@vancouver La nivelul de isterizare la care s-a ajuns, o sa spuna ca basculantele au fost umplute cu polistiren
Best posts made by Claudiu1
-
RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava
-
RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava
@vancouver Si ce e cel mai trist e ca, desi o sa se faca testele, o sa existe persoane care nu vor folosi A7. Pentru ca le-a spus lor un IT-ist (si eu sunt, dar imi vad lungul nasului cand vine vorba de constructii) ca pica podul.
-
RE: Buget, fonduri europene, finantarea infrastructurii de transport
@vancouver a spus în Buget, fonduri europene, finantarea infrastructurii de transport:
Numai asa ca idee: PENTRU PRODUCEREA UNUI PANOU SOLAR ESTE NECESARA ENERGIE ELECTRICA, CAT ACEL PANOU PRODUCE IN 10-20 DE ANI (functie de locatie). Deci economic vorbind e o aberatie sa se produca energie solara, pentru ca in 20 de ani panourile cam ajung la durata de viata si trebuie schimbate. Ce le face totusi eficiente, este ca se produc in China cu mana de lucru incredibil de ieftina si cu cost energetic la fel extrem de mic, comparat cu cele de la noi.
In general sunt de acord cu afirmatiile tale, dar aici tin sa te contrazic. Energy payback time (EPBT) pentru un panou solar este 1-2 ani. Comparativ cu 20-30 de ani durata de viata a panoului.
Cu siguranta energia solara are si multe alte dezavantaje, precum producerea intermitenta (+instabilitate in sistem), materii prime finite, spatiu ocupat, lipsa inertiei in SEN.
Dar daca li se adauga o metoda de stocare in CHEAP, multe din aceste probleme s-ar rezolva. Si nici atunci nu ar trebui sa depaseasca mai mult de ~35-40% din mixul energetic.
Ce ar trebui facut cu solar+eolian e exact ce s-a facut cu taxele de emisii CO2. Sa fie introdusa taxa de perturbare a SEN, taxa care sa fie folosita pentru constructia de CHEAP.
-
RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava
@PaulS Din ce stiu eu, pe PUM s-a discutat ca e prea mare contrasageata, nu tin minte sa fi vazut "greseli la armarea placii".
-
RE: A0 și DNCB, centuri București
@ncb Stie cineva de ce se face atat de complicat acel drum radial Pipera Express? Nu se poate lega printr-un sens giratoriu direct in legatura rutiera pentru terminalul 2? Asa mare se asteapta sa fie traficul?
-
RE: A0 și DNCB, centuri București
@vancouver De aici inteleg ca se face un sens giratoriu si intre acest DR5 cu DJ200B. Deci vei putea iesi direct la aeroport fara sa treci de 2 ori peste A0. Iar mai departe spre iesirea din oras, o faci pe legatura rutiera aeroport-A0. Jumatate din proiect are sens, daca se include si o eventuala largire a drumului judetean, dar mai departe din Dj200B spre nodul A0 nu inteleg cum explica raportul beneficiu-cost.
-
RE: Centuri rutiere
@PaulS in ziua de azi, si acestea se fac cu AI, nu mai are nimeni rabdare sa deseneze
Podul va avea 2 benzi pe sens + cale ferata dubla?
Latest posts made by Claudiu1
-
RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava
@mike_us Nu pare credibil. Nu ar avea sens. Asa ca am zis sa intreb si eu si mie mi-a dat raspuns diferit, adica exact ce spune vancouver. ChatGPT nu e cel mai potrivit in acest context destul de specific.
-
RE: Centuri rutiere
@PaulS in ziua de azi, si acestea se fac cu AI, nu mai are nimeni rabdare sa deseneze
Podul va avea 2 benzi pe sens + cale ferata dubla? -
RE: A0 și DNCB, centuri București
@vancouver De aici inteleg ca se face un sens giratoriu si intre acest DR5 cu DJ200B. Deci vei putea iesi direct la aeroport fara sa treci de 2 ori peste A0. Iar mai departe spre iesirea din oras, o faci pe legatura rutiera aeroport-A0. Jumatate din proiect are sens, daca se include si o eventuala largire a drumului judetean, dar mai departe din Dj200B spre nodul A0 nu inteleg cum explica raportul beneficiu-cost.
-
RE: A0 și DNCB, centuri București
@ncb Stie cineva de ce se face atat de complicat acel drum radial Pipera Express? Nu se poate lega printr-un sens giratoriu direct in legatura rutiera pentru terminalul 2? Asa mare se asteapta sa fie traficul?
-
RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava
@PaulS Din ce stiu eu, pe PUM s-a discutat ca e prea mare contrasageata, nu tin minte sa fi vazut "greseli la armarea placii".
-
RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava
@vancouver Si ce e cel mai trist e ca, desi o sa se faca testele, o sa existe persoane care nu vor folosi A7. Pentru ca le-a spus lor un IT-ist (si eu sunt, dar imi vad lungul nasului cand vine vorba de constructii) ca pica podul.
-
RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava
@vancouver La nivelul de isterizare la care s-a ajuns, o sa spuna ca basculantele au fost umplute cu polistiren
-
RE: Buget, fonduri europene, finantarea infrastructurii de transport
@vancouver a spus în Buget, fonduri europene, finantarea infrastructurii de transport:
Numai asa ca idee: PENTRU PRODUCEREA UNUI PANOU SOLAR ESTE NECESARA ENERGIE ELECTRICA, CAT ACEL PANOU PRODUCE IN 10-20 DE ANI (functie de locatie). Deci economic vorbind e o aberatie sa se produca energie solara, pentru ca in 20 de ani panourile cam ajung la durata de viata si trebuie schimbate. Ce le face totusi eficiente, este ca se produc in China cu mana de lucru incredibil de ieftina si cu cost energetic la fel extrem de mic, comparat cu cele de la noi.
In general sunt de acord cu afirmatiile tale, dar aici tin sa te contrazic. Energy payback time (EPBT) pentru un panou solar este 1-2 ani. Comparativ cu 20-30 de ani durata de viata a panoului.
Cu siguranta energia solara are si multe alte dezavantaje, precum producerea intermitenta (+instabilitate in sistem), materii prime finite, spatiu ocupat, lipsa inertiei in SEN.
Dar daca li se adauga o metoda de stocare in CHEAP, multe din aceste probleme s-ar rezolva. Si nici atunci nu ar trebui sa depaseasca mai mult de ~35-40% din mixul energetic.
Ce ar trebui facut cu solar+eolian e exact ce s-a facut cu taxele de emisii CO2. Sa fie introdusa taxa de perturbare a SEN, taxa care sa fie folosita pentru constructia de CHEAP.