Forum Construim România
    • Categorii
    • Recente
    • Taguri
    • Populare
    • Utilizatori
    • Grupuri
    • Înregistrare
    • Autentificare
    1. Acasă
    2. vancouver
    3. Subiecte
    Deconectat
    • Profil
    • Îi urmărește pe 2
    • Urmărit de 8
    • Subiecte 40
    • Mesaje 2,158
    • Grupuri 1

    Subiecte

    • vancouverV

      Harta calității drumurilor din România

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      6
      1
      4 Votes
      6 Mesaje
      141 Vizualizări
      vancouverV
      Pune eventual un link, unde trebuie mers direct pentru a contribui. La o intrare rapida pe openstreetmap nu am gasit.
    • vancouverV

      HSR Linii si trenuri de mare viteză

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved CĂI FERATE
      3
      2 Votes
      3 Mesaje
      113 Vizualizări
      vancouverV
      Da, ai pus punctul pe i. Feroviarul trebuie sa bata rutierul. Altfel o sa fie doar o distractie scumpa si cu costuri enorme de operare si intretinere, pe care o sa le platim cu totii, dar beneficiarii si automat platitorii de bilete vor fi relativ putini. Grosul o sa prefere rutierul iar cei cu bani si care se grabesc, avionul.
    • vancouverV

      DX23 Focșani - Brăila

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved DRUMURI EXPRESS
      20
      3 Votes
      20 Mesaje
      737 Vizualizări
      daniel22_22D
      @vancouver În perioada 2000-2010 am mers mult între Bacău și Galați și înțeleg ce zici. Însă, direcția de dezvoltare cuprinsă în masterplanul de transport pentru estul Moldovei (de la Botoșani la Galați) este spre vest, nimic pe nord-sud. În contextul sărăciei din zona aia și a intrării Moldovei în UE mi se pare o decizie bună. Tulcea trebuie legată și ea de Vest. Pentru ca se face Focsani-Braila, A13 continuata până la Tg Secuiesc devine urgenta. Sincer, economic vorbind, între Tecuci și Galați circulă doar legumele. ☺️
    • vancouverV

      DNCB și DR - centura București la nivel DN și drumuri radiale București

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved DRUMURI NAȚIONALE
      9
      1
      2 Votes
      9 Mesaje
      369 Vizualizări
      Duta CD
      @ncb Mă frecai la ochi.......minune mare ! Să fie într-un ceas bun!
    • vancouverV

      Proiecte blocate de probleme de mediu, arii protejate etc

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved DISCUȚII GENERALE
      20
      0 Votes
      20 Mesaje
      481 Vizualizări
      A
      Pe langa probleme de mediu mai pot fi si cele arheologice ce pot bloca https://www.g4media.ro/foto-vestigii-romane-in-stare-perfecta-de-conservare-printre-care-case-piatete-si-drumuri-au-fost-descoperite-la-alba-iulia-pe-locul-unei-viitoare-autobaze-santierul-are-aproape-5-000-de-metri-pat.html?uord=Qo_vvCUCsr2HM85goY9yQsSAu8oumCDxMP2j9Ej7kC74gJlEMqKomI2MTeRZjHlLlkTuTBrF-Gn9pUBXlrxnW2WomrcA7siCkXkullAcXP/67E15hSdpgbgOMnK-m6oA5sVzu8Vl Vestigii de importanță arheologică deosebită, datate din epoca romană, au fost descoperite în Partoș, Alba Iulia, în șantierul de construire a unei viitoare autobaze de transport. Au fost descoperite case, piațete, un altar, dar și drumuri romane conservate în aproape foarte bună de conservare, datând din perioada în care orașul a ajuns la cel mai înalt grad de dezvoltare, când de altfel era considerat cel mai important și bogat oraș al Daciei Romane. Sa nu uitam si de cetatea Vărădia
    • vancouverV

      Aerian

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved DISCUȚII GENERALE
      20
      4 Votes
      20 Mesaje
      486 Vizualizări
      A
      Si inca un aspect [image: 1762249054432-a0fa5ea2-12e0-4a77-9393-4677f6a1db02-image.png] Cate din aeroporturile sub numarul de calatori a Sucevei au aerogari noi? Nu mai spun ca la suceava la imbarcare se mai sta in containere prefabricate. SIBIU [image: 1762249183603-ef8e76e7-dc65-46a0-84ec-212ae60dda39-image.png] BRASOV [image: 1762249239714-d1ca0ac7-f0f0-4688-ab69-6f15c57baecf-image.png] CRAIOVA [image: 1762249331196-af303c0a-df76-4989-8048-937888b66fd0-image.png] SUCEAVA [image: 1762249392406-de853f48-66a8-4010-a3b7-58ce938a87fe-image.png] [image: 1762251085708-c936323b-0655-419b-be0d-94044910c439-image.png] Comparati cu avionul dimensiunea terminalului celui de-al V-lea aeroport din tara ca numar de pasageri.
    • vancouverV

      Țării cât mai multe capete de pod!!!

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      7
      1 Votes
      7 Mesaje
      423 Vizualizări
      M
      @vancouver sper că n-ai înțeles că aș vrea capete de pod. Sincer, cred că se fac la presiunea primarilor, și pentru că avem proiectanți care execută ordinele. Am văzut și drumuri cu șanțuri și rigole carosabile. Aici cred că e o chestie de costuri / lene, nu-s în stare să curețe nici șanțurile betonate, darmite să mai și ridice grătarele...
    • vancouverV

      Cârcoteala de pe drum

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      164
      3 Votes
      164 Mesaje
      7k Vizualizări
      A
      [image: 1763995688053-bdf2a692-95b5-4d19-8179-74c70f7ca674-image.jpeg] Producatorii de Aditivi Accelerator Intarire Beton Temperaturi Scazute care au contract cu UMB si nu numai. Incerc si o gluma….
    • vancouverV

      Republica Moldova

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      5
      3 Votes
      5 Mesaje
      446 Vizualizări
      M
      @JohnDoe Corect
    • vancouverV

      DEx4, DEx16 - DX-uri zona Transilvania

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved DRUMURI EXPRESS
      68
      1 Votes
      68 Mesaje
      5k Vizualizări
      vancouverV
      DX4: https://www.youtube.com/watch?v=Tbg4IaQuMmc
    • vancouverV

      Construcții civile publice: școli, spitale, teatre, etc

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved DISCUȚII GENERALE
      14
      5
      3 Votes
      14 Mesaje
      775 Vizualizări
      JohnDoeJ
      Nu ma prind ce vor sa faca, totusi Cetatea Severinului cu Turnul lui Sever a fost restaurata destul de fain. POate doresc ai nostri sefi de proiect sa vorbeasca cu alti sefi de proiect, poate se inteleg.
    • vancouverV

      Naval

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved DISCUȚII GENERALE
      3
      2 Votes
      3 Mesaje
      362 Vizualizări
      F
      https://youtu.be/3azAO3jxgy0?si=aqDNd0WddKNkPEQt
    • vancouverV

      DX Bacău - Piatra Neamț

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved DRUMURI EXPRESS
      22
      1 Votes
      22 Mesaje
      2k Vizualizări
      C
      ce vesti despre castigarea licitatiei? cat despre demararea lucrarilor nici nu mai intreb :)
    • vancouverV

      Constanța

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved DISCUȚII LOCALE
      3
      2 Votes
      3 Mesaje
      379 Vizualizări
      I
      L-am testat eu, nu-mi mai trebuie. Mâncare extrem de proastă și scumpă (adică preț vs calitate, că la cifre nu este chiar scumpă), jeg cat cuprinde .
    • vancouverV

      Comunicate ASCORO rutier

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved COMUNICATE ASCORO
      6
      1 Votes
      6 Mesaje
      1k Vizualizări
      vancouverV
      Comunicat de presă ASCORO – Asociația Construim România Propunere alternativă de traseu pentru Autostrada A13 Brașov–Bacău În data de 24.10.2025, Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a prezentat o variantă modificată a traseului autostrăzii A13, în zona Brașov–Sfântu Gheorghe. Potrivit CNIR, „noua variantă de traseu, propusă ca urmare a constrângerilor identificate, modifică traseul cu aproximativ 12 kilometri și prevede proiectarea unui tunel cu o lungime de 600 de metri în zona protejată Dealul Cetății–Lempeș”. Conform analizei ASCORO, modificarea presupune în realitate aproximativ 18 km suplimentari pe traseul principal al autostrăzii. CNIR pare să fi scăzut din calcul un racord care se scurtează, însă lungimea efectivă pentru utilizatorii autostrăzii crește cu 18 km. Noul traseu implică un ocol amplu spre sud-est, fără a extinde aria de deservire a localităților, și intersectează o arie protejată, care ar urma să fie traversată printr-un tunel. Justificarea prezentată de CNIR se referă la existența unui poligon militar situat pe raza localității Hărman. Asociația Construim România apreciază că această variantă ridică probleme semnificative care necesită reanalizare. Evaluările noastre indică faptul că anumite porțiuni ale traseului pot fi optimizate în vederea reducerii costurilor, a consumului de resurse și a timpului de parcurs, menținând în același timp respectarea cerințelor tehnice și a constrângerilor de securitate existente. La costurile actuale de 20–30 milioane €/km, cei 18 km suplimentari reprezintă un impact financiar considerabil, apropiat de jumătate de miliard de euro. În completarea acestei estimări, menționăm și alte efecte relevante: un tunel de 600 m într-o zonă protejată presupune o durată de execuție mai mare; costuri suplimentare de întreținere pentru cei 18 km adiționali; consum crescut de combustibil și uzură suplimentară a vehiculelor, cu impact direct asupra emisiilor – la un trafic de aproximativ 20.000 de vehicule/zi, acest efect se poate traduce în circa 36 milioane €/an doar în cheltuieli cu combustibilul, la prețurile actuale; un timp de parcurs mărit cu aproximativ 10 minute per vehicul, ceea ce însumează peste 1.200.000 de ore anual, cu impact economic semnificativ asupra operatorilor de transport. Precizăm că atât reglementările naționale, cât și cele europene prevăd selectarea variantei de traseu cu cea mai ridicată eficiență economică, atât în etapa de construcție, cât și în perioada de exploatare. Asociația Construim România a elaborat o propunere alternativă de traseu care respectă constrângerile generate de obiectivele existente în zonă și reduce semnificativ lungimea totală în comparație cu varianta analizată de CNIR. Propunerea are în vedere: scurtarea distanței totale dintre Brașov și Bacău; reducerea costurilor de execuție și operare, precum și utilizarea eficientă a fondurilor publice; integrarea optimă în rețeaua TEN-T; menținerea unui echilibru între siguranță, eficiență și impact asupra mediului. În locul ocolului semnificativ spre sud, recomandăm o deviere de amplitudine mai redusă spre nord: autostrada ar urma să fie paralelă cu DN13 între Hălchiu și Bod, să ocolească Bodul prin nord, apoi să continue spre est, pe lângă Ariușd, până la Dobolii de Jos. Deși între Ariușd și Dobolii de Jos se observă o zonă mai înaltă, parte a Munților Baraolt, analiza topografică indică faptul că reliefurile respective sunt colinare, cu o diferență de nivel de aproximativ 80–90 m față de platoul înconjurător. Această urcare și coborâre pot fi realizate cu o declivitate de circa 3%, fără a fi necesară construirea unui tunel. [image: 1763732168207-2025-11-12-varianta-4-resized.png] [image: 1763732167540-2025-11-12-varianta-4-detaliu-deal-ariusd-resized.png] Asociația Construim România solicită autorităților: • analizarea unor variante alternative mai scurte, inclusiv „varianta 4” propusă de organizația noastră; • asigurarea transparenței criteriilor de selecție a traseului final; • organizarea unei consultări publice autentice, cu implicarea reprezentanților comunităților și organizațiilor interesate. Autostrada A13 reprezintă o investiție strategică pentru conectivitatea Moldovei și Transilvaniei, iar definirea traseului ar trebui să țină cont de criterii de eficiență, sustenabilitate și interes public pe termen lung. ASCORO, 21.11.2025.
    • vancouverV

      Păreri din Lehliu Gară

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved CĂI FERATE
      8
      0 Votes
      8 Mesaje
      692 Vizualizări
      vancouverV
      https://www.timesnewroman.ro/life-death/doi-romani-care-au-alergat-dupa-un-tren-cfr-au-ajuns-inaintea-lui-la-destinatie/
    • vancouverV

      Prahova

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved DISCUȚII LOCALE
      4
      2 Votes
      4 Mesaje
      387 Vizualizări
      vancouverV
      Dupa parerea mea ceea ce a facut Bolojan la Oradea si in judetul Bihor este exact ceea ce trebuie facut si extins la nivelul intregii tari: centuri la toate localitatile cu trafic de tranzit, scoaterea DN-urilor din localitati. Centura Mizil exact asta este, scoate traficul de tranzit dintr-un oras mic. Necesar? Ultranecesar, traficul acolo este ceva de jale. Poluare, trepidatii, etc. Autostrada oarecum paralela va rezolva doar o parte din problema. Mai mult, centura Mizil va trebui continuata, sa ajunga pana la DJ100C, care este legatura cu autostrada. (click pe poza pentru vedere mai mare) [image: 1751802696939-centura-mizil-plus-resized.png]
    • vancouverV

      A2+A4 Bucuresti - Constanța - Mangalia și drumuri express in Dobrogea

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI
      11
      1 Votes
      11 Mesaje
      1k Vizualizări
      vancouverV
      Nod mic Cumpana: https://www.youtube.com/watch?v=pY_2DFD_M2M Desi e doar un semi-nod, rezolva practic toate directiile. Din Cumpana spre Bucuresti sau Constanta Nord ocolul e mic, se poate iesi spre sud, apoi intoarcere in sensul giratoriu A4 / Agigea (ca +6km = aprox. 4 minute), iar pentru cei care vin dinspre sud si vor sa iasa spre Cumpana, daca cumva este ambuteiaj pe DN39, pot sa mearga pana la Constanta Vest si sa intoarca acolo in trifoi (+11 km, 6-7 minute)
    • vancouverV

      A8 Tg. Mureș - Tg. Neamț - Iași - Ungheni Prut

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI
      420
      3 Votes
      420 Mesaje
      62k Vizualizări
      A
      @anddy__ de asta cred ca s-au aruncat sa despagubeasca tot. La banii astia. 1 leu/mp e la oferta
    • vancouverV

      Metrou București

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved BUCURESTI
      45
      0 Votes
      45 Mesaje
      3k Vizualizări
      vancouverV
      Magistrala de metrou M4: O asociere turco-bulgară rămâne câștigătoare pentru prima secțiune din linia Gara de Nord – Gara Progresu / CONFIRMARE: Contractul va fi semnat săptămâna viitoare https://economedia.ro/breaking-magistrala-de-metrou-m4-o-asociere-turco-bulgara-ramane-castigatoare-pentru-prima-sectiune-din-linia-gara-de-nord-gara-progresu-surse-contractul-ar-putea-fi-semnat-saptamana-vii.html