Forum Construim România
    • Categorii
    • Recente
    • Taguri
    • Populare
    • Utilizatori
    • Grupuri
    • Înregistrare
    • Autentificare

    A7 Ploiești - Bacău - Suceava

    Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI
    3.0k Mesaje 108 Posters 1.0m Vizualizări 11 Watching
    Se încarcă mai multe mesaje
    • Vechi la Noi
    • Noi la Vechi
    • Most Votes
    Răspunde
    • Răspunde ca subiect
    Login pentru a răspunde
    Acest subiect a fost șters. Doar utilizatorii cu privilegii pentru moderarea subiectelor îl poate vedea.
    • daniel22_22D Deconectat
      daniel22_22
      ultima editare de

      Ne explică cineva, vă rog, cum se face hidroizolația? Dacă văd acel “nisip”, ca nu știu ce e, înseamnă ca e aplicată? Sau chestia aia gri aplicată cu pistolul se pune peste “nisip”? Mulțumim

      M 1 Reply Last reply Răspunde Citează 5
      • M Deconectat
        MARIVS @daniel22_22
        ultima editare de

        ^^^

        Cand vedeti muncitorii pe poduri, nisipul pe care il arunca din mana nu este hidroizolatie.
        Ordinea corecta e asa: mai intai se toarna betonul podului si se lasa curat si uscat, apoi se aplica hidroizolatia lichida gri cu pistolul, care este stratul care opreste apa.
        Dupa ce hidroizolatia s-a uscat, se arunca cu mana nisip sau granule speciale, care protejeaza hidroizolatia pana vine stratul de asfalt si uneori ajuta la aderenta asfaltului.
        Nu trebuie neaparat sa fie aruncat cu mana, se poate imprastia si cu site, strecuratoare sau utilaje speciale, important e sa acopere uniform hidroizolatia.

        1 Reply Last reply Răspunde Citează 8
        • vancouverV Conectat
          vancouver
          ultima editare de vancouver

          Nu cunosc in detaliu acest tip de hidroizolatie, dar cred ca principiul este urmatorul: intai se aplica substanta lichida (membrana hidroizolanta lichida), apoi se da cu nisipul special peste. Apoi se repeta si se mai pune un strat. Posibil in total 3 straturi. Astfel vedem dat cu nisip peste membrana si in alte momente cu membrana peste nisip. Nisipul creste rezistenta fizica si se poate apoi circula pe ea cu utilaje, de ex. pentru asfaltare.

          Exemplu de produs folosit: https://www.rasina-epoxidica.ro/cumpara/vopsea-hidroizolanta-epoxi-bitum-izocor-ht-5-5-kg-1079

          Railway fan. But motorways have to be done first!

          1 Reply Last reply Răspunde Citează 8
          • I Deconectat
            Iulian
            ultima editare de

            De la AI citire:
            Broadcasting sand onto a liquid-applied waterproofing membrane on a bridge deck provides a mechanical key to ensure a strong bond with the final asphalt overlay and acts as a protective layer, allowing site traffic before paving.
            Purpose of the Sand Layer
            The primary functions of the sand (aggregate) broadcast are:
            Enhancing Adhesion: The sand creates a roughened surface profile that interlocks with the asphalt overlay, forming a mechanical and chemical bond. This is crucial for preventing delamination and premature failure of the asphalt under heavy, dynamic bridge traffic loads.
            Shear Key Development: The aggregate acts as a "shear key," which improves the interlayer shear strength between the membrane and the asphalt, ensuring the layers act as a composite system.
            Protection: The hardened, sand-covered membrane is protected from damage (e.g., from construction equipment or site traffic) before the final asphalt layer is applied.
            UV Resistance (if applicable): Some systems may use sand to provide UV protection for the membrane before the final surfacing is put down.
            Application Procedure

            G 1 Reply Last reply Răspunde Citează 5
            • G Deconectat
              gruia88 @Iulian
              ultima editare de

              @Iulian a spus în A7 Ploiești - Bacău - Suceava:

              De la AI citire:
              Broadcasting sand onto a liquid-applied waterproofing membrane on a bridge deck provides a mechanical key to ensure a strong bond with the final asphalt overlay and acts as a protective layer, allowing site traffic before paving.
              Purpose of the Sand Layer
              The primary functions of the sand (aggregate) broadcast are:
              Enhancing Adhesion: The sand creates a roughened surface profile that interlocks with the asphalt overlay, forming a mechanical and chemical bond. This is crucial for preventing delamination and premature failure of the asphalt under heavy, dynamic bridge traffic loads.
              Shear Key Development: The aggregate acts as a "shear key," which improves the interlayer shear strength between the membrane and the asphalt, ensuring the layers act as a composite system.
              Protection: The hardened, sand-covered membrane is protected from damage (e.g., from construction equipment or site traffic) before the final asphalt layer is applied.
              UV Resistance (if applicable): Some systems may use sand to provide UV protection for the membrane before the final surfacing is put down.
              Application Procedure

              De la AI citire:

              Aplicarea nisipului pe o membrană hidroizolatoare aplicată în stare lichidă pe un tablier de pod oferă o cheie mecanică pentru a asigura o aderență puternică cu stratul final de asfalt și acționează ca un strat protector, permițând traficul de șantier înainte de pavare.

              Scopul Stratului de Nisip
              Funcțiile principale ale nisipului (agregatului) aplicat sunt:

              Îmbunătățirea Adhesiunii: Nisipul creează un profil de suprafață rugos care se îmbină cu stratul de asfalt, formând o legătură mecanică și chimică. Acest lucru este crucial pentru prevenirea delaminării și a cedării premature a asfaltului sub sarcinile grele și dinamice de trafic ale podului.

              Dezvoltarea unei Chei de Forfecare (Shear Key): Agregatul acționează ca o "cheie de forfecare", care îmbunătățește rezistența la forfecare între straturi (membrană și asfalt), asigurând că straturile funcționează ca un sistem compozit.

              Protecție: Membrana întărită și acoperită cu nisip este protejată de deteriorări (de exemplu, de la echipamentele de construcție sau traficul de șantier) înainte de aplicarea stratului final de asfalt.

              Rezistență la UV (dacă este cazul): Unele sisteme pot utiliza nisipul pentru a oferi protecție UV membranei înainte de aplicarea suprafeței finale.

              1 Reply Last reply Răspunde Citează 3
              • J Deconectat
                johnmdx
                ultima editare de

                Este hidroizolatie cu poliuree (formata din izocianat si poliamina ce este amestecata la cald). Peste stratul ce este aplicat prin sprayere se mai aplica un strat de poliuree cu aplicare la rece care se aplica cu trafaletul/racleta avand rol de protectie la UV, iar peste aceasta se arunca nisipul pentru a avea aderenta cu urmatorul strat.

                1 Reply Last reply Răspunde Citează 8
                • R Deconectat
                  rt25 @mike_us
                  ultima editare de

                  @mike_us ce voiam eu sa atrag atentia e ca guvernul anterior a angajat multe cheltuieli fara acoperire, si au avut nevoie sa subfinanteze totul in buget... Si ce e cel mai ironic e ca aproape le-a "tras-o" fix unora cu care aveau o relatie speciala.
                  Nu vreau sa fac politica, dar s-a promis 1 covrig pe 10 loturi. Nu uitati ca Buzau-Focsani era intrafic din 2024 si s-au platit facturi si in 2025 cu duiumul. Deci mecanismul era cumva... acceptat.

                  I 1 Reply Last reply Răspunde Citează 3
                  • I Deconectat
                    Iulian @rt25
                    ultima editare de

                    @rt25 cred ca au fist promisi 10 covrigi pt 10 loturi si a fost dat 1 covrig pt 3 loturi. Pt restul loturilor a fost gaura de la covrig. Plastic vorbind...

                    R Duta CD M 3 Replies Last reply Răspunde Citează 3
                    • R Deconectat
                      rt25 @Iulian
                      ultima editare de rt25

                      @Iulian da, voiam sa zic ca in loc de 1 covrig per lot, s-a bugetat 1 covrig per 10 loturi. Si pentru restul de 9 s-a vrut a se pupa inelul covrigarului... cam asa e situatiunea...

                      1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                      • Duta CD Deconectat
                        Duta C @Azzl
                        ultima editare de

                        @Azzl Bine ai zis!

                        1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                        • Duta CD Deconectat
                          Duta C @Iulian
                          ultima editare de Duta C

                          @Iulian probabil UMB a lucrat pe banii lui destul până a zis , stop.

                          1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                          • M Conectat
                            MihaiD @Iulian
                            ultima editare de

                            @Iulian Problema e că s-au luat bani și de la aprozar, nu doar de la alte sortimente de covrigi, ca să fie bani să se achite alea 10 loturi de covrigi. Ori tu, secretar de stat la covrigărie, nu poți sa defilezi ca și cum n-ai habar de asta. Sunt două variante: chiar n-ai habar, deci nu mai poza în atotstiutor, că e penibil efectiv, sau ai habar, deci ești canalie. Nu văd altă variantă acum.

                            Duta CD 1 Reply Last reply Răspunde Citează 3
                            • Duta CD Deconectat
                              Duta C @MihaiD
                              ultima editare de

                              @MihaiD Se știa și la alimentară și la tutungerie că nu sunt bani. Nu știau cum să mai scoată cămașa. Trăiască PNRR, fondurile europene ! Atâta incompetență la covrigărie nu am văzut demult. Să nu fii în stare să faci niste licitatii bine ca sa iei banii....

                              1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                              • I Deconectat
                                Iulian
                                ultima editare de

                                Delir total pe forumul amicilor noștri, au început ca mai in primăvara sau anul trecut pe Bz-Fc cu contestarea recepțiilor. Va mai aduceti aminte cand ziceau ca sunt camioanele goale pe podul de la Bz?
                                Acuma se întreabă "" filozofic" (citeste tendențios)daca se fac controale de calitate pe loturile UMB inainte de recepție.
                                Pentru geniile carpatine, ce-or face ăștia aici:
                                Screenshot_2025-12-11-00-17-23-280_com.google.android.youtube.jpg

                                Duta CD 1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                                • Duta CD Deconectat
                                  Duta C @Iulian
                                  ultima editare de

                                  @Iulian Pot spune că au UMB a ridicat ștacheta calitatii . Au avut ceva probleme la asfaltare dar parese ca au rezolvat.....

                                  1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                                  • First post
                                    Last post