@PaulS Capacitatea trebuie raportata la termenele contractuale, iar termenele contractuale în construcții se ajustează din cauza multor elemente care pot apărea pe parcurs și pe care nu ai cum să le prevezi. Mă îndoiesc că Strabag nu avea capacitate sa facă în 4-5 ani podul de la Satu Mare. Unde a primit extensii cu siguranță justificate. Dacă vrei, singurele zone unde am bănuieli, dar vorbesc fără să fi văzut hârtii, că extensiile sunt discutabile în halul în care s-au dat sunt cele de pe feroviar.
Best posts made by MihaiD
-
RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava
-
RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava
Asta, cu "presiunile", e de grădiniță. Ok, că vrei tu să te crezi important și să ai impresia că soarele se învârte în jurul tău... vrutu-i liber. Niciun constructor nu-și sacrifică oameni și profit pe "presiuni" de genul ăsta. Până la urmă, e și normal. În ce calitate să faci presiuni, ești parte din contract? A, ești părerist. Asta suntem toți. Garantez eu ca martor că în niște birouri, nu mai zic pe șantier, se râde tare de tot de teoria "presiunilor". Camerele puse pe camioane la UMB pun presiune pe oameni, de ex, nu parerisme ale unora care nu știu munca de șantier.
-
RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava
deci UMB nu deschide niciun șantier nou până în vara lui 2026, asta înseamnă că până atunci vom vedea periodic redistribuiri de personal, după diverse finalizări. Unora li se va părea că UMB accelerează, când nici vorbă de așa ceva. Va fi tot ritmul lor, dar mai mulți oameni și mai multe utilaje pe front de lucru tot mai mic.
-
RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava
Și avem prima relocare de personal, de pe centura nord a mun. Focșani. Bună și asta. Urmează oamenii și utilajele de la pod Buzău. Apoi DX12. „Experții” vor vedea o accelerare, doar că va fi același ritm, pe mai puțini km de șantier.
-
RE: Energie
@vancouver am pierdut numărul SF-urilor făcute pentru Tarnita. Pentru mine, cele mai mari restanțe ale statului sunt pe domeniile energie și bănci. Nu înțeleg de ce nu avem legislație si măsuri pentru a încuraja consumul în intervalul 09.00-17.00, când funcționează și economia. Ar fi cea mai bună modalitate de stocare. Pentru că trebuie să ținem prețul sus pentru niște mafioți și în piața de echilibrare?
-
RE: A13 Sibiu-Brașov-Bacău
Aș fi mulțumit după 2027 cu 15 mld lei / an, echivalent azi, pentru investiții în infrastructura rutieră, fără fonduri europene. Nu putem face efortul ăsta? Eu cred că da, vine 2028 și costul politic de a bloca nu va dori nimeni să-l plateasca. Nu aș vrea să se oprească nimic, iar reglarea să se facă din ajustarea graficului de executie, dar pe măcar 15 mld lei / an. Bineînțeles, eforturi mai mari pentru feroviar. Și echilibrat, în toate regiunile.
-
RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava
Tot ce e la nord de Focșani e mult mai avansat decât cum arăta totul la sud de Focșani la început de 2024. Apropo de predicțiile catastrofice. Nu-mi dau seama ce au sperat cei care au generat tot hate-ul care a primit combustibil în 2024.
-
RE: Estimări, prognoze, pariuri
@casio nu e niciun mediu concurențial dezechilibrat în infrastructură și avem instituții care funcționează - autorități contractante, CNSC, Curtea de Apel. Dacă s-au înțeles toate, aș vrea să văd dovezi, nu frustrări nedocumentate. Apoi, prima condiție ca să ți se atribuie ceva e să participi, ori fix ăia cărora li se plânge foarte mult de milă nu au participat nici pe A7 și, ce să vezi, deocamdată nici pe A8.
-
RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava
@vancouver mulțumesc. N-am văzut încă recepție în care un membru al comisiei să nu aibă ceva de zis, dar asta e cu totul altceva decât calitate îndoielnică.
-
RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava
@vancouver având în vedere experiența ta directă, cum apreciezi caracterizarea calității drept "îndoielnică", termen folosit cred că și oficial de știm noi cine?
Latest posts made by MihaiD
-
RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava
@vancouver a spus în A7 Ploiești - Bacău - Suceava:
e ciudat si se incurca in explicatii UMB; posibil sa caute pricina de prelungire a termenului, pentru ca evident nu termina in august, cand e termenul contractual.
Uneori nu înțeleg fazele astea. De ce e nevoie de tensiunea asta între beneficiar și prestator. Singura pretenție pe care o am e sa nu păcălească munca. Dacă nu o păcălesc, nu mă deranjează modificarea termenelor contractuale. Până la urmă probabil erau mai avansați aici dacă nu ieșeau din banda cu VO Timișoara.
-
RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava
Și avem prima relocare de personal, de pe centura nord a mun. Focșani. Bună și asta. Urmează oamenii și utilajele de la pod Buzău. Apoi DX12. „Experții” vor vedea o accelerare, doar că va fi același ritm, pe mai puțini km de șantier.
-
RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava
@vancouver pentru scenariul 1, trebuie să vrea toată lumea. Toți partenerii. Nu merge ca un om să fie bine intenționat și să muncească în sensul ăsta, iar ceilalți sau o autoritate mai mare să-și vadă de interesul politic și să saboteze prin intervenții cu beneficiu personal / de grup și prin populisme. Nu merge ca la ministerul X să vedem eforturi de restructurare și la ministerul Y și la nivel de PM să vedem dezmăț de cheltuieli și declarații.
-
RE: Energie
@vancouver am pierdut numărul SF-urilor făcute pentru Tarnita. Pentru mine, cele mai mari restanțe ale statului sunt pe domeniile energie și bănci. Nu înțeleg de ce nu avem legislație si măsuri pentru a încuraja consumul în intervalul 09.00-17.00, când funcționează și economia. Ar fi cea mai bună modalitate de stocare. Pentru că trebuie să ținem prețul sus pentru niște mafioți și în piața de echilibrare?
-
RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava
deci UMB nu deschide niciun șantier nou până în vara lui 2026, asta înseamnă că până atunci vom vedea periodic redistribuiri de personal, după diverse finalizări. Unora li se va părea că UMB accelerează, când nici vorbă de așa ceva. Va fi tot ritmul lor, dar mai mulți oameni și mai multe utilaje pe front de lucru tot mai mic.
-
RE: Autostrăzi
@vancouver le lansează tehnic cu clauză suspensiva, "urmând a se identifica sursa de finanțare", și mai văd ei. E decizie politică. În final, cofinantarea actuală, cu eligibile si neeligibile, pe care oricum o punem, o transformăm în finanțare de la buget (dacă rămânem fără fonduri euro pentru asta). Și facem cu bani mai putini/an, dar tot facem. Eu mă gândesc la un 15 miliarde lei/an curat.
-
RE: A6, DEx12 autostrăzi și drumuri express Oltenia
păi cred că bate UMB, dacă tot și produce. Își permit să meargă full, integrat și să mute oamenii unde e nevoie. Faptul că au început deja e foarte bine, de acu nu se mai opresc câțiva ani din bătut parapete.
-
RE: DX Bacău - Piatra Neamț
@vancouver de acord parțial. După mine, e „parte din soluție” conectarea, nu soluția magică. După cum profilul demografic din bazinul Iași - Neamț - Suceava - Bacău e mult diferit de Călărași - Ialomița. Mai avem câțiva ani și vedem rezultatele, să trăim până atunci. A, că arde mai tare într-o altă zonă? De acord, doar că eu nu merg pe principiul „să facem acolo unde arde cel mai tare sau deloc”.
-
RE: DX Bacău - Piatra Neamț
Cred că proiectele astea de importanță secundară ajută mult la echilibrarea regională a dezvoltării, stabilizarea forței de muncă locale, cu perspective de locuri de muncă acasă, investiții private noi în zonele astea, fie că vorbim de Tg Jiu, Piatra Neamț etc. E un cost pe care sunt dispus să-l plătesc, ca om care nu locuiește nici acolo, nici undeva în top 5 orașe. Mă termină psihic poveștile cu copiii care cresc singuri, pentru că părinții nu au perspective acasă sau aproape de casă. Oricând, dacă mă pune cineva să votez, aleg Tisita Albita și Filiași Tg Jiu și ce mai vreți voi, în locul metroului din Cluj.