A7 Ploiești - Bacău - Suceava
-
@Romulus din pacate nu avem informatii noi.
-
Salut!
Știe cineva ce tip de stații de încărcare (mai ales puterea pentru DC) au fost instalate în spațiile de servicii de pe Lotul 2 Mizil–Pietroasele și pe loturile UMB? Am trecut recent pe A7 între Buzău și Focșani și am observat că stațiile erau montate, dar încă acoperite.
De asemenea, știe cineva cine va opera aceste stații?
M-ar interesa și dacă există vreun estimat pentru momentul în care vor fi operaționale spațiile de servicii dintre Buzău și Focșani.
Mulțumesc!
-
@ioan.velescu
Spatiile nu au fost licitate încă. Trebuie facute licitații publice de CNAIR care știm cu toții că nu excelează in eficienta.Pe SEAP nu exista nimic parca. -
Ceva noutati pe lotul 3 din Ploiesti - Buzau? N-am mai vazut nimic de mai bine de o saptamana.
-
@vancouver a fost un reprezentant CNIR (parca?) la conferinta organizata de Moldova vrea Autostrada. Printre altele, spunea ca pentru fondurile europene trebuie sa se ia in considerare mai multe lucruri, printre care si fluidizarea traficului din orase. In modul actual, autostrada se poate folosi ca o centura.
-
Asta ar fi o greseala. Autostrazile principale de tranzit nu au voie sa fie folosite ca centuri. Altfel o sa ajunga la blocaje si ambuteiaje groaznice. In Europa de vest au facut in unele locuri aceasta greseala si au fost nevoiti intre timp pe zonele alea sa largeasca la 3-4 benzi pe sens si tot e jale, inclusiv cand se revine de la 3 la 2 benzi.
Deci un mare NU folosirii autostrazilor majore de tranzit pentru trafic local.
Traficul local are o dinamica speciala, cu amplitudine uriasa dimineata si dupa amiaza, la rush-hour. Tranzitul in schimb este mult mai liniar, dar are si el amplitudini, gen duminica dupa amiaza si seara, luni dimineata cand revin toate camioanele, vineri dupa amiaza. Cand se suprapun cele doua atunci apare jalea.
Ori noi autostrazile mari A1, A2, A3, A6, A7, A8 le facem tocmai ca sa NU mai avem ambuteiaje, sa poata tranzitul sa circule predictibil, fluent, sa nu apara oboseala si accidente cauzate de oboseala la drumuri lungi.
Vom vedea cat de curind probleme la Sibiu, unde A1 trece prea aproape de oras si are prea multe noduri apropiate. Inclusiv cu accidente. Acolo deja se contureaza necesitatea unei a treia benzi. Cand o sa vina si A13 de la Brasov si o sa fie gata si A1 peste munti traficul la Sibiu o sa creasca inca o data dramatic.
-
@vancouver Ideal este daca autostrada vine in completarea unor investitii ce ar fi trebuit facute inainte sau concomitent cu aceasta. Centuri , modernizari sau drumuri de legatura ce fac conexiune cu autostrada daca aceasta este departata de zona urbana aglomerata. Dezvoltare urbanistica in asa fel incat noile artere principale create sa se lege direct cu cai de circulatie conectate. Parcuri industriale in proximitate de autostrada astfel incat sa nu apropiem volumul greu de trafic de zona urbana etc. Asta vine cu costuri ce ar trebui suportate de CJ-uri. Nefiind posibil din varii motive presupun ca s-a ales varianta de a duce A ca si centura pentru a da impresia de o rezolvare a traficului de tranzit. Problema o sa apara peste 10-15 ani. Un exemplu este Pascani. Localitate care dupa finalizarea investitiilor preconizate in imediata apropiere a limitelor sale intravilane v-a fi inchis pe latura Vest de A7, pe latura de Sud de A8 , pe latura de Nord de o noua centrala hidro, ii ramane latura de Est ce actual este dominata de zona Industriala. Ok putem spune astazi ca este oras mic. Dar are premize de crestere intrucat devine nod rutier,posibil feroviar. Unde se extinde astfel incat sa impacam si linistea si dezvoltarea?
-
„Anul acesta va fi deschis traficul de la Focșani și până la Adjud. Restul până la Pașcani va fi gata anul viitor”, a confirmat pentru HotNews.ro Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvânt al Companiei de Autostrăzi (CNAIR).
-
-
#A7 Bacău Pașcani #autostradaa7 #highway #engineering #civilengineering 24.09.2025
NS - FLIGHT MODE "ON"
-
@vancouver intr-un singur loc in Europa am vazut ceea ce descrii tu, o autostrada de tranzit si o centura tot la nivel de autostrada.
Spania, Alicante.Absolut superb, aglomeratia de dimineatza si cea de seara nu aglomerau autostrada de tranzit ce ramane fluida.
Si nu, spaghetele facut in Paris sau Bruxelles sau Amsterdam sau Koln nu sunt la fel de eficiente ca AP-7 si A-70 la Alicante. -
Ce vorbesti?
- A6 la Mannheim cum e? Nu doar ca trece la est (acolo unita cu A67), dar face apoi un viraj si ocoleste si la nord. Are vreo 6 noduri in jurul orasului. Si au extins la 3 benzi... mai bine, dar tot nu e bine
- A3 la Nürnberg cum e? Zilnic fara exceptie jale. Extinsa la 3 benzi de mult...
- A3 la Regensburg? Au extins recent la 3 benzi si acum ce sa vezi, se blocheaza acolo unde revine de la 3 la 2 benzi in ambele capete
- A3+A4+A1 la Köln impreuna fac aproape un inel in jurul orasului. Extinse de mult la 3 sau 4 benzi, nu fac fata. Practic la orice ora stai maca 20' in plus, doar noaptea e cat de cat ok, desi tot plin de camioane. Deseori ocolesc zeci de km ca sa evit zona.
- Franta: A13 pe langa Rouen si Caen ---- of of of si tot asa cu proiecte de extindere , dar e rau de tot.
- ce sa mai zic de mari capitale sau orase unde ca sa tranzitezi te suprapui cu centura. Gen Budapesta unde ca sa tranzitezi M1-M5 folosesti centura si nu ai alta varianta la distanta mai mare, ca atare desi 3 benzi tot e blocaj deseori. Pentru ca deh, centura e folosita puternic si de traficul local. La Bucuresti o sa fie 2 randuri de centuri, DNCB si A0, iar A0 o sa fie prea departe ca sa fie utila celor din interiorul orasului, si asa o parte din trafic ramane pe DNCB. La Viena ce-au facut? Inca o centura mai departata si intregul A23 cu acelasi scop...
Sunt zeci de exemple, astea doar ce mi-au venit rapid in minte.
Deci despre ce vorbim? Oriunde tranzitul de lung parcurs are de mers pe o centura de oras mare sau constitie el insusi centura e jale!
-
-
Irinel Ionel Scriosteanu
𝗟𝗼𝘁𝘂𝗹 𝟭 𝗮𝗹 𝗔𝘂𝘁𝗼𝘀𝘁𝗿𝗮𝘇𝗶𝗶 𝗠𝗼𝗹𝗱𝗼𝘃𝗲𝗶 #𝗔𝟳
𝗙𝗼𝗰𝘀𝗮𝗻𝗶-𝗕𝗮𝗰𝗮𝘂
A început montarea tablierului metalic aferent pasajului peste A7 din zona Garoafa, la nord de Mun. Focșani.
️ In aceasta zonă traficul DN2 a fost deviat pe o bretea provizorie pentru a permite construcția pasajului pe aliniamentul drumului național.
️ După finalizarea acestei structuri traficul aferent DN2 va fi redirecționat pe pasaj pentru a se putea executa lucrările la corpul principal al autostrăzii.
️ Se lucrează pe toți cei aproximativ 36 km ai lotului Focșani-Domnești Târg, constructorul român (UMB) fiind mobilizat cu peste 1.500 de muncitori și 420 de utilaje iar până acum a așternut, deja, asfalt pe aproximativ 30 km.
️ Stadiul fizic al lucrărilor a ajuns la 80 %, iar dacă ritmul se menține, circulația pe acest lot va fi deschisă până la finalul acestui an.
️ Valoarea contractului pentru construcția acestui lot al A7 este de 2,3 miliarde lei (fără TVA) iar sursa de finanțare este asigurată prin PNRR.
-
Salutare!
Priviti aici raspuns a la CNAIR, in care nu se spune nimic concret:
Ref: Răspuns la petiția dumneavoastră adresată Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere - S.A. (C.N.A.I.R.-S.A.) înregistrată cu nr. 92/107408/16.09.2025, prin care ne solicitați informații cu privire la stadiul lucrărilor și data deschiderii circulației pe Lotul 2 (Mizil-Pietroasele) al autostrăzii A7 Ploiești-Buzău
Stimate domn,
Având în vedere petiția dumneavoastră adresată Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere - S.A. (C.N.A.I.R.-S.A.) înregistrată cu nr. 92/107408/16.09.2025, prin care ne solicitați informații cu privire la stadiul lucrărilor și data deschiderii circulației pe Lotul 2 (Mizil-Pietroasele) al autostrăzii A7 Ploiești-Buzău, prin prezenta vă comunicăm următoarele:
La data prezentă, stadiul fizic de execuție al contractului este de 99,80%. Deși lucrările sunt aproape finalizate, deschiderea traficului rutier este condiționată de situația generată de neconformitățile apărute la lucrările de execuție efectuate la una dintre structurile principale de pe traseu.
Cu ocazia transportării și a unei expertize ulterioare, vi s-au făcut cunoscut faptul că în luna mai 2025, în cadrul testelor de control al calității, au fost identificate neconformități la execuția unor suduri la tablierul metalic al podului situat pe corpul autostrăzii la poziția kilometrică 38+309.
Conform procedurilor tehnice legale, a fost demarată de urgență o expertiză tehnică aprofundată pentru a stabili cu precizie soluțiile de remediere. Aceasta a fost finalizată în luna iunie 2025, iar proiectantul a transmis soluțiile tehnice definitive în luna iulie 2025.
Lucrările de remediere, care constau în montarea unor piese metalice de ranforsare (eclise) pe talpa superioară a tablierului, sunt în plină desfășurare. Aceste operațiuni sunt complexe și necesită soluții tehnice individualizate pentru fiecare punct de intervenție, fiind singurele lucrări care mai trebuie executate înainte de deschiderea traficului.
Referitor la data deschiderii circulației, prioritatea absolută a Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere - S.A. este garantarea siguranței participanților la trafic. Astfel că, o dată fermă pentru deschiderea circulației va fi anunțată public imediat după finalizarea completă a lucrărilor de remediere, testarea și verificarea conformității acestora.
Ținând cont de cele expuse, vă asigurăm de întreaga noastră responsabilitate și implicare și de faptul că monitorizăm permanent execuția lucrărilor de remediere pentru a accelera finalizarea acestor intervenții în cele mai bune condiții de calitate și siguranță.
Cu deosebită considerație,
DIRECTOR GENERAL
Ing. Cristian PISTOL
C.N.A.I.R.-S.A.DIRECȚIA JURIDICĂ
DIRECTOR
Andrei FILIPESCU -
Răspunsul CNAIR e, din păcate, mai mult o explicație birocratică decât o asumare concretă. Se invocă expertize, neconformități, soluții tehnice, dar nu există o dată clară pentru deschiderea traficului. Dezamăgitor, mai ales că stadiul fizic declarat e 99,8%. Dacă totuși s-ar descoperi probleme reale la suduri și la eclisele podului, atunci există riscul ca remedierea să însemne practic refacere de la zero a unor elemente structurale. Ar fi interesant de aflat dacă soluția provizorie (piese metalice de ranforsare) e una durabilă sau doar o improvizație ca să se închidă repede subiectul.
-
Dacă CNAIR invocă „expertize tehnice aprofundate”, atunci ar fi normal să vedem și niște dovezi clare: cine știe care sunt experții independenți, ce metodologie au folosit și care sunt concluziile exacte? Altfel, pare doar o formulare generică menită să amâne deschiderea. În mod normal, într-un proiect de asemenea anvergură, rapoartele de expertiză ar trebui făcute publice (cel puțin la nivel de sinteză), pentru că vorbim de siguranța unui pod pe autostradă, nu de un detaliu minor.
Dacă deja se va fi ajuns la soluția cu ranforsări metalice/eclise, înseamnă că problema e serioasă și nu se va mai putea închide cu o simplă „cosmetizare”. Într-un scenariu pesimist, ar putea fi nevoie de refacerea totală a sudurilor defecte + eclise, sau reconstrucție de la zero, ceea ce ar însemna încă luni bune pierdute.
-
@WSrc1 Poate totusi nu ajungem acolo. Probabil ca trebuie sa refaca testele statice si dinamice, desi ultimele facute aratau ca lucrurile sunt in ordine.
Mare problema este nesimtirea lui Pistol si a comunicatorilor din CNAIR, care lasa in coada de peste un subiect atat de important. Inteleg ca DNA il cauta pentru niste apartamente luate ciubuc, dar Pistol nu e pe persoana fizica acolo, nu inteleg de ce Bolojan nu reactioneaza. -
@WSrc1 A explicat @vancouver de atatea ori care e situatia si ca problema a fost rezolvata, mai sunt niste maruntisuri care sunt optionale, podul e reparat si nu se pune problema de alte reparatii sau ranforsari. Scrie mai sus un pic.
-
Cel mai probabil receptia lotului Mizil - Pietroasele se va face in octombrie. Dupa care va ramane de clarificat doar secventa de deschidere.
A7 Mizil - Clondiru se poate deschide imediat dupa receptie.
A7 Clondiru - Pietroasele (Stalpu) nu se poate deschide fara reactivarea iesirii temporare de la Stalpu, cu costuri nejustificat de mari pentru doar o luna. Iar Pietroasele (Stalpu) - Spataru nu se (mai) poate deschide pana cand nu va fi finalizat nodul A7 / DN2 de pe lotul 3. Nod care, asa cum se vede din filmari si asa cum s-a anuntat repetat de catre constructor, va fi deschis traficului in noiembrie.
Prin urmare, cel mai probabil A7 Clondiru - Pietroasele se va deschide simultan cu Ploiesti - Buzau Lot 3 la inceputul lui noiembrie.
Mult a fost, putin a ramas.