A7 Ploiești - Bacău - Suceava
-
@Romulus din pacate Alin Serbanescu in reportajul ProTV amesteca pozitia oficiala ("vor fi penalizati", "asteptam sa remedieze ceea ce au facut prost") cu opinia personala ("mi-e si frica sa mai dau un termen").
Unei institutii a statului nu are cum sa-i fie frica. Trebuia sa spuna ceva de genul: "Lucram cu proiectantul si constructorul la identificarea de solutii pentru problemele identificate in santier. Nu avem convenit la acest moment un termen pentru finalizare. Am cerut ambelor companii ca solutia si termenul de finalizare sa fie stabilite pana la finele acestei luni. In caz contrar vom actiona conform legislatiei si contractului fata de cele doua companii"
Dar mai e mult pana cand o sa vedem acest gen de pozitii oficiale. Din motive care-mi scapa, multe institutii si autoritati inca prefera comunicarea asta "trasa de sireturi" cu presa.
-
In calitatea lui el este institutia si este oglinda sa. Este un manual a purtatorului de cuvant. Cred ca a incalcat o treime din regulile de conduita in interviul asta.
-
"Un mesaj intern transmis angajaților companiei UMB, constructorul de pe Autostrada A7 (tronsonul Focșani – Bacău – Pașcani), anunță prelungirea săptămânii libere din cauza unui blocaj financiar, scrie Bacău.net. Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) confirmă informația."
Nici măcar pe tronsonul Buzău – Focșani, unde se circulă de șase luni, nu au fost făcute plățile integrale.
Și apoi ne întrebăm de ce nu mai angajează. -
Aș vrea să iasă monarhul cu un comunicat. Am repetat chestia asta un an de zile. Adică ..se vede cu ochiul liber. Sper să se spele pe cap cu specialiștii lor.
Întindere , calitate nediocră, lăcomie , iar întindere ....au repetat mantra asta de 10000000 ori ...până le-a intrat în subconștient tuturor analfabeților
-
@fulgernc Ei as, acum cateva zile vice-monarhul care probabil si-ar fi dorit din nou functie prin minister sustinea iar sus si tare ca e fakenews, Umb e platit la zi.... Probabil informatia asta va trece asa, mai neobservata pe forumul respectiv sau va fi impachetata cu ideea ca n-au facut umebistii documentele ok si de aia....
-
@SwatKat
Nu mai sunt mijloc de informare de mult. Sunt organizație de propagandă. Am spus de multe ori că cei a căror agendă o tot susțin vor merge la "izvor". La finanțare. Am menționat de N ori "drumul banilor". S-a scos din PNRRRRRRRR-ul lui pește tronsoanele menționate. Au lăsat ce e de făcut. Dar ...cu ce bani să se mobilizeze ???? Unde sunt deștepții lui proantiinfrastructura să repete plăcile lor zgâriate????
Unde ...când săreau ca arși ptr fel de fel de motive minore împotriva UMB cerând să fie scoși de pe șantiere????Părerea mea???? Coaliția asta o să aibă viață scurtă.
-
Nașpa, dar era de așteptat.sper că pe A1 și A0 sa nu fie afectați
-
@SwatKat a spus în A7 Ploiești - Bacău - Suceava:
vice-monarhul care probabil si-ar fi dorit din nou functie prin minister sustinea iar sus si tare ca e fakenews,
Horațiu Cosma e un extremist cu cunoștințe extrem de limitate în domeniu. Nu știu cum gândesc alții , dar eu , extremiști cu propria agendă de priorități nu doresc. UMB a fost și este locomotiva pieței. Pe care , unii tot caută să o gripeze.
-
-
UMB nu are cum să fie plătit la timp!
Pe Buzău – Focșani se circulă de anul trecut, iar anul acesta s-a lucrat deja la detaliile rămase — parcări și alte finisaje.
Probabil că, în medie, sunt la 97-98% cu execuția.
La plăți însă, toate loturile sunt sub 80%.
La valori atât de mari, un decalaj de 15% înseamnă o sumă considerabilă.
Și asta fără să mai vorbim de Focșani – Bacău și Bacău – Pașcani.Poate tocmai de aceea UMB a tras mai tare pe A0 și A1 decât pe A7, anul acesta.
Vedem luni dacă pe A0 revin sau se retrag de pe toate șantierele.
Oricum, mare păcat — în ultimii doi ani lucrurile chiar începuseră să meargă bine. -
E foarte important la volumele pe care le mișcă ei , să existe cursivitate , și predictibilitate în plăți. Am uzat termenul ăsta fe cât l-am folosit . Predictibilitate. Și e foarte important ptr ei să aibă o relație bună cu autoritatea. În mod norma așa trebuie să fie . Unii au interpretat această relație bună cu autoritatea doar cum au vrut ei. Fără să aibă cea mai mică dovadă . Doar speculații.
În schimb când avem poziții contrare ..și abordări de pe poziții de forță , din partea unor constructori (gen We build , gen Alstom) faimoasa asociație le ține partea ...și scot fel de fel de acuze ptr reprezentanții autorității(CNAIR/minister). Prima poziție ostilă față de UMB a venit de la recent înscăunatul "om expert" al lor. Directorul CNIR. Laudă această realizare (CNIR-ul și pe cine îl conduce) ptr că e născută din ideea lor. Dar această realizare fără un back-up financiar și politic puternic , va fi la fel de utilă precum a fost ARF-ul în lipsa banilor. Am criticat des această realizare a d-lui Cioloș , cu toate că sunt dintre cei ce au apreciat activitatea dânsului cât timp a fost prim ministru. -
@fulgernc Suntem în august 2025 și Lotul 2 Ploiești – Buzău încă nu e deschis. Podul de la km 38 peste râul Sărata pare să fi blocat totul – mereu au fost probleme la suduri, reparații, întârzieri. Deși restul lotului pare gata, „zona asta a tras totul în jos”, adică „aici este punctul slab, care compromite proiectul”. Încă un exemplu de proiect aproape terminat, dar a fost ținut pe loc de greșeli tehnice și lipsa de control tehnic.
Extras de imagini filmate de pe YouTube, vizualizat pe mobil. Sursa: filmare CONI-TRACE – Autostrada A7, Lot 2, pod km 38 – august 2025.
-
@WSrc1 mi se pare destul de grav că, deși toată lumea pare că e de acord că trebuie refăcute lucrările de consolidare, în teren nu se mișcă nimic. De la autorități tăcere totală, pe forumuri avem ceva informații, însă situația din teren e total descurajatoare. Ne apropiem de mijlocul lui August (săptămâna viitoare practic e vacanta aproape pentru toți) iar termenul de deschidere pare că se depărtează tot mai mult și cred că devine optimist deadline-ul de final de septembrie.
E bătaie de joc totală. In timpul ăsta sunt foarte multe neajunsuri generate de gaura asta dintre dumbrava și buzău (nervi, bani pierduți pe combustibil, timp pierdut, și cel mai grav potențiale victime omenești).
-
@Romulus inca se asteapta formalizarea solutiei de cate proiectant. De asta Trace, de fapt subcontractorul lui Trace, nu poate executa nimic in teren, pentru ca inca nu are documentatia formala a proiectului solutiei de remediere.
-
@mihai de acord. Se știe cumva cât mai durează până este finalizat respectivul document și apoi, de la finalizarea lui, cât durează până vor începe lucrările și cât vor dura lucrările?
Odată cu trecerea zilelor, și văzând că nimic nu se întâmplă în teren, e normal să avem impresia că termenele de deschidere preconizate acum o săptămână/doua în fapt vor fi întârziate.
-
In momentul in care se face o munca repetitiva (gen 1000 de Passaturi pe zi la fabrica Volkswagen) se poate extima bine spre foarte bine cat o sa dureze ceva. Cand se face ceva nou e practic imposibil de facut estimari realiste.
Oamenii aia sunt ingineri si au de facut intr-o echipa un proiect, o solutie idividuala, noua. Nu este aceeasi solutie pe care o dau zi de zi, e ceva nou. Trebuie gandit, desenat, verificat, etc.
Vorba aia, aveti putintica rabdare!
-
@Romulus : Colegii spuneau cu câteva pagini în urmă despre condiții de temperatură a suprafeței de lucru de maxim 35 de grade. Chiar dacă vor veni documentele, luna August poate fi o problemă.
Eu nu mă mai aștept la nimic înainte de jumătatea a doua a lunii Septembrie. -
@daniel22_22 o buna parte din eclisarile cu rasina au fost acceptate si de supervizor si de expert ca fiind conforme. La eclisarile care se vor reface nu se va mai folosi aceeasi rasina, deci nu va mai fi o problema de temperatura.
-
Da, numai ca sunt 2 probleme distincte de rezolvat: eclisarile si intaririle. Intaririle de la talpa superioara nu au nici o treaba cu temperatura, se vor suda niste placute suplimentare la fel cum au facut deja la talpa inferioara si la inimi, in punctele de reazem ale tablierului pe culei si pe pile. Daca ar avea macar aici solutia aprobata oficial s-ar putea apuca de lucru. Tabla groasa deja este aprovizionata pentru un nivel rezonabil de intariri.
A fost un ping-pong de solutii propuse si observatii si acum cam toata lumea e de acord, dar tot trebuie bagat in program si facut calculul teoretic si apoi si acest calcul trebuie aprobat de verificator - sa speram ca nu o sa mai vina cu observatii nici el, nici acel expert italian adus de CNAIR.
Aducerea expertului s-a dovedit o treaba buna, al a instat sa se faca de acum macar treava TEMEINIC si sa lasam hei-rupurile, ca nu duc decat la noi probleme. El este cel care a insistat si cu temperatura acelui liant, lipici, superglu cum s-o numi... Pe de alta parte orice parte in plus in jocul asta inseama timp in plus, sa se mai uite unul pe toate documentele, sa mai vina poate cu idei sau observatii si dureaza si mai mult.
-
@rockband pe principiul ăsta, ar trebui sa avem răbdare infinită.
Nu prea se mai poate cere răbdare în momentul în care faci un lucru prost, îl remediezi timp de câteva luni bune și ce să vezi tot prost iese.