@Adrianb1
Am avut ieri un drum de la Bucuresti la Bacau si retur seara. Din ce se vedea din DN2, se lucreaza sustinut pana la Racaciuni, inclusiv pe structurile de la nord de Adjud. La Tisita se vedeau de pe podul peste CF doua foreze in pozitie de lucru, dar nu pareau a fi sub fire, deci cred ca sunt doar pregatide actiune. Timpul devine tot mai scurt acolo, daca saptamana viitoare nu se muta stalpul va fi greu tare sa termine de Craciun. La nodul Adjud Nord se vedeau oameni la armat pe supratraversarea CF, asa ca acolo nu as mai avea emotii. La nord de Racaciuni si la nord de Bacau era liniste, mai vedem la anul ce se poate face, dar va fi foarte greu. Am sperat ca din octombrie vor intra in forta si pe Racaciuni-Pascani, dar se vede ca nu mai au cu cine. E ingrijorator pentru mine ca pe Buzau-Focsani inca lucreaza la spatiile de servicii, la un an de la deschidere. Cum ar putea sa fie la 100% financiar daca le-a luat un an sa termine doua toalete…
Best posts made by vm75
-
RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava
-
RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava
@mihai Cred ca pasajul respectiv e inainte de nodul Tisita. Inca se poate deschide A7 intre Tisita si Adjud. Cand am vazut filmarea aseara chiar mi-am imaginat ca inca ar fi posibila deschiderea intre Focsani si Adjud, insa aceasta relocare neinceputa blocheaza practic orice speranta. UMB s-a chinuit mult cu relocarea si pe centura Focsani, asa ca slabe sanse sa se miste mai repede aici. E trist ca se fac in curand 3 ani de la semnarea contractului si relocarea utilitatilor nici macar nu a inceput in aceasta zona. Sau poate nu s-a fortat, ca sa existe motiv de amanare a termenului de finalizare...
-
RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava
Daca se muta LEA de la Tisita pana pe 15 octombrie, sunt sanse pentru decembrie pe Focsani-Adjud. Mie mi se pare foarte complicat nodul Adjud, unde avem trecere CF si giratoriu suspendat deasupra autostrazii si zid de biscuiti pe ambele parti ale autostrazii. Se vede in ultima filmare a lui Raducu ca au montat grinzile pe doua deschideri peste CF, dar culeile par neterminate iar zidurile de biscuiti merg foarte greu. Din amintirile mele, Strabag la DNCB-Mogosoaia avansa cu un rand de biscuiti pe saptamana, atunci cand s-au mobilizat mai bine. UMB se misca greu si la Cernica la rampele cu biscuiti. Cu siguranta pot accelera cand va fi cazul, dar pana acum merg tare greu. Poate asteapta sa vina Imparatul sa le zica: "Biscuiti, ostenii mei!" :)
-
RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava
Se lucreaza la Mizil la giratoriul estic al viitoarei centuri. Se circula la semafor, ieri erau cozi uriase pe DN1A, in special pe sensul Buzau-Mizil. Am avut un drum la Buzau iar la intoarcere m-a bagat Waze pe la Vintileanca, pe DJ si am iesit la Baba Ana dupa multe ocolisuri. Este aberant ca nu se deschide lotul Trace macar pentru autoturisme. Ma tem insa ca functionarul roman va invinge si se va deschide doar dupa ce se vor fi acoperit de hartii.
-
RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava
@mike_us foarte util tabelul. Ai uitat o singura structura, penultima intre Orbeni si Racaciuni, de 199m, unde lipsesc grinzile de pe deschiderile din cele doua capete, pentru ca nu sunt finalizate culeile. Acesta mi se pare acum punctul critic de pe lotul 2, asa cum e LEA Tisita pe lotul 1.
M-am uitat comparativ pe o filmare a lui Raducu din 19.09 si pe ultima filmare a lui Stef din 21.10. Pentru 4 saptamani, dintre care vreo doua cu multe precipitatii, progresul pe segmentul Adjud - Racaciuni e foarte mare, in special la structuri. Mai au de ridicat 100 de grinzi, dintre care 40 ar fi pe corpul autostrazii iar restul pe supratraversari. Nu cred ca sunt sanse pentru Adjud-Racaciuni in decembrie, dar cred ca de Paste va fi bine. Oricum, nodul Racaciuni e dincolo de CF, cu trecere la nivel si traversarea localitatii, deci nu e foarte util pentru o descarcare partiala. Ar fi de preferat o deschidere Adjud-Bacau de Paste. -
RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava
@MihaiD Au progresat mult la toate structurile aflate la nord de Adjud, din ce se vede in filmare. Dar nu cred ca sunt sanse sa deschida ceva, dupa raul Orbeni e viaductul de 199 m peste valea depresionara la care inca nu au ridicat grinzile pe capete, desi pe deschiderile din mijloc lucreaza la armare. Dar chiar si acolo au inceput sa ridice terasamentul in jurul culeilor, deci probabil in cateva saptamani ar putea sa ridice si acolo grinzile. Ar mai fi nevoie cam de doua luni de vreme buna pentru Adjud - Racaciuni, asa ca final de martie cred ca ar fi cel mai optimist scenariu aici. Astept si eu cu mare nerabdare o filmare Racaciuni-Bacau, pentru ca sper ca au avansat si acolo cu structurile. Pentru Focsani-Adjud cred ca nu mai sunt emotii, dar se vede cat de mult dureaza hidroizolatia, asfaltarea si rosturile de dilatatie. Probabil vor fi gata abia la limita, pe 22-23 decembrie
-
RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava
@Marynho Vineri a fost sarbatoare cu cruce rosie in calendarul ortodox. Cei de la UMB au de obicei liber cand sunt sarbatori importante. Si cu siguranta au avut liber si sambata. Asa ca ii vom vedea din nou la lucru luni. Chiar si filmarea lui Raducu de pe Bacau-Pascani e facuta vineri, desi acolo probabil ar fi aratat la fel si joi. Asteptam sa vedem iuresul dupa ce deschid Focsani-Racaciuni, dar sper sa nu fie prea tarziu. 7 luni pentru cativa km de structuri care nu au iesit din pamant s-ar putea sa nu fie suficiente. Daca nu se apuca serios in decembrie de pasajul de la Filipesti peste DN2 si CF si de podul peste raul Moldova, nu prea vad cum ar mai fi posibil sa luam banii din PNRR.
-
RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava
@manu E la limita, dar se va deschide pana la Adjud. Suntem 1-2 zile in fata graficului estimat de @vancouver si raman optimist ca vor termina lotul 1 pana pe 19 seara (deschidere la ora 15.00, cum se obisnuieste in ultima vreme). Pentru lotul 2 sunt cam in urma la podul peste Trotus, de aceea estimez ca s-ar putea duce pana pe 23 decembrie cu deschiderea pana la Adjud Nord. Desigur ca e posibil si sa se prefere deschiderea simultana a ambelor loturi pe 23.12 (mai ales daca nu termina saptamana viitoare podul peste CF din nodul Tisita). Vremea e perfecta pana pe 19 decembrie, cu 8-10 grade ziua si 0-2 noaptea. Mai am totusi o emotie cu aparatele de acoperire a rosturilor, pentru ca acolo mi se pare ca a durat cel mai mult si la Domnesti peste DN2 si CF si la Garoafa peste canal si CF. La Trotus pare ca va fi un singur rost mare la mijloc, dar la Putna Seaca, Susita, Tisita LEA, Tisita CF si balastiera cred ca vor face acoperiri clasice de rosturi si nu se pot apuca de ele inainte de asternerea ultimului strat de asfalt
-
RE: A5 București - Giurgiu + A7BG Ruse - Veliko Tarnovo
Daca tot ai pomenit de Hemus, pun si eu aici o estimare personala a stadiului lucrarilor dintre Boaza (capatul vestic) si Letnitsa (capatul estic). Practic, sunt 80 km aflati in diverse stadii de executie. Cand vor fi gata, drumul spre Sofia se va scurta cu cel putin 30 de minute, pentru ca se va putea intra pe A2 via Kozar Belene - Levski. Estimarile sunt bazate pe filmarile de pe canalele YouTube Eyefromsky si bg_infrastructure.

Relieful seamana mult cu A3, o parte e ca Zimbor-Poarta Salajului (cu multe deblee si viaducte), restul e asemanator cu Chiribis-Biharia (zona plata, putine structuri, lucrari abandonate si reluate dupa multi ani). Din filmari nu pare ca rup norii, dar dupa multi ani exista ceva progres pe toate loturile. Cu mentiunea ca nu stiu cum stau cu finantarea, consider ca intr-un ritm normal de lucru ar putea finaliza totul pana la sfarsitul lui 2027. Lotul 1.2 se va deschide in aceasta toamna. Ar ajuta mult si deschiderea loturilor 2 si 3, pentru ca s-ar face accesul din I-35 Plevna-Lovetsch, insa loturile 2.1 si 3.1 sunt cele mai grele si sunt portiuni neatacate pe ele, asa ca slabe sanse sa fie gata inainte lotului 4.Lot
-
RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava
Am trecut si eu sambata prin zona, inca se circula normal pe DN. Cele doua foreze pareau pregatite de actiune, probabil azi vor incepe lucrul. Devierile au niste racorduri foarte stranse la conectarea cu DN2, ma astept sa apara cozi la orele de varf.
In alta ordine de idei, se lucra sustinut pe toate podurile si pasajele vizibile din DN2. Seara la intoarcere, dupa ora 18, inca erau multi muncitori pe poduri. Sa speram ca prezenta lui Bolojan a adus ceva liniste financiara pentru UMB si acum se pot concentra pe salvarea situatiei intre Focsani si Adjud. La cum arata situatia structurilor la nord de Bacau, pare greu de finalizat tot pana in august 2026. Pe Buzau-Focsani inca sunt mobilizate resurse semnificative pentru finalizarea spatiilor de servicii si pentru ceva lucrari in afara corpului autostrazii. Daca PNRR cere 100% finalizare pana in august 2026, nu prea vad cum s-ar putea incadra cu toate lucrarile.
Latest posts made by vm75
-
RE: A3 București-Brașov-Cluj Napoca-Borș și A10 Sebeș-Turda
@ncb Incredibil progresul pentru 3-4 luni de muncă. Nea Beni pare hotărât să termine anul viitor. La ce ritm are, el nu pare să-și facă griji pentru finantare sau e pregătit să lucreze pe datorie.
-
RE: A8 Tg. Mureș - Tg. Neamț - Iași - Ungheni Prut
@ncb a spus în A8 Tg. Mureș - Tg. Neamț - Iași - Ungheni Prut:
𝐅𝐎𝐑𝐀𝐉𝐄 𝐆𝐄𝐎𝐓𝐄𝐇𝐍𝐈𝐂𝐄 𝐏𝐄𝐍𝐓𝐑𝐔 𝐏𝐑𝐈𝐌𝐔𝐋 𝐓𝐔𝐍𝐄𝐋 𝐀𝐋 𝐋𝐎𝐓𝐔𝐋𝐔𝐈 𝐃𝐄 𝐀𝐔𝐓𝐎𝐒𝐓𝐑𝐀𝐃𝐀̆ 𝐃𝐈𝐓𝐑𝐀̆𝐔-𝐆𝐑𝐈𝐍𝐓̦𝐈𝐄𝐒̦
ℹ️Investigațiile de teren din etapa de proiectare continuă pe cel mai lung lot al Autostrăzii A8 Târgu Mureș-Iași-Ungheni.
✅ Colegii noștri, împreună cu Antreprenorul, au verificat locațiile propuse pentru realizarea forajelor geotehnice și a descărcării arheologice, aceste investigații fiind foarte importante în stabilirea soluțiilor tehnice, atât pentru lucrările de artă (63 de poduri și viaducte/ 19 tuneluri), cât și pentru consolidări.
Prin realizarea lotului 2A Ditrău-Grințieș din județul Harghita, distanța și durata deplasării între cele două localități se vor reduce la jumătate (de la 80 de minute, pe rețeaua de drumuri naționale, la doar 40 de minute).
Aici
-
RE: A8 Tg. Mureș - Tg. Neamț - Iași - Ungheni Prut
@anddy__ Da, a postat CNIR imagini cu forajele pentru studiile geo
-
RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava
@manu E la limita, dar se va deschide pana la Adjud. Suntem 1-2 zile in fata graficului estimat de @vancouver si raman optimist ca vor termina lotul 1 pana pe 19 seara (deschidere la ora 15.00, cum se obisnuieste in ultima vreme). Pentru lotul 2 sunt cam in urma la podul peste Trotus, de aceea estimez ca s-ar putea duce pana pe 23 decembrie cu deschiderea pana la Adjud Nord. Desigur ca e posibil si sa se prefere deschiderea simultana a ambelor loturi pe 23.12 (mai ales daca nu termina saptamana viitoare podul peste CF din nodul Tisita). Vremea e perfecta pana pe 19 decembrie, cu 8-10 grade ziua si 0-2 noaptea. Mai am totusi o emotie cu aparatele de acoperire a rosturilor, pentru ca acolo mi se pare ca a durat cel mai mult si la Domnesti peste DN2 si CF si la Garoafa peste canal si CF. La Trotus pare ca va fi un singur rost mare la mijloc, dar la Putna Seaca, Susita, Tisita LEA, Tisita CF si balastiera cred ca vor face acoperiri clasice de rosturi si nu se pot apuca de ele inainte de asternerea ultimului strat de asfalt
-
RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava
@vancouver a spus în A7 Ploiești - Bacău - Suceava:
Asta da veste buna!
Sapt. asta pot turna fundatiile celor 2 piloni lipsa (cate unul pe fiecare cale) si posibil sa armeze deja elevatia. Daca toarna elevatia (stâlpii) sapt viitoare, pe 25 undeva o sa avem si grinzile (capetele de piloni) turnate, pe 2-5 decembrie putem avea montate grinzile podului si intr-o zi se pun predalele. Armatura 2-3 zile, turnare tablier 5-10.12, pana pe 15 cel tarziu ar fi montate lisele (bordurile) si facuta hidro, asfaltul dureaza 2 zile, timp in care pun si parapetii, si in fine aparatele de acoperire a rosturilor inca 3-4 zile. 20 decembrie se poate circula, daca nu vine vreo vreme groaznica, sa blocheze mai multe zile lucrarile. Cu structura de beton nu am emotii, betoane se pot turna pana la -5°C fara alte masuri speciale (doar la urma acoperit cu paturi pentru 1-2 nopti), pana la -10°C cu masuri mai speciale. Emotiile sunt cu hidroizolatia si asfaltul.
Suntem in grafic :)
-
RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava
Nu e deloc bine la nord de Racaciuni. Zero progres la structuri de la ultima filmare a lui Stef din 21.10. Iar la sud de Racaciuni vad posibila o deschidere Focsani-Pufesti in jur de 15 decembrie iar Pufesti-Adjud undeva pe 22-23 decembrie. Podurile de la sud de Pufesti sunt inca la stadiul de aplicat hidroizolatia si se anunta ploi in zilele urmatoare
-
RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava
@Marynho Vineri a fost sarbatoare cu cruce rosie in calendarul ortodox. Cei de la UMB au de obicei liber cand sunt sarbatori importante. Si cu siguranta au avut liber si sambata. Asa ca ii vom vedea din nou la lucru luni. Chiar si filmarea lui Raducu de pe Bacau-Pascani e facuta vineri, desi acolo probabil ar fi aratat la fel si joi. Asteptam sa vedem iuresul dupa ce deschid Focsani-Racaciuni, dar sper sa nu fie prea tarziu. 7 luni pentru cativa km de structuri care nu au iesit din pamant s-ar putea sa nu fie suficiente. Daca nu se apuca serios in decembrie de pasajul de la Filipesti peste DN2 si CF si de podul peste raul Moldova, nu prea vad cum ar mai fi posibil sa luam banii din PNRR.
-
RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava
@MihaiD Au progresat mult la toate structurile aflate la nord de Adjud, din ce se vede in filmare. Dar nu cred ca sunt sanse sa deschida ceva, dupa raul Orbeni e viaductul de 199 m peste valea depresionara la care inca nu au ridicat grinzile pe capete, desi pe deschiderile din mijloc lucreaza la armare. Dar chiar si acolo au inceput sa ridice terasamentul in jurul culeilor, deci probabil in cateva saptamani ar putea sa ridice si acolo grinzile. Ar mai fi nevoie cam de doua luni de vreme buna pentru Adjud - Racaciuni, asa ca final de martie cred ca ar fi cel mai optimist scenariu aici. Astept si eu cu mare nerabdare o filmare Racaciuni-Bacau, pentru ca sper ca au avansat si acolo cu structurile. Pentru Focsani-Adjud cred ca nu mai sunt emotii, dar se vede cat de mult dureaza hidroizolatia, asfaltarea si rosturile de dilatatie. Probabil vor fi gata abia la limita, pe 22-23 decembrie
-
RE: A1 - Nădlac-Timișoara-Sibiu-Pitești-București
@mihai Pentru Porr am tinut o vreme un tabel cu avansul. Se observa ca viteza lor a scazut de la 4m/zi la 2,8 m/zi, asta si pentru ca pe final au dat de un sol nisipos. Probabil am fost pesimist cu 2m/zi, cred ca mai realist ar fi 3m/zi, asa ca undeva spre sfarsit de martie ar putea fi strapuns complet primul fir. Si are dreptate @Claudiu1, inca exista acces la mijloc si pe celalalt fir, deci teoretic inca sunt posibile 4 fronturi de lucru pe fiecare fir la tunelul mare.
Am facut un tabel acum si pentru tunelul mare, folosind datele de pe pum ale lui Ash94. La tunelul mic vitezele au fost de sub 2m/zi. La tunelul mare suntem la 5m/zi, dar asta datorita vitezei de la cut&cover. La urmatoarea raportare voi recalcula avansul exclusiv pentru zona forata cu NATM.

Si UMB

Vitezele nu sunt calculate de la prima lopata, ci din momentul in care au forat deja cateva zeci de metri, ca sa fie mai apropiate de realitate -
RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava
@twinsen Eu presupun ca au asteptat cat au putut sa se mute stalpii. Iar cand au vazut ca dureaza foartte mult si pun in pericol deschiderea Focsani-Adjud, au facut o romaneasca si au oprit curentul si au forat pilotii intr-o noapte, ca sa poata avansa. Oricum, deschiderea nu se va putea face pana nu muta toti stalpii. Dar macar asa avem certitudinea ca UMB va putea termina toate lucrarile iar deschiderea se va face cand termina Transelectrica