Forum Construim România
    • Categorii
    • Recente
    • Taguri
    • Populare
    • Utilizatori
    • Grupuri
    • Înregistrare
    • Autentificare
    1. Acasă
    2. vancouver
    Deconectat
    • Profil
    • Îi urmărește pe 2
    • Urmărit de 4
    • Subiecte 32
    • Mesaje 1,382
    • Grupuri 1

    vancouver

    @vancouver

    1.8k
    Reputație
    48
    Vizualizări
    1.4k
    Mesaje
    4
    Urmărit de
    2
    Îi urmărește pe
    S-a Înregistrat
    S-a conectat ultima oară

    vancouver Oprește urmărirea Urmărește
    administrators

    Best posts made by vancouver

    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      Deci pare ca a fost asa la pod Buzau (informatii din gura in gura, nu din sursa directa - luati ca atare, dar e plauzibil):

      • orice structura cu deschidere mare gen poduri cu grinzi de 40m din beton sau deschideri mai mari metalice se proiecteaza cu o CONTRASAGEATA. De altfel vedeti asta cand vin pe trailer, grinzile sunt indoite spre mijloc, in sus. Aia e contrasageata (burta in sus).
      • cand se toarna beton si apoi asfalt pe mijloc structura se lasa cu cativa cm. Rolul contrasagetii este ca la urma structura sa fie orizontala sau aproape orizontala, nu pe mijloc sa aibe o burta in jos.
      • nu e asa usor sa calculezi acea contrasageata ca sa ajunga la urma fix dreapta structura, ca betonul si metalul nu se lasa chiar cum vrei. Mai ales ca, asa cum am mai spus, structurile se proiecteaza cu rezerve, adica se fac mai solide decat iese din calcul. Ca sa compenseze pe Dorel care nu strange un surub sau defectele din fabrica ale materialelor, lipsa de omogenitate perfecta etc. Deci structura e mai rigida in realitate decat in calcul.
      • si fix asta s-a intamplat aici la pod Buzau: NU S-A CONSUMAT CONTRASAGEATA! Adica dupa betonare cu grosimea indicata de proiectant, structura nu s-a lasat cat trebuia in teorie. Avea burta in sus! UMB a turnat exact grosimea indicata in proiect. Ce zice Horatiu Cosma cu +60cm e o aberatie, e o inaltime cat un copil mic. Nu poti turna 60cm in plus!!! In primul rand ca acolo erau niste predale, s-a turnat peste ele si e cat de cat drept, daca pe alocuri erau 60cm in plus se vedea un mic munte. Iar peste tot iara e exclus. Suprabetonarea are de regula 15-20cm. Nu poti turna de 4 ori mai mult! In primul rand ca se face o comanda de beton si se aduce +/- 1m3, atat. La 60cm in plus trebuiau peste 300m3 adusi in plus la fiecare turnare. Nu mai vorbim ca asta costa ca atare, pretul betonului + manopera + pompa trece de 100 € / m3, adica la un tact de 40m pe o cale trebuiau sa arunce la gunoi 30.000 € !!!! Si au fost vreo 100 tacturi de turnare!
      • UMB a chemat proiectantul si a reclamat ca nu s-a consumat contrasageata
      • Via Design a incercat sa dea vina pe UMB
      • UMB a pus proiectantii proprii sa verifice si a demonstrat ca ViaDesign a proiectat prost

      Si acum care a fost solutia? Solutia a fost sa compenseze din asfalt, din primul strat, burtile in sus ramase dupa betonare. Asta inseamna ca PE REAZEME, unde structura era la locul ei, s-a turnat ceva mai mult asfalt. Ca sa intelegem ordinul de marime, trebuie sa stiti cam cat se proiecteaza aceasta contrasageata. Ei bine la structuri din astea metalice ceva gen 5-10cm. Sa plecam de la 10cm pe mijlocul deschiderii. Din care poate ca trebuiau sa se consume 8cm, dar in realitate s-au consumat doar 4cm. Atunci pe reazeme s-a incarcat cu mai mult asfalt ca. 4cm.

      O sa ziceti: da, ca la Luctca! Si acolo au pus mai mult asfalt! OK, zic eu, dar situatia nu e comparabila. De ce:

      • la Lutca s-a facut dupa ureche; aici s-a oprit lucrarea, inginerii UMB = executantul au calculat, inginerii Via Design (Consitrans) = proiectant au calculat; inginerii Tecnic = verificator au verificat si dat OK
      • la Lutca podul se lasase, cedase - la Buzau e invers, podul NU A CEDAT cat trebuia din calcul
      • la Lutca podul avea burta in jos si aia a fost compensata umpland si mai mult PE MIJLOCUL DESCHIDERII; Aici la Buzau podul avea burta in sus prea mare. Si ce s-a pus in plus nu s-a pus in mijlocul deschiderii, ci pe reazeme, unde avem pilele pe dedesubt. Fix pe mijlocul deschiderii NU s-a incarcat in plus!
      • la Lutca am avut o varianta de pod proasta; ca si cel din Italia prabusit cu un an inainte (la Genoa), ambele construite in anii 60-70, cu o varianta inovatoare atunci : pod hobanat cu hobane din beton!!!! In conditiile in care betonul nu tine la intindere, doar la compresiune, s-au facut hobane din beton armat! Aici la Buzau avem un pod simplu si clasic: pile si tablier. Acest tip de pod nu prea am vazut in lume sa cedeze asa usor de la sine.
      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      vancouverV
      vancouver
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      Recapitulez pe scurt pentru cine nu are rabdare sa citeasca tot, legat de pod Buzau, cu referinte la postarea lui horatiu cosma:

      • nu s-a consumat contrasageata, structura era prea rigida - nici vorba sa fie prea slaba
      • nu s-a turnat DIN GRESEALA beton in plus; s-a pus controlat asfalt in plus
      • asfaltul in plus nu pe mijlocul deschiderilor, ci pe reazeme
      • nu 60cm, ci cativa milimetri (poate ca punctual s-a ajuns la 60mm, desi e greu de crezut - dar inca o data atentie: MILIMETRI, nu CENTIMETRI)
      • 3 echipe de proiectanti si-au dat girul: Via Design proiectantul general, UMB in calitate de executant si verficatorul
      • UMB sunt cei care au semnalat problema, nu cei care au incercat sa o ascunda
      • Via Design au incercat initial sa dea vina pe UMB, dar s-a demonstrat ca e vina lor, ca nu au calculat bine
      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      vancouverV
      vancouver
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava
      Autostrada A7 Buzău-Focșani Lot 1 | #UMB | Podul peste râul Buzău betonat integral! | 2025.04.17

      Si inca cateva poze:

      IMG-20250417-WA0003.jpg

      IMG-20250417-WA0005.jpg

      IMG-20250417-WA0011.jpg

      IMG-20250417-WA0012.jpg

      IMG-20250417-WA0014.jpg IMG-20250417-WA0015.jpg IMG-20250417-WA0016.jpg IMG-20250417-WA0017.jpg IMG-20250417-WA0018.jpg IMG-20250417-WA0019.jpg IMG-20250417-WA0020.jpg IMG-20250417-WA0021.jpg IMG-20250417-WA0022.jpg IMG-20250417-WA0023.jpg IMG-20250417-WA0025.jpg

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      vancouverV
      vancouver
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      km38

      Tot pe lot Coni-Trace mai avem insa probleme la suduri la km 38. Aici se circula deja pe DJ, se lucreaza la propunerea finala, care sa satisfaca pe toata lumea (la km26 superviserul avusese obiectii).

      Din cauza ca se va lucra sub trafic, la km38 va dura mai mult decat la km26. Se vor monta reazeme provizorii, se restrictiona traficul pe 50% (pe o banda pe podul DJ). Posibil cu totul vreo 2 luni. Posibil in timpul asta sa se dea drumul deja la trafic si pe autostrada, dar evident numai dupa ce se fac eclisarile peste zona carosabila.

      Daca se aliniaza cateva planete atunci 15 mai se da drumul la autostrada pe lot 2. Daca nu, atunci nu! Daca nu se accepta trafic pe A pana nu e gata complet la km38 inseamna ca ne ducem bine in iunie.

      Precizez ca sudurile de la km38 sunt mult mai bune decat la km26, de aia se si pastreaza traficul deschis pe judetean. Nu toate sudurile trebuie dublate de eclise si e mai mult gen "suflat in iaurt", ca nu cumva...

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      vancouverV
      vancouver
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      Vesti bune de pe A7 Ploiesti - Buzau lot 2 Coni-Trace:

      km38: a inceput eclisarea, in sensul ca deocamdata se dau gauri in grinzile tablierului. Si se pare ca nu e nevoie de ridicat cu totul structura, ca atare nu va dura prea mult. Ceva de genul 2 sapt / sens.

      km33: 2/6 suduri remediate. Asadar numai 6 suduri neconforme si sunt in curs de remediere.

      km26: eclisare finalizata si RECEPTIONATA 12.05. Liber la predale si suprastructura (s-a inceput deja cu montajul predalelor). Betonarea programata saptamana viitoare pe final.

      km20: armarea se termina maine, 15.05. Betonare 15 sau 16 mai. Pana la final de mai se da drumul la circulatie pe pasaj pe DJ100C si presupun ca si la cei 9km acum inchisi din lotul 1.

      Si dovada de la km 38:
      55.jpg

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      vancouverV
      vancouver
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      Cine are chef, aici un video cu alte aspecte despre beton (totusi unele aspecte nu sunt 100% corecte, daca aveti intrebari puteti sa ma intrebati. Ca sa dau un exemplu, spune acolo ca dupa 2 saptamani betonul se maturizeaza la ca. 70% din rezistenta de calcul, aia la 28 de zile; ori nu e asa, deja dupa 2-3 zile este undeva la 80-90%, depinde de mai multe aspecte, cum ar fi si temperatura; asa ca se decofreaza intr-o veselie a doua zi dupa turnare la structuri verticale, pereti, stalpi, iar la placi dupa 5-7 zile pe timp calduros, pastrand sustineri provizorii cu popi din loc in loc):

      https://www.youtube.com/watch?v=n4c870PVnlQ

      Sa mai precizez unele aspect ca sa nu apara confuzie:

      • priza betonului e prima etapa de intarire, de la fluid la solid. Dupa 2-3 ore poti sa calci pe el si nu se mai deformeaza, nu raman urme
      • maturizarea betonului este cresterea treptata a rezistentei in timp, pana cand la 28 de zile atinge o rezistenta teoretic calculata
      • in practica la 2-3 zile deja este la 90% din rezistenta la 28 de zile
      • la 14 zile in conditii normale s-a depasit cu mult 100%, trebuie sa fie undeva la 120-130% din rezistenta teoretica de calcul
      • procesul de intarire si crestere a rezistentei continua timp de decenii, dar cresterea devine tot mai lenta si greu de masurat; la structuri supuse vibratiilor cresterea rezistentei poate fi anulata de aparitia fisurilor si in ansamblu sa scada de la un moment dat
      • cum de se ajunge le rezistente de 150-200%? Simplu: in calcul se iau tot felul de coeficienti de siguranta; cum ar fi coeficientul de "Dorel", care este de 10-40% - adica omul care amesteca si vibreaza betonul poate sa nu o faca perfect si atunci asta se compenseaza cu un astfel de coeficient; daca ar lucra perfect structura ar fi perfect omogena si peste tot 140% rezistenta sa zicem; dar nu este asa, si poate intr-un punct avem reducere de 40% prin neomogenitate - dar tot vom fi inca la 100% si nu pica structura. Apoi si pietricelele din beton (agregatele) nu sunt perfecte, poate fi una prea ascutita, etc.. alt coeficient de siguranta. Incarcarile care se iau teoretic, de ex. un camion de 60 de tone - pai putem noi inginerii sa ne bazam pe respectarea tutoror normelor de catre firme --- nici vorba, asa ca incarcarea este crescuta prin alti coeficienti, specifici tipului de cladire (la un acoperis peste un grajd mai putin, la un spital mai mult...)
      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      vancouverV
      vancouver
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      Vești bune pe lot Coni-Trace:

      • a început eclisarea
      • sunt pe drum ultimele componente ale podului metalic nod Mizil
      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      vancouverV
      vancouver
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      Pentru cine urmareste acest forum nu e nici o noutate. Am scris inca de acum 27 de zile, aici:

      https://forum.construim-romania.ro/topic/5/a7-ploiești-bacău-suceava/805?_=1746774021013

      Cititi ce scrie acolo si postarile urmatoare.

      Intre timp vineri pe 25.04 a venit dispozitia de la proiectantul Consitrans pentru eclisare la km38. Aprobata si de Via Design (consultantul). Cum spuneam de mai demult, tabla este deja comandata, la fel si suruburile, dar dureaza pana vin.

      Toata lumea este enervata pe situatia, si CNAIR, ci proiectantul si Trace si Coni. Toata lumea face eforturi sa se rezolve cat mai repede. Vinovat este Trace (un subantreprenor sârb de fapt) si ei platesc tot, nu se da nici un ban in plus de la stat. Nu exista nici un interes din partea nimanui sa mai amane deschiderea - e o prostie totala o astfel de teorie de "oameni inteligenti" pe care am mai vazut-o in comentarii pe youtube sau pe alte forumuri. Daca apar astfel de aberatii aici, o sa sterg postarile, pentru ca nu suntem la birt. Constructorii pierd la imagine pentru orice intarziere, pierd bani prin penalitati de intarziere, pierd timp la garantie, care nu incepe inca sa curga - si ca atare vor plati mai mult timp la scrisorile de garantie bancara. CNAIR e observator la treaba asta, dar s-au implicat ca sa convinga proiectantul sa grabeasca gasirea solutiei si sa vina aprobarea solutiei de la consultant.

      Pur si simplu nimeni dar absolut nimeni nu castiga nimic din aceasta intarziere si toata lumea vrea sa scape din situatia penibila cat mai repede. Inclusiv echipele de eclisare sunt deja contractate. Sunt de la 3 firme, ca sa lucreze concomitent si cat mai rapid. Cum vine materialul, cum se apuca de treaba.

      Legat de subantreprenorul sârb pe care l-au avut si care a dat bulelile: este o firma cu care Trace lucreaza de mult, care le face sudurile in uzina din Serbia. Au crezut ca daca au sudori buni si fac treaba buna in uzina, o sa faca si pe teren - dar nu a fost asa. Aceasta firma subantreprenoare evident nu mai calca pe nicaieri pentru Trace.

      Legat de Coni, ei sunt spectatori pe moment. Nici unul din cele 3 pasaje nu le apartin in cadrul asocierii cu Trace. Partea Coni este finalizata 100%.

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      vancouverV
      vancouver
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      km26:

      Vesti bune de la km26, podul cu problemele la sudura si solutia de eclisare:

      • firma SKELA a inceput eclisarea
      • dar pentru ca nu au suficienti oameni (nimeni nu are chef sa se angajeze sa lucreze 2 saptamani si dupa aia papa), bulgarii au mai adus o firma, Pro Weld L&D Solutions
      • se lucreaza si noaptea
      • noaptea se dau gaurile, ziua se traseaza (pentru trasat 100% e nevoie de lumina de zi)
      • din 8000 de gauri mai au vrei 3000, restul 5000 sunt date deja
      • daca merge dupa plan, sapt. viitoare termina (au atins si 900 de gauri / 24 h )

      Poze:

      12.jpg

      IMG-20250411-WA0021.jpg

      IMG-20250411-WA0009.jpg

      IMG-20250411-WA0010.jpg

      IMG-20250411-WA0011.jpg

      IMG-20250411-WA0012.jpg

      IMG-20250411-WA0013.jpg

      IMG-20250411-WA0014.jpg

      IMG-20250411-WA0015.jpg

      IMG-20250411-WA0016.jpg

      IMG-20250411-WA0019.jpg

      IMG-20250411-WA0022.jpg

      IMG-20250411-WA0024.jpg

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      vancouverV
      vancouver
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      Pod Buzau UMB: UMB are liber sa betoneze toate deschiderile. Asadar nu are loc vreo oprire a lucrarilor. Se vor adopta solutiile indicate de proiectant, nu e vorba de eclisare, dar nu avem mai multe detalii deocamdata. Se lucreaza deja la parapete, panouri fono, etc

      Aici pare ca lucrurile se indreapta catre o deschidere a traficului in iunie, inclusiv cu sensurile giratorii facute pana atunci de Nurol.

      Colegul nu a putut filma, era vant prea puternic. Sa vedem daca a reusit ceva pe lot 2 si 3 din Ploiesti - Buzau. Stay tuned.

      Ca info interesanta, Pizza au montat primele statii de incarcare electrica intr-una din parcari. Dar nimeni nu stie cine o sa se ocupe sa le opereze. Poate ca sfârsesc precum trotuarul rulant de la podul Basarab din Bucuresti (spre Gara de Nord).

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      vancouverV
      vancouver

    Latest posts made by vancouver

    • RE: Material rulant: Locomotive, vagoane etc
      Anemona Andone  /  iun. 18  /  Companii

      FOTO Alstom anunță că încă un tren Coradia Stream a ajuns în depoul Grivița - Economica.net

      FOTO Alstom anunță că încă un tren Coradia Stream a ajuns în depoul Grivița - Economica.net

      Încă un tren electric Coradia Stream a ajuns în depoul Alstom Grivița, din lotul de 37 comandate de Autoritatea pentru Reformă Feroviară, informează miercuri producătorul de material rulant. Acesta ar fi al patrulea tren nou, fabricat de compania multinațională, care ajunge în România.

      postat în CĂI FERATE
      vancouverV
      vancouver
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      Deci încă o dată poate nu s-a înțeles: nu s-a turnat nicăieri beton în plus. Fix din acest motiv arată betonul valurit, pentru ca s-au turnat FIX 20cm (cu toleranta specifica la betoane de +/- 1cm) peste predale, predale care urmăreau structura metalică și care AȘA TREBUIA SĂ FIE: VALURITA. Pentru ca are contrasageata.

      După betonare structura trebuia sa se lase, să ajungă orizontală. Și nu s-a întâmplat. Din vina proiectantului.

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      vancouverV
      vancouver
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      Nu știu ce se vede acolo în poza pusă de horațiu. Bine nu arată, asta e cert. Eu la rândul meu am zis ce am auzit de la alții, nu am fost pe pod să văd cu ochii mei, nu am măsurat.

      Pe de altă parte ce se vede în poză e ceva punctual, la nivel ce sub 10m2 pe care ceva nu e în regulă, dar la partea de jos. S-au lăsat predalele???

      În orice caz nu cade podul din cauză asta, dar nici de bine nu e și sunt curios de ce arată așa acolo. Nu are legătură cu contrasageata.

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      vancouverV
      vancouver
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      In minutele următoare se deschide circulația pe pod km20. Dar nu și partea închisă din lot 1. Mai durează câteva zile.

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      vancouverV
      vancouver
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      Recapitulez pe scurt pentru cine nu are rabdare sa citeasca tot, legat de pod Buzau, cu referinte la postarea lui horatiu cosma:

      • nu s-a consumat contrasageata, structura era prea rigida - nici vorba sa fie prea slaba
      • nu s-a turnat DIN GRESEALA beton in plus; s-a pus controlat asfalt in plus
      • asfaltul in plus nu pe mijlocul deschiderilor, ci pe reazeme
      • nu 60cm, ci cativa milimetri (poate ca punctual s-a ajuns la 60mm, desi e greu de crezut - dar inca o data atentie: MILIMETRI, nu CENTIMETRI)
      • 3 echipe de proiectanti si-au dat girul: Via Design proiectantul general, UMB in calitate de executant si verficatorul
      • UMB sunt cei care au semnalat problema, nu cei care au incercat sa o ascunda
      • Via Design au incercat initial sa dea vina pe UMB, dar s-a demonstrat ca e vina lor, ca nu au calculat bine
      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      vancouverV
      vancouver
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      Deci pare ca a fost asa la pod Buzau (informatii din gura in gura, nu din sursa directa - luati ca atare, dar e plauzibil):

      • orice structura cu deschidere mare gen poduri cu grinzi de 40m din beton sau deschideri mai mari metalice se proiecteaza cu o CONTRASAGEATA. De altfel vedeti asta cand vin pe trailer, grinzile sunt indoite spre mijloc, in sus. Aia e contrasageata (burta in sus).
      • cand se toarna beton si apoi asfalt pe mijloc structura se lasa cu cativa cm. Rolul contrasagetii este ca la urma structura sa fie orizontala sau aproape orizontala, nu pe mijloc sa aibe o burta in jos.
      • nu e asa usor sa calculezi acea contrasageata ca sa ajunga la urma fix dreapta structura, ca betonul si metalul nu se lasa chiar cum vrei. Mai ales ca, asa cum am mai spus, structurile se proiecteaza cu rezerve, adica se fac mai solide decat iese din calcul. Ca sa compenseze pe Dorel care nu strange un surub sau defectele din fabrica ale materialelor, lipsa de omogenitate perfecta etc. Deci structura e mai rigida in realitate decat in calcul.
      • si fix asta s-a intamplat aici la pod Buzau: NU S-A CONSUMAT CONTRASAGEATA! Adica dupa betonare cu grosimea indicata de proiectant, structura nu s-a lasat cat trebuia in teorie. Avea burta in sus! UMB a turnat exact grosimea indicata in proiect. Ce zice Horatiu Cosma cu +60cm e o aberatie, e o inaltime cat un copil mic. Nu poti turna 60cm in plus!!! In primul rand ca acolo erau niste predale, s-a turnat peste ele si e cat de cat drept, daca pe alocuri erau 60cm in plus se vedea un mic munte. Iar peste tot iara e exclus. Suprabetonarea are de regula 15-20cm. Nu poti turna de 4 ori mai mult! In primul rand ca se face o comanda de beton si se aduce +/- 1m3, atat. La 60cm in plus trebuiau peste 300m3 adusi in plus la fiecare turnare. Nu mai vorbim ca asta costa ca atare, pretul betonului + manopera + pompa trece de 100 € / m3, adica la un tact de 40m pe o cale trebuiau sa arunce la gunoi 30.000 € !!!! Si au fost vreo 100 tacturi de turnare!
      • UMB a chemat proiectantul si a reclamat ca nu s-a consumat contrasageata
      • Via Design a incercat sa dea vina pe UMB
      • UMB a pus proiectantii proprii sa verifice si a demonstrat ca ViaDesign a proiectat prost

      Si acum care a fost solutia? Solutia a fost sa compenseze din asfalt, din primul strat, burtile in sus ramase dupa betonare. Asta inseamna ca PE REAZEME, unde structura era la locul ei, s-a turnat ceva mai mult asfalt. Ca sa intelegem ordinul de marime, trebuie sa stiti cam cat se proiecteaza aceasta contrasageata. Ei bine la structuri din astea metalice ceva gen 5-10cm. Sa plecam de la 10cm pe mijlocul deschiderii. Din care poate ca trebuiau sa se consume 8cm, dar in realitate s-au consumat doar 4cm. Atunci pe reazeme s-a incarcat cu mai mult asfalt ca. 4cm.

      O sa ziceti: da, ca la Luctca! Si acolo au pus mai mult asfalt! OK, zic eu, dar situatia nu e comparabila. De ce:

      • la Lutca s-a facut dupa ureche; aici s-a oprit lucrarea, inginerii UMB = executantul au calculat, inginerii Via Design (Consitrans) = proiectant au calculat; inginerii Tecnic = verificator au verificat si dat OK
      • la Lutca podul se lasase, cedase - la Buzau e invers, podul NU A CEDAT cat trebuia din calcul
      • la Lutca podul avea burta in jos si aia a fost compensata umpland si mai mult PE MIJLOCUL DESCHIDERII; Aici la Buzau podul avea burta in sus prea mare. Si ce s-a pus in plus nu s-a pus in mijlocul deschiderii, ci pe reazeme, unde avem pilele pe dedesubt. Fix pe mijlocul deschiderii NU s-a incarcat in plus!
      • la Lutca am avut o varianta de pod proasta; ca si cel din Italia prabusit cu un an inainte (la Genoa), ambele construite in anii 60-70, cu o varianta inovatoare atunci : pod hobanat cu hobane din beton!!!! In conditiile in care betonul nu tine la intindere, doar la compresiune, s-au facut hobane din beton armat! Aici la Buzau avem un pod simplu si clasic: pile si tablier. Acest tip de pod nu prea am vazut in lume sa cedeze asa usor de la sine.
      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      vancouverV
      vancouver
    • RE: A1 - Nădlac-Timișoara-Sibiu-Pitești-București

      In cateva zile ar trebui sa iasa AC si pentru tunel Robesti.

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      vancouverV
      vancouver
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      Bine, fum fara foc nu iese. A fost un moment in aprilie cand UMB a avut stop la betonari pe pod Buzau. Apoi s-a rezolvat. Mai jos postarea mea din 17.04, cand au primit OK-ul sa continue.

      Ca ideea, si aici ca si la lot 2 Pl-Bz avem acelasi proiectant Via Design (aka Consitrans, adica prof. Hanganu, ing. Ene etc) + verificator (cred ca tot Tecnic, cu prof. Dima). Acesti oameni gireaza ce se intampla acolo, nu e sat fara câini!

      Intr-o alta postare din 4 aprilie parca (este mai sus) spuneam ca sunt probleme. Atunci UMB convocase pe Via Design sa le dea solutie si venisera cu o propunere. Asadar pana pe 17.04 solutia a fost aprobata si atunci au revenit la betonari.

      @vancouver a spus pe 17.04.2025 în A7 Ploiești - Bacău - Suceava:

      Pod Buzau UMB: UMB are liber sa betoneze toate deschiderile. Asadar nu are loc vreo oprire a lucrarilor. Se vor adopta solutiile indicate de proiectant, nu e vorba de eclisare, dar nu avem mai multe detalii deocamdata. Se lucreaza deja la parapete, panouri fono, etc

      Aici pare ca lucrurile se indreapta catre o deschidere a traficului in iunie, inclusiv cu sensurile giratorii facute pana atunci de Nurol.

      Colegul nu a putut filma, era vant prea puternic. Sa vedem daca a reusit ceva pe lot 2 si 3 din Ploiesti - Buzau. Stay tuned.

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      vancouverV
      vancouver
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      Ia-auziti ce zice horatiu cosma pe pum. Las aici ca sa ramana. Apoi ne auzim vineri acum pe 20.06.2025 si discutam despre partea pe care am subliniat-o (bolduit-o). Dupa aceea voi decideti ce valoare de adevar are restul postarii!

      Apropo de UMB, să mai scoatem la lumină un episod de la podul peste Buzău, din care se va vedea o dată în plus de ce UMB preferă să lucreze cu CNAIR și cu nu CNIR.

      Vă aduceți aminte anul trecut că era la un moment dat un furnicar de oameni pe pod, armau și betonau de zor, forfotă, speranțe pentru finalizarea podului in 2024, AMR-uri, o cursă palpitantă... Și brusc, au dispărut toți, liniște, in mijlocul acțiunii. Și reluarea activității a fost târzior tare in 2025.

      Ei, să vedeți acum cum au stat lucrurile. Din graba impusă de împărat, muncitorii au făcut niște greșeli la armarea plăcii. Le-au descoperit, dar a fost frica mare să repare, că nu se mai încadrau in termenele împăratului, era complicat. Așa că au betonat așa. Și a ieșit betonul din placă de 60cm grosime in loc de 20 pe unele zone.

      Ca la Lutca. Și s-au panicat. Au încercat să il facă pe proiectant (Consitrans) să semneze mizeria, dar nu și-a asumat. Fiindcă podul nu mai are contrasageată, in anumite cazuri extreme prevăzute în normativ, pică. A semnat până la urmă echipa de proiectare a UMB. Evident, ilegal, că nu ei sunt proiectantul.

      Și mai sunt niste instituții care s-au prins și au făcut rapoarte, dar până acum s-a mușamalizat tot, la sertar cu rahatul. CNAIR, evident, doarme. Sau se face.

      Asta in contextul tablierului metalic pus de UMB cu caracteristi mai mici decât în caietul de sarcini, care e sensibil iarna, la frig.

      Nici la Lutca nu a picat podul dintr-o singură eroare. Au fost mai multe planete care s-au aliniat. Deocamdată UMB a aliniat vreo 2.

      Ce e sigur e că nu o să vedem convoaie de încărcare pe pod, acele teste clasice înainte de deschiderea circulației.

      Să sperăm că vor circula TIR-urile mai rarefiate și că nu vor fi multe în același timp pe pod. Vorba împăratului, Doamne ajută.

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      vancouverV
      vancouver
    • RE: A8 Tg. Mureș - Tg. Neamț - Iași - Ungheni Prut

      @rocof0 Multumesc pentru detalii.

      Legat de Germania, e ca peste tot in lume: exista oameni si oameni. Cei mai scarbosi si cu care nu poti lucra si cu care uneori se ajunge la reziliere si mai tot timpul este un conflict mocnit sunt cei care stiu una si buna: "avem un contract". Bine, cand le convine lor, cu tupeu maxim, avand in vedere ca au cutitul in mana, taie bani si fac retineri, chiar daca e contrar contractului - ca mijloc de presiune. Acest mod de lucru nu ajuta pe nimeni, in primul rand presiunea se duce pana la nivel de muncitor si oamenii buni pleaca. Raman cei slabi, calitatea scade, presiunea creste si mai mult, productivitatea scade, banii nu se mai fac, remedierile costa - un cerc vicios.

      Cei mai multi care sunt asa sunt imigranti ajunsi in diverse functii de conducere (nu cel mai sus, dar suficient ca sa decida la un santier). Turci mai ales, sau sa zicem nemti cu nume turcesc. Dar si bulgari, polonezi. Nemtii "din vechi" rareori se comporta asa.

      DESEORI OAMENII ASTIA - INTRANSIGENTII - SUNT SI SLABI PROFESIONAL si ascund asta fiind foarte duri si pe termen scurt au rezultate, desi sunt varza.

      Daca ai de a face cu oameni intelegatori (si asa era toata Germania acum 30 de ani), atunci lucrurile merg. Nu perfect, dar te unge la suflet. Nici bani nu mai trebuie, ca nu se mai fac greseli, toata lumea e fericita.

      Mai mult, oamenii intelegatori deseori sunt cu multa experienta, stiu si ei ca se poate gresi si ca proiectele nu sunt mereu perfecte, contractele nu prevad orice situatie speciala etc. Si sunt atunci stapani pe ce fac. Si chiar si sefii lor trebuie sa-i asculte, ca sunt profi.

      Asta e valabil si la privat, si la stat. Si la lucrari gen spitale sau scoli, si la poduri, aeroporturi etc - adica lucrari mari cu statul.

      Si mai e o mare problema: cand ei oameni foarte duri in functiile de control, orice greseala se ascunda sub pres. La urma ies la iveala greseli mari. Asa a fost la noul aeroport Berlin, presiuni enorme pe termene, amenintari, etc --- si au pus dibluri neconforme (nu erau anti-foc) la toate instalatiile electrice si ventialatii. Si a iesit buba la urma si a mai costat 4 miliarde de euro si 3 ani in plus! Ca vinovatii au dat faliment si nu au platit nimic, a platit contribuabilul!


      Cat despre litera contractului: asta e printre altele specializarea mea: sa fac acte aditionale la contracte, sa le justific, sa le negociez. Sa demontez litera contractului, ca sa mai iasa ceva pentru antreprenori. Pentru aia care muncesc si deseori e scris mic pe undeva ceva si desi lucreaza in plus nu primesc nimic. Si totusi, chiar daca scrie, insistam si explicam si de regula primim. Dar mai e cate un mârlan care nu intelege ca omul care munceste isi merita banii. El are un contract - mârlanul! Atat il duce capul. Asta e, unii fac procese, dar dureaza, altii pleaca si atii pleaca capul si incearca sa termine totusi contractul, fara sa dea faliment. Pe spinarea muncitorilor la final, ca unde altfel vrei sa economiseasca. De auzi ca au mai luat unii teapa si n-au luat banii pe 2 luni si din astea.

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      vancouverV
      vancouver