Forum Construim România
    • Categorii
    • Recente
    • Taguri
    • Populare
    • Utilizatori
    • Grupuri
    • Înregistrare
    • Autentificare
    1. Acasă
    2. Populare
    Conecteaza-te pentru a posta
    • Tot Timpul
    • Zi
    • Săptămână
    • Lună
    • Toate subiectele
    • Subiecte noi
    • Subiecte urmărite
    • Unreplied Topics

    • Toate categoriile
    • vancouverV

      A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI
      3k
      2 Votes
      3k Mesaje
      994k Vizualizări
      daniel22_22D
      @Azrael Dacă tot pierdem, măcar să câștigăm! :)))
    • vancouverV

      A1 - Nădlac-Timișoara-Sibiu-Pitești-București

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI
      1k
      1 Votes
      1k Mesaje
      471k Vizualizări
      ncbN
      https://youtu.be/oO3dBgJM0-0?si=Z-A-HoB-q257ODY1
    • vancouverV

      A13 Sibiu-Brașov-Bacău

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI
      192
      1 Votes
      192 Mesaje
      24k Vizualizări
      P
      @Azzl e complicat în zona Vâlcele. Între Araci și Vâlcele e o vale foarte îngustă și construită. În zona Sfântu Gheorghe îți va trebui un tunel să te scoată dinspre Vâlcele spre Chilieni. Soluțiile trebuie să fie la sud de Araci și la nord de Lempes. Pentru mine o enigmă e de ce nu îmbunătățesc soluția inițială prin tunel cut and cover în zona poligonului modificarea traseului la Ilieni să fie mai departe de case și fermă construcția pe zonă LEA la Podu Olt
    • vancouverV

      Autostrăzi

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI
      136
      3 Votes
      136 Mesaje
      26k Vizualizări
      EmericE
      https://www.facebook.com/CristianOvCPistol/posts/pfbid02QqjFFx2SLWG7Kanj9gHWDfKAh26HADgX5o1VZVSRfMT9KKMr98n4U7oot7kuU3VPl
    • P

      A0 centura București la nivel de autostradă

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI
      738
      0 Votes
      738 Mesaje
      179k Vizualizări
      ncbN
      https://youtu.be/vLaonUoEGCg?si=c2YvERsRlHkM6MeQ
    • vancouverV

      HSR Linii si trenuri de mare viteză

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved CĂI FERATE
      15
      2 Votes
      15 Mesaje
      296 Vizualizări
      F
      Mă gândesc că acest HSR va avea și o finanțare de la UE deci ar fi mai ușor de obținut ca 2 țări să împartă o linie, e mai scurt traseul asta decât Râmnicu Vâlcea - București - Giurgiu - Ruse - Sofia, știu că relieful Bulgariei nu e cel mai bun la capitolul ăsta. Momentan Serbia nu e în UE, dar în viitor chiar dacă se va face un HSR între Sofia și Belgrad tot noi vom beneficia având acces spre Vest prin 2 HSR.
    • vancouverV

      A3 București-Brașov-Cluj Napoca-Borș și A10 Sebeș-Turda

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI
      512
      2 Votes
      512 Mesaje
      148k Vizualizări
      M
      Autostrada A3, lot integral Poarta Sălajului-Zimbor, 5 decembrie 2025 https://www.youtube.com/watch?v=QF1Uo-5bvFc
    • vancouverV

      Lucrări de reabilitare sau construcție căi ferate

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved CĂI FERATE
      366
      0 Votes
      366 Mesaje
      90k Vizualizări
      vancouverV
      Se pare ca in Ciulnita linia directa Bucuresti spre Constanta este finalizata si se circula cu 160 pe ea (sau poate 140). Inainte de interventia Arcada era limitata la 70. Se vede in timpii realizati zilele astea: [image: 1765051692256-cta-10min-resized.png] Prin Fetesti in continuare cu 50 km/h si peste macazele din cap Y cu 30. Deci se poate si mai bine.
    • vancouverV

      A2+A4 Bucuresti - Constanța - Mangalia și drumuri express in Dobrogea

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI
      17
      1 Votes
      17 Mesaje
      1k Vizualizări
      vancouverV
      Asadar Varna-Burgas parta a coridorului pan-european VIII: https://www.stiripesurse.ro/video-se-construieste-mega-autostrada-de-la-granita-romaniei-si-pana-in-marile-porturi-din-italia_3836981?utm_medium=cross_exit&utm_source=adevarul.ro&utm_campaign=article [image: 1764945125399-varna.png]
    • vancouverV

      Cârcoteala de pe drum

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      169
      3 Votes
      169 Mesaje
      7k Vizualizări
      Duta CD
      @daniel22_22 sper să nu iasă de la guvernare......
    • vancouverV

      Economie

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved DISCUȚII GENERALE
      79
      3 Votes
      79 Mesaje
      4k Vizualizări
      Duta CD
      @Azzl E jale ce este în companiile astea.....jaf și furt plus incompetență. Trebuie tăiat în carne vie !!
    • vancouverV

      Siguranță rutieră, accidente, legislație

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      34
      0 Votes
      34 Mesaje
      2k Vizualizări
      vancouverV
      Gasesc ideile dlui Budescu si ale CNIR in general bune sau chiar foarte bune, cu unele observatii. Cel mai important este ca exista o gandire, o strategie. Cineva isi bate capul ca o optimizare a costurilor. Asta e cel mai important. Observatiile mele sunt insa urmatoarele: sensul drumurilor express in Europa nu este de a economisi 10% sau poate cu compromisuri suplimentare 20% din cost, ci de a economisi sume importante de bani ACOLO UNDE O LARGIRE AR COSTA EXORBITANT. Unde adica? La intrarea in marile orase, unde avem multe constructii existente, deci deranjul pentriu orice metru expropiat in plus ar fi enorm, costurile enorme. PLUS ca fix tot la intrarea in marile orase sunt 99% masini mici si atunci este OK o ingustare a benzilor, o ingramadire. Renuntarea la banda de urgenta etc... in schimb renuntarea la banda de urgenta sau proiectarea uneia usor mai inguste in camp ESTE O PROSTIE! Cu atat mai mare, cu cat drumul va fi folosit de mai multe camioane, care reduc enorm vizibilitatea si creste dramatic riscul de accident cu un vehicul in pana. O pana inseamna un ceas care ticaie pana la impactul cu un vehicul greu, adica ultimele 10-20 de minute de trait pentru aceia care nu se refugiaza in spatele parapetelui de protectie cu cat un drum express este mai lung, cu atat apare mai mult relaxarea si atentia la drum devine redusa, pentru ca nu se intampla nimic. Acesta efect psihologic maximizeaza sansele unor accidente grave cu morti. De aceea pledez si pledam la ASCORO pentru pastrarea benzii de urgenta de 2,5m latime la drumurile express la șes. Suplimentar pledam pentru adoptarea standardului de autostrada plina la DRUMURILE PRINCIPALE DE TRANZIT cu multe camioane. Cum este de exemplu DeX12 Pitesti - Craiova. Sau A7 Suceava - Siret. Sau DeX16 Arad-Oradea. Cel mai lung drum express din Germania are doar 40 km! De ce? Exact din motivele expuse mai sus. Mai mult, drumurile express din Germania si Franta au in general banda de urgenta cu latime normala, de 2,5m. In Austria cel mai lung drum express are 110 km si este cu trafic redus, inlusiv putine camioane. Alte observatii: eliminarea obligatiei ca DX sa fie la minim 1,2m peste cota terenului din jur: absolut de acord, inclusiv automat renuntarea la parapetele lateral acolo unde drumul este la o cota apropiata de teren. realizarea de alveole de urgenta cu renuntarea completa la acostament sau banda de urgenta: da, de acord, in sau langa orase mari si in relief de deal si munte reducerea latimii spatiului median si folosirea spatiului castigat pentru benzi mai late: da, de acord, cu exceptia reliefului montan si in orase, unde dimpotriva latimea trebuie sa poata fi redusa pana la 3m pe benzile 2,3 etc - doar prima banda sa ramana de 3,5. utilizarea exclusiva de parapeti din beton: da, da si da. Metalul se importa, betonul se produce local, exista statii in orice judet iar construtorii au oricum statii de betoane pe santier si le pot face in-house; ciment, pietris, apa si ceva armatura, toate se produc local. Unde s-ar preta excelent standardul de drum express fara banda de urgenta si cu benzi ingustate? La DR - drumurile radiale din jurul Bucurestiului. Daca este loc, mai bine 3 benzi, decat o banda de urgenta la aceste DR.
    • vancouverV

      Centuri rutiere

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved DRUMURI NAȚIONALE
      197
      0 Votes
      197 Mesaje
      35k Vizualizări
      vancouverV
      Si cum anume crezi ca ar fi ajutat niste "profesionisti" angajati la stat (deja e un confict in exprimarea asta, ori angajat la stat, ori profesionist, dar hai sa zicem) sa accelereze munca chinezilor pe centura Zalaului. Trecem si peste faptul ca este ilegal sa-i ajute sau daca ajuti o firma, trebuie sa le ajuti pe toate, nu doar pe cei care nu fac treaba. Si nu spune ca trebuie penalitati, ca asta stie sa aplice orice contabil. Nu e nevoie de "profesionisti in MT". Exista un contract si se aplica penalitati cf. contract. Probabil s-au si aplicat si daca firma nu reactioneaza, isi vede de boii ei, ce le faci?
    • myidM

      Mersul Trenurilor, stiri si noutati

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved CĂI FERATE
      44
      1 Votes
      44 Mesaje
      3k Vizualizări
      vancouverV
      In sens invers Constanta - Bucuresti nord: tabloul este asemanator, nu mai detaliez pe tipuri de trenuri si nu mai scriu de viteze si timpi, ca sunt practic la fel (plus 1 minut in multe cazuri) raman descoperite din cadentare orele 6, 10 si 19, dar trebuie precizat ca spre Bucuresti ultimul tren pleaca la 21:30, pe cand spre Constanta ultimul era la 20:33 nici la 13:30 nu este tren, dar il conideram pe del de 14:04 ca fiind aferent orei 13. IC de dimineata a fost tras la 9:25 in loc de 10:40: mult, mult mai bine asa. La 10:40 era foarte tarziu si ora 9 era pana acum descoperita, fara nici un tren de la Cta spre Buc IC de seara a fost tras un pic mai in fata, la 17:22 in loc de 17:30 trenul Regio Calatori pleaca la 12:41, imediat dupa trenul CFR de 12:30 - nu prea inteleg sensul acestei decizii. Cum ziceam intre 13 si 14 nu e nici un tren, puteau sa-l puna la 13:30 sau macar pe la 13:10-13:20. Bine, ei probabil au nevoie de garnitura mai departe spre Brasov, dar va circula goala de la Constanta.
    • vancouverV

      A8 Tg. Mureș - Tg. Neamț - Iași - Ungheni Prut

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI
      422
      3 Votes
      422 Mesaje
      64k Vizualizări
      ncbN
      https://youtu.be/aB1QhUc9i_o?si=KuNmAd2w44U6wuLz
    • vancouverV

      Material rulant: Locomotive, vagoane etc

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved CĂI FERATE
      233
      1 Votes
      233 Mesaje
      64k Vizualizări
      vancouverV
      Softurile 12 si 13: https://www.economica.net/softronic-locomotive-pnrr-2_894243.html [image: 1764868664075-soft13.png]
    • vancouverV

      Energie

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved DISCUȚII GENERALE
      78
      2 Votes
      78 Mesaje
      5k Vizualizări
      Duta CD
      @vancouver a spus în Energie: https://www.economica.net/tarnita-edf-itochu-hidro_893191.html Ar fi bine dacă s-ar implica!
    • M

      Drumuri Nationale

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved DRUMURI NAȚIONALE
      91
      1 Votes
      91 Mesaje
      13k Vizualizări
      Duta CD
      @JohnDoe In oraș ,in Corabia doar strada principala este ok , in rest in oras da . Dar străzile din oraș nu aparțin de DN. Ele sunt locale și țin de nepăsarea primarului. Corabia este un oraș mort. Dn Turnu Măgurele - Corabia -Bechet in schimb este foarte bun . Nu denivelari,nu gropi. Este de albastru.
    • M

      Drumul Valea Larga

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved BUCURESTI
      7
      1 Votes
      7 Mesaje
      698 Vizualizări
      A
      Capatul ala deschis e un pioc dubios, cu piste de biciclete care traverseaza si se opresc in bordura mediana. Nu am apucat sa dau o tura cu bicicleta ca sa vad in detaliu ce au facut acolo, dar din masina ceva e gresit. Iar semaforul dinspre Bd Timisoara spre Valea Larga e o oroare, sunt 2 semafoare cu timpi diferiti si se face stanga aiurea, mai ales ca e si linia de tramvai acolo.
    • vancouverV

      Rutier București - Ilfov

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved BUCURESTI
      22
      1 Votes
      22 Mesaje
      2k Vizualizări
      A
      S-a intamplat recent ceva important cu conexiunea de la Virtutii spre DNCB? Tocmai am auzit ca "o sa inceapa la ea" de la cineva care se ocupa de partea de finantare, nu stia mai multe detalii, credea ca stiu eu asa ca nu s-a preocupat sa intrebe ce si cum. O sa intrebe, dar saptamana viitoare sau cand o sa aibe ocazia.