Forum Construim România
    • Categorii
    • Recente
    • Taguri
    • Populare
    • Utilizatori
    • Grupuri
    • Înregistrare
    • Autentificare
    1. Acasă
    2. mike_us
    M
    Deconectat
    • Profil
    • Îi urmărește pe 0
    • Urmărit de 0
    • Subiecte 0
    • Mesaje 510
    • Grupuri 0

    mike_us

    @mike_us

    1.0k
    Reputație
    28
    Vizualizări
    510
    Mesaje
    0
    Urmărit de
    0
    Îi urmărește pe
    S-a Înregistrat
    S-a conectat ultima oară

    mike_us Oprește urmărirea Urmărește

    Best posts made by mike_us

    • RE: A8 Tg. Mureș - Tg. Neamț - Iași - Ungheni Prut

      @PaulS

      Nu știu de când urmărești evoluția infrastructurii din România, așa că o să încerc să explic de ce cred că ideea aceasta nu este corectă.
      Între 2015 și 2021 (adică 7 ani), lista inaugurărilor arată așa: 32, 22, 18, 56, 43, 60, 29 de kilometri.
      Asta înseamnă o medie de doar 37–38 de kilometri pe an — o performanță modestă, ca să nu spunem rușinoasă.
      După 8 ani consecutivi în care nu s-a construit aproape nimic, era inevitabil ca piața să rămână fără firme cu capacitate reală.
      Nimeni nu investește în utilaje sau forță de muncă într-un sector atât de slab și impredictibil.
      Dacă te uiți pe mesajele PUM din 2021, chiar și din 2022, vei vedea că exista un consens: atingerea pragului de 100 de kilometri pe an părea un vis frumos, dar irealizabil.
      Cu 40 de kilometri pe an nu ajungeam nicăieri — ne-ar fi trebuit 25 de ani ca să atingem 2.000 de kilometri de autostradă, adică undeva în 2050. Îngrozitor.

      În jurul anilor 2021–2022 s-a făcut o încercare clară de a crește capacitatea pieței prin semnarea unui număr mult mai mare de contracte.
      Ritmul de atribuire a fost fără precedent.
      Problema a fost că nicio firmă din piață nu avea, la acel moment, capacitatea reală de a duce la capăt toate aceste lucrări.
      Desigur, firmele private se pot adapta, dar în lumea reală asta nu se întâmplă peste noapte.
      Trebuie cumpărate utilaje, angajați și integrați oameni — procese complexe, greu de înțeles pentru cei care „monitorizează” de la distanță, fără să fi lucrat vreodată în mediul privat sau în proiecte inginerești de anvergură.

      E ca la o fabrică ce produce 40.000 de mașini pe an și, dintr-o dată, i se cere să producă 200.000.
      În mod clar, vor urma 2–3 ani de întârzieri în livrare, în funcție de cât de repede poate fi scalată producția.
      Tu ce ai prefera: 40 de kilometri fără întârzieri sau 200 de kilometri cu 6 luni de „întârziere”?
      Oricine are cât de cât o înțelegere reală a fenomenului ar înțelege că numărul de kilometri livrați anual este mult mai important decât eventualele întârzieri.

      Așadar, în doar 2–3 ani, producția a fost scalată de 4–5 ori. Asta este, pur și simplu, fantastic.
      Dacă la 200 de kilometri pe an încă spunem că „nu avem capacitate”, atunci cum ai descrie anul 2021, cu doar 29 de kilometri? Catastrofă?
      UMB, între 2019 și astăzi, a crescut de la aproximativ 1.900 la în jur de 7.000 de angajați — o creștere de aproape 4 ori.
      Și asta fără să mai vorbim despre zecile (poate sutele) de utilaje cumpărate în această perioadă, ori despre experiența acumulată de managementul companiei după atâția kilometri de autostradă construiți.
      Sper că aceste cifre te ajută să înțelegi că așa-zisa „problemă a capacității” este, în realitate, un drob de sare — o temere exagerată, creată artificial, care ignoră complet realitatea din teren.
      Din punctul meu de vedere, cifrele acestea arată clar că scalarea pieței românești — nu doar a UMB — este deja un succes.

      Să ne uităm la întârzieri.
      Pe A7, unde UMB are grosul lucrărilor pe 3 tronsoane, în total aproximativ 240 de kilometri, primul tronson s-a terminat cu vreo 4 luni înainte de termen, al doilea cam la timp, iar al treilea cu aproximativ 6 luni întârziere.
      Dacă cineva știe puțină matematică — și am făcut acest calcul și la PUM — media întârzierilor este foarte mică.
      Și asta într-un proiect imens pentru România, realizat în contextul unei scalări semnificative a capacității pieței.
      Același exercițiu se poate face și pentru celelalte loturi ale UMB: încearcă să faci o medie a întârzierilor și vei vedea că matematica contrazice ideea unor întârzieri semnificative, cu atât mai puțin catastrofale.

      Ultima idee: hai să privim doar 12 luni în față, în primăvara/vara anului 2026.

      • A0, DEx12 și DEx6 probabil vor fi terminate toate anul acesta.
      • A7 va fi, în mare parte, finalizată.
      • A3 parte deja terminată, iar restul va ajunge la 90%.

      După cum vezi, scalarea capacității rezolvă singură problema.
      Care lot crezi că nu va avea resurse alocate în vara anului 2026?
      Problema nu este „lipsa capacității”, ci ce facem cu această capacitate 2026 / 2027.
      Provocarea reală este să continuăm să finanțăm capacitatea care deja s-a construit în ultimii ani.
      Faptul că farul călăuzitor al României în infrastructură nu poate să vadă nici măcar 12 luni înainte și continuă să repete aceleași idei limitate și rigide îmi spune foarte clar cât de „specialiști” sunt.

      postat în AUTOSTRĂZI
      M
      mike_us
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      Autostrada A7 | Focșani-Bacău Lot 1 | Segment Garoafa-Tișița | Stadiu lucrări la 19.10.2025 | UMB

      Autostrada A7 | Focșani-Bacău Lot 1 | Segment Garoafa-Tișița | Stadiu lucrări la 19.10.2025 | UMB
      postat în AUTOSTRĂZI
      M
      mike_us
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      @FMFM a spus în A7 Ploiești - Bacău - Suceava:

      frustrari personale

      În ultimele luni, @vancouver a făcut o treabă foarte bună explicând, pe înțelesul nespecialiștilor, ce s-a întâmplat atât la podul de la Buzău, cât și pe tronsonul Ploiești–Buzău.
      Și a reușit să o facă într-un ton echilibrat, fără istericalele specifice unui alt forum.
      Personal, tind să am mai multă încredere în părerea cuiva care a lucrat ca inginer constructor decât în a unui șomer de lux sau a unui IT-ist devenit politician — asta, dacă ne pasă măcar un pic de meritocrație.

      Dezgustul și revolta față de minciună și dezinformare nu au nimic de-a face cu „frustrările personale”.
      Pur și simplu, unii dintre noi am văzut suficient cât să înțelegem că scopul principal al unei anumite organizații nu este informarea corectă a publicului și nici dezvoltarea infrastructurii sau a firmelor românești.
      Scopul lor principal este propagarea intereselor unui anumit partid, grup dornic să ajungă la butoane in funcții bine plătite.
      Și eu cred că nu putem fi o societate sănătoasă atâta timp cât acceptăm ca astfel de organizații să fie formatori de opinie.

      Nu vreau să poluez forumul, așa că acesta va fi ultimul meu comentariu legat de PUM.
      Fiecare înțelege cât poate.

      postat în AUTOSTRĂZI
      M
      mike_us
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      Nu e departe momentul în care vom avea București – Adjud integral pe autostradă.
      Nu aș fi crezut acum 4-5 ani că o să se întâmple.

      postat în AUTOSTRĂZI
      M
      mike_us
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      Am făcut o listă a structurilor de pe loturile 1 și 2 Focșani–Bacău.
      Nu am inclus supratraversările și structurile sub 100 m.
      Dacă am omis ceva, pot adăuga ulterior, în funcție de eventualele observații.

      A7_Progress.png

      Deja avem 10% asfalt și 54% betonat.
      Următorul ca mărime e Putna (760 m) — probabil va fi betonat până la început de noiembrie, după care rămân doar structurile mai mici.
      Între Adjud și Tișița progresul e bun, iar mobilizarea pare excelentă.
      Până la sfârșit de decembrie nu cred că mai rămâne mare lucru pe loturile astea două.

      Aștept să văd și lotul 3 — dacă și acolo progresul e bun, putem avea speranțe mari pentru 2026.

      postat în AUTOSTRĂZI
      M
      mike_us
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      Autostrada A7 | Focșani-Bacău Lot 2 | Pasaj Domnești Târg | Pod Peste Râul Trotuș | 29.08.2025 | UMB

      Autostrada A7 | Focșani-Bacău Lot 2 | Pasaj Domnești Târg | Pod Peste Râul Trotuș | 29.08.2025 | UMB
      postat în AUTOSTRĂZI
      M
      mike_us
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      @MihaiD
      Da, și eu cred că termină într-o săptămână — am zis două, ca să nu avem surprize. (borduri ...)
      Mutarea spre Răcăciuni/Bacău se face treptat, pe măsură ce nu mai e nevoie de oameni la structurile mari - care deja sunt betonate.
      Cum zici și tu, o parte deja s-a mutat spre Răcăciuni/Bacău.

      Până la Răcăciuni am postat un tabel cu structurile — se vede că nu sunt prea multe, în afară de supra traversări.
      Când am spus „în jur de 17”, m-am referit că atunci o să fie aproape o mutare completă — doar câțiva oameni vor mai rămâne ici și colo între Focșani și Adjud.
      Nu cred în Răcăciuni anul ăsta, dar nici nu rămâne mare lucru pentru primăvară.

      Mie, personal, mi se pare că stăm bine pentru 2026.

      postat în AUTOSTRĂZI
      M
      mike_us
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      POD peste râul Buzău si bretelele de acces din nodul rutier cu DN2B 16.06.2025

      AUTOSTRADA A7 # 359 POD peste râul Buzău si bretelele de acces din nodul rutier cu DN2B 16.06.2025
      postat în AUTOSTRĂZI
      M
      mike_us
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      @Iulian Te referi la linkul pe care l-am postat, cu articolul despre amenda de la ISC?
      Da, băieții par foarte fericiți că s-a întâmplat ceva rău celor de la UMB.
      Atâta ură față de o firmă românească îmi depășește capacitatea de înțelegere.
      Probabil că, atunci când nu ești capabil să construiești nimic, îți rămâne doar satisfacția de a dărâma.

      postat în AUTOSTRĂZI
      M
      mike_us
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      Foarte frumos arată. Bravo, UMB! Bravo, Nurol!
      Probabil că pentru unii va fi surprinzător că nu se va dărâma când trec camioanele peste el.
      Așa cum nu sar bucăți de asfalt în parbrize pe Buzău – Focșani.

      postat în AUTOSTRĂZI
      M
      mike_us

    Latest posts made by mike_us

    • RE: A0 centura București la nivel de autostradă

      @Adrianb1 Dacă termină anul cu toate grinzile montate, anul viitor mai rămân doar cei aproximativ 700 de metri de pus predale, armat, betonat etc.
      Am văzut pe A7 anul acesta cât de repede poate UMB să facă etapa asta.
      @vancouver De curiozitate, sprijinele temporare se scot acum sau după ce se pun predalele si betonare? (pe sensul care e deja gata.)

      postat în AUTOSTRĂZI
      M
      mike_us
    • RE: A3 București-Brașov-Cluj Napoca-Borș și A10 Sebeș-Turda

      @vancouver Eu am rămas impresionat, în ultima filmare, de cât de repede au progresat la Românași.
      Din ce văd, cred că UMB vrea să termine tot ce se poate anul acesta, ca să nu lase prea mult pentru anul viitor.
      Urmează curând încă o filmare de la Infrastructure — o să vedem atunci.

      Și pe celelalte două loturi sunt deja aproape de 90%; probabil vor trece și acolo de 90% până se încheie anul.
      La anul, UMB o să se poată concentra pe Moldova — doar să fie bani.

      postat în AUTOSTRĂZI
      M
      mike_us
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      @Niros Eu mă refeream la cele de pe Buzău–Focșani: dacă mergi cu pasageri, e bună și o poză făcută de pasagerul tău.
      Eu aș fi interesat chiar și de o poză de calitate mai slabă — tot poți vedea în mare stadiul lucrărilor.
      Cum poți tu.
      Eu încă sper ca în vara lui 2026, poate spre toamnă, să înceapă să se deschidă și parcările, benzinăriile , spații de servicii pe A7.
      Să nu repetăm istoria A1.

      postat în AUTOSTRĂZI
      M
      mike_us
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      Am combinat tabelul meu cu datele de la @SkyScraper-Ro
      Am inclus și structurile cu 2 benzi (supratraversări), și pe cele cu 4 benzi.
      Progresul este din filmarea lui Răducu din 3 noiembrie.
      Structurile cu 2 benzi sunt pe fond verde — dacă aveți o idee mai bună de culori, pot schimba rapid.
      O să punem și pentru lotul 2 când apare filmarea lui Răducu sau Stef, dacă vi se pare util.

      Dacă e interesat cineva, pot recalcula și procentele de asfaltat, betonat etc.
      Orice like trebuie dat lui @SkyScraper-Ro — el a muncit mult mai mult ca mine.

      Progress_Nov_3.png

      postat în AUTOSTRĂZI
      M
      mike_us
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      @Niros Ar fi super dacă ai putea să pui niște poze cu spațiile de servicii când mai treci pe acolo.
      Nimeni nu filmează partea asta, deși cred că ar fi destui interesați să vadă starea actuală.

      @daniel22_22
      În ultima filmare de luni se vede că deja s-a început betonarea, iar din armare mai e foarte puțin.
      Podul nu e chiar așa de mare (380 m) — sâmbătă, minim un sens ar trebui să fie posibil, poate chiar amândouă.
      Suntem pe ultima sută de metri până la Adjud.
      Și mie mi se pare că UMB face tot ce se poate ca să dea drumul în decembrie.
      Imaginea cu cele două foreze stând și așteptând relocarea electrică spune tot.

      postat în AUTOSTRĂZI
      M
      mike_us
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      Pentru cei care merg pe Buzău – Focșani: știe cineva dacă mai e ceva de făcut la parcări sau alte lucrări din afara spațiului autostrăzii?
      Sau s-ar putea lansa în curând licitațiile pentru acele spații?

      În ritmul ăsta, o să avem în curând București – Adjud/Bacău complet, și chiar n-ar strica niște spații de odihnă, benzinării și alte facilități pe traseu.
      Undeva in vara lui 2026.

      postat în AUTOSTRĂZI
      M
      mike_us
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      @MihaiD
      Da, și eu cred că termină într-o săptămână — am zis două, ca să nu avem surprize. (borduri ...)
      Mutarea spre Răcăciuni/Bacău se face treptat, pe măsură ce nu mai e nevoie de oameni la structurile mari - care deja sunt betonate.
      Cum zici și tu, o parte deja s-a mutat spre Răcăciuni/Bacău.

      Până la Răcăciuni am postat un tabel cu structurile — se vede că nu sunt prea multe, în afară de supra traversări.
      Când am spus „în jur de 17”, m-am referit că atunci o să fie aproape o mutare completă — doar câțiva oameni vor mai rămâne ici și colo între Focșani și Adjud.
      Nu cred în Răcăciuni anul ăsta, dar nici nu rămâne mare lucru pentru primăvară.

      Mie, personal, mi se pare că stăm bine pentru 2026.

      postat în AUTOSTRĂZI
      M
      mike_us
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      Până pe 19 decembrie mai sunt vreo 7 săptămâni (inclusiv asta).
      În cam două săptămâni, adică în jur de 17 noiembrie, echipele de la structuri nu prea vor mai avea ce face între Focșani și Adjud.
      După aceea rămân săptămânile pentru hidroizolații, asfalt, marcaje și alte detalii de finisaj.

      Practic, fie că Focșani–Adjud se termină anul ăsta, fie că mai rămân 2–4 săptămâni de lucru în primăvară, e deja o chestiune de detaliu — la anul nu vor mai avea nevoie de forțe aici.

      După 17 noiembrie m-aș aștepta să-i vedem lucrând la supratraversările până la Răcăciuni și, poate, la câteva structuri spre Bacău.

      postat în AUTOSTRĂZI
      M
      mike_us
    • RE: A0 centura București la nivel de autostradă

      @oneLess
      Mersi, ai dreptate — am uitat că primele două sunt mai scurte (70 m, iar restul de 100 m).
      Deci acum putem spune că avem:
      13 × 2 = 26 (un sens complet)
      1 × 2 = 2, început pe celălalt sens.
      În total 28 din 52, dacă nu am greșit.
      Probabil o să înceapă să le asambleze la sol acum, că s-a făcut loc.

      postat în AUTOSTRĂZI
      M
      mike_us
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      @vancouver a spus în A7 Ploiești - Bacău - Suceava:

      @mike_us Nu stiu in ce masura e treaba noastra sa aflam de ce exista un decalaj asa de mare intre progres si plati. Interesul acesta trebuie sa-l aibe cel care are de primit banii. Stim ca in alte situatii a facut scandal legat de bani, deci stie sa-si apere interesul.

      Pe mine sincer discutia asta nu prea ma intereseaza. M-ar interesa doar daca ar bloca lucrarile si acest lucru trebuia sa-l reclame constructorul. Dar nu e cazul.

      A7 pana la Pascani are sanse reale sa fie gata in 2026. Asta e ce ma intereseaza.

      Aici văd lucrurile un pic diferit.
      Mi se pare o problemă care ar trebui să intereseze mai multă lume.
      Am mai spus și înainte: transparența statului în privința bugetului public ar trebui să fie ceva normal, nu o favoare.
      Nu poți spune că totul e OK când datele publice arată o cu totul altă realitate.

      Un alt aspect e că loturile astea 5 au finanțare 100% nerambursabilă.
      Și dacă e așa, pierderea acestor bani e și problema noastră, nu doar a unei firme private.
      Logic ar fi să fie cele mai prioritizate — la finanțare, exproprieri etc.
      Ori cifrele arată exact invers — e autostrada cu cele mai mari diferențe între progresul fizic și cel financiar.

      Să vedem camioanele trase pe dreapta și lucrările oprite e puțin probabil.
      Nicio firmă nu vrea asta; cel mai probabil, vor încetini ritmul ca să poată merge mai departe și să-și plătească oamenii și facturile.
      Oprirea o să vedem doar când situația scapă de sub control complet.
      E ca în declarațiile unui secretar de stat: „nu sunt facturi neplătite în termen” — ceea ce, în realitate, nu înseamnă că e bine, ci doar că încă nu a ajuns cuțitul la os.
      Și poate merită amintit că banii ăștia nerambursabili vin din alte programe PNRR ratate tot sub supravegherea acelorași politicieni.

      Dacă nouă nu ne pasă de adevăr, politicienii vor continua să ne servească aceleași minciuni.
      Vom avea aceeași presă subordonată partidelor și ONG-uri create de partide sau de o elită profitoare.
      Vom rămâne la fel de dezinformați, discutând pe baza supozițiilor în locul realității — și ne vom certa între noi pe subiecte minore.

      Și eu cred ca și tine că A7 (exceptând poate ultimul lot de lângă Pașcani, care oricum nu e pe granturi) se poate termina lejer în 2026.
      Am spus asta încă de la începutul lui 2024, când puțini credeau, și îmi mențin părerea — cu condiția ca finantarea să țină cât de cât pasul.
      Scuze de postul lung, dar e ultima dată când mai scriu pe tema asta.

      postat în AUTOSTRĂZI
      M
      mike_us