Forum Construim România
    • Categorii
    • Recente
    • Taguri
    • Populare
    • Utilizatori
    • Grupuri
    • Înregistrare
    • Autentificare
    1. Acasă
    2. Populare
    Conecteaza-te pentru a posta
    • Tot Timpul
    • Zi
    • Săptămână
    • Lună
    • Toate subiectele
    • Subiecte noi
    • Subiecte urmărite
    • Unreplied Topics

    • Toate categoriile
    • vancouverV

      A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI
      3k
      2 Votes
      3k Mesaje
      931k Vizualizări
      E
      @vancouver si as adauga ca la hidroizolatie s-au vazut muncitori si duminica. cu atat mai mult e un plus.
    • vancouverV

      A1 - Nădlac-Timișoara-Sibiu-Pitești-București

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI
      1k
      0 Votes
      1k Mesaje
      457k Vizualizări
      Duta CD
      9 milioane de euro pentru remedierea denivelărilor pe aproape 1 km de autostradă, între Orăștie și Sibiu / CNAIR a scos la licitație proiectarea și execuția lucrărilor Direcția Regională de Drumuri și Poduri (DRDP) Brașov a scos la licitație contractul pentru lucrările de remediere de pe o porțiune de mai puțin de un kilometru al Autostrăzii Orăștie–Sibiu. Este vorba despre un lot din zona Apoldu, cuprinsă între km 275+900 – km 276+680, anunță Turnul Sfatului. Urmărește cele mai noi producții video G4Media articolul continuă mai jos - Valoare totală estimată a contractului este între 43,59 milioane lei și 47,53 milioane lei, fără TVA, și vizează atât proiectarea, cât și execuția intervențiilor necesare pentru remedierea degradărilor apărute pe tronsonul menționat, iar durata acestuia este de 80 de luni. Proiectul este finanțat din fonduri ale Uniunii Europene, fiind parte a programelor destinate infrastructurii rutiere majore. Din documentația tehnică atașată anunțului de licitație aflăm că la tronsonul ce urmează să fie reabilitat „au fost identificate, la nivelul părții carosabile, fisuri și crăpături pe direcție longitudinală și local dezvoltate pe direcții multiple care apar periodic, cu dezvoltare variabilă în timp și spațiu”. https://www.g4media.ro/9-milioane-de-euro-pentru-remedierea-denivelarilor-pe-aproape-1-km-de-autostrada-intre-orastie-si-sibiu-cnair-a-scos-la-licitatie-proiectarea-si-executia-lucrarilor.html După ani și ani și-au adus aminte !
    • vancouverV

      A8 Tg. Mureș - Tg. Neamț - Iași - Ungheni Prut

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI
      393
      3 Votes
      393 Mesaje
      61k Vizualizări
      vancouverV
      https://economedia.ro/premierul-ilie-bolojan-vom-face-achizitii-de-armament-cu-mai-multe-state-europene.html Premierul Ilie Bolojan a afirmat că este o prioritate pentru România ca prin programul SAFE să fie realizate capetele de autostradă din Moldova, respectiv Paşcani-Iaşi-Ungheni din A8, dar şi Paşcani-Siret din cadrul A7
    • P

      A0 centura București la nivel de autostradă

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI
      707
      0 Votes
      707 Mesaje
      170k Vizualizări
      A
      https://youtu.be/aPciCO760R0?si=xHXLLygVjG1t7qh3
    • vancouverV

      A3 București-Brașov-Cluj Napoca-Borș și A10 Sebeș-Turda

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI
      489
      2 Votes
      489 Mesaje
      142k Vizualizări
      ncbN
      https://youtu.be/VoThuY5xn9U?si=FZa2NgsJlnJ1Y6t5
    • vancouverV

      Cârcoteala de pe drum

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      160
      3 Votes
      160 Mesaje
      7k Vizualizări
      JohnDoeJ
      http://forum.construim-romania.ro/post/8655 Citez din @vancouver, e prea interesant ca sa ramana ascuns: Daca analizam cauzele accidentelor soldate cu deces, remarcam pe primele 2 locuri cele cu victime pietoni si biciclisti. Ambele categorii evident le intalnim in localitati. O alta tara in care drumuri importante, de tranzit (cum e si DN2) sa treaca in halul asta prin localitati eu nu cunosc. O alta tara in care localitatile s-au dezvoltat in halul asta de-a lungul drumurilor, in loc sa existe localitati circulare, in jurul vetrei satului, eu iarasi nu cunosc. Iarasi suntem printre putinele tari fara radare fixe in localitati. Singurele radare la noi sunt cele puse direct de politie, pe trepied sau mobile. Dar lipsesc cele fixe. 1+2+3 = Asta este de departe principala cauza a nenorocilor de la noi. Pentru ca omul aflat in tranzit nu poate sa stea dupa nea caisa de 65 de ani care se duce la vecinu din sat cu 40 la ora sau in satul vecin la farmacie cu 70 la ora. E insuportabil. Cine a mers in anii 2000-2010 intre Sibiu si Nadlac si mai avea de mers inca minim 1000 km de la Nadlac mai departe spre locul de munca din vestul Europei intelege ce vreau sa spun. NU POTI REZISTA PSIHIC, sa stai in spatele unui camion fumegand cu 60-70 la ora, cand poti sa-l depasesti si sa mergi cu 100-120, sau prin sate cu 30-40-50 la ora. Pentru ca ai drum de 20-25 de ore, si daca la fiecare ora mai pierzi inca 20 de minute in loc de 25 de ore ajungi sa faci 35 de ore, ultimele ore fiind clar mort de oboseala si un risc mai mare sa o mierlesti, decat daca depasesti pe cei lenti. Asta se intampla si pe Suceava - Bucuresti. Nu poti, nu ai cum pe tranzit sa stai, trebuie sa te misti, orice minut pierdut inseamna poate dublarea timpului final si oboseala, iar pentru transportatorii de marfa inseamna ratarea timpilor de odihna si automat o zi in plus, adica ratarea de a ajunge cu marfa. CAUZA PRIMORDIALA A NENOROCIRILOR DE LA NOI ESTE LIPSA AUTOSTRAZILOR! Sau macar sa fi existat centuri la toate localitatile, ca in Bulgaria, unde pe multe drumuri de tranzit pe 100 km ai maxim 10km prin localitate. La noi, la 100km ai 40-60km prin localitate. Alte cauza majore de accidentelor mortale sunt: ciocniri frontale ciocniri in intersectii depasiri cu intrare pe contrasens iesiri in decor (de ex. intr-un copac de pe margine) Toate astea, impreuna cu cele numite mai sus (pietoni, biciclisti in localitate), toate sunt aproape complet eliminate de autostrazi si drumuri express. Pe autostrada mai raman doar cateva cauze: viteza excesiva (dar si aici pe oricare autostrada mergeti, sunt doar 1-2 din 100 care chiar merg ca nebunii, cu 160-180 la ora) conditii meteo (dar si aici scad riscurile, pentru ca dispare riscul de accident frontal cu contrasensul) defecte tehnice (iarasi scad riscurile, pentru ca exista banda de urgenta si parapete lateral, care nu permite iesirea in decor) Concluzie: Daca analizezi SERIOS cauzele accidentelor, 70-80% dintre cauze DISPAR COMPLET pe autostrada, iar restul raman, dar riscurile scad. Orice sectiune, si de drum national, care ajunge la caracteristice unei autostrazi, este bine venita. DN2 este la o aruncatura de bat de a primi parapet median, trebuie doar 1-2 metri mai lat. Cand facem un pasaj ca la Garoafa, unde se si urca un pic si pe pasaje vantul este mai tare si apare risc de ghetus, ajuta enorm sa-l facem cu "aspect de autostrada" si sa profitam din reducerea cu 80-90% a riscurilor de accidente grave.
    • vancouverV

      Lucrări de reabilitare sau construcție căi ferate

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved CĂI FERATE
      353
      0 Votes
      353 Mesaje
      87k Vizualizări
      vancouverV
      https://clubferoviar.ro/video-aproape-20-de-kilometri-definitivati-intre-brasov-si-sighisoara/ Tunelul Mureni este străpuns, Tunelul Ormeniș a ajuns la 2.065 m excavați pe firul I și 2.487 m pe firul II, iar Tunelul Homorod a atins 440 m pe firul I și 576 m pe firul II, Viaductul de la km 212 este finalizat, iar Pasajul Superior de la km 208 este finalizat.
    • vancouverV

      Economie

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved DISCUȚII GENERALE
      71
      3 Votes
      71 Mesaje
      3k Vizualizări
      vancouverV
      https://economedia.ro/ilie-bolojan-masurile-de-redresare-pe-care-le-am-luat-pana-acum-functioneaza-veniturile-bugetare-cresc-cheltuielile-scad-multumesc-romanilor-care-au-inteles-ca-aceste-eforturi-sunt-necesare.html ”Impozitul pe venit – creştere cu 16,5%. Încasările din TVA – creştere cu 14,8%. Veniturile din accize – creştere cu 11%. Contribuţiile sociale încasate în trimestrul III au crescut cu 8,5%, adică 4 miliarde lei în plus. Cheltuielile de personal au scăzut în perioada iulie–septembrie cu 630 de milioane de lei”, arată premierul. ”Cu toate greutăţile, am deblocat şi renegociat fondurile europene prin programul PNRR, accelerând plăţile în a doua jumătate a anului. Astfel, în perioada ianuarie–iunie s-au făcut plăţi de 2,62 miliarde euro, iar în perioada iulie–septembrie s-au plătit 1,45 miliarde euro. Faţă de momentul instalării guvernului, ROBOR la o lună a scăzut de la 6,82% (23 iunie) la 5,81% astăzi. Faţă de 1 iulie, România se împrumută mai ieftin pe toate maturităţile şi în toate monedele, ceea ce reflectă încrederea crescută a pieţelor în măsurile luate şi în stabilitatea economiei”, arată Bolojan. Premierul mai spune că titlurile în lei sunt în scădere cu aproximativ 53 de puncte de bază pentru maturitatea de 5 ani şi cu 51 de puncte de bază pentru cea de 10 ani iar ritlurile în euro – scădere cu 78 de puncte de bază la 5 ani şi 49 de puncte de bază la 10 ani. Mai pe intelesul nostru, statul roman se imprumuta acum cu 0,78% mai ieftin pe termen scurt (5 ani) fata de varful din vara si cu 0,5% mai ieftin pe termen mediu (10 ani). Dat fiind ca ne trebuie imprumuturi inclusiv pentru infrastructura, asta e o veste buna si speram sa continue scaderea, altfel se va impovara bugetul cu dobânzi. In loc sa facem autostrazi si spitale, peste 10 ani o sa platim dobanzi si atat.
    • vancouverV

      A13 Sibiu-Brașov-Bacău

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI
      154
      1 Votes
      154 Mesaje
      20k Vizualizări
      V
      @vancouver Probabil ( sigur) sunt niste reguli militare (si nu numai) despre cum se construieste un poligon de trageri militare; iar cu alinierea la reglementarile actuale europene( mai bine ne lasam pagubasi), pana nu aflam regulile astea nu are rost sa vorbim..
    • A

      DX14+A14 - Autostrada Nordului Satu Mare - Baia Mare – Dej - Suceava

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved DRUMURI EXPRESS
      36
      1
      0 Votes
      36 Mesaje
      2k Vizualizări
      A
      https://www.newsbucovina.ro/actualitate/425200/gheorghe-soldan-proiectul-variantei-ocolitoare-de-la-gura-humorului-merge-inainte-am-ales-sa-fac-eu-pasul-care-sa-deblocheze-situatia-pentrui-ca-e-un-proiect-care-nu-mai-poate-fi-amanat De la devizul uriaș de 540 de milioane de euro, lăsat de fosta administrație, am găsit singura soluție realistă: realizarea variantei ocolitoare în două etape, în half-profile. Prima etapă ar costa în jur de 160 de milioane de euro, cu tot cu TVA. Asta a făcut posibilă finanțarea acestei investiții și a scos-o din „sertarul cu desene”. Deși mare parte din finanțare e acoperită de fonduri europene, Consiliul Județean Suceava vine cu o contribuție proprie de 20% din valoarea totală a investiției, aceeași sumă care trebuie susținută din fonduri guvernamentale”, a mai declarat Șoldan. Aparent a iesit fum alb la 160 milioane.
    • vancouverV

      Energie

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved DISCUȚII GENERALE
      66
      2 Votes
      66 Mesaje
      4k Vizualizări
      F
      https://www.economica.net/ppc-va-investi-3-miliarde-de-euro-in-romania-in-urmatorii-trei-ani-posibil-si-intr-o-centrala-pe-gaze-in-sud-vestul-tarii-de-pana-la-150-mw_889798.html
    • vancouverV

      DX23 Focșani - Brăila

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved DRUMURI EXPRESS
      20
      3 Votes
      20 Mesaje
      693 Vizualizări
      daniel22_22D
      @vancouver În perioada 2000-2010 am mers mult între Bacău și Galați și înțeleg ce zici. Însă, direcția de dezvoltare cuprinsă în masterplanul de transport pentru estul Moldovei (de la Botoșani la Galați) este spre vest, nimic pe nord-sud. În contextul sărăciei din zona aia și a intrării Moldovei în UE mi se pare o decizie bună. Tulcea trebuie legată și ea de Vest. Pentru ca se face Focsani-Braila, A13 continuata până la Tg Secuiesc devine urgenta. Sincer, economic vorbind, între Tecuci și Galați circulă doar legumele. ️
    • vancouverV

      Aerian

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved DISCUȚII GENERALE
      20
      4 Votes
      20 Mesaje
      484 Vizualizări
      A
      Si inca un aspect [image: 1762249054432-a0fa5ea2-12e0-4a77-9393-4677f6a1db02-image.png] Cate din aeroporturile sub numarul de calatori a Sucevei au aerogari noi? Nu mai spun ca la suceava la imbarcare se mai sta in containere prefabricate. SIBIU [image: 1762249183603-ef8e76e7-dc65-46a0-84ec-212ae60dda39-image.png] BRASOV [image: 1762249239714-d1ca0ac7-f0f0-4688-ab69-6f15c57baecf-image.png] CRAIOVA [image: 1762249331196-af303c0a-df76-4989-8048-937888b66fd0-image.png] SUCEAVA [image: 1762249392406-de853f48-66a8-4010-a3b7-58ce938a87fe-image.png] [image: 1762251085708-c936323b-0655-419b-be0d-94044910c439-image.png] Comparati cu avionul dimensiunea terminalului celui de-al V-lea aeroport din tara ca numar de pasageri.
    • vancouverV

      Transport în comun de suprafață

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved BUCURESTI
      24
      1 Votes
      24 Mesaje
      1k Vizualizări
      Duta CD
      @JohnDoe Ca în Viena...ar fi multe utile și de făcut. Dacă nu sunt bani europeni nu se face nimic. Fostul primar ND de-abia a reușit în 4 ani sa repună pe picioare cat de cat bugetul făcut țăndări de o blondă.
    • vancouverV

      Siguranță rutieră, accidente, legislație

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      30
      0 Votes
      30 Mesaje
      1k Vizualizări
      F
      Între timp Bulgaria a redus la jumătate numărul de accidente pe sectoarele unde au montat camere ce calculează viteza medie. Bulgaria: Accidentele rutiere au scăzut cu peste 50% pe drumurile unde au fost instalate în urmă cu două luni camere care măsoară viteza medie
    • S

      Cluj

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved DISCUȚII LOCALE
      32
      0 Votes
      32 Mesaje
      1k Vizualizări
      vancouverV
      Pun aici urmatorul articol, stiu ca suntem pe Cluj si nu Bucuresti aici, dar are relevanta in contextul discutiei noastre. Titlul este de fapt cel mai relevant: Peste 145.000 de mașini sunt în trafic în București la ora de vârf / Dintre acestea, mare parte sunt din afara Capitalei De ce mare parte din afara capitalei? Pentru ca nu au alternativa. Nu exista un transport in comun decent in afara Bucurestiului si toti trebuie sa vina cu masina. Cunosc persoane care vin din imprejurimi si parcheza printre blocuri in zona Dristor, iau metroul si seara revin sa-si ia masina. Credeti ca daca aveau metrou mai veneau cu masina pana la Dristor? Iar cei care locuiesc in Dristor, credeti ca foloseste vreunul masina? Doar pentru cazuri speciale, gen sa mearga la lucru in afara Bucurestiului - cazul in oglinda. Am avut un amic din Paris, francez. Nu avea masina, desi avea bani. In Paris nu ai ce sa faci cu masina, esti sufocat, blocat. Daca nu ai de ales, ok, folosesti. Dar el nu avea nevoie practic niciodata, mergea cu subteran. Apoi omul a venit in Germania si si-a luat masina, ca deh, aici era necesara cum locuia el. Am rude in Popesti-Leordeni, la 5 minute de metrou D. Leonida. Si-au luat masina in febr. 2025. Pana acum au facut 2500 km. Sta masina si cate o luna in parcare nefolosita. Bine locuinta au cumparat-o special ca sa aibe acces la metrou. https://hotnews.ro/peste-145-000-de-masini-sunt-in-trafic-in-bucuresti-la-ora-de-varf-dintre-acestea-mare-parte-sunt-din-afara-capitalei-2106621
    • myidM

      Mersul Trenurilor, stiri si noutati

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved CĂI FERATE
      42
      1 Votes
      42 Mesaje
      3k Vizualizări
      ncbN
      https://youtu.be/RFXlsKu7_a8?si=WU-s8ta6ste0al32
    • vancouverV

      Centuri rutiere

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved DRUMURI NAȚIONALE
      186
      0 Votes
      186 Mesaje
      33k Vizualizări
      JohnDoeJ
      Ca ochiul mortului se mișcă italienii..... La Cernica se mai aude ceva ? Tirrena parca tot italieni erau.
    • vancouverV

      Material rulant: Locomotive, vagoane etc

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved CĂI FERATE
      229
      1 Votes
      229 Mesaje
      63k Vizualizări
      vancouverV
      Livrate efectiv CFR Calatori: Loco: Softronic S.R.L. Craiova – 10 / 19 locomotive electrice Reloc S.A. Craiova – 8 / 19 locomotive electrice S.C.R.L. Braşov – 1 / 17 locomotive electrice şi 5 / 20 de locomotive de manevră Vagoane: Electroputere Paşcani – 11 / 20 v. clasa a 2-a şi 8 / 20 v. clasa a 2-a cu dotări PMR/biciclete/schiuri Atelierele Griviţa Bucureşti – 10 / 10 v. clasa 1, 0 / 27 v. clasa a 2-a, 0 / 6 v. de dormit şi 0 / 14 v. cuşetă. Remarul „16 Februarie” Cluj-Napoca – 12 / 30 v. clasa 1 şi 1 / 10 vagoane bar-bistro Pana la final de 2025 se preconizeaza a fi livrate inca: 12 locomotive şi 18 vagoane modernizate https://economedia.ro/cfr-calatori-anunta-ca-pana-la-finalul-anului-mai-primeste-12-locomotive-si-18-vagoane-modernizate.html
    • N

      Brasov - Focșani

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI
      8
      1
      2 Votes
      8 Mesaje
      293 Vizualizări
      vancouverV
      Da, stiu cum a venit ideea cu Racaciuni. Culmea este ca chiar si eu propus-o la vremea cand traseul oficial mergea inca paralel cu DN11. Asta propuneam eu in martie 2020: [image: 1763418024585-2020-03-05-varianta-onesti-a7-resized.png] Si ce sa vezi, propunere acceptata Dar in 2022 m-am razgandit ca iara nu-i bine...