@arwise Asa e peste tot in lume. Si in Germania si in Franta si in Austria. Si inca o data ma pronunt FERM impotriva oricaror idei cum ca romanii sunt mai prosti sau nu stiu aia sau ailalta.
Eu personal traiesc in paralel in doua lumi, adica in Germania si Romania si chiar pot sa le compar. Nu mai proiectati imagini idealizate despre vestul Europei: asa se nasc mari dezamagiri, inclusiv dezamagirea diasporei care dupa 20 de ani vede cat e de greu si in vest si ca nu poti sa razbati nici aici, tot la coada clasamentului, mai ales ca nu ai cum sa concurezi cu populatia veche autohtona din vest, care detine una sau mai multe proprietati si deci nu plateste chirie.
Civilizatia se invata si se educa prin amenzi. Nu amenzi mari, alea ajuta doar ca politistii sa ia spaga, iar cei bogati sa-si bage picioarele. Nu, amenzi multe si medii. Multe mai ales. Cine de regula merge ok va lua 1-2 amenzi, ca deh, oameni suntem, mai gresim. Cine mereu circula airea trebuie sa ia multe si treptat sa ramana fara carnet.
Legat concret de 3 sau 4 benzi e asa (observatii din Germania):
la 3 benzi cei care nu se grabesc merg ca berbecii pe banda 2, indiferent daca pe banda 1 sunt alte vehicule sau nu; cunosc personal oameni din anturaj si nu are rost sa ma cert cu ei, oricum nu se vor schimba. ATENTIE: stiu prea bine ca merg aiurea: daca apare o masina de politie in trafic brusc 99% isi aduc aminte de reguli si deodata nu mai sunt asa de egoisti
la 4 benzi lentii se impart pe benzile 2 si 3: mai e cate unul idiot de-a binelea care sta cu 100-110 pe banda 3, desi 1+2 sunt libere, desi in spatele lui vin gramada sau cate unul il mai ia prin dreapta si asta si pe autostrazi fara limita unde mai zboara unii pe langa el cu 200 pe banda 4; dar asta e mai rar, 95% din cei cu 100-110 stau pe banda 2; in cursul saptamanii e ok, pentru ca pe banda 1 oricum e plin de camioane; iar pe banda 3 sunt cei care merg repejor dar nu blana, care uneori mai trec si pe 4, dar se dau repede deoparte
ATENTIE: DIFERENTA ENORMA apare cand autostrada e FULL. Pe 2 benzi mergi in coloana cu 80-90-100-110, cu mici zvacuri la 130-150 (vorbesc unde nu e limita), cum se fac 3 benzi parca e alta lume, deodata autostrada pare goala si se poate merge cu 140-160 aproape constant, sau cei cu 110-130 si ei aproape constant. Ai acest efect de ex. pe A5 in zona Basel-Freiburg-Offenburg: 2 benzi, jale, jale. In fiecare zi parca esti in week-end vara pe A2-ul romanesc, duminica. In fiecare zi se ajunge la stat pe loc, stop-and-go, go insemnand cu 50-80 la ora. Asta pe vreo 100 de km, de-ti bati cainii. De la Offenburg brusc 3 benzi: zici: unde naibii au disparut cu totii? Pare goala autostrada, desi in realitate se mai adauga trafic; la fel pe A67 spre sud, intre Frankfurt si Mannheim. Sau unde merg multi romani, pe A3 la Regensburg, au extins o zona la 3 benzi si se merge bine, dupa ani de ambuteiaje, dar la capete, unde se revine la 2 benzi incep deseori problemele.
cand treaba e groasa, adica trafic urias, se vede fenomenul asta si la 3->4 benzi. De ex. pe A3 Frankfurt Sud - Offenbach, unde sunt 4 benzi si e mereu mai bine decat pe segmentele adiacente, resp. la revenirea pe 3 benzi se face iarasi mai rau.
Am mers sute de mii de km pe autostrazi cu 3 si 4 benzi. Daca vreti sa ma credeti bine, daca nu asta e: 3 benzi este diferenta ca de la cer la pamant fata de 2, in ciuda comportamentului multora care refuza sa se dea pe prima banda. Atunci cand e aglomerat conteaza enorm. Si a treia banda o faci fix pentru mega aglomeratie, nu pentru cand e liber!
Ca principiu de baza, daca vreti sa mergeti fluent cu macar 120 la ora intre nod A7/A3 si nod A0/A3 trebuie pastrat numarul de benzi care se varsa acolo in nodul A7/A3. Adica 2 benzi de pe A3 + 2 benzi de pe A7. De aia trebuie 4. Orice reducere va duce automat la ambuteiaje cand va e lumea mai draga, adica duminica seara. Si o sa injure lumea ca degeaba avem autostrada si Waze o sa duca iara pe DN2 pe la Urziceni!