Forum Construim România
    • Categorii
    • Recente
    • Taguri
    • Populare
    • Utilizatori
    • Grupuri
    • Înregistrare
    • Autentificare
    1. Acasă
    2. fulgernc
    F
    Deconectat
    • Profil
    • Îi urmărește pe 0
    • Urmărit de 0
    • Subiecte 0
    • Mesaje 95
    • Grupuri 0

    fulgernc

    @fulgernc

    96
    Reputație
    2
    Vizualizări
    95
    Mesaje
    0
    Urmărit de
    0
    Îi urmărește pe
    S-a Înregistrat
    S-a conectat ultima oară

    fulgernc Oprește urmărirea Urmărește

    Best posts made by fulgernc

    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      @PaulS
      Problema nu e că se fac previziuni. Cu toate ca un site ce ține la credibilitatea sa ar trebui să se bazeze mai mult pe date certe din teren. Nu speculații. Că altfel e o bursă a pariurilor.
      Dar , cum am spus , nu asta e problema.

      Problema e cât de des se vehiculează legaturi ce trec de limita legalului. Și asta doar ptr un singur antreprenor. Ca o paranteză , peste un anumit nivel , toți antreprenorii au departamente legale , sau contractează ...ptr ca , între altele , să le asigure o relație "fluidă" cu autoritațile. Ptr că ..în final , cu ei lucrează.

      Dacă nu ar fi tolerate și încurajate aceste iesiri ar fi totul ok. Ptr că ele încalcă flagrant regulile acelei comunitați. Stabilite chiar de ei. Mulți utilizatori au fost banați , și multora li s-a pus "piciorul pe gât"(figurat) ptr chestii minore. Toți cei ce nu îsi aliniau părerea cu curentul impus ..au fost "atenționați" , de o formă sau alta.

      Când aveam așa reguli ptr întreaga societate? Un "hint"? Acum 30 de ani. O epocă ..de care , presupus , fugim. Care e problema și aici? Tot ei cer votul. Nu mai e organizație apolitică.

      Ca lectură pe deasupra se desprind două idei:

      • sabotați capitalul local , ca noi avem un feng shui cu numele mari din construcții.
      • ciocul mic toți ce nu sunteți pe aceeași lungime de undă.

      Scuze de limbajul puțin mai grafic din ultima parte a comentariului.
      Și ptr devierea politică. Promit să nu fie multe. Sper să trecem de alegeri și să ne concentrăm pe ce se face. Ptr că unii promovează că dupa aceea vine pauza. Logica spune că ptr orice administrație politică , munca de abia începe.
      Și acolo trebuie să fie lupta societații civile.
      Ca aleșii să nu uite asta.

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      F
      fulgernc
    • RE: Estimări, prognoze, pariuri

      @casio
      Vendetă?? Motivul?? Că am fost banat acolo?
      Țin să reamintesc că mă contraziceam cu jumătate de forum acolo. Așa că departe de mine gândul de vendete. Din fire , sunt destul de obiectiv. Nu sunt ranchiunos. Îi combat când simt nevoia ca să nu se propage anumite informații . În general , când predomină logica asta de grup , anumite informații merg "in crescendo" , fără control. Se fac mai mari decât sunt. Informația aceea , în sine , devine o instituție. Pe care , membrii comunitații nu au curajul să o oprească ..ptr că ...logica de grup.
      Vând adaugi la asta ..și o politică punitivă ..ce obții???

      Eu sunt ptr cât mai multe surse de informare. Cea mai fidelă sursă de informare , anul acesta , au fost domnii cu dronele. Anul acesta forumul în discuții s-a făcut remarcat prin "speculă". Au încercat în permanență sa speculeze. Eu zic că există spațiu și ptr cât mai multe surse. Și ptr , ca fiecare să învățăm din anumite mici erori. Și să mergem mai departe.

      Nu am nici o vendetă cu nimeni. Nici nu "înfierez" ..."proletar". Îi urmăresc pe facebook. E vorba de echilibru. Când critici , să ai argumente bune , ptr că vei fi criticat la rândul tău.

      Crăciun fericit tuturor!

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      F
      fulgernc
    • RE: DX-uri zona Galați - Brăila si DR21 Brăila-Slobozia-Călărași

      1000006863.jpg 1000006862.jpg

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      F
      fulgernc
    • RE: Lucrări de reabilitare sau construcție căi ferate
      Modernizare Calea Ferată Gara Brașov Ep 4 🚆 21.12.2024
      postat în CĂI FERATE
      F
      fulgernc
    • RE: DX-uri zona Galați - Brăila si DR21 Brăila-Slobozia-Călărași

      https://youtu.be/O0aYr4Lwnq0?si=OMi0eD4PeJpIwCYY

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      F
      fulgernc
    • RE: Lucrări de reabilitare sau construcție căi ferate
      Cum vor arata gările Mangalia, Neptun, Costinești și Ciulnița
      postat în CĂI FERATE
      F
      fulgernc
    • RE: DX-uri zona Galați - Brăila si DR21 Brăila-Slobozia-Călărași

      https://youtu.be/u5dH5L31bbA?si=a_iadbpEa3UcN50-

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      F
      fulgernc
    • RE: DX-uri zona Galați - Brăila si DR21 Brăila-Slobozia-Călărași

      https://youtu.be/V_WwL5tNZaw?si=6ulehJSsQ6_z11KO

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      F
      fulgernc
    • RE: A1 - Nădlac-Timișoara-Sibiu-Pitești-București

      https://youtu.be/0poBKxFlNDk?si=G7o1aQR2A4vMynAs

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      F
      fulgernc
    • RE: DX-uri zona Galați - Brăila si DR21 Brăila-Slobozia-Călărași
      Drum Express Braila- Galati ; Siret River Bridge 02-05-2025
      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      F
      fulgernc

    Latest posts made by fulgernc

    • RE: Energie

      @vancouver
      CHEAP. Lucrările hidrotehnice sunt absolut esențiale într-o țară ca a noastră. Cu o rețea hidrografică atât de densă. Din păcate am avut organizații de mediu și mustrări de conștiință.
      Oare secîntreabă cineva dacă Olanda cere voie să construiască/modifice canalele.

      postat în DISCUȚII GENERALE
      F
      fulgernc
    • RE: Drumuri Nationale

      @rockband
      Ai un normativ ptr lucrul la înălțime. Trebuie doar respectat.

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      F
      fulgernc
    • RE: DX-uri zona Galați - Brăila si DR21 Brăila-Slobozia-Călărași
      Drum Express Braila- Galati ; Siret River Bridge 02-05-2025
      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      F
      fulgernc
    • RE: Material rulant: Locomotive, vagoane etc
      Classic Romanian Train Journey Across the Carpathian Mountains
      postat în CĂI FERATE
      F
      fulgernc
    • RE: Lucrări de reabilitare sau construcție căi ferate
      Cum vor arata gările Mangalia, Neptun, Costinești și Ciulnița
      postat în CĂI FERATE
      F
      fulgernc
    • RE: Lucrări de reabilitare sau construcție căi ferate
      Ce-am găsit pe calea ferată DISTRUSĂ de inundații între Bârlad și Galați? 🚆 O călătorie de neuitat!
      postat în CĂI FERATE
      F
      fulgernc
    • RE: Material rulant: Locomotive, vagoane etc

      @mihai
      Ok. Mă simt dator cu un răspuns. Ultimul off topic. Dacă vrei poți să muți discuția pe topicul nou dacă îl creezi.

      Să începem pe puncte. Ai făcut o introspecție prin informația pe care o oferi? Ptr că ..faci un fel de cherry picking pe care îl amesteci cu un amalgam de informație , bazat pe niște cifre și date(care să ofere greutate printre neinițiați și să "discrediteze" oarecum niște date vagi oferite de interlocutor) , amestecând domenii ...doar ptr a resalta ceea ce vrei să demostrezi. Extragi punctual și dezvolți spusele , pe noile tale coordonate , dar o spui ca și cum eu aș fi oferit aceste concluzii.
      Nu sunt un om autosuficient. Dacă mai cunoaște personal ai ști că sunt o persoană cu foarte multe întrebări. Foarte analitic și detaliist. Atât pe această parte.

      Nu am sugerat că s-a trecut de la cal direct la autoturism. Concluzia e a ta. Am spus că pe fundament economic democratizarea motorizării(a autoturismului în special) ...are , practic , un efect similar cu cel al descoperirii uneltelor din metal(prelucrarea metalului și folosirea sa). Un salt , prin care dezvoltarea nu mai merge pe o bara lineala. Sunt puține evenimente de o asemenea anvergură pe o riglă a timpului. Ptr a analiza dezvoltarea societăților.

      Amesteci transporturile ptr a aduce conversația în punctul pe care îl dorești. O să îți demontez teoria.
      În primul rând vorbeam de transporturi terestre. Și rolul lor în dezvoltarea societăților. În principal ..statale , în secundar regionale. Nu am vorbit de impact ..ce depășește granițele. Sau global.
      În primul rând. În epocile respective , dezvoltarea transportului pe apă avea cauze practice. Pe care nu le regăsim în ziua de azi. Una era siguranța. A doua posibilitățile de transport. Ptr ca unii să înțeleagă era mai sigur să mergi pe apă , evitând hoți , răufăcători , etc. A doua , e că puteai transporta mult nai mult față de posibilitățile date de i căruță cu cai. Așezările umane erau de-a lungul cursurilor de apă. Dezvoltarea era logică. Nu . Nu dezvoltarea transportului pe apă a permis boom-ul experimentat de motorizare. Ci ..au fost doar o etapă evolutivă. Și aici dezvoltarea motorizării are un impact similar celui expus în principiul meu. Evolutiv. Dar pe alte coordonate. Practic ..mută transportul de mărfuri pe apă de la nivel local , regional , la nivel continental , global. E simplu de văzut. În ziua de azi ai o mică fracție transportată pe cursuri de apă. Local. Regional. Pe fluvii , râuri. Locul acestui transport e preluat de CF și rutier.

      Da . A urmat CF. Care are un rol în dezvoltare , prin menținerea legăturilor pe largă distanță. Și transportul de mărfuri. Numai că această relaționare nu e directă. Economiile locale nu se dezvoltă la verticala CF. Ca unii să înțeleagă..nu se dezvoltă ca o consecință directă. Ptr că nu toate sectoarele au sinergii , sau chestii în comun cu CF.CF e un sector.Acces restrâs , închis. Reglementat. Așa a fost tot timpul. Ca unii să înțeleagă ..nu poți accede ca utilizator pe CF decât în două modalități. Persoană fizică..călător. persoană juridică-N reglementări , acces restrâns , controlat. Nimeni nu poate accede pe rețeau de CF în mod liber. Ca să vedem magnitudinea acestei reglementări...observați procedurile ptr a înscrie Alstom Coradia de către niște autorități cu mulți specialiști , organigrame complexe. Sau înscrierea unor operatori ptr a li se permite oferirea unor tipuri de servicii foarte limitate.
      Acum , spune-mi tu ..cum poți compara accesul pe CF(cum am văzut , strict pe verticală , limitat , restrâns) cu cel rutier(nerestrictiv). Pe șosele au acces , atât persoane fizice , cât și juridice , în baza unor reglementări foarte generale. Practic , e un tip de infrastructură ...pus la dispoziția tuturor. Și care folosește unui spectru foarte amplu de activități. Și a unui spectru foarte amplu al societății. Ca să dezvolt puțin(și cum am spus că sunt o persoană cu multe întrebări) ..spune-mi tu , cum ai dezvolta transportul de mărfuri pe ramura de 7 tone. 20 tone. 40 tone. Exclusiv ..folosind CF. Sau o combinație CF plus cursuri de apă. Te ascult cu încredere.

      Nu. Afirmația mea că autostrăzile sunt fundamentul pe care se așează aumentarea posibilităților de mișcare e corectă.

      Ptr că ...prin posibilitățile pe care le oferă , creează un efect multiplicator pe restul rețelei rutiere. Să mă explic. Imaginați-vă că aveți o rețea de țevi(nu intrăm în teorii de volum și presiune. E un exercițiu imaginativ ptr a vedea efectul "viralizării"). Dacă ai țevi doar de un diametru mic și pe care poți circulacu viteză redusă , vei avea un pataron de mișcări constant pe o rețea(mai multe țevi legate). Un anumit număr de deplasări. Nu îl poți crește pe nici un segmen ptr că ești condiționat de capacitatea restului rețelei. Dacă introduci în rețea(o magistrală de termoficare în București ..și îl salutăm pe d-l Niculor Dan pe această cale) o țeavă de diametru mai mare , dintr-o dată , oe lângă creșterea capacității , crești viteza de mișcare pe toată rețeaua. Dacă introduci și mai multe ..o crești și mai mult. Ptr că asta sunt autostrăzile. Ele canalizează traficul și îi sporesc viteza(nu cea directă cu care merge un automobil . Ci viteza cu care se desfășoară traficul la nivelul întregii rețele).
      Două aspecte. Care trebuiesc spuse , dar să nu lungesc explicațiile.
      -autostrăzile sunt în ritm cu dezvoltarea mijloacelor ce merg pe ele. Adică sunt în media mijloacelor rutiere din ziua de azi. Nu sunt "un lux" . Cum o spui tu.
      -nr de km disponibili în rețeaua românească înseamnă că avem o rețea rutieră de transport învechită. Pliată pe nevoi și dezvoltări specifice anilor 70. Nicidecum ..un lux.
      Suprapune astea două peste posibilitățile și impactul asupra diverselor ramuri economice(nu numai transportul de persoane) și să vedem luxul. Pe care , sper să îl explici.

      Sunt de acord cu principiul conform cărora construiești infrastructura de transport(rutier/feroviar) și activitatea economică și comunitățile înfloresc. O politică proactivă. Nu reactivă. Adică...hai să construim că e nevoie. Ca și principiu general , a doua pune căruța înaintea boilor. Și o să tot fugărești coada șoricelului fără să îl prinzi vreodată. Prin prima ..tu pui bazele , tu stabilești regulile. Ai dezvoltare ordonată , conform cu epoca. Am fost și sunt un promotor al dezvoltării CF în această direcție. O să revin de câte ori e nevoie să explic.

      Vezi tu ...chestia cu Londra , doar îmi întărește mie anumite crezuri. Când fac afirmații legate de proiectare din birou și google maps. Și date wikipedia. Și cum spun deseori. Nu vedem pădurea fin cauza copacilor ...sau sunt unii oameni care își servesc propriul adevăr. Regiunea Londrei ..cuprinzând toate micile localități limitrofe și zona estuarului ..e pe la ....te las pe tine să pui cifra. Îți spun că depășește populația României în totalitate. Cu diferență. Vezi numerele de populație rezidentă , nerezidentă , turism.
      Și după aceea vii să ma convingi. Numai numărul de turiști ce se deplasează zilnic în mijloace de transport depășește deplasările totale în multe orașe mari.
      Vino cu anumite cifre mai concludente.

      postat în CĂI FERATE
      F
      fulgernc
    • RE: Lucrări de reabilitare sau construcție căi ferate
      🚧👷(M101) Găești - Fusea & Ghergani - Ciocănești | 22 Aprilie 2025
      postat în CĂI FERATE
      F
      fulgernc
    • RE: Material rulant: Locomotive, vagoane etc
      Primul tren PNRR: Prezentarea și recenzia vagoanelor modernizate
      postat în CĂI FERATE
      F
      fulgernc
    • RE: Material rulant: Locomotive, vagoane etc

      @mihai
      Ok. Dacă vrei , editează un topic separat , și îți răspund acolo.

      postat în CĂI FERATE
      F
      fulgernc