A7 Ploiești - Bacău - Suceava
-
@mike_us
“Beneficiarul, când a primit proiectul, a făcut o evaluare asupra calității acestuia?”Exact asta am mai zis-o mai demult. Eu inteleg f bine si ideea de functionarime, ca daca nu te acoperi de hartii vine alt functionar si apoi dai cu subsemnatul pe la alti functionari, fiecare vrand sa “demonstreze ceva”.
Totusi zic ca A7 se putea face cu costuri mai mici, fara cocoasa aia si fara sa fie atat de inaltata pe unele zone. Si mai ales fara podurile astea fantasmagorice in unele cazuri.
Ok, proiectantul a facut ce a vrut in limita specificatiilor din caietul de sarcini dar un minim control ulterior al beneficiarului cred ca era necesar - poate se mai puteau ajusta multe. Dar asa, “ordin de sus” toti au bagat placa “facem ceva trainic”. -
@SwatKat daca te referi la podul peste DN2 si CF consider ca sa aplici terasamente de 7-10m inaltime la o panta a taluzului de 2/3 cu bancheta la tot ce trece peste 6m ar depasi cumva bugetul considerand volumul exponential de terasamente, dar si pentru ca trebuie sa expropiezi aproximativ 15m in plus pe fiecare parte pentru taluz, inca 2m pentru sant, plus drumurile de acces la terenurile agricole.
Toate acestea fiind aplicate pe 800-1000m ar fi generat niste volume/cheltuieli fantasmagorice.
Acelasi calcul cred ca se aplica si pentru lotul 3 Pl-Bz unde avem pasaj peste DN 2B si CF. -
@Andulii Nu, ma refer ca multe structuri par supradimensionate, de parca proiectantii au avut mana complet libera si fara constrangeri de buget. Noduri f mari, iar langa Bucuresti avem niste "meschinatati" si tot asa
-
@SwatKat viteza de proiectare pentru A7 este de 140km/h ceea ce genereaza astfel de structuri in lungul autostrazii. Iar la bretelele de intrare/iesire cand se ia in calcul viteza de 80 km/h acolo unde nu exista constrangeri legate de teren rezulta niste noduri imense, gen A3xA0 unde si unghiul dintre autostrazi genereaza niste bucle de ordinul km-lor.
P.S.: dimensiunile "exagerate" nu sunt date de proiectant ci de respectarea PD 162.
Aberant e cand proiectantii trebuie sa includa parerile "politicului" ca la bucla de la focsani, iar pentru respectarea normativelor o sa le multumim multi ani dupa pentru lipsa de incidente. -
-
De la min 37 legat de lotul 2.
-
Benzi de circulatie marcate ,parapeti si stalpi pe nodul rutier Racaciuni Autostrada Moldovei A7
Ovidiu Imbrea
-
@vancouver @mihai se mai știe ceva de podul peste Sărata de pe Lotul 2? E plauzibilă deschiderea de la jumătatea lui Octombrie?
Pe Facebook, în unele comentarii la o postare a Asociației Moldova vrea Autostrada, aceștia au spus că pe surse informațiile sunt că problemele de acolo s-au rezolvat și recepția va fi făcută în perioada despre care a zis și Scriosteanu (13-17 Octombrie).
Din informațiile voastre, avem o certitudine ridicată pentru scenariul acesta?
-
Ce pacat ca din 2014, infracțiunea de subminare a economiei naționale a fost eliminată din Codul Penal al Romaniei. Unii ar merita sa stea la racoare pentru asemenea incompetenta si nepasare.
-
@Romulus din pacate nu avem informatii noi.
-
Salut!
Știe cineva ce tip de stații de încărcare (mai ales puterea pentru DC) au fost instalate în spațiile de servicii de pe Lotul 2 Mizil–Pietroasele și pe loturile UMB? Am trecut recent pe A7 între Buzău și Focșani și am observat că stațiile erau montate, dar încă acoperite.
De asemenea, știe cineva cine va opera aceste stații?
M-ar interesa și dacă există vreun estimat pentru momentul în care vor fi operaționale spațiile de servicii dintre Buzău și Focșani.
Mulțumesc!
-
@ioan.velescu
Spatiile nu au fost licitate încă. Trebuie facute licitații publice de CNAIR care știm cu toții că nu excelează in eficienta.Pe SEAP nu exista nimic parca. -
Ceva noutati pe lotul 3 din Ploiesti - Buzau? N-am mai vazut nimic de mai bine de o saptamana.
-
@vancouver a fost un reprezentant CNIR (parca?) la conferinta organizata de Moldova vrea Autostrada. Printre altele, spunea ca pentru fondurile europene trebuie sa se ia in considerare mai multe lucruri, printre care si fluidizarea traficului din orase. In modul actual, autostrada se poate folosi ca o centura.
-
Asta ar fi o greseala. Autostrazile principale de tranzit nu au voie sa fie folosite ca centuri. Altfel o sa ajunga la blocaje si ambuteiaje groaznice. In Europa de vest au facut in unele locuri aceasta greseala si au fost nevoiti intre timp pe zonele alea sa largeasca la 3-4 benzi pe sens si tot e jale, inclusiv cand se revine de la 3 la 2 benzi.
Deci un mare NU folosirii autostrazilor majore de tranzit pentru trafic local.
Traficul local are o dinamica speciala, cu amplitudine uriasa dimineata si dupa amiaza, la rush-hour. Tranzitul in schimb este mult mai liniar, dar are si el amplitudini, gen duminica dupa amiaza si seara, luni dimineata cand revin toate camioanele, vineri dupa amiaza. Cand se suprapun cele doua atunci apare jalea.
Ori noi autostrazile mari A1, A2, A3, A6, A7, A8 le facem tocmai ca sa NU mai avem ambuteiaje, sa poata tranzitul sa circule predictibil, fluent, sa nu apara oboseala si accidente cauzate de oboseala la drumuri lungi.
Vom vedea cat de curind probleme la Sibiu, unde A1 trece prea aproape de oras si are prea multe noduri apropiate. Inclusiv cu accidente. Acolo deja se contureaza necesitatea unei a treia benzi. Cand o sa vina si A13 de la Brasov si o sa fie gata si A1 peste munti traficul la Sibiu o sa creasca inca o data dramatic.
-
@vancouver Ideal este daca autostrada vine in completarea unor investitii ce ar fi trebuit facute inainte sau concomitent cu aceasta. Centuri , modernizari sau drumuri de legatura ce fac conexiune cu autostrada daca aceasta este departata de zona urbana aglomerata. Dezvoltare urbanistica in asa fel incat noile artere principale create sa se lege direct cu cai de circulatie conectate. Parcuri industriale in proximitate de autostrada astfel incat sa nu apropiem volumul greu de trafic de zona urbana etc. Asta vine cu costuri ce ar trebui suportate de CJ-uri. Nefiind posibil din varii motive presupun ca s-a ales varianta de a duce A ca si centura pentru a da impresia de o rezolvare a traficului de tranzit. Problema o sa apara peste 10-15 ani. Un exemplu este Pascani. Localitate care dupa finalizarea investitiilor preconizate in imediata apropiere a limitelor sale intravilane v-a fi inchis pe latura Vest de A7, pe latura de Sud de A8 , pe latura de Nord de o noua centrala hidro, ii ramane latura de Est ce actual este dominata de zona Industriala. Ok putem spune astazi ca este oras mic. Dar are premize de crestere intrucat devine nod rutier,posibil feroviar. Unde se extinde astfel incat sa impacam si linistea si dezvoltarea?
-
„Anul acesta va fi deschis traficul de la Focșani și până la Adjud. Restul până la Pașcani va fi gata anul viitor”, a confirmat pentru HotNews.ro Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvânt al Companiei de Autostrăzi (CNAIR).
-
-
#A7 Bacău Pașcani #autostradaa7 #highway #engineering #civilengineering 24.09.2025
NS - FLIGHT MODE "ON"
-
@vancouver intr-un singur loc in Europa am vazut ceea ce descrii tu, o autostrada de tranzit si o centura tot la nivel de autostrada.
Spania, Alicante.Absolut superb, aglomeratia de dimineatza si cea de seara nu aglomerau autostrada de tranzit ce ramane fluida.
Si nu, spaghetele facut in Paris sau Bruxelles sau Amsterdam sau Koln nu sunt la fel de eficiente ca AP-7 si A-70 la Alicante.