A1 - Nădlac-Timișoara-Sibiu-Pitești-București
-
@Iulian cred ca e o depedenta de aceeasi resursa pretioasa ca si pe A7: fierar-betonisti.
Pe deoparte, UMB e perfect capabila sa aduca respectivul viaduct de la stadiul actual la nivel de placa betonata in 3-4 luni. Pe de alta parte o astfel de mobilizare nu ar fi utila pentru ca oricum lucrarile la tunel nu pot fi finalizare inainte de vara viitoare. De asta progresul la structuri e lent, cu putine echipe.
E mult mai importanta concentrarea resurselor pe A7. Foarte probabil asta a si fost cauza mobilizarii record pe DX12 L4 si finalizarea in termen neasteptat de scurt a pasajului DX12 peste A1. Iar acum vedem o mobilizare similara pe A0 N4.
De asta inclin sa cred ca pana la final de 2025 vor aparea grinzi pe viaductul de la intrarea in tunelul de la Holdea, dar evolutia nu va fi spectaculoasa pana in primavara viitoare.
-
Mie nu mi se pare progresul la structuri lent aici
-
Eu nu prea am priceput din discursul ministrului Pâslaru daca tronsonul asta rămâne în PNRR sau nu. Dacă rămâne probabil ca este cel mai important tronson ce rămâne de terminat. Eu cred că anul viitor va fi criminal pt UMB pe Margina -Holdea, viaductul lung, 4 galerii de tuneluri si toate cu necesar imens de fierari - betonisti.
-
Rămâne în PNRR și costurile vor fi decontate 100% prin PNRR, fără bani de la bugetul României. Se va stabili un target realist, gen 70% gata în 31.08.2026. Restul o să rămână pe PT.
-
@vancouver Am auzit ceva asemănător în declarațiile noului ministru — că va fi acoperit 100%.
Dacă se confirmă, ar fi o veste extraordinară!
Știi cumva dacă și A3 va fi în aceeași situație? (3 loturi UMB 40 km)Din Programul Transport 2021–2027 s-a consumat deja ceva?
Am găsit o listă cu proiectele din PT 2021–2027, dar parcă nimic nu e terminat încă.
Dacă îmi permiți o sugestie: ar fi grozav dacă ați putea deschide un thread dedicat finanțărilor. Cred că ar fi de interes pentru mulți. -
Autostrada A1 Sibiu Pitesti lot2 Boita Cornetu lucrari Boita 15 07 2025
IOAN ADRIAN GICA
-
Poți deschide chiar tu un subiect nou pe tema finanțărilor. Deși ceva în direcția asta avem deja :
Legat de A3, a fost scos din PNRR.
-
Autostrada A1, Sibiu - Pitesti. Lot4 Tigveni - Curtea de Arges. PORR 20.07.2025
BabaDog
-
Cristian Pistol :
Lucrări pe secțiunea 2 (Boița Cornetu) a autostrăzii Sibiu-Pitești (A1)!
Antreprenorii turci (Mapa-Cengiz) lucrează acum la mai multe viaducte de pe traseu.
În ultimele zile au fost instalate 36 de grinzi pe trei deschideri ale viaductului 1 in zona kilometrul 13.
Se lucrează și la elevațiile pilelelor pe care se va sprijini deschiderea principală în lungime de 140 m.
Pentru viaductul 2, km 14, localitatea Boita, se execută piloții forati.
La viaductul 5, tot în zona localității Boita, constructorii se apropie de finalizarea excavatiilor pentru fundația directă a pilei 2.
Urmează armarea radierelor.
Una din pile va avea o înălțime de 40 m, iar suprastructura metalică a tablierului, sprijinită pe această pilă, va fi montată prin lansare din ambele capete ale viaductului 5.
-
Absolut jenant, la 3 ani jumate de semnarea contractului nu e gata PT-ul, au autorizate 5 viaducte din 48 si 1 tunel din 7.
Iar Pistol cu o nesimtire de de neimaginat de prezinta maretele realizari. -
Nu vreau sa imi luati de rau aceasta postare, dar cred ca in contextul constrangerilor bugetare o intarziere de 2 ani pe lotul 2 nu este o problema. Cel mai urgent este lotul 3 pentru a putea beneficia complet de loturile 4 si 5 si a scapa definitiv de zona Calimanesti. Din pacate nici lotul 3 nu are PT complet si AC. Cred ca ar trebui sa ne asteptam la niste claim-uri de la Webuild pentru SF-ul nasol pe baza caruia au licitat.
-
@daniel22_22 pe lotul 3 proiectul e finalizat si aprobat, dar e necesara reviziuirea AM care depinde de Mapa.
Legat de ce e mai prioritar sau nu, eu nu sunt de acord ca e acceptabila o intarziere de 2 ani pe lotul 2 pt ca este deja intarziat lotul cu 2 ani. Iar legat de utilitatea lui e ft mare, nu cred ca e zi fara accident pe traseul DN7 paralel cu lotul 2. -
@daniel22_22
Nu cred că pe forumul asta cineva ia de rău o postare și nici nu o te atace nimeni pentru ceea ce crezi.
Este clar că pe tronsonul asta ca și pe tronsonul 2 o sa ne așteptăm la întârzieri serioase. Studiul de fezabilitate a fost cum a fost. Nu a făcut nimeni foraje in zona muntoasa, se știa deja. Constructorul și-a asumat niste riscuri, schimbări de proiect vor apare și este normal sa fie plătite de beneficiar atâta vreme cât sunt justificate. Ca și extensiile de timp, atâta vreme cât constructorul dovedește că are mobilizarea prevăzuta in contract.
Dar dacă Mapa vine cu 400 de oameni să facă cel mai complex tronson de autostradă atunci am niste dubii cu privire la voința/capacitatea lor de a termina contractul.