La podul A7 peste raul Sarata de la Km 38 lucrarile de eclisare la calea 2 sunt in curs de finalizare si au fost incepute lucrarile de eclisare la calea 1.
Best posts made by mihai
-
RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava
-
RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava
Cateva informatii proaspete de pe tronsonul inca in lucru A7 Ploiesti - Buzau Lot 2. Vantul puternic nu a permis ridicarea dronei astazi, dar avem cateva fotografii.
La Nodul A7 cu DJ100C Mizil - Fulga de la Km 20 s-a finalizat turnarea placii de suprabetonare
-
RE: A1 - Nădlac-Timișoara-Sibiu-Pitești-București
AUTOSTRADA A1 Margina - Holdea | Stadiu lucrari 14.06.2025
Raducu P Drum -
RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava
La Pasajul DJ102H Fulga - Mizil peste A7 de Km 26 s-a finalizat armarea placii de suprabetonare, urmand ca maine sa aiba loc turnarea betonului.
-
RE: A0 și DNCB, centuri București
@spooky din pacate comentariile lui BabaDog nu reflecta defel realitatea. Nu e niciun dubiu ca cel putin in ultimii 3 ani a fost o presiune extrem de mare pusa de MT si CNAIR pe constructori sa finalizeze A0.
Cazul Aktor este unul special, care merita reamintit. Intarzierile Aktor nu sunt rezultatul lipsei de presiune, ci rezultatul lipsei de bani in companie, care in urma cu 3 ani, in mijlocul contractului, ajunsese in prag de faliment si nu mai avea capacitatea de a metine ritmul de constructie pe niciun santier, inclusiv pe A0.
Salvarea Aktor a venit de la Grupul Intrakat, care a achizitionat falimentara Aktor abia in primavara lui 2023.
Deblocarea financara cu bani finantati / girati de Intrakat a devenit efectiva abia de la finele lui 2023, cand Aktor a putut relua lucrarile pe A0. Oricine lucreaza in mediu corporate, stie ca o astfel de tranzactie nu se finalizeaza peste noapte, iar deblocarea financiara intr-un asemenea context dureaza cateva luni bune.
Alternativa MT si CNAIR in tot acest timp ar fi fost rezilierea si relicitarea, care insa ar fi dus la o finalizare a lotului cu cel putin un an mai tarziu (>2026). Ar fi fost o situatie similara cu cazul contractelor Tirrena Scavi, precum DX12 Lot 1, reziliate din cauza incapacitatii financiare a companiei.
Decizia de a lasa Aktor sa finalizeze lotul a fost una corecta, chiar daca lucrurile n-au avut viteza dorita.
Sigur ca nici PR-ul Intrakat nu a ajutat. Mi-e imposibil sa inteleg decizia stupida a Intrakat, in contextul dat, de a da comunicate incepand cu primavara lui 2024 despre date de finalizare nerealiste ale lotului: martie 2024, iunie 2024, august 2024, septembrie 2024 etc. etc. etc.
Este cea mai mare tampenie ca atunci cand esti in culpa fata de client sa-i faci promisiuni nerealiste. Esti mult mai castigat daca ii comunici o singura amanare rezonabila si te tii de ea. In fine, nu oricine lucreaza in PR si vanzari stie ce face.
Falimentul pe langa care a trecut Aktor a lasat urme, pe care Intrakat se chinuie sa le stearga si azi. Aktor este inca supusa la controale din partea UE pe diverse contracte si in general are probleme cu transferul lichiditatilor. Este fix ceea ce se vede si in teren, unde lucrarile sunt intermitente, chiar si pe ultima suta de metri.
De exemplu lucrarile la marcaje s-au oprit fara niciun motiv aparent, cel mai probabil in asteptarea unor plati. La fel si rosturile de dilatatie au fost livrate cu intarziere, tot asa, cel mai probabil in asteptarea unor plati, pentru ca probabil putin sunt cei dispusi sa crediteze Aktor astazi.
Deci A0 Sud Lot 3 este intarziat nu din lipsa presiunilor politice, care au fost continue, ci din cauza faptului ca Aktor a fost timp de aproape 2 in incapacitate financiara, in mijlocul contractului pentru acest lot.
In caz particular Scriosteanu are zeci de filmari pe contul personal cu vizite pe santier si prezentari de stadiu de executie pe acest lot inca de prin 2023, daca nu cumva chiar de prin 2022.
-
RE: A1 - Nădlac-Timișoara-Sibiu-Pitești-București
Imagini de astazi de pe A1 Sibiu - PItesti Lot 3, unde WeBuild efectueaza lucrari pregatitoare pentru inceperea forajelor la portalurile viitorului tunel de 1.7km.
-
RE: Estimări, prognoze, pariuri
@casio pentru corecta informare, sunt totusi cel putin 3 ONG-uri pe transporturi. Mai suntem si noi, Construim Romania si Metrou Usor, care apropo e chiar mai veche decat API.
Fiecare suntem activi in felul nostru si probabil ca e mai bine asa. Faptul ca noi nu vituperam sistematic la adresa vremelnicelor guvernari si nu facem pariuri publice cu ministri nu inseamna ca "exista un singur ONG".
Ar mai fi de reamintit si lectia de baza din orice training de management despre psihologia umana: comportamentul naste comportament! Daca te comporti virulent, vei fi tratat virulent. Daca vrei eleganta si respect, trebuie sa ii tratezi pe cei din jur cu eleganta si respect. Noi, Construim Romania, preferam varianta din urma.
Nu e nimic daca asta ne face "invizibili" intr-un climat de cearta generalizata. Ne asumam si continuam sa speram ca intr-o zi o sa putem sa discutam intre noi chiar si cand nu suntem de acord unii cu altii.
Latest posts made by mihai
-
RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava
Pregatiri de deschiderea a pasajului DJ100C peste A7 in Nod Mizil, aflat pe A7 la Km 20, la inceputului A7 Ploiesti - Buzau.
Lipsesc inca iluminatul si marcajele, care se vor finaliza in zilele urmatoare. Deschiderea este necesara pentru a permite finalizarea parapetelor si marcajelor pe A7 in zona Nodului Mizil si, ulterior, redeschiderea complete a traficului pe A7 Dumbrava - Mizil.
-
RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava
@vancouver avem confirmare ca deschiderea pe pasajul de la Km 20 are loc la 16:30.
-
RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava
@vancouver, pe langa punctele foarte corecte subliniate de tine, as mai adauga o diferenta fundamentala intre podul de la Lutca si cel de pe A7 de la Buzau: materialul din care sunt facute grinzile. La Lutca aveam grinzi de beton armat, in vreme ce la Buzau pe A7 avem tablier metalic.
Spre deosebire de metal, betonului nu-i place incovoierea si are plaja extrem de mica de deformare elastica si plastica. Atunci cand betonul ajunge la limita rezistentei cedeaza brusc (colaps catstrofal).
Metalul in schimb are plaja de deformare elastica mult mai mare. Dupa care el nu cedeaza, ci incepe deformarea plastica ("curgerea" metalului) intr-o plaja mare, timp in care apar intai micro-fisuri si apoi macro-fisuri, mult inainte de momentul rupturii totale.
Cu alte cuvinte, la Buzau podul ar ajunge intai deformat dincolo de limita utilizarii mult inainte de a se prabusi. Semenele de potential colaps al podului ar fi nenumarate, in multe faze succesive, intinse pe ani de zile.
Orice comparatie intre podul de la Lutca si cel de Buzau denota lipsa de intelegere fundamentala a structurilor si materialelor.
Ca exercitiu de imaginatie, pentru un colaps catstrofal al podului de la Buzau e nevoie de un scenariu extrem absurd, de genul trecerii unul convoi de 10 tancuri puse unul peste altul. Ori al lovirii puternice din lateral de catre un vapor, pentru ca uzual podurile n-au rezistenta laterala dincolo de minimul necesar pentru rezistenta la vant si la cutremure.
Cred ca putem fi de acord ca nu o sa treaca nimeni prea curand pe A7 pe la Buzau cu tancuri stivuite cate 10 in teanc, la fel cum cred ca putem fi deacord ca nici Raul Buzau nu va fi prea curand navigabil pentru vase maritime. Deci pentru moment putem fi de acord ca Podul Buzau de pe A7 e ok.
-
RE: Centuri rutiere
Centura Comarnic | Filmare Traseu Complet | Stadiul lucrărilor la 17.06.2025
SkyScraper Ro -
RE: A0 și DNCB, centuri București
Autostrada Centura A0 Bucuresti, Lot 3 Sud
De sus cu Vlad -
RE: DEx4, DEx16, A10 - Autostrazi si DX secundare zona Transilvania
DEx 4 Legătura A3 - DN1 (Tureni) 17.06.2025 Filmare completă
AlexCDrone -
RE: DEx4, DEx16, A10 - Autostrazi si DX secundare zona Transilvania
Lucrări DEx4 Legătura A3 - DN1 Tureni 15.06.2025
AlexCDrone -
RE: A0 și DNCB, centuri București
S-au reluat lucrarile la marcaje, care se vor finaliza in urmatoarele doua zile. Progres bun si pe restul fronturilor de lucru.
-
RE: A1 - Nădlac-Timișoara-Sibiu-Pitești-București
AUTOSTRADA A1 Margina - Holdea | Stadiu lucrari 14.06.2025
Raducu P Drum -
RE: A0 și DNCB, centuri București
@adix se vede progres bun la rosturile de dilatatie. Aparent sunt 24 in total, fata de 22 cat numarasem anterior, pentru ca la podul peste Magistrala 100 sunt 4 rosturi pe sens in loc de 3.
Situatia la momentul fimarii este:
- 14 rosturi montate
- 10 rosturi pregatite/in pregatire pentru montaj
Restul lucrarilor la parapeti, gard perimetral si marcaje sunt minore ca efort.
La noul ritm de lucru al Aktor, devine posibila finalizarea lotului luna aceasta. Sper sa nu le mai "patineze ambreiajul" pana la finalul lucrarii.