Cristian Pistol tot legat de A1 CdA:
Best posts made by rockband
-
RE: A7, A8 - autostrăzi si drumuri express zona Moldovei
@daniel22_22 Da, se pare ca pe 20.12 deschideri pe A7 pe toate fronturile, si Bz-Fcs lot 3, si Pl-Bz lot 1+2. Informatii de la @vancouver .
-
RE: A1, A0, A2 - coridor principal vest-est Nadlac-Sibiu-Pitesti-Bucuresti-Constanta
o deschidere utila doar pentru traficul local
-
RE: A6, DEx12 autostrăzi și drumuri express Oltenia
In momentul publicarii anuntului de licitatie in SICAP / SEAP, conform legii, sursa de finantare trebuie sa fie deja stabilita pentru 100% din suma de proiect. Din acel moment banii trebuie inclusi in buget.
Asadar o amânare pe motiv ca nu sunt bani nu este legal posibila. Si nici nu am auzit vreodata sa se fi intamplat asta in Romania in ultimii 50 de ani, de cand traiesc eu. Asa ca nu stiu de unde vine mereu si mereu iarasi aceasta presupunere. Autoritatile (atat politicienii, cat si functionarii publici superior) au tot interesul sa se laude cu demararea unui nou proiect, iar in prima faza se face proiectarea care costa fix nimic, deci nu afecteaza bugetul. Si GARANTAT nu freaca pe nimeni cum o sa se descurce Romania in 2027 cu banii, cand drumul asta express o sa intre efectiv in executie.
Amanarile la depunere sunt cauzate de cererile potentialilor ofertanti, care vor timp sa-si faca ofertele. Amanarile la desemnarea castigatorilor sunt determinate de birocratie si mai ales de faptul ca ne dam singuri cu stangul in dreptul cu diverse criterii altele decat pretul. Pana se analizeaza dureaza. Si apoi apar si motive de contestii in plus.
-
RE: Economie
Aceste rezultate spectaculoase as zice au un numitor comun: STABILITATEA CURSULUI DE SCHIMB.
Inflatie inainte si inapoi, cresterea salariilor si pensiilor etc... toate in lei. Cu 10% medie anuala in ultimii 5-7 ani. In timpul asta cursul a ramas aproape constant, poate a pierdut 10%.
Ori asta nu se poate decat daca tara este stabila, solida, investitorii straini continua sa vina. Si continua sa vina numai daca sunt convinsi ca isi vor recupera toti banii cu care vin si in plus mai si castiga ceva. Daca insa vehiculam idei gen "nationalizare" etc... nu doar ca nu mai vin de frica sa nu li se ia banii, dar pleaca si cei veniti pana acum. Cand pleaca au nevoie de euro sau dolar si vor pune presiune pe curs, la in nivel la care o va lua razna.
Evident si afacerile in care au investit se vor duce naibii. Deci pe de o parte cursul o ia razna si pe de alta parte oameni multi o sa-si piarda locul de munca, statul o sa aibe incasari reduse. Si nici nu o sa se poata imprumuta.
Tot ce am cladit se va destrama in clipe. Daca asta ne dorim, daca vrem saracie - dar sa fie a noastra - nu trebuie decat sa continuam pe drumul suveranitatii.
-
RE: Autostrăzi
Nu sunt bani in 2025. Se vor opri toate finantarile, chiar si pe PNRR e oabla.
-
RE: Buget, fonduri europene, finantarea infrastructurii de transport
Caile ferate, cenusareasa clasei.
-
RE: A6, DEx12 autostrăzi și drumuri express Oltenia
Interesante informatii si e bine ca se face SF. Din pacate nu ajung banii si pentru A6 in zona grea, cu tunel. Maxim Filiasi - Drobeta si Lugoj - Caransebes se pot face in urmatorii 15 ani. Dar si astea sunt cu semnul ?
-
RE: Autostrăzi
Schengen uraaa. Pana nu vad nu cred, cam asa am patit si eu. Spre Ungaria era clar ca o sa fie bine, dar la Giurgiu-Ruse parca mi-era teama de cozi absurde la taxa de pod sau mai stiu eu la ce. Dar pare acceptabil. Bine, deocamdata acceptabil, pentru ca DIN PACATE de luni 13.01 reincep lucrarile la pod pe partea bulgara si va fi iarasi jale.
Latest posts made by rockband
-
RE: Bihor
Habar n-am nici eu, dar ce zici de asta:
https://forum.construim-romania.ro/topic/36/infrastructura-de-transport-in-lume
sau creezi un subiect nou gen "Firme si companii in constructii".
-
RE: A6, DEx12 autostrăzi și drumuri express Oltenia
Amanarile din lipsa banilor se manifesta cu totul altfel: firma construieste, emite facturi. Plata facturilor intarzie. Firma incepe sa reduca ritmul de lucru. Se mai adauga o luna, plata nu vine, firma incepe sa aibe probleme cu cash-flowul, pleaca subantreprenorii, nu mai poate cumpara materiale, santierul se blocheaza. Functie de puterea financiara, mai repede la firme mici, sau mai tarziu la firme gigant gen Strabag sau UMB (caz concret in 2012, cand Ponta a oprit toti banii la toate proiectele cand a preluat puterea de la MRU, atunci 2 firme au continuat totusi pe banii lor si ulterior i-au primit la presiuni sau dupa procese sau pur si simplu dupa ce au reinceput sa vina banii: Strabag si UMB). Unii dau faliment in astfel de situatii, gen in 2012 firma care lucra la centura Suceava si ca atare santierul a fost abandonat atunci.
Incepand din 2015-2016 nu s-a mai intamplat ca statul sa nu plateasca la timp facturile pentru lucrari de infrastructura mare.
Niciodata nu am vazut insa ca cineva din interiorul statului sa stea sa se gandeasca cu 2-3 ani inainte, ca nu o sa fie bani, asa ca hai sa mai amanam licitatia acum...
-
RE: A6, DEx12 autostrăzi și drumuri express Oltenia
In momentul publicarii anuntului de licitatie in SICAP / SEAP, conform legii, sursa de finantare trebuie sa fie deja stabilita pentru 100% din suma de proiect. Din acel moment banii trebuie inclusi in buget.
Asadar o amânare pe motiv ca nu sunt bani nu este legal posibila. Si nici nu am auzit vreodata sa se fi intamplat asta in Romania in ultimii 50 de ani, de cand traiesc eu. Asa ca nu stiu de unde vine mereu si mereu iarasi aceasta presupunere. Autoritatile (atat politicienii, cat si functionarii publici superior) au tot interesul sa se laude cu demararea unui nou proiect, iar in prima faza se face proiectarea care costa fix nimic, deci nu afecteaza bugetul. Si GARANTAT nu freaca pe nimeni cum o sa se descurce Romania in 2027 cu banii, cand drumul asta express o sa intre efectiv in executie.
Amanarile la depunere sunt cauzate de cererile potentialilor ofertanti, care vor timp sa-si faca ofertele. Amanarile la desemnarea castigatorilor sunt determinate de birocratie si mai ales de faptul ca ne dam singuri cu stangul in dreptul cu diverse criterii altele decat pretul. Pana se analizeaza dureaza. Si apoi apar si motive de contestii in plus.
-
RE: A7, A8 - autostrăzi si drumuri express zona Moldovei
Interesante info, multam.
-
RE: Centuri rutiere, inclusiv DNCB
In Turcia e jale economic, salariile s-au dus de la peste 1000 € la sub 500 in constructii, multumita politicilor suveraniste ale marelui suveran de acolo. Nu ne vindem tara. Asta apropos de imitatori care-si doresc acelasi lucru. Au avut inflatie peste 70% si cursul a luat-o razna.
Asa ca Nurol si altii pot aduce forta de munca ieftina de acolo, care la noi se bucura daca incaseaza salarii duble sau triple. Sunt sanse bune sa faca treaba la noi.
-
RE: Autostrăzi
Schengen uraaa. Pana nu vad nu cred, cam asa am patit si eu. Spre Ungaria era clar ca o sa fie bine, dar la Giurgiu-Ruse parca mi-era teama de cozi absurde la taxa de pod sau mai stiu eu la ce. Dar pare acceptabil. Bine, deocamdata acceptabil, pentru ca DIN PACATE de luni 13.01 reincep lucrarile la pod pe partea bulgara si va fi iarasi jale.
-
RE: Buget, fonduri europene, finantarea infrastructurii de transport
Caile ferate, cenusareasa clasei.
-
RE: Brasov
Investitii masive in sport, dar inca mai e mult pana departe...