Forum Construim România
    • Categorii
    • Recente
    • Taguri
    • Populare
    • Utilizatori
    • Grupuri
    • Înregistrare
    • Autentificare
    1. Acasă
    2. Adrianb1
    A
    Deconectat
    • Profil
    • Îi urmărește pe 0
    • Urmărit de 0
    • Subiecte 0
    • Mesaje 95
    • Grupuri 0

    Adrianb1

    @Adrianb1

    161
    Reputație
    11
    Vizualizări
    95
    Mesaje
    0
    Urmărit de
    0
    Îi urmărește pe
    S-a Înregistrat
    S-a conectat ultima oară

    Adrianb1 Oprește urmărirea Urmărește

    Best posts made by Adrianb1

    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      O sa pun si poze mai tarziu, cand le recupezez, nu-s pe telefonul meu, dar situatia parcarilor pe Buzau-Focsani e urmatoarea: la fiecare se lucra cate un pic, erau 1-2 microbuze, la prima de langa Focsani pare a fi aproape gata, incarcatoarele EV erau montate, cladirea arata ok, la a doua mai e de lucru, a treia e undeva intre ele ca progres, parca incarcatoarele erau toate montate si cladirea pare a fi gata pe dinafara. Astea sunt cele de pe partea dreapta spre Bucuresti, pe stanga nu am apucat la 100 km/h sa vad mare lucru, ploua si vizibilitatea nu era grozava.

      In alta ordine de idei, am plecat dimineata la 8 spre Bucuresti, Waze zicea ca ajung la 3:30. La 11 eram la Roman, la minut dupa Waze. De la Roman la intrarea in Bucuresti am facut 5 ore si jumatate, de la intarea in Bucuresti pana acasa inca 1 ora si 50 de minute. In total 10 ore 20 de minute pe mai putin de 600 km, din care mai mult de un sfert autostrada si restul DN. Si nu am prins blocaje nici in Gura Humorului, nici in Roman, doar un pic in Adjud.

      La intrarea pe autostrada la giratoriul Bacau nord se lucra, refacere asfalt, am stat ceva timp. La Garoafa am stat iarasi pentru ca se asfalta conexiunea intre DN2 si pod jos de tot pe partea dinspre Focsani, cea dinspre Bacau pare a fi gata. Se asfalta pe o ploaie medie. La Buzau de la pod pana la urcarea pe A7 la Spataru am facut 25 de minute. Autostrada intre Focsani si joctiunea cu A3 era in general destul de libera, se mergea fluent, in schimb A3 era aglomerat, in special de la A0 spre Bucuresti unde era foarte aglomerat. Cu A0 complet cred ca situatia ar fi diferita, eu as fi mers pe A0 si probabil multi altii.

      postat în AUTOSTRĂZI
      A
      Adrianb1
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      @mihai Din cate tin minte, chiar deloc. Sunt stalpi de sustinere, nu de colt, care sunt proiectati pentru sarcini verticale. Nu ai o sageata exagerata ca pe unele pante ca sa ai intindere mai mare, fortele verticale sunt similare.

      Pe vremuri calcularea unui stalp dura o luna de calcule manuale. Acum 15 ani se facea intr-o ora pe computerele de atunci. Azi m-as astepta sa fie si mai rapid. Fundatiile sunt calculate impreuna cu stalpul si nu e nimic special la ele.

      Dar in nici un caz nu ridici linia prin tensionare, decat daca esti bulgar. Stiu un caz in care au facut asta si in prima iarna a picat linia intr-o gramada de puncte si beneficiarul (in alta tara, pe alt continent, acum vreo 25 de ani) a apelat la romani sa repare linia. De acolo stiu de traznaie 😀 Sagetile se calculeaza pentru ca dilatarea si contractia sunt foarte importante, nu ai marja de manevra, daca vrei linia mai sus pui stalpi mai inalti. Ca sa maresti tensiunea oricum nu o faci din stalpii de linie, cei care au izolatorii verticali (suport vertical), ci din cei de colt, unde izolatorii sunt in unghi, fortele trag de consola si partial se compenseaza cu segmentul urmator, iar sarcina care nu se compenseaza are vectorul spre stalp sau dinspre stalp, in functie daca e consola interioara sau exterioara. Fizica de clasa a 9-a cu o gramada de detalii ingineresti.

      postat în AUTOSTRĂZI
      A
      Adrianb1
    • RE: A0 centura București la nivel de autostradă

      @vancouver Intreb de predale saptamana viitoare cand vin in Bucuresti, cred ca ma intalnesc cu prietenul care lucreaza pe santierul ala. Nu il sun niciodata sa il trag de limba despre santier, dar cand ne vedem il intreb linistit.

      postat în AUTOSTRĂZI
      A
      Adrianb1
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      @mihai Nu e nimic ciudat. Lucreaza in paralel cu toate echipele pe care le au pe toate segmentele pe care se poate. Nu au de ce sa astepte sa puna zeci de km de parapeti si marcaje cu 3 zile inainte de deschidere, mai ales ca marcajele depind de vreme, daca le pot face acum. Sunt limitati de capacitatea echipelor de fierar-betonisti, dar pot merge mai departe cu terasamente, asfaltari si parapeti si cand or fi gata structurile, restul e gata de mult si pot deschide rapid. Cred ca o sa deschida orice bucata terminata intre 2 noduri, in special intre Focsani si Bacau, imediat ce e gata, nu o sa stea sa adune portiuni mari. Practic lucreaza la tot ce pot si deschid ce e gata, cand e gata, au o planificare cu termene estimate dar in functie de factori externi (ex: Translectrica sau starea vremii) trag cu viteza maxima pe orice e disponibil.

      postat în AUTOSTRĂZI
      A
      Adrianb1
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      @anddy__ Din ce se stie, toti pilotii forati sunt gata pana la Pascani.

      postat în AUTOSTRĂZI
      A
      Adrianb1
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      Focsani-Tisita e aproape sigur ca nu se poate deschide, dar Tisita-Domnesti Targ arata bine. Intrebarea cea mare e care e situatia pe Domnesti-Targ-Adjudu Vechi, o evitare a orasului Adjud in toamna asta ar fi binevenita. Restul la anu'

      postat în AUTOSTRĂZI
      A
      Adrianb1
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      Siret in 2026? Parca drogurile erau interzise in Romania, au gresit meniul la minister si le-au pus ceva in mancare?

      postat în AUTOSTRĂZI
      A
      Adrianb1
    • RE: Cârcoteala de pe drum

      @Moldorancea Bucla mult blamata de la Focsani se putea indrepta cand au hotarat sa mute autostrada spre est. Si la sud de Focsani, si la nord de Focsani, se puteau indrepta curbele si nu mai iesea un ocol de mare frumusetea si kilometri in plus de autostrada, adica cheltuieli de sute de milioane de euro in plus.

      Intotdeauna apar conflicte intre infrastructura si sate sau orase. Toti locuitorii de langa o autostrada vor sa aibe acces la autostrada, daca s-ar putea sa aibe nodul in fata casei, dar autostrada sa fie la 10 km distanta ca sa aibe liniste. Sau isi fac case langa autostrada si dupa aia se plang ca nu au panouri. O colega acum cativa ani avea nesimtirea sa se planga de zgomotul avioanelor pentru ca si-a facut casa la 100 de metri de pista, iar aeroportul era acolo de aproape 100 de ani. In SUA s-au inchis cateva mii de aeroporturi locale sau aerodromuri prin metoda asta. Eu nu cred ca cei de genul asta merita bagati in seama.

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      A
      Adrianb1
    • RE: A8 Tg. Mureș - Tg. Neamț - Iași - Ungheni Prut

      @trismegistul Lotul asta functioneaza in regim de avarie din cauza constrangerilor financiare. Cel putin acum vreo saptamana inca nu avea bani alocati. In zona doar A7 are bani alocati si aia la limita si momentan doar pana la Roman nord. Mai vedem in bugetul pe anul viitor ce ramane pentru A8 in Moldova, ca in zona montana nu e nimic, lotul de la Targu Mures e in carti.

      Constructorilor li s-a spus deja ca nu sunt bani pentru contracte semnate, se vor amana mai mult sau mai putin. Pot face ceva lucrari pregatitoare pe banii lor, in functie de capacitatea financiara a fiecaruia. Ma mir ca au facut si depozitul ala, poate aveau utilaje disponibile sa le aloce pentru asta si nu ii costa prea mult.

      postat în AUTOSTRĂZI
      A
      Adrianb1
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      @mihai Nu cred ca echipele de asfaltare au front de lucru pe Focsani-Adjud; e in cea mai mare parte asfaltat, mai sunt de asfaltat zonele cu poduri in lucru. In urmatoarele 2-3 saptamani o sa fie gata cateva poduri mici care sunt acum betonate sau in curs de betonare, o sa le asfalteze pe alea si o sa continue la nord de Adjud. Cred ca prioritatea e Focsani-Adjud si tot ce ramane disponibil e mai la nord.

      Cat despre deschideri la nord de Adjud, totul depinde de progresul de la sud si ce reusesc sa mai elibereze. Au 2 poduri mari in lucru, alea o sa consume toate resursele multe saptamani, nu prea au sanse sa de duca mai spre nord, acolo o sa lucreze la iarna la structuri.

      O sa fie interesant ce o sa faca la Bacau cu conexiunile la bucata existenta. O sa fie presiune mare sa inchida cat mai putin timp, posibil sa nu ii lase sa inchida ambele capete simultan ca sa se poata folosi cate o bucata pana la nodul de Vaslui, o sa iasa o lucrare la repezeala cam ca la conexiunea DX6 cu A1 la Pitesti, speram sa nu aibe probleme de calitate din cauza grabei. Dar asta la primavara prin mai-iunie , chiar mai tarziu la Bacau nord ca nu au ce deschide mai sus si nu cred ca o sa deschida doar nodul.

      postat în AUTOSTRĂZI
      A
      Adrianb1

    Latest posts made by Adrianb1

    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      @SwatKat a spus în A7 Ploiești - Bacău - Suceava:

      Insa sincer astept cu mult mai mult interes finalizatea Pl-Bz lot 3, sper sa se intample pana de 1 Dec! - mai e vreo veste noua legata de asta?

      Rabdare si tutun, young padawan. Se lucreaza, mai e un pic si termina, sa vedem cum fac cu receptia ca sa poata sa deschida.

      postat în AUTOSTRĂZI
      A
      Adrianb1
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      @MihaiD a spus în A7 Ploiești - Bacău - Suceava:

      Mers la risc e una, agresivitate în trafic cu punerea în pericol a celorlalți e altceva.

      Care e diferenta? Cand mergi la risc pui in pericol si pe altii, ca nu esti singurul de pe sosea.

      postat în AUTOSTRĂZI
      A
      Adrianb1
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      @Flo87 E in afara localitatii, nu ai de ce sa faci trotuar daca nu te astepti ca oamenii sa mearga pe jos de la Garoafa la Focsani, ceea ce nu e realist. Pentru biciclisti exista acostamentul ala extra-larg care, dupa ce se deschide A2, sper sa nu mai fie circulat deloc de masini.

      postat în AUTOSTRĂZI
      A
      Adrianb1
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      @Iulian a spus în A7 Ploiești - Bacău - Suceava:

      Nu vorbesc de transformatoarele pe linia oprită, vorbesc de celelalte care preiau sarcina. De ex. La momentul x in Moldova se consuma 1000 de MW care se împart pe 5 transfo fiecare ia cate 200 Mw. Daca împărți la 4 se fac 250MW. Desigur este un model ultra simplificat dar cam așa merge.
      Pentru dezindustrializarea României și capacitatea excedentară .. poți să te uiți pe situl tranșele și vezi realitatea, suntem importatori neți de energie

      Transformatoarele au capacitate mai mare decat linia. Matematica aia ignora faptul ca nu ajungi sa transformi mai mult decat poti sa transporti.

      Capacitatea excedentara de transport nu are treaba cu cea de productie. Cand opresti o linie ca sa construiesti un pod sub ea capacitatea de productie e irelevanta si noi fix despre aia discutam. Sau ne uitam la filme diferite si impartasim pareri?

      postat în AUTOSTRĂZI
      A
      Adrianb1
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      @Iulian a spus în A7 Ploiești - Bacău - Suceava:

      Daca deconectează una, sarcina de consum pe celelalte va crește, implicit puterea preluată de transformatoarele aferente . Daca puterea este prea mare apar perturbări, căderi de tensiune și frecventa etc, până la intrarea protecțiilor pe supra curent pe transformatoare ceea ce ar lăsa o regiune sau mai multe fara curent.

      Liniile asigura capacitatea de transport si interconectare, "transformatoarele aferente" nu se supraincarca cu curentul care nu exista cand linia e oprita si sunt dimensionate pentru capacitatea liniei + rezerva. Si cu dezindustrializarea din ultimii 35 de ani consumul a scazut in toate regiunile, rezerva e si mai mare.

      postat în AUTOSTRĂZI
      A
      Adrianb1
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      @anddy__ Din ce se stie, toti pilotii forati sunt gata pana la Pascani.

      postat în AUTOSTRĂZI
      A
      Adrianb1
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      @vancouver a spus în A7 Ploiești - Bacău - Suceava:

      Adica au fost 900 in buget si s-au platit 2500. Doar in septembrie s-au platit 850, cat tot bugetul pe tot anul. Si asta in ciuda situatiei dificile a bugetului si a deficitului.

      Au fost 900 in buget si era sa se inchida santierele daca nu se chinuiau niste oameni sa renegocieze si sa obtina finantari. Pentru ca banii aia, in special cei 850, nu sunt bani din buget, nu erau in buget, au facut rost de ei abia in august-septembrie. Pana atunci se stia ca nu sunt bani si UMB lucra pe baza la ce se stia, adica sumele bugetate si planificate la inceputul anului. Degeaba ai un contract cand conform legii nu poti cheltui mai mult decat e alocat prin buget si bugetul ala nu e instantaneu, e alimentat de intrarile lunare.

      Si stim ca avem bani pana la Roman nord. Dupa aia inca nu stim prea bine ce o sa fie, o sa vedem.

      postat în AUTOSTRĂZI
      A
      Adrianb1
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      @Azzl Nu au de unde sa angajeze 5000 de oameni, nu exista suficienti oameni calificati pe care sa ii angajeze. Poate nici 1000. E munca calificata, la elevatii si utilajele de terasament, chiar si la soferii de camion nu sunt disponibilitati, tocmai au redus varsta pentru categoria C ca sa faca cat mai accesibil sa mai faca rost de ceva soferi. Nici nu sunt prea multi oameni care sa vrea viata de santier in zilele noastre, cand eram pusti si locuiam in santier mi se parea normal, acum nimeni din generatiile noi nu vrea asta, mai ales orasenii.

      PS. E greu sa gasesti un macaragiu, desi salariile sunt mari. Chiar daca ai fierar betonisti, fara macara stau si se uita la luna. Iar macaralele nu doar ca au preturi astronomice, dar daca comanzi una azi cu banii jos se livreaza peste 18-24 de luni.

      postat în AUTOSTRĂZI
      A
      Adrianb1
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      @vancouver a spus în A7 Ploiești - Bacău - Suceava:

      Asa ca nu inteleg de unde ideea ca nu se dau bani pe A7! [...] Important: bugetul initial a fost de 900 milioane RON pe Fo-Bz si intre timp a fost suplimentat la 2.650 milioane (2,6 miliarde RON), si probabil se va mai suplimenta inca o data. Asa ca alt mit spulberat, ca nu au fost bani in buget. Asa, si ce daca, s-au suplimentat!

      Chiar nu au fost bani. In vara era foarte aproape sa nu se suplimenteze, cel putin nu cu suma aia, nu e un mit ci o realitate. Sursa e de incredere.

      postat în AUTOSTRĂZI
      A
      Adrianb1
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      @mike_us Toate parcarile sunt inchise, nu se poate folosi niciuna. Cladirile arata bine pe dinafara, dar nu se poate spune cat va mai dura pana cand vor fi functionale si cand se vor deschide parcarile. Din mers nu se poate ghici nimic, doar ca parcarea a 2-a e mai in urma cu lucrarile.
      IMG_0725.jpg IMG_0734.jpg IMG_0726.jpg IMG_0727.jpg IMG_0742.jpg

      postat în AUTOSTRĂZI
      A
      Adrianb1