Forum Construim România
    • Categorii
    • Recente
    • Taguri
    • Populare
    • Utilizatori
    • Grupuri
    • Înregistrare
    • Autentificare
    1. Acasă
    2. Populare
    Conecteaza-te pentru a posta
    • Tot Timpul
    • Zi
    • Săptămână
    • Lună
    • Toate subiectele
    • Subiecte noi
    • Subiecte urmărite
    • Unreplied Topics

    • Toate categoriile
    • vancouverV

      A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      2k
      2 Votes
      2k Mesaje
      613k Vizualizări
      vancouverV
      https://www.youtube.com/watch?v=SM9LPG2Xy3M Nu este presiune publica, pentru ca lumea efectiv nu stie ca lotul este chiar 100% finalizat si ne opintim in niste maruntisuri, care si alea NU SUNT OBLIGATORII, ci expertul italian a zis ca eclisele suplimentare care se pun acum sunt OPTIONALE. Recomandate pentru rezistenta in timp si atat. Pe langa asta macar pentru autoturisme se poate deschide. La o greutate proprie de 5.000 de tone a tablierului si de 1.000 de tone a camioanelor care ar putea sta teoretic pe pod in caz de ambuteiaj, cele 100-150 de tone de la masini mici bara la bara pe ambele cai sunt ca o furnica pe un copac. ZERO. Podul este proiectat pentru o incarcare utila de 1000 de tone de camioane si noi nu lasam nici macar 100 de tone masini mici pe el. Penibil.
    • vancouverV

      A3 București - Brașov - Cluj Napoca - Borș

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      378
      2 Votes
      378 Mesaje
      105k Vizualizări
      P
      @vancouver Au AC doar pt primele 4 structuri ( cred ca sunt doar in jur de 8 km - aproximativ 30% din tot lotul ) . Partea buna e ca nu au structuri mari de facut pe acest lot.
    • P

      A0 și DNCB, centuri București

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      591
      0 Votes
      591 Mesaje
      111k Vizualizări
      O
      @PaulS [image: 1758226772092-1ab5212f-bfa6-48db-9d4e-74acf75d96d8-image.png] De acum o săptămână e puțin montată jumatea aia de stâlp, după care probabil se stă la DN3! Din filmarea lui @adix din 10 septembrie. Eu m-am uitat la clip^ să văd dacă au mai evoluat lucrurile, dar acolo stâlpul era împrăștiat pe jos, încă nevopsit.
    • vancouverV

      Lucrări de reabilitare sau construcție căi ferate

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved CĂI FERATE
      290
      0 Votes
      290 Mesaje
      69k Vizualizări
      vancouverV
      Campia Turzii - Teius. https://www.youtube.com/watch?v=YtGE_HLLQ7g Am citit in comentariile de pe You Tube ca se face o carpeala de Quick Wins, ca o sa reziste numai 10 ani si apoi iarasi trebuie intervenit etc. Am comentat si acolo: AICI NU ESTE CAZUL. Pe Campia Turzii - Teius se schimba fundati caii cu totul, la fel ca la coridoreala. Se pun integral traverse noi, macaze noi, se refac podetele, se pune sina ca pe coridor. CALEA DE RULARE VA FI CAPABILA DE 160 km/h. Doar ca nu se va putea circula efectiv cu 160: cel mai important, pentru a creste VS fata de cea proiectata, este nevoie de proiect nou, care sa parcuga toate etapele, SF, PT, etc, dar mai ales sa obtine AC. O noua autorizatie de construire. Si atunci e altceva decat s-a construit deja si se poate umbla la viteza. Dar, pentru ca sa meagra QW repede nu s-a mai luat AC. Lucrarea este declarata drept intretinere, RK greu. si alte elemente nu se modernizeaza de 160: semnalizarea, trecerile la nivel, garile, podurile mari totusi exista o posibilitate de crestere usoara a vitezei: acolo un geometria permite se poate creste cu 10% fata de proiectul initial, dupa ce se fac verificarile de rigoare. Aici inseamna 132 km/h - probabil se va rotunji la 130. cu stalpii si catenara mai e o poveste: teoretic merg si stalpi din beton pentru 160, dar probabil ca ar trebui reiinoiti toti si intins firul mai bine; posibil sa fie nevoie si de fire noi, poate si de sustineri noi pe stalpi; dar pentru 132 (sau 130) e suficient ce se face acum. geometria: pe Teius - Razboieni cred ca merge fara nici o modificare de geometrie 160, mai departe spre Teius sunt cateva curbe care limiteaza (unele la 85), deci nu prea mai are rost o discutie despre alte viteze fara variante noi de viteza.
    • vancouverV

      A1 - Nădlac-Timișoara-Sibiu-Pitești-București

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      1k
      0 Votes
      1k Mesaje
      353k Vizualizări
      vancouverV
      A1 Margina - Holdea ramane pe PNRR, chiar daca probabil nu va fi gata pana in august 2026. Nefinalizarea va implica o penalizare, dar care este mult mai mica decat suma in sine care poate fi atrasa pana atunci. Pe PT acest proiect nu mai este finantabil, pentru ca deja au fost atrasi bani pe 2 exercitii financiare si mai mult nu se poate. https://arenaconstruct.ro/lista-finala-ce-autostrazi-si-drumuri-raman-finantate-prin-pnrr/
    • vancouverV

      Centuri rutiere

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      157
      0 Votes
      157 Mesaje
      26k Vizualizări
      P
      Centura Biharia, ultima filmare inainte de inaugurare 15.09.2025 marin marian https://www.youtube.com/watch?v=6ryhVjlZlt8
    • vancouverV

      A5 București - Giurgiu + A7BG Ruse - Veliko Tarnovo

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      26
      1 Votes
      26 Mesaje
      3k Vizualizări
      V
      Daca tot ai pomenit de Hemus, pun si eu aici o estimare personala a stadiului lucrarilor dintre Boaza (capatul vestic) si Letnitsa (capatul estic). Practic, sunt 80 km aflati in diverse stadii de executie. Cand vor fi gata, drumul spre Sofia se va scurta cu cel putin 30 de minute, pentru ca se va putea intra pe A2 via Kozar Belene - Levski. Estimarile sunt bazate pe filmarile de pe canalele YouTube Eyefromsky si bg_infrastructure. [image: 1758204441963-3f383712-0ffc-4332-afba-fcccf6417ebd-image.png] Relieful seamana mult cu A3, o parte e ca Zimbor-Poarta Salajului (cu multe deblee si viaducte), restul e asemanator cu Chiribis-Biharia (zona plata, putine structuri, lucrari abandonate si reluate dupa multi ani). Din filmari nu pare ca rup norii, dar dupa multi ani exista ceva progres pe toate loturile. Cu mentiunea ca nu stiu cum stau cu finantarea, consider ca intr-un ritm normal de lucru ar putea finaliza totul pana la sfarsitul lui 2027. Lotul 1.2 se va deschide in aceasta toamna. Ar ajuta mult si deschiderea loturilor 2 si 3, pentru ca s-ar face accesul din I-35 Plevna-Lovetsch, insa loturile 2.1 si 3.1 sunt cele mai grele si sunt portiuni neatacate pe ele, asa ca slabe sanse sa fie gata inainte lotului 4.Lot
    • M

      DX-uri zona Galați - Brăila si DR21 Brăila-Slobozia-Călărași

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      186
      2 Votes
      186 Mesaje
      29k Vizualizări
      vancouverV
      Puteti crea subiecte noi.
    • myidM

      Mersul Trenurilor, stiri si noutati

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved CĂI FERATE
      26
      1 Votes
      26 Mesaje
      2k Vizualizări
      vancouverV
      Si un rezumat al trenurilor Bucuresti - Constanta in afara sezonului. Coradiile sunt marcate cu rosu si au cate 4 opriri. Trenurile de 150 km/h sunt toate IR cu 4 sau 5 opriri. Nu mai exista RE pe Buc-Cta. La ora 14 e ceva ciudat de la Constanta, pleaca 2 trenuri la cateva minute intre ele. Poate e o greseala si primul de fapt e mai devreme, poate 13:30 (sau o sa-l mute, sper). [image: 1757888663468-buc-cta-rezumat.png] PS. De fapt acum vad, sunt 13 trenuri de la Buc la Cta si 14 invers. Asa ca probabil la 14:04 si 14:30 nu sunt 2 trenuri diferite, ci doua variante pentru acelasi tren, pe una au uitat sa o stearga din fisier. Probabil 14:04 trebuie scos.
    • P

      Timișoara

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved DISCUȚII LOCALE
      61
      1 Votes
      61 Mesaje
      4k Vizualizări
      vancouverV
      Ar fi de cacao sa fie considerat DN si atat, si sa primeasca limita de viteza absurda de 90 km/h. Ar trebui aici o mica initiativa locala si cerut sa fie declarat DeX si automat sa primeasca 120 sau sa se dea un ordin de ministru ceva, prin care drumurile nationale care au toate caraceteristicile unui DeX sa poata avea viteza crescuta pana la 120 pe sectorul respectiv, dar fara a schimba numele drumului pentru a nu induce in eroare soferii cu prea multe denumiri. S-ar incadra aici si centurile Adunatii Copaceni (pe DN5) si Mihailesti (pe DN6).
    • vancouverV

      A6, DEx12 autostrăzi și drumuri express Oltenia

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      407
      1 Votes
      407 Mesaje
      121k Vizualizări
      C
      Certificate de urbanism 238/16.09.2025 Lucrări de construire - AUTOSTRADA CARANSEBEȘ - LUGOJ
    • vancouverV

      A8 Tg. Mureș - Tg. Neamț - Iași - Ungheni Prut

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      279
      3 Votes
      279 Mesaje
      37k Vizualizări
      M
      youtube.com/watch?v=jUY06giFN0I
    • M

      Drumuri Nationale

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      64
      1 Votes
      64 Mesaje
      9k Vizualizări
      vancouverV
      Reabilitare DN73 Brasov Campulung: https://www.youtube.com/watch?v=UWfBr5YmlB8
    • vancouverV

      Energie

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved DISCUȚII GENERALE
      36
      2 Votes
      36 Mesaje
      3k Vizualizări
      vancouverV
      Desi energia hidro e cea mai eco si mult mai stabila decat altele eco, activistii de mediu blocheaza proiectele hidro: https://economedia.ro/ministrul-energiei-e-total-ilogic-cum-investitii-care-sunt-incepute-acum-30-de-ani-acum-10-ani-care-sunt-facute-in-proportie-de-peste-80-care-deja-au-avut-impact-asupra-mediului-sa-fie-blocate-di.html
    • M

      Infrastructura de transport in lume

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved DISCUȚII GENERALE
      22
      1 Votes
      22 Mesaje
      1k Vizualizări
      vancouverV
      Video: Noua gara centrala din München la 40m sub pamânt, in executie (mai dureaza cativa ani). Ca idee asta este ceea ce promovom si noi, ASCORO, pentru Bucuresti, o noua gara centrala subterana, la Piata Unirii, la 40-50m sub pamant. Avantajul esential la aceasta adancime: nu mai conteaza nici o cladire, nu mai trebuie lucrat sub bulevarde, ci se poate merge si sub blocuri, chiar si inalte. De ce este importanta o gara CENTRALA in orice oras mare? Pentru a putea ajunge de acolo aproximativ la fel de repede in orice parte a orasului Pentru ca prin centru trec toate (sau aproape toate) liniile de metrou din oras (la München trec toate, la Bucuresti M4 si M5 nu o sa treaca, dar cu M4 calea ferata se intersecteaza deja la Gara de Nord); astfel nu mai sunt necesare schimbari si trenul devine mai atractiv pentru toti din oras pentru ca turistii sa ajunga PE JOS in centrul orasului, in centrul vechi etc, asa cum este in mai toate orasele europene mari Si evident o gara centrala subterana este o gara de trecere, nu un dead-end, o fundatura cu rebrusari si limitari grave de capacitate. De ex. o gara de trecere cu doar 6 linii la Piata Unirii ar avea o capacitate egala cu cea a Garii de Nord. https://www.youtube.com/watch?v=0TbaUivwGxM
    • vancouverV

      Aerian

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved DISCUȚII GENERALE
      1
      2 Votes
      1 Mesaje
      40 Vizualizări
      Nu a răspuns nimeni
    • vancouverV

      Economie

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved DISCUȚII GENERALE
      22
      3 Votes
      22 Mesaje
      1k Vizualizări
      vancouverV
      https://www.economica.net/record-la-grau-pentru-romania-productia-a-sarit-de-12-milioane-de-tone-ultima-prognoza_871464.html
    • M

      Arad

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved DISCUȚII LOCALE
      23
      1 Votes
      23 Mesaje
      1k Vizualizări
      M
      https://www.youtube.com/watch?v=a94BGZxxn8A
    • vancouverV

      Comunicate ASCORO rutier

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved COMUNICATE ASCORO
      5
      1 Votes
      5 Mesaje
      778 Vizualizări
      vancouverV
      Comunicat de presă ASCORO A7 Ploieşti – Buzău lot 2: Autorităţile refuză deschiderea unei autostrăzi finalizate! Lotul 2 al Autostrăzii A7 (Ploiești–Buzău), atât de așteptat de șoferi și comunitățile locale, este tehnic finalizat. Cu toate acestea, liniștea autorităților este mai apăsătoare decât zgomotul traficului care ar fi trebuit deja să circule pe acest tronson. De luni de zile, șoferii și locuitorii din zonă așteaptă inaugurarea, însă din partea Ministerului Transporturilor, CNAIR sau a purtătorilor de cuvânt oficiali nu există nicio comunicare clară privind o dată fermă de deschidere. În locul transparenței, au fost oferite doar estimări vagi. Probleme semnalate: • Întârzieri repetate cauzate de erori și remedieri succesive. • Un ministru al transporturilor absent din acest subiect. • O conducere CNAIR fără reacție publică. • Un departament de comunicare incapabil să furnizează măcar un termen orientativ Consecințe directe: Orașul Mizil este sufocat zilnic de trafic (centura Mizil nu rezolvă problema, nu are legătură cu traficul de pe A7 sau spre A7) DN1B, între Mizil și Buzău, este într-o stare deplorabilă, comparabilă cu un drum „bombardat” sau rezultat al unor lucrări fără control de calitate. Aproape zilnic sunt raportate accidente rutiere pe DN1B, unele grave. Siguranta pe autostrada este cu mult mai bună: este eliminat riscul coliziunilor frontale, dispar pătrunderilor pe contrasens pentru a depăși, nu se circulă prin localități și nu există intersecții simple cu viraje periculoase la stânga. Autostrada ar atrage și din vehiculele de pe drumul morții DN2 Buzău – Urziceni – București. O autostradă finalizată zace nefolosită, în timp ce comunitățile și șoferii suportă consecințele. Întrebarea de fond: Ce se așteaptă? O tăiere de panglică? Un moment politic mai convenabil? Alegerile? Cerem transparență și asumare! În cazul podului de la km 38, peste tot în lume se caută rapid rezolvări provizorii pentru a permite traficul: se limitează numărul de benzi se impun limite de tonaj se impun limite de viteză se proptește podul cu susțineri provizorii suplimentare dacă problemele sunt așa de grave, încât nici măcar autoturisme cu viteză limitate nu pot fi lăsate pe pod, atunci se construiesc variante provizorii Exemplu din Austria: La podul Europa care leagă Italia de Austria prin pasul Brenner, după ce au fost descoperite probleme grave, subliniem grave, la structură, traficul nu a fost închis, ci a fost redus numărul de benzi de la 3 la 2 pe sens, din care camioanele au voie doar pe prima, viteza limitată la 80 km/h și pe unele deschideri a fost realizat sub pod un fel de al doilea pod pe care în cel mai rău caz să cadă podul principal, dar maxim 6cm, pentru a evita o catastrofă. În următorii 10-15 ani va fi construit un pod nou. O oprire a traficului prin pasul Brenner în această perioadă ar fi dus la ambuteiaje mai grave decât la noi pe Valea Prahovei și la pagube economice fabuloase pentru transportul de marfă din centrul Europei. Pe A7 Ploiești - Buzău podul de la km 38 poate fi sprijinit suplimentar fără nici o problemă, chiar permanent, sub pod fiind teren agricol. Realizarea unor sprijiniri suplimentare este o chestiune de câteva zile! Dacă Lotul 2 nu este pregătit de deschidere și nici nu se întreprinde nimic pentru o deschidere cu limitări, conducătorii auto și opinia publică merită o explicație clară. Dacă tronsonul este finalizat și circulabil, autoritățile trebuie să anunțe oficial data deschiderii. Este rolul politicienilor de la vârful MT și a directorilor din CNAIR să evalueze toată paleta de soluții posibile. Pentru asta i-am votat, pentru asta îi plătim: pentru soluții, nu pentru ascunderea sub preș. Solicităm Ministerului Transporturilor și CNAIR: 1. Să ofere un răspuns oficial privind stadiul exact al lucrărilor. 2. Să anunțe o dată realistă pentru inaugurarea Lotului 2. 3. Să comunice public minim o dată pe săptămâna evoluția situației. In definitiv publicul este cel care prin taxe și impozite plătește atât angajații CNAIR, cât și lucrările la autostradă și astfel este dreptul publicului să fie la curent cu situația. 4. Dacă problemele de la km38 nu sunt grave, să deschidă IMEDIAT traficul, la nevoie cu limitări. ASCORO, 16.09.2025
    • vancouverV

      Păreri din Lehliu Gară

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved CĂI FERATE
      7
      0 Votes
      7 Mesaje
      474 Vizualizări
      vancouverV
      Times New Roman: [image: 1757960210375-02b6753e-ec06-4b32-93f6-52fa17777689-image.jpeg]