A7 Ploiești - Bacău - Suceava
-
@ncb a spus în A7 Ploiești - Bacău - Suceava:

Mai sunt si in zona localitatii Haret 3 stalpi pregatiti pentru relocare LEA, o fi oare si asta un blocaj pentru deschidere?
-
@Adrianb1 doar agramat din cand in cand.
-
@jimmyjump
Așa pare, sârmele sunt prea aproape de șosea. -
@Iulian nu doar inaltimea cablurilor e problema, ci si tipul de stalp.
Pentru a inalta cablurile peste autostrada, ele trebuie intinse mai mult decat in mod normal. Ori asta presupune ca forta de tensiune mecanica (forta de intindere) din cablu este mult mai mare, ea fiind in acelasi timp forta cu care cablurile trag de stalpii de sustinere ca sa-i inconvoaie si sa-i culce la pamant.
Stalpi tipici de sustinere a liniilor de inalta tensiune, gasiti in camp, nu au rezistenta si fundatia necesara pentru fortele de intindere ale cablurilor la trecerea peste autostrazi. De asta se monteaza stalpi speciali, cu fundatie si structura mult mai robusta.
-
-
@mihai Din cate tin minte, chiar deloc. Sunt stalpi de sustinere, nu de colt, care sunt proiectati pentru sarcini verticale. Nu ai o sageata exagerata ca pe unele pante ca sa ai intindere mai mare, fortele verticale sunt similare.
Pe vremuri calcularea unui stalp dura o luna de calcule manuale. Acum 15 ani se facea intr-o ora pe computerele de atunci. Azi m-as astepta sa fie si mai rapid. Fundatiile sunt calculate impreuna cu stalpul si nu e nimic special la ele.
Dar in nici un caz nu ridici linia prin tensionare, decat daca esti bulgar. Stiu un caz in care au facut asta si in prima iarna a picat linia intr-o gramada de puncte si beneficiarul (in alta tara, pe alt continent, acum vreo 25 de ani) a apelat la romani sa repare linia. De acolo stiu de traznaie
Sagetile se calculeaza pentru ca dilatarea si contractia sunt foarte importante, nu ai marja de manevra, daca vrei linia mai sus pui stalpi mai inalti. Ca sa maresti tensiunea oricum nu o faci din stalpii de linie, cei care au izolatorii verticali (suport vertical), ci din cei de colt, unde izolatorii sunt in unghi, fortele trag de consola si partial se compenseaza cu segmentul urmator, iar sarcina care nu se compenseaza are vectorul spre stalp sau dinspre stalp, in functie daca e consola interioara sau exterioara. Fizica de clasa a 9-a cu o gramada de detalii ingineresti. -
ironiile astea nu își au rostul, am enunțat o simplă ipoteză, ați sărit care mai de care să dați verdicte și să mă puneți la punct. Nu am văzut să fi dat cineva vreo informație legată de situația avizelor si graficul de relocare eventual aprobat de Transelectrica, dar am fost repede atribuit forumului “celălalt”. Nu mai sunt acolo, am mai spus ca am fost banat de individul ăla numit monarh care nu e deloc departe de atitudini arogante nejustificat ca aceasta.
Am greșit ? Demonstrează contrariul, nu mă ataca la persoana. Mulțumesc celorlalți colegi de forum care au încercat să explice rațional, adevărul este ca de fapt nu știm cauza acelei întârzieri, în absența unei comunicări oficiale a CNAIR sau Ministerul Transporturilor -
Care e rolul panourilor laterale in aceasta zona? Stiam de panouri fonoabsorbante in dreptul localitatilor sau cele anti viscol in camp, dar aici nu inteleg utilitatea lor.

-
@jimmyjump Pot fi multe animalute de protejat acolo.. Cine stie, o sa ne lamureasca!
-
@jimmyjump As paria ca sunt caprioare in padurea aia, posibil ceva specii protejate de pasari, aproape sigur scrie in acordul de mediu. Cred ca panourile in varful pantei sunt mai eficiente anti-caprioare decat gardurile pe teren plat, am vazut cat de sus poate sari o caprioara cand au zburat peste mine pe un forestier in debleu. Dar e doar o speculatie, verifica acordul de mediu pentru certitudini.
-
Până pe 19 decembrie mai sunt vreo 7 săptămâni (inclusiv asta).
În cam două săptămâni, adică în jur de 17 noiembrie, echipele de la structuri nu prea vor mai avea ce face între Focșani și Adjud.
După aceea rămân săptămânile pentru hidroizolații, asfalt, marcaje și alte detalii de finisaj.Practic, fie că Focșani–Adjud se termină anul ăsta, fie că mai rămân 2–4 săptămâni de lucru în primăvară, e deja o chestiune de detaliu — la anul nu vor mai avea nevoie de forțe aici.
După 17 noiembrie m-aș aștepta să-i vedem lucrând la supratraversările până la Răcăciuni și, poate, la câteva structuri spre Bacău.
-
lucrează la supratraversările până la Răcăciuni și după Răcăciuni. Au dispărut prefabricatele de pe calea de rulare de pe A7 din nodul Adjud, în ultima filmare a lui Răducu se mai văd câteva. Săptămâna asta ar putea fi betonate toate structurile până la Adjud, cu excepția Tișița. Asfalt până la Adjud, cu excepția unor structuri. Sâmbăta trecută transportau în convoi grinzi la nord de Bacău la 7-8 dimineața. Acum, depinde de meteo. Unele surse pe care le urmăresc dau temperaturi negative săptămâna viitoare, altele nu. Nu știu dacă se joacă Răcăciuni, dar decât o precipitare, mai bine nu. Oricum dai în calea ferată acolo + DJ, prefer orice deschidere cu Bacău decât una cu Răcăciuni, adică DN2 băgat pe un DJ + CF cu trecere la nivel.
-
@MihaiD
Da, și eu cred că termină într-o săptămână — am zis două, ca să nu avem surprize. (borduri ...)
Mutarea spre Răcăciuni/Bacău se face treptat, pe măsură ce nu mai e nevoie de oameni la structurile mari - care deja sunt betonate.
Cum zici și tu, o parte deja s-a mutat spre Răcăciuni/Bacău.Până la Răcăciuni am postat un tabel cu structurile — se vede că nu sunt prea multe, în afară de supra traversări.
Când am spus „în jur de 17”, m-am referit că atunci o să fie aproape o mutare completă — doar câțiva oameni vor mai rămâne ici și colo între Focșani și Adjud.
Nu cred în Răcăciuni anul ăsta, dar nici nu rămâne mare lucru pentru primăvară.Mie, personal, mi se pare că stăm bine pentru 2026.
-
a spus în A7 Ploiești - Bacău - Suceava:
@vancouver Legat de Centura Focsani Nord, e un Mizil 2 reloaded, intr-adevar, chiar mai rau. Pentru ca in weekend a postat pe Fb Prefectul judetului, "certand" subprefectul (ei sunt din cele 2 partide aflate impreuna la guvernare) ca a participat la protestul ala.
Iar ca "explicatii" (ca nu pot fi numite asa) a spus ca acolo e o problema cu o legatura care intra i acest drum (probabil de la acele case) si care nu indeplineste standardele de siguranta iar exproprierile necesare de abia acum se fac, HG-ul e inca la minister, nu e nici macar finalizat!
Noaptea mintii, avem asadar:- cei 2 reprezentanti ai Guvernului in teritoriu discuta in contradictoriu pe Fb;
- la 1 an de la finalizarea unui proiect aprobat si para-aprobat autoritatile isi dau seama ca nu se poate da un aviz de circulatie;
- la 1 an de la finalizarea lucrarilor noile exproprieri nu sunt nici macar decise, ca apoi sa se demareze lucrarile efective.
Dupa mine e chiar mai rau ca la Mizil, macar acolo erau greseli tehnice, aici e clar o brambura a autoritatilor!
Link: link Fb
LE. Stati, ca saga continua!
Politia romana spune clar ca a emis, în anul 2023, un aviz pozitiv pentru semnalizarea rutieră si nu are o nouă solicitare pentru acordarea unui nou aviz
Link comunicat:link textImi dau singur citare
dar, asa cum am presupus, avizul ala din 2023 emis de Politie insemna o semnalizare rutiera fara acces pentru ecele proprietati. Ce s-a intamplat dupa si de ce s-a decis abia ulterior ca si acelea au nevoie de acces, nu stiu si probabil informatia nu va veni asa usor.
In plus, nici comunicatul Politiei nu le face cinste, au bagat un limbaj steril si birocratic, practic s-au spalat pe maini si au aruncat pisica de la ei din curte. Tipic.