au găsit cele 900 de milioane de lei (sau cât au fost). Am și scris pe forum, când era euforia cu găsirea celor 900 de milioane, că nu o să fie de ajuns și că ajustarea se va întâmpla în 2026. Dar, pe de altă parte, trebuie să ne uităm la date: sunt datele de la CESTRIN valide? Pentru că, la început de octombrie, diferența era deja peste 40%. [image: 1765247261408-plati.png] Alt calcul: Lot 1: 2.35 miliarde × 85% = 1.99 miliarde Lot 2: 2.48 miliarde × 85% = 2.10 miliarde Lot 3: 1.67 miliarde × 65% = 1.08 miliarde Total lucrat de UMB (sfârșit de septembrie): ~5.19 miliarde. Dar acestea sunt valorile de la semnare, fără TVA și fără ajustările de preț. Hai conservator să punem 20% TVA + 10% ajustare — deci aproximativ +30%. 5.19 miliarde × 130% ≈ 6.7 miliarde. Nu mai pomenesc că UMB o să mai lucreze încă cel puțin 500 de milioane de lei până la sfârșitul anului. Să spunem că 1–1.2 miliarde așteaptă aprobare; rămân de plătit cam 5.5 miliarde. Oricum am aduna cifrele din ROGOP, nu ajungem nicicum la aceste valori. Concluziile mele: Chiar și cu toate eforturile și ajustările de buget, abia au acoperit ce a lucrat UMB — și tot rămâne o diferență mare. Dacă UMB ar fi accelerat și termina complet Focșani–Bacău, am mari dubii că s-ar mai fi găsit banii necesari. Iar de Bacău–Pașcani nici nu merită discutat. Eu sunt optimist din fire și nu văd asta ca pe un dezastru; doar că mă aștept să ni se spună adevărul. Au fost mulți bani, mai mulți clar decât în alți ani, dar insuficienți pentru ceea ce s-a promis. Și mă enervează când politicienii ne tratează ca pe niște imbecili. Dacă ignorăm realitatea bazata pe cifrele de pe site-uri oficiale (HaiHai pare singurul interesat pe PUM), riscăm să vorbim ca nebunii despre întârzieri pe loturi care nici măcar nu au finanțarea asigurată și să ne întrebăm de ce, în ultimele trei luni, o anumită firmă muncește ca nebuna, după ce în vară se mișca în reluare. Domnul secretar de stat minte cu grație (ca să nu spun mai urât). Nu a spus că „am cârpit cât am putut”, ci că au fost „bani nelimitați”. Minciuna trebuie arătată cu degetul la orice politician, indiferent de partid — cu atât mai mult cu cât omul a făcut luni întregi circ pe tema termenelor, Șantiere părăsite...) Acceptăm mult prea ușor să fim mințiți. Domnul plecat la Buzău are și el partea lui de vină. Dar ajung astfel de oameni la putere pentru că, la nivel de societate, acceptăm prea ușor minciuna și incompetența. Hai să nu încurajăm alți politicieni, din alte partide, să procedeze la fel. PS: UMB tocmai a mai băgat facturi de peste 800 de milioane în decembrie; probabil se vor plăti la anul. Am scris un mesaj și lui HaiHai pe celălalt forum, să își publice calculele și aici.
  • A0 centura București la nivel de autostradă

    Moved AUTOSTRĂZI
    742
    0 Votes
    742 Mesaje
    183k Vizualizări
    vancouverV
    @mike_us E pe ultima suta. Sunt la devieri de utilitati si deja au pregatit devierea DN3. Ca sa bage forezele trebuie intai sa devieze drumul, ca pasajul e fix pe locatia drumului existent. Sa vedem daca fac devierea anul asta, dar daca nu, cum le va permite vremea o sa o faca imediat la anu'
  • Cârcoteala de pe drum

    AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
    175
    3 Votes
    175 Mesaje
    8k Vizualizări
    Duta CD
    Nici eu nu înțeleg de ce să lupți contra UMB ( sau oricare altă firmă ) cu atâta înverșunare. Mie îmi dă cu virgulă. Strict fiind vorba de UMB, noi suntem pasionați, mai mult sau mai puțin specialiști , unii amatori ca mine, nu a făcut niciun rău niciunui pasionat. Eu mă bucur și la Mapa ca face treabă că aștept de 30 de ani autostrazile. Ferească Dumnezeu de așa abordări ! Oameni cu sufletul greu, apăsat ,fără pace. Trist !
  • A1 - Nădlac-Timișoara-Sibiu-Pitești-București

    Moved AUTOSTRĂZI
    1k
    1 Votes
    1k Mesaje
    478k Vizualizări
    Duta CD
    @ncb Ce o fi aici oare?
  • A3 București-Brașov-Cluj Napoca-Borș și A10 Sebeș-Turda

    Moved AUTOSTRĂZI
    515
    2 Votes
    515 Mesaje
    151k Vizualizări
    M
    Nu a mai rămas mare lucru de făcut nici pe lotul acesta. La anul ar trebui să îl termine lejer, fără să fie nevoie să lucreze cu prea mulți oameni.
  • 1 Votes
    20 Mesaje
    2k Vizualizări
    V
    @Flo87 Inteleg ca bulgarii s-au pronuntat asupra traseului. Ce te face sa crezi ca vor reveni, si vor duce traseul pe litoral, varianta proasta pentru ei?
  • A8 Tg. Mureș - Tg. Neamț - Iași - Ungheni Prut

    Moved AUTOSTRĂZI
    423
    3 Votes
    423 Mesaje
    66k Vizualizări
    EmericE
    https://www.youtube.com/watch?v=w4C88GdEMPU
  • Siguranță rutieră, accidente, legislație

    AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
    35
    0 Votes
    35 Mesaje
    2k Vizualizări
    JohnDoeJ
    Sa nu uitam de Calafat Severin ce o sa fie mult timp de acum inainte traseul principal al camioanelor din Vest spre Est dar si din Est spre Vest. Acum 20 de ani erau majoritatea BG si TR spre vest, acum avem tarile baltice + europa centrala ce duc materiale catre Turcia si sa nu uitam Siria si Libanul vor avea nevoie de multe de acum inainte. SY si LB nu au milioanele IL sa le vina totul livrat cu United.
  • Mersul Trenurilor, stiri si noutati

    CĂI FERATE
    44
    1 Votes
    44 Mesaje
    3k Vizualizări
    vancouverV
    In sens invers Constanta - Bucuresti nord: tabloul este asemanator, nu mai detaliez pe tipuri de trenuri si nu mai scriu de viteze si timpi, ca sunt practic la fel (plus 1 minut in multe cazuri) raman descoperite din cadentare orele 6, 10 si 19, dar trebuie precizat ca spre Bucuresti ultimul tren pleaca la 21:30, pe cand spre Constanta ultimul era la 20:33 nici la 13:30 nu este tren, dar il conideram pe del de 14:04 ca fiind aferent orei 13. IC de dimineata a fost tras la 9:25 in loc de 10:40: mult, mult mai bine asa. La 10:40 era foarte tarziu si ora 9 era pana acum descoperita, fara nici un tren de la Cta spre Buc IC de seara a fost tras un pic mai in fata, la 17:22 in loc de 17:30 trenul Regio Calatori pleaca la 12:41, imediat dupa trenul CFR de 12:30 - nu prea inteleg sensul acestei decizii. Cum ziceam intre 13 si 14 nu e nici un tren, puteau sa-l puna la 13:30 sau macar pe la 13:10-13:20. Bine, ei probabil au nevoie de garnitura mai departe spre Brasov, dar va circula goala de la Constanta.
  • Drumul Valea Larga

    BUCURESTI
    7
    1 Votes
    7 Mesaje
    722 Vizualizări
    A
    Capatul ala deschis e un pioc dubios, cu piste de biciclete care traverseaza si se opresc in bordura mediana. Nu am apucat sa dau o tura cu bicicleta ca sa vad in detaliu ce au facut acolo, dar din masina ceva e gresit. Iar semaforul dinspre Bd Timisoara spre Valea Larga e o oroare, sunt 2 semafoare cu timpi diferiti si se face stanga aiurea, mai ales ca e si linia de tramvai acolo.
  • Rutier București - Ilfov

    BUCURESTI
    22
    1 Votes
    22 Mesaje
    2k Vizualizări
    A
    S-a intamplat recent ceva important cu conexiunea de la Virtutii spre DNCB? Tocmai am auzit ca "o sa inceapa la ea" de la cineva care se ocupa de partea de finantare, nu stia mai multe detalii, credea ca stiu eu asa ca nu s-a preocupat sa intrebe ce si cum. O sa intrebe, dar saptamana viitoare sau cand o sa aibe ocazia.
  • A13 Sibiu-Brașov-Bacău

    Moved AUTOSTRĂZI
    192
    1 Votes
    192 Mesaje
    24k Vizualizări
    P
    @Azzl e complicat în zona Vâlcele. Între Araci și Vâlcele e o vale foarte îngustă și construită. În zona Sfântu Gheorghe îți va trebui un tunel să te scoată dinspre Vâlcele spre Chilieni. Soluțiile trebuie să fie la sud de Araci și la nord de Lempes. Pentru mine o enigmă e de ce nu îmbunătățesc soluția inițială prin tunel cut and cover în zona poligonului modificarea traseului la Ilieni să fie mai departe de case și fermă construcția pe zonă LEA la Podu Olt
  • Lucrări de reabilitare sau construcție căi ferate

    Moved CĂI FERATE
    366
    0 Votes
    366 Mesaje
    92k Vizualizări
    vancouverV
    Se pare ca in Ciulnita linia directa Bucuresti spre Constanta este finalizata si se circula cu 160 pe ea (sau poate 140). Inainte de interventia Arcada era limitata la 70. Se vede in timpii realizati zilele astea: [image: 1765051692256-cta-10min-resized.png] Prin Fetesti in continuare cu 50 km/h si peste macazele din cap Y cu 30. Deci se poate si mai bine.
  • HSR Linii si trenuri de mare viteză

    CĂI FERATE
    15
    2 Votes
    15 Mesaje
    312 Vizualizări
    F
    Mă gândesc că acest HSR va avea și o finanțare de la UE deci ar fi mai ușor de obținut ca 2 țări să împartă o linie, e mai scurt traseul asta decât Râmnicu Vâlcea - București - Giurgiu - Ruse - Sofia, știu că relieful Bulgariei nu e cel mai bun la capitolul ăsta. Momentan Serbia nu e în UE, dar în viitor chiar dacă se va face un HSR între Sofia și Belgrad tot noi vom beneficia având acces spre Vest prin 2 HSR.
  • Economie

    DISCUȚII GENERALE
    79
    3 Votes
    79 Mesaje
    4k Vizualizări
    Duta CD
    @Azzl E jale ce este în companiile astea.....jaf și furt plus incompetență. Trebuie tăiat în carne vie !!
  • Centuri rutiere

    Moved DRUMURI NAȚIONALE
    197
    0 Votes
    197 Mesaje
    36k Vizualizări
    vancouverV
    Si cum anume crezi ca ar fi ajutat niste "profesionisti" angajati la stat (deja e un confict in exprimarea asta, ori angajat la stat, ori profesionist, dar hai sa zicem) sa accelereze munca chinezilor pe centura Zalaului. Trecem si peste faptul ca este ilegal sa-i ajute sau daca ajuti o firma, trebuie sa le ajuti pe toate, nu doar pe cei care nu fac treaba. Si nu spune ca trebuie penalitati, ca asta stie sa aplice orice contabil. Nu e nevoie de "profesionisti in MT". Exista un contract si se aplica penalitati cf. contract. Probabil s-au si aplicat si daca firma nu reactioneaza, isi vede de boii ei, ce le faci?
  • Material rulant: Locomotive, vagoane etc

    CĂI FERATE
    233
    1 Votes
    233 Mesaje
    64k Vizualizări
    vancouverV
    Softurile 12 si 13: https://www.economica.net/softronic-locomotive-pnrr-2_894243.html [image: 1764868664075-soft13.png]
  • Brașov

    DISCUȚII LOCALE
    28
    3 Votes
    28 Mesaje
    2k Vizualizări
    ncbN
    https://youtu.be/F3ypUA1MNgw?si=hW52E7EBjObgwqY-
  • Arad

    DISCUȚII LOCALE
    27
    1 Votes
    27 Mesaje
    2k Vizualizări
    ncbN
    https://youtu.be/CQ7kg0fCRtc?si=Avgkpg630aHqf8SV
  • Autostrăzi

    Moved AUTOSTRĂZI
    136
    3 Votes
    136 Mesaje
    27k Vizualizări
    EmericE
    https://www.facebook.com/CristianOvCPistol/posts/pfbid02QqjFFx2SLWG7Kanj9gHWDfKAh26HADgX5o1VZVSRfMT9KKMr98n4U7oot7kuU3VPl