A1 - Nădlac-Timișoara-Sibiu-Pitești-București
-
Premieră națională: Autostrada A1 Tigveni-Cornetu - Secțiunea 3 Sibiu-Pitești - 25.07.2025
Asociația Pro Infrastructură
-
@george302 Rezilierea înseamnă că procesul trebuie reluat.
Un lot atât de greu va dura mult până se stabilește un câștigător.
Probabil că studiul de fezabilitate a fost făcut pe genunchi — hai să așteptăm să ia autorizația de construire pe o bucată mai mare și vedem după. -
@george302 a spus în A1 - Nădlac-Timișoara-Sibiu-Pitești-București:
Am trecut ieri pe Valea Oltului si am obserbat stadiul nelucrarilor la autostrada.
Contractul cu MAPA INSAAT VE TICARET A.S. – CENGIZ INSAAT SANAYI VE TICARET A.S. a fost semnat in februarie 2022 și prevede 18 luni pentru proiectare și 50 de luni pentru execuție.
Au trecut mai bine de 3 ani de la semnate si avem niste lucrati la viaductul de la Boita. In ritmul acesta exectia nu va doara 50 de luni si 250 de luni.
Ce face Mt, CNAIR ? nu vede ce se intampla?
La 3 ani de la semnare au autorizatie pentru vreo 2-3 km la Boita si acum cateva zile Autorizatie de Construire pentru un tunel .Eu sper intr-o reziliere cat mai rapida a contractului.
Cele 50 de luni de execuție nu au început încă! Ele încep abia după ce primesc AC pe tot lotul.
Trebuie să înțelegi ca între cele 18 luni de proiectare și 50 de execuție mai este un „gap“, o pauză. Pentru avizare, mediu, ping pong cu proiectantul pentru diverse soluții etc.
Legal Mapa nu este în întârziere cu execuția. O reziliere ar însemna un proces scurt și despăgubiri de milioane pentru Mapa. Timp pierdut cu o nouă licitație, iar noua firmă nu ar avea cum să lucreze semnificativ mai repede.
Cel mult Mapa poate primi penalități pentru întârzierea proiectării, adică sume derizorii. Dar și aici nu e vina lor. Nu e vina lor ca nu erau făcute deloc investigații geotehnice, lucru care se face la SF. După ce le-au făcut au apărut modificări, deci reproiectare, deci și aici cele 18 luni încă nu au trecut. În plus, ca să facă investigațiile geo au așteptat după avize de drumuri tehnologice și de defrișare, plus închiderile de anul trecut pe VO. Timpi care iar nu li se pot imputa, dar nici altcineva nu este propriu zis vinovat cu ceva.
Asta e mersul normal al unui proiect montan!
Dacă chiar vrei vinovați, ia-l de gât pe Ponta. În guvernarea Boc se pornise licitația pentru un SF pe bune, pe care apoi Ponta a anulat-o. Ulterior în 2018-2019 s-a decis să se meargă pe SF vechi din anii 2006-2008, care însă era doar un studiu de traseu și cam atât.
Nu pot decât să repet ce spuneam și acum 15 ani pe SSC: dați drumul la partea montană, pentru ca durează 15-20 de ani.
Pe toți va încurajez să lăsați pretențiile și stilul agresiv la o parte! Nu ajungem nicăieri căutând vinovați. CĂUTAȚI SOLUȚII ȘI NU VINOVAȚI! Reduceți-vă pretențiile, deveniți realiști! Iarna nu-i ca vara, muntele nu-i ca dealu’
-
@vancouver
Bravo. În sfârșit eu cred că putem avea o bază de la care putem să plecăm cu discuțiile. Sunt sătul de vânătoarea asta de vrăjitoare ..cu căutatul de vinovați , cu rezilieri , reprioritizări , etc.Să înțelegem că un lot montan nu e dificil doar de construit. E dificil sub toate aspectele. Și să ne înțelegem și posibilitățile . Realist . Nu pe bază de bocete și lamentări.
-
A1 Sibiu-Pitesti, Lot 2, Tunel Robesti-sens Pitești
remus matache
-
@mihai a spus în A1 - Nădlac-Timișoara-Sibiu-Pitești-București:
Marti, 29 iulie, are loc strapungerea primului tub al tunelului scurt de pe A1 Margina - Holdea.
Da, se pare ca e la fel cum a fost la Porr: au terminat de strapuns cam de azi si astepta ceva prezenta oficiala sa dea "gaura finala".
-
Nu se filmeaza strapungerea?
-
Autostrada A1 Curtea de Argeș-Tigveni - 25.07.2025
Asociația Pro Infrastructură :- Filmare aeriană completă de pe Secțiunea 4 a Autostrăzii A1 Sibiu-Pitești între Curtea de Argeș și Tigveni, direcția zborului. Lungime lot: 9,861 km. Constructor: Porr. Hartă interactivă: https://bit.ly/3NkhsPh.
Chiar dacă mai sunt provocări cu dealurile de plastilină și multă muncă de pus în teren, în mare parte greul a trecut și așteptăm inaugurarea celor aproape 10 kilometri dintre Curtea de Argeș și Tigveni în vara anului viitor, nu mai devreme de iulie, cu mai bine de 6 luni înainte de termenul contractual, martie 2027, fără extensii de timp.
- Cu drona prin tunel acum, cu mașina vara viitoare.
Cei de la Porr avansează foarte bine pe Secțiunea 4 a Autostrăzii A1 Sibiu-Pitești și au toate șansele să dea în trafic mini-lotul de nici 10 kilometri dintre Curtea de Argeș și Tigveni peste un an de zile, în iulie-august 2026, cu mai bine de 6 luni înainte de termenul contractual, martie 2027, fără extensii de timp.
Etapele critice de execuție la tunel (aproape că) au trecut, așa cum puteți vedea din filmare. Mai este de cămășuit aproximativ o jumătate din galeria spre Curtea de Argeș. Apoi vine munca de migală: umpluturile și sistemul rutier (va fi beton rutier, nu asfalt), instalații cu duiumul și lucrările auxiliare. Toate implică multă atenție, se fac în mare parte secvențial și nu pot fi accelerate.
Ne mai dau ceva emoții consolidările pe dealurile de plastilină, în special alunecarea masivă de la vestul portalului dinspre Tigveni, dar este timp suficient ca antreprenorul să le rezolve.
Contractul este unul dintre cele mai performante derulate de CNAIR, în ciuda riscurilor tehnice, a noutăților și provocărilor aduse de primul tunel săpat pe o autostradă din țara noastră. A fost semnat cu Porr în 15.11.2021, are ordin de începere emis în 01.03.2022 și prevede 16 luni de proiectare plus 44 de execuție, deci termen finalizare martie 2027.
Fernando Lopez, managerul de proiect din partea constructorului, confirma pe 6 iunie 2025 că Porr a consumat doar vreo 10% din rezervele de implementare și nu a depus nicio revendicare financiară, celebrele claim-uri. Era încrezător că vor deschide circulația "la final de 2026". O țintă precaută, este clar că pot inaugura mult mai devreme, având în vedere că greul a trecut.
-
PORR lucrează foarte organizat și au făcut treabă bună și pe lotul 1.
Sper să mai câștige contracte în România. -
@mike_us Au câștigat lotul 2 (cel de lângă granița) al A9 (33.5 km) dar sunt contestați de Strabag.
-
Cristian Pistol :
Imagini de pe șantierul lotului de autostradă (A1) dintre Margina și Holdea!
A fost realizată străpungerea galeriei de pe Calea 1 a primului segment de tunel (367,5 m).
Secțiunea Margina -Holdea a lotului de autostradă Lugoj -Deva are o lungime de 9,13 km din care două tuneluri cu o lungime totală de 2,5 km și 4 viaducte cu o lungime însumată de 2 km.
Asocierea româno – bosniacă (UMB-EuroAsfalt) este mobilizată în șantier cu peste 500 de muncitori și mai mult de 300 de utilaje iar stadiul fizic al lucrărilor se apropie de 30%.
Construcția acestui nou lot de autostradă este finanțată prin PNRR și are o valoare de 1,82 miliarde lei (fără TVA).
Secțiunea Margina – Holdea urmează să fie finalizată în anul 2026 și va asigura circulația pe autostradă, între Sibiu (Boița) și Nădlac II, pe coridorul 4 Pan-european.
-
^^ Interesant: la Holdea dealurile au ziduri de beton armat la mijloc
-
@mihai Si la Tigveni tot beton armat era cand s-a strapuns. Asa o fi natura terenului la mijloc si capete :).
-
Eu zic că e vorba doar de acel perete.
Torcretul și betonul nu su nici un fel de rol structural. Se pune o plasă tip Buzău ptr a ține peretele în picioare. În restul timpului ai metri de pământ în spatele suprafeței torcretate. -
@mihai
Alea sunt tunelurile dacice, se știe că dacii inventaseră betonul armat înainte să se facă inventeze cimentul. -
a spus în A1 - Nădlac-Timișoara-Sibiu-Pitești-București:
@mike_us
Deva -TM TM-DEVA
Realizat 230 m 95 m
Total 367 m 415m
Ramas 137 m 320mFirul TM-Deva (cel lung) pare-se ca UMB-ul lucreaza singurel si sunt pe curba de invatare.
Mai sus datele pe 17 iunie. Până pe 30 iulie (43 de zile) au săpat pe firul Deva-Tm 137 m de tunel. Nu-i rău deloc.
-
Trebuie sa se bage sa ii ajute si pe cei de la UMB, merg cam incet fiind prima experienta
-
@Iulian Nu e rău deloc, e o medie de 3 metri pe zi.
Cred că e similar cu ce a făcut PORR — bine, dacă am înțeles corect, acolo solul era mai prost.
Și e foarte bine că o firmă românească trece la următorul nivel: nu mai cară doar pământ, ci e capabilă să construiască și poduri, viaducte, tuneluri.
Deși are doar 10 km, e un lot important și cred că lucrările vor merge bine. -