Forum Construim România
    • Categorii
    • Recente
    • Taguri
    • Populare
    • Utilizatori
    • Grupuri
    • Înregistrare
    • Autentificare
    1. Acasă
    2. Populare
    Conecteaza-te pentru a posta
    • Tot Timpul
    • Zi
    • Săptămână
    • Lună
    • Toate subiectele
    • Subiecte noi
    • Subiecte urmărite
    • Unreplied Topics

    • Toate categoriile
    • vancouverV

      A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI
      3k
      2 Votes
      3k Mesaje
      959k Vizualizări
      A
      @SkyScraper-Ro Multumim pentru filmare, da, a fost si un accident luni. si cum e atata UMB in zona..probabilitatea a fost mare si s-au busit intre ei. asta e, ghinion dar mergem inainte. @mike_us numai sa ploua in contiuu...da nici asta nu cred ca ar mai fi problema. toamna asta a fost foarte capricioasa au lucrat numai prin balti. singura problema legata de vreme ar fi sa ninga si sa stea inghetat bocna pana de Craciun, altcumva nu cred ca-i mai poate impiedica nici vremea. multumiri SSC ...intram acolo pe YT si dam ce i se cuvine cezarului.
    • vancouverV

      A1 - Nădlac-Timișoara-Sibiu-Pitești-București

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI
      1k
      1 Votes
      1k Mesaje
      460k Vizualizări
      vancouverV
      @marius.firtonea a spus în A1 - Nădlac-Timișoara-Sibiu-Pitești-București: @vancouver aici nu sunt de acord cu ce spui. Într-adevăr inițial lotul Porr avea lungimea de 14+130 km și includea si viaductul de 650 de m de peste actuală coborâre de la Boita, dar din oare ce motiv stiut doar de CNAIR a fost scos viaductul și întrodus in contractul pt lotul 2, dar asta nu înseamnă ca Porr au facut foraje geo. Forajele geo pt viaductul asta V1 au fost facute de Mapa in 2022. Da, Porr nu a lucrat la forajele geo, dar povestea este alta. In momentul in care s-a licitat reactualizarea SF pe intreaga autostrada Sibiu-Pitesti, s-a cerut firmei care facea acea actualizare sa faca cu prioritate loturile de capat. Asa ca a facut forajele geo pe lotul 1 cum trebuie si pe lotul 5 Pitesti - CdA. Le-a livrat pe astea, s-au licitat mai repede, de aia sunt gata. Ulterior li s-au terminat banii si nu au mai facut ca lumea pe loturile 2+3+4, doar la distante foarte mari intre ele sau au fost pastrate forajele geo din primul SF, care erau la 1km distanta. Se ajungea ori la un blocaj ca acum pe Valea Prahovei, in care Consitrans refuza sa mai faca vreo miscare, pentru ca a licitat o suma Q de foraje, dar dupa ce s-a stabilit traseul trebuie sa faca 5 x Q. Si n-au cum in aceeasi bani, desi au dat pret pausal si asa au castigat licitatia. La PiSi presiunea era enorma, nu s-a mai stat si s-a renuntat practic la reactualizarea serioasa a loturilor 2+3+4. S-au scos asa la licitatie, urmand ca studiile geo sa le faca castigatorii executiei. Lucra care s-a si intamplat. CONCLUZIE: Pe viaductul Boita 1 erau facute studii geo ca lumea din faza de SF, pentru ca a facut parte din lotul 1 la vremea respectiva. A doua zi dupa ce a primit contractul, Mapa a inceput proiectarea acolo, ca atare a fost AC gata mai repede. La restul viaductelor si la Robesti a proiectat abia dupa ce chiar ei au facut studiul geo. Sper ca acum e clar.
    • vancouverV

      A8 Tg. Mureș - Tg. Neamț - Iași - Ungheni Prut

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI
      420
      3 Votes
      420 Mesaje
      62k Vizualizări
      A
      @anddy__ de asta cred ca s-au aruncat sa despagubeasca tot. La banii astia. 1 leu/mp e la oferta
    • P

      A0 centura București la nivel de autostradă

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI
      726
      0 Votes
      726 Mesaje
      173k Vizualizări
      M
      https://www.youtube.com/watch?v=MRHDLFfeLzE
    • vancouverV

      A13 Sibiu-Brașov-Bacău

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI
      177
      1 Votes
      177 Mesaje
      22k Vizualizări
      vancouverV
      Daca mai vreti o alta varianta ar mai fi asta, cu portocaliu, care ar fi cel mai mic ocol posibil al poligonului militar cu revenire cat mai repede la varianta albastra: [image: 1764628482618-varianta-6-resized.jpg] [image: 1764628607431-varianta-6-detaliu-resized.png] [image: 1764628936154-varianta-6-detaliu-2-resized.png]
    • vancouverV

      A3 București-Brașov-Cluj Napoca-Borș și A10 Sebeș-Turda

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI
      506
      2 Votes
      506 Mesaje
      144k Vizualizări
      ncbN
      https://youtu.be/vGoGZ61dOJk?si=dPbzhc6uSqbEDhHl
    • vancouverV

      Energie

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved DISCUȚII GENERALE
      77
      2 Votes
      77 Mesaje
      5k Vizualizări
      vancouverV
      https://www.economica.net/tarnita-edf-itochu-hidro_893191.html
    • vancouverV

      Autostrăzi

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI
      125
      3 Votes
      125 Mesaje
      25k Vizualizări
      daniel22_22D
      @vancouver Așa e, Focsani-Secuime nu se va face niciodată. La capitolul niciodată aș adăuga Barlad-Vaslui--Iasi prin dealurile Crasnei, mai degrabă legătură între Vaslui și DX Tișița-Albita.
    • M

      DX-uri zona Galați - Brăila si DR21 Brăila-Slobozia-Călărași

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved DRUMURI EXPRESS
      215
      2 Votes
      215 Mesaje
      39k Vizualizări
      ncbN
      https://youtu.be/IoD8Zl7NYps?si=DFpxwe5HjrFwYgvw
    • vancouverV

      A6, DEx12 autostrăzi și drumuri express Oltenia

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI
      418
      1 Votes
      418 Mesaje
      150k Vizualizări
      vancouverV
      Autostrada Craiova – Filiași: CNAIR poate semna contractul cu Ozaltin și Strade pentru Lotul 1 / Curtea de Apel București a respins contestația brașovenilor de la Gott Strasse: https://economedia.ro/autostrada-craiova-filiasi-cnair-poate-semna-contractul-cu-ozaltin-si-strade-pentru-lotul-1-curtea-de-apel-bucuresti-a-respins-contestatia-brasovenilor-de-la-gott-strasse.html
    • M

      Drumuri Nationale

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved DRUMURI NAȚIONALE
      91
      1 Votes
      91 Mesaje
      12k Vizualizări
      Duta CD
      @JohnDoe In oraș ,in Corabia doar strada principala este ok , in rest in oras da . Dar străzile din oraș nu aparțin de DN. Ele sunt locale și țin de nepăsarea primarului. Corabia este un oraș mort. Dn Turnu Măgurele - Corabia -Bechet in schimb este foarte bun . Nu denivelari,nu gropi. Este de albastru.
    • vancouverV

      Centuri rutiere

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved DRUMURI NAȚIONALE
      194
      0 Votes
      194 Mesaje
      34k Vizualizări
      ncbN
      https://youtu.be/a-AGABc0keM?si=C834nkk2jpQYTwmF
    • vancouverV

      Harta calității drumurilor din România

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      6
      1
      4 Votes
      6 Mesaje
      152 Vizualizări
      vancouverV
      Pune eventual un link, unde trebuie mers direct pentru a contribui. La o intrare rapida pe openstreetmap nu am gasit.
    • vancouverV

      Economie

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved DISCUȚII GENERALE
      77
      3 Votes
      77 Mesaje
      3k Vizualizări
      Duta CD
      @Azzl Un model de succes in Romania. Trebuie pus in ramă!
    • vancouverV

      Lucrări de reabilitare sau construcție căi ferate

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved CĂI FERATE
      361
      0 Votes
      361 Mesaje
      88k Vizualizări
      vancouverV
      https://www.youtube.com/watch?v=I4GvuZ0Psjc
    • vancouverV

      Păreri din Lehliu Gară

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved CĂI FERATE
      9
      0 Votes
      9 Mesaje
      743 Vizualizări
      A
      Personal consider initiativa minunata. As vrea sa vad de la fiecare autorietate, societate , regie etc. care are reguli sau reglementari facand campanii din astea. Sunt dupa caz nenumarate zone de protectie si retrageri de care omul de rand nu a auzit. Stiu sunt publice acele informatii. Dar pana invata tot romanul sa citeasca norme si normative cred ca facebook si tik-tok sunt mai aproape de ei. https://www.facebook.com/share/p/1ABSciHRVt/?mibextid=wwXIfr 🏠🚂 Ghidul Vecinului CFR: Ce trebuie să știi dacă locuiești sau deții teren lângă calea ferată Rețeaua feroviară din România unește orașe, comune și sate, ceea ce înseamnă că, inevitabil, trecem prin apropierea caselor multora dintre voi. La CFR S.A., suntem conștienți că a fi „vecini” cu calea ferată vine uneori cu provocări, nu doar cu beneficiul transportului. Dincolo de proiectele mari de modernizare, echipele noastre lucrează 24/7 pentru a menține infrastructura funcțională și sigură. 🚧 Cum vă pot afecta lucrările noastre? De multe ori, lucrările la șine, terasamente sau linia de contact sunt zgomotoase. Pentru a nu perturba traficul trenurilor de călători și marfă pe timpul zilei, suntem nevoiți să lucrăm noaptea sau în weekend. Facem tot posibilul să minimizăm zgomotul și disconfortul și, în cazul lucrărilor planificate de mentenanță, încercăm să anunțăm comunitățile locale din timp. 🚨 Situații de urgență Uneori, apar avarii neprevăzute care necesită intervenție imediată pentru siguranța circulației. În aceste cazuri de urgență, nu vă putem notifica în avans, dar vă asigurăm că prioritatea noastră este să remediem problema cât mai rapid și eficient. ⛔ Restricții de circulație rutieră Când efectuăm reparații la trecerile la nivel cu calea ferată sau la poduri, închiderea temporară a drumurilor poate fi inevitabilă. Știm că acest lucru dă peste cap traficul local. Colaborăm îndeaproape cu autoritățile locale și cu Poliția pentru a stabili rute ocolitoare și ne angajăm să finalizăm șantierele cât mai repede posibil. Pentru siguranța dumneavoastră și a traficului feroviar, există reguli stricte privind construcțiile în vecinătatea șinelor, reglementate de OUG nr. 12/1998 (Art. 29). Iată cele două zone critice de care trebuie să țineți cont: 🔴 1. ZONA DE SIGURANȚĂ (0 - 20 metri) Este fâșia de teren de 20 de metri situată de o parte și de alta a axei căii ferate. Această zonă este vitală pentru instalațiile de semnalizare și siguranță a circulației. ⛔ Regula de bază: Aici este INTERZISĂ executarea oricăror construcții sau instalații neferoviare (case, anexe, garaje etc.). Excepțiile sunt extrem de rare și privesc doar proiecte de interes public major, avizate special de Ministerul Transporturilor. 🟡 2. ZONA DE PROTECȚIE (până la 100 metri) Aceasta include terenurile situate pe o distanță de până la 100 de metri de la axa căii ferate. 📝 Regula de bază: Puteți construi sau efectua lucrări în această zonă, DAR NUMAI cu aprobarea administratorului infrastructurii feroviare (Aviz CFR). Acest aviz este obligatoriu pentru a ne asigura că lucrările dumneavoastră nu pun în pericol stabilitatea liniei sau siguranța trenurilor. 💬 Suntem aici pentru voi! Ne dorim o relație bună cu comunitățile pe care le traversăm. Dacă doriți să construiți în zona de protecție sau aveți întrebări legate de lucrările din zona dumneavoastră, vă rugăm să ne contactați folosind una din metodele prezentate aici: www.cfr.ro/contact .
    • vancouverV

      Material rulant: Locomotive, vagoane etc

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved CĂI FERATE
      231
      1 Votes
      231 Mesaje
      64k Vizualizări
      F
      https://youtu.be/z3Tprpdx7Lc?si=N2CuoGKXfCtJiu6Y
    • vancouverV

      Cârcoteala de pe drum

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      165
      3 Votes
      165 Mesaje
      7k Vizualizări
      JohnDoeJ
      Tot insist cu citarile astea Acum Mihai ne face mai destepti: http://forum.construim-romania.ro/post/9025 Lucrurile sunt mult-mult mai complicate de atat. Desi este contra-intuitiv, scopul primordial al indicatoarelor rutiere nu este orientarea, ci siguranta rutiera. Accidentele, mai ales cele tragice, au loc atunci cand unul sau mai multi soferi nu inteleg contextul drumului, motiv pentru care iau o decizie gresita: estimeaza gresit viteza maxima posibila, estimeaza gresit spatiul de franare, se incadreaza pe banda gresita etc. Atunci cand lucrurile astea se petrec la viteze de drum national, uneori inca ai timp sa corectezi o decizie gresita. Insa la vitezele de autostrada, sansele de corectare a unei decizii gresite scad drastic, deci sansele de accident cresc dramatic atunci cand apar confuzii. Iar la energiile specifice vitezelor de autostrada, accidentele sunt aproape garantat tragedii: morti, raniti grav, multe vehicule implicate, multe vieti distruse. De asta, cu cat cresti viteza, cu atat este crucial sa reduci orice posibil scenariu de confuzie pe drum. Pentru ca ajunge un singur sofer confuz - UNUL SINGUR - prins intr-un scenariu defavorabil (intuneric, ploaie, oboseala, "putin racit", proaspat dat afara de la serviciu ori proaspat certat cu partenerul) si mor cativa oameni! Nu neaparat cel care a gresit, ci foarte posibil tu, cel care folosesti GPS si care iti inchipui ca n-ai nicio problema cu indicatoarele. Este, asa cum am mai spus, la fel ca focul in benzinarie. Te poti juca linistit cu focul in benzinarie si garantat, in 99.99% din cazuri nu se intampla nimic. Numai ca-n al 10.000-lea caz benzinaria explodeaza si cineva moare. Focul in benzinarie este interzis tocmai pentru acel al 10.000-lea caz, pentru ca nimeni sa nu moara. Dar cum apare confuzia pe o autostrada cu indicatoare prost gandite? Extrem de simplu! Asta daca intelegi psihologia umana si daca intelegi ca oamenii nu sunt fiinte rationale ori computere atunci cand iau deciziile in viata de zi cu zi, mai ales cand e vorba de deciziile rapide. Creierul uman vrea ca informatiile despre lume sa fie coerente unele cu altele. De asta cauta si chiar imagineaza coerenta in permanenta, inclusiv acolo unde nu exista. Zilnic auzim lucruri care nu exista si vedem lucruri care nu exista, asta demonstrat stiintific. Ori, mai rau, creierul ignora informatiile care-i contrazic imaginea pe care si-a format-o despre lume (confirmation bias). Culmea este ca desi toti suntem guvernati de fix aceleasi mecanisme psihologie, multi traiesc cu impresia ca lor nu li se aplica. De exemplu, tu vezi pe GPS ca Focsani e inainte, dar creierul tau nu culege informatia doar din GPS, ci de peste tot de unde exista informatia. Si o face permanent si subconstient, fie ca tu vrei sau nu. Adica creierul tau citeste si indicatorul de pe autostrada, chiar daca tie ti se pare ca-l ignori. Ori indicatorul iti spune ca inainte e doar Suceava si Siret, care nu te intereseaza. Creierul tau, obisnuit cu o anumita logica a lumii, formata in zeci de ani de experienta, se asteapta ca un oras ca Focsani-ul sa fie pe indicator. Faptul ca Focsani-ul lipseste de pe indicator nu e coerent cu ceea ce spune GPS-ul si cu ceea ce creierul stie despre lume. In acel moment apare confuzia si dubiul ca poate directia inainte nu e cea corecta. Iesirea imediata pare pentru o fractiune de secunda o optiune mai buna decat continuarea pe "drumul gresit". Asta e fractiunea de secunda in care apare confuzia, care imediat pune creierul in paralizie decizionala: o alegere intre optiunile inainte si la dreapta devine momentan imposibila. Numai ca masina merge cu 130km/h si creierul este simultant constient ca are maxim 3 secunde sa ia o decizie ireversibila. In acest moment se instaureaza panica! Culmea este ca panica are o probabilitate de instalare cu atat mai mare cu cat erai mai relaxat si mai calm inainte de momentul confuziei. Adica fix cum sunt majoritatea soferilor atunci cand conduc pe autostrada: relexati! Ori panica este un mecanism de decizie ancestral si subconstient care ocoleste complet ratiunea "lenta" din mecanismul de decizie, pentru ca este inadecvata cu viteza de reactie necesara in situatia imediata. Din momentul in care se instaleaza panica, orice decizie absolut stupida si irationala devine posibila. Pur si simplu creierul e constient ca nu are timp sa analizeze toate infromatiile si sa re-inteleaga lumea. Asa ca apeleaza la decizii precompilate din memorii indepartate, care n-au nicio legatura cu contextul actual, cum este de exemplu sa trasul brusc de volan spre iesire in fata unui tir, ori o frana brusca. Ori cine stie ce altceva ce n-are nicio logica, alta decat un impuls ancestral al unui creier in stare de panica. Din comfortul canapelei, unde ai zeci de secunde sau minute intregi sa judeci o astfel de sitiuatie sub toate aspectele, asa ceva pare neverosimil si absurd. Numai ca in scenariile care se masoara in secunde, atat poate creierul nostru confuz. Si, la fel ca in cazul focului in benzinarei, ajunge ca un asemenea scenariu sa se intample nu de fiecare data, ci o singura data pentru sa moara oameni si pentru ca multe vieti sa fie distruse. Inclusiv ale unor oameni care n-au nicio treaba cu cauza accidentului. De asta autostrazile se construiesc cu vizibilitate de minim 500m in orice punct in care viteza legala este de 130km/h, dar uzual cu vizibilitate de 1000-1500m sau chiar de mai multi kilometri acolo unde este posibil. Asta nu din greseala, ci din proiectare, pentru evitarea oricarei confuzii si a oricarui element de surpriza, ca masura fundamentala de siguranta rutiera. Pentru cine nu crede, Youtube-ul este plin de filmari cu soferi care iau decizii absolut stupide. Si, in ciuda parerii "din gatul maineii" ca respectivii soferu iau astfel de decizii "de prosti", iti garantez ca in fiecare caz exista o mare parte de vina a drumului si a semnalizarii rutiere, care a generat o situatie confuza pentru un sofer intr-un context defavorabil. De asta, hai sa nu facem si noi confuzii: da, deschiderea autostrazilor este o veste extrem de buna. Dar nu, indicatoarele de pe autostrazile Romaniei nu sunt conforme. Exista o intreaga stiinta a coordonarii maselor, bazata pe psihologia umana, stiinta care este insa grav incalcata de indicatoarele rutiere de pe autostrazile din Romania.
    • P

      Bihor

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved DISCUȚII LOCALE
      56
      1 Votes
      56 Mesaje
      6k Vizualizări
      vancouverV
      https://www.youtube.com/watch?v=wxZ_VG2T1mQ
    • vancouverV

      DNCB și DR - centura București la nivel DN și drumuri radiale București

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved DRUMURI NAȚIONALE
      10
      1
      2 Votes
      10 Mesaje
      422 Vizualizări
      ncbN
      https://youtu.be/ZJ8rdlQtUfo?si=PLN9VGrRkWgYL9G0