@PaulS Capacitatea trebuie raportata la termenele contractuale, iar termenele contractuale în construcții se ajustează din cauza multor elemente care pot apărea pe parcurs și pe care nu ai cum să le prevezi. Mă îndoiesc că Strabag nu avea capacitate sa facă în 4-5 ani podul de la Satu Mare. Unde a primit extensii cu siguranță justificate. Dacă vrei, singurele zone unde am bănuieli, dar vorbesc fără să fi văzut hârtii, că extensiile sunt discutabile în halul în care s-au dat sunt cele de pe feroviar.
Best posts made by MihaiD
-
RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava
-
RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava
Asta, cu "presiunile", e de grădiniță. Ok, că vrei tu să te crezi important și să ai impresia că soarele se învârte în jurul tău... vrutu-i liber. Niciun constructor nu-și sacrifică oameni și profit pe "presiuni" de genul ăsta. Până la urmă, e și normal. În ce calitate să faci presiuni, ești parte din contract? A, ești părerist. Asta suntem toți. Garantez eu ca martor că în niște birouri, nu mai zic pe șantier, se râde tare de tot de teoria "presiunilor". Camerele puse pe camioane la UMB pun presiune pe oameni, de ex, nu parerisme ale unora care nu știu munca de șantier.
-
RE: A13 Sibiu-Brașov-Bacău
Aș fi mulțumit după 2027 cu 15 mld lei / an, echivalent azi, pentru investiții în infrastructura rutieră, fără fonduri europene. Nu putem face efortul ăsta? Eu cred că da, vine 2028 și costul politic de a bloca nu va dori nimeni să-l plateasca. Nu aș vrea să se oprească nimic, iar reglarea să se facă din ajustarea graficului de executie, dar pe măcar 15 mld lei / an. Bineînțeles, eforturi mai mari pentru feroviar. Și echilibrat, în toate regiunile.
-
RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava
Tot ce e la nord de Focșani e mult mai avansat decât cum arăta totul la sud de Focșani la început de 2024. Apropo de predicțiile catastrofice. Nu-mi dau seama ce au sperat cei care au generat tot hate-ul care a primit combustibil în 2024.
-
RE: Estimări, prognoze, pariuri
@casio nu e niciun mediu concurențial dezechilibrat în infrastructură și avem instituții care funcționează - autorități contractante, CNSC, Curtea de Apel. Dacă s-au înțeles toate, aș vrea să văd dovezi, nu frustrări nedocumentate. Apoi, prima condiție ca să ți se atribuie ceva e să participi, ori fix ăia cărora li se plânge foarte mult de milă nu au participat nici pe A7 și, ce să vezi, deocamdată nici pe A8.
-
RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava
@vancouver mulțumesc. N-am văzut încă recepție în care un membru al comisiei să nu aibă ceva de zis, dar asta e cu totul altceva decât calitate îndoielnică.
-
RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava
@vancouver având în vedere experiența ta directă, cum apreciezi caracterizarea calității drept "îndoielnică", termen folosit cred că și oficial de știm noi cine?
-
RE: Autostrăzi
Cred că percepția multora cu privire la ritmul actual e încă neclară, în sensul că nu ne dăm seama ce înseamnă să sari de la 60 la 200 km / an. Personal, piața mi se pare supraincalzita. Sper să rămânem cu 3 mld euro curat, pe an, de la bugetul de stat, pentru investiții pe rutier, și mai mult pe feroviar.
-
RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava
UMB are încă baterii de containere nelivrate pentru organizarile de șantier. Asta spune ceva simplu - vor lucra la capacitate mai mare decât în 2024. Mă așteptam să le fie suficiente ce mută din zonele în care închid sau au închis în 2024.
-
RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava
@mike_us În țară, lângă ei, producător local. Capacitate de 4 oameni, cred. Maxim 4. Dar mulți merg și dorm acasă, fiind din zonă. Cu privire la lucrări, importante sunt cantitățile puse în operă. Dacă reușesc să dea nodul Tișița, mie mi se pare mai important decât traversarea Romanului, unde ai minim trei variante, dacă ești autoturism. Ordinea importanței pentru mine e Adjudul, apoi tronsoanele de la Focșani la nord în ordine.
Latest posts made by MihaiD
-
RE: DX Bacău - Piatra Neamț
@vancouver de acord parțial. După mine, e „parte din soluție” conectarea, nu soluția magică. După cum profilul demografic din bazinul Iași - Neamț - Suceava - Bacău e mult diferit de Călărași - Ialomița. Mai avem câțiva ani și vedem rezultatele, să trăim până atunci. A, că arde mai tare într-o altă zonă? De acord, doar că eu nu merg pe principiul „să facem acolo unde arde cel mai tare sau deloc”.
-
RE: DX Bacău - Piatra Neamț
Cred că proiectele astea de importanță secundară ajută mult la echilibrarea regională a dezvoltării, stabilizarea forței de muncă locale, cu perspective de locuri de muncă acasă, investiții private noi în zonele astea, fie că vorbim de Tg Jiu, Piatra Neamț etc. E un cost pe care sunt dispus să-l plătesc, ca om care nu locuiește nici acolo, nici undeva în top 5 orașe. Mă termină psihic poveștile cu copiii care cresc singuri, pentru că părinții nu au perspective acasă sau aproape de casă. Oricând, dacă mă pune cineva să votez, aleg Tisita Albita și Filiași Tg Jiu și ce mai vreți voi, în locul metroului din Cluj.
-
RE: DX Bacău - Piatra Neamț
Nici Craiova Tg Jiu nu cred că e și cred că mai găsim. Eu nu am problemă cu niciun proiect, până acum nimic nu mi se pare fantezie, în afară de metroul clujean. Și anul trecut a fost discuția asta prapastioasa cu banii tot anul, și de la 7 s-a închis cu 12 mld, cred că toată lumea a fost mulțumită când s-a tras linia la 31 dec. Anul ăsta plecăm de la 12 mld și istoricul ne spune că la Transporturi vom avea rectificari pozitive. Nu se lucrează liniar, nu merge nici birocrația liniar, hai să vedem facturile intrate, că degeaba ne facem calcule pe prognoze și șantiere unde, de fapt, se lucrează mai slăbuț. Nu mi se pare că vin cu facturi de speriat nici Mapa, nici Pizzaroti pe A0, nici Makyol pe A13 și mai găsim.
-
RE: DX Bacău - Piatra Neamț
Ordinea mea de preferințe e 1. Danlin 2. Umb (cu toate alea luate până acum). Și atât.
-
RE: A1 - Nădlac-Timișoara-Sibiu-Pitești-București
Exact. La ce proiecte cretine sunt unele de acum, ghiduri scrise cu picioarele de oameni care nu știu ce e în teren, aș fi 100% de acord să se transfere fondurile către infrastructura militara / transport.
-
RE: A1 - Nădlac-Timișoara-Sibiu-Pitești-București
Cred că sunt niște discuții, negocieri, dpmdv se va împinge pe PNRR tot ce se poate și se lucrează, chiar dacă acum nu are finanțare din pnrr. Desigur, dacă îndeplinește criterii. Nu știu dacă înainte de alegeri, dar după sigur vom vedea o reasezare a proiectelor finanțate din PNRR, pt că sunt multă care pică, e clar că nu se vor face, nu mai e timp pentru unele, pentru altele nu se vrea etc. Și va lua banii cine a lucrat. Umb de ex mi se pare all-in, ca și cum pariază pe încasări dincolo de limitele bugetare actuale.
-
RE: A8 Iași - Tg. Mureș și centuri jud. Iași
Eu nu-s așa pesimist în ceea ce privește partea financiară. Mă aștept la realocari în cadrul PNRR, știu că se discută despre asta, se fac niște situatii, iar sumele alocate infrastructurii trebuie sa urmeze creșterea procentuala a PIB. Deci, să fie mai mari. "Ajută" bugetul și faptul că unii constructori nu duc. De aici, avantaj pentru tronsoanele UMB, care împinge șantierele, deci trage banii. Dacă putem face pe rutier investiții de 2 spre 3 miliarde euro / an eu sunt mulțumit, în condițiile în care mi-aș dori să văd feroviarul peste rutier.
-
RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava
Asta, cu "presiunile", e de grădiniță. Ok, că vrei tu să te crezi important și să ai impresia că soarele se învârte în jurul tău... vrutu-i liber. Niciun constructor nu-și sacrifică oameni și profit pe "presiuni" de genul ăsta. Până la urmă, e și normal. În ce calitate să faci presiuni, ești parte din contract? A, ești părerist. Asta suntem toți. Garantez eu ca martor că în niște birouri, nu mai zic pe șantier, se râde tare de tot de teoria "presiunilor". Camerele puse pe camioane la UMB pun presiune pe oameni, de ex, nu parerisme ale unora care nu știu munca de șantier.
-
RE: Autostrăzi
Acu îmi pare rău și mai tare de miliardul ala de euro dezangajat pe infrastructură din exercițiul 2007-2013. E mult mai frustrant să pierzi așa bani decât să ai prea multe proiecte pe țeavă. Oricum nu merg toate liniar, mai sunt hopuri diverse, iar în ultimă instanță o reglezi ca stat din ajustarea graficului de executie conform finanțărilor. Dar nu suntem încă acolo. Sper, totuși, că de anul ăsta, cu ajutor din scăderea costului cu energia, să o mai ia în jos și costurile pentru lucrări, să se mai calmeze. În afară de cei care lucrează pe autostrăzi, în jurul meu mai toți constructorii fac restructurări.