Super mobilizare! Mie nu-mi vine să cred că, în curând, vom avea 40% din autostrada până la Pașcani gata (130 de kilometri). O mare realizare pentru România!
Best posts made by mike_us
-
RE: A7, A8 - autostrăzi si drumuri express zona Moldovei
-
RE: A6, DEx12 autostrăzi și drumuri express Oltenia
@gruia88 Așa zic și eu. UMB deja a trecut de vârf, unde parcă avea peste 400 de kilometri în lucru. Acum sunt la 370 și au 100-110 kilometri aproape gata (Buzău - Focșani și DEx 12). Deci vor ajunge la 270 la începutul lui 2025. Dar nu vor sta degeaba în 2025, și e posibil ca, spre sfârșitul anului 2025, să coboare sub 200 și să fie nevoiți să liciteze alte tronsoane.
Din punctul meu de vedere, discuția despre „lipsa de capacitate” cu care API și-a ocupat tot anul arată doar lipsa de viziune pe termen lung.
-
RE: A7, A8 - autostrăzi si drumuri express zona Moldovei
@vancouver Mulțumesc mult de răspuns! Scuză-mă că o spun din nou, dar e așa de plăcut că aici nu sunt isterii ale unui administrator de forum care abia se poate exprima și injurăturile ritualice ale câinilor lui, injurături la adresa oricui le spune că greșesc...
O problemă de mentalitate în România e viziunea de scurtă durată. Un lot care e la 90% nu ar trebui forțat, ci lăsat încă câteva luni să se termine. Obsesia cu câți kilometri se termină în decembrie e foarte toxică, în opinia mea. -
RE: A6, DEx12 autostrăzi și drumuri express Oltenia
@mihai a spus în A6, DEx12 autostrăzi și drumuri express Oltenia:
UMB a reusit sa gestioneze foarte bine cresterea abrupta a companiei, ceea ce este admirabil. Daca ar fi mentinut un ritm plin pe toate santierele simultan, compania ar fi intrat in colaps, pentru ca logistica ar fi fost nesustenabila.
In plus, compania trebuie sa existe si dupa ce se termina santierele. Nu poti angaja o structura de zeci de mii de oameni pentru doar 4 ani, dupa care sa-i dai afara. Nu doar ca nici compania n-ar faca fata la un asemenea efort, dar s-ar crea in cascada niste probleme sociale si economice foarte mari.
In plus nu e nicio tragedie daca nu se inaugureaza toate tronsoanele noi inainte de 31 decembrie 2024, o data cat se poate de arbitrara. Pentru o lucrare de infrastructura cu durata de viata de 50 - 100 de ani sunt complet irelevante cateva luni in plus sau in minus la inaugurare.
Ceea ce e important este ca in urmatoarele 12 luni se vor inaugura ~250km de autostrazi si drum expres ceea ce este extraordinar pentru Romania.
Exact pe tema asta am scris și eu pe API. Dacă am avea o viziune mai lungă de șase luni (adică nu am gândi ca niște triburi africane), am descoperi că urmează o explozie de deschideri.
După calculele mele, în 2023, 2024 și 2025 (trei ani), vom realiza 420 de kilometri. Am spus că e o revoluție.Normal, răspunsurile au fost: guvern prost, e revoluția ta, mai prostule, noi nu avem spitale, piste de biciclete...
Mai rămânea doar să spună: mor copii de foame în Africa, oricum vine apocalipsa climatică și murim toți. -
RE: A7, A8 - autostrăzi si drumuri express zona Moldovei
@vancouver Cred că e un timp record pentru un pod. Și aici, și la Buzău. Dacă dau în trafic la Buzău în februarie, este foarte bine.
Interesant că în România recordurile de viteză le fac „firmele fără capacitate.”
-
RE: A1, A0, A2 - coridor principal vest-est Nadlac-Sibiu-Pitesti-Bucuresti-Constanta
@vancouver Pe forumul PUM, unde PNRR e religie și fostul ministru un zeu pentru că a reușit performanța de a aduce PNRR, am întrebat cât % e nerambursabil și nimeni nu a răspuns. De atunci am bănuit că ceva e putred. Da, dobânzile sunt mai mici, dar să spui că „pierdem bani” din PNRR e clar o minciună grosolană. Incredibil cât suntem de mințiți.
-
RE: A7, A8 - autostrăzi si drumuri express zona Moldovei
@vancouver
Sper ca forumul vostru să fie un succes.
Din păcate, API a ajuns să fie doar portavocea unui partid care dorește cu orice preț să fie la guvernare. Atmosfera pe forumul lor a devenit toxică și nu mai are nicio legătură cu un forum de infrastructură.
De aceea mi-am făcut cont aici, unde văd că se discută cu adevărat despre autostrăzi. -
RE: A7, A8 - autostrăzi si drumuri express zona Moldovei
@vancouver O, ce veste bună! Ușor, ușor ne apropiem de Suceava.
Dacă semnează în februarie/martie cu 6 luni de proiectare, ajung la sfârșitul anului 2025 să înceapă lucrările, poate și începutul anului 2026. UMB o să fie mai liber atunci; sincer, eu aș vrea să câștige ei.
-
RE: A7, A8 - autostrăzi si drumuri express zona Moldovei
@vancouver a spus în A7, A8, A9 - autostrăzi si drumuri express zona Moldovei:
Iar in cazul cocoasei de la Focsani vedem clar efectul unei utilitati care blocheaza, acea LEA de pe breteaua de legatura DN2 - DN2D, de langa podul peste calea ferata. O firma obraznica gen Pizza s-ar fi prelevat de acea situatie si nu ar fi deschis nimic. Sau WeBuild, care s-au fript cu deschiderea prematura a podului peste Dunare si acum nu vor sa dea drumul la drumul de legatura Jijila si nici la podul peste CF din capatul dinspre Braila - desi evident ambele sunt 100% gata. Dar nu dau drumul cata vreme nu au receptia pe tot lotul, cu tot cu podul mare.
Cum era sa se preleveze si UMB in mod obraznic de astfel de chichite? Sau la unii acceptam asa cu jumatate de gura atitudinea asta obraznica, dar la altii nu doar ca nu apreciem deschiderea mult inainte de termen a cocoasei de la Focsani, ci mai si incercam sa inducem ideea ca prelungirea de termene nu este justificata si ca au depasit termenul!
Aproape toate țările din lume își promovează companiile și le susțin. Nu poți fi o țară bogată fără să ai companii puternice. Se pare că la noi, de îndată ce o companie se dezvoltă, trebuie distrusă, iar un anumit ONG pare că face din aceasta subiectul principal.
Au primit extensii pe tronsonul Ploiești - Buzău. Nicio problemă. Când a primit UMB, însă, a izbucnit imediat isteria. Nimeni nu explică de ce, dar se subînțelege că ar fi vorba de corupție. "Aceste extensii nu sunt clar valabile". La întrebarea „de ce?”, răspunsul este doar un șir de injurii și replica „tu nu vezi?”.
-
RE: A7, A8 - autostrăzi si drumuri express zona Moldovei
@vancouver
Da, cred că ar fi mai bine să aștepte finalizarea tronsonului Ploiești - Buzău. Câteva luni nu reprezintă mult, mai ales pentru a evita tot felul de cârpeli. Din păcate, nici populația nu pare să înțeleagă și insistă pentru deschiderea în decembrie, nici televiziunile nu fac eforturi să explice situația, așa că probabil se va forța deschiderea în decembrie.Oricum, în primăvară vom avea aproximativ 130 de kilometri funcționali din A7, ceea ce reprezintă deja 40% din distanța până la Pașcani. Dacă în 2025 reușim să finalizăm lotul Nurol și dacă UMB ajunge cel puțin până la Adjud, tronsonul Adjud - București va transforma complet orice drum din Bacău, Iași și chiar Suceava spre Capitală.
Și, din nou, ceea ce este important pentru România este că saltul de la 1.000 de kilometri la 1.500 de kilometri de autostrăzi se va realiza mult mai repede, probabil undeva în 2026.
Latest posts made by mike_us
-
RE: A7, A8 - autostrăzi si drumuri express zona Moldovei
@PaulS Pentru 5 zile, pare un progres substanțial.
-
RE: A7, A8 - autostrăzi si drumuri express zona Moldovei
Super mobilizare! Mie nu-mi vine să cred că, în curând, vom avea 40% din autostrada până la Pașcani gata (130 de kilometri). O mare realizare pentru România!
-
RE: A1, A0, A2 - coridor principal vest-est Nadlac-Sibiu-Pitesti-Bucuresti-Constanta
@vancouver a spus în A1, A0, A2 - coridor principal vest-est Nadlac-Sibiu-Pitesti-Bucuresti-Constanta:
Din surse demne de incredere, dorinta = planul WeBuild este sa dea drumul la circulatie pe 16 decembrie. Desigur numai Bascov-Baiculesti.
Crezi că au și capacitatea să termine în doar 2-3 săptămâni, cât a mai rămas din anul acesta?
-
RE: A7, A8 - autostrăzi si drumuri express zona Moldovei
@mihai Ceea ce mi se pare clar este că mobilizarea este bună și nu le va mai lua mult. Dacă nu se finalizează anul acesta, cu siguranță nu va mai dura mult anul viitor. Cel mai probabil, maxim pina în februarie.
-
RE: A1, A0, A2 - coridor principal vest-est Nadlac-Sibiu-Pitesti-Bucuresti-Constanta
Cu acești 10 kilometri, trecem de jumătate din A0 dată în folosință. Să sperăm că se mai adaugă și cei 18 kilometri ai Aktor până la mijlocul anului viitor.
-
RE: A1, A0, A2 - coridor principal vest-est Nadlac-Sibiu-Pitesti-Bucuresti-Constanta
@vancouver Da, se vede luminița de la capătul tunelului. Loturile 4 și 5, fără emoții, în următorii 2 ani, să zicem. A0 sud se inchide la anul sigur.
Dacă începe și aici, deja încep să visez la Constanța - Nădlac, chiar și cu o mică „gaură” pe lotul 2.
De unde credeți că va veni TBM-ul (bănuiesc că îl aduc de la altă lucrare)? Există șanse să vedem bucățile TBM sosind în primăvara lui 2025? -
RE: A6, DEx12 autostrăzi și drumuri express Oltenia
@vancouver Dacă acești 13 kilometri sunt într-un stadiu avansat (ultima filmare a fost acum câteva luni deci nu stiu care e stadiul actual), înseamnă că, anul viitor, UMB nu va avea nevoie de foarte mulți oameni aici pentru a termina până în vară. Greșesc?
-
RE: A7, A8 - autostrăzi si drumuri express zona Moldovei
@mihai a spus în A7, A8 - autostrăzi si drumuri express zona Moldovei:
@vancouver foarte buna analiza Economica .
Pentru mine in ordinea descrescatoare a certitudinii sunt asa:
- A0 intre A3 si DN2 (descarcare A0/DN2) - 100% in 2024
- A1 Bascov - Baiculesti - 90% in 2024
- A7 Ramnicu Sarat - Focsani - 75% in 2024
- A7 Dumbrava - Mizil - 75% in 2024, cu circulatie pe un singur fir la Cricovul Sarat
- A7 Mizil - Spataru - 60% in 2024, cu inchiderea circulatiei pe DJ102H si DJ103R si cu circulatie restrictionata partial pe A7 la Nodul Clondiru (DJ203C)
Cat priveste statistica pe ani (foarte buna, multumesc!) intai de toate nu cred ca vreodata Anca Boagiu s-a gandit ca o sa o numeasca cineva "doamna de fier a autostrazilor"
Altfel, recordul din 2012 va fi depasit ori anul acesta, ori, daca nu, atunci sigur in 2025.
Treaba este insa ca acesta va fi varful, proabil pentru totdeauna. O data ce Romania va trece de 1500km de autostrazi, ritmul de constructie va scadea din nou sub 100km / an si probabil chiar sub 50km / an dupa 2030.
Dacă reușim primele trei, ar însemna:
- 10 kilometri pe A0
- 15 kilometri pe A1
- 36 de kilometri pe A7
Adică încă 61 de kilometri peste cei 114 pe care îi avem astăzi, ceea ce ar însemna 175 de kilometri, dacă am calculat corect. Asta ne-ar duce deja la 1.260 de kilometri. Și există șanse foarte mari ca, anul viitor, să atingem borna de 1.500 de kilometri. Mie mi se pare excelent.
-
RE: A6, DEx12 autostrăzi și drumuri express Oltenia
Câți kilometri au rămas de finalizat pe DEx12? Aproximativ 12 kilometri pe lotul 4 și 2 kilometri pe lotul 1?
-
RE: A7, A8 - autostrăzi si drumuri express zona Moldovei
@daniel22_22 a spus în A7, A8 - autostrăzi si drumuri express zona Moldovei:
@mike_us : Poate vroiai să spui Ploiești-Buzău lot 1. BZ-F lot 1 (adică podul) nu are șanse anul ăsta.
Da, mă refeream la lotul 1 Ploiești-Buzău, am corectat.
Dar si Buzău-Focșani este aproape gata; probabil va fi finalizat în februarie sau martie. Să sperăm că și Nurol va finaliza legătura.