Forum Construim România
    • Categorii
    • Recente
    • Taguri
    • Populare
    • Utilizatori
    • Grupuri
    • Înregistrare
    • Autentificare
    1. Acasă
    2. Populare
    Conecteaza-te pentru a posta
    • Tot Timpul
    • Zi
    • Săptămână
    • Lună
    • Toate subiectele
    • Subiecte noi
    • Subiecte urmărite
    • Unreplied Topics

    • Toate categoriile
    • vancouverV

      A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI
      3k
      2 Votes
      3k Mesaje
      1m Vizualizări
      vancouverV
      @arwise Asa e peste tot in lume. Si in Germania si in Franta si in Austria. Si inca o data ma pronunt FERM impotriva oricaror idei cum ca romanii sunt mai prosti sau nu stiu aia sau ailalta. Eu personal traiesc in paralel in doua lumi, adica in Germania si Romania si chiar pot sa le compar. Nu mai proiectati imagini idealizate despre vestul Europei: asa se nasc mari dezamagiri, inclusiv dezamagirea diasporei care dupa 20 de ani vede cat e de greu si in vest si ca nu poti sa razbati nici aici, tot la coada clasamentului, mai ales ca nu ai cum sa concurezi cu populatia veche autohtona din vest, care detine una sau mai multe proprietati si deci nu plateste chirie. Civilizatia se invata si se educa prin amenzi. Nu amenzi mari, alea ajuta doar ca politistii sa ia spaga, iar cei bogati sa-si bage picioarele. Nu, amenzi multe si medii. Multe mai ales. Cine de regula merge ok va lua 1-2 amenzi, ca deh, oameni suntem, mai gresim. Cine mereu circula airea trebuie sa ia multe si treptat sa ramana fara carnet. Legat concret de 3 sau 4 benzi e asa (observatii din Germania): la 3 benzi cei care nu se grabesc merg ca berbecii pe banda 2, indiferent daca pe banda 1 sunt alte vehicule sau nu; cunosc personal oameni din anturaj si nu are rost sa ma cert cu ei, oricum nu se vor schimba. ATENTIE: stiu prea bine ca merg aiurea: daca apare o masina de politie in trafic brusc 99% isi aduc aminte de reguli si deodata nu mai sunt asa de egoisti la 4 benzi lentii se impart pe benzile 2 si 3: mai e cate unul idiot de-a binelea care sta cu 100-110 pe banda 3, desi 1+2 sunt libere, desi in spatele lui vin gramada sau cate unul il mai ia prin dreapta si asta si pe autostrazi fara limita unde mai zboara unii pe langa el cu 200 pe banda 4; dar asta e mai rar, 95% din cei cu 100-110 stau pe banda 2; in cursul saptamanii e ok, pentru ca pe banda 1 oricum e plin de camioane; iar pe banda 3 sunt cei care merg repejor dar nu blana, care uneori mai trec si pe 4, dar se dau repede deoparte ATENTIE: DIFERENTA ENORMA apare cand autostrada e FULL. Pe 2 benzi mergi in coloana cu 80-90-100-110, cu mici zvacuri la 130-150 (vorbesc unde nu e limita), cum se fac 3 benzi parca e alta lume, deodata autostrada pare goala si se poate merge cu 140-160 aproape constant, sau cei cu 110-130 si ei aproape constant. Ai acest efect de ex. pe A5 in zona Basel-Freiburg-Offenburg: 2 benzi, jale, jale. In fiecare zi parca esti in week-end vara pe A2-ul romanesc, duminica. In fiecare zi se ajunge la stat pe loc, stop-and-go, go insemnand cu 50-80 la ora. Asta pe vreo 100 de km, de-ti bati cainii. De la Offenburg brusc 3 benzi: zici: unde naibii au disparut cu totii? Pare goala autostrada, desi in realitate se mai adauga trafic; la fel pe A67 spre sud, intre Frankfurt si Mannheim. Sau unde merg multi romani, pe A3 la Regensburg, au extins o zona la 3 benzi si se merge bine, dupa ani de ambuteiaje, dar la capete, unde se revine la 2 benzi incep deseori problemele. cand treaba e groasa, adica trafic urias, se vede fenomenul asta si la 3->4 benzi. De ex. pe A3 Frankfurt Sud - Offenbach, unde sunt 4 benzi si e mereu mai bine decat pe segmentele adiacente, resp. la revenirea pe 3 benzi se face iarasi mai rau. Am mers sute de mii de km pe autostrazi cu 3 si 4 benzi. Daca vreti sa ma credeti bine, daca nu asta e: 3 benzi este diferenta ca de la cer la pamant fata de 2, in ciuda comportamentului multora care refuza sa se dea pe prima banda. Atunci cand e aglomerat conteaza enorm. Si a treia banda o faci fix pentru mega aglomeratie, nu pentru cand e liber! Ca principiu de baza, daca vreti sa mergeti fluent cu macar 120 la ora intre nod A7/A3 si nod A0/A3 trebuie pastrat numarul de benzi care se varsa acolo in nodul A7/A3. Adica 2 benzi de pe A3 + 2 benzi de pe A7. De aia trebuie 4. Orice reducere va duce automat la ambuteiaje cand va e lumea mai draga, adica duminica seara. Si o sa injure lumea ca degeaba avem autostrada si Waze o sa duca iara pe DN2 pe la Urziceni!
    • vancouverV

      A1 - Nădlac-Timișoara-Sibiu-Pitești-București

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI
      1k
      1 Votes
      1k Mesaje
      487k Vizualizări
      A
      @marius.firtonea Multumim. Un an nou fericit si tie.
    • P

      A0 centura București la nivel de autostradă

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI
      775
      0 Votes
      775 Mesaje
      190k Vizualizări
      vancouverV
      Autostrada A0 🚗 De la A1 la A2 | Trafic real | Cer innorat | 22 min 01.12.2025: https://youtu.be/vUMDD6AxFmk?si=hsv2c1vCRqOEaK9A
    • vancouverV

      Cârcoteala de pe drum

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      211
      3 Votes
      211 Mesaje
      9k Vizualizări
      vancouverV
      @vladb Ai punctat foarte bine. Asta zic si eu tot timpul. Daca vrem sa facem treaba, sa construim romania sau sa facem ceva pro infrastructura, egal cum ii zicem - trebuie sa nu ne mai invartim in jurul parerilor unei persoane. De aceea incerc sa postez si sa raspund cat mai la obiect, despre autostrazi si nu despre ce zic altii despre autostrazi.
    • vancouverV

      A3 București-Brașov-Cluj Napoca-Borș și A10 Sebeș-Turda

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI
      547
      2 Votes
      547 Mesaje
      156k Vizualizări
      vancouverV
      https://www.romania-actualitati.ro/stiri/romania/au-inceput-forajele-pentru-cel-mai-lung-tunel-rutier-din-romania-id221232.html Directorul Direcției de Implementarea Proiectelor din cadrul Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, Felician Cerneștean: Lucrările de proiectare, respectiv forajele geo au început, sunt 777 de foraje, am ajuns la adâncimi de 240 de metri, deci este o lucrare de o anvergură extraordinară. Sperăm să fie finalizat în 2032. Anul viitor vor fi încheiate lucrările pe mai multe tronsoane importante de autostradă. Felician Cerneștean: Avem șanse mari, ați văzut cum se lucrează pe Chiribiș-Biharia, sperăm și avem șanse ca anul viitor să mergem de la Nușfalău până la Borș pe autostradă. Zalăul devine un punct important, nodal, în această linie rutieră a României. (ingrosarile imi apartin) WOW, adancimi de 240 m!
    • vancouverV

      A13 Sibiu-Brașov-Bacău

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI
      197
      1 Votes
      197 Mesaje
      26k Vizualizări
      G
      https://economedia.ro/premierul-ilie-bolojan-lucrarile-de-infrastructura-care-nu-sunt-incepute-astazi-vor-incepe-in-2027-spatiul-fiscal-este-complet-ocupat-de-lucrari-incepute-unii-constructori-vor-sa-inceapa-lucrarile.html Se pare că avem încă un an la dispozitie pentru a îndrepta abominația de la Prejmer. 💝
    • vancouverV

      A8 Tg. Mureș - Tg. Neamț - Iași - Ungheni Prut

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI
      452
      3 Votes
      452 Mesaje
      68k Vizualizări
      M
      @Iulian lucrează și cu prestatori.
    • vancouverV

      Autostrăzi

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI
      146
      3 Votes
      146 Mesaje
      27k Vizualizări
      daniel22_22D
      @vancouver : Eu am îndoieli pentru 2026 în privința lotului Pizzarotti și a lotului Precon de pe A3. Iar chinezii pe A0 o să fie chiar la limita lunii decembrie, dacă o să fie în 2026.
    • vancouverV

      Lucrări de reabilitare sau construcție căi ferate

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved CĂI FERATE
      380
      0 Votes
      380 Mesaje
      94k Vizualizări
      ncbN
      https://youtu.be/Mw07WVjqOrk?si=7ArGTB4uRcEgAHbG
    • vancouverV

      HSR Linii si trenuri de mare viteză

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved CĂI FERATE
      22
      2 Votes
      22 Mesaje
      531 Vizualizări
      vancouverV
      https://www.economica.net/reteaua-de-cai-ferate-de-mare-viteza-a-chinei-a-depasit-50-000-km_899731.html
    • vancouverV

      Economie

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved DISCUȚII GENERALE
      93
      3 Votes
      93 Mesaje
      4k Vizualizări
      vancouverV
      https://economedia.ro/ce-lucruri-bune-s-au-intamplat-in-economia-romaniei-in-2025-echilibru-macro-salvat-moldova-unita-prin-autostrada-un-succes-de-profesionalizare-la-varful-statului.html
    • vancouverV

      Material rulant: Locomotive, vagoane etc

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved CĂI FERATE
      248
      1 Votes
      248 Mesaje
      65k Vizualizări
      F
      https://youtu.be/X1XeTcZvSWY?si=u0S1aJdgxszRkkbT
    • vancouverV

      Centuri rutiere

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved DRUMURI NAȚIONALE
      209
      0 Votes
      209 Mesaje
      37k Vizualizări
      ncbN
      https://youtu.be/uEEKPmRAeJw?si=foW2bhdaYeKeG811
    • vancouverV

      Energie

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved DISCUȚII GENERALE
      89
      2 Votes
      89 Mesaje
      6k Vizualizări
      F
      https://youtu.be/y6j-8Bt47MA?si=xbiDEJj2IpLdUr6w
    • vancouverV

      Auto moto si producatori de autovehicule

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved DISCUȚII GENERALE
      41
      1 Votes
      41 Mesaje
      2k Vizualizări
      JohnDoeJ
      @Adrianb1 corect, Spring-ul e masina de oras, ai mei nu ajung din Timisoara pana in Severin nici vara, daca e sa nu incarce cateva ore pe undeva pe drum. Iar momentant, cu spatiile de servicii inca inchise pe A7, nu stiu daca as recomanda un traseu fara planificare amanuntita. Si revin la ai mei si rude si fabricanti in Romania, Dacia Spring, e super ca masina de oras, probabil vor aparea versiuni de Dacia cu baterii peste 65kW exact la momentul cand parcarile de pe autostrazi vor fi deschise. Consumurile pentru electrice se stabilizeaza undeva la 15-25kW per 100km iarna asa ca avansam.
    • vancouverV

      Siguranță rutieră, accidente, legislație

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      43
      0 Votes
      43 Mesaje
      2k Vizualizări
      F
      Dacă tot se face o licitație mare măcar să fie cele cu AI care prind și pe cei fără centură cât și pe cei care stau pe telefon
    • M

      Infrastructura de transport in lume

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved DISCUȚII GENERALE
      44
      1 Votes
      44 Mesaje
      3k Vizualizări
      F
      Între timp în China s-a inaugurat unul din cele mai lungi tunelurile rutiere din lume cu profil de autostradă/DEx 22,13km https://www.youtube.com/live/Age1GoUSbIY?si=bdWlY-1BiCsIRU62
    • vancouverV

      Buget, fonduri europene, finantarea infrastructurii de transport

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved DISCUȚII GENERALE
      97
      0 Votes
      97 Mesaje
      9k Vizualizări
      vancouverV
      Da, acum suntem mai destepti si stim cum trebuia procedat. La fel cum s-a procedat la A3 Nadaselu - Zimbor, adica s-au scos din contract doar podurile care necesitau modificare / costuri suplimentare. Asa trebuia procedat si pe A1 cu tunelurile, adica Salini (aka WeBuild) sa faca restul pana in buza tunelurilor. Dar intrebarea este ce puii mei au asteptat. Restul autostrazii lor s-a deschis in 2014, plus inca 4km finalizati din cei 13 dintre Margina si Holdea. Ce au frecat-o pana in 2017 ? UMB a lucrat chiar si structurile care acum nu mai sunt necesare pe A3, pana sa se ia decizia de mutare a autostrazii. Daca Astaldi lucra pana in buza tunelurilor, probabil ca asa se si proceda. Cuc intr-adevar a gresit ca a reziliat pur si simplu, adica beneficiarul a dat afara constructorul si punct. Ori el trebuia sa stea de vorba, sa negocieze. Firmele de genul asta, colosi, au avocati foarte foarte bine platiti si stiu sa castige astfel de procese. Romania a invatat si a platit. Insa nu e chiar asa ca am platit 48 de milioane de € pe nimic. Si daca statea de vorba cu Salini si tot trebuia sa le dea o despagubire, cum s-a facut si cu Bechtel. Plus ca ei finalizasera deja proiectarea pe zona cu tuneluri, dar nu vroiau sa o predea la CNAIR! Ca atare CNAIR nu a vrut sa le-o plateasca. Curtea de Arbitraj a zis insa ca trebuie platita. Contractul fiind intre timp reziliat, nu le-au dat proiectarea insa niciodata, asa ca UMB a reproiectat. In final da, Cuc impreuna cu CNAIR la vremea aia au actionat din topor si s-a lasat cu bani dati pe ceva nematerializat. Dar eu tot cred ca a fost cea mai buna varianta. Altfel functionarul roman mai avea nevoie de 5 ani sa se screme sa rezilieze numai fix tunelurile si nu stiu daca azi se lucra la ele. Un lucru e cert: ceva trebuia facut. Si anume cu mult inaintea lui Cuc.
    • vancouverV

      DX Bacău - Piatra Neamț

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved DRUMURI EXPRESS
      33
      1 Votes
      33 Mesaje
      3k Vizualizări
      A
      Eu sunt curios cati someri o sa reuseasca sa angajeze in constructii. Stie cineva daca in caietul de sarcini este un numar minim?
    • vancouverV

      A5 București - Giurgiu + A7BG Ruse - Veliko Tarnovo

      Watching Ignoring Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI
      38
      1 Votes
      38 Mesaje
      4k Vizualizări
      vancouverV
      https://economedia.ro/podul-giurgiu-ruse-redeschis-complet-din-17-decembrie-cu-o-zi-mai-devreme-decat-era-prevazut-lucrarile-de-constructie-reluate-din-8-ianuarie.html