Forum Construim România
    • Categorii
    • Recente
    • Taguri
    • Populare
    • Utilizatori
    • Grupuri
    • Înregistrare
    • Autentificare
    1. Acasă
    2. vancouver
    3. Subiecte
    Deconectat
    • Profil
    • Îi urmărește pe 2
    • Urmărit de 6
    • Subiecte 33
    • Mesaje 1,522
    • Grupuri 1

    Subiecte

    • vancouverV

      Cârcoteala de pe drum

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      1
      2 Votes
      1 Mesaje
      80 Vizualizări
      Nu a răspuns nimeni
    • vancouverV

      Republica Moldova

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      2
      1 Votes
      2 Mesaje
      90 Vizualizări
      vancouverV
      Si o stire de acum 2 sapt.: https://www.youtube.com/watch?v=kJiwzwIaASM
    • vancouverV

      DEx4, DEx16, A10 - Autostrazi si DX secundare zona Transilvania

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      56
      1 Votes
      56 Mesaje
      2k Vizualizări
      vancouverV
      Via Cluj TV: https://www.youtube.com/watch?v=qJxL-RbgI6c
    • vancouverV

      Construcții civile publice: școli, spitale, teatre, etc

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved DISCUȚII GENERALE
      1
      5
      3 Votes
      1 Mesaje
      61 Vizualizări
      Nu a răspuns nimeni
    • vancouverV

      Naval

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved DISCUȚII GENERALE
      2
      2 Votes
      2 Mesaje
      122 Vizualizări
      vancouverV
      Daca urmariti reportajul pana la capat o sa vedeti cum STATUL a distrus inca o data santierul de la Mangalia. Cei care au facut reportajul nu spun asta explicit. Desi explica in detaliu ce s-a intamplat, cum statul a preluat santierul de la Damen ca asa am vrut noi, sa avem 51%, sa fim majoritari si patrioti - nu are puterea sa traga concluzia: acesta este motivul clacarii. A mers bine cata vreme Damen le-a adus comenzi. Pentru ca altfel, fara Damen, SN Mangalia este un nume egal cu zero pe harta mondiala. Pe cand Damen este ceva care inspira incredere, prin seriozitatea specifica unei firma PRIVATE cu traditie. Mai spune undeva in reportaj ca SIDEX Galati nu trebuie privatizat. Da, daca nu era privatizat, nici atat nu supravietuia pana anul trecut, era mort de 20 de ani. Desi am stat 45 de ani in bezna comunista, in saracie crunta venita ca urmare a economiei de stat, fara privat. Desi de 30 de ani tot crestem si suntem aproape la fel de bogati intre timp ca si tarile vestice (ne despart ca. 20%, adica nimic). Desi mai mereu mai apare cate o poveste din asta care arata cum 7 santiere navale private DUDUIE si nu fac fata la comenzi, dar unul singur de stat e in faliment. DESI DESI DESI.... PARCA SUNTEM IMBECILI. Tot mai apare cate unul care vrea sa alungam strainii, statul sa preia din nou... sa pedepsim firmele private ca suntem sclavii lor (adica daca muncim pe bune la privat suntem sclavi, aha... la stat unde stam si frecam menta e ok... inteleg...). Pur si simplu eu faza asta nu o inteleg. Inclusiv reporterul are si el acelasi mod de a vedea lucrurile, gen "de ce statul nu se implica?", "de ce statul nu face". Ce mama naibii sa se implice statul la Mangalia? ALOOOOO. Santierul ESTE AL STATULUI! Santierul cu statul ca actionar atat poate: sa dea faliment!
    • vancouverV

      DX Bacău - Piatra Neamț

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      18
      1 Votes
      18 Mesaje
      910 Vizualizări
      M
      @adrianctin Eu nu zic să nu se facă – e clar că sunt multe locuri în țara asta unde drumurile nu sunt cum ne-am dori. Mai ales că și eu sunt din Moldova și cunosc bine drumurile din zonă. Doar că nu poți spune că e mai important decât A0, A1 sau A7. Ca să nu mai spun că ar fi ridicol să începi acest drum expres înainte ca A7 să se apropie măcar de Pașcani. Așadar, Bacău – Piatra Neamț e o discuție pentru 2027.
    • vancouverV

      Constanța

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved DISCUȚII LOCALE
      2
      1 Votes
      2 Mesaje
      105 Vizualizări
      ncbN
      Cum arată litoralul românesc, după cel mai amplu program de reabilitare? PressOne https://youtu.be/sFEnPeARvBg?si=V4CxbvH4JchzwE0O
    • vancouverV

      Comunicate ASCORO rutier

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved COMUNICATE ASCORO
      3
      1 Votes
      3 Mesaje
      436 Vizualizări
      vancouverV
      ASCORO - Asociația Construim România Comunicat de presă 08.07.2025 DRDP Timişoara îşi bate joc de şoferi şi închide autostrada A1 timp de o lună DRDP Timişoara a luat o decizie ciudată și şocantă: pur şi simplu închide timp de o lună (iulie) principala autostradă a țării, poarta de legătură între România şi occident, A1. Fix în perioada în care românii din diaspora revin în ţară sau cei din ţară îşi fac vacanțele în Europa. Închiderea este pentru reasfaltare. Pe 25km. Nu doar ziua și nu doar o bandă. Nu. Autostrada închisă complet și traficul deviat pe vechiul drum, devenit între timp evident neîncăpător. 30-50 de minute în loc de 11 minute, trafic cu depăşiri periculoase ale şoferilor nervoşi, trecere prin sate cu pietoni, trafic greu, poluare. Asta îi aşteaptă pe şoferi şi pe localnici deopotrivă. Peste tot în Europa se reasfaltează autostrăzile la aprox. 10 ani pentru menţinerea în bună stare a căii de rulare. Nicăieri nu se închide circulația complet pe autostradă. Există mai multe variante: cu eliberarea completă a unui fir de circulaţie şi devierea traficului pe celălalt fir, unde se poate circula 1+1. Variantă utilizată în alte părți la noi, de ex. pe A2 atunci când s-a refăcut zona cu beton dintre Bucureşti şi Fundulea. Sau chiar zilele astea pe A3 la Tureni, la intersecția cu Dex4 pentru montarea portalurilor peste autostradă. la fel cu eliberare completă a unui fir, dar se poate folosi și banda de urgenta și traficul se poate organiza 2+1 (model folosit în Ungaria) – astfel pe sensul cu 2 benzi nu mai apare o reducere a capacităţii de trafic şi nu apar ambuteiaje. în vestul Europei se prefera benzile îngustate, astfel încât pe un fir de autostradă lat de 12m se amenajează 4 benzi îngustate cu lăţimea de 3,2+2,3+(1)+2,3+3,2=12m – în acest fel se păstrează numărul de benzi şi nu apare congestia la reducerea numărului de benzi. varianta în care un fir de autostradă nu este afectat, iar pe firul în lucru traficul se deviază iniţial doar pe banda de urgență, se asfaltează banda 2 şi jumătate din banda 1, apoi traficul se mută pe banda 2 şi se asfaltează restul benzii 1 şi banda de urgenta. Din construcţie pe toate autostrăzile sunt prevăzute zone în care parapetele median poate fi demontat uşor şi astfel se poate face trecerea de pe un fir pe celălalt. Aproximativ la fiecare 5km se află o astfel de zonă. Cerem Ministrului Transporturilor Ciprian Şerban să intervină de urgență personal şi să anuleze imediat aceasta închidere lipsită de sens! Cerem ministerului sa elaboreze un standard obligatoriu pentru astfel de situaţii, în așa fel încât diverse unităţi teritoriale să nu poată lua decizii după reguli proprii. Închiderile complete sa fie permise numai în situaţii excepţionale şi pentru extrem de scurt timp (gen dărâmarea unui pod peste autostrada)! Cerem DRDP Timişoara să renunţe imediat la măsura devierii traficului pe drumul vechi şi sa revină la o comunicare decentă si serioasă cu publicul, fără a lua peste picior şoferii nemulţumiţi, de ex. în comentarii pe facebook. [image: 1751967293691-a31baustellendolembeck09_04_2016_b-768x510.jpg] În imagine benzi îngustate în Germania. Se vede clar cum noua banda 2 (cu galben) este mult mai îngustă decât banda 1 peste care a fost creată (cu alb). Cu ajutorul benzilor îngustate se poate păstra numărul de benzi, dar o parte a autostrăzii devine disponibila pentru lucrări. Asociaţia Construim România
    • vancouverV

      Păreri din Lehliu Gară

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved CĂI FERATE
      6
      0 Votes
      6 Mesaje
      322 Vizualizări
      vancouverV
      https://www.youtube.com/watch?v=KpoyDuZK8OA De la 14:30 imagini de la triajul Valu lui Traian. Nu luati in seama tot ce zice Rodrigo Maxim. Statia / triajul Valu lui Traian este un proiect esential de modernizare legat de portul Constanta. Acolo trebuie sa stea trenurile care vin din port si doresc sa se incadreze pe CF spre Bucuresti si toata tara sau alte tari. Acolo pot sa astepte si invers, trenurile pentru port, pentru a nu aglomera portul. De asemenea reteaua de CF din Romania nu mai are de mult 19.000 km, asa cum peste tot in Europa maximul de cai ferate a fost in 1900-1920 si acum s-au scos multe linii care deserveau doar sate - mai ales dupa 1950, cand automobilul a devenit accesibil la scara larga (bine, nu in Romania, unde din cauza saraciei cauzat de sistemul comunist, accesibil unei parti a devenit abia prin anii 70-80 si la scara larga abia in ultimii 10-15 ani). Asa ca avem acum vreo 10.000 km, din care modernizati 600 si in diverse faze de modernizare alti aprox. 800 (incl. QW), plus inca vreo 1500 in pregatire.
    • vancouverV

      Prahova

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved DISCUȚII LOCALE
      4
      2 Votes
      4 Mesaje
      163 Vizualizări
      vancouverV
      Dupa parerea mea ceea ce a facut Bolojan la Oradea si in judetul Bihor este exact ceea ce trebuie facut si extins la nivelul intregii tari: centuri la toate localitatile cu trafic de tranzit, scoaterea DN-urilor din localitati. Centura Mizil exact asta este, scoate traficul de tranzit dintr-un oras mic. Necesar? Ultranecesar, traficul acolo este ceva de jale. Poluare, trepidatii, etc. Autostrada oarecum paralela va rezolva doar o parte din problema. Mai mult, centura Mizil va trebui continuata, sa ajunga pana la DJ100C, care este legatura cu autostrada. (click pe poza pentru vedere mai mare) [image: 1751802696939-centura-mizil-plus-resized.png]
    • vancouverV

      A2+A4 Bucuresti - Constanța - Mangalia și drumuri express in Dobrogea

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      9
      0 Votes
      9 Mesaje
      507 Vizualizări
      W
      @vancouver te înțeleg, ai putea intra canal, în secțiunea videoclipuri, deci ai putea lăsa un comentariu în secțiunea Comentarii, aștepți ca domnul respectiv să răspundă la comentariu dv. Filmarea postată astăzi (a lui Eugen) se numește A2 SPRE OLIMP IUNIE 2025
    • vancouverV

      A8 Tg. Mureș - Tg. Neamț - Iași - Ungheni Prut

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      210
      3 Votes
      210 Mesaje
      30k Vizualizări
      M
      @vancouver Nu mai țineam minte exact când s-au pierdut; era o informație pe care o știam încă de când am început să urmăresc infrastructura. Am citit și despre corupția de la începuturi și cât se fura atunci; îmi amintesc și de momentul în care s-au blocat proiectele. Dar nu am spus toate astea cu intenția de a da în unii sau în alții, ci doar din convingerea că ar fi fost foarte bine să mai fi avut niște bani nerambursabili — mai ales în condițiile actuale. Oricum, dacă am greșit, mă bucur că ai corectat; cel mai important este să spunem adevărul, chiar dacă nu acesta era punctul central al mesajului meu. Între 2015 și 2021 (adică 7 ani), după cum am spus, am avut o medie de aproximativ 38 km/an. Asta nu are cum să fie în regulă — e clar mult prea puțin pentru o țară ca România. Așadar, dacă am consumat toate fondurile europene pentru acești 38 km/an, înseamnă că fondurile alocate României au fost subdimensionate? Putem face o comparație cu Polonia sau Ungaria, să vedem cum stăm? În rest, mi se pare foarte suspect de ce trebuie să construim cât mai mult prin PNRR, care este, în fond, doar un simplu împrumut. Lipsa de capacitate a firmelor este direct proporțională cu nivelul investițiilor guvernamentale. Nu poți construi sub 40 km/an și, în același timp, să te aștepți ca firmele să aibă capacitate. Ca să nu mai spun că și pe acești puțini kilometri s-au înregistrat întârzieri (A3, A10)... Nu este vina firmelor — dar niciun privat nu investește să se extindă atunci când cererea este atât de mică. Să nu uităm că și UMB voia, la un moment dat, să închidă firma in jur de 2019. Creșterea firmelor (și a pieței conexe) a început abia în jur de 2020, când a început să apară cererea reală. Cu ce nu pot fi de acord este ideea că „am ponegrit România”. Nici în ultimul mesaj, nici în altele nu cred că am atacat România. Chiar și după 20 de ani, este țara mea, iar rudele mele trăiesc în continuare acolo. Mesajul meu era, de fapt, să nu mai fim naivi și să nu contribuim, din neglijență sau manipulare, la distrugerea firmelor cu capital românesc — pentru că nu avem chiar atât de multe.
    • vancouverV

      Metrou București

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved BUCURESTI
      16
      0 Votes
      16 Mesaje
      835 Vizualizări
      R
      Si mai departe de la Tokyo la Otopeni e acel imprumut de la JBIC (banca japoniei) ?
    • vancouverV

      Galați

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved DISCUȚII LOCALE
      3
      1 Votes
      3 Mesaje
      205 Vizualizări
      vancouverV
      Charly pe youtube: https://www.youtube.com/watch?v=Uv1QVecfv_Q
    • vancouverV

      Siguranță rutieră, accidente, legislație

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      11
      0 Votes
      11 Mesaje
      539 Vizualizări
      vancouverV
      https://www.g4media.ro/senatul-a-adoptat-tacit-regula-fermoarului-cu-incadrarea-alternativa-pe-banda-adiacenta.html Din punctul meu de vedere o veste buna. Nu stiu daca se va tine cont in Romania, dar in Germania se insista ca incadrarea sa se faca ABIA IN ULTIMUL MOMENT. Desigur ma refer la situatia de ambuteiaj, nu cand se circula fluent si de fapt nu este necesara nici o regula a fermoarului. De ce doar in ultimul moment: pentru ca numai asa este garantat ca de pe fiecare banda se va incadra un numar egal de vehicule. Altfel banda celor care "lasa" va inainta mai incet, ceilalti intrand aleatoriu si urmand sa aibe loc depasiri. De asemenea in Germania blocarea unei benzi pentru a nu permite trecerea altora este interzisa. Ceea ce vad prin Romania cu camionagii blocand ambele benzi este interzis in alte parti. Duce la prelungirea cozii, care astfel poate ajunge sa blocheze alte intersectii, iesiri, sensuri giratorii etc, ba chiar in unele cazuri nefericite in orase se ajunge la blocaje in cerc. Deci comportamentul corect: fiecare sta pe banda lui, nu impiedica pe nimeni, si fermoarul se face doar in buza punctului in care o banda inceteaza.
    • vancouverV

      Statistică rutieră

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      6
      1
      2 Votes
      6 Mesaje
      457 Vizualizări
      R
      @razvantu Da, asa este. In majoritatea tarilor UE, cum spune @vancouver , politia este fizic cvasi-invizibila. Dar daca mergi mereu prea repede, tot timpul "la aspiratie", incalci diverse reguli, riscul sa fi oprit de un politist in civil sau sa primesti niste amenzi acasa este foarte mare. Si in Romania sunt multi care o patesc, nu e sat fara câini complet, dar parca tupeul are alte dimensiuni. Nu sunt 5% obraznici, ci 50%. Si asta conteaza enorm. Mai e ceva ciudat in Romania: permisul se suspenda doar la depasire de 50 km/h peste viteza legala. Adica in oras baga tata 90 la ore fara teama. In Austria sau Franta sau Germania devii repede pieton la 90 la ore in localitate. In Elvetia mai lasi si cateva sute sau mii de franci la faza asta (functie de venituri). In Elvetia aproape toti merg indarjit cu maxim 6-7 km/h depasire , hai 10. Si daca ii presezi nu trec de limita asta. De ce oareeeeee? Treci in Italia, toti, dar aproape toti soferii care in Elvetia se cramponau de 125-129 km/h, zburda imediat cu 145-150. Iarasi, de ce oareeeee? Repet: aceeasi soferi, aceleasi masini, cum treci granita. Adica de la depasire max. 10 trec instant la depasire max. 20. Cu mentiunea ca in Italia se circula cu 140-150 si cand e cate o limitare la 90-100. Cu cat mergi mai spre sudul Italiei limitarile sunt mai severe si soferii le ignora mai de-al dracu`. Asa ca una peste alta, macar in localitate, permisul ar trebui luat nu la depasire 50, ci la depasire 30 la ora peste limita. Cred ca masura asta va avea efecte imediate. Iar la depasire 20 in localitate amenda trebuie sa fie deja zdravana.
    • vancouverV

      Buget, fonduri europene, finantarea infrastructurii de transport

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved DISCUȚII GENERALE
      56
      0 Votes
      56 Mesaje
      4k Vizualizări
      M
      Nu cred că va fi așa presiune să ne oprim, pentru că, fără niciun euro fonduri europene, putem presupune că avem resurse să mergem înainte cu echivalentul cofinantarii și neeligibilelor, care pot fi chiar mai mari de 10%, iar dacă alocăm % din buget pentru capitolul investiții în A/DX, punem și un efect de multiplicare în economie a tronsoanelor finalizate, sumele brute vor fi sensibil mai mari în 2030 decât în 2025. Mă gândesc la un 15 miliarde lei/an, nu e ca și cum nu ar însemna nimic, e foarte mult. Gândiți-vă apoi ce înseamnă să închidem lista de mai sus. Enorm. Aproape că nici nu-mi imaginez. Vis.
    • vancouverV

      Economie

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved DISCUȚII GENERALE
      20
      3 Votes
      20 Mesaje
      1k Vizualizări
      F
      https://youtu.be/CHKnJIYRlIU?si=fgWuW7ZcFW5M6uqX
    • vancouverV

      Autostrăzi

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      101
      3 Votes
      101 Mesaje
      19k Vizualizări
      W
      Drumuri cu prioritate https://www.youtube.com/watch?v=hgR8osqj-Oo?si=opEBffcHfmw4VL1F
    • vancouverV

      Auto moto si producatori de autovehicule

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved DISCUȚII GENERALE
      17
      1 Votes
      17 Mesaje
      951 Vizualizări
      vancouverV
      https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/auto-transporturi/foto-video-gigantul-yokohama-confirma-profit-ro-a-cumparat-fabrica-in-romania-22034465