• A7 Ploiești - Bacău - Suceava

    Moved AUTOSTRĂZI
    3k
    2 Votes
    3k Mesaje
    1m Vizualizări
    ncbN
    https://youtu.be/8gG3-Tuk3rQ?si=KO3F2DTt6xq6oRbb
  • A0 centura București la nivel de autostradă

    Moved AUTOSTRĂZI
    767
    0 Votes
    767 Mesaje
    188k Vizualizări
    ncbN
    https://youtu.be/HK6TOO7vPlE?si=VLRBNr1jLgL9Zgy1
  • Energie

    DISCUȚII GENERALE
    89
    2 Votes
    89 Mesaje
    5k Vizualizări
    F
    https://www.economica.net/al-doilea-hidroagregat-al-hidrocentralei-de-la-paltinu-a-fost-pus-in-functiune_898565.html
  • A1 - Nădlac-Timișoara-Sibiu-Pitești-București

    Moved AUTOSTRĂZI
    1k
    1 Votes
    1k Mesaje
    485k Vizualizări
    ncbN
    https://youtu.be/d7d10YbYROo?si=6jQWY47EeRtTjB9G
  • 0 Votes
    95 Mesaje
    8k Vizualizări
    Duta CD
    https://www.economica.net/noua-centrala-electrica-in-cogenerare-in-bucuresti-la-cet-sud-de-275-mw-si-2-miliarde-de-lei-elcen-a-scos-la-licitatie-contractul_895464.html Nouă centrală electrică în cogenerare în București, la CET Sud, de 275 MW și 2 miliarde de lei. Elcen a scos la licitație contractul Electrocentrale București a lansat licitația pentru o nouă centrală electrică pe gaze în cogenerare la București Sud, proiect de peste 2,1 miliarde de lei. Vor urma și licitațiile pentru noile unități de la CET Grozăvești și Progresu. Nouă centrală electrică în cogenerare în București, la CET Sud, de 275 MW și 2 miliarde de lei. Elcen a scos la licitație contractul Încheiere contract la cheie pentru „Implementarea unei unități de cogenerare de înaltă eficienta in CTE București Sud” este denumirea contractului scos la licitație de Electrocentrale București în Sistemul Electronic de Achiziții Publice Valoarea contractului este de 2,13 miliarde de lei, finanțat parțial prin Fondul de Modernizare al Comisiei Europene. Contractul se întinde pe o perioadă de 81 de luni. Companiile interesate pot depune oferte până la data de 5 februarie. În punctajul ofertelor, componenta de preț va avea o pondere de 50%, restul fiind componente tehnice, inclusiv eficiența și puterea electrică și termică maximă ce pot fi debitate. “Obiectivul general al proiectului ”Implementarea unei unități de cogenerare de înaltă eficiență în cadrul CTE București Sud”, pe gaze, flexibile din punct de vedere al volumului de hidrogen ce va fi utilizat pe parcursul duratei de viață economică a investiției, ce va produce în cogenerare energia termică furnizată consumatorilor arondați sursei și energia electrică tranzacționată pe piețele de energie electrică din România”, arată Electrocentrale București. Economica.net Proiectul presupune o centrală cu o putere electrică instalată de 275 MWe și o capacitate termică instalată de 214 MWt (185 Gcal/h), cu un radament global brut al unității de cogenerare de 85,8%. Centrala va utiliza combustibilului gaze naturale, cu posibilitatea funcționării in amestec cu hidrogen in viitor, și va avea emisii specifice de CO2 de max. 235 g/kWhe. Centrala trebuie să poată asigura reglajul secundar și să poată participa la serviciile tehnologice de sistem. “Modernizăm pentru viitor. Proiectul noii centrale de cogenerare de la CET Sud – acum scos la licitație – va aduce pe termen lung eficiență energetică mai mare, emisii reduse și stabilitate pentru sistemul de termoficare din București. Pas important în tranziția energetică a Capitalei”, a scris pe pagina sa de facebook directorul general adjunct al Elcen, Adrian Tudora. Centrale noi pe gaze și la Progresu și Grozăvești Pe lângă această investiție de la CET Sud, Elcen derulează proiecte noi de construcție de capacități noi pe gaze în și alte celelalte două centrale idin Capitală, Grozăveşti şi Progresu. Proiectul de la Grozăvești vizează reabilitarea și modernizarea capacității existente pentru zona centrală și de nord-vest a Capitalei prin crearea unei noi unități de cogenerare de înaltă eficiență, cu o putere instalată de 32,5 MWe, și cu o capacitate termică de 41 MWt. Proiectul de la Progresu implică o centrală nouă pe gaze cu o capacitate electrică de 74,2 MWe si una termică de 72,8 MWt. Toate cele trei centrale beneficiază de bani europeni. Contractele de finanţare aferente celor trei proiecte au fost semnate cu Ministerul Energiei în anul 2024, valoarea totală a finanţării nerambursabile din Fondul pentru Modernizare ridicându-se la aproximativ 362 de milioane de euro. Pentru centralele de la Progresu și Grozăvești sunt în curs procedurile pentru lansarea licitației. La momentul actual, puterea electrică instalată în cele patru centrale ale Elcen (CET București Sud, CET Vest, CET Progresu, CET Grozăvești) este de 1.286 MW, dar puterea disponibilă este de doar 601 MW, după cum arată compania, în condiţiile in care, in perioada de iarna, consumul de energie electrica in Bucureşti este de aproximativ 700 MW.
  • Centuri rutiere

    Moved DRUMURI NAȚIONALE
    207
    0 Votes
    207 Mesaje
    37k Vizualizări
    vancouverV
    https://www.youtube.com/watch?v=xaG5JXUAGuA
  • A3 București-Brașov-Cluj Napoca-Borș și A10 Sebeș-Turda

    Moved AUTOSTRĂZI
    540
    2 Votes
    540 Mesaje
    155k Vizualizări
    ncbN
    https://youtu.be/27JFscyb8Rs?si=iebD_x7Vmem4_c2J
  • Lucrări de reabilitare sau construcție căi ferate

    Moved CĂI FERATE
    374
    0 Votes
    374 Mesaje
    93k Vizualizări
    M
    https://www.youtube.com/watch?v=af7pBP9SwVc
  • 3 Votes
    16 Mesaje
    862 Vizualizări
    A
    https://hotnews.ro/primul-corp-nou-de-spital-judetean-construit-in-romania-dupa-1989-este-finalizat-anunta-alexandru-rogobete-2134642 Construcția și dotarea primului corp de clădire al unui spital județean realizat de la zero în România după Revoluție este finalizată, a anunțat, vineri, ministrul Sănătății, Alexandru Rogobete. Este vorba despre un nou corp al Spitalului Județean de Urgență Bistrița-Năsăud, construit cu fonduri din PNRR. Cu o investiție totalǎ de peste 606 milioane de lei, noul corp de spital va avea 235 de paturi, bloc operator modern, cardiologie intervențională cu sală hibridă de angiografie, neurochirurgie, neurologie, gastroenterologie intervențională, ginecologie, ORL, hemodializă și recuperare neurologică.
  • Reabilitare Piata Unirii

    BUCURESTI
    36
    3 Votes
    36 Mesaje
    2k Vizualizări
    JohnDoeJ
    Un video ce nu face parte din reabilitare dar face parte din piata unirii: https://youtu.be/t-RwExNBNL0?si=-5OKvw0x3L5Bawy-
  • Brașov

    DISCUȚII LOCALE
    29
    3 Votes
    29 Mesaje
    2k Vizualizări
    M
    https://www.youtube.com/watch?v=LCGOjaKVM24
  • Material rulant: Locomotive, vagoane etc

    CĂI FERATE
    244
    1 Votes
    244 Mesaje
    64k Vizualizări
    M
    @JohnDoe Locomotiva respectiva chiar este facuta de Rade Koncar. Atat EA-ul romanesc, cat si EC-ul Iugolsav (facut in Croatia) deriva din RB2-ul facut de ASEA in anii '50-'60. In 1963 Romania a organizat un concurs de tractiune pentru a alege locomotiva electrica pentru viitoarea retea de cai ferate electrificate. Concursul s-a facut pe linia Predeal - Brasov, primul tronson ce avea sa fie electrificat din reteaua CFR. Romania a ales in final RB2, dar a cerut o versiune de putere si efort tractiv mai mare. Asa ca suedezii de la ASEA au proiectat EA-ul de 5100kW si 126t pe 6 osii, fata de 3400kW si 84t pe 4 osii cat avea RB2-ul la origine. Asa a aparut EA060-ul produs la Craiova. Iugoslavii in schimb au ales sa produca sub licenta la Rade Koncar RB-ul suedez in forma lui originala, care a devenit clasa JZ441 in Iugoslavia. La finalul anilor '60 Romania si Iugoslavia au agreat un schimb de locomotive la paritate de osii: 2 locomotive EA060 (2 x 6 osii) pentru 3 locomotive JZ441 (3 x 4 osii). Asa s-a ales CFR cu versiunea Iugoslava de RB2, care a fost clasata in Romania ca EC040.
  • DEx4, DEx16 - DX-uri zona Transilvania

    Moved DRUMURI EXPRESS
    76
    1 Votes
    76 Mesaje
    6k Vizualizări
    G
    @vancouver Daca semneaza cu Nurol si se da OIL 2027 cum a zis Bolojan le vine perfect lotul asta , termina pe A8 si se muta aici .
  • Maramureș

    DISCUȚII LOCALE
    5
    3 Votes
    5 Mesaje
    304 Vizualizări
    vancouverV
    https://www.youtube.com/shorts/IcUyTEdW6Bk
  • Aerian

    DISCUȚII GENERALE
    25
    4 Votes
    25 Mesaje
    594 Vizualizări
    G
    @JohnDoe Speram sa si bage curse alti operatori aerieni nu doar Wizz Air si ceva Chartere , nu ca pe astea de le avem le-am folosit :) . Dar sa stiu ca le avem acolo si cand vrem putem sa le folosim , in rest da un aeroport modern frumos nou care o sa aduca alte mii de vizitatori la targurile de Craciun , Paste , etc :)
  • 2 Votes
    13 Mesaje
    614 Vizualizări
    M
    https://www.youtube.com/watch?v=X9YzEJo9OGY&pp=ugUEEgJybw%3D%3D
  • A13 Sibiu-Brașov-Bacău

    Moved AUTOSTRĂZI
    197
    1 Votes
    197 Mesaje
    26k Vizualizări
    G
    https://economedia.ro/premierul-ilie-bolojan-lucrarile-de-infrastructura-care-nu-sunt-incepute-astazi-vor-incepe-in-2027-spatiul-fiscal-este-complet-ocupat-de-lucrari-incepute-unii-constructori-vor-sa-inceapa-lucrarile.html Se pare că avem încă un an la dispozitie pentru a îndrepta abominația de la Prejmer. 💝
  • Auto moto si producatori de autovehicule

    DISCUȚII GENERALE
    38
    1 Votes
    38 Mesaje
    2k Vizualizări
    A
    https://www.economica.net/foto-legendara-marca-aro-campulung-renaste-proiectul-noului-vehicul-4x4-romanesc-este-gata-in-doi-ani-poate-fi-pe-piata-si-in-dotarea-armatei-document_897301.html Proiectul, condus de Ing. Eduard Costache, membru al Asociaţiei, vizează readucerea la viață a mărcii emblematice ARO Câmpulung-Muscel, recunoscută în trecut în peste 100 de țări pentru capacitățile sale off-road. Potrivit reprezentanţilor ARCSANTQ, e-ARO 25 NEXT GENERATION nu este o simplă modernizare ci un proiect complet nou, cu un design nou, semnat de casa italiană de design Granstudio, dezvoltat pe o platformă structurală heavy-duty aliniată la cele mai noi cerințe de electromobilitate strategică. Proiectul e-ARO 25 a fost deja înregistrat la OSIM, potrivit preşedintelui ARCSANTQ Dan Hazaparu. [image: 1766036726233-8736914f-ac2e-4d2a-92f9-0bade12843e3-image.png] Noul e-ARO 25 NEXT GENERATION utilizează o arhitectură hibrid-serie, în care tracțiunea este realizată exclusiv electric, combinând forța și eficiența cu autonomia extinsă. Sistemul de propulsie este compus din: Motoare electrice axial-flux montate direct pe punți, cuplate la diferențiale mecanice robuste. O baterie de tip LiFePO₄ de 89 kWh, optimizată pentru durată lungă de viață și stabilitate termică. Un Range-Extender (REX) de 75–90 kW, integrat structural pentru a oferi o autonomie extinsă, eliminând „anxietatea de autonomie” specifică vehiculelor electrice pure.
  • Drumuri Nationale

    Moved DRUMURI NAȚIONALE
    94
    1 Votes
    94 Mesaje
    13k Vizualizări
    vancouverV
    https://www.youtube.com/shorts/NeS350kR0wI
  • A8 Tg. Mureș - Tg. Neamț - Iași - Ungheni Prut

    Moved AUTOSTRĂZI
    436
    3 Votes
    436 Mesaje
    67k Vizualizări
    vancouverV
    https://www.facebook.com/DRDPIS/posts/pfbid02F1SbX5xFLvr5Db8vPVWGDh8PLjcLKhsT8y5e2PNQ66Aa5KE43CXs2oUphRBmUe3Tl?locale=ro_RO