Forum Construim România
    • Categorii
    • Recente
    • Taguri
    • Populare
    • Utilizatori
    • Grupuri
    • Înregistrare
    • Autentificare

    Cârcoteala de pe drum

    Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
    192 Mesaje 35 Posters 8.4k Vizualizări 1 Watching
    Se încarcă mai multe mesaje
    • Vechi la Noi
    • Noi la Vechi
    • Most Votes
    Răspunde
    • Răspunde ca subiect
    Login pentru a răspunde
    Acest subiect a fost șters. Doar utilizatorii cu privilegii pentru moderarea subiectelor îl poate vedea.
    • G Conectat
      gruia88
      ultima editare de

      Inception :) Ce citesc acum in 2 ore dispare .... incep sa ma indoiesc de mine daca chiar citesc daca exista daca nu exista , sper sa ma trezesc din matrice (Matrix :) )

      1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
      • F Deconectat
        fulgernc
        ultima editare de

        Vedeți că în google nu se poate accesa pagina de pe numele site-ului. Eu accesez direct "categorii" , ptr că atunci când accesez direct pe nume îmi apare o pagină în alb.

        1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
        • C Deconectat
          Claudiu1
          ultima editare de

          Intr-un interviu recent al lui Bolojan, vorbeste despre drumul express Oradea Arad si ca se amana finantarea incepand cu 2027, pentru ca statul nu are momentan bani suficienti in conditiile actuale de constrangeri bugetare. Desi contractul este semnat si trebuia sa inceapa constructia din acest an si sa inceapa sa se scurga termenul de 24 de luni. Pe langa acestea, a spus si ca daca exista dorinta din partea constructorului, se poate discuta cu CNAIR sa inceapa mai devreme lucrarile, dar pe propria cheltuiala, urmand ca statul sa finanteze din 2027.
          Cum functioneaza acest lucru? Firma se apuca de lucrari si incepe sa factureze, asumandu-si din start ca statul nu va respecta termenul de plata in 60 de zile? Sau incepe sa emita facturi de abia din 2027? Cu ce difera aceasta intelegere de ce vedem acum pe A7? Ma refer la diferenta dintre %constructie si %financiar. Mi se pare trasa de par ideea promovata ca pe A7 sunt platile la zi pe ce s-a facturat si ca problema ar fi ca nu au oameni sa faca hartiile pentru cererile de plata.

          vancouverV 1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
          • vancouverV Deconectat
            vancouver @Claudiu1
            ultima editare de vancouver

            @Claudiu1 Nu este chiar cum ai zis tu. Ordinele de incepere a lucrarilor s-au dat deja pentru martie 2027. Deci termenul incepe sa curga abia de atunci, din martie 2027, iar legal nu au voie sa lucreze mai devreme. Daca nu au voie sa lucreze, nu au voie nici sa factureze.

            De precizat ca este FIDIC ROSU, proiectarea este deja gata in detaliu, se pot apuca direct de executie.

            Legat de A7 tocmai am explicat (adica Horatiu Cosma a explicat pe pum) de unde este diferenta acolo, si anume nici vorba sa nu fie in stare sa faca hartiile, sa nu aibe oameni, ci pur si simplu lucrarea se va opri la 80% stadiu financiar, ca atat se pune in opera. Si acolo e FIDIC ROSU si decontarea se face dupa cantitati reale puse in opera, nu este un pret pausal sa primeasca orice ar fi 100%. Ori acele cantitati din proiect nu s-au realizat, erau estimate grosier mult in plus.

            Railway fan. But motorways have to be done first!

            1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
            • A Deconectat
              Azzl
              ultima editare de

              Ma gandesc ca un punct de vedere al CONSITRANS ar fi minunat in ideea in care domnul Secretar a folosit sintagma "a supraestimat". Se intelege ca proiectantul ori a facut o ducumentatie in bataie de joc ori a pus zeci de mii de mc de materiasl sa fie sa nu trebuiasca. Cantitatile nu sunt generate la ochi. 20% este enorm pentru o greseala sau supradimensionare.
              Si asa proiectarea a ajuns un rau necesar , mai dau si oficialitatile in ea ca doar sa scriem pentru userii de forum este simplu.
              Oare parte din cei 20% din cantitati reprezinta ajustari ale solutiilor aprobate initial? Modificari? Reproiectari?
              Dar na. E mai simplu sa generalizam ca Proiectarea se face din birou de catre nister ingineri de doi bani ca rezultat al scolii sumediocre actuale.

              JohnDoeJ 1 Reply Last reply Răspunde Citează 3
              • JohnDoeJ Deconectat
                JohnDoe @Azzl
                ultima editare de

                @Azrael a spus în A7 Ploiești - Bacău - Suceava:

                vad ca haihui le-a urat iar "sarbatori fericite" :)) , si a sarit repede secretarul, al 3-lea ochi de stat sa-i multumeasca.

                bai, fatarnicia asta...adica toti care arunca cu hate in UMB si sunt cocolositi acolo, sar ca basicati la orice compromis, cat de minor... cum sa asfaltezi la sub 10C, cum sa faci atatea neconformitati...noi suntem tara lucrului bien facut...ei nu inghit asa ceva, corecti si verticali pana in panzele albe. ei care livreaza si detin adevarul absolut...ei ...n-o inghit pe aia "lasa ca merge si asa" desi in marea majoritate a cazurilor...situatiile sunt inventate de ei, ca apoi sa vina cu fraza dedicata...lovind in dusmanul de moarte, UMB si in "martorii" lui.

                bun, sa fie totul ca la carte, bine facut, la miime de mm. dar sa accepti ca bugetul tarii e ciur....si sa accepti mizeria acestei "normalitati"...stabilesti una la inceputul anului, apoi zici ca bugetul e nelimitat..e de rasul curcilor!!! pai nu cred ca la ASE treci clasa daca sustii ca bugetul se cheama buget, daca il poti creste de genul dubla, tripla la volume de miliarde de euro, cum insinueaza cosma si ciurea, si vedem asta in ultimii ani cand nu s-a mai "ingrasat" pe la rectificari bugetul cnandr decat cu vreun miliard peste ce s-a pus la inceputul anului 12->13miliarde, 13->14miliarde lei. ca UMB nu vrea sa lucreze, desi i s-au pus doar 20% din banii necesari finalizarii proiectului pnrr...cu promisiunea ca restul de 80% ,,,de la 1,5miliarde la 9miliarde...vor veni "garantat".
                adicatelea, te dai mare sfant in dreptate si corectitudine, dar tu faci bugetul tarii, sac fara fund, adicatelea te **ci pe el de buget, nu e decat o notiune abstracta dupa care tragem apa.

                vrem o tara ca afara, vrem ca umb sa "livreze", dar cu un buget ca pe dambovita, asa cum ne convine noua ca sa ne putem justifica hatereala. eu zic sa-si priveasca barna bugetului.. din propriul ochi, inainte sa mai caute cu lupa defactele unora care chiar muncesc pe branci.

                Te citez aici, pentru ca ceea ce spui e un punct de vedere ce ridica tarele clasei noastre politice.
                Si la fel, tarele politicienilor duc la frustrari in masa mare a oamenilor.

                Ma ajuta si pe mine cineva cu o clarificare?
                In 2026, daca un politician gen Ciolacu vrea sa indatoreze statul ca sa dea pomeni electorale, ce mecanisme exista ca sa-l impiedice ?

                Calafat - Severin - Lugoj

                Duta CD 1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                • Duta CD Deconectat
                  Duta C @JohnDoe
                  ultima editare de

                  @JohnDoe păi ca idee am înțeles , ca atunci când datoria tarii ajunge la 50%din PIB, legea la noi este ca trebuie sa strângi cureaua tu ca stat. La noi , Covrigarul l-a durut drept in fund .
                  Deci dacă aici in problema asta serioasa si națională legea valorează cât un mușuroi de căcat.........asta e ! E corupție profundă .....adică sat fără câini. Nu poți face nimic la problema care ai ridicat-o tu.

                  1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                  • vancouverV Deconectat
                    vancouver
                    ultima editare de

                    Nu exista un mecanism prestabilit de limitare a indatorarii, care sa poata sa fie activat. Daca ar exista, atunci ar fi o limitare a capacitatii de gestionare a tarii de catre executiv. Atunci cine ar fi la putere, nu ar mai fi la putere.

                    Dar exista alte mecanisme:

                    • cel mai important este la nivelul UE. Pentru ca traim intr-o comunitate, nimanui nu-i convine ca o tara sa dea faliment si borcanele sparte sa se sparga in capul tuturor. De aceea exista procedura de deficit excesiv. 3% pe an e limita admisa, ce e peste e nasol. In cazul cel mai grav se taie complet fondurile europene. Cum ar fi asta pentru noi pentru infrastructura de transport ??? Bun, noi, Romania am evitat la limita taierea de fonduri cu ajutorul reformelor si cresterilor de impozite ale lui Bolojan. Eu personal, de fiecare data cand o crestere din asta a trecut sau cand o taiere de salarii la stat a reusit, am rasuflat usurat. Pentru ca altfel riscam sa o dam in gard rau rau. Nu doar ca se taiau fondurile, dar continuand sa ne indatoram foamea de bani era tot mai mare, dobanzile tot ar fi crescut si in final plateam numai dobanzi din buget in loc sa platim salarii. Adica era egal cu faliment de tara si automat saracire galopanta, cel putin 30-40% taiate pensiile si salariile la stat, impozite si mai mari, falimente multiple pe fondul scaderii puterii de cumparare, un lant groaznic. Pacat ca lumea SE PREFACE ca nu intelege pericolul asta, sau prefera sa nu gandeasca pana la punctul asta. Oricum avem in continuare impozite ridicol de mici comparat cu tarile dezvoltate si inca trebuie mult crescute - evident treptat. Dar asta trebuie spus din timp, lumea pregatita, nu promisiuni ca urmeaza scaderi de taxe.
                    • al doilea mecanism este democratia insasi, adica existenta a 3 puteri in stat, independente una de alta; daca executivul exagereaza, avem parlamentul care, daca vrea poate sa spuna stop sau hooo. Ca legea bugetului de stat in parlament se voteaza, nu decide premierul singur. Bun, daca sunt de la acelasi partid si toti nu gandesc sau se comporta ca oile....
                    • si in fine, daca suntem idioti complet, atunci putem sa experimentam: hai sa vedem ce se intampla daca continuam cu strategia Ciolacu, adica "nu ma intereseaza de unde vin banii, sigur are statul destui"... Statul o sa ajunga in faliment, dar persoanele angajate la privat si firmele nu vor suferi imediat si direct... Avem exemplul Greciei. Aveau in anul 2000 pensii de 3000 € grecoteii, iar in Germania pensia maxima in perioada aia era 2000€ / luna. Restul e poveste.

                    Railway fan. But motorways have to be done first!

                    1 Reply Last reply Răspunde Citează 3
                    • Duta CD Deconectat
                      Duta C
                      ultima editare de

                      Mda... ce-i răsucește HaiHai p băieți dincolo.....Monarhul fierbe!

                      I 1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                      • I Deconectat
                        Iulian @Duta C
                        ultima editare de

                        @Duta-C
                        O sa primească ban eventual. Deja zeul infrastructurii amenință in stânga si dreapta ca nu mai tolerează opiniile contrare liniei de partid.
                        Si delirul continuă referitor la nodul de la Adjud :
                        "GIV
                        #19431

                        Today at 08:04:13 PM
                        are loc un tir sa intoarca pe acolo?"
                        Continuat de alti " specialiști" in infrastructura, ca doar prostia nu doare iar internetul acceptă orice.

                        H Duta CD A 3 Replies Last reply Răspunde Citează 2
                        • H Deconectat
                          hummingbird @Iulian
                          ultima editare de

                          @Iulian da, sunt chiar caraghiosi. Nici eu nu ma pricep, dar măcar îmi vad de treaba mea :))

                          1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                          • Duta CD Deconectat
                            Duta C @Iulian
                            ultima editare de

                            @Iulian Păi acolo e intrarea în benzinărie si nu ieșirea, deci nu vad problemă. Mie mi-a dat ban pt o remarca spusa pe departe si nu obraznic asa .....e foarte sensibil bosu pum. Kimjongun e subtirel.......mda

                            1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                            • A Deconectat
                              Azzl @Iulian
                              ultima editare de Azzl

                              @Iulian 3ce706b5-01fa-46e0-b00b-79aa305ef244-Capture.JPG
                              Cand cei din varf traseaza o directie e normal ca o parte sa mearga dupa el.
                              Acum e concurs de cautat defecte sau greseli la UMB.

                              daniel22_22D 1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                              • daniel22_22D Conectat
                                daniel22_22 @Azzl
                                ultima editare de daniel22_22

                                @Azzl : Asa ma gandeam si eu: De ce oare UMB nu isi face planurile dupa sfaturile Monarhului? Sa ai un sange albastru (de furie) si sa nu ii urmezi sfaturile ...

                                Si sa mai ia sfaturi si de la Regele Cioaba, Denisa Regina Manelelor, Vank-Regele Soselelor, Imparatul Rromilor de Pretutindeni, Mesia in Izmene Rosii ...

                                1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                                • First post
                                  Last post