A1 - Nădlac-Timișoara-Sibiu-Pitești-București
-
A1 Sibiu-Pitesti, Lot 2, Tunel Robesti-sens Pitești
remus matache
-
@mihai a spus în A1 - Nădlac-Timișoara-Sibiu-Pitești-București:
Marti, 29 iulie, are loc strapungerea primului tub al tunelului scurt de pe A1 Margina - Holdea.
Da, se pare ca e la fel cum a fost la Porr: au terminat de strapuns cam de azi si astepta ceva prezenta oficiala sa dea "gaura finala".
-
Nu se filmeaza strapungerea?
-
Autostrada A1 Curtea de Argeș-Tigveni - 25.07.2025
Asociația Pro Infrastructură :- Filmare aeriană completă de pe Secțiunea 4 a Autostrăzii A1 Sibiu-Pitești între Curtea de Argeș și Tigveni, direcția zborului. Lungime lot: 9,861 km. Constructor: Porr. Hartă interactivă: https://bit.ly/3NkhsPh.
Chiar dacă mai sunt provocări cu dealurile de plastilină și multă muncă de pus în teren, în mare parte greul a trecut și așteptăm inaugurarea celor aproape 10 kilometri dintre Curtea de Argeș și Tigveni în vara anului viitor, nu mai devreme de iulie, cu mai bine de 6 luni înainte de termenul contractual, martie 2027, fără extensii de timp.
- Cu drona prin tunel acum, cu mașina vara viitoare.
Cei de la Porr avansează foarte bine pe Secțiunea 4 a Autostrăzii A1 Sibiu-Pitești și au toate șansele să dea în trafic mini-lotul de nici 10 kilometri dintre Curtea de Argeș și Tigveni peste un an de zile, în iulie-august 2026, cu mai bine de 6 luni înainte de termenul contractual, martie 2027, fără extensii de timp.
Etapele critice de execuție la tunel (aproape că) au trecut, așa cum puteți vedea din filmare. Mai este de cămășuit aproximativ o jumătate din galeria spre Curtea de Argeș. Apoi vine munca de migală: umpluturile și sistemul rutier (va fi beton rutier, nu asfalt), instalații cu duiumul și lucrările auxiliare. Toate implică multă atenție, se fac în mare parte secvențial și nu pot fi accelerate.
Ne mai dau ceva emoții consolidările pe dealurile de plastilină, în special alunecarea masivă de la vestul portalului dinspre Tigveni, dar este timp suficient ca antreprenorul să le rezolve.
Contractul este unul dintre cele mai performante derulate de CNAIR, în ciuda riscurilor tehnice, a noutăților și provocărilor aduse de primul tunel săpat pe o autostradă din țara noastră. A fost semnat cu Porr în 15.11.2021, are ordin de începere emis în 01.03.2022 și prevede 16 luni de proiectare plus 44 de execuție, deci termen finalizare martie 2027.
Fernando Lopez, managerul de proiect din partea constructorului, confirma pe 6 iunie 2025 că Porr a consumat doar vreo 10% din rezervele de implementare și nu a depus nicio revendicare financiară, celebrele claim-uri. Era încrezător că vor deschide circulația "la final de 2026". O țintă precaută, este clar că pot inaugura mult mai devreme, având în vedere că greul a trecut.
-
PORR lucrează foarte organizat și au făcut treabă bună și pe lotul 1.
Sper să mai câștige contracte în România. -
@mike_us Au câștigat lotul 2 (cel de lângă granița) al A9 (33.5 km) dar sunt contestați de Strabag.
-
Cristian Pistol :
Imagini de pe șantierul lotului de autostradă (A1) dintre Margina și Holdea!
A fost realizată străpungerea galeriei de pe Calea 1 a primului segment de tunel (367,5 m).
Secțiunea Margina -Holdea a lotului de autostradă Lugoj -Deva are o lungime de 9,13 km din care două tuneluri cu o lungime totală de 2,5 km și 4 viaducte cu o lungime însumată de 2 km.
Asocierea româno – bosniacă (UMB-EuroAsfalt) este mobilizată în șantier cu peste 500 de muncitori și mai mult de 300 de utilaje iar stadiul fizic al lucrărilor se apropie de 30%.
Construcția acestui nou lot de autostradă este finanțată prin PNRR și are o valoare de 1,82 miliarde lei (fără TVA).
Secțiunea Margina – Holdea urmează să fie finalizată în anul 2026 și va asigura circulația pe autostradă, între Sibiu (Boița) și Nădlac II, pe coridorul 4 Pan-european.
-
^^ Interesant: la Holdea dealurile au ziduri de beton armat la mijloc
-
@mihai Si la Tigveni tot beton armat era cand s-a strapuns. Asa o fi natura terenului la mijloc si capete :).
-
Eu zic că e vorba doar de acel perete.
Torcretul și betonul nu su nici un fel de rol structural. Se pune o plasă tip Buzău ptr a ține peretele în picioare. În restul timpului ai metri de pământ în spatele suprafeței torcretate. -
@mihai
Alea sunt tunelurile dacice, se știe că dacii inventaseră betonul armat înainte să se facă inventeze cimentul. -
a spus în A1 - Nădlac-Timișoara-Sibiu-Pitești-București:
@mike_us
Deva -TM TM-DEVA
Realizat 230 m 95 m
Total 367 m 415m
Ramas 137 m 320mFirul TM-Deva (cel lung) pare-se ca UMB-ul lucreaza singurel si sunt pe curba de invatare.
Mai sus datele pe 17 iunie. Până pe 30 iulie (43 de zile) au săpat pe firul Deva-Tm 137 m de tunel. Nu-i rău deloc.
-
Trebuie sa se bage sa ii ajute si pe cei de la UMB, merg cam incet fiind prima experienta
-
@Iulian Nu e rău deloc, e o medie de 3 metri pe zi.
Cred că e similar cu ce a făcut PORR — bine, dacă am înțeles corect, acolo solul era mai prost.
Și e foarte bine că o firmă românească trece la următorul nivel: nu mai cară doar pământ, ci e capabilă să construiască și poduri, viaducte, tuneluri.
Deși are doar 10 km, e un lot important și cred că lucrările vor merge bine. -
-
**Irinel Ionel Scriosteanu ** :
𝗟𝘂𝗰𝗿𝗮𝗿𝗶 𝗹𝗮 𝗽𝗿𝗶𝗺𝘂𝗹 𝘁𝘂𝗻𝗲𝗹 𝗱𝗶𝗻 𝗦𝗲𝗰𝘁̦𝗶𝘂𝗻𝗲𝗮 𝟮 𝗦𝗶𝗯𝗶𝘂-𝗣𝗶𝘁𝗲𝘀̦𝘁𝗶 #𝗔𝟭
A inceput execuția𝗧𝘂𝗻𝗲𝗹𝘂𝗹𝘂𝗶 𝗥𝗼𝗯𝗲𝘀̦𝘁𝗶, unul din cele 7 tuneluri aferente 𝗦𝗲𝗰𝘁𝗶𝘂𝗻𝗶𝗶 𝟮: 𝗕𝗼𝗶𝘁𝗮 - 𝗖𝗼𝗿𝗻𝗲𝘁𝘂 a 𝗔𝘂𝘁𝗼𝘀𝘁𝗿𝗮𝘇𝗶𝗶 𝗦𝗶𝗯𝗶𝘂 - 𝗣𝗶𝘁𝗲𝘀𝘁𝗶 #𝗔𝟭.
Reamintesc faptul că lucrările la această secțiune au început cu un prim tronson în zona Boița, iar în în urmă cu o lună și jumătate au mai fost autorizate încă 4 viaducte între jm 14+150 și km 17+670 pe direcția dinspre Sibiu spre Pitești.
Contractul aferent acestei secțiuni prevede construcția a:
️ 31,33 km de autostradă
️ 49 de poduri și viaducte
️ 7 tuneluri cu lungimi cuprinse între 250 m și 1590 m
️️ 1 ecoduct în zona localității Lazaret, care avea 210 metri lungime, care va traversa râul Olt, calea ferată și DN7
️ Această secțiune face parte din cel mai important proiect de infrastructură rutieră prevăzut în 𝗣𝗿𝗼𝗴𝗿𝗮𝗺𝘂𝗹 𝗜𝗻𝘃𝗲𝘀𝘁𝗶𝘁𝗶𝗼𝗻𝗮𝗹 𝟮𝟬𝟮𝟭-𝟮𝟬𝟯𝟬 𝗽𝗲𝗻𝘁𝗿𝘂 𝗱𝗲𝘇𝘃𝗼𝗹𝘁𝗮𝗿𝗲𝗮 𝗶𝗻𝗳𝗿𝗮𝘀𝘁𝗿𝘂𝗰𝘁𝘂𝗿𝗶𝗶 𝗱𝗲 𝘁𝗿𝗮𝗻𝘀𝗽𝗼𝗿𝘁 𝗱𝗶𝗻 𝗥𝗼𝗺𝗮𝗻𝗶𝗮, elaborat și aprobat de guvern în perioada 2020-2021 și, totodată, prevede cele mai complexe lucrări, având în vedere dificultatea dată de zona montană în care se află traseul autostrăzii, fiind și prima trecere la nivel de autostradă peste Carpați.