Forum Construim România
    • Categorii
    • Recente
    • Taguri
    • Populare
    • Utilizatori
    • Grupuri
    • Înregistrare
    • Autentificare

    Energie

    Scheduled Pinned Închis Moved DISCUȚII GENERALE
    20 Mesaje 4 Posters 778 Vizualizări
    Se încarcă mai multe mesaje
    • Vechi la Noi
    • Noi la Vechi
    • Most Votes
    Răspunde
    • Răspunde ca subiect
    Login pentru a răspunde
    Acest subiect a fost șters. Doar utilizatorii cu privilegii pentru moderarea subiectelor îl poate vedea.
    • vancouverV Deconectat
      vancouver
      ultima editare de

      Contract important in energie, 3,2 miliarde € pentru Cernavoda 3+4:

      Burse - Fonduri mutuale

      Bursă. EnergoNuclear a semnat la COP 29 în Baku un contract cu FCSA Joint Venture pentru dezvoltarea Unităţilor 3 şi 4 de la Cernavodă. Valoarea contractului este estimată la 3,2 mld. euro

      Bursă. EnergoNuclear a semnat la COP 29 în Baku un contract cu FCSA Joint Venture pentru dezvoltarea Unităţilor 3 şi 4 de la Cernavodă. Valoarea contractului este estimată la 3,2 mld. euro

      EnergoNuclear – o filială deţinută integral de Nuclearelectrica – şi FCSA Joint Venture – formată din Fluor, Fluor Energy Transition Inc....

      Railway fan. But motorways have to be done first!

      1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
      • vancouverV Deconectat
        vancouver
        ultima editare de vancouver

        Mediafax Echipa  /  ian. 1

        Câte eoliene şi solare s-ar putea pune în funcţiune anul acesta? Datele arată că ar putea fi cel mai bun an pentru regenerabile

        Câte eoliene şi solare s-ar putea pune în funcţiune anul acesta? Datele arată că ar putea fi cel mai bun an pentru regenerabile

        Anul acesta ar putea fi puse în funcţiune proiecte eoliene şi solare de 2.424 MW, arată datele Autorităţii Naţionale de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE), furnizate recent către ZF.

        Estimarea din articol este de 2400 MW. Pentru comparatie un reactor de la Cernavoda are o putere instalata de ca. 700MW, iar consumul Romaniei variaza intre 6000 si 9000 MW.

        Dat fiind ca din vant productia fluctueaza mult, devin esentiale capacitatile de stocare. Asadar, cine are bani, sa-i bage in acumulatori sau alte modalitati de stocare a energiei. Cumperi ieftin sau aproape gratis cand bate vantul si vinzi scump cand nu bate.

        Railway fan. But motorways have to be done first!

        1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
        • M Deconectat
          MihaiD
          ultima editare de

          Sau, și mai ieftin, să vină, cu multă întârziere, măsurile de încurajare a consumului din fotovoltaice în intervalele de producție maximă. Nu-mi dau seama de ce fug autoritățile de subiectul ăsta.

          1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
          • vancouverV Deconectat
            vancouver
            ultima editare de

            Energie

            Se mişcă piaţa de energie: Primii 1.000 MW ai termocentralei pe gaz de la Mintia ar putea fi conectaţi la sistemul energetic naţional până la finalul anului

            Se mişcă piaţa de energie: Primii 1.000 MW ai termocentralei pe gaz de la Mintia ar putea fi conectaţi la sistemul energetic naţional până la finalul anului

            România planifică adăugarea a 2.500 MW de capacitate nouă în sistemul ener­getic naţional până la sfârşitul anului, ţintă susţinută de...

            Railway fan. But motorways have to be done first!

            1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
            • vancouverV Deconectat
              vancouver
              ultima editare de

              Asta inseamna printre altele energie nucleara: o povara pe 100.000 ani pentru viitoarele generatii:

              ian. 15  /  Actualitate

              Suedia a început construirea complexului în care va depozita pentru 100.000 de ani combustibil nuclear uzat - HotNews.ro

              Suedia a început construirea complexului în care va depozita pentru 100.000 de ani combustibil nuclear uzat - HotNews.ro

              Suedia a început miercuri construcția complexului final de depozitare pentru combustibilul său nuclear uzat, acesta urmând să fie doar al doilea astfel de sit

              Railway fan. But motorways have to be done first!

              1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
              • vancouverV Deconectat
                vancouver
                ultima editare de vancouver

                Energie

                Singura ancoră în plină furtună globală rămân resursele: România are una dintre cele mai mici dependenţe de importuri energetice din UE. Anul trecut, gazul intern şi depozitele au acoperit cererea....

                Singura ancoră în plină furtună globală rămân resursele: România are una dintre cele mai mici dependenţe de importuri energetice din UE. Anul trecut, gazul intern şi depozitele au acoperit cererea....

                Datele pentru 2023 publicate de Biroul de Statistică din Germania arată urmă­toarele lucruri: gradul de dependenţă de importuri energetice, segment care include toate sursele primare de energie, era la nivelul UE de 58%.

                Stam excelent la energie, dar ne dezvoltam in continuare accelerat. Personal sunt placut surprins de actualul ministru Burduja, pur si simplu se simte un boost in ultimii ani si rezultatele si mai spectaculoase urmeaza in anii 2025-2028. Iata si aici, prin punerea in functiune a unor capacitati complet noi si modernizate la Mintia, care vor arde din gazul extras chiar la noi in tara:

                DRDP Timişoara

                DRDP Timişoara

                𝐔𝐧 𝐭𝐫𝐚𝐧𝐬𝐩𝐨𝐫𝐭 𝐚𝐠𝐚𝐛𝐚𝐫𝐢𝐭𝐢𝐜 𝐠𝐢𝐠𝐚𝐧𝐭𝐢𝐜 (𝟕𝟖𝟖 𝐭𝐨𝐧𝐞) 𝐯𝐚 𝐭𝐫𝐚𝐯𝐞𝐫𝐬𝐚 𝐳𝐨𝐧𝐚 𝐝𝐞 𝐯𝐞𝐬𝐭 𝐚 𝐭̦𝐚̆𝐫𝐢𝐢! Un transport agabaritic record pentru România, cu greutatea de 788 tone, se va efectua în perioada 23.02.202 –...

                Un transport agabaritic record pentru România, cu greutatea de 788 tone, se va efectua în perioada 23.02.202 – 04.03.2025 începând cu ora 09:00 AM, pe ruta: Nădlac 1 PTF – DN 7 – Nădlac 2 PTF - DN 7G – A1 – Giarmata – DJ 691 – Pișchia – DJ 691 – Alioș – DJ 691 – Neudorf – DJ 682 – Lipova (str. Timișorii – pod Lipova – DN 7) – DN 7 – Ilia – A1 – Grind – DN 68A – Săcămaș – DN7 – Termocentrala Mintia.
                ℹ️ Convoiul agabaritic va transporta o turbină către Termocentrala Mintia (județul Hunedoara), termocentrală aflată în plin proces de retehnologizare.
                🚛 Convoiul are o lungime totală de 120 m, lățime de 6 m, înălțime de 5,4 m și greutate 788 tone. Transportul face parte dintr-un contract ce cuprinde peste 250 de componente care au început să fie livrate la Mintia încă din luna iunie 2024 și au termene fixe de instalare pe fundații.
                ℹ️ Guvernul României a declarat proiectul „Centrala electrică MASS Mintia” ca proiect de importanță națională în domeniul energiei electrice. Această decizie subliniază angajamentul autorităților de a asigura securitatea energetică a țării, de a moderniza Sistemul Energetic Național (SEN) și de a sprijini dezvoltarea economică prin investiții strategice.
                🟠 Noua centrală, amplasată în județul Hunedoara, va funcționa pe baza unor tehnologii moderne și eficiente, utilizând turbine cu gaz și abur, cu o capacitate instalată totală de 1,770 MW. Prin această investiție, estimată la 1,4 miliarde de euro, se vor crea sute de locuri de muncă și se va contribui la reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră, aliniindu-ne obiectivelor europene de decarbonizare. Centrala va produce anual aproximativ 12,159 GWh de energie electrică, având o durată de viață proiectată de 30 de ani.

                1770 MW este foarte mult. Cele 2 centrale de la Cernavoda produc in linie 1300-1400 MW. Si anual cam 10.000 - 10.500 GWh.

                Stim ca mai sunt in curs de instalare capacitati fotovoltaice de ca. 4000 MW si eoliene de ca. 1.500 MW, in sfarsit se misca si cu Tarnita, iar la Cernavoda vor fi finalizate unitatile 3 si 4, care sa inlocuiasca 1 si 2 cand li se va termina durata de viata.

                Railway fan. But motorways have to be done first!

                1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                • vancouverV Deconectat
                  vancouver
                  ultima editare de vancouver

                  feb. 23

                  VIDEO&FOTO A intrat în țară cel mai mare transport agabaritic care a rulat până acum pe rețeaua rutieră din România

                  VIDEO&FOTO A intrat în țară cel mai mare transport agabaritic care a rulat până acum pe rețeaua rutieră din România

                  Cel mai mare transport agabaritic care a rulat până acum pe rețeaua rutieră din România a intrat în țară.

                  466K views · 2.6K reactions | ❗️A intrat în țară cel mai mare...

                  466K views · 2.6K reactions | ❗️A intrat în țară cel mai mare...

                  ❗️A intrat în țară cel mai mare transport agabaritic care a rulat până acum pe rețeaua rutieră din România Astăzi, în jurul orei 09:00, a intrat în...

                  Convoiul se va deplasa în perioada 23.02.2025 – 04.03.2025 (...).

                  WOW, aproape 2 saptamani de la Nadlac la Deva !!

                  Railway fan. But motorways have to be done first!

                  1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                  • P Deconectat
                    PaulS
                    ultima editare de

                    Convoiul agabaritic a intrat pe autostrada #A1 și se deplasează spre nodul rutier Giarmata.

                    208K views · 2K reactions | Convoiul agabaritic a intrat pe...

                    208K views · 2K reactions | Convoiul agabaritic a intrat pe...

                    Convoiul agabaritic a intrat pe autostrada #A1 și se deplasează spre nodul rutier Giarmata.

                    1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                    • vancouverV Deconectat
                      vancouver
                      ultima editare de vancouver

                      Vedem cat de importanta este ca toate sensurile giratorii si scuaruri sa fie plate sau aproape plate, sa nu mai facem acele nenorociri de "ziduri ale mortii" si munti de pamant in mijlocul giratiilor. Plus sa aibe o raza cat mai mare.

                      Iar bretele de intrare iesire iarasi o mare problema, facute uneori strict cu 1 banda, fara nici o rezerva dreapta - stanga. Toate bretelele ar trebui prin lege sa aibe banda de urgenta.

                      Plus pe autostrazi gabaritul acum este 5,95m (practic 6m). Ar putea fi crescut usor la un 6,20. Nu e mare lucru ca si cost suplimentar (rambleu usor mai lung).

                      Railway fan. But motorways have to be done first!

                      1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                      • P Deconectat
                        PaulS
                        ultima editare de

                        Turbina de la Mintia 788 tone - cel mai mare transport agabaritic - A1 Arad- Timișoara 23.02.2025
                        frameD Future PRODUCTIONS
                        https://www.youtube.com/watch?v=_VCjhO4-CZk

                        1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                        • vancouverV Deconectat
                          vancouver
                          ultima editare de vancouver

                          https://www.youtube.com/watch?v=usG1qeez5wc

                          Dincolo de transportul in sine, as remarca si traficul. Desi se trece lejer pe langa transportul agabaritic si acesta la randul lui inainteaza, se vede ce insemna gatuirea la o banda. Si ce ar fi fost fara autostrada: o coloana continua de vehicule, cu viteze gen 50-70 km/h, cu rare posibilitati de depasire.

                          Railway fan. But motorways have to be done first!

                          1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                          • P Deconectat
                            PaulS
                            ultima editare de

                            Se lucrează pentru amenajarea platformei pentru sistemul "flyover" peste care va trece convoiul agabaritic în localitatea Conop, jud. Arad, pe DN 7.
                            📹 Imagini din dronă.

                            68K views · 526 reactions | Se lucrează pentru amenajarea platformei...

                            68K views · 526 reactions | Se lucrează pentru amenajarea platformei...

                            Se lucrează pentru amenajarea platformei pentru sistemul "flyover" peste care va trece convoiul agabaritic în localitatea Conop, jud. Arad, pe DN 7. 📹...

                            1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                            • P Deconectat
                              PaulS
                              ultima editare de

                              Transport agabaritic - 26 februarie 2025
                              https://www.youtube.com/watch?v=D0CaMCAxK2U

                              1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                              • vancouverV Deconectat
                                vancouver
                                ultima editare de

                                833K views · 5.9K reactions | 📹 Traversarea podului peste Mureș, de...

                                833K views · 5.9K reactions | 📹 Traversarea podului peste Mureș, de...

                                📹 Traversarea podului peste Mureș, de pe autostrada #A1, încheie programul de astăzi al convoiului #agabaritic.

                                Railway fan. But motorways have to be done first!

                                1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                                • P Deconectat
                                  PaulS
                                  ultima editare de

                                  Transportul agabaritic record care a rulat timp de 6 zile în vestul țării a ajuns la destinație cu succes!
                                  Convoiul agabaritic a ajuns astăzi la termocentrala de la Mintia, după ce a parcurs fără probleme 245 de kilometri în 6 zile, pe următoarea rută: Nădlac 1 PTF – DN7 – Nădlac 2 PTF - DN7G – A1 – Giarmata – DJ691 – Pieschia – DJ691 – Alios – DJ691 – Neudorf – DJ682 – Lipova (str. Timișorii – pod Lipova – DN7) – DN7 – Ilia – A1 – Grind – DN68A – Săcămaș – DN7 – Termocentrala Mintia.
                                  În drumul către termocentrala Mintia, transportul agabaritic a avut de trecut peste câteva structuri dificile: podurile de la Conop și Nadăș din județul Arad, podul de la Zam (județul Hunedoara), pasajul peste CF și podul peste râul Mureș situate între localitățile Ilia și Dobra, județul Hunedoara.
                                  La traversarea structurilor de la Conop, Nadăș și Zam s-a folosit tehnologia „flyover”, iar la pasajul CF și podul peste râul Mureș din apropierea localității Grind s-a utilizat tehnica traversării în paralel pe două poduri cu câte o semiremorcă pe o cale de rulare și alta pe cealaltă cale, fără a fi afectate structurile de rezistență la aceste obiective.
                                  Transportatorul a achitat 227.000 lei (45.400 Euro) pentru autorizația specială de transport (AST) și a avut o poliță de asigurare în valoare de 58,36 milioane euro.
                                  Convoiul agabaritic special a fost compus din 2 remorchere trăgătoare, 2 remorchere împingătoare și un trailer modular, totalizând 56 de axe și a transportat un generator la termocentrala Mintia, aflată în plin proces de retehnologizare.

                                  211K views · 3.2K reactions | Transportul agabaritic record care a...

                                  211K views · 3.2K reactions | Transportul agabaritic record care a...

                                  Transportul agabaritic record care a rulat timp de 6 zile în vestul țării a ajuns la destinație cu succes! Convoiul agabaritic a ajuns astăzi la...

                                  1 Reply Last reply Răspunde Citează 3
                                  • vancouverV Deconectat
                                    vancouver
                                    ultima editare de

                                    ZF 24

                                    Ministrul Energiei, Sebastian Burduja: A ajuns la Mintia al doilea generator uriaş, de aproape 800 de tone. „Infrastructura necesară conectării centralei la Sistemul Energetic Naţional este în lucru”

                                    Ministrul Energiei, Sebastian Burduja: A ajuns la Mintia al doilea generator uriaş, de aproape 800 de tone. „Infrastructura necesară conectării centralei la Sistemul Energetic Naţional este în lucru”

                                    Pe şantierul centralei de la Mintia a ajuns miercuri al doilea generator uriaş, de aproape 800 de tone, construit pe baza unor tehnologii americane...

                                    Având o capacitate totală de 1.750 MW, centrala de la Mintia va fi cea mai mare unitate pe gaze naturale din Uniunea Europeană, iar ţinta ambiţioasă va fi să avem deja 1.000 MW puşi în funcţiune la finalul acestui an.

                                    Railway fan. But motorways have to be done first!

                                    1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                                    • vancouverV Deconectat
                                      vancouver
                                      ultima editare de

                                      Portile de Fier 1, retehnologizare finalizata:

                                      https://www.youtube.com/watch?v=N_D0-fqmi-w

                                      Railway fan. But motorways have to be done first!

                                      1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                                      • vancouverV Deconectat
                                        vancouver
                                        ultima editare de

                                        Matei Ionescu  /  mai 9  /  Energie

                                        Exporturi uriașe de energie în Bulgaria la preț zero

                                        Exporturi uriașe de energie în Bulgaria la preț zero

                                        Astăzi avem producție mare de energie regenerabilă, pentru că bate și vântul, este și soare. Peste 2.000 de MW provin din eolian și fotovoltaic. Cu un

                                        Si exact asta este ce nu a putut face Spania. Nu a putut exporta - no matter the price. Sa scape de excedentul de productie. Noi fiind inconjurati de alte tari cu care suntem - din fericire - legati, putem avea acest debuseu.

                                        Totusi ar fi mult mai inteligent sa inmagazinam energia asta cu cost zero si sa o scoatem din "magazie" cand pretul tinde sa o ia razna.

                                        Railway fan. But motorways have to be done first!

                                        F M 2 Replies Last reply Răspunde Citează 0
                                        • F Deconectat
                                          fulgernc @vancouver
                                          ultima editare de

                                          @vancouver
                                          CHEAP. Lucrările hidrotehnice sunt absolut esențiale într-o țară ca a noastră. Cu o rețea hidrografică atât de densă. Din păcate am avut organizații de mediu și mustrări de conștiință.
                                          Oare secîntreabă cineva dacă Olanda cere voie să construiască/modifice canalele.

                                          1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                                          • M Deconectat
                                            MihaiD @vancouver
                                            ultima editare de

                                            @vancouver am pierdut numărul SF-urilor făcute pentru Tarnita. Pentru mine, cele mai mari restanțe ale statului sunt pe domeniile energie și bănci. Nu înțeleg de ce nu avem legislație si măsuri pentru a încuraja consumul în intervalul 09.00-17.00, când funcționează și economia. Ar fi cea mai bună modalitate de stocare. Pentru că trebuie să ținem prețul sus pentru niște mafioți și în piața de echilibrare?

                                            1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                                            • First post
                                              Last post