A7 Ploiești - Bacău - Suceava
-
Ministrul de Finante spune ca Romania a renegociat PNRR cu Comisia Europeana si de acum A7 Focsani - Bacau si A7 Bacau - Pascani sunt finantate din grantul PNRR, fata de finantarea din imprumutul PNRR de pana acum.
-
Chiar s-a dat drumul la Centura de Nord a Focșaniului?
Ceea ce vedeți pe imagine de captură:
-
@mihai Am pus și eu mai sus un articol care spune aproape același lucru, doar că vorbește de 5 din cele 6 loturi până la Pașcani.
Că sunt 5 sau 6 loturi, dacă într-adevăr s-a obținut finanțarea prin granturi, înseamnă că cea mai mare parte din A7 e rezolvată.
UMB are capacitatea să termine până anul viitor.E interesant și faptul că el menționează „sfârșitul anului viitor” — ceea ce nu cred că e o simplă scăpare, ci mai degrabă o posibilitate luată în calcul, pentru a se „închide ochii” la câteva luni de întârziere, în cazul în care apar.
Oricum, o știre excelentă pentru A7! -
Granturi adică fonduri nerambursabile?
-
@Iulian PNRR includea o parte de granturi (nerambursabile) și o parte de împrumuturi.
Autostrăzile au fost incluse inițial la componenta de împrumuturi.
Fondurile nerambursabile, din păcate, nu am reușit să le cheltuim (de ce nu mă mir?).
Așa că o parte din aceste fonduri nefolosite se redistribuie acum către autostrăzi — mai exact, către loturile Focșani–Pașcani (cu excepția ultimului).
Cel puțin asta e înțelegerea mea și sper să fie cât mai aproape de realitate. -
UMB lucrari pe autostrada A7 tronson Focșani - Adjud
Emilian Grigoras
-
AUTOSTRADA A7 | Ploiești - Buzău LOT 3 Stadiu lucrări 01.08.2025
Raducu P Drum
-
AUTOSTRADA A7 Focșani- Bacău LOT 1 01.08.2025 Filmare bord+drona
Raducu P Drum
-
^^ Nodul de la Tisita devine problematic. Sunt 3 LEA de relocat in nod, deocamdata cu progres zero. Din pacate doua incurca structurile din nod.
Pe urma se vede ca UMB abordeaza finalizarea structurilor dinspre Adjud spre Focsani, dar greu de spus daca UMB resuseste sa le finalizeze pe toate in 2025.
La Garoafa se vad deja bretelele de deviere ale DN2 pentru a face loc pasajului peste A7. Daca e sa finalizeze pasajul in 2025, UMB va trebui sa-si dea examenul de construit-viteza aici, la nivelul la care a construit pasajul DX12 peste A1.
-
Tot citesc de pasajul DEx12 cu A1, viteză și bla bla ... Fraților, pasajul acela, când au restricționat circulația pentru foreză, pentru cele 2 pile pe mijocul A1, avea cele 2 culee din capete ridicate, vopsite, cu cuzineții montați de peste un an de zile. faceți calculul așa, nu ridicați în slăvi degeaba. Nu zic, au băgat viteză la restul, bravo lor, cu mii de mulțumiri, dar nu au plecat de la zero. În câmp acolo. La Garoafa e altceva, nici deviere nu au, să nu vă așteptați să facă pasajul ăla în 2 zile. E părerea mea !
-
@oneLess ai dreptate ca pasajul DX12 nu a plecat de la zero. Chiar si asa, viteza de finalizare a fost foarte mare. Uzual in doua luni se ajunge abia de la piloti forati la radier si pile, cu sau fara rigle. In acelasi timp UMB a finalizat tot pasajul. Nu e vorba de ridicat in slavi, e pur si simplu factual.
Pasajul de la Garoafa are nevoie de cam 6-8 luni pentru constructie. UMB il poate face probabil in 5 luni. Problema e ca deocamdata nu s-a forat nici macar un pilot si mai sunt mai putin de 5 luni pana la final de an.
-
mai bine sa il faca in 9-10 luni, numai sa il faca bine. povestea de pe lotul 2 A3-Buzau pe mine ma scoate din minti. ar fi culmea sa se mai repete asa ceva vreodata
-
@spyros.manias Să ne dorim ca Trace să nu mai câștige nimic.
-
Hai să fim serioși ! E vina lui Trace acolo ? Inginerul e bulgar ? Pentru ce e plătit ! Balcanisme ...
-
@oneLess oh, da, e vina lui Trace cu duiumul. Nu au inteles deloc in ce se baga in Romania. Nu cunosteau procedurile, nu intelegeau cum se face documentatia, nimic. Au fost tot timpul proiectului pe langa. Nu erau in stare nici sa-si faca documentele pentru a incasa platile intermediare.
Trace sunt obisnuiti sa construiasca in Bulgaria, unde standardele de constructie de autostrazi sunt mult inferioare celor din Romania, atat pe perioada constructiei, cat si standardul de autostrada propriu-zis.
In plus Trace au avut probleme si cu finantarea lucrarilor. S-a vazut asta din plin pe durata constructiei, cand in mod repetat au tot cedat lucrari catre Coni (terasamente, pasaje etc.), pentru ca ei nu erau in stare sa se organizeze si sa le faca la timp.
Pana si cu podurile metalice, Trace au facut ceva ce nimeni n-a inteles de ce: au luat otel de la Sidex (parca), l-au dus in Serbia unde s-au asamblat grinzile, pe care apoi le-au adus pe Dunare si pe urma rutier pana la Ploiesti. O super-incalceala logistica si birocratica (Serbia nu e in UE), care doar a intarziat si a complicat constructia. De asta au ajuns sa faca sudurile abia in toamna-iarna, fara sa aiba insa echipe de sudori specializati. Si asta s-a vazut la prima inspectie a sudurilor. Iar cand au adus sudori din Serbia, sudorii respectivi s-au uitat si au facut cale intoarsa, pentru ca sudurile erau deja dincolo de limita la care se puteau repara.
Toate astea sunt responsabilitatea exclusiva a constructorului. Proiectantul face proiectul, care a fost conform, iar Supervizorul certifica conformitatea executiei cu proiectul. Funizorii, muncitorii, utilajele etc. sunt 100% sarcina constructorului si e treaba lui cum se organizeaza sa puna constructia in opera.
Ori Trace a dat-o crunt in gard si nu avea nimeni ce sa le faca.