@vancouver Hai ca o sa comparam graficul tau de acum 3 zile cu evolutia din teren. Deja tind sa cred ca pe la sfarsitul saptamanii viitoare avem turnate capetele pilonilor. Dar vedem. Pana una alta observ ca UMB duce standardizarea si eficacitatea la cote interesante. Ma refer la funduri de cofraj pentru capetele de piloni deja fabricate. Asta castiga deja 1 zi la cofrare. Ancorezi si daca ai deja pregatita armarea a doua zi deja torni. Daca sunt bani presupun ca pe A8 o sa fie spectacol in materie de executie din partea UMB odata cu experienta castigata de pe A7 si tunele Margina.
Best posts made by Azzl
-
RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava
-
RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava
La Garoafa peste DN 2 predale montate. Bun...
By Emilian Grigoras si Catalin Florea -
RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava
Sa lasam vecinii in pace. Ei jubileaza acum vazand ca s-a umflat lacul Cernica si poate intarzie UMB. Mai ca se roaga sa piarda cateva grinzi in lac .
-
RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava
Săptămâna viitoare se va semna, la Suceava, contractul de execuție pentru tronsonul Pașcani – Suceava al Autostrăzii A7. Anunțul a fost făcut la finalul ședinței de joi, 30 octombrie, a Consiliului Județean Suceava.
Tronsonul Pașcani – Suceava al Autostrăzii A7 este împărțit în două loturi, ambele contracte de execuție fiind adjudecate de compania Spedition UMB. Valoarea totală estimată pentru proiectare și execuție este de 8,3 miliarde de lei fără TVA, finanțarea urmând inițial să fie asigurată prin Programul Operațional Transport (POT) 2021–2027. Pentru lotul 2, valoarea maximă estimată era de 3,98 miliarde de lei fără TVA. În prezent, se preconizează ca lucrările pentru acest segment al A7 – Autostrada Moldovei – precum și pentru tronsonul Suceava – Siret, să fie finanțate prin programul european SAFE (Security Action for Europe). -
RE: Cârcoteala de pe drum
@26ld imi imaginez ca nu esti sau nu ai fost in conducerea unei firme mari sau nu lucrezi in domneiul constructiilor . Cel putin nu in romania. Constructorii in general nu duc lipsa de utilaje ci de oameni. Din moment ce UMB aparent are capacitate de a se pune la mese mari si aici ma refer la cumpararea unor combinate siderurgice. Si nu doar cumparare ci repunere pe picioare ( Otelul Rosu) care costa mai mult decat achizitia are bonitate bancara. Asta inseamna ca at fi putut cumpara firme intregi de constructii cu tot cu oameni de banii aia. Rezolva problema umana. Bun. Oamenii aia trebuie platiti. O luna -2-3 dai de la tine. Dar la o medie de 12-15000 lei per om se aduna saci de bani. Ce faci cu ei daca nu incasezi. Incepi da dai afara? Ai concediat oameni ? Stii cum este sa ii vezi ori nervosi ori chiar plangand pe unii? Sa te intrebe “bine sefu” eu am venit aici ca mi-ai zis ca lucram ani de zile. Ca ai contracte semnate. Am lasat locul vechi de munca. Acum ce fac? Oamenii au copii sau mame bolnave sau sotii. Nu sunt tabele in excel. Nu o fi UMB sfantul angajatilor din contra chiar din ce se mai aude la gura targului dat macar pare ca tine in frau numarul de oameni rapirtat la cat incaseaza cat sa nu se ajunga la concedieri colective.
-
RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava
Conform lui Emilian Grigoras (Facebook);
UMB lucrează la bretelele pentru devierea temporara a traficului de pe DN2 E85 in zona Garoafa. Devierea este necesara pentru a se construi pasajul prin care DN2 E85 va supratraversa autostrada A7.
️ pe breteaua de pe sensul de deplasare Focsani - Adjud se aplica emulsie bituminoasa si se pregătește asfaltarea.
️ probabil ca după perioada de pauza de o săptămână care urmează, se vor aduce forezele in șantier si va începe construcția efectiva a pasajului. -
RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

Aparent se pregateste teren la Nord de Pascani. Localitatea Dolhasca intra pe lot 1 Pascani - Suceava.
-
RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava
Activitate intensă pe șantierul lotului 2 (Domnești Târg-Răcăciuni) al Autostrăzii Focșani - Bacău (A7)!
Pe tronsonul de aproximativ 17 km dintre Domnești Târg și Adjud stadiul lucrărilor a depășit 90%.
Constructorul român (UMB Spedition) lucrează acum în special:
- în zona pasajului de la Domnești Târg, unde, se execută lucrări de hidroizolație, după ce a fost turnată placa de suprabetonare,
- la podul peste râul Trotuș,
- la nodul Adjud,
Valoarea contractului pentru construcția acestui lot (38,78 km) este de 2,48 miliarde de lei (fără TVA), iar finanțarea esre asigurată prin PNRR.
Pe întregul lot stadiul fizic a depășit 85%, dar anul acesta, dacă dacă vor permite condițiile meteorologice să se mențină actualul ritm de lucru, circulația va putea fi deschisă până la Adjud.
Astfel se va putea circula de la București la Adjud, doar pe autostradă (A3 și A7), anul acesta.
Anul viitor, după finalizarea lucrărilor și pe celelalte sectoare ale A7, se va putea circula pe autostradă de la București la Pașcani (A3 și A7).
Domnul Cristian Pistol
-
RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava
By Emilian Grigoras
Asfalt pe rampe la Garaoafa
Latest posts made by Azzl
-
RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava
@vancouver Hai ca o sa comparam graficul tau de acum 3 zile cu evolutia din teren. Deja tind sa cred ca pe la sfarsitul saptamanii viitoare avem turnate capetele pilonilor. Dar vedem. Pana una alta observ ca UMB duce standardizarea si eficacitatea la cote interesante. Ma refer la funduri de cofraj pentru capetele de piloni deja fabricate. Asta castiga deja 1 zi la cofrare. Ancorezi si daca ai deja pregatita armarea a doua zi deja torni. Daca sunt bani presupun ca pe A8 o sa fie spectacol in materie de executie din partea UMB odata cu experienta castigata de pe A7 si tunele Margina.
-
RE: Mersul Trenurilor, stiri si noutati
@Duta-C decizii politice, șefi si șefuți incopetenți, reflexe socialiste, dezinteres, furt, devalizare si altele si altele
-
RE: Mersul Trenurilor, stiri si noutatiŞeful Guvernului a declarat că săptămâna viitoare Executivul va propune o listă cu acele companii care trebuie închise. Bolojan nu a făcut publice nume, menţionând doar că CFR Marfă, care raportează de mulţi ani pierderi semnificative, se va afla pe respectiva listă, transmite News.ro.
-
RE: A8 Tg. Mureș - Tg. Neamț - Iași - Ungheni Prut
„Modificările din prezentul memoriu sunt doar de adaptare a unor lucrări la situația reală din teren”,
Aici parca era cu PT+DDE.Nu? A iesit din PNRR si pot adapta dupa tehnologia de executie proprie sau PT-ul nu batea? bine... nu o sa stim raspunsul. -
RE: EnergieÎn perioada de 9 luni încheiată la 30 septembrie 2025, Nuclaearelectrica, producătorul controlat de stat care operează centrala nucleară de la Cernavodă (SNN) a obținut un profit net de 1,63 miliarde de lei, cu 26% peste cel din anul precedent, potrivit datelor transmise de companie.
Profitul operațional (EBITDA) a crescut cu 21% (+380 mil. RON) față de aceeași perioada a anului precedent, în principal că urmare a creșterii veniturilor din vânzarea energiei electrice cu 23,9% (+783 mil. RON), compensate parțial de creșterea cheltuielilor cu contribuția la Fondul de Tranziție energetică cu 394 mil. RON.
Nuclearelectrica, operatorul centralei nucleare de la Cernavodă, controlat de stat, a reușit să vândă din nou energie electrică cu livrare bandă în prima parte a anului viitor la prețuri de 600 de lei/MWh, potrivit datelor din piață. Puțin mai mult decît acum trei săptămâni, iar atunci a fost puțin mai mult decât cu o săptămână înainte.O fi o legatura intre cele doua articole?
O fi o legatura si cu nevoia de bani la buget? -
RE: EconomieCompania Aerostar din Bacău are capacitatea de a lucra la zece aeronave simultan în cele trei hangare pe care le deține: două în orașul natal și unul la Iași.
Aerostar, care are 2.000 de angajați, cu o vârstă medie de 43 de ani, a reparat până acum aproximativ 1.200 de avioane civile.
Compania asigură, de asemenea, mentenanță pentru aeronave militare. Toată flota de F-16 a Ministerului Apărării Naționale și cea de elicoptere Black Hawk a Ministerului de Interne primesc mentenanță la Aerostar, transmite Economedia.
-
RE: DX14+A14 - Autostrada Nordului Satu Mare - Baia Mare – Dej - SuceavaDe la devizul uriaș de 540 de milioane de euro, lăsat de fosta administrație, am găsit singura soluție realistă: realizarea variantei ocolitoare în două etape, în half-profile. Prima etapă ar costa în jur de 160 de milioane de euro, cu tot cu TVA. Asta a făcut posibilă finanțarea acestei investiții și a scos-o din „sertarul cu desene”. Deși mare parte din finanțare e acoperită de fonduri europene, Consiliul Județean Suceava vine cu o contribuție proprie de 20% din valoarea totală a investiției, aceeași sumă care trebuie susținută din fonduri guvernamentale”, a mai declarat Șoldan.
Aparent a iesit fum alb la 160 milioane.
-
RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava
@MARIVS pare a fi sensul Focsaniu Adjud. In stanga e hala galbena a lui SOLAREX.
-
RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava
@vancouver Bun. titlul Memorandumului este
Aprobarea rezultatelor prioritizării proiectelor de investiții publice
semnificative ce urmează a fi utilizate în procesul de elaborare a proiectului
legii bugetului de stat pe anul 2026
Folosim anexe care nu i-au in calcul poate cea mai scumpa portiune de autostrada A8?"În urma analizării și verificării datelor transmise de ordonatorii principali de credite,
cu privire la valoarea actualizată a proiectelor de investiții publice semnificative
prioritizate, restul de finanțat, stadiul fizic și valoric corespunzător implementării
fiecăruia dintre acestea, termenul de finalizare, punctajele și justificarea modului de
acordare a acestora, inclusiv indicatorii de performanță economică aferenți proiectelor
de investiții publice, respectiv VENA (valoarea economică netă actualizată) și RIRE (rata
internă de rentabilitate economică)2
, Ministerul Finanțelor a elaborat lista proiectelor
de investiții publice semnificative prioritizate ce vor fi utilizate la elaborarea
proiectului de buget pentru anul 2026, anexată la prezentul memorandum, pe care
o supune aprobării. " -
RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava
https://sgg.gov.ro/1/wp-content/uploads/2025/11/MEMO-1.pdf
ANEXA 2
MEMORANDUMUL
O fi veche dar memorandumul e nou....
În urma analizării și verificării datelor transmise de ordonatorii principali de credite,
cu privire la valoarea actualizată a proiectelor de investiții publice semnificative
prioritizate, restul de finanțat, stadiul fizic și valoric corespunzător implementării
fiecăruia dintre acestea, termenul de finalizare, punctajele și justificarea modului de
acordare a acestora, inclusiv indicatorii de performanță economică aferenți proiectelor
de investiții publice, respectiv VENA (valoarea economică netă actualizată) și RIRE (rata
internă de rentabilitate economică)2
, Ministerul Finanțelor a elaborat lista proiectelor
de investiții publice semnificative prioritizate ce vor fi utilizate la elaborarea
proiectului de buget pentru anul 2026, anexată la prezentul memorandum, pe care
o supune aprobării.
Astfel, în procesul de prioritizare, 9 ordonatori principali de credite au transmis
informații cu privire la 247 de proiecte de investiții publice semnificative, cu o valoare
actualizată totală de 478.463.386 mii lei și un rest de finanțat pentru finalizarea
acestora de 321.244.985 mii lei. Creditele bugetare alocate pentru aceste proiecte în
anul 2025 sunt în valoare de 30.320.299 mii lei.
Dintre acestea, 69 sunt proiecte ale căror lucrări de execuție sunt finalizate (stadiul
fizic 100%) însă nu sunt închise financiar, fiind necesare plăți pentru sentințe civile,
costuri aferente procedurii DAB, sentințe arbitrale, certificate finale, asistență
juridică, audit de siguranță rutieră, litigii, exproprieri, etc., prezentate separat în
Anexa 2 la memorandum. Sumele alocate vor fi disponibilizate la momentul emiterii
hotărârilor judecătorești/deciziilor finale/finalizării dosarelor privind exproprierile.
După stingerea obligațiilor de plată, ordonatorii principali de credite vor face
demersurile necesare, în condițiile legii, pentru închiderea financiară a acestora, în
vederea descongestionării spațiului fiscal
În Anexa 1 la memorandum sunt prezentate 178 proiecte de investiții publice
semnificative din care, 30 proiecte sunt noi, iar 148 proiecte sunt în continuare, aflate
în diferite stadii de implementare. Valoarea actualizată totală a acestora este de
419.687.952 mii lei cu un rest de finanțat în vederea finalizării de 309.007.315 mii lei
și credite bugetare alocate în anul 2025 în sumă de 27.819.469 mii lei.
Extras din Memorandum
Autostrada A7: Săptămâna viitoare se va semna contractul pentru tronsonul Pașcani-Suceava
Bolojan: O parte din companiile de stat, care înregistrează pierderi, trebuie lichidate
VIDEO Compania dintr-un oraș din Moldova unde marile companii aeriene internaționale își repară și modernizează avioanele - TechRider.ro