@vancouver
Perioada de programare 2014-2020:
În cadrul Programului Operațional Infrastructură Mare (POIM) 2014-2020, rata standard de cofinanțare era de 85% din partea UE și 15% contribuție națională. Totuși, pentru Axa Prioritară 1 – destinată dezvoltării rețelei TEN-T de transport rutier, care include construcția de autostrăzi și drumuri expres – s-a aplicat o rată de cofinanțare diferită, cu doar 60% finanțare din partea UE și 40% contribuție națională.
Grup Infrastructura
Perioada de programare 2021-2027:
Pentru actuala perioadă de programare, Programul Transport 2021-2027 prevede, în continuare, o rată de cofinanțare de 40% din partea UE și 60% contribuție națională pentru proiectele de autostrăzi.
Deci, finanțarea a scăzut la 40% partea UE, ceea ce înseamnă că trebuie să fim pregătiți să contribuim cu cea mai mare parte din fonduri.
Oricum, este mult peste ceea ce oferă PNRR, care este doar un împrumut cu dobânzi ceva mai mici.
Mie mi se pare pură propagandă felul în care a fost prezentat PNRR pentru autostrăzi anul trecut, de parcă ar fi fost 100% nerambursabil.
Aproape nimeni din media nu a explicat clar în ce constă, de fapt, PNRR pentru autostrăzi.