Forum Construim România
    • Categorii
    • Recente
    • Taguri
    • Populare
    • Utilizatori
    • Grupuri
    • Înregistrare
    • Autentificare
    1. Acasă
    2. vancouver
    3. Subiecte
    Deconectat
    • Profil
    • Îi urmărește pe 2
    • Urmărit de 8
    • Subiecte 40
    • Mesaje 2,235
    • Grupuri 1

    Subiecte

    • vancouverV

      Harta calității drumurilor din România

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      6
      1
      4 Votes
      6 Mesaje
      192 Vizualizări
      vancouverV
      Pune eventual un link, unde trebuie mers direct pentru a contribui. La o intrare rapida pe openstreetmap nu am gasit.
    • vancouverV

      HSR Linii si trenuri de mare viteză

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved CĂI FERATE
      15
      2 Votes
      15 Mesaje
      319 Vizualizări
      F
      Mă gândesc că acest HSR va avea și o finanțare de la UE deci ar fi mai ușor de obținut ca 2 țări să împartă o linie, e mai scurt traseul asta decât Râmnicu Vâlcea - București - Giurgiu - Ruse - Sofia, știu că relieful Bulgariei nu e cel mai bun la capitolul ăsta. Momentan Serbia nu e în UE, dar în viitor chiar dacă se va face un HSR între Sofia și Belgrad tot noi vom beneficia având acces spre Vest prin 2 HSR.
    • vancouverV

      DX23 Focșani - Brăila

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved DRUMURI EXPRESS
      21
      3 Votes
      21 Mesaje
      856 Vizualizări
      ncbN
      𝐈̂𝐍𝐂𝐄𝐏𝐄 𝐏𝐑𝐎𝐈𝐄𝐂𝐓𝐀𝐑𝐄𝐀 𝐃𝐑𝐔𝐌𝐔𝐋𝐔𝐈 𝐄𝐗𝐏𝐑𝐄𝐒 𝐅𝐎𝐂𝐒̦𝐀𝐍𝐈-𝐁𝐑𝐀̆𝐈𝐋𝐀 🛣️ 𝐄𝐭𝐚𝐩𝐚 𝐝𝐞 𝐩𝐫𝐨𝐢𝐞𝐜𝐭𝐚𝐫𝐞 𝐚 𝐃𝐫𝐮𝐦𝐮𝐥𝐮𝐢 𝐄𝐱𝐩𝐫𝐞𝐬 𝐅𝐨𝐜𝐬̦𝐚𝐧𝐢-𝐁𝐫𝐚̆𝐢𝐥𝐚 𝐚 𝐢̂𝐧𝐜𝐞𝐩𝐮𝐭, astăzi, 2.12.2025, conform Ordinului emis în urmă cu două săptămâni. Proiectarea celui mai lung drum expres din România care se construiește în cadrul unui singur contract are o durată de șase luni, lucrările de execuție urmând să înceapă în vara anului viitor. ✅ Drumul Expres are o lungime de 73,5 kilometri și asigură legătura între Autostrada Moldovei A7, Podul peste Dunăre de la Brăila și Drumul Expres Brăila-Galați. Este primul contract de infrastructură mare pe care Compania Națională de Investiții Rutiere l-a lansat în licitație pentru proiectare și execuție (septembrie 2024), contractul de 4,29 miliarde lei fiind semnat la doar un an de la publicarea procedurii în SEAP. ✅ Pe traseul din județele Vrancea și Brăila sunt prevăzute : -57 de structuri (poduri/viaducte) -șase noduri rutiere (Nodul Focșani-intersecție A7, Milcovul, Măicănești, Corbu, Siliștea și nodul rutier Brăila -intersecție Drum Expres Buzău-Brăila). -două parcări de scurtă durată și un spațiu de servicii prevăzut cu zonă rezervată pentru benzinărie și spațiu pentru comerț/alimentație publică. 𝐃𝐄𝐓𝐀𝐋𝐈𝐈 𝐏𝐑𝐎𝐈𝐄𝐂𝐓 https://www.cnir.ro/proiecte/drum-expres-focsani-braila/ CNIR
    • vancouverV

      DNCB și DR - centura București la nivel DN și drumuri radiale București

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved DRUMURI NAȚIONALE
      10
      1
      2 Votes
      10 Mesaje
      455 Vizualizări
      ncbN
      https://youtu.be/ZJ8rdlQtUfo?si=PLN9VGrRkWgYL9G0
    • vancouverV

      Proiecte blocate de probleme de mediu, arii protejate etc

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved DISCUȚII GENERALE
      20
      0 Votes
      20 Mesaje
      501 Vizualizări
      A
      Pe langa probleme de mediu mai pot fi si cele arheologice ce pot bloca https://www.g4media.ro/foto-vestigii-romane-in-stare-perfecta-de-conservare-printre-care-case-piatete-si-drumuri-au-fost-descoperite-la-alba-iulia-pe-locul-unei-viitoare-autobaze-santierul-are-aproape-5-000-de-metri-pat.html?uord=Qo_vvCUCsr2HM85goY9yQsSAu8oumCDxMP2j9Ej7kC74gJlEMqKomI2MTeRZjHlLlkTuTBrF-Gn9pUBXlrxnW2WomrcA7siCkXkullAcXP/67E15hSdpgbgOMnK-m6oA5sVzu8Vl Vestigii de importanță arheologică deosebită, datate din epoca romană, au fost descoperite în Partoș, Alba Iulia, în șantierul de construire a unei viitoare autobaze de transport. Au fost descoperite case, piațete, un altar, dar și drumuri romane conservate în aproape foarte bună de conservare, datând din perioada în care orașul a ajuns la cel mai înalt grad de dezvoltare, când de altfel era considerat cel mai important și bogat oraș al Daciei Romane. Sa nu uitam si de cetatea Vărădia
    • vancouverV

      Aerian

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved DISCUȚII GENERALE
      20
      4 Votes
      20 Mesaje
      505 Vizualizări
      A
      Si inca un aspect [image: 1762249054432-a0fa5ea2-12e0-4a77-9393-4677f6a1db02-image.png] Cate din aeroporturile sub numarul de calatori a Sucevei au aerogari noi? Nu mai spun ca la suceava la imbarcare se mai sta in containere prefabricate. SIBIU [image: 1762249183603-ef8e76e7-dc65-46a0-84ec-212ae60dda39-image.png] BRASOV [image: 1762249239714-d1ca0ac7-f0f0-4688-ab69-6f15c57baecf-image.png] CRAIOVA [image: 1762249331196-af303c0a-df76-4989-8048-937888b66fd0-image.png] SUCEAVA [image: 1762249392406-de853f48-66a8-4010-a3b7-58ce938a87fe-image.png] [image: 1762251085708-c936323b-0655-419b-be0d-94044910c439-image.png] Comparati cu avionul dimensiunea terminalului celui de-al V-lea aeroport din tara ca numar de pasageri.
    • vancouverV

      Țării cât mai multe capete de pod!!!

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      7
      1 Votes
      7 Mesaje
      453 Vizualizări
      M
      @vancouver sper că n-ai înțeles că aș vrea capete de pod. Sincer, cred că se fac la presiunea primarilor, și pentru că avem proiectanți care execută ordinele. Am văzut și drumuri cu șanțuri și rigole carosabile. Aici cred că e o chestie de costuri / lene, nu-s în stare să curețe nici șanțurile betonate, darmite să mai și ridice grătarele...
    • vancouverV

      Cârcoteala de pe drum

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      178
      3 Votes
      178 Mesaje
      8k Vizualizări
      A
      @Duta-C dispar mesajele si discutiile acolo mai ceva ca oamenii in Rusia :)
    • vancouverV

      Republica Moldova

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      5
      3 Votes
      5 Mesaje
      478 Vizualizări
      M
      @JohnDoe Corect
    • vancouverV

      DEx4, DEx16 - DX-uri zona Transilvania

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved DRUMURI EXPRESS
      68
      1 Votes
      68 Mesaje
      6k Vizualizări
      vancouverV
      DX4: https://www.youtube.com/watch?v=Tbg4IaQuMmc
    • vancouverV

      Construcții civile publice: școli, spitale, teatre, etc

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved DISCUȚII GENERALE
      14
      5
      3 Votes
      14 Mesaje
      788 Vizualizări
      JohnDoeJ
      Nu ma prind ce vor sa faca, totusi Cetatea Severinului cu Turnul lui Sever a fost restaurata destul de fain. POate doresc ai nostri sefi de proiect sa vorbeasca cu alti sefi de proiect, poate se inteleg.
    • vancouverV

      Naval

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved DISCUȚII GENERALE
      8
      3 Votes
      8 Mesaje
      459 Vizualizări
      Duta CD
      @vancouver e corect ......unde e statul e incompetenta și corupție grămadă
    • vancouverV

      DX Bacău - Piatra Neamț

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved DRUMURI EXPRESS
      29
      1 Votes
      29 Mesaje
      2k Vizualizări
      Duta CD
      @trismegistul Nu știu daca e adevărat....zvonul e ca pârțul.
    • vancouverV

      Constanța

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved DISCUȚII LOCALE
      3
      2 Votes
      3 Mesaje
      391 Vizualizări
      I
      L-am testat eu, nu-mi mai trebuie. Mâncare extrem de proastă și scumpă (adică preț vs calitate, că la cifre nu este chiar scumpă), jeg cat cuprinde .
    • vancouverV

      Comunicate ASCORO rutier

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved COMUNICATE ASCORO
      6
      1 Votes
      6 Mesaje
      1k Vizualizări
      vancouverV
      Comunicat de presă ASCORO – Asociația Construim România Propunere alternativă de traseu pentru Autostrada A13 Brașov–Bacău În data de 24.10.2025, Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a prezentat o variantă modificată a traseului autostrăzii A13, în zona Brașov–Sfântu Gheorghe. Potrivit CNIR, „noua variantă de traseu, propusă ca urmare a constrângerilor identificate, modifică traseul cu aproximativ 12 kilometri și prevede proiectarea unui tunel cu o lungime de 600 de metri în zona protejată Dealul Cetății–Lempeș”. Conform analizei ASCORO, modificarea presupune în realitate aproximativ 18 km suplimentari pe traseul principal al autostrăzii. CNIR pare să fi scăzut din calcul un racord care se scurtează, însă lungimea efectivă pentru utilizatorii autostrăzii crește cu 18 km. Noul traseu implică un ocol amplu spre sud-est, fără a extinde aria de deservire a localităților, și intersectează o arie protejată, care ar urma să fie traversată printr-un tunel. Justificarea prezentată de CNIR se referă la existența unui poligon militar situat pe raza localității Hărman. Asociația Construim România apreciază că această variantă ridică probleme semnificative care necesită reanalizare. Evaluările noastre indică faptul că anumite porțiuni ale traseului pot fi optimizate în vederea reducerii costurilor, a consumului de resurse și a timpului de parcurs, menținând în același timp respectarea cerințelor tehnice și a constrângerilor de securitate existente. La costurile actuale de 20–30 milioane €/km, cei 18 km suplimentari reprezintă un impact financiar considerabil, apropiat de jumătate de miliard de euro. În completarea acestei estimări, menționăm și alte efecte relevante: un tunel de 600 m într-o zonă protejată presupune o durată de execuție mai mare; costuri suplimentare de întreținere pentru cei 18 km adiționali; consum crescut de combustibil și uzură suplimentară a vehiculelor, cu impact direct asupra emisiilor – la un trafic de aproximativ 20.000 de vehicule/zi, acest efect se poate traduce în circa 36 milioane €/an doar în cheltuieli cu combustibilul, la prețurile actuale; un timp de parcurs mărit cu aproximativ 10 minute per vehicul, ceea ce însumează peste 1.200.000 de ore anual, cu impact economic semnificativ asupra operatorilor de transport. Precizăm că atât reglementările naționale, cât și cele europene prevăd selectarea variantei de traseu cu cea mai ridicată eficiență economică, atât în etapa de construcție, cât și în perioada de exploatare. Asociația Construim România a elaborat o propunere alternativă de traseu care respectă constrângerile generate de obiectivele existente în zonă și reduce semnificativ lungimea totală în comparație cu varianta analizată de CNIR. Propunerea are în vedere: scurtarea distanței totale dintre Brașov și Bacău; reducerea costurilor de execuție și operare, precum și utilizarea eficientă a fondurilor publice; integrarea optimă în rețeaua TEN-T; menținerea unui echilibru între siguranță, eficiență și impact asupra mediului. În locul ocolului semnificativ spre sud, recomandăm o deviere de amplitudine mai redusă spre nord: autostrada ar urma să fie paralelă cu DN13 între Hălchiu și Bod, să ocolească Bodul prin nord, apoi să continue spre est, pe lângă Ariușd, până la Dobolii de Jos. Deși între Ariușd și Dobolii de Jos se observă o zonă mai înaltă, parte a Munților Baraolt, analiza topografică indică faptul că reliefurile respective sunt colinare, cu o diferență de nivel de aproximativ 80–90 m față de platoul înconjurător. Această urcare și coborâre pot fi realizate cu o declivitate de circa 3%, fără a fi necesară construirea unui tunel. [image: 1763732168207-2025-11-12-varianta-4-resized.png] [image: 1763732167540-2025-11-12-varianta-4-detaliu-deal-ariusd-resized.png] Asociația Construim România solicită autorităților: • analizarea unor variante alternative mai scurte, inclusiv „varianta 4” propusă de organizația noastră; • asigurarea transparenței criteriilor de selecție a traseului final; • organizarea unei consultări publice autentice, cu implicarea reprezentanților comunităților și organizațiilor interesate. Autostrada A13 reprezintă o investiție strategică pentru conectivitatea Moldovei și Transilvaniei, iar definirea traseului ar trebui să țină cont de criterii de eficiență, sustenabilitate și interes public pe termen lung. ASCORO, 21.11.2025.
    • vancouverV

      Păreri din Lehliu Gară

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved CĂI FERATE
      9
      0 Votes
      9 Mesaje
      782 Vizualizări
      A
      Personal consider initiativa minunata. As vrea sa vad de la fiecare autorietate, societate , regie etc. care are reguli sau reglementari facand campanii din astea. Sunt dupa caz nenumarate zone de protectie si retrageri de care omul de rand nu a auzit. Stiu sunt publice acele informatii. Dar pana invata tot romanul sa citeasca norme si normative cred ca facebook si tik-tok sunt mai aproape de ei. https://www.facebook.com/share/p/1ABSciHRVt/?mibextid=wwXIfr 🏠🚂 Ghidul Vecinului CFR: Ce trebuie să știi dacă locuiești sau deții teren lângă calea ferată Rețeaua feroviară din România unește orașe, comune și sate, ceea ce înseamnă că, inevitabil, trecem prin apropierea caselor multora dintre voi. La CFR S.A., suntem conștienți că a fi „vecini” cu calea ferată vine uneori cu provocări, nu doar cu beneficiul transportului. Dincolo de proiectele mari de modernizare, echipele noastre lucrează 24/7 pentru a menține infrastructura funcțională și sigură. 🚧 Cum vă pot afecta lucrările noastre? De multe ori, lucrările la șine, terasamente sau linia de contact sunt zgomotoase. Pentru a nu perturba traficul trenurilor de călători și marfă pe timpul zilei, suntem nevoiți să lucrăm noaptea sau în weekend. Facem tot posibilul să minimizăm zgomotul și disconfortul și, în cazul lucrărilor planificate de mentenanță, încercăm să anunțăm comunitățile locale din timp. 🚨 Situații de urgență Uneori, apar avarii neprevăzute care necesită intervenție imediată pentru siguranța circulației. În aceste cazuri de urgență, nu vă putem notifica în avans, dar vă asigurăm că prioritatea noastră este să remediem problema cât mai rapid și eficient. ⛔ Restricții de circulație rutieră Când efectuăm reparații la trecerile la nivel cu calea ferată sau la poduri, închiderea temporară a drumurilor poate fi inevitabilă. Știm că acest lucru dă peste cap traficul local. Colaborăm îndeaproape cu autoritățile locale și cu Poliția pentru a stabili rute ocolitoare și ne angajăm să finalizăm șantierele cât mai repede posibil. Pentru siguranța dumneavoastră și a traficului feroviar, există reguli stricte privind construcțiile în vecinătatea șinelor, reglementate de OUG nr. 12/1998 (Art. 29). Iată cele două zone critice de care trebuie să țineți cont: 🔴 1. ZONA DE SIGURANȚĂ (0 - 20 metri) Este fâșia de teren de 20 de metri situată de o parte și de alta a axei căii ferate. Această zonă este vitală pentru instalațiile de semnalizare și siguranță a circulației. ⛔ Regula de bază: Aici este INTERZISĂ executarea oricăror construcții sau instalații neferoviare (case, anexe, garaje etc.). Excepțiile sunt extrem de rare și privesc doar proiecte de interes public major, avizate special de Ministerul Transporturilor. 🟡 2. ZONA DE PROTECȚIE (până la 100 metri) Aceasta include terenurile situate pe o distanță de până la 100 de metri de la axa căii ferate. 📝 Regula de bază: Puteți construi sau efectua lucrări în această zonă, DAR NUMAI cu aprobarea administratorului infrastructurii feroviare (Aviz CFR). Acest aviz este obligatoriu pentru a ne asigura că lucrările dumneavoastră nu pun în pericol stabilitatea liniei sau siguranța trenurilor. 💬 Suntem aici pentru voi! Ne dorim o relație bună cu comunitățile pe care le traversăm. Dacă doriți să construiți în zona de protecție sau aveți întrebări legate de lucrările din zona dumneavoastră, vă rugăm să ne contactați folosind una din metodele prezentate aici: www.cfr.ro/contact .
    • vancouverV

      Prahova

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved DISCUȚII LOCALE
      4
      2 Votes
      4 Mesaje
      414 Vizualizări
      vancouverV
      Dupa parerea mea ceea ce a facut Bolojan la Oradea si in judetul Bihor este exact ceea ce trebuie facut si extins la nivelul intregii tari: centuri la toate localitatile cu trafic de tranzit, scoaterea DN-urilor din localitati. Centura Mizil exact asta este, scoate traficul de tranzit dintr-un oras mic. Necesar? Ultranecesar, traficul acolo este ceva de jale. Poluare, trepidatii, etc. Autostrada oarecum paralela va rezolva doar o parte din problema. Mai mult, centura Mizil va trebui continuata, sa ajunga pana la DJ100C, care este legatura cu autostrada. (click pe poza pentru vedere mai mare) [image: 1751802696939-centura-mizil-plus-resized.png]
    • vancouverV

      A2+A4 Bucuresti - Constanța - Mangalia și drumuri express in Dobrogea

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI
      20
      1 Votes
      20 Mesaje
      2k Vizualizări
      V
      @Flo87 Inteleg ca bulgarii s-au pronuntat asupra traseului. Ce te face sa crezi ca vor reveni, si vor duce traseul pe litoral, varianta proasta pentru ei?
    • vancouverV

      A8 Tg. Mureș - Tg. Neamț - Iași - Ungheni Prut

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI
      424
      3 Votes
      424 Mesaje
      67k Vizualizări
      T
      Ma astept sa aflam saptamana viitoare câștigătorul pe Tg Frumos Letcani, dar ma îngrijorează ca nu se spune nimic legat de SAFE unde termenul era sfarsitul lunii noiembrie.
    • vancouverV

      Metrou București

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved BUCURESTI
      53
      0 Votes
      53 Mesaje
      3k Vizualizări
      Duta CD
      @daniel22_22 le inchiriază pe astea.