A8 Tg. Mureș - Tg. Neamț - Iași - Ungheni Prut
-
Sa-i vedem si pe Danlin, Coni a fost respectabil, Trace a fost un dezastru.
-
𝐂𝐍𝐈𝐑 𝐚 𝐞𝐦𝐢𝐬 𝐎𝐫𝐝𝐢𝐧𝐮𝐥 𝐝𝐞 𝐈̂𝐧𝐜𝐞𝐩𝐞𝐫𝐞 𝐩𝐞𝐧𝐭𝐫𝐮 𝐜𝐞𝐥 𝐦𝐚𝐢 𝐝𝐢𝐟𝐢𝐜𝐢𝐥 𝐥𝐨𝐭 𝐚𝐥 𝐀𝐮𝐭𝐨𝐬𝐭𝐫𝐚̆𝐳𝐢𝐢 𝐀𝟖
https://www.cnir.ro/proiecte/autostrada-a8-targu-mures-targu-neamt-lot-2b/
Compania Națională de Investiții Rutiere a emis, astăzi, Ordinul de Începere pentru etapa de proiectare a lotului 2B Grințieș-Pipirig, cel mai dificil tronson al Autostrăzii ,,Unirii” -A8.
️Contractul cu o valoare de 5,97 miliarde lei pentru construirea acestui lot a fost semnat la sfârșitul lunii octombrie și are o durată de realizare de 54 de luni, data de începere fiind stabilită pentru 30.03.2026, astfel încât lucrările să demareze din 2027 și să respecte termenele prevăzute în Legea Autostrăzii A8.
Lotul cu o lungime de 31,5 kilometri, care se desfășoară în județul Neamț este un proiect de o complexitate tehnică ridicată, incluzând numeroase structuri :
• 16 tuneluri (cel mai lung având 940 metri)
• 60 de poduri și viaducte, două dintre acestea cu peste 1000 metri lungime (cel mai lung pod este cel peste râul Bistrița :1275 metri)
• aprox. 20 de kilometri este lungimea pasajelor și a tunelurilor, reprezentând aproape 70 % din lungimea întregului lot.
Pentru conexiunea cu lotul 2A Ditrău-Grințieș, aflat acum în etapa de proiectare, a fost prevăzut un nod rutier lângă Tulgheș, iar la Est, pentru conexiunea cu Lotul 2C Pipirig-Vânători Neamț (Leghin), o descărcare provizorie, asigurând, astfel, funcționarea independentă.

-
Ce filmari interesante o sa avem de pe segmentul asta, de abia astept!
-
Greu lot. Ma strange in spate imaginandu-mi pe unde o sa fie cocotata aceasta autostrada. Lumea o sa-si faca o idee abia cand o sa inceapa drumul tehnologic pentru foraje. facand o comparatie cu valea prahovei sincer nu stiu care ar castiga concursul de complexitate.
-
@JohnDoe Sincer nu o văd bine pe Danlin. Cred că o să se miște ca clopotul din patriarhie......vom vedea!
-
@Duta-C Este cel mai usor si scurt lot de pe A8 montan , flancat de 2 loturi lungi si grele ale UMB , probabil sa speram ca nu e impotmolesc si termina in acelasi timp cu loturile vecine

-
@gruia88 Știu că e cel mai ușor......vom vedea
-
@Duta-C Vor reuși, sunt foarte motivați să demonstreze, au parc auto considerabil, au materiale și sorturi, lotul nu e f mare și nici f dificil. În felul ăsta mai crește un constructor român și concurenta ajută întotdeauna
-
CNIR, 30 martie 2026???
Da de ce atata graba!?
-
@Azzl E mult, mult mai complicat (si cocotat, si pantele mult mai abrupte) pe Pitesti - Sibiu decat ce e aici!
-
@Duta-C
Mda, hai sa-i vedem! E usurel aici. Sper ca nu-i vedem si pe la Pascani, ca acolo sunt tuneluri si viaducte mari, vai de capul lor.
Dar, cine stie? -
@anddy__
A8
16 tuneluri (cel mai lung având 940 metri)
60 de poduri și viaducte, două dintre acestea cu peste 1.000 metri lungime (cel mai lung pod este cel peste râul Bistrița cu 1.275 metri)
aprox. 20 de kilometri-lungimea pasajelor și a tunelurilor, reprezentând aproape 70% din lungimea întregului lot
12,7 milioane mc de excavări.
A1
– 49 de poduri și viaducte
– 7 tuneluri cu lungimi cuprinse între 250 m și 1.590 m (lungime totală de 4.920 m)
– 1 ecoduct pentru mamifere mari în zona localității Lazaret, a transmis CNAIR, la semnarea contractului.
Nu zic ca A1 e mai usor. Sper macar ca aici pe A8 sa decurga lucrurile mai usor. Si aici sunt paduri intregi de mutat si drumuri tehnologice de creat. Nu mai stiu. Isi aduce aminte cineva daca pe la SF s-a scos traseul din fondul forestier?
La proiectare mai i-a in calcul ca ai de facut un viaduct peste coada lacului Poiana Largului. Am vazut cu totii asta vara ve poate aduce Bistrita in zona aia.
