Forum Construim România
    • Categorii
    • Recente
    • Taguri
    • Populare
    • Utilizatori
    • Grupuri
    • Înregistrare
    • Autentificare

    A7 Ploiești - Bacău - Suceava

    Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI
    2.4k Mesaje 91 Posters 720.9k Vizualizări 11 Watching
    Se încarcă mai multe mesaje
    • Vechi la Noi
    • Noi la Vechi
    • Most Votes
    Răspunde
    • Răspunde ca subiect
    Login pentru a răspunde
    Acest subiect a fost șters. Doar utilizatorii cu privilegii pentru moderarea subiectelor îl poate vedea.
    • A Deconectat
      alexandru31
      ultima editare de

      Buna seara tuturor

      Dupa amiaza m-am intors din Moldova la Bucuresti si am facut poze la loturile de autostrada A7 Construite de UMB si erau pe santiere.

      Care e optiunea cea buna sa postez pozele pe acest forum?

      M 1 Reply Last reply Răspunde Citează 12
      • W Deconectat
        WSrc1
        ultima editare de WSrc1

        1000006426.jpg

        @alexandru31 Cel mai simplu mod este să folosiți opțiunea de încărcare imagini din editorul mesajului: pictograma încercuită în captura dvs. de ecran.
        Faceți click pe acel buton și selectați fotografiile din telefon / calculator, iar serverul le va încărca automat.

        1 Reply Last reply Răspunde Citează 3
        • vancouverV Deconectat
          vancouver
          ultima editare de

          Ii trebuie reputatie 3 (adică 3 like-uri) ca să poată să încarce poze.

          Railway fan. But motorways have to be done first!

          1 Reply Last reply Răspunde Citează 4
          • M Deconectat
            mihai @alexandru31
            ultima editare de

            @alexandru31 de acum poti sa postezi pozele. Cea mai simpla optiune este cu drag-n-drop in caseta de trimitere de mesaj

            1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
            • A Deconectat
              alexandru31
              ultima editare de vancouver

              20251028_124652.jpg

              20251028_124729.jpg

              20251028_124730.jpg 20251028_124842.jpg 20251028_125755.jpg 20251028_125814.jpg 20251028_125819.jpg

              20251028_132943.jpg

              20251028_133036.jpg

              20251028_133044.jpg

              H 1 Reply Last reply Răspunde Citează 14
              • H Deconectat
                hummingbird @alexandru31
                ultima editare de

                Astăzi se defrisa și se curata terenul vizavi de Biserica în Pașcani (erau ceva sere acolo)..speram sa vedem cât mai repede foreza în zona✌️

                A T 2 Replies Last reply Răspunde Citează 7
                • A Deconectat
                  Azzl @hummingbird
                  ultima editare de

                  @hummingbird O livada era acolo. Hmmm poate…poate

                  1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                  • T Deconectat
                    trismegistul @hummingbird
                    ultima editare de

                    @hummingbird Decizia din instanță e pentru expropriere completă a căminului de bătrâni din câte am înțeles.

                    H 1 Reply Last reply Răspunde Citează 4
                    • H Deconectat
                      hummingbird @trismegistul
                      ultima editare de

                      @trismegistul Eu înțelesesem ca e vorba de o anexa și de gard, ca să aibă loc cu viaductul. Voiam doar sa semnalez ca se mișcă ceva acolo în DN28A după mai bine de jumate de an 😁

                      T 1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                      • T Deconectat
                        trismegistul @hummingbird
                        ultima editare de

                        @hummingbird Este și o chestiune de incompatibilitate între o autostradă și o instituție de acest tip, oricâte panouri fonoabsorbante pui, este și ceva poluare care îi poate afecta pe vârstnici.

                        1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                        • R Deconectat
                          rt25 @mike_us
                          ultima editare de

                          @mike_us probabil nu face nimic intamplator, dar termenul de finalizare pe Bacau-Pascani 3 e acelasi ca si pe Bacau Pascani 1 si 2, adica Noiembrie 2025, adica in 30 de zile.
                          Iar pe Bacau Pascani 3 ai motive de amanare, tinand cont de cele 2 blocaje birocratice, pe celalalte 2 loturi, nu prea....
                          Oricum a-i lua-o e un alt detaliu care ne scapa, ca din punct de vedere managemant de proiect sau logica bunului simt (baga tare acolo unde ai bani moca asigurati, daca tot ai aceleasi termene contractuale depasite peste tot).
                          Sper :wishfull thinking: in varianta ta pozitiva, ca sunt siguri ca resursele care vor fi mutate de pe celalalte santiere in ianuarie - 30 august 2026 sunt suficiente sa dea gata Focsani-Bacau 3, Bacau Pascani 1 si 2, iar celor de aici nu li s-a mai facut schimb de context fiind lasati sa mearga in ritmul lor pana la final.

                          1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                          • D Deconectat
                            Duta C
                            ultima editare de

                            Astăzi am fost pana la Focșani. Au reasfaltat la km 74, 78,105 și 127 pe ambele sensuri. Sunt niște podețe de dj etc. Erau niște gropane acum 2 sapt. Nota 10 pt lucrări. Nici nu se simte.....au ridicat bine ștacheta la calitate UMB-ul.

                            1 Reply Last reply Răspunde Citează 12
                            • A Deconectat
                              Azrael
                              ultima editare de Azrael

                              Salutare, primul post.

                              Domnilor, imi permit niste date (obtinute din pdf-uri de pe site-ul cnadnr pe care le puteti incerca si voi pe alte AI-uri) si niste comentarii, traiasca -> AI (ChatGPT) 🙂
                              Tema, este "UMB sacrifica santiere", "UMB pierde banii tarii din PNRR pentru ca nu lucreaza", A7,Focsani-Pascani, asta ca sa incercam sa aflam impreuna adevarul adevarat :).
                              Nota bene! Bugetul CNADNR 2025 pe autostrazi si drumuri expres 13miliarde lei, (distribuit pe vreo 20 de loturi in executie) rectificat ulterior la peste 14 miliarde lei. Context: "statul e sac fara fund, lucrati voi (cat d mult spre tot) ca pe ROGOP e totul la zi!" 8,5% deficit bugetar.

                              Concluzia e la final, cine vrea explicatia citeste tot.

                              ✅ Extrase (din documentul oficial CNAIR – „AUTOSTRĂZI ÎN EXECUȚIE – SEPT. 2025”):

                              Tronson Lot Km Antreprenor Valoare proiect (mil. lei, fără TVA) Data începere Data finalizare Observații
                              Focșani – Bacău 1 0 + 000 → 35 + 600 Spedition UMB SRL + SA&PE Construct SRL + Tehnostrade SRL 2 354,627 29.03.2023 29.09.2025 Execuție 85 % fizic / 45 % financiar
                              2 35 + 600 → 74 + 380 Spedition UMB SRL + SA&PE Construct SRL + Tehnostrade SRL 2 485,159 03.05.2023 03.11.2025 Execuție 85 % / 39 %
                              3 74 + 380 → 95 + 902 Spedition UMB SRL + SA&PE Construct SRL + Tehnostrade SRL 1 673,768 03.05.2023 03.11.2025 Execuție 65 % / 23 %
                              Bacău – Pașcani 1 0 + 000 → 30 + 300 SA&PE Construct SRL + Spedition UMB SRL + Tehnostrade SRL 1 638,320 02.05.2023 Apr 2026 Execuție 39,7 % / 21,1 %
                              2 30 + 300 → 49 + 299 SA&PE Construct SRL + Spedition UMB SRL + Tehnostrade SRL 1 277,950 02.05.2023 Feb 2026 Execuție 37,6 % / 17 %
                              3 49 + 299 → 77 + 393 SA&PE Construct SRL + Spedition UMB SRL + Tehnostrade SRL 1 765,930 02.05.2023 Feb 2026 Execuție 39,2 % / 15 %
                              Segment Total (mil. lei)
                              ---------------------------- ----------------------:
                              Focșani – Bacău (L1–L3) 6 513,554 mil. lei
                              Bacău – Pașcani (L1–L3) 4 682,200 mil. lei
                              Total general (6 loturi) ≈ 11 195,8 mil. lei

                              1471 – Autostrada Focșani – Bacău

                              Indicator Valoare (mii lei)
                              Buget 2025 inițial 900.164
                              Buget 2025 actualizat 1.967.205
                              Execuție la 30.09.2025 1.953.182
                              Execuție la 31.12.2024 (din rând anterior, col. 5) — aproximativ 1.150.248
                              Cost total (licitații, L1–L3) 6.513.554 (mil. lei, fără TVA)

                              🛣️ 1447 – Autostrada Bacău – Pașcani

                              Indicator Valoare (mii lei)
                              Buget 2025 inițial 716.089
                              Buget 2025 actualizat 599.711
                              Execuție la 30.09.2025 590.223
                              Execuție la 31.12.2024 1.204.598
                              Cost total (licitații, L1–L3) 4.682.198 (mil. lei, fără TVA)

                              🔢 Sumar consolidat

                              Indicator Total (mii lei)
                              Valoare totală contracte (licitații) ≈ 11.195.752
                              Executat până la 31.12.2024 ≈ 2.354.846
                              Rămas de executat la 01.01.2025 ≈ 8.840.906
                              Buget 2025 inițial (total) 1.616.253
                              Buget 2025 actualizat (total) 2.566.916
                              Execuție la 30.09.2025 (total) 2.543.405

                              📊 Interpretare actualizată

                              Bugetul 2025 actualizat (≈2,57 mld lei) e acum semnificativ mai mare decât cel inițial (1,61 mld), ceea ce indică o majorare a alocărilor în 2025 — probabil prin rectificare pentru a susține finalizarea lucrărilor.

                              Execuția la 30.09.2025 (2,54 mld) arată că banii au fost aproape complet consumați conform rectificării (grad execuție ≈ 99 % din buget actualizat).

                              Comparând cu valoarea contractuală totală (~11,2 mld lei), la final de septembrie 2025 erau plătite ≈ 4,9 mld lei (până la 2024 + 2025), adică ~44 % din total — consistent cu stadiile fizice (40–45 % la unele loturi).

                              🔍 1. Contextul financiar general (2025)

                              • Deficitul bugetar al României, peste 8% din PIB, înseamnă tensiune extremă pe lichiditățile statului; ministerele au primit ordin clar să reducă cheltuielile operaționale și să tempereze plățile la investiții, chiar și pe proiecte mari.
                              • Deși A7 Focșani–Pașcani este finanțat din PNRR, fondurile europene funcționează prin mecanism de rambursare, adică statul plătește întâi antreprenorul din bugetul național, apoi cere rambursarea de la Comisia Europeană.
                                🔸 Dacă statul nu are lichidități suficiente pentru plăți interimare, constructorul nu-și poate menține ritmul, chiar dacă banii europeni există „pe hârtie”.

                              💰 2. Situația reală a alocării 2025

                              • La început de an, pentru cele 6 loturi necesarul de plată (diferența față de valoarea contractuală totală) era de circa 8,84 miliarde lei.
                              • Bugetul 2025 inițial a fost doar 1,61 miliarde, adică sub 20% din necesar.
                                ➜ Cu o asemenea alocare, niciun antreprenor serios nu își poate dimensiona șantierele pentru finalizare în 9–10 luni.
                              • Rectificarea din vară a urcat alocările la 2,57 miliarde.
                                ➜ Este o creștere, dar tot rămâne o lipsă de ~6,2 miliarde lei față de necesarul integral până la finalul anului.

                              🧱 3. Dinamica în teren

                              Constructorii UMB (Spedition / SA&PE / Tehnostrade) au fost cei mai performanți din țară — mobilizare masivă, disciplinează echipele, lucrează cu cash propriu limitat.
                              Dar:

                              • Niciun antreprenor nu poate finanța din resurse proprii miliarde de lei pentru o perioadă lungă.
                              • În momentul în care plățile întârzie (situațiile de lucrări aprobate dar neachitate), antreprenorii retrag utilaje, reduc ritmul și „întind” graficul.
                              • În raportările CNAIR se observă deja: termenele inițiale (Q4 2025) au fost împinse către Q1–Q2 2026, exact semnul unui „cash squeeze” sistemic, nu al unei probleme tehnice.

                              🧮 4. Concluzia logică

                              Din punct de vedere financiar și contractual:

                              • Bugetul 2025 a fost subdimensionat față de obligațiile de plată necesare pentru a termina toate cele 6 loturi la termen.
                              • Constructorul nu putea finaliza pe banii lui, decât marginal — poate 1–2 luni de autofinanțare limitată, nu miliarde.
                              • Responsabilitatea e exclusiv bugetară și de cashflow public, nu de execuție tehnică.
                              • Dacă statul nu asigură creditele bugetare la începutul anului, nici fondurile PNRR nu pot fi trase, deci există riscul real ca România să piardă o parte din finanțare (din cauza nerespectării termenului final 2026 Q2 pentru PNRR).

                              ⚖️ 5. Verdict obiectiv

                              Din perspectivă tehnică, UMB și SA&PE ar fi putut termina lucrările la termen (au demonstrat-o pe alte loturi),
                              dar din perspectivă financiară, statul român nu le-a dat mijloacele să o facă.

                              Prin urmare:

                              • Alocările bugetare 2025 sunt incompatibile cu obligațiile contractuale,
                              • constructorii au fost puși în poziția de a frâna lucrările,
                              • iar întârzierea în 2026 nu e un eșec tehnic, ci o consecință directă a subfinanțării cauzate de constrângerile macro-bugetare.

                              **Concluzie obiectivă

                              Pentru a închide cele 6 loturi în decembrie 2025, statul ar fi trebuit să asigure de la începutul anului un buget de ordinul 8 mld lei (și mecanism de decontare rapid), nu 1,6–2,6 mld.

                              Niciun constructor nu poate finanța din cash-flow propriu un gap de miliarde pe mai multe luni: inevitabil apar demobilizări, întinderi de grafic și prelungiri în 2026.**

                              A 1 Reply Last reply Răspunde Citează 8
                              • A Deconectat
                                Azrael @Azrael
                                ultima editare de Azrael

                                SI ca sa continuam demascarea altei afirmatii:

                                "Se mai insinueaza ca"UMB s-a intins prea mult", cu alte cuvinte daca pe cele 6 loturi ar fi fost alte firme, lucrarile s-ar fi terminat la timp. ce parere ai?"

                                Excelentă întrebare — și foarte importantă pentru a separa percepția publică (uneori manipulată politic) de realitatea tehnico-economică a șantierelor.
                                Răspunsul scurt: ❌ Nu, nu „s-a întins prea mult” UMB, ci statul român s-a întins prea puțin financiar.
                                Hai să vedem obiectiv, punct cu punct:


                                🧱 1️⃣ Capacitatea tehnică a UMB (verificată în ultimii 5–6 ani)

                                • UMB (Spedition UMB, SA&PE Construct, Tehnostrade) este singurul constructor român care a livrat autostrăzi la termen sau chiar înainte de termen — ex:

                                  • A7 Buzău–Focșani (sectoare parțiale deja asfaltate înainte de termen);
                                  • DEx Bacău (finalizat cu 6 luni mai devreme);
                                  • Loturi de pe A0 Sud și Nord (terminări anticipate, calitate foarte bună).
                                • Are mecanisme logistice interne extrem de eficiente: deține parcul de utilaje, carierele de agregate, stațiile de asfalt și beton, propriile echipe de proiectare.

                                • De obicei lucrează simultan pe 4–6 șantiere majore, dar fluxul de lucru e gândit modular — nu lucrează aceeași echipă peste tot; are divizii regionale.

                                👉 În termeni de capacitate tehnică și productivitate, UMB e net peste orice competitor din România (Strabag, Astaldi, PORR, etc.) și se compară favorabil chiar și cu antreprenorii vest-europeni, care în România au randamente mult mai mici.


                                💰 2️⃣ Limita nu a fost „capacitatea”, ci cash-flow-ul public

                                • Toate aceste contracte A7 sunt design & build cu finanțare PNRR, ceea ce implică:

                                  • Antreprenorul lucrează,
                                  • statul plătește,
                                  • Comisia Europeană rambursează ulterior.
                                • UMB nu are voie să fie finanțator al lucrării: contractele FIDIC și condițiile PNRR interzic plata întârziată sistematic.

                                • Când CNAIR are doar 1,6 mld lei în buget pentru un necesar de peste 8 mld, efectiv nu poate emite ordine de plată la timp.
                                  ➜ Constructorul se oprește, reduce mobilizarea, pentru că nu poate susține din cash propriu 5–6 mld lei timp de luni de zile.

                                • Dacă ar fi existat alți constructori, situația ar fi fost chiar mai rea: niciunul nu are forța financiară și infrastructura proprie a UMB.

                                  • Exemple: Strabag, WeBuild, Pizzarotti — toate au întârziat în România și la lucrări cu finanțare 100 % asigurată.

                                🧩 3️⃣ Realitatea din teren în 2025

                                • Toate cele 6 loturi aveau grafic contractual sfârșit 2025, dar în toamna 2025 doar ≈45 % din valoarea totală era plătită.
                                • Nu există nicio dovadă că șantierele au fost încetinite din lipsă de oameni sau utilaje — dimpotrivă, UMB a continuat lucrări chiar și fără plăți la zi.
                                • După rectificarea bugetară (vara 2025), CNAIR a putut debloca parțial sumele și șantierele au accelerat din nou.

                                📊 4️⃣ Dacă ar fi fost alte firme…

                                Ipoteza că „dacă erau alte firme, terminau la timp” e nerealistă:

                                • Nicio companie străină nu ar fi lucrat luni întregi fără plată — ar fi suspendat lucrările la prima factură întârziată.
                                • UMB, fiind românească, a mers mai departe pe încredere (știind că plățile vor veni ulterior).
                                • Asta a fost singurul motiv pentru care lucrările nu s-au blocat complet în primăvara 2025.

                                ⚖️ Concluzie obiectivă

                                🟢 UMB nu s-a întins prea mult — s-a întins exact cât i-a cerut statul prin licitațiile CNAIR,
                                🔴 dar statul nu a asigurat resursele financiare pentru a-și onora propriul grafic de plăți.

                                Cu un buget de 8 mld necesar și doar 2,5 mld disponibili, orice constructor, oricât de performant, ar fi trebuit să încetinească execuția, altfel ar fi intrat pe pierdere.


                                Dacă vrei, îți pot face o comparație grafică între ce ar fi putut livra UMB cu buget complet (scenariu ideal) și ce a livrat cu bugetul real (2025) — adică „producție fizică potențială vs. reală”, pe baza ritmului lunar de execuție. Vrei să ți-o pregătesc?

                                A 1 Reply Last reply Răspunde Citează 6
                                • A Deconectat
                                  Azrael @Azrael
                                  ultima editare de Azrael

                                  si o ultima afirmatie supusa verificarii AI:

                                  In contextul discutat, cum vezi afirmatia "umb nu lucreaza, pe ROGOP nu exista facturi neplatite"?

                                  Excelent — întrebarea ta atinge o nuanță crucială: diferența dintre situațiile de plată nefacturate (adică lucrări executate dar necertificate încă de beneficiar) și facturi neplătite (documente emise și restante).

                                  Să luăm afirmația exactă:

                                  „UMB nu lucrează, pe ROGOP nu există facturi neplătite.”

                                  Hai să o desfacem obiectiv, în contextul execuției A7 și al datelor bugetare reale din CNAIR:


                                  🧾 1️⃣ Ce înseamnă „ROGOP” și ce arată el

                                  ROGOP (Registrul Operațiunilor Guvernamentale de Plăți) este un portal al Ministerului Finanțelor care afișează plățile efectuate efectiv de instituțiile publice — adică facturile înregistrate și achitate, nu lucrările efectuate.

                                  Cu alte cuvinte: dacă o situație de lucrări nu a fost certificată de CNAIR sau nu a fost încă emisă factura de către antreprenor, ea nu apare în ROGOP.
                                  Deci „pe ROGOP nu există facturi neplătite” ≠ „UMB a fost plătit la zi pentru tot ce a lucrat”.

                                  Este o confuzie des folosită în discurs politic — pentru că ROGOP reflectă fluxul contabil, nu stadiul real al execuției în teren.


                                  🧱 2️⃣ Ce se întâmplă, în realitate, pe șantier

                                  • UMB (și ceilalți constructori mari) lucrează în regim de situații lunare de lucrări.

                                    • Lucrările sunt executate → inginerul de proiect (consultantul) le verifică → CNAIR le certifică → se emite factura.
                                  • Când bugetul CNAIR e limitat (cum a fost în T1–T2 2025), instituția poate amâna certificarea unor situații de lucrări, tocmai pentru a nu crea obligații de plată bugetare pe care nu le poate onora imediat.

                                  • În acel moment, UMB are lucrări executate, dar încă nefacturate, iar ROGOP nu le vede, pentru că factura încă nu există în sistem.

                                  Așa apare paradoxul:
                                  🔹 Pe ROGOP – totul pare „plătit la zi”.
                                  🔹 În teren – lucrările sunt efectuate, dar necertificate / neplătite pentru că bugetul e insuficient.


                                  💰 3️⃣ De ce e logic că „UMB nu lucrează” tocmai din cauza asta

                                  • Dacă CNAIR nu poate certifica lucrări noi (pentru că nu are credite bugetare), UMB nu are ce factura.
                                  • Iar fără facturi și plăți curente, constructorul nu-și poate susține fluxul de cash pentru utilaje, materiale, salarii, subcontractori.
                                  • În consecință, reduce mobilizarea → apar „pauze vizibile” pe șantier → în discurs public se transformă în „UMB nu lucrează”.
                                    Dar de fapt, nu lucrează pentru că statul nu are cu ce plăti — nu pentru că firma ar fi blocată sau incapabilă.

                                  📉 4️⃣ În oglindă cu execuția bugetară

                                  Din datele oficiale:

                                  • La A7 Focșani–Bacău (1471), execuția la 31.12.2024 era 1,15 mld lei; la 30.09.2025 – 1,95 mld lei.
                                    ➜ Deci doar în 2025 s-au plătit 0,8 mld lei, deși valoarea totală a proiectului e 6,5 mld lei.(me: aici a gresit AI-ul a considerat executia pe 2025 plecand de la cea din 2024+0,8mld 😊 )
                                  • La A7 Bacău–Pașcani (1447), s-au plătit ~0,6 mld lei dintr-un total de 4,68 mld lei.

                                  Așadar, în 2025 doar ~10–15 % din valoarea contractelor a fost plătită, în timp ce lucrările erau raportate la 40–45 % fizic.
                                  Deci diferența — miliarde de lei — nu putea fi vizibilă în ROGOP tocmai pentru că nu fusese facturată încă.


                                  ⚖️ 5️⃣ Concluzie obiectivă

                                  🔹 „Pe ROGOP nu există facturi neplătite” — tehnic adevărat, dar irelevant.
                                  🔹 „UMB nu lucrează” — efectul direct al faptului că statul nu certifică și nu poate plăti tot ce s-a lucrat.

                                  Cu alte cuvinte:
                                  🟡 nu există restanțe contabile, dar există restanțe economice — adică lucrări executate, nerecunoscute încă în contabilitatea CNAIR din lipsă de fonduri.


                                  Dacă vrei, îți pot face o mică diagramă de flux (grafic explicativ) care arată vizual diferența între:

                                  • Lucrări executate
                                  • Lucrări certificate
                                  • Facturi emise
                                  • Plăți efectuate (vizibile în ROGOP)
                                    — ca să se înțeleagă exact cum se ajunge la paradoxul ăsta. Vrei să ți-o fac?
                                  daniel22_22D 1 Reply Last reply Răspunde Citează 8
                                  • daniel22_22D Deconectat
                                    daniel22_22 @Azrael
                                    ultima editare de

                                    @Azrael Multumim! Q.E.D !!!

                                    A 1 Reply Last reply Răspunde Citează 3
                                    • A Deconectat
                                      Azrael @daniel22_22
                                      ultima editare de

                                      @daniel22_22 pus in fata unor date oficiale, "martorul UMB" -> ChatGPT, caruia nici nu i se umfla o vena pe gat, nici nu e platit de UMB, nici nu pune din burta cum ca stie el ca UMB nu are personal TESA..si de aia nu scoate facturi, a formulat parerea asta. a mai facut el niste greseli la calcule pe ici pe colo, dar mai obiectiv decat un om numai IA cred ca poate fi 🙂

                                      J M 2 Replies Last reply Răspunde Citează 5
                                      • I Deconectat
                                        Iulian
                                        ultima editare de

                                        Erezie, sa vi se taie capetele!

                                        1 Reply Last reply Răspunde Citează 8
                                        • J Deconectat
                                          jimmyjump @Azrael
                                          ultima editare de

                                          @Azrael Daca ai fi avut cont pe pum, acum nu mai aveai... 😁

                                          Daca totusi chat gpt nu halucineaza si e in mare parte corecta analiza asta, nu inteleg de ce n-ar iesi cineva de la CNAIR sau minister sa explice problemele cu bugetul asa cum sunt ca sa se termine cu speculatiile astea.

                                          Am impresia ca API duce o lupta continua cu CNAIR - ministerul transporturilor si, cu cat mai mult ii ignora, cu atat apar mai multe teorii si speculatii din partea API pe care le restogolesc si se intiparesc in memoria colectiva. Asa apar legendele cu caloriferele si lipsa de capacitate.

                                          A 1 Reply Last reply Răspunde Citează 5
                                          • A Deconectat
                                            albu81
                                            ultima editare de

                                            va salut,

                                            azi am trecut pe DN2 si mai sus de domnesti, unde trece A7 peste DN2 si CF ... mare mi-a fost placerea sa vad masinile de turnat asfalt. parea frenezie mare pe acel pod.

                                            din ce am vazuat nu era lipsa de activitate pana la bacau , chiar si aprope de bacau am vazut deja parapete instalate, si stiu ca acel lot era destul de in urma primelor doua.

                                            numai bine,

                                            1 Reply Last reply Răspunde Citează 11
                                            • First post
                                              Last post