A7 Ploiești - Bacău - Suceava
-
Foaarte chinuita iesirea aia din rond! Pacat.
Daca nici UMB-ul nu intelege sa mai renunte (daca e a lor) la 20 mp din bucata aia de atunci cine mai intelege....

-
@anddy__
Aceea nu e ieșirea. E intrarea. Ieșirea e prin spatele benzinăriei. -
@anddy__ Cand am circulat pe acolo acum o saptamana nu am avut nici o problema, nu mi s-a parut chinuita. In filmare se vede ca latimea acostamentului e diferita in cele 4 colturi, acostamentul opus e de departe cel mai lat si asta e cel mai ingust, dar sunt peste 3 metri intre marcaje si inca vreun metru de acostamente.
Iar daca luam in calcul faptul ca asta va deveni in curand o intersectie secundara cu circulatie redusa, nu cred ca e nici o problema acolo. Mi-ar fi placut ca acostamentele sa fie consistente pe toate partile, dar cred ca e mai mult o problema de estetica decat functionala.
-
-
Se vede miscare si in nodul de la Sabaoani. Urmeaza relocarea a cel putin 4 stalpi de inalta.
Am reusit sa fac poza doar la 2 din cei 4 stalpi identificati ce sunt pregatiti de ridicare.

-
A explicat Horatiu Cosma (care acum are info inside) pe pum ca pe intregul A7, care este FIDIC ROSU, proiectantul a exagerat cantitatile mai ales la umpluturi. Cum insa decontarea se face la cantitati reale puse in opera, acele estimari nu se vor realiza niciodata.
De ex. pe Buzau-Focsani in acest moment avem cam 80% stadiu financiar, care este raportat la acele cantitati fictive si prea mari. Dar o sa ramana asa, UMB si-a primit toate facturile si nu mai sunt altele deschise. (cel mult sa mai apara sume derizorii pentru parcari, perdea forestiera si altele de genul).
Asta explica discrepantele si de pe alte loturi, la nord de Focsani. Nu a lucrat si nu lucreaza UMB pe banii lui si nici nu este adevarat ca factureaza cu intarziere, ci pur si simplu nu se pun in opera acele cantitati. Si anume mai ales la inceput e diferenta foarte mare, la umpluturi. Ulterior de ex. la asfalt cantitatile sunt relativ corecte.
Si atunci de la bun inceput se instaleaza o diferenta de ca. 20% intre stadiul financiar si cel fizic numai din acest motiv. Se adauga evident si perioada de decontare, care este de 60 de zile teoretic, desi faptic au primit mereu banii mai devreme de 60 de zile, uneori si mult mai devreme.
Vestea buna in contextul asta: au rezerve in caz ca mai vine vreo modificare, cum o sa fie la centura Focsani Nord, unde mai trebuie facut un drum pentru localnici paralel cu aceasta centura.
-
Confirmam si noi pe A7 Ploiesti - Buzau, unde avem mai multe info inside, ca au fost greseli la cantitati. De ex. la numarul de copaci a fost in minus cu un ordin de marime. Cineva a mancat o cifra. Erau trecuti 21.345 copaci, dar in realitatea trebuiau 215.345
Dar au fost si greseli in sens invers si pe final si pe Plo-Buz s-au facut economii raportat la pretul de contract.
-
@vancouver Foarte interesant! Si cum se remediaza practic o astfel de eroare materiala? Banuiesc ca ofertarea s-a facut pe cei 21k de copacei, aia numai perdea forestiera nu iese, ci perdea decimata, ca la romani (la al 10 lea spatiu planteaza un copac). Practic, se fac economii, dar nu se atinge obiectivul de protectie al autostrazii.
-
Link filmare noua:
Autostrada A7 - Focșani - Bacău, Lot 2, Nod Tișița - Pod Trotuș - 14.12.2025 @DronescuAm incercat si aici sa incorporez, tot nu am reusit :) Pls help?
-
@trismegistul a spus în A7 Ploiești - Bacău - Suceava:
Am incercat si aici sa incorporez, tot nu am reusit :) Pls help?
Done :)
-
Deschidere trafic pe 23.12.
-
@vancouver se planteaza copaci pe marginea autostrazii?
-
@DoubleOG A7 este prevăzută cu perdea forestieră. Tot ce s-a deschis până acum are perdeaua forestieră plantată, doar că acei copaci plantați sunt încă mici. Vor crește.
-
In legatura cu perdeaua forestiera, acum o saptamana, pe partea dreapta venind de la Buzau spre Mizil erau cateva echipe care plantau niste arbusti.
-
@DoubleOG In cazul unei erori materiale, am mai intrebat asta... ce se intampla, cum se regleaza?
Daca in loc de 21k copaci trebuiau sa fie 210K? -
@trismegistul se liciteaza 190k copaci separat sau din excesul de bugetare de la terasamente se muta la alte operatiuni = copaci :) , eu asa vad lucrurile!
-
@gruia88 Si in acest caz cine raspunde pentru eroarea materiala cu impact semnificativ?
-
@trismegistul E foarte simplu. Se face un ncs (Nota de comanda Suplimentara) pentru o anumita categorie de lucrari (in cazul asta: Procurare si si plantare arbusti). Se arata autoritatii contractante ca mai este nevoie de un nr. x de arbusti. Legat de terasamente (fiind in plus) se face un NR (Nota de Renuntare). Pe acelasi principiu se arata ca s-a folosit x cantitate de umpluturi si se scade din cantitatea ofertata sau data de proiectant.
-
@DoubleOG Un exemplu, germania e plina de copaci langa autostrada, unii sunt padurile initiale, unii sunt din perdele forestiere ulterioare
-
La DJ 119A la Sascut e asfalt pe rampe. S-a închis cu asfalt și corpul autostrăzii acolo. Multă agitație la pasaj la Orbeni, armare, autobetoniere. Se aduce terasamentul la cotă și se compactează. Cam cel mai agitat loc de pe L2. La pasajul dinainte erau lucrări de hidroizolație. Se turna beton și în zona nodului Răcăciuni.

