A7 Ploiești - Bacău - Suceava
-
@Adrianb1 In caz ca uitam, termenele limita pentru tragerea granturilor pe loturile din PNRR sunt in august 2026, in conditiile in care volumul de lucru este inca uriaș și nu se stie cand anume va permite vremea sa se tureze motoarele la iesirea din iarna.
Prin urmare, tin pedala pe accelerație sa faca un număr cât mai mare de lucrari cât le permite vremea. -
@trismegistul eu zic sa iei filmarile din toamna asta si sa numeri de cate ori nu vezi balti,mocirla si ud. toamna asta a fost ploioasa in draci, saptamanal cateva zile ploioase si nici nu apuca sa se traga apa din balti ca o lua iara. aici nu a gresit Scriosteanu. daca nu se opreau ploile de fix o saptamana erau mari dubii azi cu finalizarea.fereastra asta de liniste meteo a permis reluarea hidroizolarii; ia uite cum era podul peste Trotus acum o saptamana si gandeste daca se mai termina cu ploi zilnice; nici Putna nu era gata.
-
-
Foarte bine
-
@trismegistul Nu am uitat de termen, dar suna ciudat ca se focuseaza pe Adjud-Racaciuni cand urmatoarea deschidere va fi probabil Adjud-Bacau, nu Adjud-Racaciuni. Nu ma asteptam sa ia concediu, dar sa lucreze pe toata distanta Adjud-Bacau, aia ma mira.
-
@Adrianb1 UMB gandeste intr-un fel, tu gandesti altfel.
-
@Adrianb1 Poate incearca o fortare pana la Racaciuni? Stiu ca pare (cam) imposibil si ma gandesc ca autostrada inchisa de la Adjud ii ajuta mult la logistica... daca ii ajuta sa tina inchisa, eu sunt de acord.
-
@SwatKat Pana la Racaciuni acum vreo saptamana erau cateva viaductela care inca nu erau puse toate grinzile. Nu ca n-ar fi frumos sa fie direct pana la Racaciuni, dar parca ar fi prea de tot sa ajunga de la grinzi la "gata de trafic" in 2 saptamani.
-
@Victoras Nu, gandim la fel dar eu nu am acces la informatiile la care au ei acces. Sunt singur ca managerii lor de proiect calculeaza cum e optim sa lucreze, noi doar ghicim ce se intampla acolo. Doar vazut din afara nu prea e clar ce se intampla, ca Racaciuni e "a bridge too far" pentru anul asta, daca stii vorba.
@swatkat , nodul de la Racaciuni ca si cap de linie de autostrada e o pacoste cu calea ferata si satul intre nod si DN2. O sa fie ok ca nod intermediar, dar nu vrei sa descarci A7 in el decat daca ai boala si pe soferi, si pe sateni.
-
acum o saptamana pe Adjud-Racaciuni parca mai era o singura structura care necesita grinzi pe o deschidere (la fosta balastiera) si inca un pod cu o deschidere care avea nevoie de armare si suprabetonare. In rest mai multe poduri care necesitau hidroizolatie si asfalt. Nimic grav. Poate ca sunt deja asfaltate sau vor fi cel putin partial pana de Craciun.
-
Pana la Adjud Nord e deja cam gata, sunt vreo 3k oameni care bibilesc ultimele pregatiri acolo, după spusele lui Scrio. Restul doar nu o sa între în concediu, mi se pare normal sa lucreze spre Nord.
-
Au o organizare ceas UMBistii.
-
@mihai Da, era mai mult ca speranta desarta, ca stiu ca nodul ala e mic si va fi cu probleme. Si asa cum am zis, daca ii ajuta sa o tina inchisa pentru a eficientiza transportul de materiale etc de la baza lor de acolo, prefer cateva luni asa si deschidere integrala in August.
Ca asta e obiectivul, nu? sa nu pierdem finantarea din Pnrr.. -
Adjud - Bacău se va deschide integral, nu pe bucăți, undeva în aprilie , maxim mai 2026.
-
@vancouver O decizie perfecta. Intre Adjud si Racaciuni este doar Sascut-ul. Sa speram ca in perioada asta sunt si soferii mai cumpatati si nu moare nimeni pana la deschidere. Acum sper ca UMB are deja pregatita armatura pentru Racaciuni-Bacau. Am observat in anii anteriori ca se iese la legat preponderent in vara. Personal imi imaginez ca se sta in hala primavara si se pregateste armatrura incepand cu vara la teren. Daca e asa ar insemna ca pana la bacau trece de Mai. La Nord de Bacau si mai grav. Pana la Bacau sunt 2 treceri peste M500 iar pana la Sabaoani mai este o trecere peste DN 2 si peste Raul Moldova. Nu sunt multe structuri mari. Dar si masajele, podetele, noduri etc. (peste 20) mananca timp si manopera.
-
@Azzl
Pe L3 Focsani-Bacau o mare parte a radierelor sunt deja turnate. La fel foarte multe armaturi pt pilele podurilor sunt acolo, sunt si unele pile deja turnate, unele podete casetate deasemenea. Asta inseamna ca nu se pleaca de la zero. Mare parte din terasamente sunt deja facute pe L3 Fc-Bc si L1/L2 Bc-Ps. L3 din Pascani-Bacau este clar foarte in urma dar nu este esential pt PNRR.
Deci nu este ca si cum ar pleca de la zero. Pleaca clar cu un avantaj fata de cum era Fc-BC unu si doi. si este clar ca niste resurse se mai pot libera de pe A3 sau A0, chiar daca sunt putini tot se mai aduna. -
@Iulian Departe de mine gandul ca ar pleca de la 0. Nu la sta m-am referit. La nivel de suprastructura este de munca. Terasamentele mare parte par a fi la cota de balast stabilizat. Totusi sa speram la cat mai mult. Sa ocolim in viteza (si mai in siguranta) spre Bucuresti -Roman, Adjud, Focsani, Buzau etc...este perfect .In 2027 ma duc la mare pe la bucuresti ca sa merg 500 km legat pe Autostrada :)
-
Si, ca sa umbresc putin bucuria ca se deschide si scapam de Adjud, iar citesc titlul mare scris pe Hotnews ca e "Risc de calitate mediocră", ghici ciuperca cine zice asta.
-
@SwatKat Timpul o sa ne arate. Deocamdata inafara de o alunecare de vegetal la terasament pe DX12 si cateva tasari in zona structurilor nu am auzit de catastrofe la UMB pe zona de Autostrazi.
Bun. Tragica a fost moartea celor 4 muncitori. Zilele trecute cred s-au facut 2 ani. Si accidentul din zona Buzau. Dumnezeu sa-i ierte.
In rest.... de unde rasare isteria asta? -
UMB e unul din etaloanele calității pe drumurile de mare viteză în RO. Prostiile rostogolite de echipa de "atotcunoscători" în virgule ..se pare că a prins. Dealul liliecilor e încă top , A3 Buc-Ploiești , la fel. Unii să compare amplele lucrări de consolidare de pe A3 , ale UMB ...cu lotul Impregilo , spre exemplu. Care ...nu are nici măcar șanțuri de preluare a apelor în zona viaductului , pe părțile culeilor.
Au mai dat și ei greș pe alocuri. E imposibil să nu și greșești. Dar remediază. Ați văzut că în multe cazuri folosesc și grile geotextile ptr consolidarea taluzurilor(pământul vegetal)??? Acum?? Și experiența mai învață . Ptr că nu poate fi totul prevăzut. E o optimizare între soluții tehnice și posibilități financiare. Altora le-a plecat taluzul cu parte din terasament ...și fără ploi ..și nu mai făcea nimeni scandal. Și nu sunt puși drept etichetă de calitate slabă. Din contra ..le fac plecăciuni.