A1 - Nădlac-Timișoara-Sibiu-Pitești-București
-
@rockband de acord, pare un proiect total negandit.
-
Am trecut ieri pe Valea Oltului si am obserbat stadiul nelucrarilor la autostrada.
Contractul cu MAPA INSAAT VE TICARET A.S. – CENGIZ INSAAT SANAYI VE TICARET A.S. a fost semnat in februarie 2022 și prevede 18 luni pentru proiectare și 50 de luni pentru execuție.
Au trecut mai bine de 3 ani de la semnate si avem niste lucrati la viaductul de la Boita. In ritmul acesta exectia nu va doara 50 de luni si 250 de luni.
Ce face Mt, CNAIR ? nu vede ce se intampla?
La 3 ani de la semnare au autorizatie pentru vreo 2-3 km la Boita si acum cateva zile Autorizatie de Construire pentru un tunel .Eu sper intr-o reziliere cat mai rapida a contractului.
-
@george302 : Parcă sunt probleme cu acordul de mediu. De aceea nu este AC completa nici la turci nici la Webuild.
Era de așteptat să fie probleme pentru ca SF era făcut din birou, fără foraje. Din cauza a ce au găsit în teren s-a ieșit din prevederile acordului de mediu care trebuie obținut din nou în baza unei alte documentații.
Cred ca vina e la mijloc -
@daniel22_22 Cred ca asa se explica si de ce nu a participat UMB la licitatie. Am observat ca aleg f atent proiectele unde liciteaza. Unde poate face treaba si livra la timp se baga si in 95% din cazuri si castiga licitatia.
-
Premieră națională: Autostrada A1 Tigveni-Cornetu - Secțiunea 3 Sibiu-Pitești - 25.07.2025
Asociația Pro Infrastructură
-
@george302 Rezilierea înseamnă că procesul trebuie reluat.
Un lot atât de greu va dura mult până se stabilește un câștigător.
Probabil că studiul de fezabilitate a fost făcut pe genunchi — hai să așteptăm să ia autorizația de construire pe o bucată mai mare și vedem după. -
@george302 a spus în A1 - Nădlac-Timișoara-Sibiu-Pitești-București:
Am trecut ieri pe Valea Oltului si am obserbat stadiul nelucrarilor la autostrada.
Contractul cu MAPA INSAAT VE TICARET A.S. – CENGIZ INSAAT SANAYI VE TICARET A.S. a fost semnat in februarie 2022 și prevede 18 luni pentru proiectare și 50 de luni pentru execuție.
Au trecut mai bine de 3 ani de la semnate si avem niste lucrati la viaductul de la Boita. In ritmul acesta exectia nu va doara 50 de luni si 250 de luni.
Ce face Mt, CNAIR ? nu vede ce se intampla?
La 3 ani de la semnare au autorizatie pentru vreo 2-3 km la Boita si acum cateva zile Autorizatie de Construire pentru un tunel .Eu sper intr-o reziliere cat mai rapida a contractului.
Cele 50 de luni de execuție nu au început încă! Ele încep abia după ce primesc AC pe tot lotul.
Trebuie să înțelegi ca între cele 18 luni de proiectare și 50 de execuție mai este un „gap“, o pauză. Pentru avizare, mediu, ping pong cu proiectantul pentru diverse soluții etc.
Legal Mapa nu este în întârziere cu execuția. O reziliere ar însemna un proces scurt și despăgubiri de milioane pentru Mapa. Timp pierdut cu o nouă licitație, iar noua firmă nu ar avea cum să lucreze semnificativ mai repede.
Cel mult Mapa poate primi penalități pentru întârzierea proiectării, adică sume derizorii. Dar și aici nu e vina lor. Nu e vina lor ca nu erau făcute deloc investigații geotehnice, lucru care se face la SF. După ce le-au făcut au apărut modificări, deci reproiectare, deci și aici cele 18 luni încă nu au trecut. În plus, ca să facă investigațiile geo au așteptat după avize de drumuri tehnologice și de defrișare, plus închiderile de anul trecut pe VO. Timpi care iar nu li se pot imputa, dar nici altcineva nu este propriu zis vinovat cu ceva.
Asta e mersul normal al unui proiect montan!
Dacă chiar vrei vinovați, ia-l de gât pe Ponta. În guvernarea Boc se pornise licitația pentru un SF pe bune, pe care apoi Ponta a anulat-o. Ulterior în 2018-2019 s-a decis să se meargă pe SF vechi din anii 2006-2008, care însă era doar un studiu de traseu și cam atât.
Nu pot decât să repet ce spuneam și acum 15 ani pe SSC: dați drumul la partea montană, pentru ca durează 15-20 de ani.
Pe toți va încurajez să lăsați pretențiile și stilul agresiv la o parte! Nu ajungem nicăieri căutând vinovați. CĂUTAȚI SOLUȚII ȘI NU VINOVAȚI! Reduceți-vă pretențiile, deveniți realiști! Iarna nu-i ca vara, muntele nu-i ca dealu’
-
@vancouver
Bravo. În sfârșit eu cred că putem avea o bază de la care putem să plecăm cu discuțiile. Sunt sătul de vânătoarea asta de vrăjitoare ..cu căutatul de vinovați , cu rezilieri , reprioritizări , etc.Să înțelegem că un lot montan nu e dificil doar de construit. E dificil sub toate aspectele. Și să ne înțelegem și posibilitățile . Realist . Nu pe bază de bocete și lamentări.
-
A1 Sibiu-Pitesti, Lot 2, Tunel Robesti-sens Pitești
remus matache
-
@mihai a spus în A1 - Nădlac-Timișoara-Sibiu-Pitești-București:
Marti, 29 iulie, are loc strapungerea primului tub al tunelului scurt de pe A1 Margina - Holdea.
Da, se pare ca e la fel cum a fost la Porr: au terminat de strapuns cam de azi si astepta ceva prezenta oficiala sa dea "gaura finala".