@vancouver
Nu mai țineam minte exact când s-au pierdut; era o informație pe care o știam încă de când am început să urmăresc infrastructura.
Am citit și despre corupția de la începuturi și cât se fura atunci; îmi amintesc și de momentul în care s-au blocat proiectele.
Dar nu am spus toate astea cu intenția de a da în unii sau în alții,
ci doar din convingerea că ar fi fost foarte bine să mai fi avut niște bani nerambursabili — mai ales în condițiile actuale.
Oricum, dacă am greșit, mă bucur că ai corectat; cel mai important este să spunem adevărul, chiar dacă nu acesta era punctul central al mesajului meu.
Între 2015 și 2021 (adică 7 ani), după cum am spus, am avut o medie de aproximativ 38 km/an.
Asta nu are cum să fie în regulă — e clar mult prea puțin pentru o țară ca România.
Așadar, dacă am consumat toate fondurile europene pentru acești 38 km/an, înseamnă că fondurile alocate României au fost subdimensionate?
Putem face o comparație cu Polonia sau Ungaria, să vedem cum stăm?
În rest, mi se pare foarte suspect de ce trebuie să construim cât mai mult prin PNRR, care este, în fond, doar un simplu împrumut.
Lipsa de capacitate a firmelor este direct proporțională cu nivelul investițiilor guvernamentale.
Nu poți construi sub 40 km/an și, în același timp, să te aștepți ca firmele să aibă capacitate.
Ca să nu mai spun că și pe acești puțini kilometri s-au înregistrat întârzieri (A3, A10)...
Nu este vina firmelor — dar niciun privat nu investește să se extindă atunci când cererea este atât de mică.
Să nu uităm că și UMB voia, la un moment dat, să închidă firma in jur de 2019.
Creșterea firmelor (și a pieței conexe) a început abia în jur de 2020, când a început să apară cererea reală.
Cu ce nu pot fi de acord este ideea că „am ponegrit România”.
Nici în ultimul mesaj, nici în altele nu cred că am atacat România.
Chiar și după 20 de ani, este țara mea, iar rudele mele trăiesc în continuare acolo.
Mesajul meu era, de fapt, să nu mai fim naivi și să nu contribuim, din neglijență sau manipulare, la distrugerea firmelor cu capital românesc — pentru că nu avem chiar atât de multe.