Forum Construim România
    • Categorii
    • Recente
    • Taguri
    • Populare
    • Utilizatori
    • Grupuri
    • Înregistrare
    • Autentificare
    1. Acasă
    2. vancouver
    3. Subiecte
    Deconectat
    • Profil
    • Îi urmărește pe 2
    • Urmărit de 7
    • Subiecte 34
    • Mesaje 1,722
    • Grupuri 1

    Subiecte

    • vancouverV

      Țării cât mai multe capete de pod!!!

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      7
      1 Votes
      7 Mesaje
      250 Vizualizări
      M
      @vancouver sper că n-ai înțeles că aș vrea capete de pod. Sincer, cred că se fac la presiunea primarilor, și pentru că avem proiectanți care execută ordinele. Am văzut și drumuri cu șanțuri și rigole carosabile. Aici cred că e o chestie de costuri / lene, nu-s în stare să curețe nici șanțurile betonate, darmite să mai și ridice grătarele...
    • vancouverV

      Cârcoteala de pe drum

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      9
      3 Votes
      9 Mesaje
      361 Vizualizări
      T
      @Duta-C Si Adrian Năstase era arogant, dar față de Horațiu Cosma, Năstase se baza pe intelect, experiență și ceva mai multă cunoaștere. Horațiu și Tanasa Scatiu de la USR Iași sunt exponenții noului val de politicieni, care urăsc pe toată lumea înainte să învețe ce este respectul.
    • vancouverV

      Republica Moldova

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      5
      3 Votes
      5 Mesaje
      292 Vizualizări
      M
      @JohnDoe Corect
    • vancouverV

      DEx4, DEx16, A10 - Autostrazi si DX secundare zona Transilvania

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      69
      1 Votes
      69 Mesaje
      4k Vizualizări
      P
      Cristian Pistol : Un nou pas important pentru dezvoltarea infrastructurii din vestul țării! Astăzi am semnat contractul pentru construcția lotului 2 al Drumului Expres Arad – Oradea. Asocierea Onur Taahhut Tasimacilik Insaat Ticaret VE Sanayi AS (Turcia) - Straco Holding SRL (România) are la dispoziție 24 de luni și 2,76 miliarde de lei (fără TVA) pentru a finaliza cei 39,7 km de la Salonta la Chișineu Cris. Proiectul include 26 de lucrări de artă, dintre care un pod de 1.091 m peste Crișul Alb, un drum de legătură cu infrastructura din Ungaria (10 km) și punctul de trecere a frontierei la Salonta. Întregul proiect al Drumului Expres Arad – Oradea însumează 120,47 km și este compus din 3 loturi: Lotul 1 (Oradea – Salonta): 33,7 km, la care se adaugă drumul de legatură la DN79 (5,3 km) - semnat în data de 29.05.2025; Lotul 2 (Salonta - Chișineu Cris): 39,7 km, la care se adaugă drumul de legatură până la granița cu Ungaria (10 km) – semnat astăzi; Lotul 3 (Chișineu Criș– Arad): 47,07 km, la care se adaugă drumul de legatură cu zona industrială Arad Vest (2,9 km) - în prezent există o contestație în curs de soluționare la CNSC. Acest nou drum de mare viteză face parte din coridorul strategic care va asigura legătura între Marea Baltică, Marea Neagră și Marea Mediderană, urmând a constitui de asemenea si un pol de atracție pentru traficul de tranzit. România continuă, prin aceste investiții majore, să își consolideze atractivitatea economică și dezvoltarea regională în context european. https://www.facebook.com/CristianOvCPistol/posts/pfbid02d1ckiGgzSiH3Edvtmsq46EPrSWj6JCGHbE1x5ZRfWAap8Rv2jzNSFw7eQkpafTEol?rdid=WFsmm2ehNFRnHxhx#
    • vancouverV

      Construcții civile publice: școli, spitale, teatre, etc

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved DISCUȚII GENERALE
      1
      5
      3 Votes
      1 Mesaje
      119 Vizualizări
      Nu a răspuns nimeni
    • vancouverV

      Naval

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved DISCUȚII GENERALE
      2
      2 Votes
      2 Mesaje
      206 Vizualizări
      vancouverV
      Daca urmariti reportajul pana la capat o sa vedeti cum STATUL a distrus inca o data santierul de la Mangalia. Cei care au facut reportajul nu spun asta explicit. Desi explica in detaliu ce s-a intamplat, cum statul a preluat santierul de la Damen ca asa am vrut noi, sa avem 51%, sa fim majoritari si patrioti - nu are puterea sa traga concluzia: acesta este motivul clacarii. A mers bine cata vreme Damen le-a adus comenzi. Pentru ca altfel, fara Damen, SN Mangalia este un nume egal cu zero pe harta mondiala. Pe cand Damen este ceva care inspira incredere, prin seriozitatea specifica unei firma PRIVATE cu traditie. Mai spune undeva in reportaj ca SIDEX Galati nu trebuie privatizat. Da, daca nu era privatizat, nici atat nu supravietuia pana anul trecut, era mort de 20 de ani. Desi am stat 45 de ani in bezna comunista, in saracie crunta venita ca urmare a economiei de stat, fara privat. Desi de 30 de ani tot crestem si suntem aproape la fel de bogati intre timp ca si tarile vestice (ne despart ca. 20%, adica nimic). Desi mai mereu mai apare cate o poveste din asta care arata cum 7 santiere navale private DUDUIE si nu fac fata la comenzi, dar unul singur de stat e in faliment. DESI DESI DESI.... PARCA SUNTEM IMBECILI. Tot mai apare cate unul care vrea sa alungam strainii, statul sa preia din nou... sa pedepsim firmele private ca suntem sclavii lor (adica daca muncim pe bune la privat suntem sclavi, aha... la stat unde stam si frecam menta e ok... inteleg...). Pur si simplu eu faza asta nu o inteleg. Inclusiv reporterul are si el acelasi mod de a vedea lucrurile, gen "de ce statul nu se implica?", "de ce statul nu face". Ce mama naibii sa se implice statul la Mangalia? ALOOOOO. Santierul ESTE AL STATULUI! Santierul cu statul ca actionar atat poate: sa dea faliment!
    • vancouverV

      DX Bacău - Piatra Neamț

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      21
      1 Votes
      21 Mesaje
      1k Vizualizări
      ncbN
      *𝐂𝐨𝐧𝐭𝐫𝐚𝐜𝐭𝐮𝐥 𝐩𝐞𝐧𝐭𝐫𝐮 𝐬𝐞𝐫𝐯𝐢𝐜𝐢𝐢 𝐝𝐞 𝐜𝐨𝐧𝐬𝐮𝐥𝐭𝐚𝐧𝐭̦𝐚̆ 𝐃𝐫𝐮𝐦 𝐄𝐱𝐩𝐫𝐞𝐬 𝐁𝐚𝐜𝐚̆𝐮-𝐏𝐢𝐚𝐭𝐫𝐚 𝐍𝐞𝐚𝐦𝐭̦, 𝐩𝐮𝐛𝐥𝐢𝐜𝐚𝐭 𝐢̂𝐧 𝐒𝐄𝐀𝐏 ️ Contractul pentru serviciile de consultanță aferente proiectului ,,Drum Expres Bacău-Piatra Neamț” a fost publicat, astăzi, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice – SEAP, ofertele urmând să fie depuse până la data de 𝟐𝟑.𝟏𝟎.𝟐𝟎𝟐𝟓. Documentația procedurii poate fi consultată la următorul LINK : https://e-licitatie.ro/pub/procedure/view/100307741/ Contractul are o durată estimată de 108 luni (48 luni pentru proiectare și execuție lucrări, respectiv 60 de luni perioada de garanție) și un cost estimat de 26 milioane lei. Finanțarea este asigurată din fonduri europene, prin Programul Transport 2021-2027. Rolul consultantului/supervizorul este unul deosebit de important, pentru ca va monitoriza progresul lucrărilor, conformitatea acestora, calitatea materialelor și a echipamentelor folosite, dar și performanța echipei de execuție. Drumul Expres Bacău-Piatra Neamț, care va asigura legătura municipiului Piatra Neamț la Autostrada Moldovei -A7 are o lungime de 51 kilometri, iar durata de realizare este de 48 de luni ( 12 luni pentru proiectare și 36 pentru execuție). Pe traseul obiectivului licitat într-un singur lot sunt prevăzute 30 de structuri (poduri/pasaje), 5 noduri rutiere și un Centru de Întreținere și Coordonare. Mai multe detalii despre Proiectul Drum Expres Bacău-Piatra Neamț : https://www.cnir.ro/proiecte/drum-expres-bacau-piatra-neamt/* CNIR
    • vancouverV

      Constanța

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved DISCUȚII LOCALE
      3
      2 Votes
      3 Mesaje
      220 Vizualizări
      I
      L-am testat eu, nu-mi mai trebuie. Mâncare extrem de proastă și scumpă (adică preț vs calitate, că la cifre nu este chiar scumpă), jeg cat cuprinde .
    • vancouverV

      Comunicate ASCORO rutier

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved COMUNICATE ASCORO
      4
      1 Votes
      4 Mesaje
      691 Vizualizări
      vancouverV
      Scrisoare deschisă ASCORO Domnule Bolojan, lăsaţi A8 sa meargă înainte! Domnule Prim-Ministru, Autostrada A8 nu trebuie să fie victima unor tăieri bugetare de moment. În prezent, proiectul se află într-o etapă de pregătire – studii geotehnice, proiectare, avizări – procese care durează ani de zile și implică costuri minime pentru buget. Oprirea lor acum, pe motiv de lipsă de fonduri, nu ar aduce economii semnificative, dar ar însemna pierderea unui timp prețios, care nu mai poate fi recuperat ulterior. Marile sume pentru execuție vor fi necesare abia peste câțiva ani, însă pentru ca lucrările efective să poată începe la timp, etapele preliminare trebuie să continue acum, fără blocaje. Pe tronsoane, situația prezintă următoarele nuanțe: A8 montan nu are încă finalizate studiile geotehnice. Pentru realizarea acestora este nevoie de 2-3 ani pe toate loturile. Urmează proiectarea și probabil vor rezulta modificări de traseu, adică încă 2-3 ani pentru revizuirea acordului de mediu. În plus relieful dificil, cu zeci de tuneluri, impune pregătiri complexe. Abia peste 6-7 ani se vor desfășura lucrări la scară mare, cu costuri semnificative. A8 Moțca - turbion A7 - Iaşi este vitală pentru economia României şi trebuie finanţată indiferent de circumstanțe. Totuși, proiectarea şi avizarea vor dura cel puțin încă 1-2 ani, iar abia în 2028-2029 se va lucra în plin, cu facturi importante (presupunând ca nu vom avea contestaţii în instanta) A8 la nord de Iaşi are un cost fabulos raportat la utilitatea redusa. Este singurul tronson care ar trebui amânat după 2035. IMPACT FINANCIAR: Dacă lăsăm A8 sa progreseze „natural” vom avea următorul calendar de plăti: 2026-2027: ca. 0,4 miliarde € / an pentru capetele deja în execuţie (0,8 miliarde € / 2 ani) 2028-2030: ca. 0,6 miliarde € / an loturile Moțca - turbion A7 – Iaşi (2 miliarde € / 3 ani) 2030-2035: ca. 0,8 miliarde € / an loturile montane (4,6 miliarde € / 6 ani) 2036-2040: ca. 0,5 miliarde € / an loturile grele centura Iaşi nord (2 miliarde € / 4 ani) IN DETALIU: A8 montan La toate licitațiile de infrastructură din România pe FIDIC GALBEN (proiectare + execuție) apare, teoretic, termenul contractual de, să zicem, 12 luni pentru proiectare + 36 luni pentru execuție. Ceea ce se omite este faptul că între aceste etape intervine o perioadă suplimentară de 1-3 ani de avizări, studii suplimentare, revizuiri și exproprieri, proceduri ce nu depind de constructor, ci de autorități și legislație. Corect ar fi să considerăm: 12 luni proiectare + 12-36 luni ajustări și avizări + 36 luni execuție. Execuția NU SURVINE IMEDIAT după proiectare! În cazul A8 montan lipsesc studiilor geotehnice complete. Acestea necesita căi de acces prin munte, cu defrişări, avize etc şi costuri care exced cadrul unui studiu de fezabilitate. Astfel au fost lăsate în sarcina executantului. În consecinţă, la fel cum vedem acum pe A1 Piteşti – Sibiu, după semnarea contractelor va dura 1-2 ani până când antreprenorul va finaliza drumurile de acces prin păduri şi va completa studiul geotehnic. Abia apoi va finaliza proiectarea şi pe baza proiectului final se va adresa Ministerului Mediului pentru obţinerea Acordului de Mediu revizuit (AM). Execuția este deosebit de dificilă: zeci de tuneluri (din fericire, niciunul mai lung de 1 km) și viaducte foarte înalte și complexe. Durata medie de execuție pentru fiecare lot va fi de 4-5 ani, cu distribuirea costurilor pe 5-7 ani pe toate loturile. Oricine susține că A8 montan se poate finaliza în mai puțin de 10-12 ani nu este realist. În Europa nu există autostrăzi montane de asemenea complexitate terminate în mai puțin de un deceniu (inclusiv faza de proiectare). Exemplu din Germania: După reunificare, decizia pentru construcția A71+A73 prin Turingia (proiect de reunificare Turingia – Bavaria, cofinanțat si de Uniunea Europeană) s-a luat în 1991, lucrările au început în 1995, iar finalizarea completă a venit abia în 2015 – adică 24 de ani pentru 290 km prin dealuri și munți de înălțime medie. O atenție deosebită dorim să o focalizăm pe lotul montan 2A, Ditrău – Tulgheș. Considerăm că este cel mai important tronson montan, pentru că nu este dublat de nici un drum național. Acum între capetele acestui lot se poate ajunge doar în peste o oră, pe cale ocolită. Pe autostradă vor fi 20 de minute! Astfel, presupunând că restul A8 montan ar fi gata și ar lipsi doar acest lot, s-ar ajunge la un ocol de 30km si un timp pierdut de 40 de minute. Utilitatea întregii autostrăzi ar fi aruncată în aer. Invers, dacă acest lot se termină numai el, deja pot fi economisite cele 40 de minute. Se creează deja noua ruta de tranzit, coridorul A8. Lotul 2A are contract de execuție semnat cu UMB, are ordin de începere a lucrărilor de proiectare dat, are (aproape) și supervizare (câștigător desemnat, sperăm să nu existe contestații). În special acest lot 2A trebuie neapărat să meargă înainte! A8 Moțca - turbion A7 – Iaşi Dacă pe A8 montan știm deja câștigătorii licitaţiilor de proiectare și execuție, pe Moțca – Iași procedura de licitaţie este încă în desfășurare. Studiile geotehnice sunt executate complet însă, astfel încât decalajul între proiectare și execuție ar trebui să fie mai mic decât pe zona montană. Dar va exista un decalaj. O pauză între proiectare și execuție, generată de obținerea autorizației de construire (AC). Relevant este doar momentul în care vom avea AC complet. De atunci curge termenul de execuție, de atunci vor curge facturile. Estimăm efervescenţa maximă a lucrărilor în perioada 2028-2030, condiționat de anunțarea câștigătorilor licitaţiilor în 2025 și de semnarea contractelor cel târziu în 2026. Centura Iași Nord Loturile de la nord de Iaşi (lot 3+4) au un cost de 9,4 miliarde lei = 1,8 miliarde € pe doar 24 km. Loturile Moțca - Iași (lot 1+2) costa 11,5 miliarde lei = 2,25 miliarde € pe 63 km. Adică: centura Iaşi Nord: 75 milioane € / km ! - trafic estimat 5.000 vehicule / zi / sens (abia de la 16.000 veh / zi / sens se considera oportuna o autostrada în Europa) Moțca – turbion A7 – Iaşi: 36 milioane € / km – trafic estimat 20.000 vehicule / zi / sens Prin urmare, considerăm inoportună construcţia centurii nord Iași înainte de 2035-2040. Alternativ, susținem continuarea rapidă a centurii sud la nivel de drum naţional, pentru scoaterea traficului greu est-vest din centrul orașului. Deocamdată este construit sectorul sud-vestic DN28 – DJ248. De la DJ248 este nevoie de o continuare pana la DN24: 8km 1+1 ca. 150 milioane €, inclusiv un tunel ca. 800m. Astfel traficul greu nu va evita complet oraşul, dar este scos din zona de vest şi centru. CONCLUZII: Cu toții ne dorim A8 finalizată cât mai repede. Dar: • A8 montan NU SE POATE finaliza tehnic și birocratic în mai puțin de 10-12 ani. Nu are rost să fie amânată artificial – oricum costurile mari vor apărea abia după 2030. • A8 Moțca – nod A7 – Iași are nevoie de 2-3 ani până la intrarea efectivă în execuție. O amânare suplimentară nu se justifică. • Loturile 3 și 4 (centura nord Iași) se pot amâna după 2035, fiind mai avantajoasă varianta unei centuri sud la nivel de DN (0,15 miliarde € în loc de 1,8 miliarde € pentru scoaterea traficului greu din zona Lețcani – Iași centru). Asociaţia Construim România 10.09.2025
    • vancouverV

      Păreri din Lehliu Gară

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved CĂI FERATE
      7
      0 Votes
      7 Mesaje
      433 Vizualizări
      vancouverV
      Times New Roman: [image: 1757960210375-02b6753e-ec06-4b32-93f6-52fa17777689-image.jpeg]
    • vancouverV

      Prahova

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved DISCUȚII LOCALE
      4
      2 Votes
      4 Mesaje
      242 Vizualizări
      vancouverV
      Dupa parerea mea ceea ce a facut Bolojan la Oradea si in judetul Bihor este exact ceea ce trebuie facut si extins la nivelul intregii tari: centuri la toate localitatile cu trafic de tranzit, scoaterea DN-urilor din localitati. Centura Mizil exact asta este, scoate traficul de tranzit dintr-un oras mic. Necesar? Ultranecesar, traficul acolo este ceva de jale. Poluare, trepidatii, etc. Autostrada oarecum paralela va rezolva doar o parte din problema. Mai mult, centura Mizil va trebui continuata, sa ajunga pana la DJ100C, care este legatura cu autostrada. (click pe poza pentru vedere mai mare) [image: 1751802696939-centura-mizil-plus-resized.png]
    • vancouverV

      A2+A4 Bucuresti - Constanța - Mangalia și drumuri express in Dobrogea

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      10
      0 Votes
      10 Mesaje
      816 Vizualizări
      C
      https://www.youtube.com/watch?v=AizljBJ-zJA
    • vancouverV

      A8 Tg. Mureș - Tg. Neamț - Iași - Ungheni Prut

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      278
      3 Votes
      278 Mesaje
      37k Vizualizări
      T
      @vancouver Au fost și cei de la UMB în teren, ne-am intersectat cu ei.
    • vancouverV

      Metrou București

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved BUCURESTI
      36
      0 Votes
      36 Mesaje
      2k Vizualizări
      vancouverV
      O problema a liniilor de metrou din Bucuresti este ca sunt relativ putin adânci, la 10-25m. Astfel nu pot nici macar sa constituie adevarate buncare antiatomice si a fost mereu necesar sa fie construite sub bulevarde, pentru a nu interfera cu subsolurile cladirilor. In Kiev de ex. liniile ajung si la 110 m adancime si in general evolueaza la 25-50m. Sper ca macar la M7 ne vom trezi si vom face linia la 30-40m adancime, mai ales ca este imposibil sa nu se treaca sub cladiri in zona centrala. Dar peste tot e nevoie sa fie adanca, statiile sa fie gandite din start pentru a fi si adaposturi anti-atomice si anti atacuri chimice, cu camere suplimentare pentru pastrarea anumitor bunuri (gen pãturi, saltele, apa), WC-uri pentru un numar mare de oameni (care sa fie functionale si in conditii normale), generatoare de curent, etc. De altfel suntem impreuna cu Bulgaria, singurele tari die UE care nu au in capitala trenuri metropolitane (suburbane), gen S-Bahn / RER etc. Suntem rudele sarace. SARACIE! Asta suntem. In toate tarile inclusiv Ungaria trenurile care deservesc localitatile din jurul orasului mare ajung si in subteran. M7 poate fi astfel S7, ceea ce presupune fie gabarit de electrificare, fie folosirea de trenuri cu acumulatori - in prima varianta diametrul tunelurilor trebuie sa fie ceva mai mare, cum este si la Budapesta, Viena, München, Berlin, Frankfurt, Stuttgart, Köln, Hamburg, Paris, Bruxelles, etc; in a doua varianta tunelul poate sa fie cu diametru precum metroul actual din Bucuresti, dar numai trenuri speciale vor putea intra in subteran - fie cu locomotive cu acumulatori, fie rame comandate special. Trebuie precizat ca costurile unui tunel mai mare cresc doar usor, nu proportional cu diametrul, ci cu un procent mult mai mic, iar timpii de realizare sunt identici indiferent de diametru M sau S.
    • vancouverV

      Galați

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved DISCUȚII LOCALE
      3
      1 Votes
      3 Mesaje
      283 Vizualizări
      vancouverV
      Charly pe youtube: https://www.youtube.com/watch?v=Uv1QVecfv_Q
    • vancouverV

      Siguranță rutieră, accidente, legislație

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      15
      0 Votes
      15 Mesaje
      958 Vizualizări
      vancouverV
      https://economedia.ro/romania-pe-urmele-bulgariei-cnair-instaleaza-sute-de-camere-video-pentru-masurarea-vitezei-medii-pe-mai-multe-drumuri-nationale-si-autostrazi.html Începând cu 7 septembrie, de la miezul nopții, camerele de taxare din toată Bulgaria măsoară nu doar viteza maximă a vehiculelor, ci și viteza medie pe anumite porțiuni de drum, transmite Novinite. Șoferii care depășesc limitele legale vor primi automat amenzi electronice. Administrația Națională a Taxelor a făcut publice toate secțiunile monitorizate pe site-ul său, cu hărți complete, astfel încât șoferii să poată vedea în avans unde sunt active camerele.
    • vancouverV

      Statistică rutieră

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      6
      1
      2 Votes
      6 Mesaje
      540 Vizualizări
      R
      @razvantu Da, asa este. In majoritatea tarilor UE, cum spune @vancouver , politia este fizic cvasi-invizibila. Dar daca mergi mereu prea repede, tot timpul "la aspiratie", incalci diverse reguli, riscul sa fi oprit de un politist in civil sau sa primesti niste amenzi acasa este foarte mare. Si in Romania sunt multi care o patesc, nu e sat fara câini complet, dar parca tupeul are alte dimensiuni. Nu sunt 5% obraznici, ci 50%. Si asta conteaza enorm. Mai e ceva ciudat in Romania: permisul se suspenda doar la depasire de 50 km/h peste viteza legala. Adica in oras baga tata 90 la ore fara teama. In Austria sau Franta sau Germania devii repede pieton la 90 la ore in localitate. In Elvetia mai lasi si cateva sute sau mii de franci la faza asta (functie de venituri). In Elvetia aproape toti merg indarjit cu maxim 6-7 km/h depasire , hai 10. Si daca ii presezi nu trec de limita asta. De ce oareeeeee? Treci in Italia, toti, dar aproape toti soferii care in Elvetia se cramponau de 125-129 km/h, zburda imediat cu 145-150. Iarasi, de ce oareeeee? Repet: aceeasi soferi, aceleasi masini, cum treci granita. Adica de la depasire max. 10 trec instant la depasire max. 20. Cu mentiunea ca in Italia se circula cu 140-150 si cand e cate o limitare la 90-100. Cu cat mergi mai spre sudul Italiei limitarile sunt mai severe si soferii le ignora mai de-al dracu`. Asa ca una peste alta, macar in localitate, permisul ar trebui luat nu la depasire 50, ci la depasire 30 la ora peste limita. Cred ca masura asta va avea efecte imediate. Iar la depasire 20 in localitate amenda trebuie sa fie deja zdravana.
    • vancouverV

      Buget, fonduri europene, finantarea infrastructurii de transport

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved DISCUȚII GENERALE
      76
      0 Votes
      76 Mesaje
      5k Vizualizări
      vancouverV
      Se potrivesc manusa fondurile pe infrastructura pentru A7 + A8 la nord si est de Pascani. A7 Pascani - Suceava, UMB castigator, contracte nesemnate din lipsa finantarii - acum se pot semna, executie 2027-2029 A7 Suceava - Siret - daca grabim procedurile si aici se poate termina pana in 2030 A8 Pascani - Iasi - Ungheni - toate cele 5 loturi sunt scoase la licitatie, in diverse faze, dar ar trebui in 2025, cel tarziu trim I 2026 sa stim castigatorii si sa inceapa eventualele contestatii; fara contestatii se poate demara proiectarea in 2026, avizare + obtinere AC in 2027, constructie 2028-2030; daca vor fi contestatii, atunci probabil loturile grele de la nord de Iasi vor iesi din calendar si nu au sanse sa fie gata in 2030; pe Motca - Iasi ar fi cam un an de rezerva pentru "certuri" in instante.
    • vancouverV

      Economie

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved DISCUȚII GENERALE
      21
      3 Votes
      21 Mesaje
      1k Vizualizări
      vancouverV
      Constructiile trag economia in sus. Evident contribuie si cele de infrastructura: https://arenaconstruct.ro/economia-s-a-mai-redresat-in-trimestrul-ii-cu-sprijinul-constructiilor/ Contribuții pozitive la creşterea PIB, în semestrul I 2025 faţă de semestrul I 2024, au avut următoarele activități economice: – Construcţiile (de +0,3%), cu o pondere de 5,2% la formarea PIB şi al căror volum de activitate s-a majorat cu +5,6%;
    • vancouverV

      Autostrăzi

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      113
      3 Votes
      113 Mesaje
      21k Vizualizări
      P
      #1 Stirile din Infrastructura. AUTOSTRAZILE si Viziunea Guvernului pentru Infrastructura. Sept 2025 BabaDog https://www.youtube.com/watch?v=UCsqJj1tQhY