A7 Ploiești - Bacău - Suceava
-
@trismegistul se liciteaza 190k copaci separat sau din excesul de bugetare de la terasamente se muta la alte operatiuni = copaci :) , eu asa vad lucrurile!
-
@gruia88 Si in acest caz cine raspunde pentru eroarea materiala cu impact semnificativ?
-
@trismegistul E foarte simplu. Se face un ncs (Nota de comanda Suplimentara) pentru o anumita categorie de lucrari (in cazul asta: Procurare si si plantare arbusti). Se arata autoritatii contractante ca mai este nevoie de un nr. x de arbusti. Legat de terasamente (fiind in plus) se face un NR (Nota de Renuntare). Pe acelasi principiu se arata ca s-a folosit x cantitate de umpluturi si se scade din cantitatea ofertata sau data de proiectant.
-
@DoubleOG Un exemplu, germania e plina de copaci langa autostrada, unii sunt padurile initiale, unii sunt din perdele forestiere ulterioare
-
La DJ 119A la Sascut e asfalt pe rampe. S-a închis cu asfalt și corpul autostrăzii acolo. Multă agitație la pasaj la Orbeni, armare, autobetoniere. Se aduce terasamentul la cotă și se compactează. Cam cel mai agitat loc de pe L2. La pasajul dinainte erau lucrări de hidroizolație. Se turna beton și în zona nodului Răcăciuni.


-
BRAVO!
De aia s-a batut UMB sa ia tot A7!
Cei '80,01% cat a licitat la fiecare lot înseamnă, de fapt, la final 100%?Buna afacere!!!
-
@Victoras n-am zis ca e rau. chiar ma gandeam ca este o idee buna.
-
@MihaiD Vreo idee de ce se agita? Sau au mutat acolo oamenii de care nu mai au nevoie mai la sud? Ca nu se pune problema de vreo deschidere curand in zona aia.
-
@Adrianb1 probabil ca sa mai înainteze cu lucrarea cât mai e timp bun, daca tot li s-au eliberat ceva oameni
-
@Adrianb1 păi vremea chiar e foarte bună pentru perioada asta. Acel "vrem să ajungem la Racaciuni" până la Crăciun de care zisesem că auzisem acum ceva timp are cumva sens. Mai sunt minim patru zile, dacă nu opresc stațiile de asfalt și betoane, la ce progres e după Adjud pe L2 mă aștept chiar să se apropie de final. Și alte supratraversari aveau rampele asfaltate.
-
@anddy__ Nu e asa. Ei au ofertat 80% din preturi. Toate preturile initiale sunt (in medie) cu 20% mai mici la UMB. Daca si cantitatile au scazut cu 20% atunci ei in final incaseaza 0,8*0,8=0,64 = 64% din pretul initial (estimat) de licitatie. Castiga Romania, sau mai bine zis nu plateste cat s-a supraestimat.
Ca atare, pentru cei care intreaba de tras la raspundere pe aceia care au supraestimat: nu exista nici o paguba, cantitatile alea mai mari nu au dus la plati mai mari. Fara paguba si fara pagubit nu se poate face nici o reclamatie!
-
Domnul Ionel Scriosteanu pe Facebook:
*𝗖𝘂𝗿𝗮̂𝗻𝗱, 𝗳𝗼𝗮𝗿𝘁𝗲 𝗰𝘂𝗿𝗮̂𝗻𝗱, 𝗶̂𝗻 𝘁𝗿𝗮𝗳𝗶𝗰𝑷𝒓𝒐𝒊𝒆𝒄𝒕 𝒄𝒐𝒇𝒊𝒏𝒂𝒏𝒕̦𝒂𝒕 𝒅𝒊𝒏 𝒇𝒐𝒏𝒅𝒖𝒓𝒊 𝒆𝒖𝒓𝒐𝒑𝒆𝒏𝒆 🇷🇴🇪🇺
Încă 50 de Km din 𝗔𝘂𝘁𝗼𝘀𝘁𝗿𝗮𝗱𝗮 𝗠𝗼𝗹𝗱𝗼𝘃𝗲𝗶 #𝗔𝟳 au intrat in zona ultimelor lucrări și a pregatirilor pentru deschiderea traficului
📍 Este vorba despre tronsonul Focșani – Adjud Nord în continuarea secțiunii Buzău – Focșani, deschisă traficului încă de anul trecut.
👉 Odată cu deschiderea acestui tronson, traficul de tranzit va fi scos și din municipiul Adjud, iar șoferii vor beneficia de o circulație mai rapidă și mai sigură.
➡️ După deschidere vom avea:
🚘 circulație neîntreruptă pe Autostrada A7 între Ploiești și Adjud, pe aproximativ 196 km;
🚦 conexiune rutieră rapidă de aproape 240 km între București și Adjud.➡️ in santier se mai desfășoară următoarele lucrări:
✅ asfaltări pe ultimele 2 pasaje peste autostradă (restul sunt deja asfaltate);
✅ montarea ultimelor rosturi de dilatație la pasaje;
✅ montarea parapetelor mediane și marginale in zona pasajelor a nodurilor rutiere și in zonele de acces in santier;
✅ realizarea semnalizării verticale și orizontale pe ultimele sectoare;
✅ alte lucrări necesare pentru siguranța circulației;
✅ finalizarea lucrărilor de montare a panourilor fonoabsorbante;
✅ lucrări si teste la sistemul ITS;
✅ lucrări la sistemul de iluminat și testarea acestuia.➡️ Lucrări care vor continua după darea în trafic:
✅ finalizarea scurgerilor apelor;
✅ profilarea drumurilor de întreținere;
✅ realizarea lizierei și plantarea arborilor de-a lungul autostrăzii;
✅ lucrări la parcări și spații de servicii.👷♂️🚧 Mobilizare în șantier:
✅ 2.874 de muncitori
✅ 592 de șoferi pe 296 de autobasculante (în 2 schimburi)
✅ 365 de utilajeℹ️ Chiar dacă in ultima perioadă vremea a fost nefavorabila, in cea mai mare parte a timpului, mobilizarea constructorului și a tuturor celor implicați face, totuși, posibil ca in curând, foarte curând, acest tronson sa fie deschis circulatiei publice.*
-
@Emeric Despre ce vreme nefavorabilă în ultima vreme vorbește Scriosteanu? Ca sunt 10 grade pe 15 decembrie și e soare…
-
@Adrianb1 In caz ca uitam, termenele limita pentru tragerea granturilor pe loturile din PNRR sunt in august 2026, in conditiile in care volumul de lucru este inca uriaș și nu se stie cand anume va permite vremea sa se tureze motoarele la iesirea din iarna.
Prin urmare, tin pedala pe accelerație sa faca un număr cât mai mare de lucrari cât le permite vremea. -
@trismegistul eu zic sa iei filmarile din toamna asta si sa numeri de cate ori nu vezi balti,mocirla si ud. toamna asta a fost ploioasa in draci, saptamanal cateva zile ploioase si nici nu apuca sa se traga apa din balti ca o lua iara. aici nu a gresit Scriosteanu. daca nu se opreau ploile de fix o saptamana erau mari dubii azi cu finalizarea.fereastra asta de liniste meteo a permis reluarea hidroizolarii; ia uite cum era podul peste Trotus acum o saptamana si gandeste daca se mai termina cu ploi zilnice; nici Putna nu era gata.
-
-
Foarte bine
-
@trismegistul Nu am uitat de termen, dar suna ciudat ca se focuseaza pe Adjud-Racaciuni cand urmatoarea deschidere va fi probabil Adjud-Bacau, nu Adjud-Racaciuni. Nu ma asteptam sa ia concediu, dar sa lucreze pe toata distanta Adjud-Bacau, aia ma mira.
-
@Adrianb1 UMB gandeste intr-un fel, tu gandesti altfel.
-
@Adrianb1 Poate incearca o fortare pana la Racaciuni? Stiu ca pare (cam) imposibil si ma gandesc ca autostrada inchisa de la Adjud ii ajuta mult la logistica... daca ii ajuta sa tina inchisa, eu sunt de acord.