Forum Construim România
    • Categorii
    • Recente
    • Taguri
    • Populare
    • Utilizatori
    • Grupuri
    • Înregistrare
    • Autentificare
    1. Acasă
    2. fulgernc
    F
    Deconectat
    • Profil
    • Îi urmărește pe 0
    • Urmărit de 0
    • Subiecte 0
    • Mesaje 260
    • Grupuri 0

    fulgernc

    @fulgernc

    376
    Reputație
    12
    Vizualizări
    260
    Mesaje
    0
    Urmărit de
    0
    Îi urmărește pe
    S-a Înregistrat
    S-a conectat ultima oară

    fulgernc Oprește urmărirea Urmărește

    Best posts made by fulgernc

    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      @trismegistul
      Davă mâine UMB-ul decide să trimită niște ploi și vreme rea??? Ca să le servească drept motiv ptr prelungirea termenilor de finalizare??

      Ei fac cauzele , ei își prelugesc termenii ...ei toate. Nu știu cât de departe au ajuns să prindă mizeriile lui alde gașca lui ăla cu alt forum. Argumentația lor o să o denumesc "teoria pisicii". O pisică de câte ori o arunci ..va cădea numai în picioare. Așa fac și ei cu toate informațiile. Le așază cap la cap ...ca să rezulte tot timpul același vinovat.

      Când a fost nefericitul accident cu conducta de sub autostradă ..au sărit în secunda doi să semnaleze ca vinovată conducerea firmei ptr că grăbea lucrurile și că se băgau în perimetrul altor firme. Acum , nu se știe că nu se pot băga în acele perimetre și se cere intervenția. Curat murdar ...și cum funcționează memoria selectivă și narativul unora. Singurul lucru pe care se bazează e memoria de peștișor auriu a publicului.

      postat în AUTOSTRĂZI
      F
      fulgernc
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      @Iulian
      E suficient să existe un dialog. Eu sunt de părere că majoritatea constructorilor au informații mai "la zi" decât avem noi aici pe forum. Sau presa. Ptr că sunt în relație directă cu autoritatea.
      Eu am mai spus ..cine interpretează realitatea exclusiv pe baza termenelor și cifrelor înțelege puțin domeniul.
      Sunt multe resurse care se mișcă progresiv , până se ajunge la o capacitate susținută. E ceea ce numim mobilizare. Dar mulți o interpretează abstract și punctual. Ca și cum s-ar produce de pe azi pe mâine.

      La fel e și în caz contrar. Scăderea resurselor duce la o demobilizare progresivă. UMB era în plin proces susținut. Și unii(inclusiv API ca să înțelegeți de unde și ipocrizia lor în comunicate) cer o mobilizare superioară(au lucrat și noapte anul trecut) , dar cu facturi foarte mari ..restante la plată(asta în timp ce s-a anunțat scoaterea respectivelor tronsoane de pe finanțare) , cu un orizont incert de finanțare(deși aprobat planul PNRR ptr trecerea pe grant , devine efectiv după Ecofin în octombrie. Mă refer la plăți).
      Asta , în timp ce se cere imperativ această mobilizare ptr încadrarea în termen ptr anul ce vine.
      Adică , dacă UMB ar lucra după stilul Aktor , We build , îngheață șantierele până în octombrie ...încep să încălzească motoarele în octombrie , sunt mobilizați în noiembrie ..și când sunt la capacitate e decembrie. Moment în care reduc activitatea și o raționalizează în funcție de timp și șantiere.

      Vi se pare ok ? Eu am spus de multe ori că radicalizarea asta a API și interpretarea după bunul plac a unor cifre , termene , nu ajută. Nu se mai face o interpretare obiectivă a ceea ce aflăm. Corelat cu ce se vede. Cu ceea ce știm.

      UMB mișcă niște șantiere foarte mari. Au nevoie de siguranță și predictibilitate. Nu e ca și cum mișc un lot de 10 km ..și am resurse disponibile în alte părți. Cât mișcă ei e suficient să bage în faliment nume mari.

      postat în AUTOSTRĂZI
      F
      fulgernc
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      @mihai
      Totuși , două mici precizări. În cazul structurilor ce au în compunere elemente structurale tip cheson(să le spunem , un fel de țevi , în orice formă geometrică , în secțiune. Pătrat , trapez , dreptunghi) nu e usual să folosești eclise. În cazul elementelor structurale deschise(profil H,L,I) da.
      În cazul dat vorbim de un element format din ambele elemente structurale.
      Problema e că , în momentul în care ai turnat placa de suprabetonare , tot tăblierul între secțiuni devine un întreg. Preia și distribuie forțele în plan longitudinal , înainte să le transmită din nou în plan vertical. În piloni. Problema apare , când în acest plan(al tăblierului) sunt întreruperi. Ptr vă forțele nu se mai descarcă uniform în toată structura. Și de aici în piloni. Apar încărcări diferențiate pe diferitele elemente de structură. E foarte dificil să prezici evoluția în timp. Risc iminent ee cedare nu apare. Dar în timp e posibil să apară probleme datorită încărcărilor diferențiate. Fisuri . Cedări aliniere tăblier. Încărcări în exces pe unii piloni.

      Nu cred să fie necesară demolarea și refacerea podului de la zero cum se afirmă mai sus. În cel mai nefericit caz e nevoie de refacerea tablierului. Sunt N cazuri în lumea asta unde tablierele se refac fără să atingi pilonii. Reparații prevăzute. Neprevăzute. Etc.

      Problema cea mare e că odată recepționat , e posibil să nu ai probleme în garanție. Dar e posibil că dacă apar probleme , ele să aibă o dezvoltare accentuată.

      La genul ăsta de poduri riscul de cedare iminentă e mic. Sunt structuri care se descarcă pe mulți piloni , încărcările neprevăzute nu au o dezvoltare "exponențială"(să le spun într-un fel). Nu dunt precum hobanatul de la Arad.

      postat în AUTOSTRĂZI
      F
      fulgernc
    • RE: DX-uri zona Galați - Brăila si DR21 Brăila-Slobozia-Călărași
      Drumul express DEx6 Braila - Galati 18 august 2025 | Prima dată pe asfalt | Br -» km 9.5 și retur.
      postat în DRUMURI EXPRESS
      F
      fulgernc
    • RE: A1 - Nădlac-Timișoara-Sibiu-Pitești-București

      Tocmai ce a anunțat d-l Scrioșteanu pe pagina sa de facebook că s-a eliberat AC ptr alte patru viaducte de pe lotul Mapa. Să îi vedem la treabă.

      postat în AUTOSTRĂZI
      F
      fulgernc
    • RE: Energie
      Lacul Vidraru, în urma golirii.
      postat în DISCUȚII GENERALE
      F
      fulgernc
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      @mike_us

      Părerea mea , e că demult nu mai e doar o aversiune față de UMB.

      E o narativă întreținută. Fac abstracție de lipsa experienței de "șantier" la mulți de acolo. Cred că știu. Realitatea e că au multe carențe. Am avut multe dispute în trecut. Dar nu asta contează. În mod normal "ingineria" nu e politică. Nu există stânga , sau dreapta , în accepțiunea termenului din politică. Așa că , dacă pretinzi că ești obiectiv în apreciere , nu pot exista două tabere. Cei ce au dreptate și cei ce nu. Ptr că "spectrul tehnic" e punctual. Și ..informativ trebuie să faci abstracție , una de alta. De exemplu , eu când îmi judec opțiunile politice ...fac o "sumă de procentaje". Nu trăim într-o lume de număr prim. Există nuanțe. În schimb , pe "tehnic" , nu mai e procentaj. Ptr ei , opțiunea tehnică , e aceeași cu cea politică.

      Eu am mai spus de multe ori. Acolo sunt câțiva oameni moderați , cu informații ok. Direcția e de mult ...intenționată.

      postat în AUTOSTRĂZI
      F
      fulgernc
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      Aș vrea să iasă monarhul cu un comunicat. Am repetat chestia asta un an de zile. Adică ..se vede cu ochiul liber. Sper să se spele pe cap cu specialiștii lor.

      Întindere , calitate nediocră, lăcomie , iar întindere ....au repetat mantra asta de 10000000 ori ...până le-a intrat în subconștient tuturor analfabeților

      postat în AUTOSTRĂZI
      F
      fulgernc
    • RE: Estimări, prognoze, pariuri

      @casio
      Vendetă?? Motivul?? Că am fost banat acolo?
      Țin să reamintesc că mă contraziceam cu jumătate de forum acolo. Așa că departe de mine gândul de vendete. Din fire , sunt destul de obiectiv. Nu sunt ranchiunos. Îi combat când simt nevoia ca să nu se propage anumite informații . În general , când predomină logica asta de grup , anumite informații merg "in crescendo" , fără control. Se fac mai mari decât sunt. Informația aceea , în sine , devine o instituție. Pe care , membrii comunitații nu au curajul să o oprească ..ptr că ...logica de grup.
      Vând adaugi la asta ..și o politică punitivă ..ce obții???

      Eu sunt ptr cât mai multe surse de informare. Cea mai fidelă sursă de informare , anul acesta , au fost domnii cu dronele. Anul acesta forumul în discuții s-a făcut remarcat prin "speculă". Au încercat în permanență sa speculeze. Eu zic că există spațiu și ptr cât mai multe surse. Și ptr , ca fiecare să învățăm din anumite mici erori. Și să mergem mai departe.

      Nu am nici o vendetă cu nimeni. Nici nu "înfierez" ..."proletar". Îi urmăresc pe facebook. E vorba de echilibru. Când critici , să ai argumente bune , ptr că vei fi criticat la rândul tău.

      Crăciun fericit tuturor!

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      F
      fulgernc
    • RE: Construcții civile publice: școli, spitale, teatre, etc
      🏊‍♂️ Bazinul Olimpic „David Popovici” prinde formă la Cluj Napoca ! Peste 50% finalizat!#cluj #inot
      postat în DISCUȚII GENERALE
      F
      fulgernc

    Latest posts made by fulgernc

    • RE: Centuri rutiere
      05 NOI 2025 LUCRARI LARGIRE DNCB PL DN6 SI DN5!!
      postat în DRUMURI NAȚIONALE
      F
      fulgernc
    • RE: Economie

      @Azzl
      Îmi aduce aminte chestia asta de o întămplare din orașul cel mai apropiat de satul unde am reședința.
      Din cauza unei supraînărcări a luat foc un transformator electric. Din cauză că s-a construit haotic ..focul s-a propagat rapid. A ajuns focul la un depozit de lemne . Și s-a încendiat depozitul. Când au venit pompierii ..și când au cuplat furtunele la hidranți ..ce să vezi??? Hidranții nu aveau apă. De de nu aveau apă??? Ptr că administrația locală decisese că ținerea lor alimentați ...costă.

      3000 de comune. N'șpe mii administrații politice(primării) care se bat să facă ...ba drumuri cu piste de biciclete , care se surpă , ba drumuri care nu duc nicăieri ...ba hidranți. Pe care nu au bani să îi țină alimentați. Toți ăștia se bat să facă lucruri inutile ca să le arate cetățenilor cât de bravi sunt. Și că nu sunt plătiți degeaba. Până nu reduci administrațiile astea ..la treizeci la sută din cât sunt în prezent , și le corelezi cu nevoile reale ...ceea ce ne arată articolul respectiv , și ce ceri tu , e doar o himeră.

      Primul pas??? Nici o investiție care să necesite peste 50 angajați , care e situată într- o zonă rurală , înconjurată de vreo 5 sate , nu va funcționa în lipsa transportului public. De ce??? Ptr ca ai 300 locuitori de toți în fiecare sat , și doar vreo 25 la sută populație activă , și doar vreo 15 la sută din ăia , dornică și aptă de muncă. Care ..dintre administrații ar trebui să asume investiția și administrarea serviciului de transport???
      Întrebare , întrebătoare????

      La un moment dat se vorbea , tot ptr această zonă a mea , de racordarea la gaze. Știi cum era conceput "planul"??? Pe bază de cerere. Știi cum funcționau planurile de racordare la rețelele de apă???
      Sau , mai bine , în cazul rețelelor de canalizare??? Tot pe bază de cerere. Întrebarea mea , logică și firească , în anul 2025 dacă ai rețea de canalizare în fața unei proprietăți , situată în intravilan ...și nu ești racordat la rețeaua de canalizare , construcțiile de pe acea proprietate ar avea dreptul să fie locuibile????

      Cât timp nu ai o structurare administrativă ..exemplele de mai sus , vor fi "eratice" și singulare. Cum e dezvoltarea până în momentul de față.

      postat în DISCUȚII GENERALE
      F
      fulgernc
    • RE: Material rulant: Locomotive, vagoane etc

      @JohnDoe
      0,00000000

      Alstom. Cum am mai spus , la nivel de produs sunt ok. Îmi plac. Dmpdv.
      La nivel de organizare a producției. Mediocru.
      Repectare a termenelor din contracte. Corijenți.
      Relația cu beneficiarii. Ar trebui explulzați......cu șuturi.

      postat în CĂI FERATE
      F
      fulgernc
    • RE: Construcții civile publice: școli, spitale, teatre, etc
      🏊‍♂️ Bazinul Olimpic „David Popovici” prinde formă la Cluj Napoca ! Peste 50% finalizat!#cluj #inot
      postat în DISCUȚII GENERALE
      F
      fulgernc
    • RE: Material rulant: Locomotive, vagoane etc
      PESA Elf RE-R103 001 în probe de parcurs
      postat în CĂI FERATE
      F
      fulgernc
    • RE: Energie

      @JohnDoe
      Nici un reprezentant politic în administrație ..nu are o remunerație care să se "ia la trântă" cu milioanele. Aici , în Balcani , sau oriunde. Într-un sistem de piață "liberă".

      Ca o administrație reprezentată politic să aibă puterea să se ia la trântă cu reprezentanții din spatele "milioanelor" ..trebuie să aibă suport. Asta e puterea lor principală. Ce le dă legimitate și putere.

      Ori , tu prin comentariul tău tocmai această idee de suport o duci în derizoriu. Lipsind-o de scop , care în accepțiunea ta , este compromis. Ptr că așa ai un crez . Nici măcar o suspiciune . Sau informație de așa natură.

      E o axiomă , o regulă relativ universal valabilă , pe lumea asta. Orice vid de putere va fi umplut rapid de altul. Acum , te întreb pe tine ...din perspectiva direcției strategice , și a politicii în domeniu , care crezi tu că e mai benefică ptr România , delegarea responsabilității către reprezentanții politici locali , și prin intermediul acestora ..negocierea interesului cu structurile din care facem parte??? Sau negocierea peste "capul lor" prin ilegitimare și compromitere????

      Să îți spun că politicile în domeniu au fost până mai recent ..complet eratice(în cel mai bun caz) și complet împotriva oamenilor și economiei , până mai recent. În cadrul UE .Și doar în favoarea unui sector foarte mic , din toată această temă ..numită energie. Adică , o parte din acest sector care își folosește doar scopurilor proprii , și e "cățărată" pe chestii politice-idrologice ptr a avea suport și tracțiune populară. Și chestia a fost "profund tolerată" , promovată ...și impusă acolo unde a exista un vid de putere. În cazul nostru a fost "împinsă" peste capul administrației noastre.

      Nu. Nu e vorba de lupta milioanelor în Balcani. E vorba de lipsa suportului , care a dus la lipsa asumării. Să salutăm că se pun problemele pe masă. E primul pas. Ce trebuie încurajat.

      Și nu e vorba de "lupta contra multinaționalelor" , suveranism , anti UE ..sau alte curente oportuniste care caută să se cațere pe niște interese legitime. Tot așa s-au cățărat și interesele unora pe curentele ecologiste de moment. Și ne-au adus în poziții de vulnerabilitate.

      O piață eficientă , în care să si prețuri reduse e o poziție ce întărește economia UE în snsamblu.

      postat în DISCUȚII GENERALE
      F
      fulgernc
    • RE: Energie

      Chestia e că se recunoaște acest lucru la nivel de declarație de ministru de resort.
      Adică , ceea ce unii semnalam , ptr că se vede cu "ochiul liber" , se recunoaște oficial.

      Acum , să conștientizeze societatea , și să mențină presiunea. Nici un om politic , fără suport , nu se va lua la trântă cu ei.

      postat în DISCUȚII GENERALE
      F
      fulgernc
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      @trismegistul
      În primul rând nu tee-am "atacat" la persoană. Dificil o să găsești așa ceva în postările mele. Dacă observi am vorbit la modul foarte general , nu am numit pe nimeni , în particular.
      Am făcut o trimitere ...ptr că acolo e "izvorul" acestor teorii. Conspiraționiste . Care ..nu au nimic în comun cu o informare , sau dezbatere ..cât de cât obiectivă. Dacă la dezbateri nu poți avea pretenții , atunci când pretinzi că informezi , da. Nu e o remarcă directă ptr tine , ca să nu se înțeleagă greșit.

      Au răstălmăcit și chestia cu finanțarea de anul ăsta ca să cadă tot cum vor ei. Aici e rădăcina dezinformării , și mulți doar preluați narativa în diverse forme. Dinamica finanțării nu e statică. Să spun așa. Timpul nu stă în loc ptr un antreprenor. La fel bilanțurile. Chiar și când doarme. Graficele alea luate de pe ROGOP și alte surse sunt prezentate de ei și afișate drept sfântul graal. Dar ai ascultat declarația d-lui Erbașu??? De câte ori l-ai auzit pe d-l Umbrărescu vorbind? Ambii mișcă șantiere grele. Cu diferența că d-l Umbrărescu mișcă de vreo zece ori mai mult.

      S-a "lăcomit"??? Faimoasa sintagmă? Eu mai bine aș fi întrebat ..cine și-ar fi asumat riscul?? Crezi că e ușor să crești o firmă în timp ce livrezi șantiere cât următorii 5 la un loc??

      O să îmi asum eu să o spun cu subiect și predicat ce cred despre cei ce lansează teoriile astea. Ei sunt doar vocea celor care sunt nemulțumiți că nu mai prind contracte ..și nu mai pot juca pe degete statul român ...în timp ce își încasează facturile pe lucrări nefăcute.

      Dacă o să te uiți cu atenție și imparțialitate ..și să faci abstracție de orice idee de teorii obscure , o să vezi că ptr toate șantierele pe care UMB înregistrează întârzâieri sunt motive justificate. Când au distrus firma lui Nelu Iordache ...UMB era un mic antreprenor cu câteva camioane Mercedes portocalii. E durere mare pe unii că schema nu mai merge.

      postat în AUTOSTRĂZI
      F
      fulgernc
    • RE: Energie

      Bogdan Ivan cere modificarea legislației în domeniul energiei: Traderi cu două laptopuri fac profituri uriașe pe spatele românilor

      Bogdan Ivan cere modificarea legislației în domeniul energiei: Traderi cu două laptopuri fac profituri uriașe pe spatele românilor

      Bogdan Ivan a declarat că este necesară modificarea legislaţiei în baza căreia funcţionează piaţa de energie. Ministrul Energiei a precizat că, în acest moment, există reguli imorale, însă care nu sunt interzise. El a susținut că este nevoie de „o forţă...

      postat în DISCUȚII GENERALE
      F
      fulgernc
    • RE: Energie

      Problema nu e d-l Ciolacu , sau altul. Problema e organizarea administrativă care "încurajează" scest mod de guvernare , și descurajează și împiedică modurile de guvernare raționale. Când tu ai 3000 UAT-uri , plus N alte regii și forme de administrare , care pun presiune constant ptr a fi "hrănite" ..nu ai cum să ai alt rezultat. Practic , ai un balaur cu multe capete , care , te înghite până tai câteva , sau te înghite prin a te uni cauzei lui. Acest sistem nu îl schimbi pron a schimba omul. Sunt puțini ce vor avea tăria să facă ce e necesar. Ptr că rezultatele se difuminează și nu mai sunt vizibile , nici ptr cine le inițiază , nici ptr cel care ar trebui să fie beneficiarul.

      Cu administrația adusă pe un palier de eficiență , cu sectorul energetic eficientizat ptr prețuri mici , cu o rețea de drumuri și CF rapide , și de capacitate , dai perspective pe care să se cațere economia. Trebuie ținute în priză sectoarele creatoare(construcțiile/agricultura) , și să creezi o bază pe care sectoarele mari să își poată mări beneficiile. Așa devii atractiv. Noi nu putem deveni strict peste noapte exportatori de tehnologie de vârf. Trebuie să lupți ptr a crește piața locală , și cu această piață locală să te extinzi.

      Orice societate se dezvoltă doar prin organizare/structurare. De aceea societăți cu mai puține resurse , reușesc să facă mai mult , și să se dezvolte în timp mai scurt decât altele cu potențial mai mare.
      E o chestie de numere.

      postat în DISCUȚII GENERALE
      F
      fulgernc