Forum Construim România
    • Categorii
    • Recente
    • Taguri
    • Populare
    • Utilizatori
    • Grupuri
    • Înregistrare
    • Autentificare
    1. Acasă
    2. Populare
    Conecteaza-te pentru a posta
    • Tot Timpul
    • Zi
    • Săptămână
    • Lună
    • Toate subiectele
    • Subiecte noi
    • Subiecte urmărite
    • Unreplied Topics

    • Toate categoriile
    • vancouverV

      A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI
      3k
      2 Votes
      3k Mesaje
      966k Vizualizări
      A
      https://www.facebook.com/share/v/17dTay851F/?mibextid=wwXIfr EMILIAN GRIGORAS Astăzi s-a finalizat betonarea pasajului autostrazii peste DN2L. La 16.45 mai era un singur utilaj care finaliza elicopterizarea betonului. A fost ridicat și stâlpul de lângă pasajul CF500. Se lucrează la rlocarea firelor LEA in zona ambelor pasaje. S-a finalizat asfaltarea nodului de descărcare in DN24 și au început montarea parapetului de siguranță si a stalpilor de iluminat. UMB Power🤟🚀🛣🎩
    • vancouverV

      A1 - Nădlac-Timișoara-Sibiu-Pitești-București

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI
      1k
      1 Votes
      1k Mesaje
      461k Vizualizări
      Duta CD
      Ieri,un lucru bun ,s-a asfaltat banda1 A1 in zona cu nodul A0 Între km 50 si 70 sens spre Pitești Chiar si in dreptul Bolintin Vale km 3o , eminențele cenușii, marii conducători ai infrastructurii plombau banda 1 cu niste plombe ieșite in relief de-ți sare volanul din mână. PROCES TEHNOLOGIC -- Asfalt basculat direct pe banda 1 ,luat cu lopata si aruncatin patratele rașchetate. --Circa 3 bărbați înarmați cu lopeți se chinuiau să spargă bulgări mari (mai mari puțini decât o găleată) de asfalt . Probabil se răcise asfaltul si se intarise. URMÂRI -- Bucși,bascule .amortizoare,capete de bare șamd bune de schimbat! DORINȚĂ -- Dl. Pistol dăți demisia ,tu și toată conducerea de incompetenți. Nesimțiților. Vâ bateți joc de noi care muncim cinstit și plătim taxe !!!!!
    • vancouverV

      A13 Sibiu-Brașov-Bacău

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI
      183
      1 Votes
      183 Mesaje
      22k Vizualizări
      U
      @vancouver are aceeasi categorie ca Dealul Lempes
    • vancouverV

      Autostrăzi

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI
      136
      3 Votes
      136 Mesaje
      25k Vizualizări
      EmericE
      https://www.facebook.com/CristianOvCPistol/posts/pfbid02QqjFFx2SLWG7Kanj9gHWDfKAh26HADgX5o1VZVSRfMT9KKMr98n4U7oot7kuU3VPl
    • P

      A0 centura București la nivel de autostradă

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI
      732
      0 Votes
      732 Mesaje
      174k Vizualizări
      I
      Poate vedem un hei rup și pe lotul asta anul viitor, daca se impute vremea in Moldova și nu se poate lucra sa trimită vreo câteva echipe sa termine ce mai au pe aici
    • vancouverV

      A3 București-Brașov-Cluj Napoca-Borș și A10 Sebeș-Turda

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI
      510
      2 Votes
      510 Mesaje
      145k Vizualizări
      EmericE
      https://www.youtube.com/watch?v=osTVYQYEDaQ
    • vancouverV

      Energie

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved DISCUȚII GENERALE
      78
      2 Votes
      78 Mesaje
      5k Vizualizări
      Duta CD
      @vancouver a spus în Energie: https://www.economica.net/tarnita-edf-itochu-hidro_893191.html Ar fi bine dacă s-ar implica!
    • vancouverV

      HSR Linii si trenuri de mare viteză

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved CĂI FERATE
      6
      2 Votes
      6 Mesaje
      165 Vizualizări
      N
      @JohnDoe aș vedea conexiunea Bucuresti - Sofia - Atena ca făcând parte dintr-un viitor coridor european Berlin - Varșovia - Liov - Suceava - Bacău - București Sau, de ce nu, cum ai spus tu, iar coridorul descris de mine să aiba punct terminus la Istanbul.
    • vancouverV

      Economie

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved DISCUȚII GENERALE
      77
      3 Votes
      77 Mesaje
      3k Vizualizări
      Duta CD
      @Azzl Un model de succes in Romania. Trebuie pus in ramă!
    • vancouverV

      Lucrări de reabilitare sau construcție căi ferate

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved CĂI FERATE
      361
      0 Votes
      361 Mesaje
      88k Vizualizări
      vancouverV
      https://www.youtube.com/watch?v=I4GvuZ0Psjc
    • M

      Drumuri Nationale

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved DRUMURI NAȚIONALE
      91
      1 Votes
      91 Mesaje
      12k Vizualizări
      Duta CD
      @JohnDoe In oraș ,in Corabia doar strada principala este ok , in rest in oras da . Dar străzile din oraș nu aparțin de DN. Ele sunt locale și țin de nepăsarea primarului. Corabia este un oraș mort. Dn Turnu Măgurele - Corabia -Bechet in schimb este foarte bun . Nu denivelari,nu gropi. Este de albastru.
    • vancouverV

      Centuri rutiere

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved DRUMURI NAȚIONALE
      195
      0 Votes
      195 Mesaje
      34k Vizualizări
      M
      https://www.youtube.com/watch?v=5uJdPf986z4
    • vancouverV

      Păreri din Lehliu Gară

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved CĂI FERATE
      9
      0 Votes
      9 Mesaje
      747 Vizualizări
      A
      Personal consider initiativa minunata. As vrea sa vad de la fiecare autorietate, societate , regie etc. care are reguli sau reglementari facand campanii din astea. Sunt dupa caz nenumarate zone de protectie si retrageri de care omul de rand nu a auzit. Stiu sunt publice acele informatii. Dar pana invata tot romanul sa citeasca norme si normative cred ca facebook si tik-tok sunt mai aproape de ei. https://www.facebook.com/share/p/1ABSciHRVt/?mibextid=wwXIfr 🏠🚂 Ghidul Vecinului CFR: Ce trebuie să știi dacă locuiești sau deții teren lângă calea ferată Rețeaua feroviară din România unește orașe, comune și sate, ceea ce înseamnă că, inevitabil, trecem prin apropierea caselor multora dintre voi. La CFR S.A., suntem conștienți că a fi „vecini” cu calea ferată vine uneori cu provocări, nu doar cu beneficiul transportului. Dincolo de proiectele mari de modernizare, echipele noastre lucrează 24/7 pentru a menține infrastructura funcțională și sigură. 🚧 Cum vă pot afecta lucrările noastre? De multe ori, lucrările la șine, terasamente sau linia de contact sunt zgomotoase. Pentru a nu perturba traficul trenurilor de călători și marfă pe timpul zilei, suntem nevoiți să lucrăm noaptea sau în weekend. Facem tot posibilul să minimizăm zgomotul și disconfortul și, în cazul lucrărilor planificate de mentenanță, încercăm să anunțăm comunitățile locale din timp. 🚨 Situații de urgență Uneori, apar avarii neprevăzute care necesită intervenție imediată pentru siguranța circulației. În aceste cazuri de urgență, nu vă putem notifica în avans, dar vă asigurăm că prioritatea noastră este să remediem problema cât mai rapid și eficient. ⛔ Restricții de circulație rutieră Când efectuăm reparații la trecerile la nivel cu calea ferată sau la poduri, închiderea temporară a drumurilor poate fi inevitabilă. Știm că acest lucru dă peste cap traficul local. Colaborăm îndeaproape cu autoritățile locale și cu Poliția pentru a stabili rute ocolitoare și ne angajăm să finalizăm șantierele cât mai repede posibil. Pentru siguranța dumneavoastră și a traficului feroviar, există reguli stricte privind construcțiile în vecinătatea șinelor, reglementate de OUG nr. 12/1998 (Art. 29). Iată cele două zone critice de care trebuie să țineți cont: 🔴 1. ZONA DE SIGURANȚĂ (0 - 20 metri) Este fâșia de teren de 20 de metri situată de o parte și de alta a axei căii ferate. Această zonă este vitală pentru instalațiile de semnalizare și siguranță a circulației. ⛔ Regula de bază: Aici este INTERZISĂ executarea oricăror construcții sau instalații neferoviare (case, anexe, garaje etc.). Excepțiile sunt extrem de rare și privesc doar proiecte de interes public major, avizate special de Ministerul Transporturilor. 🟡 2. ZONA DE PROTECȚIE (până la 100 metri) Aceasta include terenurile situate pe o distanță de până la 100 de metri de la axa căii ferate. 📝 Regula de bază: Puteți construi sau efectua lucrări în această zonă, DAR NUMAI cu aprobarea administratorului infrastructurii feroviare (Aviz CFR). Acest aviz este obligatoriu pentru a ne asigura că lucrările dumneavoastră nu pun în pericol stabilitatea liniei sau siguranța trenurilor. 💬 Suntem aici pentru voi! Ne dorim o relație bună cu comunitățile pe care le traversăm. Dacă doriți să construiți în zona de protecție sau aveți întrebări legate de lucrările din zona dumneavoastră, vă rugăm să ne contactați folosind una din metodele prezentate aici: www.cfr.ro/contact .
    • M

      Brașov

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved DISCUȚII LOCALE
      28
      3 Votes
      28 Mesaje
      2k Vizualizări
      ncbN
      https://youtu.be/F3ypUA1MNgw?si=hW52E7EBjObgwqY-
    • vancouverV

      Siguranță rutieră, accidente, legislație

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      32
      0 Votes
      32 Mesaje
      2k Vizualizări
      vancouverV
      O stire din feroviar, dar dupa parerea mea rezolvarea tine intr-o oarecare masura de rutier. Adica pasaje peste CF pe care se circula cu viteza superioara (sa zicem 120 si peste). Cu inchiderea trecerilor vechi, nu precum la Drajna, unde trecerea veche a fost pastrata sub pasaj (aberant), desi pasajul este special prevazut cu sensuri giratorii la ambele capete, sa deserveasca toate directiile. https://clubferoviar.ro/statistica-accidente-la-trecerile-la-nivel/
    • M

      Arad

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved DISCUȚII LOCALE
      27
      1 Votes
      27 Mesaje
      2k Vizualizări
      ncbN
      https://youtu.be/CQ7kg0fCRtc?si=Avgkpg630aHqf8SV
    • A

      DX14+A14 - Autostrada Nordului Satu Mare - Baia Mare – Dej - Suceava

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved DRUMURI EXPRESS
      36
      1
      0 Votes
      36 Mesaje
      2k Vizualizări
      vancouverV
      https://economedia.ro/drumul-expres-satu-mare-baia-mare-a-primit-aviz-favorabil-pentru-studiul-de-fezabilitate-de-la-un-consiliul-interministerial-din-ministerul-dezvoltarii-in-februarie-a-fost-avizat-de-anrm.html
    • vancouverV

      Material rulant: Locomotive, vagoane etc

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved CĂI FERATE
      232
      1 Votes
      232 Mesaje
      64k Vizualizări
      vancouverV
      Asadar 6 bucati in circulatie: https://www.facebook.com/arfromania/posts/pfbid0MBCvvJvyUzJ8ZfE8SkYR4KmSZkQFjRSdS9Nrv3ArbZPsrUzrKdtkWjHMMDVSotw1l [image: 1764698409388-009.png]
    • vancouverV

      DX23 Focșani - Brăila

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved DRUMURI EXPRESS
      21
      3 Votes
      21 Mesaje
      827 Vizualizări
      ncbN
      𝐈̂𝐍𝐂𝐄𝐏𝐄 𝐏𝐑𝐎𝐈𝐄𝐂𝐓𝐀𝐑𝐄𝐀 𝐃𝐑𝐔𝐌𝐔𝐋𝐔𝐈 𝐄𝐗𝐏𝐑𝐄𝐒 𝐅𝐎𝐂𝐒̦𝐀𝐍𝐈-𝐁𝐑𝐀̆𝐈𝐋𝐀 🛣️ 𝐄𝐭𝐚𝐩𝐚 𝐝𝐞 𝐩𝐫𝐨𝐢𝐞𝐜𝐭𝐚𝐫𝐞 𝐚 𝐃𝐫𝐮𝐦𝐮𝐥𝐮𝐢 𝐄𝐱𝐩𝐫𝐞𝐬 𝐅𝐨𝐜𝐬̦𝐚𝐧𝐢-𝐁𝐫𝐚̆𝐢𝐥𝐚 𝐚 𝐢̂𝐧𝐜𝐞𝐩𝐮𝐭, astăzi, 2.12.2025, conform Ordinului emis în urmă cu două săptămâni. Proiectarea celui mai lung drum expres din România care se construiește în cadrul unui singur contract are o durată de șase luni, lucrările de execuție urmând să înceapă în vara anului viitor. ✅ Drumul Expres are o lungime de 73,5 kilometri și asigură legătura între Autostrada Moldovei A7, Podul peste Dunăre de la Brăila și Drumul Expres Brăila-Galați. Este primul contract de infrastructură mare pe care Compania Națională de Investiții Rutiere l-a lansat în licitație pentru proiectare și execuție (septembrie 2024), contractul de 4,29 miliarde lei fiind semnat la doar un an de la publicarea procedurii în SEAP. ✅ Pe traseul din județele Vrancea și Brăila sunt prevăzute : -57 de structuri (poduri/viaducte) -șase noduri rutiere (Nodul Focșani-intersecție A7, Milcovul, Măicănești, Corbu, Siliștea și nodul rutier Brăila -intersecție Drum Expres Buzău-Brăila). -două parcări de scurtă durată și un spațiu de servicii prevăzut cu zonă rezervată pentru benzinărie și spațiu pentru comerț/alimentație publică. 𝐃𝐄𝐓𝐀𝐋𝐈𝐈 𝐏𝐑𝐎𝐈𝐄𝐂𝐓 https://www.cnir.ro/proiecte/drum-expres-focsani-braila/ CNIR
    • vancouverV

      Cârcoteala de pe drum

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      165
      3 Votes
      165 Mesaje
      7k Vizualizări
      JohnDoeJ
      Tot insist cu citarile astea Acum Mihai ne face mai destepti: http://forum.construim-romania.ro/post/9025 Lucrurile sunt mult-mult mai complicate de atat. Desi este contra-intuitiv, scopul primordial al indicatoarelor rutiere nu este orientarea, ci siguranta rutiera. Accidentele, mai ales cele tragice, au loc atunci cand unul sau mai multi soferi nu inteleg contextul drumului, motiv pentru care iau o decizie gresita: estimeaza gresit viteza maxima posibila, estimeaza gresit spatiul de franare, se incadreaza pe banda gresita etc. Atunci cand lucrurile astea se petrec la viteze de drum national, uneori inca ai timp sa corectezi o decizie gresita. Insa la vitezele de autostrada, sansele de corectare a unei decizii gresite scad drastic, deci sansele de accident cresc dramatic atunci cand apar confuzii. Iar la energiile specifice vitezelor de autostrada, accidentele sunt aproape garantat tragedii: morti, raniti grav, multe vehicule implicate, multe vieti distruse. De asta, cu cat cresti viteza, cu atat este crucial sa reduci orice posibil scenariu de confuzie pe drum. Pentru ca ajunge un singur sofer confuz - UNUL SINGUR - prins intr-un scenariu defavorabil (intuneric, ploaie, oboseala, "putin racit", proaspat dat afara de la serviciu ori proaspat certat cu partenerul) si mor cativa oameni! Nu neaparat cel care a gresit, ci foarte posibil tu, cel care folosesti GPS si care iti inchipui ca n-ai nicio problema cu indicatoarele. Este, asa cum am mai spus, la fel ca focul in benzinarie. Te poti juca linistit cu focul in benzinarie si garantat, in 99.99% din cazuri nu se intampla nimic. Numai ca-n al 10.000-lea caz benzinaria explodeaza si cineva moare. Focul in benzinarie este interzis tocmai pentru acel al 10.000-lea caz, pentru ca nimeni sa nu moara. Dar cum apare confuzia pe o autostrada cu indicatoare prost gandite? Extrem de simplu! Asta daca intelegi psihologia umana si daca intelegi ca oamenii nu sunt fiinte rationale ori computere atunci cand iau deciziile in viata de zi cu zi, mai ales cand e vorba de deciziile rapide. Creierul uman vrea ca informatiile despre lume sa fie coerente unele cu altele. De asta cauta si chiar imagineaza coerenta in permanenta, inclusiv acolo unde nu exista. Zilnic auzim lucruri care nu exista si vedem lucruri care nu exista, asta demonstrat stiintific. Ori, mai rau, creierul ignora informatiile care-i contrazic imaginea pe care si-a format-o despre lume (confirmation bias). Culmea este ca desi toti suntem guvernati de fix aceleasi mecanisme psihologie, multi traiesc cu impresia ca lor nu li se aplica. De exemplu, tu vezi pe GPS ca Focsani e inainte, dar creierul tau nu culege informatia doar din GPS, ci de peste tot de unde exista informatia. Si o face permanent si subconstient, fie ca tu vrei sau nu. Adica creierul tau citeste si indicatorul de pe autostrada, chiar daca tie ti se pare ca-l ignori. Ori indicatorul iti spune ca inainte e doar Suceava si Siret, care nu te intereseaza. Creierul tau, obisnuit cu o anumita logica a lumii, formata in zeci de ani de experienta, se asteapta ca un oras ca Focsani-ul sa fie pe indicator. Faptul ca Focsani-ul lipseste de pe indicator nu e coerent cu ceea ce spune GPS-ul si cu ceea ce creierul stie despre lume. In acel moment apare confuzia si dubiul ca poate directia inainte nu e cea corecta. Iesirea imediata pare pentru o fractiune de secunda o optiune mai buna decat continuarea pe "drumul gresit". Asta e fractiunea de secunda in care apare confuzia, care imediat pune creierul in paralizie decizionala: o alegere intre optiunile inainte si la dreapta devine momentan imposibila. Numai ca masina merge cu 130km/h si creierul este simultant constient ca are maxim 3 secunde sa ia o decizie ireversibila. In acest moment se instaureaza panica! Culmea este ca panica are o probabilitate de instalare cu atat mai mare cu cat erai mai relaxat si mai calm inainte de momentul confuziei. Adica fix cum sunt majoritatea soferilor atunci cand conduc pe autostrada: relexati! Ori panica este un mecanism de decizie ancestral si subconstient care ocoleste complet ratiunea "lenta" din mecanismul de decizie, pentru ca este inadecvata cu viteza de reactie necesara in situatia imediata. Din momentul in care se instaleaza panica, orice decizie absolut stupida si irationala devine posibila. Pur si simplu creierul e constient ca nu are timp sa analizeze toate infromatiile si sa re-inteleaga lumea. Asa ca apeleaza la decizii precompilate din memorii indepartate, care n-au nicio legatura cu contextul actual, cum este de exemplu sa trasul brusc de volan spre iesire in fata unui tir, ori o frana brusca. Ori cine stie ce altceva ce n-are nicio logica, alta decat un impuls ancestral al unui creier in stare de panica. Din comfortul canapelei, unde ai zeci de secunde sau minute intregi sa judeci o astfel de sitiuatie sub toate aspectele, asa ceva pare neverosimil si absurd. Numai ca in scenariile care se masoara in secunde, atat poate creierul nostru confuz. Si, la fel ca in cazul focului in benzinarei, ajunge ca un asemenea scenariu sa se intample nu de fiecare data, ci o singura data pentru sa moara oameni si pentru ca multe vieti sa fie distruse. Inclusiv ale unor oameni care n-au nicio treaba cu cauza accidentului. De asta autostrazile se construiesc cu vizibilitate de minim 500m in orice punct in care viteza legala este de 130km/h, dar uzual cu vizibilitate de 1000-1500m sau chiar de mai multi kilometri acolo unde este posibil. Asta nu din greseala, ci din proiectare, pentru evitarea oricarei confuzii si a oricarui element de surpriza, ca masura fundamentala de siguranta rutiera. Pentru cine nu crede, Youtube-ul este plin de filmari cu soferi care iau decizii absolut stupide. Si, in ciuda parerii "din gatul maineii" ca respectivii soferu iau astfel de decizii "de prosti", iti garantez ca in fiecare caz exista o mare parte de vina a drumului si a semnalizarii rutiere, care a generat o situatie confuza pentru un sofer intr-un context defavorabil. De asta, hai sa nu facem si noi confuzii: da, deschiderea autostrazilor este o veste extrem de buna. Dar nu, indicatoarele de pe autostrazile Romaniei nu sunt conforme. Exista o intreaga stiinta a coordonarii maselor, bazata pe psihologia umana, stiinta care este insa grav incalcata de indicatoarele rutiere de pe autostrazile din Romania.