• A8 Tg. Mureș - Tg. Neamț - Iași - Ungheni Prut

    AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
    281
    3 Votes
    281 Mesaje
    37k Vizualizări
    vancouverV
    https://economedia.ro/document-cnair-a-terminat-banii-pentru-lotul-umb-leghin-targu-neamt-de-pe-autostrada-unirii-a8.html Lucrările la Autostrada Târgu Mureș – Târgu Neamț, Secțiunea III Leghin – Târgu Neamț, parte din Autostrada Unirii A8, au rămas fără finanțare, după ce bugetul alocat pentru 2025 a fost integral epuizat, arată un document intern al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) obținut de Economedia.
  • A7 Ploiești - Bacău - Suceava

    AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
    2k
    2 Votes
    2k Mesaje
    614k Vizualizări
    R
    @vancouver am scris acu vreo 2 săptămâni la postarea de pe Facebook a dn-ului deputat că nu e vorba de niciuna din pasarelele menționate ci de podul de peste râul Sărata. A răspuns că i s-a mai spus despre el dar că nu a văzut niciun muncitor acolo. Una peste alta, mai sunt vești noi din teren legate de stadiul finalizării lucrărilor? Au adaptat schițele după cum dorea proiectantul? S-a mai avansat cu ceva?
  • A3 București - Brașov - Cluj Napoca - Borș

    AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
    379
    2 Votes
    379 Mesaje
    105k Vizualizări
    M
    https://www.youtube.com/watch?v=CAWSmREgF40
  • Energie

    DISCUȚII GENERALE
    36
    2 Votes
    36 Mesaje
    3k Vizualizări
    vancouverV
    Desi energia hidro e cea mai eco si mult mai stabila decat altele eco, activistii de mediu blocheaza proiectele hidro: https://economedia.ro/ministrul-energiei-e-total-ilogic-cum-investitii-care-sunt-incepute-acum-30-de-ani-acum-10-ani-care-sunt-facute-in-proportie-de-peste-80-care-deja-au-avut-impact-asupra-mediului-sa-fie-blocate-di.html
  • Infrastructura de transport in lume

    DISCUȚII GENERALE
    22
    1 Votes
    22 Mesaje
    1k Vizualizări
    vancouverV
    Video: Noua gara centrala din München la 40m sub pamânt, in executie (mai dureaza cativa ani). Ca idee asta este ceea ce promovom si noi, ASCORO, pentru Bucuresti, o noua gara centrala subterana, la Piata Unirii, la 40-50m sub pamant. Avantajul esential la aceasta adancime: nu mai conteaza nici o cladire, nu mai trebuie lucrat sub bulevarde, ci se poate merge si sub blocuri, chiar si inalte. De ce este importanta o gara CENTRALA in orice oras mare? Pentru a putea ajunge de acolo aproximativ la fel de repede in orice parte a orasului Pentru ca prin centru trec toate (sau aproape toate) liniile de metrou din oras (la München trec toate, la Bucuresti M4 si M5 nu o sa treaca, dar cu M4 calea ferata se intersecteaza deja la Gara de Nord); astfel nu mai sunt necesare schimbari si trenul devine mai atractiv pentru toti din oras pentru ca turistii sa ajunga PE JOS in centrul orasului, in centrul vechi etc, asa cum este in mai toate orasele europene mari Si evident o gara centrala subterana este o gara de trecere, nu un dead-end, o fundatura cu rebrusari si limitari grave de capacitate. De ex. o gara de trecere cu doar 6 linii la Piata Unirii ar avea o capacitate egala cu cea a Garii de Nord. https://www.youtube.com/watch?v=0TbaUivwGxM
  • Lucrări de reabilitare sau construcție căi ferate

    Moved CĂI FERATE
    290
    0 Votes
    290 Mesaje
    69k Vizualizări
    vancouverV
    Campia Turzii - Teius. https://www.youtube.com/watch?v=YtGE_HLLQ7g Am citit in comentariile de pe You Tube ca se face o carpeala de Quick Wins, ca o sa reziste numai 10 ani si apoi iarasi trebuie intervenit etc. Am comentat si acolo: AICI NU ESTE CAZUL. Pe Campia Turzii - Teius se schimba fundati caii cu totul, la fel ca la coridoreala. Se pun integral traverse noi, macaze noi, se refac podetele, se pune sina ca pe coridor. CALEA DE RULARE VA FI CAPABILA DE 160 km/h. Doar ca nu se va putea circula efectiv cu 160: cel mai important, pentru a creste VS fata de cea proiectata, este nevoie de proiect nou, care sa parcuga toate etapele, SF, PT, etc, dar mai ales sa obtine AC. O noua autorizatie de construire. Si atunci e altceva decat s-a construit deja si se poate umbla la viteza. Dar, pentru ca sa meagra QW repede nu s-a mai luat AC. Lucrarea este declarata drept intretinere, RK greu. si alte elemente nu se modernizeaza de 160: semnalizarea, trecerile la nivel, garile, podurile mari totusi exista o posibilitate de crestere usoara a vitezei: acolo un geometria permite se poate creste cu 10% fata de proiectul initial, dupa ce se fac verificarile de rigoare. Aici inseamna 132 km/h - probabil se va rotunji la 130. cu stalpii si catenara mai e o poveste: teoretic merg si stalpi din beton pentru 160, dar probabil ca ar trebui reiinoiti toti si intins firul mai bine; posibil sa fie nevoie si de fire noi, poate si de sustineri noi pe stalpi; dar pentru 132 (sau 130) e suficient ce se face acum. geometria: pe Teius - Razboieni cred ca merge fara nici o modificare de geometrie 160, mai departe spre Teius sunt cateva curbe care limiteaza (unele la 85), deci nu prea mai are rost o discutie despre alte viteze fara variante noi de viteza.
  • A0 și DNCB, centuri București

    AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
    591
    0 Votes
    591 Mesaje
    111k Vizualizări
    O
    @PaulS [image: 1758226772092-1ab5212f-bfa6-48db-9d4e-74acf75d96d8-image.png] De acum o săptămână e puțin montată jumatea aia de stâlp, după care probabil se stă la DN3! Din filmarea lui @adix din 10 septembrie. Eu m-am uitat la clip^ să văd dacă au mai evoluat lucrurile, dar acolo stâlpul era împrăștiat pe jos, încă nevopsit.
  • A1 - Nădlac-Timișoara-Sibiu-Pitești-București

    AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
    1k
    0 Votes
    1k Mesaje
    353k Vizualizări
    vancouverV
    A1 Margina - Holdea ramane pe PNRR, chiar daca probabil nu va fi gata pana in august 2026. Nefinalizarea va implica o penalizare, dar care este mult mai mica decat suma in sine care poate fi atrasa pana atunci. Pe PT acest proiect nu mai este finantabil, pentru ca deja au fost atrasi bani pe 2 exercitii financiare si mai mult nu se poate. https://arenaconstruct.ro/lista-finala-ce-autostrazi-si-drumuri-raman-finantate-prin-pnrr/
  • 1 Votes
    26 Mesaje
    3k Vizualizări
    V
    Daca tot ai pomenit de Hemus, pun si eu aici o estimare personala a stadiului lucrarilor dintre Boaza (capatul vestic) si Letnitsa (capatul estic). Practic, sunt 80 km aflati in diverse stadii de executie. Cand vor fi gata, drumul spre Sofia se va scurta cu cel putin 30 de minute, pentru ca se va putea intra pe A2 via Kozar Belene - Levski. Estimarile sunt bazate pe filmarile de pe canalele YouTube Eyefromsky si bg_infrastructure. [image: 1758204441963-3f383712-0ffc-4332-afba-fcccf6417ebd-image.png] Relieful seamana mult cu A3, o parte e ca Zimbor-Poarta Salajului (cu multe deblee si viaducte), restul e asemanator cu Chiribis-Biharia (zona plata, putine structuri, lucrari abandonate si reluate dupa multi ani). Din filmari nu pare ca rup norii, dar dupa multi ani exista ceva progres pe toate loturile. Cu mentiunea ca nu stiu cum stau cu finantarea, consider ca intr-un ritm normal de lucru ar putea finaliza totul pana la sfarsitul lui 2027. Lotul 1.2 se va deschide in aceasta toamna. Ar ajuta mult si deschiderea loturilor 2 si 3, pentru ca s-ar face accesul din I-35 Plevna-Lovetsch, insa loturile 2.1 si 3.1 sunt cele mai grele si sunt portiuni neatacate pe ele, asa ca slabe sanse sa fie gata inainte lotului 4.Lot
  • A6, DEx12 autostrăzi și drumuri express Oltenia

    AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
    407
    1 Votes
    407 Mesaje
    121k Vizualizări
    C
    Certificate de urbanism 238/16.09.2025 Lucrări de construire - AUTOSTRADA CARANSEBEȘ - LUGOJ
  • Aerian

    DISCUȚII GENERALE
    1
    2 Votes
    1 Mesaje
    44 Vizualizări
    Nu a răspuns nimeni
  • 2 Votes
    186 Mesaje
    29k Vizualizări
    vancouverV
    Puteti crea subiecte noi.
  • Economie

    DISCUȚII GENERALE
    22
    3 Votes
    22 Mesaje
    1k Vizualizări
    vancouverV
    https://www.economica.net/record-la-grau-pentru-romania-productia-a-sarit-de-12-milioane-de-tone-ultima-prognoza_871464.html
  • Arad

    DISCUȚII LOCALE
    23
    1 Votes
    23 Mesaje
    1k Vizualizări
    M
    https://www.youtube.com/watch?v=a94BGZxxn8A
  • Comunicate ASCORO rutier

    COMUNICATE ASCORO
    5
    1 Votes
    5 Mesaje
    785 Vizualizări
    vancouverV
    Comunicat de presă ASCORO A7 Ploieşti – Buzău lot 2: Autorităţile refuză deschiderea unei autostrăzi finalizate! Lotul 2 al Autostrăzii A7 (Ploiești–Buzău), atât de așteptat de șoferi și comunitățile locale, este tehnic finalizat. Cu toate acestea, liniștea autorităților este mai apăsătoare decât zgomotul traficului care ar fi trebuit deja să circule pe acest tronson. De luni de zile, șoferii și locuitorii din zonă așteaptă inaugurarea, însă din partea Ministerului Transporturilor, CNAIR sau a purtătorilor de cuvânt oficiali nu există nicio comunicare clară privind o dată fermă de deschidere. În locul transparenței, au fost oferite doar estimări vagi. Probleme semnalate: • Întârzieri repetate cauzate de erori și remedieri succesive. • Un ministru al transporturilor absent din acest subiect. • O conducere CNAIR fără reacție publică. • Un departament de comunicare incapabil să furnizează măcar un termen orientativ Consecințe directe: Orașul Mizil este sufocat zilnic de trafic (centura Mizil nu rezolvă problema, nu are legătură cu traficul de pe A7 sau spre A7) DN1B, între Mizil și Buzău, este într-o stare deplorabilă, comparabilă cu un drum „bombardat” sau rezultat al unor lucrări fără control de calitate. Aproape zilnic sunt raportate accidente rutiere pe DN1B, unele grave. Siguranta pe autostrada este cu mult mai bună: este eliminat riscul coliziunilor frontale, dispar pătrunderilor pe contrasens pentru a depăși, nu se circulă prin localități și nu există intersecții simple cu viraje periculoase la stânga. Autostrada ar atrage și din vehiculele de pe drumul morții DN2 Buzău – Urziceni – București. O autostradă finalizată zace nefolosită, în timp ce comunitățile și șoferii suportă consecințele. Întrebarea de fond: Ce se așteaptă? O tăiere de panglică? Un moment politic mai convenabil? Alegerile? Cerem transparență și asumare! În cazul podului de la km 38, peste tot în lume se caută rapid rezolvări provizorii pentru a permite traficul: se limitează numărul de benzi se impun limite de tonaj se impun limite de viteză se proptește podul cu susțineri provizorii suplimentare dacă problemele sunt așa de grave, încât nici măcar autoturisme cu viteză limitate nu pot fi lăsate pe pod, atunci se construiesc variante provizorii Exemplu din Austria: La podul Europa care leagă Italia de Austria prin pasul Brenner, după ce au fost descoperite probleme grave, subliniem grave, la structură, traficul nu a fost închis, ci a fost redus numărul de benzi de la 3 la 2 pe sens, din care camioanele au voie doar pe prima, viteza limitată la 80 km/h și pe unele deschideri a fost realizat sub pod un fel de al doilea pod pe care în cel mai rău caz să cadă podul principal, dar maxim 6cm, pentru a evita o catastrofă. În următorii 10-15 ani va fi construit un pod nou. O oprire a traficului prin pasul Brenner în această perioadă ar fi dus la ambuteiaje mai grave decât la noi pe Valea Prahovei și la pagube economice fabuloase pentru transportul de marfă din centrul Europei. Pe A7 Ploiești - Buzău podul de la km 38 poate fi sprijinit suplimentar fără nici o problemă, chiar permanent, sub pod fiind teren agricol. Realizarea unor sprijiniri suplimentare este o chestiune de câteva zile! Dacă Lotul 2 nu este pregătit de deschidere și nici nu se întreprinde nimic pentru o deschidere cu limitări, conducătorii auto și opinia publică merită o explicație clară. Dacă tronsonul este finalizat și circulabil, autoritățile trebuie să anunțe oficial data deschiderii. Este rolul politicienilor de la vârful MT și a directorilor din CNAIR să evalueze toată paleta de soluții posibile. Pentru asta i-am votat, pentru asta îi plătim: pentru soluții, nu pentru ascunderea sub preș. Solicităm Ministerului Transporturilor și CNAIR: 1. Să ofere un răspuns oficial privind stadiul exact al lucrărilor. 2. Să anunțe o dată realistă pentru inaugurarea Lotului 2. 3. Să comunice public minim o dată pe săptămâna evoluția situației. In definitiv publicul este cel care prin taxe și impozite plătește atât angajații CNAIR, cât și lucrările la autostradă și astfel este dreptul publicului să fie la curent cu situația. 4. Dacă problemele de la km38 nu sunt grave, să deschidă IMEDIAT traficul, la nevoie cu limitări. ASCORO, 16.09.2025
  • Centuri rutiere

    AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
    157
    0 Votes
    157 Mesaje
    26k Vizualizări
    P
    Centura Biharia, ultima filmare inainte de inaugurare 15.09.2025 marin marian https://www.youtube.com/watch?v=6ryhVjlZlt8
  • Păreri din Lehliu Gară

    CĂI FERATE
    7
    0 Votes
    7 Mesaje
    480 Vizualizări
    vancouverV
    Times New Roman: [image: 1757960210375-02b6753e-ec06-4b32-93f6-52fa17777689-image.jpeg]
  • DX Bacău - Piatra Neamț

    AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
    21
    1 Votes
    21 Mesaje
    1k Vizualizări
    ncbN
    *𝐂𝐨𝐧𝐭𝐫𝐚𝐜𝐭𝐮𝐥 𝐩𝐞𝐧𝐭𝐫𝐮 𝐬𝐞𝐫𝐯𝐢𝐜𝐢𝐢 𝐝𝐞 𝐜𝐨𝐧𝐬𝐮𝐥𝐭𝐚𝐧𝐭̦𝐚̆ 𝐃𝐫𝐮𝐦 𝐄𝐱𝐩𝐫𝐞𝐬 𝐁𝐚𝐜𝐚̆𝐮-𝐏𝐢𝐚𝐭𝐫𝐚 𝐍𝐞𝐚𝐦𝐭̦, 𝐩𝐮𝐛𝐥𝐢𝐜𝐚𝐭 𝐢̂𝐧 𝐒𝐄𝐀𝐏 ️ Contractul pentru serviciile de consultanță aferente proiectului ,,Drum Expres Bacău-Piatra Neamț” a fost publicat, astăzi, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice – SEAP, ofertele urmând să fie depuse până la data de 𝟐𝟑.𝟏𝟎.𝟐𝟎𝟐𝟓. Documentația procedurii poate fi consultată la următorul LINK : https://e-licitatie.ro/pub/procedure/view/100307741/ Contractul are o durată estimată de 108 luni (48 luni pentru proiectare și execuție lucrări, respectiv 60 de luni perioada de garanție) și un cost estimat de 26 milioane lei. Finanțarea este asigurată din fonduri europene, prin Programul Transport 2021-2027. Rolul consultantului/supervizorul este unul deosebit de important, pentru ca va monitoriza progresul lucrărilor, conformitatea acestora, calitatea materialelor și a echipamentelor folosite, dar și performanța echipei de execuție. Drumul Expres Bacău-Piatra Neamț, care va asigura legătura municipiului Piatra Neamț la Autostrada Moldovei -A7 are o lungime de 51 kilometri, iar durata de realizare este de 48 de luni ( 12 luni pentru proiectare și 36 pentru execuție). Pe traseul obiectivului licitat într-un singur lot sunt prevăzute 30 de structuri (poduri/pasaje), 5 noduri rutiere și un Centru de Întreținere și Coordonare. Mai multe detalii despre Proiectul Drum Expres Bacău-Piatra Neamț : https://www.cnir.ro/proiecte/drum-expres-bacau-piatra-neamt/* CNIR
  • Mersul Trenurilor, stiri si noutati

    CĂI FERATE
    26
    1 Votes
    26 Mesaje
    2k Vizualizări
    vancouverV
    Si un rezumat al trenurilor Bucuresti - Constanta in afara sezonului. Coradiile sunt marcate cu rosu si au cate 4 opriri. Trenurile de 150 km/h sunt toate IR cu 4 sau 5 opriri. Nu mai exista RE pe Buc-Cta. La ora 14 e ceva ciudat de la Constanta, pleaca 2 trenuri la cateva minute intre ele. Poate e o greseala si primul de fapt e mai devreme, poate 13:30 (sau o sa-l mute, sper). [image: 1757888663468-buc-cta-rezumat.png] PS. De fapt acum vad, sunt 13 trenuri de la Buc la Cta si 14 invers. Asa ca probabil la 14:04 si 14:30 nu sunt 2 trenuri diferite, ci doua variante pentru acelasi tren, pe una au uitat sa o stearga din fisier. Probabil 14:04 trebuie scos.
  • Reabilitare Piata Unirii

    BUCURESTI
    27
    3 Votes
    27 Mesaje
    1k Vizualizări
    M
    https://www.youtube.com/watch?v=vmqdUbFoF3A