@vancouver
Imi cer scuze daca nu am inteles corect tabelul din articolul mentionat, dar prioritizarea A8 mi se pare gresita. Toate loturile au aceeasi prioritate, desi costul si beneficiul lor e foarte diferit.
Spre exemplu, Tulghes-Grinties-Poiana Largului e un drum destul de decent, de calitate buna, cu acostament, nu foarte intens circulat. In schimb Tulghes-Ditrau e un munte care trebuie traversat de la zero, acum e un drum neasfaltat, am fost pe-acolo luna trecuta. Ditrau-Borzont e un drum simplu de campie, ieftin, dar care nu are nici un rost fara Ditrau-Tulghes si fara Borzont-Miercureaa Nirajului. Cred ca ar trebui prioritizate bucatile lipsa, fara alternative bune, nu toata A8, si gandite care bucati ar ajuta semnificativ in trafic, inclusiv atragerea de pe alte rute (ex: Bistrita-Suceava), versus costul constructiei. Nu e ca pe DN2 unde o bucata lipsa de autostrada e suplinita de DN2, aici daca te duce autostrada in Ditrau si mai departe nu e drum, nu o sa vina nimeni.
De asemenea pe partea din Moldova, din cate stiu Pascani-Iasi e plin de accidente serioase si inca rezonabil ca si costuri, pe cand ocolirea Iasiului are un cost urias si beneficii limitate. As intelege perfect un Pascani-Iasi (Letcani) prioritar si un Letcani-Ungheni pe mai tarziu.