Forum Construim România
    • Categorii
    • Recente
    • Taguri
    • Populare
    • Utilizatori
    • Grupuri
    • Înregistrare
    • Autentificare
    1. Acasă
    2. fulgernc
    F
    Deconectat
    • Profil
    • Îi urmărește pe 0
    • Urmărit de 0
    • Subiecte 0
    • Mesaje 149
    • Grupuri 0

    fulgernc

    @fulgernc

    172
    Reputație
    3
    Vizualizări
    149
    Mesaje
    0
    Urmărit de
    0
    Îi urmărește pe
    S-a Înregistrat
    S-a conectat ultima oară

    fulgernc Oprește urmărirea Urmărește

    Best posts made by fulgernc

    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      @mike_us

      Părerea mea , e că demult nu mai e doar o aversiune față de UMB.

      E o narativă întreținută. Fac abstracție de lipsa experienței de "șantier" la mulți de acolo. Cred că știu. Realitatea e că au multe carențe. Am avut multe dispute în trecut. Dar nu asta contează. În mod normal "ingineria" nu e politică. Nu există stânga , sau dreapta , în accepțiunea termenului din politică. Așa că , dacă pretinzi că ești obiectiv în apreciere , nu pot exista două tabere. Cei ce au dreptate și cei ce nu. Ptr că "spectrul tehnic" e punctual. Și ..informativ trebuie să faci abstracție , una de alta. De exemplu , eu când îmi judec opțiunile politice ...fac o "sumă de procentaje". Nu trăim într-o lume de număr prim. Există nuanțe. În schimb , pe "tehnic" , nu mai e procentaj. Ptr ei , opțiunea tehnică , e aceeași cu cea politică.

      Eu am mai spus de multe ori. Acolo sunt câțiva oameni moderați , cu informații ok. Direcția e de mult ...intenționată.

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      F
      fulgernc
    • RE: A1 - Nădlac-Timișoara-Sibiu-Pitești-București

      Tocmai ce a anunțat d-l Scrioșteanu pe pagina sa de facebook că s-a eliberat AC ptr alte patru viaducte de pe lotul Mapa. Să îi vedem la treabă.

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      F
      fulgernc
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      @PaulS
      Problema nu e că se fac previziuni. Cu toate ca un site ce ține la credibilitatea sa ar trebui să se bazeze mai mult pe date certe din teren. Nu speculații. Că altfel e o bursă a pariurilor.
      Dar , cum am spus , nu asta e problema.

      Problema e cât de des se vehiculează legaturi ce trec de limita legalului. Și asta doar ptr un singur antreprenor. Ca o paranteză , peste un anumit nivel , toți antreprenorii au departamente legale , sau contractează ...ptr ca , între altele , să le asigure o relație "fluidă" cu autoritațile. Ptr că ..în final , cu ei lucrează.

      Dacă nu ar fi tolerate și încurajate aceste iesiri ar fi totul ok. Ptr că ele încalcă flagrant regulile acelei comunitați. Stabilite chiar de ei. Mulți utilizatori au fost banați , și multora li s-a pus "piciorul pe gât"(figurat) ptr chestii minore. Toți cei ce nu îsi aliniau părerea cu curentul impus ..au fost "atenționați" , de o formă sau alta.

      Când aveam așa reguli ptr întreaga societate? Un "hint"? Acum 30 de ani. O epocă ..de care , presupus , fugim. Care e problema și aici? Tot ei cer votul. Nu mai e organizație apolitică.

      Ca lectură pe deasupra se desprind două idei:

      • sabotați capitalul local , ca noi avem un feng shui cu numele mari din construcții.
      • ciocul mic toți ce nu sunteți pe aceeași lungime de undă.

      Scuze de limbajul puțin mai grafic din ultima parte a comentariului.
      Și ptr devierea politică. Promit să nu fie multe. Sper să trecem de alegeri și să ne concentrăm pe ce se face. Ptr că unii promovează că dupa aceea vine pauza. Logica spune că ptr orice administrație politică , munca de abia începe.
      Și acolo trebuie să fie lupta societații civile.
      Ca aleșii să nu uite asta.

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      F
      fulgernc
    • RE: Estimări, prognoze, pariuri

      @casio
      Vendetă?? Motivul?? Că am fost banat acolo?
      Țin să reamintesc că mă contraziceam cu jumătate de forum acolo. Așa că departe de mine gândul de vendete. Din fire , sunt destul de obiectiv. Nu sunt ranchiunos. Îi combat când simt nevoia ca să nu se propage anumite informații . În general , când predomină logica asta de grup , anumite informații merg "in crescendo" , fără control. Se fac mai mari decât sunt. Informația aceea , în sine , devine o instituție. Pe care , membrii comunitații nu au curajul să o oprească ..ptr că ...logica de grup.
      Vând adaugi la asta ..și o politică punitivă ..ce obții???

      Eu sunt ptr cât mai multe surse de informare. Cea mai fidelă sursă de informare , anul acesta , au fost domnii cu dronele. Anul acesta forumul în discuții s-a făcut remarcat prin "speculă". Au încercat în permanență sa speculeze. Eu zic că există spațiu și ptr cât mai multe surse. Și ptr , ca fiecare să învățăm din anumite mici erori. Și să mergem mai departe.

      Nu am nici o vendetă cu nimeni. Nici nu "înfierez" ..."proletar". Îi urmăresc pe facebook. E vorba de echilibru. Când critici , să ai argumente bune , ptr că vei fi criticat la rândul tău.

      Crăciun fericit tuturor!

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      F
      fulgernc
    • RE: DX-uri zona Galați - Brăila si DR21 Brăila-Slobozia-Călărași

      1000006863.jpg 1000006862.jpg

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      F
      fulgernc
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      @SwatKat a spus în A7 Ploiești - Bacău - Suceava:

      @mike_us Pe PUM deja lumea cauta modalitati cum i-ar putea "frige" statul pe umb. 🙂 Si se insista ca-s platiti la zi. Deodata au devenit iar indezirabili (nu ca au avut vreun drag de ei), cred ca in curand s-ar dori sa se rezilieze tot A7, doar ca sa se dea satisfactie unor forumisti...
      Revenind la subiect e si mai trist ca beneficiarul Cnair nu catadicseste sa iasa la rampa cu un comunicat, ceva, prin care sa anunte o estimare a deschiderii lotului 1.

      Da , am văzut. Nu am intrat pe PUM , dar le-am răspuns pe facebook.
      Jubilează unii. Și-au arătat adevăratele intenții , ptr unii care încă erau sceptici. Acum 5 zile ziceau că avem de luat lecții. Nu menționez antreprenorul ptr că am respect ptr ei. Ptr felul cum lucrează , deschidere și restul. Dar ..slugărnicia din postare , de-a dreptul grețoasă.

      Dacă am avea o imagine generală , am vedea că problema nu e la noi. Nici autorități , nici antreprenori locali. Faceți o sinteză fiecare , dacă vreți , mentală și veți avea o imagine. Când nu au fost dincope pe finanțare , absolut toți constructorii serioși au lucrat. Cei care chibițează acum și jubilează , sunt cei care scot bani din presiunile și exploatarea lanțului de slabiciuni a statului român. Nu e practică corectă în nici o înțelegere să șantajezi financiar un partener.

      În virtutea ultimelor evenimente , statul , în ansamblul său , ar trebui să se concentreze pe protejarea antreprenoriatului local(din domeniul acesta , al construcțiilor) , și a antreprenorilor străini cu expunere mare pe RO. Pe finanțările care sunt deja încasate. Nu vreau să intru în politică prea mult , dar probabil vom avea nevoie de o mărire a taxelor pe termen scurt. În ansamblu trebuie să se revină la priorități naționale , redusă expunerea pe fonduri europene.

      E de o prostie fără margini afirmația că sunt plătiți la zi. Ochiometric , fără detalii , probabil firmele cu cel mai riguros calendar , care lucrează cursiv ..sunt cele mai "expuse" financiar(au de încasat). Nu se lucrează "la zi" la volumele lor. În cazul UMB și mai puțin. De ce?? Simplu. Ptr că au munți de balast și km de grinzi metalice , de beton în șantiere. Alea nu sunt "la zi". Observați alți antreprenori , și vedeți vă lucrează pe "etape". Aceia "vânează" lucrări la zi.

      Dar sa ne mai mire pozițiile "antiinfrastructura".

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      F
      fulgernc
    • RE: A8 Tg. Mureș - Tg. Neamț - Iași - Ungheni Prut

      Eu am încredere că totul ca fi ok. Comunitatea de "infrastructură" a crescut. Orice guvern , orice reprezentant ce vine la minister , se va lovi de o firmă care duce șantiere de 3 miliarde eur pe an. Cu angajați cât CFR călători . Și care mișcă zilnic , o flotă de camioane comparabilă cu compania feroviară. Ca și număr. Orice reprezentant politic trebuie să realizeze numerele. Altfel vor fi măturați din ministere.

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      F
      fulgernc
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      @gales_-vasile
      Mi-ai luat răspunsul😁. Stai să vezi teoriile constipației.

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      F
      fulgernc
    • RE: Lucrări de reabilitare sau construcție căi ferate
      Modernizare Calea Ferată Gara Brașov Ep 4 🚆 21.12.2024
      postat în CĂI FERATE
      F
      fulgernc
    • RE: DX-uri zona Galați - Brăila si DR21 Brăila-Slobozia-Călărași

      https://youtu.be/O0aYr4Lwnq0?si=OMi0eD4PeJpIwCYY

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      F
      fulgernc

    Latest posts made by fulgernc

    • RE: DX-uri zona Galați - Brăila si DR21 Brăila-Slobozia-Călărași

      @vancouver a spus în DX-uri zona Galați - Brăila si DR21 Brăila-Slobozia-Călărași:

      Pe termen lung traficul o sa mai creasca, asta e cert. Mai ales daca braileni sau galateni vor face ceva pe malul opus, fie afacere, fie casa. Pentru ca la modul serios numai asa poate sa creasca traficul semnificativ, adica prin vehicule care folosesc zilnic. Nu cu familii care trec o data pe an in drum spre delta sau spre litoral

      Din prisma mea podul e important ptr zonă. Ptr dezvoltarea zonală. Eu sunt de acord , că poate , zona nu traversează cel mai bun moment din istoria sa. Dar totuși , zona urbană Galați-Brăila , chiar dacă nu traversează cel mai bun moment , nu e totuși un sat pus în calea unei autostrăzi. Care așteaptă trei cafenele să îi ridice încasările.

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      F
      fulgernc
    • RE: DX-uri zona Galați - Brăila si DR21 Brăila-Slobozia-Călărași

      @vancouver a spus în DX-uri zona Galați - Brăila si DR21 Brăila-Slobozia-Călărași:

      In aceeasi perioada pe Valea Prahovei au trecut "nu mai putin de" 40.000.000 de vehicule !!!! Cu ambuteiaje zilnice de 1-2 ore si in week-end de 2-6 ore !!! Si A3 CoBra nici macar nu apare ca prioritate in planul noii guvernari

      Totuși , ca să punem în perspectivă.

      Valea Prahovei: A3 , DN1.
      Aici: drumuri parțial blocate pe ambele maluri. Cu totul în contra a fost traversat de aprox 10 ori mai puține mașini.

      Cu totul în favoarea sa , vom vedea într-un an. DX-urile respective(nu o să valorez chestia cu tunelul și cocoașele) vor da noi coordonate , odată cu finalizarea A7 , A13.

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      F
      fulgernc
    • RE: Reabilitare Piata Unirii

      Într-o declarație , d-l Băluță menționa că vor fi demontate. Și remontate după terminare.

      postat în BUCURESTI
      F
      fulgernc
    • RE: Material rulant: Locomotive, vagoane etc
      "Noul" automotor Leon: Prezentare și recenzie
      postat în CĂI FERATE
      F
      fulgernc
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      @gales_-vasile
      Mi-ai luat răspunsul😁. Stai să vezi teoriile constipației.

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      F
      fulgernc
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      @sonicstorm
      Problema respectivă poate apare din cauza "torsionării" diferențiate , în plan transversal. Structura H a grinzilor , în acest plan , și înălțimea destul de mare , face ca o nealiniere să se "răsfrângă" în partea de sus(planul plăcii). Drumul e în curbă (înclinare în același plan transversal), și există și căderea ptr apele pluviale. Cum am spus , la grinzi de beton , această ajustare se face mai "natural"(cum explică @vancouver legat de "așezarea" ansamblurilor sub efectul masei , pâna la solidificare. Moment în care betonul "se strânge". Se trage. De aceea sunt importanți timpii de uscare).
      Aici , din cauză că grinzile metalice sunt mai lungi , și nu merg de pe pilon pe pilon , și se rigidizează(nu total) anterior turnării(în etapa înșurubării) , e mai dificil de controlat efectul "torsionării". Chiar dacă turnările sunt făcute diferențiat ptr a controla parțial. Vorbim de o structură lungă , în plin câmp deschis , vânt mult(uscare rapidă).

      E relativ ușor să îți dai seama , ptr că baza (așezarea pe piloni) e perfect aliniată(în ciuda efectelor provocate de zoom , ce amplifică imperfecțiunile în plan longitudinal) , și partea de sus , unde sunt nervurile consolei laterale , apar acele nealinieri. Pe secțiunea centrală , aceste nealinieri dispar , sau sunt mult mai mici. Masele rezultate în plus , "stau" mai mult pe console(zone necirculate) , și sunt o fracție infimă fin masa structurii. Raportat lungimea grinzilor , a masei consolelor , și încărcarea pe fiecare pilon , e masa neglijabilă.

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      F
      fulgernc
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      @mud
      Scuză-mă , dar 15-20 cm în plus de beton pe o asemenea structură , e fix zero barat. Eu am placă la casă , 12-15 cm , cât e standardul . Faptul că aș fi pus 5 cm în plus nu ar fi afectat cu nimic. Și așa , șapa și restul ce vine peste nu afectează.

      Și nu am o structură de susținere dedesubt. Aici , structura inferioară(cea metalică) lucrează conjugat cu structura reprezentată de placă (plăci suprabetonare , placă propriuzisă) , ptr a asigura portanța , atât în plan transversal , cât și longitudinal(suprafața). Eu m-aș fi preocupat dacă vedeam o structură metalică desaliniată în plan longitudinal(din ce se vede în poze nu e cazul). Desalinierile astea sunt grave când sunt "pe înălțime" . Ptr că îți încarcă diferențiat structura(masele se redistribuie). În plan orizontal încărcările suplimentare sunt infime.

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      F
      fulgernc
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      @Iulian
      Nu eram "acid" față de tine. Dacă asta s-a înțeles. Ci față de lansatorii teoriei.

      Acum , masa betonului în plus(uscat) e o fracție din masa plăcii de suprabetonare(lucrează ca un întreg ptr cazul dat) . În "sens invers" masa în plus , redistribuită pe fiecare pilon e infima. Nu calculați vât cântărește o betonieră , câte au intrat , etc. Una e volumul în mc. Alta e masa betonului umed. Alta e masa betonului uscat. Până în momentul betonării , greutatea acționează punctual(fiecare pilon afectat)(placa nu redistribuie masele , ptr că nu există ca structură)(cea a secțiunilor respective). În momentul în care placa se usucă masele se redistribuie. În primă fază pe structura imediat de dedesubt(structura metalică). Și de aici pe piloni. Așa că încărcarea suplimentară rezultată e infimă.

      În plus , asfaltul cred să fie mai greu decât betonul uscat. La același volum ocupat.

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      F
      fulgernc
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      @Iulian
      Simulările pe calculator și practica sunt una. Întreabă unul de prin șantiere navale. O mică nealiniere între plăci și un cuplu de strângere la șuruburi pot influența într-un ansamblu așa de lung. Care , pe calculator , îți apare cu mici toleranțe. În practică e puțin diferit. Experiența , aici e valoroasă.
      Cum să afecteze o placă "uscată" cu câțiva cm în plus , static , pe piloni????
      Ăștia sunt oamenii care își fluturau diplomele și afirmau că pilonii podului de la Brăila sunt plini. Și că sunt drepți(perpendicular pe sol). Chiar și atunci când le spuneai că distanța dintre macara și pilon , e vizibil mai mică la bază.
      Ce credibilitate merită??? Merită , ptr clasa primară.

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      F
      fulgernc
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      Nu s-au lăsat predalele. E relativ torsionată structura metalică de susținere. Se vede că distanțele sunt egale. Ca unii să își imagineze mai ușor , genul ăsta de structură , se apropie mai mult de o structură portantă(cum e șasiul la mașinile de teren) . Structura cu grinzi de beton e mai mult semiportantă(ca la tractoare , unde diferitele ansambluri , au rol structural , și preiau forțe). Fiind și în curbă(înclinație plan transversal) , și o structură destul de lungă , e foarte dificil de "echilibrat". Calculat , cât toată structura să rămână într-un echilibru static bun. Cu toleranțe mici. Oricum , nu e o chestie ce să genereze isterii , ptr că oricum , descărcările sunt făcute să fie pe piloni(nu are cum să cadă). Doar că , rămâne decurmărit în timp să nu apară tensiuni. Tensiuni ce se pot răsfrânge în structura ce o ține împreună(placa suprabetonare).
      Părerea mea.

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      F
      fulgernc