Forum Construim România
    • Categorii
    • Recente
    • Taguri
    • Populare
    • Utilizatori
    • Grupuri
    • Înregistrare
    • Autentificare
    1. Acasă
    2. mike_us
    M
    Deconectat
    • Profil
    • Îi urmărește pe 0
    • Urmărit de 0
    • Subiecte 0
    • Mesaje 276
    • Grupuri 0

    mike_us

    @mike_us

    340
    Reputație
    6
    Vizualizări
    276
    Mesaje
    0
    Urmărit de
    0
    Îi urmărește pe
    S-a Înregistrat
    S-a conectat ultima oară

    mike_us Oprește urmărirea Urmărește

    Best posts made by mike_us

    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      @snake69fast a spus în A7 Ploiești - Bacău - Suceava:

      Sunt contestatii depuse pe Pascani - Suceava Lotul 1

      Nu am găsit nicio informație online care să indice existența unei contestații.
      Probabil că se poate semna contractul.
      După 2026, UMB va avea de lucru în zona de nord a Moldovei, atât la A7 Pașcani – Suceava, cât și la A8.
      Personal, este o situație care mă bucură.

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      M
      mike_us
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      AUTOSTRADA A7 #327 Focsani-Bacau loturi 1, 2 si 3 | Stadiu lucrari 14-15.04.2025

      AUTOSTRADA A7 #327 Focsani-Bacau loturi 1, 2 si 3 | Stadiu lucrari 14-15.04.2025
      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      M
      mike_us
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      Super mobilizare! Mie nu-mi vine să cred că, în curând, vom avea 40% din autostrada până la Pașcani gata (130 de kilometri). O mare realizare pentru România!

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      M
      mike_us
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      @vancouver Cam asta se întâmplă când amesteci "ONG-urile" și "estimările independente" cu politica. Rezultatul este o mizerie partizană.
      Și nu e vorba doar de ura pe care au generat-o în societate, ci și de informațiile false aruncate tot anul, cum ar fi întârzieri catastrofale pe A7, fără nicio precizare clară despre ce înseamnă „catastrofale” pentru ei – șase luni, trei ani...? La acestea se adaugă acuzații grave, precum faptul că licitațiile ar fi trucate pentru UMB sau că extensiile de timp ale UMB sunt ilegale. Într-un stat civilizat, astfel de acuzații s-ar fi lăsat cu procese costisitoare.

      La sfârșitul anului, când ar fi putut să recunoască elegant că au greșit termenele, au ales calea prostească, susținând până în ultimul moment că lotul 3 este imposibil de finalizat. Când nici asta nu a mai funcționat, au început o campanie întreagă despre lipsa calității... În fine, o adevărată etalare de penibil și prostie, până la urmă.

      Din punctul meu de vedere, API și-a pierdut credibilitatea și mă îndoiesc că voi vedea vreo schimbare în bine anul viitor.

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      M
      mike_us
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      AUTOSTRADA A7 #328 Bacau-Pascani loturi 1, 2 si 3 | Stadiu lucrari 15.04.2025

      AUTOSTRADA A7 #328 Bacau-Pascani loturi 1, 2 si 3 | Stadiu lucrari 15.04.2025
      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      M
      mike_us
    • RE: A6, DEx12 autostrăzi și drumuri express Oltenia

      @gruia88 Așa zic și eu. UMB deja a trecut de vârf, unde parcă avea peste 400 de kilometri în lucru. Acum sunt la 370 și au 100-110 kilometri aproape gata (Buzău - Focșani și DEx 12). Deci vor ajunge la 270 la începutul lui 2025. Dar nu vor sta degeaba în 2025, și e posibil ca, spre sfârșitul anului 2025, să coboare sub 200 și să fie nevoiți să liciteze alte tronsoane.

      Din punctul meu de vedere, discuția despre „lipsa de capacitate” cu care API și-a ocupat tot anul arată doar lipsa de viziune pe termen lung.

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      M
      mike_us
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      Filmarea realizată de Răducu pe tronsonul Ploiești-Buzău, Lot 1 Dumbrava - Mizil, 11.12.2024.

      https://www.youtube.com/watch?v=9T3PKOFydqc

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      M
      mike_us
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      Continuarea maratonului lui Răducu: Autostrada A7 Ploiești-Buzău, Lot 2 Mizil-Pietroasele | Stadiul lucrărilor la data de 11.12.2024.

      https://www.youtube.com/watch?v=bQLb23crIaQ

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      M
      mike_us
    • RE: Estimări, prognoze, pariuri

      @casio Îndrăznesc să mă amestec și eu în discuție.

      Să știi că mulți dintre noi nu avem o vendetă personală în privința PUM. Cu atât mai mult, nu avem „manie și intransigență proletară” împotriva lor. Dar este normal să fim revoltați de minciună, ipocrizie și agresivitate.
      Personal, am urmărit PUM timp de 5-6 ani și chiar am apreciat informațiile pe care le furnizau, precum și comunitatea care s-a format în jurul lor. Totuși, lucrurile s-au schimbat mult în rău în ultimii 2-3 ani. Mulți oameni deștepți și moderați au plecat, iar calitatea informației a scăzut.

      Consider că datoriile unui ONG veritabil ar fi: să informeze publicul corect, să fie independent politic și economic pentru a putea fi imparțial.
      Pentru partea de informare, cred că cel mai important eveniment este realizarea unui volum semnificativ de autostrăzi: (2023: 80 km, 2024: 200 km și, foarte probabil, 2025: 200 km+). Adică 500 de kilometri în 3 ani, într-o țară care făcea o medie de 40 de kilometri pe an. Fără a avea „ochelari roz” sau a lăuda un guvern care a făcut multe lucruri foarte prost, informația corectă este că este o mică revoluție. PUM a esuat complet aici, pentru că de 2 ani prezintă o versiune în care nu merge nimic la nivel de autostrăzi în România, Grindeanu este un dezastru și doar dacă ar veni un alt ministru de la un anumit partid, lucrurile ar începe să meargă.
      La partea de independență, din punctul meu de vedere, au esuat și mai lamentabil, totul se învârte în jurul unor oameni care au fost la butoane și care, dacă nu se reîntorc la butoane, nimic nu merge. Chiar dacă realitatea îi contrazice flagrant. Pentru mine, au devenit mai degrabă biroul de presă al unui partid de 8-10% decât un ONG.

      Vorbești de libertatea de exprimare. Eu nu am văzut ca site-ul lor să fie închis sau ca domnul Ciurea să fie intimidat de organele statului. Ba din contră, numeroase televiziuni și ziare i-au preluat estimările, chiar și atunci când erau greșite. Dar am văzut pe domnul Ciurea și un grup radical de pe forum atacând pe oricine nu era de acord cu opiniile lui. Un exemplu este Răducu P. Drum, doar pentru faptul că a afirmat că Buzău - Focșani se va deschide anul acesta, ceea ce s-a întâmplat. A fost înjurat, deși a ajutat PUM cu filmări, donații... Și, din nefericire, mulți alții au fost înjurați și dați afară de pe forum pentru motive hilare. Deci, chiar PUM nu pare să aprecieze libertatea de exprimare.

      Pentru România este important nu numai să construiască autostrăzi, dar și ca o bună parte din acestea să fie realizate de firme românești. Nicio țară din lume nu poate fi prosperă doar din consum, este nevoie de încurajarea firmelor locale. Ori, în 2018-2019, situația era total dezechilibrată împotriva firmelor românești. Și atunci PUM nu părea deloc deranjat de asta. Eu consider ridicarea unei firme puternice românești (că se cheamă UMB sau dacă era alta) un lucru pozitiv pentru România și îmi doresc să se mai ridice încă 1-2 firme românești. Și ca să ne înțelegem, această ridicare a UMB nu s-a produs prin atribuire directă de la guvern. Ci tot prin legile pieței, unde UMB a concurat și a oferit cel mai mic preț din piață. Deci un win-win.

      În încheiere, aș vrea să spun că prea ușor ne refugiem în niște argumente de genul „se termină democrația dacă nu ești de acord cu ce spunem noi”, „înaltelor directive ale comisarilor UE zic așa” sau „nu ai mâncat salam cu soia” (pentru cei care nu își mai amintesc, Ion Iliescu a spus asta pentru cei care nu trăiseră în România). Haideți să rămânem cu picioarele pe pământ și să păstrăm proporțiile.

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      M
      mike_us
    • RE: Autostrăzi

      @vancouver a spus în A7 Ploiești - Bacău - Suceava:

      Firma bulgara Trace era sub presiune sa termine pana la final de 2024 (alegerile trecusera deja, ca multi tot ii dau cu alegerile), dar presiunea politica (...)

      Nu sunt doar alegerile. De vreo 7 ani, de când urmăresc ce se întâmplă în domeniul rutier din România, în fiecare noiembrie și decembrie apare isteria legată de câți kilometri de autostradă se vor deschide în acel an. De parcă ar fi esențial să inaugurăm în decembrie, și nu în martie sau aprilie.
      Tot ce contează este un hei-rup de moment, în loc să muncim constant. Parcă nu putem, ca popor, să avem o viziune pe un interval de timp mai lung.

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      M
      mike_us

    Latest posts made by mike_us

    • RE: A6, DEx12 autostrăzi și drumuri express Oltenia

      @mihai Vorbim de aproape 4 ore de condus continuu doar pe autostradă.
      Iar anul acesta se mai adaugă și legătura Adjud – București – Constanța.
      Rețeaua prinde contur, și dacă lucrurile merg bine, în următorii 3 ani am putea avea o rețea rutieră funcțională.

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      M
      mike_us
    • RE: A6, DEx12 autostrăzi și drumuri express Oltenia

      @vancouver a spus în A6, DEx12 autostrăzi și drumuri express Oltenia:

      Dupa parerea mea, tinand cont si de sapt libera 19-25.05, la inceput de iunie vor avea grinzile sus la intersectia DX12 - A1, dupa care le mai trebuie cam o luna sa termine complet. In rest la 15.06 (cand incepe urmatoarea lor sapt libera) vor fi 99% gata (restul in afara nodului) si deja vor putea reduce mult personalul angrenat pe acest proiect.

      Probabil dare in trafic intre 1 si 10 iulie.

      Și probabil tot în perioada respectivă se va închide complet și A0 Sud.
      Vara asta vom avea Craiova – Constanța legate, cred că sunt peste 400 de kilometri de autostradă și drum expres fără întrerupere.

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      M
      mike_us
    • RE: A1 - Nădlac-Timișoara-Sibiu-Pitești-București

      @vancouver Este foarte bine că UMB își formează propriile echipe de tunel, pentru că, fără îndoială, le vor fi necesare pe A8.
      Să pui pe picioare o companie de o asemenea amploare ia timp, dar consider că pariul este deja câștigat.
      UMB este deja o firmă foarte puternică și cred că, anul acesta, avem șanse mari să vedem din nou în jur de 100 km de autostradă deschiși circulației sub semnătura lor.

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      M
      mike_us
    • RE: A0 și DNCB, centuri București

      @vancouver Ar trebui să fie Lotul 1 Nord? Ar fi perfect să înceapă și ultimul lot.

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      M
      mike_us
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      @rockband a spus în A7 Ploiești - Bacău - Suceava:

      trebuie sa intram la slabit si la facut economie

      Cred că, de anul trecut, au mai rămas vreo 3 kilometri din cei 4 pentru lotul 1 al UMB, deoarece o parte s-a deschis odată cu drumul de legătură. Acești kilometri erau la nivel de asfalt de luni bune. Iar după cum arată șantierul, suntem de acord că UMB termină podul în 2-4 săptămâni.
      Întrebarea mea era mai degrabă dacă au mai rămas lucrări în jurul autostrăzii – parcări, alte amenajări – sau dacă va fi 100% gata în iunie, să zicem.

      Fără să caut prea mult, bănuiam că NU există nicio sursă serioasă. Sunt destul de bătrân și am trăit în comunism, așa că știu ce înseamnă propaganda.
      Timp de doi ani, pe un anumit forum și pe multe canale de YouTube, am avut parte de o isterie constantă: că totul se duce de râpă dacă un anumit partid nu e la putere.
      De două zile, pe aceleași canale de YouTube, cam aceiași useri ne anunță apocalipsa.
      Minte-mă o dată – să-ți fie rușine; minte-mă de două ori – să-mi fie rușine.

      Sunt de acord că „trebuie să intrăm la slăbit și la făcut economie”, dar asta nu e o problemă de un an, ci de ani de zile? Dar cum rămâne cu poveștile care ni se spuneau? Că România e în cel mai bun moment al ei și că o să curgă laptele și mierea? Nu cumva aceiași politicieni care ne-au condus în ultimii 10 ani (aș zice chiar mai mult) și care acum ne anunță apocalipsa, ne spuneau cu totul altceva doar acum câteva luni?

      @SwatKat Eu aș paria cu tine că nu se oprește nimic pe A7. Poate că unele lucrări vor fi prioritizate în defavoarea altora, dar nu se va opri nimic. O să vedem în câteva luni cine are dreptate.

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      M
      mike_us
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      @SwatKat a spus în A7 Ploiești - Bacău - Suceava:

      @daniel22_22 : posibil, insa pana atunci citesc ca Unb opreste lucrul mai peste tot…

      Poți să furnizezi un link către o sursă credibilă? Întreb pentru că, din păcate, suntem campioni la dezinformare și circ.

      @vancover Deci, pe Buzău–Focșani au mai rămas doar podul și câțiva kilometri de finalizat, care probabil vor fi gata undeva prin iunie?

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      M
      mike_us
    • RE: A1 - Nădlac-Timișoara-Sibiu-Pitești-București

      AUTOSTRADA A1 Margina - Holdea vazuta din dumper

      AUTOSTRADA A1 Margina - Holdea vazuta din dumper
      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      M
      mike_us
    • RE: A1 - Nădlac-Timișoara-Sibiu-Pitești-București

      @rockband Răducu a făcut grosul filmărilor de pe A7 și anul trecut. Chiar neobosit omul!
      Îmi permit să citez opinia lui despre lotul acesta:

      „Utilaje noi și performante, ingineri bine pregătiți, consultanți cu multă experiență, personal dornic de perfecționare – o să iasă treabă bună. Viitorul sună bine în materie de tuneluri rutiere. Cu această impresie am plecat de acolo ieri.”

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      M
      mike_us
    • RE: A1 - Nădlac-Timișoara-Sibiu-Pitești-București

      @Iulian
      În general, încerc să nu fac off-topic, dar o să încerc să explic mai bine ce am vrut să spun în postarea precedentă.
      Suntem în aceeași situație — și eu sunt plecat din România de 20 de ani (o perioadă scurtă în Europa de Vest, apoi mai spre vest, în California).
      Pentru a mă informa despre cum evoluează infrastructura din România, am petrecut vreo 7 ani pe forumul PUM, așa că pot spune că înțeleg destul de bine subiectul.

      PUM a fost inițiat de un grup apropiat de USR, unul dintre fondatori fiind Drulă. În momentul în care acesta a ajuns la guvernare, o parte dintre „șmecherii” forumului au fost cooptați în minister printre care și Cosma. După ieșirea USR cu scandal de la guvernare, forumul a luat-o complet razna. Dincolo de informațiile utile, două idei au devenit dogme:

      • Totul e un dezastru până nu ne întoarcem noi la butoane.
        Anul trecut, deși s-a atins un record absolut de kilometri de autostradă inaugurați, unii se dădeau de ceasul morții să demonstreze că albul e, de fapt, negru.
      • Orice face UMB, nu poate fi bine.
        La început se spunea că e imposibil să fie gata Buzău–Focșani în 2024. Acolo m-am contrazis cu tovarășul Ciurea — eu afirmam, cu un an înainte, că în 2024 va fi gata acel tronson, iar în 2025–2026 celelalte două. Se pare că am avut dreptate, chiar și în fața marelui „specialist”.

      Când realitatea i-a izbit ca un tren, în loc să recunoască faptul că au greșit, au schimbat placa: nu e bine că nu sunt gata DEx12, A0 și alte proiecte. Iar dacă se finalizează și acelea, cu siguranță că autostrăzile făcute de UMB se vor prăbuși în doi ani, că sunt de calitate îndoielnică — pentru că „așa știu ei sigur”.

      Confirm și eu ce spui: oameni perfect normali au fost dați afară de pe forum doar pentru că au avut curajul să spună că „monarhul” e gol. Pe mine nu m-au dat afară, dar m-am săturat de atâta propagandă. După 7 ani de activitate, am renunțat complet — nu am mai intrat pe forum din decembrie 2024.

      Ca să închei cu PUM: am căutat pe internet CV-ul „monarhului” — poți face și tu acest exercițiu. Dacă informațiile găsite sunt corecte, e pur și simplu o glumă. Un om fără nicio legătură cu domeniul construcțiilor și, din perspectiva mea de inginer, cineva care nu a avut niciun job care să-l califice să dea lecții despre infrastructură sau dezvoltare. Un costum gol, promovat de anumite grupuri de influență.

      Și ca să lămuresc și acest aspect: nu cred deloc că licitațiile sunt trucate. Vorbim și de fonduri europene, nu cred că am fi lăsați să atribuim contracte unei firme românești doar pentru că „așa vrem noi”. UMB a câștigat pentru că a oferit cel mai bun preț. Bineînțeles, nimeni nu discută despre milioanele economisite în urma acestor contracte, sau despre faptul că o firmă românească plătește taxe în România și oferă locuri de muncă pentru mii de români. Asta pare să nu intereseze pe nimeni.

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      M
      mike_us
    • RE: A6, DEx12 autostrăzi și drumuri express Oltenia

      @mihai Lățimea unei autostrăzi este de 26 de metri, iar cu spațiile adiacente cred că tot ar trebui să se încadreze sub 40 de metri.
      Era chiar necesar să existe și o pilă centrală? Nu se putea face direct cu grinzi de 40 de metri?

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      M
      mike_us