Forum Construim România
    • Categorii
    • Recente
    • Taguri
    • Populare
    • Utilizatori
    • Grupuri
    • Înregistrare
    • Autentificare
    1. Acasă
    2. Populare
    Conecteaza-te pentru a posta
    • Tot Timpul
    • Zi
    • Săptămână
    • Lună
    • Toate subiectele
    • Subiecte noi
    • Subiecte urmărite
    • Unreplied Topics

    • Toate categoriile
    • vancouverV

      A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI
      3k
      2 Votes
      3k Mesaje
      1m Vizualizări
      S
      @vancouver Drumul oricum il faceam pana la Bacau, ma bucur doar ca voi avea doar 60 km de DN2. Insa da, va fi interesant pe 24, sper doar ca la ora la care plec, adica dupa serviciu, sa fie destul de liber...
    • vancouverV

      A1 - Nădlac-Timișoara-Sibiu-Pitești-București

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI
      1k
      1 Votes
      1k Mesaje
      485k Vizualizări
      Duta CD
      @Emeric Merge UMB-ul ca rulmentul pe osie!
    • P

      A0 centura București la nivel de autostradă

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI
      766
      0 Votes
      766 Mesaje
      188k Vizualizări
      A
      Adix merita toate felicitarile pentru perseverenta sa. Intr-un rapuns pe canalul sau a spus ca sunt in jur De 250 filmari pe lotul acesta.
    • vancouverV

      A3 București-Brașov-Cluj Napoca-Borș și A10 Sebeș-Turda

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI
      540
      2 Votes
      540 Mesaje
      154k Vizualizări
      ncbN
      https://youtu.be/27JFscyb8Rs?si=iebD_x7Vmem4_c2J
    • vancouverV

      A8 Tg. Mureș - Tg. Neamț - Iași - Ungheni Prut

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI
      436
      3 Votes
      436 Mesaje
      67k Vizualizări
      vancouverV
      https://www.facebook.com/DRDPIS/posts/pfbid02F1SbX5xFLvr5Db8vPVWGDh8PLjcLKhsT8y5e2PNQ66Aa5KE43CXs2oUphRBmUe3Tl?locale=ro_RO
    • vancouverV

      A13 Sibiu-Brașov-Bacău

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI
      197
      1 Votes
      197 Mesaje
      26k Vizualizări
      G
      https://economedia.ro/premierul-ilie-bolojan-lucrarile-de-infrastructura-care-nu-sunt-incepute-astazi-vor-incepe-in-2027-spatiul-fiscal-este-complet-ocupat-de-lucrari-incepute-unii-constructori-vor-sa-inceapa-lucrarile.html Se pare că avem încă un an la dispozitie pentru a îndrepta abominația de la Prejmer. 💝
    • vancouverV

      Cârcoteala de pe drum

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      200
      3 Votes
      200 Mesaje
      9k Vizualizări
      S
      @vancouver Perfect de acord cu aceste afirmatii, eu unul nu stiam si cumva faceam o analogie cu “ceilalti”. De fapt si eu am inceput cu PUM si sincer fara sa fi comentat ceva la dresa cuiva ci doar ridicand niste intrebari (ma fascina ca erau pagini intregi despre Bz-Fc si nimeni nu avea o problema cu ce se intampla le lotul Coni) au considerat ca se impune eliminarea :) Si am aflat acolo de acest forum unde citesc postari logice, fara patima, fara interese si unde vad ca nu exista useri cu veleitati de atotstiutori… Sper ca nu am suparat cu mesajul meu, cumva m-am gandit ca ati avea o mai mare autoritate voi ca asociatie decat comentatii ale unor oameni la articole..
    • vancouverV

      Lucrări de reabilitare sau construcție căi ferate

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved CĂI FERATE
      374
      0 Votes
      374 Mesaje
      93k Vizualizări
      M
      https://www.youtube.com/watch?v=af7pBP9SwVc
    • vancouverV

      Energie

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved DISCUȚII GENERALE
      88
      2 Votes
      88 Mesaje
      5k Vizualizări
      T
      Asa e. Am văzut
    • vancouverV

      Centuri rutiere

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved DRUMURI NAȚIONALE
      207
      0 Votes
      207 Mesaje
      37k Vizualizări
      vancouverV
      https://www.youtube.com/watch?v=xaG5JXUAGuA
    • vancouverV

      Autostrăzi

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI
      136
      3 Votes
      136 Mesaje
      27k Vizualizări
      EmericE
      https://www.facebook.com/CristianOvCPistol/posts/pfbid02QqjFFx2SLWG7Kanj9gHWDfKAh26HADgX5o1VZVSRfMT9KKMr98n4U7oot7kuU3VPl
    • vancouverV

      HSR Linii si trenuri de mare viteză

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved CĂI FERATE
      21
      2 Votes
      21 Mesaje
      475 Vizualizări
      Duta CD
      @vancouver De acord cu tine
    • vancouverV

      Economie

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved DISCUȚII GENERALE
      90
      3 Votes
      90 Mesaje
      4k Vizualizări
      JohnDoeJ
      @fulgernc e greu cu Sidex. Ma uit la niste vecini ce se chinuie la ArcelorMittal Dunkerque, foarte bine pozitionat, la Marea Manecii, poti aduce totul cu vapoare mari. Sidex e bun pentru zona Marii Negre, dar concurenta turca e dura. Iar pe ce poate juca EU este taxe de import asupra celor ce nu sunt aliniati cu politicile interne cum o sa fie la Mercosur.
    • vancouverV

      Material rulant: Locomotive, vagoane etc

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved CĂI FERATE
      244
      1 Votes
      244 Mesaje
      64k Vizualizări
      M
      @JohnDoe Locomotiva respectiva chiar este facuta de Rade Koncar. Atat EA-ul romanesc, cat si EC-ul Iugolsav (facut in Croatia) deriva din RB2-ul facut de ASEA in anii '50-'60. In 1963 Romania a organizat un concurs de tractiune pentru a alege locomotiva electrica pentru viitoarea retea de cai ferate electrificate. Concursul s-a facut pe linia Predeal - Brasov, primul tronson ce avea sa fie electrificat din reteaua CFR. Romania a ales in final RB2, dar a cerut o versiune de putere si efort tractiv mai mare. Asa ca suedezii de la ASEA au proiectat EA-ul de 5100kW si 126t pe 6 osii, fata de 3400kW si 84t pe 4 osii cat avea RB2-ul la origine. Asa a aparut EA060-ul produs la Craiova. Iugoslavii in schimb au ales sa produca sub licenta la Rade Koncar RB-ul suedez in forma lui originala, care a devenit clasa JZ441 in Iugoslavia. La finalul anilor '60 Romania si Iugoslavia au agreat un schimb de locomotive la paritate de osii: 2 locomotive EA060 (2 x 6 osii) pentru 3 locomotive JZ441 (3 x 4 osii). Asa s-a ales CFR cu versiunea Iugoslava de RB2, care a fost clasata in Romania ca EC040.
    • vancouverV

      Siguranță rutieră, accidente, legislație

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      43
      0 Votes
      43 Mesaje
      2k Vizualizări
      F
      Dacă tot se face o licitație mare măcar să fie cele cu AI care prind și pe cei fără centură cât și pe cei care stau pe telefon
    • M

      Drumuri Nationale

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved DRUMURI NAȚIONALE
      94
      1 Votes
      94 Mesaje
      13k Vizualizări
      vancouverV
      https://www.youtube.com/shorts/NeS350kR0wI
    • vancouverV

      DX Bacău - Piatra Neamț

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved DRUMURI EXPRESS
      33
      1 Votes
      33 Mesaje
      3k Vizualizări
      A
      Eu sunt curios cati someri o sa reuseasca sa angajeze in constructii. Stie cineva daca in caietul de sarcini este un numar minim?
    • vancouverV

      A5 București - Giurgiu + A7BG Ruse - Veliko Tarnovo

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI
      38
      1 Votes
      38 Mesaje
      4k Vizualizări
      vancouverV
      https://economedia.ro/podul-giurgiu-ruse-redeschis-complet-din-17-decembrie-cu-o-zi-mai-devreme-decat-era-prevazut-lucrarile-de-constructie-reluate-din-8-ianuarie.html
    • vancouverV

      Buget, fonduri europene, finantarea infrastructurii de transport

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved DISCUȚII GENERALE
      95
      0 Votes
      95 Mesaje
      8k Vizualizări
      Duta CD
      https://www.economica.net/noua-centrala-electrica-in-cogenerare-in-bucuresti-la-cet-sud-de-275-mw-si-2-miliarde-de-lei-elcen-a-scos-la-licitatie-contractul_895464.html Nouă centrală electrică în cogenerare în București, la CET Sud, de 275 MW și 2 miliarde de lei. Elcen a scos la licitație contractul Electrocentrale București a lansat licitația pentru o nouă centrală electrică pe gaze în cogenerare la București Sud, proiect de peste 2,1 miliarde de lei. Vor urma și licitațiile pentru noile unități de la CET Grozăvești și Progresu. Nouă centrală electrică în cogenerare în București, la CET Sud, de 275 MW și 2 miliarde de lei. Elcen a scos la licitație contractul Încheiere contract la cheie pentru „Implementarea unei unități de cogenerare de înaltă eficienta in CTE București Sud” este denumirea contractului scos la licitație de Electrocentrale București în Sistemul Electronic de Achiziții Publice Valoarea contractului este de 2,13 miliarde de lei, finanțat parțial prin Fondul de Modernizare al Comisiei Europene. Contractul se întinde pe o perioadă de 81 de luni. Companiile interesate pot depune oferte până la data de 5 februarie. În punctajul ofertelor, componenta de preț va avea o pondere de 50%, restul fiind componente tehnice, inclusiv eficiența și puterea electrică și termică maximă ce pot fi debitate. “Obiectivul general al proiectului ”Implementarea unei unități de cogenerare de înaltă eficiență în cadrul CTE București Sud”, pe gaze, flexibile din punct de vedere al volumului de hidrogen ce va fi utilizat pe parcursul duratei de viață economică a investiției, ce va produce în cogenerare energia termică furnizată consumatorilor arondați sursei și energia electrică tranzacționată pe piețele de energie electrică din România”, arată Electrocentrale București. Economica.net Proiectul presupune o centrală cu o putere electrică instalată de 275 MWe și o capacitate termică instalată de 214 MWt (185 Gcal/h), cu un radament global brut al unității de cogenerare de 85,8%. Centrala va utiliza combustibilului gaze naturale, cu posibilitatea funcționării in amestec cu hidrogen in viitor, și va avea emisii specifice de CO2 de max. 235 g/kWhe. Centrala trebuie să poată asigura reglajul secundar și să poată participa la serviciile tehnologice de sistem. “Modernizăm pentru viitor. Proiectul noii centrale de cogenerare de la CET Sud – acum scos la licitație – va aduce pe termen lung eficiență energetică mai mare, emisii reduse și stabilitate pentru sistemul de termoficare din București. Pas important în tranziția energetică a Capitalei”, a scris pe pagina sa de facebook directorul general adjunct al Elcen, Adrian Tudora. Centrale noi pe gaze și la Progresu și Grozăvești Pe lângă această investiție de la CET Sud, Elcen derulează proiecte noi de construcție de capacități noi pe gaze în și alte celelalte două centrale idin Capitală, Grozăveşti şi Progresu. Proiectul de la Grozăvești vizează reabilitarea și modernizarea capacității existente pentru zona centrală și de nord-vest a Capitalei prin crearea unei noi unități de cogenerare de înaltă eficiență, cu o putere instalată de 32,5 MWe, și cu o capacitate termică de 41 MWt. Proiectul de la Progresu implică o centrală nouă pe gaze cu o capacitate electrică de 74,2 MWe si una termică de 72,8 MWt. Toate cele trei centrale beneficiază de bani europeni. Contractele de finanţare aferente celor trei proiecte au fost semnate cu Ministerul Energiei în anul 2024, valoarea totală a finanţării nerambursabile din Fondul pentru Modernizare ridicându-se la aproximativ 362 de milioane de euro. Pentru centralele de la Progresu și Grozăvești sunt în curs procedurile pentru lansarea licitației. La momentul actual, puterea electrică instalată în cele patru centrale ale Elcen (CET București Sud, CET Vest, CET Progresu, CET Grozăvești) este de 1.286 MW, dar puterea disponibilă este de doar 601 MW, după cum arată compania, în condiţiile in care, in perioada de iarna, consumul de energie electrica in Bucureşti este de aproximativ 700 MW.
    • vancouverV

      Auto moto si producatori de autovehicule

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved DISCUȚII GENERALE
      38
      1 Votes
      38 Mesaje
      2k Vizualizări
      A
      https://www.economica.net/foto-legendara-marca-aro-campulung-renaste-proiectul-noului-vehicul-4x4-romanesc-este-gata-in-doi-ani-poate-fi-pe-piata-si-in-dotarea-armatei-document_897301.html Proiectul, condus de Ing. Eduard Costache, membru al Asociaţiei, vizează readucerea la viață a mărcii emblematice ARO Câmpulung-Muscel, recunoscută în trecut în peste 100 de țări pentru capacitățile sale off-road. Potrivit reprezentanţilor ARCSANTQ, e-ARO 25 NEXT GENERATION nu este o simplă modernizare ci un proiect complet nou, cu un design nou, semnat de casa italiană de design Granstudio, dezvoltat pe o platformă structurală heavy-duty aliniată la cele mai noi cerințe de electromobilitate strategică. Proiectul e-ARO 25 a fost deja înregistrat la OSIM, potrivit preşedintelui ARCSANTQ Dan Hazaparu. [image: 1766036726233-8736914f-ac2e-4d2a-92f9-0bade12843e3-image.png] Noul e-ARO 25 NEXT GENERATION utilizează o arhitectură hibrid-serie, în care tracțiunea este realizată exclusiv electric, combinând forța și eficiența cu autonomia extinsă. Sistemul de propulsie este compus din: Motoare electrice axial-flux montate direct pe punți, cuplate la diferențiale mecanice robuste. O baterie de tip LiFePO₄ de 89 kWh, optimizată pentru durată lungă de viață și stabilitate termică. Un Range-Extender (REX) de 75–90 kW, integrat structural pentru a oferi o autonomie extinsă, eliminând „anxietatea de autonomie” specifică vehiculelor electrice pure.