Severin- Domasnea
sa nu uitam ca traficul majoritar pe Severin Domasnea vine de la Calafat, nu numai de la Craiova.
Severin- Domasnea
sa nu uitam ca traficul majoritar pe Severin Domasnea vine de la Calafat, nu numai de la Craiova.
@fulgernc a spus în Material rulant: Locomotive, vagoane etc:
Sunt locomotive cu "reputație" bună. Cu toate că în cazul nostru , vorbim de un prototip. La fel ca și EMU Coradia. E material apreciat de utilizatori. Eu , pe de o parte mă bucur că le văd pe CF de la noi(din prisma calităților materialului) , pe de altă parte mă decepționează felul cum tratează firma mamă piața locală. Marginal , fără importanță.
The HLE 17 is a new generation electric locomotives for the NMBS, built by Alstom. This concerns the third generation of the Traxx, as opposed to the HLE 28, which is a second generation Traxx. The first delivery is planned in 2027.
Da, cred ca sunt bune, vad ca SNCB/NMBS continua cu Alstom si ale lor TRAXX
Multumim pentru efortul de a tine forumul in picioare, stiu ca e foarte dificil sa faci asta, chiar si cu ajutor.
Si mai stiu ca opiniile celor de pe forum uneori diferite nu fac decat sa ne deschida ochii si sa ne scoata din zona de comfort, sa devenim mai realisti si mai buni.
In sfarsit Severinul, prin Yokohama, o sa aiba si ceva de facut, sa nu mai moara de foame.
Am si eu o carcoteala pe langa drum.
De la un bun prieten din domeniul medicinei umane, de pe undeva mai spre vest, nu din Romania.
Informatia este ca in tarile astea mai bogate cu populatie imbatranita si in scadere, evident, se planifica mutarea actului medical cat mai aproape de pacient, in loc sa se concentreze in spitale mamut den spitale regionale.
Surprinzator, seamana destul de mult cu ceea ce aveam pevremea lui pingelica plumbuitu, dispensarele locale.
@Duta-C a spus în Tehnologii in constructii:
Și în Belgia e la fel asfaltul......ploua de rupe si nu ai nici o problema sa mergi cu 130. Apa intră instant în asfalt! Meserie!
Bro, sa ai grija daca alergi prea tare prin Flandra cu 130 ca au promis astia ca activeaza radarele de tronson si te ard.
Si ma bucur ca ai gasit tronsonul de autostrada din Belgia cu asfalt poros, in jurul Bruxelles-ului noi tot cu acvaplanarea ne ocupam. Nu prea des, doar la fiecare 15 minute cand se schimba vremea si se pune ploaia.
Dumuri bune sa avem !
http://forum.construim-romania.ro/post/8655
Citez din @vancouver, e prea interesant ca sa ramana ascuns:
Daca analizam cauzele accidentelor soldate cu deces, remarcam pe primele 2 locuri cele cu victime pietoni si biciclisti. Ambele categorii evident le intalnim in localitati.
1+2+3 = Asta este de departe principala cauza a nenorocilor de la noi. Pentru ca omul aflat in tranzit nu poate sa stea dupa nea caisa de 65 de ani care se duce la vecinu din sat cu 40 la ora sau in satul vecin la farmacie cu 70 la ora. E insuportabil.
Cine a mers in anii 2000-2010 intre Sibiu si Nadlac si mai avea de mers inca minim 1000 km de la Nadlac mai departe spre locul de munca din vestul Europei intelege ce vreau sa spun. NU POTI REZISTA PSIHIC, sa stai in spatele unui camion fumegand cu 60-70 la ora, cand poti sa-l depasesti si sa mergi cu 100-120, sau prin sate cu 30-40-50 la ora. Pentru ca ai drum de 20-25 de ore, si daca la fiecare ora mai pierzi inca 20 de minute in loc de 25 de ore ajungi sa faci 35 de ore, ultimele ore fiind clar mort de oboseala si un risc mai mare sa o mierlesti, decat daca depasesti pe cei lenti.
Asta se intampla si pe Suceava - Bucuresti. Nu poti, nu ai cum pe tranzit sa stai, trebuie sa te misti, orice minut pierdut inseamna poate dublarea timpului final si oboseala, iar pentru transportatorii de marfa inseamna ratarea timpilor de odihna si automat o zi in plus, adica ratarea de a ajunge cu marfa.
CAUZA PRIMORDIALA A NENOROCIRILOR DE LA NOI ESTE LIPSA AUTOSTRAZILOR! Sau macar sa fi existat centuri la toate localitatile, ca in Bulgaria, unde pe multe drumuri de tranzit pe 100 km ai maxim 10km prin localitate. La noi, la 100km ai 40-60km prin localitate.
Alte cauza majore de accidentelor mortale sunt:
Toate astea, impreuna cu cele numite mai sus (pietoni, biciclisti in localitate), toate sunt aproape complet eliminate de autostrazi si drumuri express.
Pe autostrada mai raman doar cateva cauze:
Concluzie:
Daca analizezi SERIOS cauzele accidentelor, 70-80% dintre cauze DISPAR COMPLET pe autostrada, iar restul raman, dar riscurile scad.
Orice sectiune, si de drum national, care ajunge la caracteristice unei autostrazi, este bine venita. DN2 este la o aruncatura de bat de a primi parapet median, trebuie doar 1-2 metri mai lat. Cand facem un pasaj ca la Garoafa, unde se si urca un pic si pe pasaje vantul este mai tare si apare risc de ghetus, ajuta enorm sa-l facem cu "aspect de autostrada" si sa profitam din reducerea cu 80-90% a riscurilor de accidente grave.
@Flo87 exact si inteleg nevoia de a proteja natura, evident o sis sustin.
Ce nu inteleg e modalitatea de a te opune fara a colabora pentru gasirea unor solutii, mai ales can solutiile exista, gen tuneluri, ecoducte.
Si uneori gasesc ca autostrazile sunt benefice in anumite regiuni prin neasteptatul rol de protejare, cum e in Reunion noua autostrada ce inconjoara insula.
Si ma inclin catre adminii forumului, ca sustin schimbul de idei si fac efortul de a ne facilita chestiunea asta. Nu e usor deloc, nici tehnic dar nici socio-uman.
@vancouver a spus în Centuri rutiere:
centura Zalău:
Pe acest șantier a existat și o slabă mobilizare a constructorului, dar și alunecări de teren, iar Ministerul Transporturilor și CNAIR nu au pus presiune pentru ca lucrările să respecte graficul. A existat o vizită a autorităților pe șantier în anul 2023, dar ritmul lucrărilor a continuat să fie slab. Proiectul s-a lovit de asemenea și de întârzieri birocratice cu exproprierile, scoaterea din circuitul forestier și autorizația de construire. În plus, în 2023, partenerul român din asociere a realizat o cifră de afaceri de puțin peste 2.500 lei și a înregistrat o pierdere de peste 133 mii lei.
Parchetul European (EPPO) condus de Laura Codruța Kovesi a derulat în 2024 31 de percheziții în mai multe locații, în cadrul unei anchete privind posibile fraude în legătură cu lucrările la șoseaua de centură a municipiului Zalău, finanțate cu 37 de milioane de euro din fonduri UE. CNAIR a transmis că oferă „tot sprijinul necesar organelor judiciare”.
EPPO transmitea că „există suspiciuni că subcontractanții au conlucrat cu antreprenorul pentru a prezenta documente false care să ateste că lucrările au fost finalizate cu succes. Conform anchetei, lucrările nu au respectat cerințele de calitate. De asemenea, există suspiciuni că reprezentanții beneficiarului (CNAIR) nu au efectuat controale adecvate”.
Proiectul de proiectare și execuție a Centurii Zalău este finanțat prin Fondul European de Dezvoltare Regională și Coeziune, în valoare de 37 de milioane de euro. Beneficiarul fondurilor este CNAIR.
De la vecinii bulgari, au inceput si continua timid lucrarile la autostrada intre Ruse si Veliko Trnovo.
@trismegistul o zi inainte de ziua covrigarului ?
Nu ma prind ce vor sa faca, totusi Cetatea Severinului cu Turnul lui Sever a fost restaurata destul de fain.
POate doresc ai nostri sefi de proiect sa vorbeasca cu alti sefi de proiect, poate se inteleg.
Robert Popa despre un accident de pe clisura Dunarii intre Orsova si Severin
Filmul accidentului e in comentarii.
Harta cu mortii de pe sosele din UE : http://forum.construim-romania.ro/post/8716
De la vecinii bulgari, au inceput si continua timid lucrarile la autostrada intre Ruse si Veliko Trnovo.
http://forum.construim-romania.ro/post/8655
Citez din @vancouver, e prea interesant ca sa ramana ascuns:
Daca analizam cauzele accidentelor soldate cu deces, remarcam pe primele 2 locuri cele cu victime pietoni si biciclisti. Ambele categorii evident le intalnim in localitati.
1+2+3 = Asta este de departe principala cauza a nenorocilor de la noi. Pentru ca omul aflat in tranzit nu poate sa stea dupa nea caisa de 65 de ani care se duce la vecinu din sat cu 40 la ora sau in satul vecin la farmacie cu 70 la ora. E insuportabil.
Cine a mers in anii 2000-2010 intre Sibiu si Nadlac si mai avea de mers inca minim 1000 km de la Nadlac mai departe spre locul de munca din vestul Europei intelege ce vreau sa spun. NU POTI REZISTA PSIHIC, sa stai in spatele unui camion fumegand cu 60-70 la ora, cand poti sa-l depasesti si sa mergi cu 100-120, sau prin sate cu 30-40-50 la ora. Pentru ca ai drum de 20-25 de ore, si daca la fiecare ora mai pierzi inca 20 de minute in loc de 25 de ore ajungi sa faci 35 de ore, ultimele ore fiind clar mort de oboseala si un risc mai mare sa o mierlesti, decat daca depasesti pe cei lenti.
Asta se intampla si pe Suceava - Bucuresti. Nu poti, nu ai cum pe tranzit sa stai, trebuie sa te misti, orice minut pierdut inseamna poate dublarea timpului final si oboseala, iar pentru transportatorii de marfa inseamna ratarea timpilor de odihna si automat o zi in plus, adica ratarea de a ajunge cu marfa.
CAUZA PRIMORDIALA A NENOROCIRILOR DE LA NOI ESTE LIPSA AUTOSTRAZILOR! Sau macar sa fi existat centuri la toate localitatile, ca in Bulgaria, unde pe multe drumuri de tranzit pe 100 km ai maxim 10km prin localitate. La noi, la 100km ai 40-60km prin localitate.
Alte cauza majore de accidentelor mortale sunt:
Toate astea, impreuna cu cele numite mai sus (pietoni, biciclisti in localitate), toate sunt aproape complet eliminate de autostrazi si drumuri express.
Pe autostrada mai raman doar cateva cauze:
Concluzie:
Daca analizezi SERIOS cauzele accidentelor, 70-80% dintre cauze DISPAR COMPLET pe autostrada, iar restul raman, dar riscurile scad.
Orice sectiune, si de drum national, care ajunge la caracteristice unei autostrazi, este bine venita. DN2 este la o aruncatura de bat de a primi parapet median, trebuie doar 1-2 metri mai lat. Cand facem un pasaj ca la Garoafa, unde se si urca un pic si pe pasaje vantul este mai tare si apare risc de ghetus, ajuta enorm sa-l facem cu "aspect de autostrada" si sa profitam din reducerea cu 80-90% a riscurilor de accidente grave.
Ce filmari interesante o sa avem de pe segmentul asta, de abia astept!
Dunavski koridor in Serbia cu un drum expres mult mai periculos decat la noi.
Banda de urgenta lipsa,
Acostament maxim 1 metru,
Sensuri giratorii garamada.
Sa-i vedem si pe Danlin, Coni a fost respectabil, Trace a fost un dezastru.
Nu cred ca parerea mea de inflacarat suporter al schimbarii configuratiei drumurilor express in Romania conteaza, dar semnez daca e vreo petitie sa se schimbe acostamentul in banda de urgenta.