Cristian Pistol tot legat de A1 CdA:
Best posts made by rockband
-
RE: Lucrări de reabilitare sau construcție căi ferate
Fata de alte coridoreli, aici avanseaza binisor.
-
RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava
@daniel22_22 Da, se pare ca pe 20.12 deschideri pe A7 pe toate fronturile, si Bz-Fcs lot 3, si Pl-Bz lot 1+2. Informatii de la @vancouver .
-
RE: A1 - Nădlac-Timișoara-Sibiu-Pitești-București
o deschidere utila doar pentru traficul local
-
RE: A6, DEx12 autostrăzi și drumuri express Oltenia
In momentul publicarii anuntului de licitatie in SICAP / SEAP, conform legii, sursa de finantare trebuie sa fie deja stabilita pentru 100% din suma de proiect. Din acel moment banii trebuie inclusi in buget.
Asadar o amânare pe motiv ca nu sunt bani nu este legal posibila. Si nici nu am auzit vreodata sa se fi intamplat asta in Romania in ultimii 50 de ani, de cand traiesc eu. Asa ca nu stiu de unde vine mereu si mereu iarasi aceasta presupunere. Autoritatile (atat politicienii, cat si functionarii publici superior) au tot interesul sa se laude cu demararea unui nou proiect, iar in prima faza se face proiectarea care costa fix nimic, deci nu afecteaza bugetul. Si GARANTAT nu freaca pe nimeni cum o sa se descurce Romania in 2027 cu banii, cand drumul asta express o sa intre efectiv in executie.
Amanarile la depunere sunt cauzate de cererile potentialilor ofertanti, care vor timp sa-si faca ofertele. Amanarile la desemnarea castigatorilor sunt determinate de birocratie si mai ales de faptul ca ne dam singuri cu stangul in dreptul cu diverse criterii altele decat pretul. Pana se analizeaza dureaza. Si apoi apar si motive de contestii in plus.
-
RE: A6, DEx12 autostrăzi și drumuri express Oltenia
A6 Craiova - Severin lot 1:
– Asocierea CONCELEX SRL (lider) – CONSTRUCTII ERBASU SA – X-WAY INFRASTRUCTURE SRL –(România)
– Asocierea GOTT STRASSE S.R.L. (lider) – DANLIN XXL S.R.L. – EUROCERAD INTERNATIONAL S.R.L. – PERFECT CONSULT EUROPE S.R.L. – PATSTROY VDH EAD – BITUMINA GMBH BULGARIA EOOD (România – Bulgaria)
– Asocierea NUROL CONSTRUCTION S.A. (lider) – NUROL INSAAT VE TICARET A.S. (România – Turcia)
– Asocierea OZALTIN INSAAT TICARET VE SANAYI A.S. (lider) – STRADE BAUUNTERNEHMUNG SRL – INFRAVIS S.R.L. (Turcia – România)”,Sunt primii 10,5 km de la DX12 spre vest.
-
RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava
Da, progresul este excelent pe Focsani - Adjud. Au inceput sa traga tare, desi inca sunt puncte de lucru in care nu lucreaza nimeni.
As indrazi sa avansez septembrie 2025 ca prognoza de deschidere Focsani - Adjudul Vechi, complet, dintr-o bucata.
Probabil ulterior cu aceeasi oameni vor ataca si Adjudul Vechi - Bacau Sud, ajungand pe final de an pe la 50%-60% si cu partea asta, cu finalizare prin vara 2026.
-
RE: Economie
Aceste rezultate spectaculoase as zice au un numitor comun: STABILITATEA CURSULUI DE SCHIMB.
Inflatie inainte si inapoi, cresterea salariilor si pensiilor etc... toate in lei. Cu 10% medie anuala in ultimii 5-7 ani. In timpul asta cursul a ramas aproape constant, poate a pierdut 10%.
Ori asta nu se poate decat daca tara este stabila, solida, investitorii straini continua sa vina. Si continua sa vina numai daca sunt convinsi ca isi vor recupera toti banii cu care vin si in plus mai si castiga ceva. Daca insa vehiculam idei gen "nationalizare" etc... nu doar ca nu mai vin de frica sa nu li se ia banii, dar pleaca si cei veniti pana acum. Cand pleaca au nevoie de euro sau dolar si vor pune presiune pe curs, la in nivel la care o va lua razna.
Evident si afacerile in care au investit se vor duce naibii. Deci pe de o parte cursul o ia razna si pe de alta parte oameni multi o sa-si piarda locul de munca, statul o sa aibe incasari reduse. Si nici nu o sa se poata imprumuta.
Tot ce am cladit se va destrama in clipe. Daca asta ne dorim, daca vrem saracie - dar sa fie a noastra - nu trebuie decat sa continuam pe drumul suveranitatii.
-
RE: Autostrăzi
Nu sunt bani in 2025. Se vor opri toate finantarile, chiar si pe PNRR e oabla.
-
RE: Buget, fonduri europene, finantarea infrastructurii de transport
Caile ferate, cenusareasa clasei.
Latest posts made by rockband
-
RE: Autostrăzi
Vesti bune pentru 2 noduri rutiere noi, pe A1 si A3 nu departe de Bucuresti. CAB decide sa intoarca decizia CNSC si sa respinga toate contestatiile, asa ca se poate semna cu BogArt.
-
RE: Statistică rutieră
@razvantu Da, asa este. In majoritatea tarilor UE, cum spune @vancouver , politia este fizic cvasi-invizibila. Dar daca mergi mereu prea repede, tot timpul "la aspiratie", incalci diverse reguli, riscul sa fi oprit de un politist in civil sau sa primesti niste amenzi acasa este foarte mare.
Si in Romania sunt multi care o patesc, nu e sat fara câini complet, dar parca tupeul are alte dimensiuni. Nu sunt 5% obraznici, ci 50%. Si asta conteaza enorm.
Mai e ceva ciudat in Romania: permisul se suspenda doar la depasire de 50 km/h peste viteza legala. Adica in oras baga tata 90 la ore fara teama. In Austria sau Franta sau Germania devii repede pieton la 90 la ore in localitate. In Elvetia mai lasi si cateva sute sau mii de franci la faza asta (functie de venituri). In Elvetia aproape toti merg indarjit cu maxim 6-7 km/h depasire , hai 10. Si daca ii presezi nu trec de limita asta. De ce oareeeeee? Treci in Italia, toti, dar aproape toti soferii care in Elvetia se cramponau de 125-129 km/h, zburda imediat cu 145-150. Iarasi, de ce oareeeee? Repet: aceeasi soferi, aceleasi masini, cum treci granita. Adica de la depasire max. 10 trec instant la depasire max. 20. Cu mentiunea ca in Italia se circula cu 140-150 si cand e cate o limitare la 90-100. Cu cat mergi mai spre sudul Italiei limitarile sunt mai severe si soferii le ignora mai de-al dracu`.
Asa ca una peste alta, macar in localitate, permisul ar trebui luat nu la depasire 50, ci la depasire 30 la ora peste limita. Cred ca masura asta va avea efecte imediate. Iar la depasire 20 in localitate amenda trebuie sa fie deja zdravana.
-
RE: DX-uri zona Galați - Brăila si DR21 Brăila-Slobozia-Călărași
Cam slaba miscarea la podul peste Siret.
-
RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava
Da, progresul este excelent pe Focsani - Adjud. Au inceput sa traga tare, desi inca sunt puncte de lucru in care nu lucreaza nimeni.
As indrazi sa avansez septembrie 2025 ca prognoza de deschidere Focsani - Adjudul Vechi, complet, dintr-o bucata.
Probabil ulterior cu aceeasi oameni vor ataca si Adjudul Vechi - Bacau Sud, ajungand pe final de an pe la 50%-60% si cu partea asta, cu finalizare prin vara 2026.
-
RE: Lucrări de reabilitare sau construcție căi ferate
Fata de alte coridoreli, aici avanseaza binisor.
-
RE: Centuri rutiere
Indicatori in pregatire la guvern pentru varianta Baia Mare. 11,5 km, 2+2 benzi (latime 19m, deci nici macar drum express, care din cate stiu are 21m, autostrada 26, autostrazi in Germania 2x2 dupa normativul nou din 2020: 29m).
-
RE: A6, DEx12 autostrăzi și drumuri express Oltenia
A6 Craiova - Severin lot 1:
– Asocierea CONCELEX SRL (lider) – CONSTRUCTII ERBASU SA – X-WAY INFRASTRUCTURE SRL –(România)
– Asocierea GOTT STRASSE S.R.L. (lider) – DANLIN XXL S.R.L. – EUROCERAD INTERNATIONAL S.R.L. – PERFECT CONSULT EUROPE S.R.L. – PATSTROY VDH EAD – BITUMINA GMBH BULGARIA EOOD (România – Bulgaria)
– Asocierea NUROL CONSTRUCTION S.A. (lider) – NUROL INSAAT VE TICARET A.S. (România – Turcia)
– Asocierea OZALTIN INSAAT TICARET VE SANAYI A.S. (lider) – STRADE BAUUNTERNEHMUNG SRL – INFRAVIS S.R.L. (Turcia – România)”,Sunt primii 10,5 km de la DX12 spre vest.
-
RE: Bihor
Habar n-am nici eu, dar ce zici de asta:
https://forum.construim-romania.ro/topic/36/infrastructura-de-transport-in-lume
sau creezi un subiect nou gen "Firme si companii in constructii".
-
RE: A6, DEx12 autostrăzi și drumuri express Oltenia
Amanarile din lipsa banilor se manifesta cu totul altfel: firma construieste, emite facturi. Plata facturilor intarzie. Firma incepe sa reduca ritmul de lucru. Se mai adauga o luna, plata nu vine, firma incepe sa aibe probleme cu cash-flowul, pleaca subantreprenorii, nu mai poate cumpara materiale, santierul se blocheaza. Functie de puterea financiara, mai repede la firme mici, sau mai tarziu la firme gigant gen Strabag sau UMB (caz concret in 2012, cand Ponta a oprit toti banii la toate proiectele cand a preluat puterea de la MRU, atunci 2 firme au continuat totusi pe banii lor si ulterior i-au primit la presiuni sau dupa procese sau pur si simplu dupa ce au reinceput sa vina banii: Strabag si UMB). Unii dau faliment in astfel de situatii, gen in 2012 firma care lucra la centura Suceava si ca atare santierul a fost abandonat atunci.
Incepand din 2015-2016 nu s-a mai intamplat ca statul sa nu plateasca la timp facturile pentru lucrari de infrastructura mare.
Niciodata nu am vazut insa ca cineva din interiorul statului sa stea sa se gandeasca cu 2-3 ani inainte, ca nu o sa fie bani, asa ca hai sa mai amanam licitatia acum...