Forum Construim România
    • Categorii
    • Recente
    • Taguri
    • Populare
    • Utilizatori
    • Grupuri
    • Înregistrare
    • Autentificare
    1. Acasă
    2. fulgernc
    F
    Deconectat
    • Profil
    • Îi urmărește pe 0
    • Urmărit de 0
    • Subiecte 0
    • Mesaje 279
    • Grupuri 0

    fulgernc

    @fulgernc

    411
    Reputație
    13
    Vizualizări
    279
    Mesaje
    0
    Urmărit de
    0
    Îi urmărește pe
    S-a Înregistrat
    S-a conectat ultima oară

    fulgernc Oprește urmărirea Urmărește

    Best posts made by fulgernc

    • RE: A3 București-Brașov-Cluj Napoca-Borș și A10 Sebeș-Turda
      Autostrada A3, lot integral Zimbor-Poarta Sălajului, 8 noiembrie 2025
      postat în AUTOSTRĂZI
      F
      fulgernc
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      @trismegistul
      Davă mâine UMB-ul decide să trimită niște ploi și vreme rea??? Ca să le servească drept motiv ptr prelungirea termenilor de finalizare??

      Ei fac cauzele , ei își prelugesc termenii ...ei toate. Nu știu cât de departe au ajuns să prindă mizeriile lui alde gașca lui ăla cu alt forum. Argumentația lor o să o denumesc "teoria pisicii". O pisică de câte ori o arunci ..va cădea numai în picioare. Așa fac și ei cu toate informațiile. Le așază cap la cap ...ca să rezulte tot timpul același vinovat.

      Când a fost nefericitul accident cu conducta de sub autostradă ..au sărit în secunda doi să semnaleze ca vinovată conducerea firmei ptr că grăbea lucrurile și că se băgau în perimetrul altor firme. Acum , nu se știe că nu se pot băga în acele perimetre și se cere intervenția. Curat murdar ...și cum funcționează memoria selectivă și narativul unora. Singurul lucru pe care se bazează e memoria de peștișor auriu a publicului.

      postat în AUTOSTRĂZI
      F
      fulgernc
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      @Iulian
      E suficient să existe un dialog. Eu sunt de părere că majoritatea constructorilor au informații mai "la zi" decât avem noi aici pe forum. Sau presa. Ptr că sunt în relație directă cu autoritatea.
      Eu am mai spus ..cine interpretează realitatea exclusiv pe baza termenelor și cifrelor înțelege puțin domeniul.
      Sunt multe resurse care se mișcă progresiv , până se ajunge la o capacitate susținută. E ceea ce numim mobilizare. Dar mulți o interpretează abstract și punctual. Ca și cum s-ar produce de pe azi pe mâine.

      La fel e și în caz contrar. Scăderea resurselor duce la o demobilizare progresivă. UMB era în plin proces susținut. Și unii(inclusiv API ca să înțelegeți de unde și ipocrizia lor în comunicate) cer o mobilizare superioară(au lucrat și noapte anul trecut) , dar cu facturi foarte mari ..restante la plată(asta în timp ce s-a anunțat scoaterea respectivelor tronsoane de pe finanțare) , cu un orizont incert de finanțare(deși aprobat planul PNRR ptr trecerea pe grant , devine efectiv după Ecofin în octombrie. Mă refer la plăți).
      Asta , în timp ce se cere imperativ această mobilizare ptr încadrarea în termen ptr anul ce vine.
      Adică , dacă UMB ar lucra după stilul Aktor , We build , îngheață șantierele până în octombrie ...încep să încălzească motoarele în octombrie , sunt mobilizați în noiembrie ..și când sunt la capacitate e decembrie. Moment în care reduc activitatea și o raționalizează în funcție de timp și șantiere.

      Vi se pare ok ? Eu am spus de multe ori că radicalizarea asta a API și interpretarea după bunul plac a unor cifre , termene , nu ajută. Nu se mai face o interpretare obiectivă a ceea ce aflăm. Corelat cu ce se vede. Cu ceea ce știm.

      UMB mișcă niște șantiere foarte mari. Au nevoie de siguranță și predictibilitate. Nu e ca și cum mișc un lot de 10 km ..și am resurse disponibile în alte părți. Cât mișcă ei e suficient să bage în faliment nume mari.

      postat în AUTOSTRĂZI
      F
      fulgernc
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      @mihai
      Totuși , două mici precizări. În cazul structurilor ce au în compunere elemente structurale tip cheson(să le spunem , un fel de țevi , în orice formă geometrică , în secțiune. Pătrat , trapez , dreptunghi) nu e usual să folosești eclise. În cazul elementelor structurale deschise(profil H,L,I) da.
      În cazul dat vorbim de un element format din ambele elemente structurale.
      Problema e că , în momentul în care ai turnat placa de suprabetonare , tot tăblierul între secțiuni devine un întreg. Preia și distribuie forțele în plan longitudinal , înainte să le transmită din nou în plan vertical. În piloni. Problema apare , când în acest plan(al tăblierului) sunt întreruperi. Ptr vă forțele nu se mai descarcă uniform în toată structura. Și de aici în piloni. Apar încărcări diferențiate pe diferitele elemente de structură. E foarte dificil să prezici evoluția în timp. Risc iminent ee cedare nu apare. Dar în timp e posibil să apară probleme datorită încărcărilor diferențiate. Fisuri . Cedări aliniere tăblier. Încărcări în exces pe unii piloni.

      Nu cred să fie necesară demolarea și refacerea podului de la zero cum se afirmă mai sus. În cel mai nefericit caz e nevoie de refacerea tablierului. Sunt N cazuri în lumea asta unde tablierele se refac fără să atingi pilonii. Reparații prevăzute. Neprevăzute. Etc.

      Problema cea mare e că odată recepționat , e posibil să nu ai probleme în garanție. Dar e posibil că dacă apar probleme , ele să aibă o dezvoltare accentuată.

      La genul ăsta de poduri riscul de cedare iminentă e mic. Sunt structuri care se descarcă pe mulți piloni , încărcările neprevăzute nu au o dezvoltare "exponențială"(să le spun într-un fel). Nu dunt precum hobanatul de la Arad.

      postat în AUTOSTRĂZI
      F
      fulgernc
    • RE: DX-uri zona Galați - Brăila si DR21 Brăila-Slobozia-Călărași
      Drumul express DEx6 Braila - Galati 18 august 2025 | Prima dată pe asfalt | Br -» km 9.5 și retur.
      postat în DRUMURI EXPRESS
      F
      fulgernc
    • RE: Energie
      Lacul Vidraru, în urma golirii.
      postat în DISCUȚII GENERALE
      F
      fulgernc
    • RE: A1 - Nădlac-Timișoara-Sibiu-Pitești-București

      Tocmai ce a anunțat d-l Scrioșteanu pe pagina sa de facebook că s-a eliberat AC ptr alte patru viaducte de pe lotul Mapa. Să îi vedem la treabă.

      postat în AUTOSTRĂZI
      F
      fulgernc
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      @mike_us

      Părerea mea , e că demult nu mai e doar o aversiune față de UMB.

      E o narativă întreținută. Fac abstracție de lipsa experienței de "șantier" la mulți de acolo. Cred că știu. Realitatea e că au multe carențe. Am avut multe dispute în trecut. Dar nu asta contează. În mod normal "ingineria" nu e politică. Nu există stânga , sau dreapta , în accepțiunea termenului din politică. Așa că , dacă pretinzi că ești obiectiv în apreciere , nu pot exista două tabere. Cei ce au dreptate și cei ce nu. Ptr că "spectrul tehnic" e punctual. Și ..informativ trebuie să faci abstracție , una de alta. De exemplu , eu când îmi judec opțiunile politice ...fac o "sumă de procentaje". Nu trăim într-o lume de număr prim. Există nuanțe. În schimb , pe "tehnic" , nu mai e procentaj. Ptr ei , opțiunea tehnică , e aceeași cu cea politică.

      Eu am mai spus de multe ori. Acolo sunt câțiva oameni moderați , cu informații ok. Direcția e de mult ...intenționată.

      postat în AUTOSTRĂZI
      F
      fulgernc
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      Aș vrea să iasă monarhul cu un comunicat. Am repetat chestia asta un an de zile. Adică ..se vede cu ochiul liber. Sper să se spele pe cap cu specialiștii lor.

      Întindere , calitate nediocră, lăcomie , iar întindere ....au repetat mantra asta de 10000000 ori ...până le-a intrat în subconștient tuturor analfabeților

      postat în AUTOSTRĂZI
      F
      fulgernc
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      @mike_us
      Chestia cu capacitate e o prostie rostogolită , aparent fără scop.
      Să înțelegem două aspecte. Când activezi pe N șantiere nu msi poți evalua "singular" capacitatea financiară. Ptr că asta îți determină "capacitatea logistică" ..și în final ceea ce vezi pe șantiere. Mișcarea. Când tu ești pe o curbă ascendentă(prinzi contracte) , capacitatea financiară e ascendentă. Cea logistică , și cea tehnică , o urmează. Dar nu concomitent. Ci decalat. "Mobilizările" nu sunt pe "număr fix" cum cred programatorii. Sunt și astea pe o curbă ascendentă , sau descendentă. Adică , niciodată , o firmă nu va ține un număr fix în organigramă. Nici oameni. Nici utilaje. Ptr că simpla întreținere(statul pe loc) a acestora costă(salarii ptr oameni și dări la stat)(impozite , asigurări , întreținere ptr utilaje , stocare).
      Când suntem pe panta ascendentă de finanțare(ptr antreprenor) e de așteptat să vezi lucrări cursiv(cum am spus în trecut , de la alimentare șantiere , etc)(dacă antreprenorul e de bună credință). Ptr că finanțarea internă(a antreprenorului . Lichiditățile) e pe pantă ascendentă. Ce determină restul.
      Pe măsură ce se închid șantiere , dacă nu se deschid altele noi , finanțarea intră pe o curbă descendentă. Și apar sincopele.

      Ca să înțelegeți idioțeniile unora de a spune că e ok să fie excluși de la licitații..de a vinde marota cu "s-au întins" ..șamd. În plus , nu poți cere mobilizare mai mare de la un antreprenor , când se închid șantiere(se termină , nu vă se închid fără motiv) , și nu intră pe altele noi. Doar ptr a deschide o lucrare cu margine de o lună ..ca să nu se supere unii.
      Din păcate această prostie cu "s-au întins" a fost rostogolită atât de mult , încât a prins. Deja oameni ..cu ceva cunoștințe ..nu mai fac caz unor principii de bază , și doar disecă "știrile" ce vin "din șantiere" . Și "din surse".
      Adică ...urmărim coada șoricelului.

      postat în AUTOSTRĂZI
      F
      fulgernc

    Latest posts made by fulgernc

    • RE: Lucrări de reabilitare sau construcție căi ferate
      Primii stâlpi de electrificare montați în Oradea Est-Marfar CerFersped 13.11.2025🚂🇷🇴💪
      postat în CĂI FERATE
      F
      fulgernc
    • RE: Material rulant: Locomotive, vagoane etc
      New CFR restaurant car in service.. #train #railway #railways #railroad #trains #cfrcalatori
      postat în CĂI FERATE
      F
      fulgernc
    • RE: A3 București-Brașov-Cluj Napoca-Borș și A10 Sebeș-Turda

      @vancouver

      Nu vreau să pun la îndoială , în special , capacitatea și buna voință a constructorului turc ...de a livra în termenul contractual cele asumate. Să arunc vreo urmă de îndoială asupra. Pur și simplu am prins un fel de aversiune față de declarațiile d-lui în cauză ...mai ales din prisma manipulărilor și interpretărilor ăe care le servea ...când era pe "tușă". Din prisma unui partid care și-a construit "temelia" discursului ..cu "posturi ocupate pe bune" ...și nu "clientelă de partid și lipitori de afișe" (sau "experți" vs "habarniști")...domnul în cauză nu avea ce căuta în nici o instituție relaționată cu construcția de drumuri. Poate doar în poziția de ...portar.

      Sunt antologice "curbele" de sarcină și ..iluziile optice debitate . Alea ...sunt "metaforele" pișate contra vântului. Să nu se aștepte la aplauze din partea mea.

      postat în AUTOSTRĂZI
      F
      fulgernc
    • RE: A3 București-Brașov-Cluj Napoca-Borș și A10 Sebeș-Turda

      @vancouver a spus în A3 București-Brașov-Cluj Napoca-Borș și A10 Sebeș-Turda:

      Horatiu Cosma, care intre timp este insider, zice ca Ozaltin termina acel balanced cantilever in mai - iunie 2026.

      A preluat bila de cristal ..și ștafeta de la d-l Pistol , și d-l Șerbănescu , privind declarațiile ...cu termenele de finalizare. O fi știind cum e când te piși contra vântului ? Asta e frumos cu politica în administrație. Cât timp ești pe tușă poți să îi înjuri pe toți.
      Să îi dăm o bilă albă ...ptr viitorul văzut în bila de cristal.

      postat în AUTOSTRĂZI
      F
      fulgernc
    • RE: Cluj

      @Duta-C
      Să îl construiască nu e o problemă. Nici o administrație din lumea normală nu le construiește cu bani "cash". Colectați din toate dările la zi. Se construiesc pe împrumuturi. E o întreagă logică în spate. De la faptul că nu se construiesc de pe o zi , pe alta ..la faptul că darea în exploatare e graduală. Și sunt anumite chestiuni legate de finanțe , inflație , șamd care fac logic modul de finanțare prin împrumuturi.

      Deci , faptul că o administrație nu își poate asuma costul integral pe un exercițiu ăn curs , două , trei ..nu e o problemă. Pe zece ani?? Cine știe. 250 mil anual ptr o zonă cum e Cluj?? E mult?? Puțin?? E al doilea contributor național la buget ..și o zonă în dezvoltare.

      Transporturile sunt precum venele ptr un organism. Cu cât circulația e mai bună ..e un semn că organismul e vital. Are viață în el. Eu când încerc să fac paralele între zone urbane dense ..cu similarități cu ale noastre ..tot timpul îmi vine în minte Londra. Londra , la o simplă vedere , e un imens "sat" ..întins pe foarte mulți km. Nu e construit organizat , și nici pe "verticală". Contrar tuturor principiilor care pot sta la baza unui sistem de transport organizat. Rețeaua stradală e lentă. Noi avem N administrații care seamănă. Să facem un exercițiu de imaginație cu primele 7-8 orașe mari de la noi. Să punem compasul pe hartă ..să vedem ce avem pe o rază de 20 km plecând de la centru.

      Ce face Londra să poată avea efervescența economică și dinamismul său??? Pe lângă învățământ , calitatea oamenilor ..și toată structura economică de servicii și high tech??? Sistemul de transport. Da , eterogen cum e ..imperfect pe alocuri , dar e ce ține metropola în picioare. În lipsa lui nu ar dura mult ..și ar deveni o mare zonă ..segregată pe cartiere.

      Acum , ptr noi , ideea de bază ptr o administrație ...e ..cum situez pe un palier de necesitate și eficiență un sistem public de transport articulat. Pe toate palierele. Fără mișcarea oamenilor nu există viață economică. Pe orice parte o întorci. Până și transportul de mărfuri vine ca o consecință a mișcării oamenilor. E o regulă valabilă de când istoria.

      Metroul din Cluj , nici în administrare , nu e nevoie să se țină singur în picioare. Dacă beneficiile ptr oraș sunt evidente. Dar nu de genul sintagmelor fără fond ..."scăpăm orașul de mașini , scăpăm de poluare". Trebuie să aibă un beneficiu cuantificabil direct.

      postat în DISCUȚII LOCALE
      F
      fulgernc
    • RE: Cluj

      @vancouver
      Cu 3000 comune flămânde după bani ...cum să încerci să dai servicii mai complexe ptr zonele urbane în dezvoltare??? O rețea de metrou e un serviciu prin care cetățenii de la periferii "subsidizează" un oraș "funcțional" . Majoritatea marilor urbe care au o rețea de metrou ..colapsează , dacă aveasytă rețea își oprește activitatea. Dacă , ipotetic , prelungești această oprire ..nu durează mult până când începe "centrifugarea". Adică scăderea activității economice ..migrarea către alte zone , etc. Metroul e eficient ptr a mișca mase mari de populație pe dustanțe scurte în intervale concentrate.
      Aceste mișcări sunt tipice ptr anumite tipuri de activități economice.

      postat în DISCUȚII LOCALE
      F
      fulgernc
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      @mike_us
      Chestia cu capacitate e o prostie rostogolită , aparent fără scop.
      Să înțelegem două aspecte. Când activezi pe N șantiere nu msi poți evalua "singular" capacitatea financiară. Ptr că asta îți determină "capacitatea logistică" ..și în final ceea ce vezi pe șantiere. Mișcarea. Când tu ești pe o curbă ascendentă(prinzi contracte) , capacitatea financiară e ascendentă. Cea logistică , și cea tehnică , o urmează. Dar nu concomitent. Ci decalat. "Mobilizările" nu sunt pe "număr fix" cum cred programatorii. Sunt și astea pe o curbă ascendentă , sau descendentă. Adică , niciodată , o firmă nu va ține un număr fix în organigramă. Nici oameni. Nici utilaje. Ptr că simpla întreținere(statul pe loc) a acestora costă(salarii ptr oameni și dări la stat)(impozite , asigurări , întreținere ptr utilaje , stocare).
      Când suntem pe panta ascendentă de finanțare(ptr antreprenor) e de așteptat să vezi lucrări cursiv(cum am spus în trecut , de la alimentare șantiere , etc)(dacă antreprenorul e de bună credință). Ptr că finanțarea internă(a antreprenorului . Lichiditățile) e pe pantă ascendentă. Ce determină restul.
      Pe măsură ce se închid șantiere , dacă nu se deschid altele noi , finanțarea intră pe o curbă descendentă. Și apar sincopele.

      Ca să înțelegeți idioțeniile unora de a spune că e ok să fie excluși de la licitații..de a vinde marota cu "s-au întins" ..șamd. În plus , nu poți cere mobilizare mai mare de la un antreprenor , când se închid șantiere(se termină , nu vă se închid fără motiv) , și nu intră pe altele noi. Doar ptr a deschide o lucrare cu margine de o lună ..ca să nu se supere unii.
      Din păcate această prostie cu "s-au întins" a fost rostogolită atât de mult , încât a prins. Deja oameni ..cu ceva cunoștințe ..nu mai fac caz unor principii de bază , și doar disecă "știrile" ce vin "din șantiere" . Și "din surse".
      Adică ...urmărim coada șoricelului.

      postat în AUTOSTRĂZI
      F
      fulgernc
    • RE: Cluj

      Trebuie făcută o distincție ..în ce înseamnă a "duce":
      -a îl dezvolta???(Finanța lucrări , săpături galerii , stații , etc. Achiziționa trenuri și instalații. Punerea în serviciu).
      -a îl administra. A opera serviciul de transport , și administra tot "patrimoniul" și serviciul.

      Răspunsul la ambele este nu.

      postat în DISCUȚII LOCALE
      F
      fulgernc
    • RE: Siguranță rutieră, accidente, legislație

      @JohnDoe
      Am văzut jucăria aceea în funcțiune. Are doar două avantaje. Semnalul trimis și vizibilitatea noaptea , sau în condiții de ceață. Valabil și ptr echipele de intervenție ca să te licalizeze rapid in situ. Și faptul că ptr mulți șoferi e ok că nu mai trebuie să se dea jos din mașină(o condiție esențială , după părerea mea , în majoritatea condițiilor de trafic. E esențial să nu te dai jos , până nu ai făcut o evaluare a situației. Care trebuie făcută în mașină. În mașină ești protejat). Dar triunghiul nu trebuie înlocuit. Ajută la atenționare și prevenție. E esențial.

      Chestia cu părăsitul mașinii e una din cauzele principale de accidente grave. Trebuie făcută numai când condițiile o permit. În alt fel râmăi în mașină "priponit" în centură. Ptr că mașina are sisteme de siguranță și gabarit cât să încapă pe aceaste benzi. Părăsirea vehiculului trebuie făcută numai după o evsluare a situației. În nici un caz nu ești mai protejat la un metru în fața mașinii , sau în lateral. Un eventual impact împinge autoturismul ..și poate desprinde părți din el.

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      F
      fulgernc
    • RE: Siguranță rutieră, accidente, legislație

      @mihai a spus în Siguranță rutieră, accidente, legislație:

      Deci da, in cazul accidentului in chestiune, vina principala este a drumului

      A lovit autoturismul?? Sau doar pe cel accidentat??
      Aici ai răspunsul ptr vina principală. În rest , sunt de acord că trebuie revizuită acea bandă de urgență.

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      F
      fulgernc