Forum Construim România
    • Categorii
    • Recente
    • Taguri
    • Populare
    • Utilizatori
    • Grupuri
    • Înregistrare
    • Autentificare
    1. Acasă
    2. vancouver
    Deconectat
    • Profil
    • Îi urmărește pe 2
    • Urmărit de 7
    • Subiecte 35
    • Mesaje 1,739
    • Grupuri 1

    vancouver

    @vancouver

    3.3k
    Reputație
    132
    Vizualizări
    1.7k
    Mesaje
    7
    Urmărit de
    2
    Îi urmărește pe
    S-a Înregistrat
    S-a conectat ultima oară

    vancouver Oprește urmărirea Urmărește
    administrators

    Best posts made by vancouver

    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      Vesti bunicele de pe A7:

      • lot 2 Trace, km38: maine 19.08 se apuca de treaba sa faca ultimele rigidizari, consolidari, etc, dupa ce pare-se ca s-au pus toate partile de acord si expertul italian a agreat solutiile propuse, inclusiv a verificat calculele de rezistenta si sunt ok
      • UMB a revenit normal la lucru
      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      vancouverV
      vancouver
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      Comunicat de presă ASCORO

      A7 Ploieşti – Buzău lot 2: Autorităţile refuză deschiderea unei autostrăzi finalizate!

      Lotul 2 al Autostrăzii A7 (Ploiești–Buzău), atât de așteptat de șoferi și comunitățile locale, este tehnic finalizat. Cu toate acestea, liniștea autorităților este mai apăsătoare decât zgomotul traficului care ar fi trebuit deja să circule pe acest tronson.

      De luni de zile, șoferii și locuitorii din zonă așteaptă inaugurarea, însă din partea Ministerului Transporturilor, CNAIR sau a purtătorilor de cuvânt oficiali nu există nicio comunicare clară privind o dată fermă de deschidere. În locul transparenței, au fost oferite doar estimări vagi.

      Probleme semnalate:
      • Întârzieri repetate cauzate de erori și remedieri succesive.
      • Un ministru al transporturilor absent din acest subiect.
      • O conducere CNAIR fără reacție publică.
      • Un departament de comunicare incapabil să furnizează măcar un termen orientativ

      Consecințe directe:

      • Orașul Mizil este sufocat zilnic de trafic (centura Mizil nu rezolvă problema, nu are legătură cu traficul de pe A7 sau spre A7)
      • DN1B, între Mizil și Buzău, este într-o stare deplorabilă, comparabilă cu un drum „bombardat” sau rezultat al unor lucrări fără control de calitate.
      • Aproape zilnic sunt raportate accidente rutiere pe DN1B, unele grave. Siguranta pe autostrada este cu mult mai bună: este eliminat riscul coliziunilor frontale, dispar pătrunderilor pe contrasens pentru a depăși, nu se circulă prin localități și nu există intersecții simple cu viraje periculoase la stânga.
      • Autostrada ar atrage și din vehiculele de pe drumul morții DN2 Buzău – Urziceni – București.
      • O autostradă finalizată zace nefolosită, în timp ce comunitățile și șoferii suportă consecințele.

      Întrebarea de fond: Ce se așteaptă? O tăiere de panglică? Un moment politic mai convenabil? Alegerile?

      Cerem transparență și asumare!

      În cazul podului de la km 38, peste tot în lume se caută rapid rezolvări provizorii pentru a permite traficul:

      • se limitează numărul de benzi
      • se impun limite de tonaj
      • se impun limite de viteză
      • se proptește podul cu susțineri provizorii suplimentare
      • dacă problemele sunt așa de grave, încât nici măcar autoturisme cu viteză limitate nu pot fi lăsate pe pod, atunci se construiesc variante provizorii

      Exemplu din Austria: La podul Europa care leagă Italia de Austria prin pasul Brenner, după ce au fost descoperite probleme grave, subliniem grave, la structură, traficul nu a fost închis, ci a fost redus numărul de benzi de la 3 la 2 pe sens, din care camioanele au voie doar pe prima, viteza limitată la 80 km/h și pe unele deschideri a fost realizat sub pod un fel de al doilea pod pe care în cel mai rău caz să cadă podul principal, dar maxim 6cm, pentru a evita o catastrofă. În următorii 10-15 ani va fi construit un pod nou. O oprire a traficului prin pasul Brenner în această perioadă ar fi dus la ambuteiaje mai grave decât la noi pe Valea Prahovei și la pagube economice fabuloase pentru transportul de marfă din centrul Europei.

      Pe A7 Ploiești - Buzău podul de la km 38 poate fi sprijinit suplimentar fără nici o problemă, chiar permanent, sub pod fiind teren agricol. Realizarea unor sprijiniri suplimentare este o chestiune de câteva zile!

      Dacă Lotul 2 nu este pregătit de deschidere și nici nu se întreprinde nimic pentru o deschidere cu limitări, conducătorii auto și opinia publică merită o explicație clară. Dacă tronsonul este finalizat și circulabil, autoritățile trebuie să anunțe oficial data deschiderii.

      Este rolul politicienilor de la vârful MT și a directorilor din CNAIR să evalueze toată paleta de soluții posibile. Pentru asta i-am votat, pentru asta îi plătim: pentru soluții, nu pentru ascunderea sub preș.

      Solicităm Ministerului Transporturilor și CNAIR:
      1. Să ofere un răspuns oficial privind stadiul exact al lucrărilor.
      2. Să anunțe o dată realistă pentru inaugurarea Lotului 2.
      3. Să comunice public minim o dată pe săptămâna evoluția situației. In definitiv publicul este cel care prin taxe și impozite plătește atât angajații CNAIR, cât și lucrările la autostradă și astfel este dreptul publicului să fie la curent cu situația.
      4. Dacă problemele de la km38 nu sunt grave, să deschidă IMEDIAT traficul, la nevoie cu limitări.

      ASCORO, 16.09.2025

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      vancouverV
      vancouver
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      Am citit acum pe pagina de facebook @DEx-Focșani-Cta hai sa zicem asa "indoielile" oamenilor legate de corectitudinea joantelor care se fac acum la km38. Pana la urma cine nu e in domeniu nu poate decat sa intrebe si in lipsa unui raspuns sa-si dea cu parerea "vizual".

      O sa luam o poza si o sa va explic, cu precizarea ca eu sunt inginer constructor si ca am studiat constructii metalice si imbinarile prin sudura / suruburi.

      Ideea imbinarilor de orice fel este sa se creeze o continuitate a structurii compuse din mai multe elemente. Structurile sunt prea mari ca sa poata fi aduse dintr-o bucata din uzina, de ex. podul de fata are peste 100m lungime si aprox. 25m latime - imposibil de transportat intr-o bucata.

      Ce este CEL MAI IMPORTANT DE INTELES de catre cei care nu sunt din domeniu: scopul imbinarii este de a crea continuitate, ca si cand acea intrerupere nu ar exista. Pentru a fi siguri de asta, IMBINAREA TREBUIE SA FIE MAI REZISTENTA DECAT ELEMENTELE IMBINATE!

      Ca sa fim siguri ca se intampla asta, de regula se foloseste acelasi material de 2 ori. 2x. Ai de imbinat o tabla de 10mm? Atunci pui 2 table de 10 mm, una pe o parte, una pe partea cealalta. Si strangi zona de imbinare ca intr-o menghina. Dar cum asiguri legatura intre cele 2 table suplimentare si cea de baza? Ai 2 variante principale:

      • prin sudura
      • prin suruburi

      Asadar in ambele cazuri JOANTA este compusa din 2 piese de aceeasi grosime si aceeasi latime ca si piesele de baza.

      Ca sa asiguri ca nu cedeaza suruburile, resp. sudura se face o dimensionare. Fiecare surub are o rezistenta data de normative, fiecare cordon de sudura o rezistenta per cm lungime si functie de grosimea sudurii, care desigur nu poate depasi grosimea pieselor sudate. Din calcule ies cate surburi sunt necesare si la ce diametru (se alege cel mai mic diametru la care inca incap suruburile), resp. caracteristicile cordoanelor (eventual la sudura poate fi necesara cresterea grosimii pieselor joantei, ca sa rezulte o sudura mai groasa).

      Si acum poza va rog:

      IMG-20250829-WA0033 expl.jpg

      1. Am aratat unde avem predala din beton (scris negru) si unde avem grinda metalica (rosu). Partea cu predala NU NE INTERESEAZA, nu face parte din structura de rezistenta propriu-zisa capabila sa duca incarcarile longitudinal spre picioarele podului (predalele doar duc incarcarile spre grinda metalica). Ce ne intereseaza pe noi este grinda metalica.
      2. In poza vedem 2 grinzi metalice, notate pe galben cu P1 si P2. Si cu linie galbena este locul in care se termina, unde cele doua piese P1 si P2 venite pe trailere separate au trebuit imbinate pe santier.
      3. Grinzile metalice sunt compuse din 3 elemente sudate intre ele in uzina, A, B si C. A=tampa inferioara, B=inima (si mai este una simetric, care nu se vede in poza), C=talpa superioara.
      4. Initial s-a mers pe o sudura cap la cap a celor 2 piese metalice, o solutie moderne si noua, cu consum redus de material (nu necesita joante), prin care legatura se realizeaza pur si simplu din acelasi material cu restul grinzii. Se umple golul intre grinzi prin sudura cu acelasi material. Dar P1 si P2 trebuie sa aibe fix aceeasi grosime si sa se potriveasca perfect, nu atunci cand potrivesti perfect o inima, cea de partea cealalta sta la 5cm cascata. Adica din uzina piesele P1 si P2 trebuie sa vina cu o toleranta admisa in metal de max. +/-2mm ! (e ceva). Din pacate nu s-au incadrat asa ca au improvizat la fata locului si de aia nu au iesit sudurile conforme.
      5. AICI rog pe @DEx-Focșani-Cta sa fie atent si sa explice poate la randul lui pe facebook pe canal. Joanta 3 pe care o realizeaza acum FACE PARTE DINTR-UN ANSAMBLU DE JOANTE! Nu e ceva pus in mijlocul nimicului. Au facut deja in aprilie-mai joantele cu suruburi 1 si 2, care asigura continuitatea P1 cu P2 la nivel de talpa inferioara si inimi. Dar nu au putut face cu suruburi la talpa superioara. Si acum vine aceasta COMPLETARE. Astfel incat si talpa superioara sa fie continua!

      Asta este ce au spus expertul italian si superviserul dupa finalizarea eclisarii cu suruburi: "bine - bine, si talpa superioara ?" Si "da, la inceput o sa tina, dar daca fix de acolo o sa plece in timp o fisura sau o cedare ?"

      Sigur, calculele spun ca mergea si fara joanta 3. Pentru ca, asa cum am subliniat, joantele 1 si 2 ofera o rezistenta superioara pieselor de baza, care acopera si flinticul de talpa superioara. Nu uitati ca pe interior exista inca o placuta la fiecare joanta. Dar pentru siguranta 110% au cazut toti de acord sa se execute si flinticul ramas, talpa superioara - joanta care acum pare rahitica comparata cu tot podul, dar daca intelegem ca este doar o COMPLETARE, atunci vedem lucrurile altfel.

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      vancouverV
      vancouver
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      Cu podul a răspuns @sonicstorm , mai mult nu e de adăugat.

      Legat de prezența mea pum, nu vreau să intru în detalii, nu are rost. La modul general, fara legătură cu mine, divergentele sunt legate practic de un singur aspect: hate-ul pum (de fapt doar al monarhului) la adresa UMB. Noi aici nu iubim UMB, nu-i lăudăm, doar comentam la fel ca despre orice alt constructor, pe un ton neutru.

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      vancouverV
      vancouver
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      Deci pare ca a fost asa la pod Buzau (informatii din gura in gura, nu din sursa directa - luati ca atare, dar e plauzibil):

      • orice structura cu deschidere mare gen poduri cu grinzi de 40m din beton sau deschideri mai mari metalice se proiecteaza cu o CONTRASAGEATA. De altfel vedeti asta cand vin pe trailer, grinzile sunt indoite spre mijloc, in sus. Aia e contrasageata (burta in sus).
      • cand se toarna beton si apoi asfalt pe mijloc structura se lasa cu cativa cm. Rolul contrasagetii este ca la urma structura sa fie orizontala sau aproape orizontala, nu pe mijloc sa aibe o burta in jos.
      • nu e asa usor sa calculezi acea contrasageata ca sa ajunga la urma fix dreapta structura, ca betonul si metalul nu se lasa chiar cum vrei. Mai ales ca, asa cum am mai spus, structurile se proiecteaza cu rezerve, adica se fac mai solide decat iese din calcul. Ca sa compenseze pe Dorel care nu strange un surub sau defectele din fabrica ale materialelor, lipsa de omogenitate perfecta etc. Deci structura e mai rigida in realitate decat in calcul.
      • si fix asta s-a intamplat aici la pod Buzau: NU S-A CONSUMAT CONTRASAGEATA! Adica dupa betonare cu grosimea indicata de proiectant, structura nu s-a lasat cat trebuia in teorie. Avea burta in sus! UMB a turnat exact grosimea indicata in proiect. Ce zice Horatiu Cosma cu +60cm e o aberatie, e o inaltime cat un copil mic. Nu poti turna 60cm in plus!!! In primul rand ca acolo erau niste predale, s-a turnat peste ele si e cat de cat drept, daca pe alocuri erau 60cm in plus se vedea un mic munte. Iar peste tot iara e exclus. Suprabetonarea are de regula 15-20cm. Nu poti turna de 4 ori mai mult! In primul rand ca se face o comanda de beton si se aduce +/- 1m3, atat. La 60cm in plus trebuiau peste 300m3 adusi in plus la fiecare turnare. Nu mai vorbim ca asta costa ca atare, pretul betonului + manopera + pompa trece de 100 € / m3, adica la un tact de 40m pe o cale trebuiau sa arunce la gunoi 30.000 € !!!! Si au fost vreo 100 tacturi de turnare!
      • UMB a chemat proiectantul si a reclamat ca nu s-a consumat contrasageata
      • Via Design a incercat sa dea vina pe UMB
      • UMB a pus proiectantii proprii sa verifice si a demonstrat ca ViaDesign a proiectat prost

      Si acum care a fost solutia? Solutia a fost sa compenseze din asfalt, din primul strat, burtile in sus ramase dupa betonare. Asta inseamna ca PE REAZEME, unde structura era la locul ei, s-a turnat ceva mai mult asfalt. Ca sa intelegem ordinul de marime, trebuie sa stiti cam cat se proiecteaza aceasta contrasageata. Ei bine la structuri din astea metalice ceva gen 5-10cm. Sa plecam de la 10cm pe mijlocul deschiderii. Din care poate ca trebuiau sa se consume 8cm, dar in realitate s-au consumat doar 4cm. Atunci pe reazeme s-a incarcat cu mai mult asfalt ca. 4cm.

      O sa ziceti: da, ca la Luctca! Si acolo au pus mai mult asfalt! OK, zic eu, dar situatia nu e comparabila. De ce:

      • la Lutca s-a facut dupa ureche; aici s-a oprit lucrarea, inginerii UMB = executantul au calculat, inginerii Via Design (Consitrans) = proiectant au calculat; inginerii Tecnic = verificator au verificat si dat OK
      • la Lutca podul se lasase, cedase - la Buzau e invers, podul NU A CEDAT cat trebuia din calcul
      • la Lutca podul avea burta in jos si aia a fost compensata umpland si mai mult PE MIJLOCUL DESCHIDERII; Aici la Buzau podul avea burta in sus prea mare. Si ce s-a pus in plus nu s-a pus in mijlocul deschiderii, ci pe reazeme, unde avem pilele pe dedesubt. Fix pe mijlocul deschiderii NU s-a incarcat in plus!
      • la Lutca am avut o varianta de pod proasta; ca si cel din Italia prabusit cu un an inainte (la Genoa), ambele construite in anii 60-70, cu o varianta inovatoare atunci : pod hobanat cu hobane din beton!!!! In conditiile in care betonul nu tine la intindere, doar la compresiune, s-au facut hobane din beton armat! Aici la Buzau avem un pod simplu si clasic: pile si tablier. Acest tip de pod nu prea am vazut in lume sa cedeze asa usor de la sine.
      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      vancouverV
      vancouver
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      Recapitulez pe scurt pentru cine nu are rabdare sa citeasca tot, legat de pod Buzau, cu referinte la postarea lui horatiu cosma:

      • nu s-a consumat contrasageata, structura era prea rigida - nici vorba sa fie prea slaba
      • nu s-a turnat DIN GRESEALA beton in plus; s-a pus controlat asfalt in plus
      • asfaltul in plus nu pe mijlocul deschiderilor, ci pe reazeme
      • nu 60cm, ci cativa milimetri (poate ca punctual s-a ajuns la 60mm, desi e greu de crezut - dar inca o data atentie: MILIMETRI, nu CENTIMETRI)
      • 3 echipe de proiectanti si-au dat girul: Via Design proiectantul general, UMB in calitate de executant si verficatorul
      • UMB sunt cei care au semnalat problema, nu cei care au incercat sa o ascunda
      • Via Design au incercat initial sa dea vina pe UMB, dar s-a demonstrat ca e vina lor, ca nu au calculat bine
      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      vancouverV
      vancouver
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      Da este predala fisurată. Fie când au pus-o pe poziție, fie la betonare. Nu e nici o problemă de rezistență, betonul turnat peste la fața locului (suprabetonarea) fiind groasă și suficientă, cum zice și @mihai . Totuși ar fi bine să cosmetizeze fisura, adică să o umple cu ceva material impermeabil, să nu poată să între umezeală pe acolo, care în timp o să ajungă la armătura predalelor și după 30-40 de ani o să fie doar o gaură de rugină în loc de bară de metal. Dar chiar și dacă va fi așa, rolul structural al predalei este extrem de limitat, suprabetonarea distribuie sarcinile spre elementele metalice și acelea sunt cele care chiar contează să țină podul.

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      vancouverV
      vancouver
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      Dar avem o alta veste buna:

      joi, 10.07.2025 este preconizata deschiderea podului peste Buzau!

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      vancouverV
      vancouver
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava
      Autostrada A7 Buzău-Focșani Lot 1 | #UMB | Podul peste râul Buzău betonat integral! | 2025.04.17

      Si inca cateva poze:

      IMG-20250417-WA0003.jpg

      IMG-20250417-WA0005.jpg

      IMG-20250417-WA0011.jpg

      IMG-20250417-WA0012.jpg

      IMG-20250417-WA0014.jpg IMG-20250417-WA0015.jpg IMG-20250417-WA0016.jpg IMG-20250417-WA0017.jpg IMG-20250417-WA0018.jpg IMG-20250417-WA0019.jpg IMG-20250417-WA0020.jpg IMG-20250417-WA0021.jpg IMG-20250417-WA0022.jpg IMG-20250417-WA0023.jpg IMG-20250417-WA0025.jpg

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      vancouverV
      vancouver
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      @FMFM a spus în A7 Ploiești - Bacău - Suceava:

      Nivelul discutiilor scade din ce in ce mai mult pe topicul acesta, cat si pe altele. De la discutii / dezbateri despre proiecte , constructori, metode, materiale, planuri si analize se ajunge la discutii cu iz de frustrari personale fata de moderatorii si utilizatorii celuilalt forum (sunt si eu membru acolo btw.) sau a metodelor de gestiune a postarilor de acolo , or a parerilor lor asupra unor situatii.
      Pentru a avea un topic curat din acest punct de vedere, propun mutarea discutiilor de gen intr-un topic separat in care sa se dezbata ideile comunitatii ASCORO vs ideile vazute/auzite in comunitatea PUM.

      Sunt de acord ca scopul nostru nu trebuie sa fie să ne împungem cu alte organizații care doresc la fel ca și noi să ajute la construcția responsabilă a acestei țări. Nu suntem partide politice să ne batem pe posturi călduțe plătite regește în parlament sau primării.

      Poate ca tocmai de aceea nu ar trebui deschis un topic special de bascalie reciproca. În plus e dificil de mutat mesaje acolo. Sunt câteva care într-adevăr merg mutate, dar majoritatea sunt și despre A7 și aduc ceva nou sau demn de discutat aici.

      În plus este enervant sau frustrant pentru cel vizat să i se mute postările sau să dispară. Ionuț Ciurea a abuzat mult de aceasta putere. Nu vreau să procedez la fel, dacă discuția nu deviază total.

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      vancouverV
      vancouver

    Latest posts made by vancouver

    • RE: Lucrări de reabilitare sau construcție căi ferate

      Cluj - Oradea a fost pastrat integral in PNRR, fiind agreate procente de 50% si respectiv 70% pentru loturile ramase mai in urma, procente care trebuie atinse in august 2026 (extrem de ambitios). Cele 2 loturi mai avansate trebuie sa fie gata (iarasi practic imposibil).

      Din Caransebes - Arad s-a pastrat doar lotul avansat la 44% in august 2025, Lugoj-Timisoara:

      ARENA Constructiilor  /  sept. 18

      Lista finala: Ce autostrazi si drumuri raman finantate prin PNRR  – ARENA Constructiilor – stiri din constructii, investitii, preturi, locuinte, infrastructura

      Lista finala: Ce autostrazi si drumuri raman finantate prin PNRR  – ARENA Constructiilor – stiri din constructii, investitii, preturi, locuinte, infrastructura

      Lista finala: Ce autostrazi si drumuri raman finantate prin PNRR 

      postat în CĂI FERATE
      vancouverV
      vancouver
    • RE: A1 - Nădlac-Timișoara-Sibiu-Pitești-București

      A1 Margina - Holdea ramane pe PNRR, chiar daca probabil nu va fi gata pana in august 2026. Nefinalizarea va implica o penalizare, dar care este mult mai mica decat suma in sine care poate fi atrasa pana atunci. Pe PT acest proiect nu mai este finantabil, pentru ca deja au fost atrasi bani pe 2 exercitii financiare si mai mult nu se poate.

      ARENA Constructiilor  /  sept. 18

      Lista finala: Ce autostrazi si drumuri raman finantate prin PNRR  – ARENA Constructiilor – stiri din constructii, investitii, preturi, locuinte, infrastructura

      Lista finala: Ce autostrazi si drumuri raman finantate prin PNRR  – ARENA Constructiilor – stiri din constructii, investitii, preturi, locuinte, infrastructura

      Lista finala: Ce autostrazi si drumuri raman finantate prin PNRR 

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      vancouverV
      vancouver
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      De pe harta Cestrin, progresul lucrarilor pe A7 la final de august 2025:

      A7 august 2025.png

      Harta Cestrin este aici: https://cestrin.maps.arcgis.com/apps/webappviewer/index.html?id=210f9dcdbeaf48349e3ed19e92ee2f19

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      vancouverV
      vancouver
    • RE: A1 - Nădlac-Timișoara-Sibiu-Pitești-București

      Finantare (imprumut) cu dobanda redusa si perioada de 27 de ani de rambursare de la BEI pentru A1, in total 1 miliard de €:

      ZF 24

      România va semna în octombrie un contract de finanţare de 500 mil.euro cu Banca Europeană de Investiţii pentru construcţia Autostrăzii A1, parte a unui acord de 1 mld. euro

      România va semna în octombrie un contract de finanţare de 500 mil.euro cu Banca Europeană de Investiţii pentru construcţia Autostrăzii A1, parte a unui acord de 1 mld. euro

      România va semna în octombrie un contract de finanţare de 500 milioane lei cu Banca Europeană de Investiţii pentru construcţia Autostrăzii A1, parte...

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      vancouverV
      vancouver
    • RE: A3 București - Brașov - Cluj Napoca - Borș

      Cluj - Oradea, lot Chiribis - Biharia progres 14%, dar inteleg ca nu avem AC pe tot lotul.

      Mădălina Podaru  /  sept. 18  /  Rutier

      Autostrada Transilvania. Stadiul fizic pe lotul Chiribiș – Biharia a ajuns la 14%, în mai puțin de două luni de la startul lucrărilor

      Autostrada Transilvania. Stadiul fizic pe lotul Chiribiș – Biharia a ajuns la 14%, în mai puțin de două luni de la startul lucrărilor

      Stadiul fizic de execuție pe lotul Chiribiș – Biharia de la Autostrada Transilvania a ajuns la 14%, în mai puțin de două luni de la startul lucrărilor,

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      vancouverV
      vancouver
    • RE: Lucrări de reabilitare sau construcție căi ferate

      Fetesti si Ciulnita, gata in mare parte pana la sfarsitul anului:

      Adrian Bărbulescu  /  sept. 18

      FOTO-VIDEO Șantiere în două noduri feroviare din Bărăgan

      FOTO-VIDEO Șantiere în două noduri feroviare din Bărăgan

      Șantierul din gara Fetești avansează în ritm alert. În curând, umilința la care sunt supuși pasagerii feroviari va lua sfârșit

      postat în CĂI FERATE
      vancouverV
      vancouver
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      @trismegistul Posibil sa ai dreptate. O sa urmaresc aceste aspecte.

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      vancouverV
      vancouver
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      UMB este la ani lumina fata de Aktor. Aktor a avut cate un singur santier extrem de usor si a lucrat ca o cizma, si pe A10 si pe A0. UMB are multe loturi concomitent, unele semnificativ mai grele. Si lucreaza foarte bine pe o parte din ele si deloc sau slab pe altele. Aktor nu a lucrat nicaieri bine. Nici macar mediocru, gen Pizza nu au lucrat vreodata. Tot ce e bun la Aktor este calitatea suprafetei de rulare, nu prea am auzit de probleme in timp.

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      vancouverV
      vancouver
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava
      Redacția  /  sept. 17  /  Știri

      Asociația Construim România cere autorităților să spună când va fi deschis lotul 2 Mizil - Pietroasele al autostrăzii A7 Ploieşti – Buzău: Autorităţile refuză deschiderea unei autostrăzi finalizate!

      Asociația Construim România cere autorităților să spună când va fi deschis lotul 2 Mizil - Pietroasele al autostrăzii A7 Ploieşti – Buzău: Autorităţile refuză deschiderea unei autostrăzi finalizate!

      Asociația Construim România cere autorităților să spună când va fi deschis lotul 2 Mizil - Pietroasele al autostrăzii Ploieşti – Buzău. Acesta este,

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      vancouverV
      vancouver
    • Aerian

      Zboruri directe Bucuresti - Chicago:

      Redacția  /  sept. 17  /  Știri

      Compania aeriană HiSky va avea zboruri directe Bucureşti - Chicago, din iunie 2026 /  Din 2024, HiSky are zboruri directe București - New York

      Compania aeriană HiSky va avea zboruri directe Bucureşti - Chicago, din iunie 2026 /  Din 2024, HiSky are zboruri directe București - New York

      Compania aeriană HiSky lansează încă o rută transatlantică, astfel că din 4 iunie 2026 va opera zboruri directe între Bucureşti şi Chicago, după 24 de ani

      postat în DISCUȚII GENERALE
      vancouverV
      vancouver