Forum Construim România
    • Categorii
    • Recente
    • Taguri
    • Populare
    • Utilizatori
    • Grupuri
    • Înregistrare
    • Autentificare
    1. Acasă
    2. mihai
    M
    Deconectat
    • Profil
    • Îi urmărește pe 0
    • Urmărit de 2
    • Subiecte 17
    • Mesaje 1,057
    • Grupuri 1

    mihai

    @mihai

    administrators
    2.7k
    Reputație
    203
    Vizualizări
    1.1k
    Mesaje
    2
    Urmărit de
    0
    Îi urmărește pe
    S-a Înregistrat
    S-a conectat ultima oară

    mihai Oprește urmărirea Urmărește
    administrators

    Best posts made by mihai

    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      Cateva update-uri de pe A7 Ploiesti - Buzau.

      1. Ploiesti - Buzau Lot 2, tronson Mizil - Stalpu ( - Spataru)
      1.1 Pod Km. 38
      • Sudarea ultimilor eclise este prevazuta pentru astazi
      • Testele statice au fost trecute cu succes, rezultatele fiind chiar mai bune decat la prima testare
      • Maine, marti, incepe receptia podului
      1.2 Lotul 2 in ansamblu
      • Receptia lotului este prevazuta sa inceapa joi, 16 octombrie
      • Descarcarea proviziorie de la Stalpu (Km 47) va fi pastrata ca iesire de urgenta
      • Deschiderea traficului se va face pana la finele lunii, direct cu descarcare in Nodul DN2/A7 de pe Lotul 3.
      • Deschiderea traficului este estimata pentru finalul saptamanii viitoare (24-25 octombrie)
      2. Ploiesti - Buzau Lot 3 (Spataru - DN1B)
      • Se finalizeaza bretelele nodului DN2/A7 necesare pentru deschiderea lotului 2
      • Se intentioneaza mutarea DN2 pe firul I al pasajului din nod (cel la care executia este mai avansata) pentru a permite finalizarea lucrarilor la corpul autostrazii pe sub pasaj.
      • Nurol intentioneaza sa finalizeze tronsonul si sa deschida traficul pe intreg lotul cel mai tarziu la 1 Decembrie.
      postat în AUTOSTRĂZI
      M
      mihai
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      @trismegistul teoria ta ar putea fi corecta daca loturile afectate de acea relocare, respectiv Focsani - Bacau L1 si L2, ar fi la modul general semnificativ in urma. Ori vedem ca si L1 si L2 sunt in stare avansata de finalizare, cu sanse reale de a fi integral gata in 2025, exceptand Nodul Tisita, blocat de relocari.

      Pana si in nod, s-au facut toate lucrarile posibile, inclusiv asfaltari si stalpi de iluminat primprejurul celor 3 LEA.

      Adica, daca situatia de la Nodul Tisita era pe Bacau - Pascani, unde UMB lufteaza cu succes finalizarea la termen, da, puteam presupune ce spui tu. Dar la Tisita n-are nici-o logica.

      Suntem mult mai probabil in scenariul de pe DX 12 de la Jitaru, unde tot tronsonul 3 era gata cu exceptia unui singur pasaj peste un DC. Care a fost finalizat in timp record de indata ce au existat autorizatiile necesare.

      Apoi nu uita ca si UMB-ul e format din oameni, din care majoritatea conducerii e din zona Adjud - Bacau. Poti fii deci convins - ca e in natura umana - ca au ambitia personala sa finalizeze A7 pana la Bacau cat de repede se poate.

      Ah, asa la modul general putem zice ca UMB si-a asumat mai mult decat poate duce? Pe deoparte clar, dar pe de alta nu prea. Pentru ca nu doar UMB, ci si Romania si-a asumat mai mult decat poate duce. Deci nu stim cat din intarizeri sunt reale incapacitati ale UMB si cate sunt intelegeri cu CNAIR si Ministerul de Finante pentru a distribui cheltuielile in timp.

      Pentru ca, asa cum s-a mai tot spus, banii pentru autostrazi sunt platiti 100% din bugetul Romaniei. De unde isi compenseaza Guvernul bugetul, cu venituri din impozite sau cu bani de la UE in baza proiectelor de autostrazi, asta e treaba Guvernului, nu a constructorilor.

      Nu in ultimul rand, o companie de talia UMB este intr-adevar tratata de stat diferit de o companie mica. Motivul e clar dimensiunea. Pentru ca hai sa nu zicem UMB, hai sa zicem Dacia. Daca Guvernul trateaza Dacia cu intransigenta si Dacia reduce productia in Romania, pentru ca o muta in Maroc, cateva zeci de mii de locuri de munca risca sa dispara si sa se tranforme in ajutoare de somaj. Ceea ce mai departe inseamna o pierdere dubla pentru Guvern: nu mai incaseaza bani din impozite pentru respectivele locuri de munca si are si de facut plati pentru oameni care nu mai lucreaza.

      Intransigenta asta nu foloseste la nimic in economie. Penalizarile nu sunt mecanisme de pedeapsa, ci de coordonare, cand vezi ca ai de-a face cu indaratnici. Ori despre UMB se pot spune multe, dar numai ca sunt indaratnici nu. Aia era povestea Aktor.

      Ah, si un ultim lucru: ceea ce ar trebui sa ne preocupe la Tisita ar trebui sa fie desteptul de proiectant care a ales traseul autostrazii prin acel nod de linii electrice, scumpind inutil si aberant costul lucrarii. El ar trebui sa fie primul exclus din orice alt contract cu statul si acolo ar trebui sa dea statul explicatii. Pentru ca e clar ca e vorba de linii electrice extrem de importante pentru sistemul engergetic, probabil fara suficienta redundanta. Ceea ce inseamna ca nu te poti juca cu ele sa le inchizi ca sa le muti pentru ca un inteligent a desenat linii pe Google Earth.

      postat în AUTOSTRĂZI
      M
      mihai
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      Stimati domni, asa cum am mai spus, inteleg foarte bine ca nu suntem toti de acord unii cu altii. Si cred ca e foarte bine sa fie asa.

      De asta inteleg cand unii dintre voi sunt deranjati si vor sa-si exprime frustrarea fata de o luare de pozitie sau o actiune a unei asociatii sau alteia.

      Dar, in acelasi timp, nu este deloc de dorit ca acest forum sa devina "forumul anti-API". Avem mult mai multe lucruri pozitive prin care ne putem identifica si pe care le putem discuta.

      Nici noi, ASCORO, nu suntem intotdeauna de acord cu luarile de pozitie sau cu actiunile API, dar in acelasi timp asta nu inseamna ca nu recunoastem si nu respectam valoarea comunitatii si a contributiilor la "viata cetatii" aduse de API de-a lungul timpului.

      Nu ne dorim sa transformam "API" intr-un subiect tabu, dar ar fi extraordinar daca am reusi sa rarim referintele negative la adresa lor.

      Imi pare rau ca - din ceea ce inteleg, pentru ca nu sunt activ acolo - pe forumul lor nu sunt cei mai receptivi la critici la adresa lor. Dar chiar si asa, forumul peundemerg.ro este cel mai potrivit loc unde sa va exprimati nemultumirile fata de pozitiile si actiunile API.

      Pe acest forum sunteti in schimb bineveniti sa criticati activitatea ASCORO :)

      postat în AUTOSTRĂZI
      M
      mihai
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      In filmarea lui Skyscraper Ro se vede in sfarsit clar cea de-a treia LEA care trebuie relocata pentru deschiderea Nodului Tisita, inclusiv pentru relatia Tisita - Adjud.

      Respectiva linie traverseaza breteaua nodului de doua ori, deci sunt trei stalpi de relocat. Vor fi insa inlocuiti cel mai probabil cu 4 stalpi noi, cate doi la fiecare traversare a bretelei.

      Primul stalp este acesta. In dreapta imaginii se vede fundatia stalpului pentru relocare. Asa cum spuneam, stalpii de traversare a cailor de transport sunt un model diferit de cel din imagine, lucru care se observa din fundatia diferita.

      Screenshot 2025-10-26 at 21.33.40.png

      Al doilea stalp este in interiorul bretelei nodului, ramas stingher pe-o movila de pamant, in mijlocul gropii de imprumut. Intr-una din filmarile de saptamana trecuta am vazut in zona o foreaza, cel mai probabil pentru fundatiile stalpilor inlocuitori.

      Screenshot 2025-10-26 at 21.45.20.png

      Cel de-al treilea stalp este cel inalt, din drepta imaginii de mai jos. In fata lui, spre bretea, se vede fundatia stalpului inlocuitor.

      Screenshot 2025-10-26 at 21.48.25.png

      De sus se distinge si mai bine fundatia noului stalp.

      Screenshot 2025-10-26 at 21.35.13.png

      In cadrele anterioare din filmare se observa si cat de joasa este linia in cauza peste bretea, aproximativ la inaltimea stalpilor de ilumiat (8-10m). Asta explica de ce pe bretea lipsesc doi stalpi din linia iluminat, pentru ca au fost imposibil de instalat.

      Screenshot 2025-10-26 at 21.34.12.png

      Screenshot 2025-10-26 at 21.34.21.png

      In ansamblu este bine ca se vede in sfarsit ca se lucreaza la relocarea tuturor celor 3 LEA in Nodul Tisita.

      Desigur, ne-am mai putea intreba "ce proiectant meserias a trasat un nod de autostrada printr-un nod de linii electrice?" Dar stim bine ca la Suplacu de Barcau A3 a fost trasata printr-un lac de acumulare si-un camp de sonde si conducte de petrol, iar la Turda printr-o halda de deseuri toxice. Deci nu ne mai amaram cu chestiuni de logica despre A7.

      postat în AUTOSTRĂZI
      M
      mihai
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      Cu regret, desi nu ne sta in fire si nu ne dorim sa facem din asta o regula, am fost nevoiti sa restrictionam pentru 30 de zile accesul lui @DEx-Focșani-Cta. Motivul principal este tonul repetat inadecvat cu conduita de dialog pe care ne-o dorim pe acest forum, in ciuda multiplelor avertismente.

      Speram ca cele 30 de zile de suspendare sa fie un sfetnic bun si la finalul lor sa revina printre noi cu o atitudine mai putin contondenta.

      postat în AUTOSTRĂZI
      M
      mihai
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      Din nou, zic sa nu ne "certam" pe UMB.

      In primul rand e o firma, nu un inger, deci e ghidata de interese comerciale proprii, nu de binele colectiv. Apoi firma in cauza lucreaza loturile in salturi. De multe ori imi scapa logica alocarii resurselor din punctul de vedere al managementului de capacitate.

      Intr-adevar, au construit podurile de pe Focsani - Bacau Lot 1 in 6 luni in ansamblu, dar lucrand "la foc mic" in cea mai mare parte a timpului. Cand concentreaza resurse, termina grinzi + armare + suprabetonare + bordura in 3 sapatamani la poduri de 3-500m.

      Despre podul de la Garoafa si eu am zis ca este imposibil de construit in mai putin de 3-4 luni. Iata ca il termina in doua luni jumate. Ce logica a avut amanarea inceperii lucrarii, urmata de un asemenea hei-rup, numai UMB stie. La fel vedem simultan cum UMB ridica rampe cu "biscuiti" la Nod Adjud Nord in timp record, in vreme ce la rampele pasajului peste A0 din Cernica ridica rampa cu biscuiti de vreo 7 luni si inca n-au terminat. Vedem deci simultan performate de exceptie si lentoare inexplicabila la aceeasi companie.

      Explicatiile simple sunt intotdeauna gresite. Nu e vorba nici de capacitate, nici de finantare.

      Nicio companie de aceasta dimensiune nu opereaza pe banii proprii. O companie (corporatie) de asemenea dimensiune traieste din imprumuturi (credite, linii de credit etc.) Facturile emise, termenul de plata, incasarile etc. sunt importante doar pentru balanta de profit (P&L), nu pentru rulajul curent (cash flow). Fierar-betonistul de la Garoafa nu e platit cu bani virati de UE, ci cu bani de la Banca X, care acorda linia de credit lui UMB. Banii de la UE virati de CNAIR catre UMB se duc la banci pentru plata creditelor.

      Acordurile facute de Bolojan si Paslaru cu UE sunt importante in primul rand pentru banci, care in baza acordurilor guvernamentale decid daca reduc sau extind liniile de finantare ale UMB. Si abia apoi au importanta pentru UMB, care decide daca se intinde mai mult sau nu.

      Poate UMB sa termine Focsani - Bacau pana la 31 martie 2026? Eu sustin ca da, pe baza ceea ce am vazut la ei si stiind ca n-au nicio problema de finantare. O vor face? Habar n-am. Si nu cred ca e cineva pe acest forum sau "pe celalalt" care sa stie exact ce va face UMB la anul.

      Despre Bacau - Pasacani si acolo pot termina fara probleme pana la 31 august 2026, inclusiv prin contractare de resurse externe, daca nu altfel. O vor face? Habar n-am. Depinde cat de mult vor fi constransi sa respecte termenul, inclusiv daca UE nu e cumva convinsa pe ultima suta de metri sa dea niste derogari punctuale.

      Pe de alta parte, UMB avand atatea mii de angajati direct, plus inca cel putin alte 20.000 de oameni legati de ei indirect prin industria orizontala de suport, au un cuvant greu de spus in favoarea interesului propriu in relatia cu Guvernul.

      De asta zic ca n-are sens le purtam noi luptele pe care sunt perfect capabili sa si le poarte singuri. La fel cum n-are sens sa ne certam pe predictii, pentru ca oricum nu influenteaza rezultatul. Putem fi de acord ca avem predictii diferite, pe argumente si presupuneri diferite.

      postat în AUTOSTRĂZI
      M
      mihai
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      @Azrael lucrurile sunt mult-mult mai complicate de atat.

      Desi este contra-intuitiv, scopul primordial al indicatoarelor rutiere nu este orientarea, ci siguranta rutiera.

      Accidentele, mai ales cele tragice, au loc atunci cand unul sau mai multi soferi nu inteleg contextul drumului, motiv pentru care iau o decizie gresita: estimeaza gresit viteza maxima posibila, estimeaza gresit spatiul de franare, se incadreaza pe banda gresita etc.

      Atunci cand lucrurile astea se petrec la viteze de drum national, uneori inca ai timp sa corectezi o decizie gresita. Insa la vitezele de autostrada, sansele de corectare a unei decizii gresite scad drastic, deci sansele de accident cresc dramatic atunci cand apar confuzii. Iar la energiile specifice vitezelor de autostrada, accidentele sunt aproape garantat tragedii: morti, raniti grav, multe vehicule implicate, multe vieti distruse.

      De asta, cu cat cresti viteza, cu atat este crucial sa reduci orice posibil scenariu de confuzie pe drum. Pentru ca ajunge un singur sofer confuz - UNUL SINGUR - prins intr-un scenariu defavorabil (intuneric, ploaie, oboseala, "putin racit", proaspat dat afara de la serviciu ori proaspat certat cu partenerul) si mor cativa oameni! Nu neaparat cel care a gresit, ci foarte posibil tu, cel care folosesti GPS si care iti inchipui ca n-ai nicio problema cu indicatoarele.

      Este, asa cum am mai spus, la fel ca focul in benzinarie. Te poti juca linistit cu focul in benzinarie si garantat, in 99.99% din cazuri nu se intampla nimic. Numai ca-n al 10.000-lea caz benzinaria explodeaza si cineva moare. Focul in benzinarie este interzis tocmai pentru acel al 10.000-lea caz, pentru ca nimeni sa nu moara.

      Dar cum apare confuzia pe o autostrada cu indicatoare prost gandite? Extrem de simplu! Asta daca intelegi psihologia umana si daca intelegi ca oamenii nu sunt fiinte rationale ori computere atunci cand iau deciziile in viata de zi cu zi, mai ales cand e vorba de deciziile rapide.

      Creierul uman vrea ca informatiile despre lume sa fie coerente unele cu altele. De asta cauta si chiar imagineaza coerenta in permanenta, inclusiv acolo unde nu exista. Zilnic auzim lucruri care nu exista si vedem lucruri care nu exista, asta demonstrat stiintific. Ori, mai rau, creierul ignora informatiile care-i contrazic imaginea pe care si-a format-o despre lume (confirmation bias). Culmea este ca desi toti suntem guvernati de fix aceleasi mecanisme psihologie, multi traiesc cu impresia ca lor nu li se aplica.

      De exemplu, tu vezi pe GPS ca Focsani e inainte, dar creierul tau nu culege informatia doar din GPS, ci de peste tot de unde exista informatia. Si o face permanent si subconstient, fie ca tu vrei sau nu. Adica creierul tau citeste si indicatorul de pe autostrada, chiar daca tie ti se pare ca-l ignori. Ori indicatorul iti spune ca inainte e doar Suceava si Siret, care nu te intereseaza.

      Creierul tau, obisnuit cu o anumita logica a lumii, formata in zeci de ani de experienta, se asteapta ca un oras ca Focsani-ul sa fie pe indicator. Faptul ca Focsani-ul lipseste de pe indicator nu e coerent cu ceea ce spune GPS-ul si cu ceea ce creierul stie despre lume. In acel moment apare confuzia si dubiul ca poate directia inainte nu e cea corecta. Iesirea imediata pare pentru o fractiune de secunda o optiune mai buna decat continuarea pe "drumul gresit " inainte. Asta e fractiunea de secunda in care apare confuzia, care imediat pune creierul in paralizie decizionala: o alegere intre optiunile inainte si la dreapta devine momentan imposibila.

      Numai ca masina merge cu 130km/h si creierul este simultant constient ca are maxim 3 secunde sa ia o decizie ireversibila. In acest moment se instaureaza panica! Culmea este ca panica are o probabilitate de instalare cu atat mai mare cu cat erai mai relaxat si mai calm inainte de momentul confuziei. Adica fix cum sunt majoritatea soferilor atunci cand conduc pe autostrada: relexati!

      Ori panica este un mecanism de decizie ancestral si subconstient care ocoleste complet ratiunea "lenta" din mecanismul de decizie, pentru ca este inadecvata cu viteza de reactie necesara in situatia imediata. Din momentul in care se instaleaza panica, orice decizie absolut stupida si irationala devine posibila.

      Pur si simplu creierul e constient ca nu are timp sa analizeze toate infromatiile si sa re-inteleaga lumea. Asa ca apeleaza la decizii precompilate din memorii indepartate, care n-au nicio legatura cu contextul actual, cum este de exemplu trasul brusc de volan spre iesire in fata unui tir, ori o frana brusca. Ori cine stie ce altceva ce n-are nicio logica, alta decat un impuls ancestral al unui creier in stare de panica.

      Din comfortul canapelei, unde ai zeci de secunde sau minute intregi sa judeci o astfel de sitiuatie sub toate aspectele, asa ceva pare neverosimil si absurd. Numai ca in scenariile care se masoara in secunde, atat poate creierul nostru confuz.

      Si, la fel ca in cazul focului in benzinarei, ajunge ca un asemenea scenariu sa se intample nu de fiecare data, ci doar o singura data, pentru ca sa moara oameni si pentru ca multe vieti sa fie distruse. Inclusiv ale unor oameni care n-au nicio treaba cu cauza accidentului.

      De asta autostrazile se construiesc cu vizibilitate de minim 500m in orice punct in care viteza legala este de 130km/h, dar uzual cu vizibilitate de 1000-1500m. Sau chiar de mai multi kilometri, acolo unde este posibil. Asta nu din greseala, ci din proiectare, pentru evitarea oricarei confuzii si a oricarui element de surpriza, ca masura fundamentala de siguranta rutiera.

      Pentru cine nu crede, Youtube-ul este plin de filmari cu soferi care iau decizii absolut stupide pe autostrazi si cauzeaza accidente tragice in lant. Si, in ciuda parerii "din gatul mainii" ca respectivii soferi iau astfel de decizii "de prosti", iti garantez ca in fiecare caz exista o mare parte de vina a drumului si a semnalizarii rutiere, care a generat o situatie confuza pentru un sofer aflat intr-un context defavorabil.

      De asta, hai sa nu facem si noi confuzii: da, deschiderea autostrazilor este o veste extrem de buna. Dar nu, indicatoarele de pe autostrazile Romaniei nu sunt conforme. Exista o intreaga stiinta a coordonarii maselor, bazata pe psihologia umana, stiinta care este insa grav incalcata de indicatoarele rutiere de pe autostrazile din Romania.

      postat în AUTOSTRĂZI
      M
      mihai
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      @FMFM a spus în A7 Ploiești - Bacău - Suceava:

      Care este afirmatia eronata in declaratia de mai sus?

      In primul rand cea cu depasirea termenelor contractuale. LEA nerelocate de la Tisita au blocat si Lotul 1 si Lotul 2. Nu am informatii exacte, dar este absolut firesc ca amanarea autorizarii relocarii LEA nu poate fi pusa in sarcina constructorului. Motiv pentru care este perfect rezonabila asteptarea ca termenele contractuale au fost extinse, probabil pana in martie sau chiar iunie anul viitor.

      Hei-rup-uri pe final de an - Da, avem de cativa ani pe diferite santiere

      Da, corect.

      Lipsuri - Da, parcari, lucrari in afara corpului autostrazii, chiar si indicatoare au fost montate noaptea dupa inaugurare, dar cauza este hei-rup-ul

      Inaugurarile inainte ca lucrarile sa fie gata sunt standard pe santierele din Romania, la toti constructorii. Nu e nimic specific UMB. Si asta nu de acum, ci de 20 de ani. Deci nu hei-rup-ul e cauza.

      Calitatea - stim situatiile de pe DEx12, multe cazuri deja si pe A7, or mai fi si altele.

      Pe DEx12 si A7 problemele de calitate aparute dupa un an de exploatare au fost punctuale si cu nimic diferite de problemele de calitate aparute pe A1, A2, A3, A10 etc. la vremea lor.

      Faptul ca cineva alege punctual 2-3 santiere care i se potrivesc unei teorii si ignora datele care-i contrazic nu se numeste argumentatie.

      Cum zic statisticienii: "corelation is not causation".

      postat în AUTOSTRĂZI
      M
      mihai
    • RE: Cârcoteala de pe drum

      Imi cer scuze utilizatorilor, dar m-am vazut nevoit sa-l banez pe @26ld pentru 7 zile, din cauza atmosferei toxice pe care a creat-o in doar cateva ore.

      Sper ca cele 7 zile sa-i fie un sfetnic bun.

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      M
      mihai
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      A iesit fum alb la IGPR.

      (Re)deschiderea A7 pana la Mizil se face azi la ora 16.

      postat în AUTOSTRĂZI
      M
      mihai

    Latest posts made by mihai

    • RE: Lucrări de reabilitare sau construcție căi ferate
      Lucrari la Noul Pod Peste Crisul Repede/Ultimele Detalii -Lucrari de Electrificare-04 Decembrie 2025
      postat în CĂI FERATE
      M
      mihai
    • RE: Centuri rutiere
      Centura Zalăului, 3 decembrie 2025
      postat în DRUMURI NAȚIONALE
      M
      mihai
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      @FMFM a spus în A7 Ploiești - Bacău - Suceava:

      Care este afirmatia eronata in declaratia de mai sus?

      In primul rand cea cu depasirea termenelor contractuale. LEA nerelocate de la Tisita au blocat si Lotul 1 si Lotul 2. Nu am informatii exacte, dar este absolut firesc ca amanarea autorizarii relocarii LEA nu poate fi pusa in sarcina constructorului. Motiv pentru care este perfect rezonabila asteptarea ca termenele contractuale au fost extinse, probabil pana in martie sau chiar iunie anul viitor.

      Hei-rup-uri pe final de an - Da, avem de cativa ani pe diferite santiere

      Da, corect.

      Lipsuri - Da, parcari, lucrari in afara corpului autostrazii, chiar si indicatoare au fost montate noaptea dupa inaugurare, dar cauza este hei-rup-ul

      Inaugurarile inainte ca lucrarile sa fie gata sunt standard pe santierele din Romania, la toti constructorii. Nu e nimic specific UMB. Si asta nu de acum, ci de 20 de ani. Deci nu hei-rup-ul e cauza.

      Calitatea - stim situatiile de pe DEx12, multe cazuri deja si pe A7, or mai fi si altele.

      Pe DEx12 si A7 problemele de calitate aparute dupa un an de exploatare au fost punctuale si cu nimic diferite de problemele de calitate aparute pe A1, A2, A3, A10 etc. la vremea lor.

      Faptul ca cineva alege punctual 2-3 santiere care i se potrivesc unei teorii si ignora datele care-i contrazic nu se numeste argumentatie.

      Cum zic statisticienii: "corelation is not causation".

      postat în AUTOSTRĂZI
      M
      mihai
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      @mike_us a spus în A7 Ploiești - Bacău - Suceava:

      La DN2L se pare că încă nu au mutat cablurile; macaralele mi s-au părut destul de aproape. Nu e un risc?

      In mod clar, cele 4 linii de 380V care traverseaza traseul autostrazii sunt scoase de sub tensiune dinainte de reluarea constructiei la pasaj. Mai mult, foarte probabil liniile sunt si impamantate de o parte si de arta a lucarilor. Deci din punct de vedere electric/electrostatic, nu, nu e niciun pericol.

      Singurul risc este acela al incurcarii macaralelor sau al cablurilor de incarcatura in firele de curent, atunci cand de exemplu s-au ridicat predalele. Nu am vazut nicio filmare despre cum au procedat exact, dar exista solutii pentru problema asta. Le-am vazut la lucrari din alte tari. De exemplu cu prajini de lemn cu care se imping cablurile intr-o parte cat timp se aseaza predalele pe pod sub ele. Indifierent de solutie, e clar ca s-au descurcat bine si repede.

      Ramane intrebarea de ce nu au fost demontate deja cablurile celor 4 linii de 380V? Nu am informatii, dar banuiesc ca Electrica a dorit sa pastreze deschisa optiunea reconectarii liniilor in caz de urgenta pana cand se finalizeaza relocarile.

      Asa cum se vede in filmari, in zona nodului, incepand de la giratoriul CIC, linia de stalpi veche, cu 4 linii de 380, se inlocuieste cu doua linii de stalpi noi, cu cate 2 linii de 380 fiecare.

      Ori in zona viitorului CIC stalpii noi nu sunt nici macar ridicati. Deci mai dureaza pana se finalizeaza relocarea. Probabil ca vom vedea vechile cabluri peste A7 demontate abia peste vreo doua saptamani. Insa cata vreme sub ele se poate lucra la pasaj, nu e nicio problema.

      postat în AUTOSTRĂZI
      M
      mihai
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      @Adrianb1 a spus în A7 Ploiești - Bacău - Suceava:

      M-am uitat prin filmari la timpii de la podul de la Garoafa, de la armare la deschidere sunt aproximativ 3 saptamani. Podul de la Tisita e la armare, iar 3 saptamani inseamna cam 22 decembrie. La limita.

      Pe DX12 la Jitaru au ridicat intreg pasajul peste drumul local in 4 saptamani, de la zero. De asta nu cred ca la Tisita betonarea tablierului le mai pune vreo problema pentru o deschidere anul acesta.

      postat în AUTOSTRĂZI
      M
      mihai
    • RE: A1 - Nădlac-Timișoara-Sibiu-Pitești-București
      Autostrada Sibiu - Pitești. Viaduct Boița. Sector Boița - Cornetu la final de noiembrie. Compară.
      postat în AUTOSTRĂZI
      M
      mihai
    • RE: A0 centura București la nivel de autostradă
      [26 NOV 2025] AUTOSTRADA A0 NORD LOT 4 UMB CERNICA!
      postat în AUTOSTRĂZI
      M
      mihai
    • RE: Lucrări de reabilitare sau construcție căi ferate
      [4k 60fps] Mureni - Sighișoara (26.11.2025)
      postat în CĂI FERATE
      M
      mihai
    • RE: Lucrări de reabilitare sau construcție căi ferate
      ⛏ Continuă asfaltarea pe peroanele 1-3 Gara Brașov Ep 31 🚆 28.11.2025
      postat în CĂI FERATE
      M
      mihai
    • RE: A1 - Nădlac-Timișoara-Sibiu-Pitești-București

      De pe pagina lui Irinel Scriosteanu:

      𝗢 𝗻𝗼𝘂𝗮̆ 𝗽𝗿𝗲𝗺𝗶𝗲𝗿𝗮̆ 𝗹𝗮 𝗧𝘂𝗻𝗲𝗹

      A început turnarea betonului rutier în tunelul Alina aferent 𝗦𝗲𝗰𝘁𝗶𝘂𝗻𝗶𝗶 𝟰: 𝗧𝗶𝗴𝘃𝗲𝗻𝗶 - 𝗖𝘂𝗿𝘁𝗲𝗮 𝗱𝗲 𝗔𝗿𝗴𝗲𝘀 a 𝗔𝘂𝘁𝗼𝘀𝘁𝗿𝗮𝘇𝗶𝗶 𝗦𝗶𝗯𝗶𝘂 - 𝗣𝗶𝘁𝗲𝘀̦𝘁𝗶 #𝗔𝟭, folosind un complex de 3 utilaje aduse special din Germania cu tot cu cei 20 de operatori (printre care și 2 români). Cu același tip de utilaje am realizat și “Autostrada Nemțească” de la Giurgiu.
      Realizarea sistemului rutier se face prin turnare continuă, folosind cele 3 utilaje speciale, care execută succesiv operațiunile necesare.

      Realizarea sistemului rutier se face prin turnare continuă, folosind cele 3 utilaje speciale, care execută succesiv operațiunile necesare.
      ✅️ Primul utilaj:

      • așterne un strat de 18 cm de beton pe ambele benzi de circulatie
      • vibrează pentru a asigura un strat optim
      • nivelează la cota stabilită
      • armează stratul de beton pe zona rosturilor de lucru

      ✅️ Al doilea utilaj:

      • așterne un strat de 6 cm de beton pe ambele benzi de circulatie
      • vibrează stratul așternut
      • nivelează la cota finală (cota la care se va circula în tunel)

      ✅️ Al treilea utilaj:

      • platformă care permite realizarea striațiilor pentru asigurarea unei suprafațe aderente
      • pulverizează la suprafața betonului turnat o soluție care are rol de impermeabilizare și care nu permite o evaporare rapidă a apei din betonul turnat

      📍Complexul de utilaje asigură turnarea a aproximativ 700 de mc de beton în fiecare zi.
      📍Maximum la începutul săptămânii viitoare turnarea betonului rutier în tunelul Alina se va finaliza.
      ℹ️ La construcția celor două fire ale tunelului se lucrează concomitent, 24 din 24 ore, 7 din 7 zile.
      ℹ️ Antreprenorul are mobilizate în șantier, pe tot lotul, peste 550 persoane și 200 utilaje și echipamente de construcții iar procentul de execuție a depășit 82%.
      ℹ️ Lucrările pe această secțiune au început în vara anului 2023, iar progresul fizic al acestora se află în avans față de grafic și de termenul de finalizare (2027), antreprenorul având o mobilizare foarte bună și posibilitatea de a circula pe acest lot chiar de anul viitor (luna august).

      21K views · 650 reactions | 𝗢 𝗻𝗼𝘂𝗮̆ 𝗽𝗿𝗲𝗺𝗶𝗲𝗿𝗮̆ 𝗹𝗮 𝗧𝘂𝗻𝗲𝗹 A început...

      21K views · 650 reactions | 𝗢 𝗻𝗼𝘂𝗮̆ 𝗽𝗿𝗲𝗺𝗶𝗲𝗿𝗮̆ 𝗹𝗮 𝗧𝘂𝗻𝗲𝗹  A început...

      𝗢 𝗻𝗼𝘂𝗮̆ 𝗽𝗿𝗲𝗺𝗶𝗲𝗿𝗮̆ 𝗹𝗮 𝗧𝘂𝗻𝗲𝗹 A început turnarea betonului rutier în tunelul Alina aferent 𝗦𝗲𝗰𝘁𝗶𝘂𝗻𝗶𝗶 𝟰: 𝗧𝗶𝗴𝘃𝗲𝗻𝗶 - 𝗖𝘂𝗿𝘁𝗲𝗮 𝗱𝗲 𝗔𝗿𝗴𝗲𝘀 a 𝗔𝘂𝘁𝗼𝘀𝘁𝗿𝗮𝘇𝗶𝗶 𝗦𝗶𝗯𝗶𝘂 - 𝗣𝗶𝘁𝗲𝘀̦𝘁𝗶 #𝗔𝟭, folosind un complex de 3 utilaje...

      postat în AUTOSTRĂZI
      M
      mihai