Forum Construim România
    • Categorii
    • Recente
    • Taguri
    • Populare
    • Utilizatori
    • Grupuri
    • Înregistrare
    • Autentificare

    Mersul Trenurilor, stiri si noutati

    Scheduled Pinned Închis Moved CĂI FERATE
    42 Mesaje 10 Posters 2.5k Vizualizări 1 Watching
    Se încarcă mai multe mesaje
    • Vechi la Noi
    • Noi la Vechi
    • Most Votes
    Răspunde
    • Răspunde ca subiect
    Login pentru a răspunde
    Acest subiect a fost șters. Doar utilizatorii cu privilegii pentru moderarea subiectelor îl poate vedea.
    • A Deconectat
      Azzl
      ultima editare de Azzl

      Cireasa Doru  /  nov. 7

      PUZ-ul trenului metropolitan, în dezbatere publică la Cluj

      PUZ-ul trenului metropolitan, în dezbatere publică la Cluj

      Primăria municipiului Cluj-Napoca a lansat în consultare publică, în perioada 6 – 20 noiembrie 2025, Planul Urbanistic Zonal (PUZ) aferent proiectului „Tren metropolitan Cluj – Etapa 1 a sistemului de transport metropolitan Cluj”.

      Primăria municipiului Cluj-Napoca a lansat în consultare publică, în perioada 6 – 20 noiembrie 2025, Planul Urbanistic Zonal (PUZ) aferent proiectului „Tren metropolitan Cluj – Etapa 1 a sistemului de transport metropolitan Cluj”.

      Documentația definește traseul, zonele de intervenție și reglementările urbanistice necesare pentru implementarea trenului metropolitan Cluj, un proiect de mobilitate integrată care va conecta municipiul cu localitățile Gârbău, Baciu, Apahida, Jucu și Bonțida, potrivit media9.ro. Scopul acestuia este de a reduce traficul rutier de pe principalele artere de acces către oraș și de a oferi o alternativă rapidă și ecologică pentru navetiștii din zona metropolitană.

      Trenul metropolitan din Cluj-Napoca va opera pe o rută de aproximativ 48,8 kilometri, va include 23 de stații (dintre care 8 vor fi noi) și va fi deservit de 7 trenuri electrice, fiecare cu o capacitate de 420 de locuri. Frecvența curselor va fi de 30 de minute între orele 06:00 și 19:00, urmând să scadă la o oră între 19:00 și 22:00.
      Proiectul este finanțat din fonduri europene și prevede, pe lângă infrastructura feroviară modernizată, și facilități pentru călători: 8 parcări de tip park&ride, 5 pasaje denivelate, spații de așteptare moderne, toalete și puncte de vânzare bilete.

      Zona reglementată specific infrastructurii feroviare prin acest PUZ ocupă aproximativ 60 de hectare, delimitate conform deciziei de expropriere din aprilie 2024.

      Proiectul are ca obiective principale creșterea atractivității transportului public, scăderea poluării și integrarea trenului metropolitan cu celelalte moduri de transport urban, prin noduri intermodale care vor facilita transferul rapid între tren, autobuz, tramvai și, ulterior, metrou.

      1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
      • A Deconectat
        Azzl
        ultima editare de

        Adrian Bărbulescu  /  nov. 12

        Tren internațional burdușit cu țigări de contrabandă, ținut 7 ore la frontieră

        Tren internațional burdușit cu țigări de contrabandă, ținut 7 ore la frontieră

        Trenul Prietenia Chișinău-București, care are în compunere și vagoane de la Kiev, a fost ținut aproape 7 ore la frontiera Moldova-România

        ”Întreprinderea de Stat Calea Ferată din Moldova (CFM) informează că la data de 10 noiembrie 2025, trenul internațional nr. 105/106 pe ruta Chișinău-București a ajuns la destinație la ora 10:45, cu o depășire de peste 4 ore a programului obișnuit. Important: întârzierea de 4 ore și 12 minute s-a produs din motive independente de întreprindere. În această perioadă de 4 ore, garnitura de tren a fost supusă unui control vamal amplu și extins de procesul obișnuit la punctul de trecere Ungheni.

        Nu doar infrastructura e de vina pentru intarzieri 🙂

        1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
        • A Deconectat
          Azzl
          ultima editare de

          Redacția  /  nov. 14

          Bolojan: O parte din companiile de stat, care înregistrează pierderi, trebuie lichidate

          Bolojan: O parte din companiile de stat, care înregistrează pierderi, trebuie lichidate

          Premierul Ilie Bolojan afirmă că Guvernul propune lichidarea unora dintre companiile de stat care înregistrează în mod constant pierderi şi care reprezintă ”o gaură neagră” în care se pierd bani publici.

          Şeful Guvernului a declarat că săptămâna viitoare Executivul va propune o listă cu acele companii care trebuie închise. Bolojan nu a făcut publice nume, menţionând doar că CFR Marfă, care raportează de mulţi ani pierderi semnificative, se va afla pe respectiva listă, transmite News.ro.

          JohnDoeJ Duta CD 2 Replies Last reply Răspunde Citează 1
          • JohnDoeJ Deconectat
            JohnDoe @Azzl
            ultima editare de

            Aici eu zic asa studieze dezastrul produs in UK dupa ce au privatizat complet caile ferate.
            Poate vreun coleg de forum ce locuieste prin UK sa ne confirme povestile cu biletele de tren Birmingham Manchester dus ce e mai scum decat un zbor Birmingham Spania, camera de hotel + o masa la restaurant.

            Calafat - Severin - Lugoj

            F 1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
            • Duta CD Deconectat
              Duta C @Azzl
              ultima editare de

              @Azzl CFR Marfa ar fi fost profitabila daca nu era jupuită de hienele politice!

              A 1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
              • A Deconectat
                Azzl @Duta C
                ultima editare de

                @Duta-C decizii politice, șefi si șefuți incopetenți, reflexe socialiste, dezinteres, furt, devalizare si altele si altele

                1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                • F Conectat
                  Flo87 @JohnDoe
                  ultima editare de Flo87

                  @JohnDoe biletele de tren sunt o loterie in UK, trebuie să fii deschis la schimbări pt un preț mai mic.
                  De exemplu un bilet Liverpool - Londra in aceeași zi( verificat pt Duminică )e de la £80( sau £185 la clasa 1) dar dacă ei cu schimbare in Crewe la anumite trenuri e £45 și faci aproximativ cu o oră în plus adică aproape 4 ore in total, sau dacă vrei varianta cea mai ieftină atunci autocar care face 6 ore dar este de la £15-17.
                  Dar dacă iei cu câteva zile înainte biletele sunt de la £37 la un anumit tren direct( ca la avion) dar la trenul care ajunge la 9 in Londra biletul e doar £166 dar face doar 2 ore și 13 minute.
                  Sau zbor cu escală de 8 ore în Barcelona la doar £71( preț verificat cu Ryanair pt 22 Noiembrie) la care mai adaugi costul de la Stansted până în Londra.
                  Aici vorbesc doar de dus nu și întors.

                  PS: e mai ieftin pt mine dacă trebuie sa fiu la 9 in Londra să mă duc cu mașina care nu e economică de loc consum 12-13 la drum lung și 30-35 în oraș.

                  1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                  • A Deconectat
                    Azzl
                    ultima editare de Azzl

                    Proiectul de Hotărâre a Guvernului privind trecerea din domeniul public al statului în domeniul privat al statului şi în administrarea Companiei Naţionale de Căi Ferate„C.F.R.“-S.A. a unor bunuri aflate în administrarea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii şi în concesiunea Companiei Naţionale de Căi Ferate„C.F.R.“-S.A. - Sucursala Regională CF Timișoara, în vederea reutilizării şi refolosirii, respectiv scoaterii din funcţiune, casării şi valorificării, după caz
                    https://www.mt.ro/transparenta-decizionala/consultare-publica/acte-normative-in-avizare/hg28102025dtf-2
                    Scurtă descriere
                    Prin prezentul proiect se propune trecerea din domeniul public al statului în domeniul privat al statului și în administrarea Companiei Naţionale de Căi Ferate „C.F.R.“-S.A. a unor bunuri aflate în administrarea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii și în concesiunea C.N.C.F. „C.F.R.“-S.A. de pe raza de activitate a sucursalei în cauză, în vederea reutilizării și refolosirii, respectiv scoaterii din funcțiune, casării și valorificării după caz.
                    Pe raza de activitate a S.R.C.F. Timișoara, există bunuri care aparţin domeniului public al statului, propuse pentru disponibilizare de către sucursală ca urmare a lucrărilor de modernizare și reabilitare aferente obiectivului „Modernizarea liniei feroviare Caransebeș – Timișoara - Arad“, lotul 4 Ronaț Triaj Gr.D - Arad.
                    Procesele tehnologice aferente lucrărilor de reabilitare, modernizare, sistematizare sau desfiinţare efectuate la infrastructura feroviară publică, stabilite prin proiecte, vor conduce la disponibilizări, dezmembrări de elemente/părţi componente şi casări ale unor bunuri. Elementele concrete ale bunurilor rezultate în urma lucrărilor de modernizare şi reabilitare sunt alcătuite din materiale, piese de schimb şi celelalte elemente constitutive ale bunurilor cu durata normală de utilizare consumată sau neconsumată, a căror menţinere în funcţiune nu se mai justifică şi care se dezmembrează.
                    Componentele reutilizabile se vor folosi pentru lucrări de reparaţii sau întreţinere ale elementelor căii ferate în vederea menţinerii acesteia la parametrii de funcţionare şi siguranţă a circulaţiei, cu respectarea normativelor şi legislaţiei în vigoare.
                    Pentru celelalte componente care nu mai pot fi reutilizate, se va trece la valorificare, conform prevederilor legale în vigoare

                    CFR sta pe un munte de bani cu prorietati in fiecare localitate mare care nu sunt si nici nu mai au folosinta actuala. daca s-ar valorifica corect, tranparent , cu licitatii publice atunci poate s-ar gasi bani pentru material rulant si reparatii macar.

                    1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                    • A Deconectat
                      Azzl
                      ultima editare de Azzl

                      Adrian Bărbulescu  /  nov. 17

                      Trenul de Sighetu Marmației n-a mai ajuns la Sighet

                      Trenul de Sighetu Marmației n-a mai ajuns la Sighet

                      Trenul de Sighetu Marmației care a plecat vineri seara din Gara de Nord din București n-a mai ajuns la destinație

                      Trenul Interregio 1641 operat de CFR Călători a plecat vineri la ora 21:24 din București Nord, fiind compus din trei grupe: de Satu Mare (tren principal), de Bistrița Nord și de Sighetu Marmației. Vagoanele urmau să fie detașate pe traseu pentru cele trei destinații. La Sighetu Marmației ar fi trebuit să ajungă a doua zi, sâmbătă, la ora 10:45, după o călătorie de 13 ore și 21 de minute pe o distanță de 606 km.
                      Locomotivă defectă la Telciu. Cea de ajutor a venit după șapte ore
                      De aici, trenul de Sighetu Marmației a plecat mai departe la drum cu o întârziere de șase minute, ”moștenirea” de la sosire, față de ora din livret – 6:13. Nesemnificativ, dacă privim în contextul întârzierilor de pe rețeaua de căi ferate din România.

                      1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                      • ncbN Conectat
                        ncb
                        ultima editare de

                        ȘANTIER ZONĂ GARA CLUJ-NAPOCA
                        1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                        • First post
                          Last post