A7 Ploiești - Bacău - Suceava
-
@Adrianb1 Nu cred ca se pune problema inchiderii ambelor capete. BC-P L1 este muuuult mai in urma fata de F-BC L3.
-
DRDP Iasi Oficial :
Lucrări de așternere a mixturilor asfaltice pe șantierul Autostrăzii A7 Focșani - Bacău, Lot 2 Domnești-Târg - Răcăciuni
Imagini de pe sectorul cuprins între localitățile Valea Seacă și Răcăciuni (județul Bacău), unde se așterne stratul de legătură (BAD 22.4)
Concomitent, constructorul este mobilizat în șantier cu o gamă diversă de lucrări, dintre care menționăm:
structuri (cofrare/ turnare placă suprabetonare pasaj Domnești-Târg și la celelalte poduri de pe traseu)
umpluturi pământ
stabilizare umpluturi intermediare strat formă
amenajare nod Răcăciuni/ stabilizare strat superior fundație
hidroizolații
montare geodren
montare panouri fonoabsorbante
Antreprenor: ASOCIEREA SPEDITION UMB SRL – SA&PE CONSTRUCT SRL - TEHNOSTRADE SRL
Lungime LOT 2: 38,78 km
Ordin începere: 03.05.2023
Durată execuție: 30 luni
Stadiu fizic raportat: 55%
Valoare contract: 2,485 mld. lei, fără TVA
Sursa de finanțare: fonduri europene
#CNAIR #A7 #autostrăzi
-
@oarecare Am preluat propunerea, am mai adaugat ideile mele, astept ok de la colegii din ASCORO si publicam.
-
Comunicat de presă ASCORO
A7 Ploieşti – Buzău lot 2: Autorităţile refuză deschiderea unei autostrăzi finalizate!
Lotul 2 al Autostrăzii A7 (Ploiești–Buzău), atât de așteptat de șoferi și comunitățile locale, este tehnic finalizat. Cu toate acestea, liniștea autorităților este mai apăsătoare decât zgomotul traficului care ar fi trebuit deja să circule pe acest tronson.
De luni de zile, șoferii și locuitorii din zonă așteaptă inaugurarea, însă din partea Ministerului Transporturilor, CNAIR sau a purtătorilor de cuvânt oficiali nu există nicio comunicare clară privind o dată fermă de deschidere. În locul transparenței, au fost oferite doar estimări vagi.
Probleme semnalate:
• Întârzieri repetate cauzate de erori și remedieri succesive.
• Un ministru al transporturilor absent din acest subiect.
• O conducere CNAIR fără reacție publică.
• Un departament de comunicare incapabil să furnizează măcar un termen orientativConsecințe directe:
- Orașul Mizil este sufocat zilnic de trafic (centura Mizil nu rezolvă problema, nu are legătură cu traficul de pe A7 sau spre A7)
- DN1B, între Mizil și Buzău, este într-o stare deplorabilă, comparabilă cu un drum „bombardat” sau rezultat al unor lucrări fără control de calitate.
- Aproape zilnic sunt raportate accidente rutiere pe DN1B, unele grave. Siguranta pe autostrada este cu mult mai bună: este eliminat riscul coliziunilor frontale, dispar pătrunderilor pe contrasens pentru a depăși, nu se circulă prin localități și nu există intersecții simple cu viraje periculoase la stânga.
- Autostrada ar atrage și din vehiculele de pe drumul morții DN2 Buzău – Urziceni – București.
- O autostradă finalizată zace nefolosită, în timp ce comunitățile și șoferii suportă consecințele.
Întrebarea de fond: Ce se așteaptă? O tăiere de panglică? Un moment politic mai convenabil? Alegerile?
Cerem transparență și asumare!
În cazul podului de la km 38, peste tot în lume se caută rapid rezolvări provizorii pentru a permite traficul:
- se limitează numărul de benzi
- se impun limite de tonaj
- se impun limite de viteză
- se proptește podul cu susțineri provizorii suplimentare
- dacă problemele sunt așa de grave, încât nici măcar autoturisme cu viteză limitate nu pot fi lăsate pe pod, atunci se construiesc variante provizorii
Exemplu din Austria: La podul Europa care leagă Italia de Austria prin pasul Brenner, după ce au fost descoperite probleme grave, subliniem grave, la structură, traficul nu a fost închis, ci a fost redus numărul de benzi de la 3 la 2 pe sens, din care camioanele au voie doar pe prima, viteza limitată la 80 km/h și pe unele deschideri a fost realizat sub pod un fel de al doilea pod pe care în cel mai rău caz să cadă podul principal, dar maxim 6cm, pentru a evita o catastrofă. În următorii 10-15 ani va fi construit un pod nou. O oprire a traficului prin pasul Brenner în această perioadă ar fi dus la ambuteiaje mai grave decât la noi pe Valea Prahovei și la pagube economice fabuloase pentru transportul de marfă din centrul Europei.
Pe A7 Ploiești - Buzău podul de la km 38 poate fi sprijinit suplimentar fără nici o problemă, chiar permanent, sub pod fiind teren agricol. Realizarea unor sprijiniri suplimentare este o chestiune de câteva zile!
Dacă Lotul 2 nu este pregătit de deschidere și nici nu se întreprinde nimic pentru o deschidere cu limitări, conducătorii auto și opinia publică merită o explicație clară. Dacă tronsonul este finalizat și circulabil, autoritățile trebuie să anunțe oficial data deschiderii.
Este rolul politicienilor de la vârful MT și a directorilor din CNAIR să evalueze toată paleta de soluții posibile. Pentru asta i-am votat, pentru asta îi plătim: pentru soluții, nu pentru ascunderea sub preș.
Solicităm Ministerului Transporturilor și CNAIR:
1. Să ofere un răspuns oficial privind stadiul exact al lucrărilor.
2. Să anunțe o dată realistă pentru inaugurarea Lotului 2.
3. Să comunice public minim o dată pe săptămâna evoluția situației. In definitiv publicul este cel care prin taxe și impozite plătește atât angajații CNAIR, cât și lucrările la autostradă și astfel este dreptul publicului să fie la curent cu situația.
4. Dacă problemele de la km38 nu sunt grave, să deschidă IMEDIAT traficul, la nevoie cu limitări.ASCORO, 16.09.2025
-
-
As fi zis ca in anul de gratie 2025 societatea civila trebuia sa inteleaga obiectivul general si poate sa fi facut presiune "la comun" - ma refeream ca ce bine era daca ambele mari asociatii din domeniul constructiilor ar fi facut front comun si ar fi pus astfel presiune mai mare pe autoritati sa se implice pentru deblocarea situatiei de la Mizil.
Dar am citit apoi cateva pagini si mi-am dat seama ca oamenii aia au o singura obsesie, cu Umb, desecand minutios pe zile eventualele intarzieri sau inventand scenarii.
Iar daca cineva vine si aduce alt subiect in discutie e repede aruncat in derizoriu.
Sincer pacat, dar intr-adevar, "cine se aseamana, se aduna"...[Ma intreb daca or mai posturi caldute la stat, ca mai sunt acolo regi, cavaleri si atii care viseaza cu ochii deschisi?]
Ce vreau sa zic, ca umil vizitator pe acest forum si sofer pe ruta Buc-Focsani: Multumesc @vancouver si celorlalti care au ajutat la scrierea comunicatului si pacat ca oameni din domeniu pot fi atat de obsedati de o idee incat sa nu mai vada altceva...
-
@SwatKat Din câte am înțeles, un nobil de acolo a prins din nou un post călduț de secretar de stat.
Toată isteria de acolo se dovedește profitabilă pentru unii, în timp ce alții sunt de bună credință, dar naivi.
Interesant este că @vancouver, @mihai și restul nu cer nicio donație aici. -
Vorba pesonajului Andrei Bathory în filmul “Mihai Viteazul”: “Domnilor Nobili !!!”
-
@mike_us : nu e cazul sa discutam aici despre altii, vorba aia, despre nobili, numai de bine
Eu doar am ridicat aspectul legat de conlucrarea (care nu exista) intre societatea civila si de aia si statul face ce vrea.
Bine, daca era Umb contructorul pe lotul 2, crestea exponential interesul si critica pum, asa constructorul "trebuie lasat in pace sa lucreze"... -
O sa aiba parte UMB pe loturile Bacau-Pascani de tratament egal (huleli, injurii, denigrari) cu Aktor pe A0, la cum se prezinta situatia, intarzierile vor fi cam egale :), or acolo o sa cautam motive sa ii acoperim? (vezi dom'le ca nu bani, ca nu retele, ca nu vreme, ca nu a crescut nisipul, piatra)
-
@FMFM a spus în A7 Ploiești - Bacău - Suceava:
O sa aiba parte UMB pe loturile Bacau-Pascani de tratament egal (huleli, injurii, denigrari) cu Aktor pe A0, la cum se prezinta situatia, intarzierile vor fi cam egale :), or acolo o sa cautam motive sa ii acoperim? (vezi dom'le ca nu bani, ca nu retele, ca nu vreme, ca nu a crescut nisipul, piatra)
eu astept sa treaca un 6 luni intarziere, asa cum au facut si pizza/retter. Si dupa aia vorbesc.
Pe de alta parte ce se uita e ca pe niciun lot A7 "granzii" gen PORR/Strabag nu prea au licitat, am avut numai turci si alde Danlin. Da, Nurol face treaba pe lotul 3, dat iar se uita ca fiecare a avut cate un singur lot. Pizza/Retter nu au putut duce in paralel 2 loturi A7 si A0, deci pe tot A7 ar fi trebuit sa avem vreo 9 constructori diferiti, nu? -
@mike_us a spus în A7 Ploiești - Bacău - Suceava:
@SwatKat Din câte am înțeles, un nobil de acolo a prins din nou un post călduț de secretar de stat.
Toată isteria de acolo se dovedește profitabilă pentru unii, în timp ce alții sunt de bună credință, dar naivi.Tin sa te contrazic un pic aici, luand apararea in aceasta chestiune lui Horatiu Cosma (presupun ca la el te referi). Scopul nostru si al API este sa-i dam inainte cu țărișoara asta și să facem cât mai multă infrastructură. Să construim România, deci suntem pro Infrastructură
Pentru a atinge acest obiectiv nu este suficient sa stam pe margine si daca se poate trebuie sa ne si implicam personal. Daca nimeni nu se implica unde ajungem?
In mod cert nu este posibil si nu este de dorit sa avem mereu cu totii aceeasi parere si cu atat mai grav ar fi sa fim cu totii membri ai vreunui partid unic. Horatiu este la USR, ca si Drula, bravo lor. Alti oameni implicati sunt la PNL (de ex. Scriosteanu) sau de la PSD (aici eu personal am apreciat drept pozitivă activitatea lui Grindeanu ca ministru, mult peste actualul ministru).
Cel mai nociv in toata povestea asta este Ionut Ciurea, care a creat ”pum” după ce a fost banat și amenințat pentru părerile lui de către Cosmin, moderator pe ssc la acea vreme (cu care și eu am avut clinciuri). Ori ce face acum Ciurea: fix ce l-a deranjat atunci pe ssc, fix ce a vrut sa evite. Banează useri (zilele astea pe frunzaverde pe feroviar) pentru părerile lor. Alti useri prefera atunci sa taca sau sa fie umili, sa accepte linia directoare a forumului, chiar daca gandesc altceva. Nociv zic eu. (desi dincolo de acest aspect, scopul lui Ciurea este acelasi ca si al nostru si chiar face treaba si pune presiune pe autoritati). Pe rutier Ciurea are o râcă cu Umbrarescu si din acelasi motiv a dat deja banuri si atunci linia forumului s-a aliniat ideilor lui, chiar daca poate multi in sinea lor nu sunt de acord.
Dar hai sa nu il confundam pe Ciurea cu Horatiu Cosma sau cu Catalin Drula sau cu USR-ul in ansamblu. Toate postarile lui Cosma pe pum au fost lucide si corecte si cred ca este un om capabil sa traga lucrurile in directia buna ca secretar de stat - desi cum este tipic intr-o coalitie, i s-au dat puteri limitate: doar CNIR si nu CNAIR pe rutier.
-
@vancouver Din cate am citit - ca si eu am primit "cadou" banarea, (bine, nici acum n-am inteles de ce, ca de fapt ma jugnise pe mine cineva si doar am intrebat daca e in linie cu ideologia forumului) - postarile lui Horatiu sunt mult mai echilibrate, mai la subiect si mai obiective fata de ale multora de acolo.
Si stiu ca in perioada trecuta, chiar s-a implicat si a incercat (si reusit) deblocarea unor chestii.
Pe mine m-a deranjat ca a fost mentionat comunicatul Ascoro si imediat au sarit unii ca nu aveti voi dreptate (!!?) iar din partea "oficialilor" de acolo nu a existat vreo reactie... -
-
Eu nu înțeleg hate-ul la adresa UMB. Până acum a livrat, nu au fost probleme, iar sumele venite din UE sunt reinvestite în mare parte în țară (salarii, impozite pe venit și dividende), comparativ cu o firmă din Austria sau Turcia, unde o parte din profituri se duc în țara de origine.
-
@FMFM problema cu Aktor a fost faptul ca lucrurile stagnau in teren, dupa ce firma trecuse la mustata pe langa faliment. Iar apoi noul proprietar, Intrakat, anunta cu surle si trambite tot felul de termene de finalizare fanteziste, din care in mod firesc n-au fost respectate. Iar la final, lucrurile inghetasera aproape total in santier. Main tinem minte de exemplu ca le-a luat o vesnicie sa primeasca aparatele de reazem la pasajul peste M100, ori ca le-a luat o vesnicie sa instaleze rosturile de diltatie la care au lucrat cateva luni cu o singura echipa.
Despre asta era critica Aktor, nu despre intarzierea propriu-zisa.
In cazul UMB, pentru moment, se vede progres semnificativ pe multe santiere (A0, A7 Focsani - Bacau, A3 Zimbor - Poarta Salajului), in vreme ce doar unele sunt incetinite/abandonate temporar, din motive mult mai rezonabile. De exemplu A3 Nadaselu - Mihaiesti n-are nici-un sens sa fie finalizat inainte de viaductele Ozaltin, iar intarzierea finalizarii simultane da, usureaza sarcina bugetara.
Apoi, pe A3 Zimbor- Poarta Salajului, la Dealul Zimbor solutia tehnica s-a schimbat de cel putin doua ori. Ultima a fost reducerea pantei zi adaugdarea a inca 3 randuri de ziduri de sprijing din piloti forati cu grinda de coronament. O astfel de lucrare lungeste termenul de finalizare. Iar lucrarea acolo a fost colosala.
In paranteza fie spus, ce face UMB la Zimbor este fix ceea ce este obligatoriu sa se faca si la Aciliu inainte ca dealul sa cada peste A1.
Apoi, spre deosebire de Aktor placut surprinzator ca UMB continua sa fie concentrata pe santiere unde finalizarea lucrarilor nu va aduce imediat si o inaugurare, asa cum e A0 N4.
Deci, fara sa fie vorba de scuze, situatia Aktor nu este in niciun fel comparabila cu cea a UMB.
-
@vancouver ar fi bine sa distribuim cât mai mulți comunicatul acesta pe rețelele proprii.
-
UMB este la ani lumina fata de Aktor. Aktor a avut cate un singur santier extrem de usor si a lucrat ca o cizma, si pe A10 si pe A0. UMB are multe loturi concomitent, unele semnificativ mai grele. Si lucreaza foarte bine pe o parte din ele si deloc sau slab pe altele. Aktor nu a lucrat nicaieri bine. Nici macar mediocru, gen Pizza nu au lucrat vreodata. Tot ce e bun la Aktor este calitatea suprafetei de rulare, nu prea am auzit de probleme in timp.