Concluzia mea: arata bine lotul Coni-Trace. Pentru o deschidere prin aprilie-mai 2025. Cu o intarziere fata de termenul contractual de jumatate de an. Ma refer evident la termenul prelungit, adica noiembrie 2024. Dar au circumstanta intarzierilor enorme la structurile metalice si ar fi o prostie sa-i blamam sau injuram. Pur si simplu toate firmele au avut aceasta problema si se vede cum au sarit si Coni-Trace si Pizza pe lot 1, si WeBuild la Merisani, si UMB la Ramnic si Buzau imediat ce a venit structura au sarit cu toate fortele sa termine aceste puncte critice (era sa zic ca a sarit si Aktor, dar la Aktor saritura e mai degraba o ridicare din sprâncene si cam atât.
Best posts made by vancouver
-
RE: A7, A8 - autostrăzi si drumuri express zona Moldovei
-
RE: A7, A8 - autostrăzi si drumuri express zona Moldovei
Exact. A fost invidie. Si speranta ca nu se va realiza, ca sa se realizeze acum dupa alegeri, cand poate cu ceva noroc vine USR inapoi la guvernare. Ei au fost la guvernare, au avut ministru si au plecat ca prostii. Puteau ei sa se laude cu aceste realizari. Asa ele sunt bifate la Grindeanu si Ciolacu, desi noi insiderii evident ca stim ca meritul este al tuturor ministrilor, sefilor CNAIR si oamenilor implicati din ultimii 10 ani (de ex. A7 s-a lansat in formula novatoare FIDIC ROSU, care iata da roada, in 2016, pe vremea lui Ciolos).
Au sperat sa se deschida cat mai putin, sa poata sa puna tunurile pe ei. Grindeanu a promis 250 km in 2023 + 2024. Si iata ca sunt peste 270! (si mai sunt si 140 km de centuri 1+1 numai in 2024, cu care nu se lauda nimeni, dar eu consider si asta o mare realizare)
Acum o tot dau cu "mare surpriza" "au lucrat incredibil". O brambureala penibila. Nu e nici o surpriza, intentia lui Umbrarescu a fost din prima clipa sa dea drumul anul asta la Focsani-Buzau integral (incl. pod Buzau) si iata a reusit 98% (mai lipseste si acea bretea la Focsani Nord spre DN 1D). Asa ca in ce consta marea surpriza? La fel si Ozaltin de la inceput au zis ca incearca anul asta sa termine. UMB la DX12 la fel, etc..
-
RE: A7, A8 - autostrăzi si drumuri express zona Moldovei
mi-aduc aminte de procentele de progres care se raportau oficial și cum multă vreme s-au cramponat de ele ca dovadă supremă ca e imposibil de terminat anul ăsta. Penibil, pentru ca anterior criticau mereu raportările ca nefiind f corecte, acum deodată erau sfinte.
-
RE: A1, A0, A2 - coridor principal vest-est Nadlac-Sibiu-Pitesti-Bucuresti-Constanta
Pod Merisani:
- planul WeBuild este sa finalizeze ultimul beton pe 04.12.
- apoi o saptamana pentru asfaltare
- si una pentru rosturi
- rezulta undeva pe 20.12 darea in trafic
-
RE: A1, A0, A2 - coridor principal vest-est Nadlac-Sibiu-Pitesti-Bucuresti-Constanta
Si acum poze din tunel CDA:
S-a turnat azi primul tronson de 12,5m din bolta, ceea ce inseamna finalizarea structurii de rezistenta pe acesti 12,5m. Planul este sa se betoneze un tact pe zi. Mai repede nu se poate, pentru ca nu se poate decofra (indeparta cofrajul de sub beton). Mai incet se poate, daca cei din fata, care armeaza, nu reusesc si ei sa faca un tact de 12,5 m pe zi. Dar planul este 12,5m pe zi. Imaginile sunt in general de pe caruciorul de betonare. In prima poza vedeti betonul proaspat (are cateva ore) decofrat pe lateral. Se acopera cu vata minerala rostul dintre 2 turnari - astfel din punct de vedere static 2 sectiuni alaturate de 12,5m vor lucra independent una de alta - din cauza dilatarii si contractiilor termice daca s-ar face tot tunelul dintr-o bucata, adica s-ar lega armatura si betonul intre 2 tacturi, ar aparea fisuri si deformari catastrofale.
-
RE: A6, DEx12 autostrăzi și drumuri express Oltenia
@mihai Da, este. Pe de alta parte acesta este si termenul contractual. Doar Albota-A1 are AC primit mai tarziu si ca atare termen in septembrie 2025.
Ca sa poata deschide au inchis varianta provizorie de la Colonesti si astfel de cateva zile se iese la Negreni (venind de la Craiova). Si au folosit ocazia sa reasfalteze unele hopuri dintre Negreni si Colonesti, ceea ce ma bucura.
-
RE: A7, A8 - autostrăzi si drumuri express zona Moldovei
A7 Ploiesti-Buzau lot 1 Pizzarotti:
-
RE: A7, A8 - autostrăzi si drumuri express zona Moldovei
Alte informatii:
Pizza, de fapt Retter, trag tare sa termine complet pana pe 20.12 la DN1D. M-am uitat pe vreme la Mizil. Prognoza zice fara precipitatii in urmatoarele 10 zile. Minus grade vor fi doar in cateva nopti, pana la -3, ziua cel mai frig +4°C. Asadar conditii de toamna târzie. Vremea nu o sa-i opreasca.
La Cricovu Sarat probabil o sa devieze pe un sens, acolo eu nu cred ca pot termina pana pe 20.12. Si ceva de munca mai e si la pod peste CF de langa A3.
Poate maine primim o filmare, daca suntem cuminti!
Latest posts made by vancouver
-
RE: Material rulant: Locomotive, vagoane etc
Trenul Alstom Coradia Nr. 3 vine in Romania. Nr. 2 circula, nu prea inteleg pe unde a ramas Nr. 1.
-
RE: Infrastructura de transport in lume
"Strabag, gigant austriac şi una dintre cele mai mari companii de construcţii din Europa Centrală şi de Est, are probleme mari în Ungaria. Deoarece a greşit la construcţia unei autostrăzi maghiare, guvernul de la Budapesta a dat de înţeles că nu mai vrea să colaboreze în viitor cu aceasta. Consideră că lucrările companiei nu îndeplinesc cerinţele de calitate."
"Dezvoltat de două companii austriece ale Strabag, proiectul se anunţa a fi un triumf. Cu toate acestea, la doar doi ani de la deschidere, probleme structurale severe au forţat închiderea secţiunii dintre Szikszó şi Miskolc din cauza tasării solului. János Lázár, ministrul construcţiilor şi transporturilor, a vizitat şantierul şi a criticat aspru grupul austriac."
"În opinia sa, execuţia defectuoasă a lucrărilor de către Strabag a provocat problemele. Potrivit ministrului, tronsonul a trebuit să fie demolat aproape în totalitate pentru a-i asigura stabilitatea prin consolidarea structurii de susţinere. Secţiunea reproiectată va fi întărită cu grinzi metalice."
"Potrivit Telex, Strabag şi-a asumat responsabilitatea şi s-a angajat să acopere costurile de reconstrucţie, estimate la 4–5 miliarde forinţi (9,7–12,1 milioane euro), în cadrul garanţiei oferite de grup. Iniţial programată a fi finalizată până în ianuarie 2023, reconstrucţia s-a confruntat cu mai multe întârzieri, drumul nefiind încă refăcut complet. În declaraţiile sale, Lázár a precizat că nu vrea să mai coopereze cu Strabag în viitor, deoarece nu consideră că munca companiei este de calitate mulţumitoare. Potrivit ministrului, lecţia care trebuie învăţată din cazul autostrăzii M30 este că ar trebui aplicate cerinţe mai stricte la selectarea contractanţilor, mai ales atunci când aceştia sunt companii străine. El pledează, de asemenea, pentru interzicerea companiilor străine ca operatori pe piaţa de retail din Ungaria."
Am circulat chiar anul asta 2025 pe respectiva autostrada si este foarte bine facuta. Problemele sunt in 2-3 puncte unde au avut loc ulterior alunecari de teren - ceva gen "autostrada darâmata" de la noi, A1 Saliste-Cunta. Sau alunecarea Aktor de pe A10. Si da, cand aluneca autostrada, logic, trebuie refacuta din temelii, inclusiv ranforsata etc.
Nu e nimic nemaivazut in lumea constructiilor si nu inseamna ca firma este neserioasa in ansamblu (in fapt este una din cele mai serioase din lume). Dar cand vrei neaparat sa ai o retorica anti-straini evident ca astfel de evenimente le vin la fileu. Sunt 90% convins ca si daca lucra o firma maghiara acolo (sau orice alta firma) alunecarile tot ar fi avut loc.
-
RE: Lucrări de reabilitare sau construcție căi ferate
@MihaiD Da, corecta observatie. Logica insa e evidenta: intai trebuie facut coridorul IV, coridorul principal Constanta-Bucuresti-Budapesta. Pana la urma e normal sa te gandesti intai sa legi sigurul mare port de capitala si capitala de 2-3 milioane de locuitori de urmatoarea capitala spre care privim si cu care avem legaturi, adica Budapesta (ca hub catre restul Europei de Vest catre care exportam sau din care importam). Dupa ce coridorul asta are asigurata finantarea si demarate proiectele e normal sa ne uitam mai departe dreapta stanga.
Ori daca ne uitam dreapta stanga ce vedem: Ardealul mai dezvoltat unde apar ambuteiaje si deci e mega urgent sa se faca ceva (A3 resp. Teius-Cluj-Oradea pe feroviar). Altfel daca bagi bani unde traficul e fluent (DN2 / M500 in Moldova), atunci efectiv gâtui dezvoltarea Ardealului.
Dar vine si vremea Moldovei. Pe rutier deja s-a intrat tare, pe feroviar proiecarea pe M500 e gata, suntem pe ultima suta inainte de lansarea licitatiilor de "coridoreala". Inclusiv pe Pascani-Iasi.
-
RE: A7, A8 - autostrăzi si drumuri express zona Moldovei
Nu stiu sigur, dar sunt convins ca si le fac singuri. Adica au ditai fabricile de grinzi, o investitie serioasa. In schimb sa faca predale sau grinzile de margine (lise) e mult mai simplu. Am facut si eu (ca inginer - adica am dat dispozitie, muncitorii au facut ) pe diverse santier ad-hoc cofraje / platforme de lucru pentru chestii asemanatoare si nu e mare lucru.
-
RE: Lucrări de reabilitare sau construcție căi ferate
Ceva informatii despre stadiul unor proiecte feroviare:
click pe tabel pentru dimensiune mai mareSursa CFR SA: https://cfr.ro/monitorizare-proiecte-fonduri-ue/
-
RE: Material rulant: Locomotive, vagoane etc
Softronic Craiova anunță certificarea oficială a locomotivei electrice de 5100 kW, modernizată pentru CFR Călători
-
Statistică rutieră
Ia să vedem dacă intrarea in Schengen a adus ceva trafic în plus sau nu:
Este vorba de totalul trecerilor pe pod in ambele sensuri. Aprox. 70% din vehicule sunt camioane in perioada asta a anului.
Cele mai mari valori in general sunt in august, atunci se adauga si autoturime si se ajunge aprox la 60% turisme si 40% camioane. Recordurile zilnice in august 2023 si 2024 sunt in jur de 5.500 vehicule. Sa vedem anul asta ce va fi.
-
RE: A1, A0, A2 - coridor principal vest-est Nadlac-Sibiu-Pitesti-Bucuresti-Constanta
Foarte bun mini-reportajul facut de constructor. Par pusi pe treaba.
Finalizarea studiului geotehnic (in noiembrie 2024) si faptul ca a fost predat la CNAIR este o veste excelenta. In cazul cel mai nefericit in care acest contract nu se va putea continua din diverse motive (de ex. financiare), la o relicitare cu totul altfel o sa stea lucrurile cu studiul geotehnic pe masa.Practic putem spune ca acum a fost finalizat SF-ul.
A evitat sa spuna cand o sa fie gata proiectarea, doar atat: in cel mai scurt timp. Asta poate fi o saptamana, o luna sau un an. Dar dat fiind ca pregatesc drumuri de acces in zona Robesti, spre tunelul de acolo si spre un pod, presupun ca vor urgenta un sector de cativa km, care cuprinde tunelul Robesti, si poate ca in primavara sa avem AC pe acolo.