Forum Construim România
    • Categorii
    • Recente
    • Taguri
    • Populare
    • Utilizatori
    • Grupuri
    • Înregistrare
    • Autentificare
    1. Acasă
    2. mihai
    M
    Conectat
    • Profil
    • Îi urmărește pe 0
    • Urmărit de 2
    • Subiecte 15
    • Mesaje 909
    • Grupuri 1

    mihai

    @mihai

    administrators
    2.0k
    Reputație
    123
    Vizualizări
    909
    Mesaje
    2
    Urmărit de
    0
    Îi urmărește pe
    S-a Înregistrat
    S-a conectat ultima oară

    mihai Oprește urmărirea Urmărește
    administrators

    Best posts made by mihai

    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      Stimati domni, asa cum am mai spus, inteleg foarte bine ca nu suntem toti de acord unii cu altii. Si cred ca e foarte bine sa fie asa.

      De asta inteleg cand unii dintre voi sunt deranjati si vor sa-si exprime frustrarea fata de o luare de pozitie sau o actiune a unei asociatii sau alteia.

      Dar, in acelasi timp, nu este deloc de dorit ca acest forum sa devina "forumul anti-API". Avem mult mai multe lucruri pozitive prin care ne putem identifica si pe care le putem discuta.

      Nici noi, ASCORO, nu suntem intotdeauna de acord cu luarile de pozitie sau cu actiunile API, dar in acelasi timp asta nu inseamna ca nu recunoastem si nu respectam valoarea comunitatii si a contributiilor la "viata cetatii" aduse de API de-a lungul timpului.

      Nu ne dorim sa transformam "API" intr-un subiect tabu, dar ar fi extraordinar daca am reusi sa rarim referintele negative la adresa lor.

      Imi pare rau ca - din ceea ce inteleg, pentru ca nu sunt activ acolo - pe forumul lor nu sunt cei mai receptivi la critici la adresa lor. Dar chiar si asa, forumul peundemerg.ro este cel mai potrivit loc unde sa va exprimati nemultumirile fata de pozitiile si actiunile API.

      Pe acest forum sunteti in schimb bineveniti sa criticati activitatea ASCORO 🙂

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      M
      mihai
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      A iesit fum alb la IGPR.

      (Re)deschiderea A7 pana la Mizil se face azi la ora 16.

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      M
      mihai
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      Neconfirmat: A7 Mizil - Spataru (giratoriu DN2), adica L2 + primii kilometri din L3, pe 18 iulie.

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      M
      mihai
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      Se pare ca in noul context al lucrarilor de remediere la podul de la Km 38, descris de @vancouver mai sus, sunt sanse pentru o deschidere a A7 Mizil - Spataru in jurul datei de 15 septembrie.

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      M
      mihai
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      @PaulS a spus în A7 Ploiești - Bacău - Suceava:

      Autostrada A7 Focșani-Bacău - 26.07.2025
      Asociația Pro Infrastructură :
      Realist vorbind, în 2025 vom circula de la Tișița la Răcăciuni, adică pe 60 din cei 96 de kilometri dintre Focșani și Bacău. În scenariul ultra-optimist, cu UMB forțând la maxim ca să recupereze întârzierile acumulate în special la 3 poduri/viaducte mari, putem să visăm la încă 15 kilometri între Focșani și Tișița. Cert este că lotul 3 iese din discuție în acest an, cei 21,5 kilometri dintre Răcăciuni și Bacău Sud.

      Vă explicăm de doi ani și jumătate că UMB a contractat prea multe proiecte și lucrează peste capacitate încă de la început de 2023. Acest an nu face excepție, iar asta se vede foarte clar în teren, mai ales pe A7.

      Contractele pe cele trei loturi Focșani-Bacău au fost semnate în 15.12.2022, iar celelalte trei dintre Bacău și Pașcani în 15.02.2023. Ordinele de începere s-au emis în martie 2023 pe Focșani-Domnești, iar pe restul la început de mai 2023. Toate prevăd 30 de luni de execuție directă.

      Așadar, termenele de finalizare sunt septembrie, respectiv noiembrie 2025. Însă momentan stadiile fizice sunt aproximativ 55% pe Focșani-Răcăciuni, 35% pe Răcăciuni-Bacău și 33%, în medie, pe Bacău-Pașcani."

      Nu inteleg tonul dramatic al API. Supracontractata sau nu, turata la jumate, la maxim sau la 150%, UMB este in 2025 cel mai mare constructor de autostrazi din Europa, cu vreo 150km finalizati si vreo 300km in lucru in ultimii 4 ani. Nu de alta, dar prin Europa nu prea se mai construiesc autostrazi la ora actuala.

      In anii trecuti au finalizat in timp record mai multe tronsoane "imposibil de inaugurat la timp". Inclusiv recentul pasaj al DX12 peste A1. Daca era o poveste din China, precis am fi auzit ca "in China un pasaj peste autostrada s-a construit in 45 de zile".

      Ca se finalizeaza in septembrie 2025, ori in martie sau iunie 2026, ori chiar la final de 2026, A7 este o realizare nesperata si este senzational ca UMB a reusit sa o puna in opera.

      Judecand insa dupa experintele anterioare, inclin sa cred ca UMB va finaliza in 2025 intreg tronsonul A7 Focsani - Racaciuni. Cu exceptia pasajului DN2 peste A7 de la Garoafa, inca sub semnul intrebarii, nu exista niciun punct de pe traseu pe care UMB sa nu-l poata finaliza anul acesta.

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      M
      mihai
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      @Romulus inca se discuta, dar lucrurile converg spre o solutie rezonabila. Exista deja acord asupra mai multor puncte in care anterior proiectantul, supervizorul si expertul aveau puncte de vedere divergente. Inca mai sunt detalii de definitivat, dar de acum lucrurile se aliniaza si in cam 10 zile vom sti probabil si termenul realist de deschidere.

      Exista o sansa reala de deschidere a tronsonului in luna august. In cel mai pesimist scenariu deschiderea ar avea loc la final de septembrie.

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      M
      mihai
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      @oneLess oh, da, e vina lui Trace cu duiumul. Nu au inteles deloc in ce se baga in Romania. Nu cunosteau procedurile, nu intelegeau cum se face documentatia, nimic. Au fost tot timpul proiectului pe langa. Nu erau in stare nici sa-si faca documentele pentru a incasa platile intermediare.

      Trace sunt obisnuiti sa construiasca in Bulgaria, unde standardele de constructie de autostrazi sunt mult inferioare celor din Romania, atat pe perioada constructiei, cat si standardul de autostrada propriu-zis.

      In plus Trace au avut probleme si cu finantarea lucrarilor. S-a vazut asta din plin pe durata constructiei, cand in mod repetat au tot cedat lucrari catre Coni (terasamente, pasaje etc.), pentru ca ei nu erau in stare sa se organizeze si sa le faca la timp.

      Pana si cu podurile metalice, Trace au facut ceva ce nimeni n-a inteles de ce: au luat otel de la Sidex (parca), l-au dus in Serbia unde s-au asamblat grinzile, pe care apoi le-au adus pe Dunare si pe urma rutier pana la Ploiesti. O super-incalceala logistica si birocratica (Serbia nu e in UE), care doar a intarziat si a complicat constructia. De asta au ajuns sa faca sudurile abia in toamna-iarna, fara sa aiba insa echipe de sudori specializati. Si asta s-a vazut la prima inspectie a sudurilor. Iar cand au adus sudori specializati din Serbia, sudorii respectivi s-au uitat si au facut cale intoarsa, pentru ca sudurile erau deja dincolo de limita la care se puteau repara.

      Toate astea sunt responsabilitatea exclusiva a constructorului. Proiectantul face proiectul, care a fost conform, iar Supervizorul certifica conformitatea executiei cu proiectul. Funizorii, muncitorii, utilajele etc. sunt 100% sarcina constructorului si e treaba lui cum se organizeaza sa puna constructia in opera.

      Ori Trace a dat-o crunt in gard si nu avea nimeni ce sa-i faca.

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      M
      mihai
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      @DEx-Focșani-Cta bine ai venit intre noi. Singura rugaminte este sa pastram un ton calm si echilibrat. E singura pretentie pe care o avem pe acest forum.

      Asa cum explica si @vancouver, desi este de mare impact, lucrarea de remediere este una de mica amploare, de asta si numarul mic de muncitori. Intarzierile si amanarile de acum nu tin de faptul ca lucrarile propriu-zise sunt intarziate, ci de lipsa de aliniere intre proiectant, supervizor si expert asupra solutiilor de remediere.

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      M
      mihai
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      Si inca o deschidere confirmata: A7 Pod Buzau pana la nod cu DN2B maine la ora 12.

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      M
      mihai
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      Pana la aceasta ora nu exista nicio confirmare privind deschiderea traficului pe A7 Mizil - Spataru pentru maine.

      Pentru podul de la Km 38 se asteapta in continuare ultimele dispozitii de la proiectant. In plus mai sunt de finalizat lucrari de punere in siguranta si, foarte probabil, lucrari de marcaj si semnalizare rutiera temporara, urmate de avizarea pentru siguranta circulatiei.

      Realist putem spera la o deschidere a traficului la finalul lunii, dar nu mai devreme.

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      M
      mihai

    Latest posts made by mihai

    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      ^^ Interesanta mobilizarea pe Racaciuni - Bacau, dar o deschidere a tronsonului anul acesta e "exagerat" de optimista chiar si pentru UMB.

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      M
      mihai
    • RE: Centuri rutiere
      CENTURA Focșani Nord 14.09.2025 | Finalizată, dar se refuză deschiderea circulației
      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      M
      mihai
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      ^^ Interesanta mobilizarea UMB pe Focsani - Bacau Lot 2.

      In mod clar la nord de Adjud nu se poate face deschiderea traficului decat atunci cand tronsonul e finalizat pana la Nod Racaciuni. Ori e ciudat ca pe acest sector sunt sectiuni la nivel de strate de asfalt de uzura cu marcaj, parapeti si rigole de acostament, alternate cu sectiuni unde nici macar terasamentul nu e ridicat la cota, iar multe pasaje sunt abia la nivel de elevatii ale pilelor si culeelor.

      As zice ca UMB are un gand...

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      M
      mihai
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      @daniel22_22 perfect de acord ca e o alternativa buna. Dar nu schimba cu nimic datelete problemei. Respectiva varianta e perfect valabila si azi si a fost creata de deschiderea podului A7 peste Buzau.

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      M
      mihai
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      @trismegistul simpla "teoria conspiratiei" si, tipic acestor teorii, plina de fracturi de logica.

      Traficul de pe viitoarea A7 va fi suma traficului de pe DN2 dinspre Bucuresti si a traficului de pe DN1B dinspre Ploiesti. Nu exista niciun alt trafic mistic al autostrazii care sa nu ajunga inca de pe acum in Buzau pentru ca A7 e inchisa.

      Mai mult traficul de pe DN1B + DN2 intra in Buzau prin exact acelasi giratoriu dintre Calea Eroilor si Soseaua Nordului ("centura" Buzau Nord) prin care ar intra si traficul de pe A7 daca s-ar deschide.

      Deci Buzaul "ia" deja tot traficul de pe viitoarea A7. Daca se deschide A7 pana in Spataru, traficul prin Buzau n-ar fi nici mai liber, nici mai paralizat, ci fix la fel.

      Evident deci ca intarzierea deschiderii A7 Mizil - Spataru n-are nicio legatura cu traficul prin Buzau, ci exclusiv cu problemele de proasta constructie despre care discutam si aici de multe luni.

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      M
      mihai
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      @vm75 problema e ca la Tistita nu e doar o singura LEA, ci 3. Si la niciuna nu misca nimic. Da, lucrarea efectiva se poate face in 2 saptamani pentru fiecare linie.

      Altfel da, uitandu-ma pe filmare si presupunand ca relocarile de la Nod Tisita se fac la timp, UMB poate finaliza Focsani - Adjud Nord anul acesta.

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      M
      mihai
    • RE: Lucrări de reabilitare sau construcție căi ferate
      ⛏ Lucrări Calea Ferată Gara Brașov Ep 25 🚆 14.09.2025
      postat în CĂI FERATE
      M
      mihai
    • RE: Centuri rutiere
      Centura Mizil | Lucrări finalizate | Ultimele detalii înaintea deschiderii | 14.09.2025 | VallysDeco
      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      M
      mihai
    • RE: Reabilitare Piata Unirii
      [12 SEPT 2025] REFACERE PLANSEUL UNIRII #29
      postat în BUCURESTI
      M
      mihai
    • RE: Rutier București - Ilfov
      STRADA AMILCAR SANDULESCU GATA DE INAUGURARE!!
      postat în BUCURESTI
      M
      mihai