Aș fi mulțumit după 2027 cu 15 mld lei / an, echivalent azi, pentru investiții în infrastructura rutieră, fără fonduri europene. Nu putem face efortul ăsta? Eu cred că da, vine 2028 și costul politic de a bloca nu va dori nimeni să-l plateasca. Nu aș vrea să se oprească nimic, iar reglarea să se facă din ajustarea graficului de executie, dar pe măcar 15 mld lei / an. Bineînțeles, eforturi mai mari pentru feroviar. Și echilibrat, în toate regiunile.
Best posts made by MihaiD
-
RE: A13 Sibiu-Brașov-Bacău
-
RE: A7, A8 - autostrăzi si drumuri express zona Moldovei
Tot ce e la nord de Focșani e mult mai avansat decât cum arăta totul la sud de Focșani la început de 2024. Apropo de predicțiile catastrofice. Nu-mi dau seama ce au sperat cei care au generat tot hate-ul care a primit combustibil în 2024.
-
RE: Estimări, prognoze, pariuri
@casio nu e niciun mediu concurențial dezechilibrat în infrastructură și avem instituții care funcționează - autorități contractante, CNSC, Curtea de Apel. Dacă s-au înțeles toate, aș vrea să văd dovezi, nu frustrări nedocumentate. Apoi, prima condiție ca să ți se atribuie ceva e să participi, ori fix ăia cărora li se plânge foarte mult de milă nu au participat nici pe A7 și, ce să vezi, deocamdată nici pe A8.
-
RE: A7, A8 - autostrăzi si drumuri express zona Moldovei
@vancouver mulțumesc. N-am văzut încă recepție în care un membru al comisiei să nu aibă ceva de zis, dar asta e cu totul altceva decât calitate îndoielnică.
-
RE: A7, A8 - autostrăzi si drumuri express zona Moldovei
@vancouver având în vedere experiența ta directă, cum apreciezi caracterizarea calității drept "îndoielnică", termen folosit cred că și oficial de știm noi cine?
-
RE: Autostrăzi
Cred că percepția multora cu privire la ritmul actual e încă neclară, în sensul că nu ne dăm seama ce înseamnă să sari de la 60 la 200 km / an. Personal, piața mi se pare supraincalzita. Sper să rămânem cu 3 mld euro curat, pe an, de la bugetul de stat, pentru investiții pe rutier, și mai mult pe feroviar.
-
RE: A7, A8 - autostrăzi si drumuri express zona Moldovei
UMB are încă baterii de containere nelivrate pentru organizarile de șantier. Asta spune ceva simplu - vor lucra la capacitate mai mare decât în 2024. Mă așteptam să le fie suficiente ce mută din zonele în care închid sau au închis în 2024.
-
RE: A7, A8 - autostrăzi si drumuri express zona Moldovei
@mike_us În țară, lângă ei, producător local. Capacitate de 4 oameni, cred. Maxim 4. Dar mulți merg și dorm acasă, fiind din zonă. Cu privire la lucrări, importante sunt cantitățile puse în operă. Dacă reușesc să dea nodul Tișița, mie mi se pare mai important decât traversarea Romanului, unde ai minim trei variante, dacă ești autoturism. Ordinea importanței pentru mine e Adjudul, apoi tronsoanele de la Focșani la nord în ordine.
-
RE: A7, A8 - autostrăzi si drumuri express zona Moldovei
Păi cu bosniacii, nu? Pentru zonă, ar fi bine să nu conteste Danlin, dar să ia și Danlin la nord de Pașcani, poate chiar și DX Bacău Piatra. Iar Focșani Brăila să rămână la UMB. Joseni Ditrau sper să-l ia Geiger.
-
RE: Energie
Sau, și mai ieftin, să vină, cu multă întârziere, măsurile de încurajare a consumului din fotovoltaice în intervalele de producție maximă. Nu-mi dau seama de ce fug autoritățile de subiectul ăsta.
Latest posts made by MihaiD
-
RE: Lucrări de reabilitare sau construcție căi ferate
@vancouver eu țin minte cum Chimcomplex, acum mai bine de zece ani, se plângea cât fac trenurile până la Arad și mai departe până în Germania. Pe vremea aia parcă spuneau de trei zile până la Arad și că pierd foarte mult din cauza asta. Cred că e un operator economic care merită băgat în seamă. Care e părerea ta, când ai timp, despre ce poate fi făcut pe relația Adjud - Miercurea Ciuc - Coridorul IV? Și în contextul ăsta https://www.grampet.ro/ro/comunicate-de-presa/compania-roserv-oil-parte-a-grupului-grampet-preia-platforma-industriala-a-rafinariei-rafo-onesti-intr-o-tranzactie-coordonata-in-insolventa-de-citr
-
RE: Lucrări de reabilitare sau construcție căi ferate
Tabelul ăsta îmi arată că, în materie de echilibru regional, pe feroviar suntem acolo unde eram pe rutier (autostrăzi și DX) acum 20 ani - în Moldova, nimic.
-
RE: A7, A8 - autostrăzi si drumuri express zona Moldovei
Păi cu bosniacii, nu? Pentru zonă, ar fi bine să nu conteste Danlin, dar să ia și Danlin la nord de Pașcani, poate chiar și DX Bacău Piatra. Iar Focșani Brăila să rămână la UMB. Joseni Ditrau sper să-l ia Geiger.
-
RE: A7, A8 - autostrăzi si drumuri express zona Moldovei
@daniel22_22 în Roman mai ai varianta pe direcția sud - nord să faci stânga de pe centură, treci calea ferată înainte de semafor și ieși prin Săbăoani ori spre Iași ori spre Suceava.
-
RE: A7, A8 - autostrăzi si drumuri express zona Moldovei
@mike_us În țară, lângă ei, producător local. Capacitate de 4 oameni, cred. Maxim 4. Dar mulți merg și dorm acasă, fiind din zonă. Cu privire la lucrări, importante sunt cantitățile puse în operă. Dacă reușesc să dea nodul Tișița, mie mi se pare mai important decât traversarea Romanului, unde ai minim trei variante, dacă ești autoturism. Ordinea importanței pentru mine e Adjudul, apoi tronsoanele de la Focșani la nord în ordine.
-
RE: A7, A8 - autostrăzi si drumuri express zona Moldovei
@mike_us da, și mă așteptam să le ajungă capacitățile de cazare pe care ar trebui să le mute spre nord, inclusiv pe A8. Dar faptul că încă așteaptă livrări de baterii (parcă 84 bucăți erau într-una) înseamnă că vor aduce și mai mulți oameni decât în 2024.
-
RE: A7, A8 - autostrăzi si drumuri express zona Moldovei
UMB are încă baterii de containere nelivrate pentru organizarile de șantier. Asta spune ceva simplu - vor lucra la capacitate mai mare decât în 2024. Mă așteptam să le fie suficiente ce mută din zonele în care închid sau au închis în 2024.
-
RE: Autostrăzi
@vancouver mi s-a zis mie și au lăsat de înțeles câțiva băieți de dincolo, ăștia de care amintești, că DX Tisita Albita, când se pornise, inainte de 2020, e o gogoașă electorală. Cum știu un pic din bucătăria pornirii proiectului atunci, a durut, mai ales că omul care jucase totul pentru cartea asta, politician, a murit între timp tânăr și anonim. Nu cred că există vreun proiect pentru care să se semneze prestare de SF și să nu se facă. Acum văd că Soldan zice de VO Gura Humorului că nu-s bani în varianta de autostradă, nu-mi dau seama la ce vrea s-o retrogradeze. Nu am o problemă că nu se fac în timpul sau ordinea pe care le vreau eu, atât timp cât văd că există voință și buget executat. Dacă lucrăm "de toți banii", sunt mulțumit. Restul sunt frustrări ale unora care vorbesc fără să aibă habar, iar acum, mai nou, și-au găsit un adversar imaginar în UMB, ca și cum Umb ar da doi lei pe opiniile unora ca ei, la câte a văzut și făcut (inclusiv mafiotenii, da) de anii 2000, pe care doar cei care am trăit vremurile alea le-am putea povesti. Deci, cred că orice are semnat contractul de prestare SF se va face, doar dacă nu se vor gasi unii ca Soldan sau ca secretarii de stat "apolitici", sanchi, să spună ei că "nu e nevoie".
-
RE: Autostrăzi
eu sunt mai optimist. Cred că subestimăm nr celor care se vor muta pe calea ferată, cu investiții, bineînțeles, iar în ceea ce privește suburbiile constat tot mai mult o preocupare a oamenilor pentru creșterea confortului personal și a timpului câștigat pentru sine, prin alegerea unei locuințe care să presupună cât mai puține deplasări. Am exemple de familii care au revenit lângă școli, serviciu etc., după mutarea la casă în afara orașelor. Nu sunt un fan al mașinii, dar azi nu aș mai merge cu trenul „foamea” pe Iași - Timișoara, așa cum mergeam acum 25 ani. Aș merge însă doar cu trenul, dacă aș avea confortul pe care îl aveam tot acum 25 ani pe Cluj - București de exemplu, unde era și bere Bavaria la vagonul restaurant. La Sibiu, aglomerație poate după A13, în condițiile în care jumătatea de nord a țării se pregătește de A8 - A3. Chiar sunt curios cum va arăta primul ambuteiaj, altul decât clasicul drum spre / dinspre mare, unde voi trage concluzii după ce văd inelul A0. Oricum, nu suntem chiar rău, dacă discutăm de ambuteiaje pe cei +2500 km virtuali de autostradă.
-
RE: Autostrăzi
@mihai a spus în Autostrăzi:
chiar si in scenariul optimist in care reteaua de autostrazi a Romaniei ar ajunge la 2300km; vor fi 2300km de blocaje si timpi de parcurs similari actualelor drumuri nationale.
atunci de ce le mai facem? sau nu înțeleg eu