Forum Construim România
    • Categorii
    • Recente
    • Taguri
    • Populare
    • Utilizatori
    • Grupuri
    • Înregistrare
    • Autentificare

    A7 Ploiești - Bacău - Suceava

    Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI
    2.9k Mesaje 104 Posters 952.8k Vizualizări 11 Watching
    Se încarcă mai multe mesaje
    • Vechi la Noi
    • Noi la Vechi
    • Most Votes
    Răspunde
    • Răspunde ca subiect
    Login pentru a răspunde
    Acest subiect a fost șters. Doar utilizatorii cu privilegii pentru moderarea subiectelor îl poate vedea.
    • M Deconectat
      mike_us
      ultima editare de

      Autostrada A7 Ploiești - Buzău lot 3/ centura Buzău in regim de autostradă

      Autostrada A7 Ploiești - Buzău lot 3/ centura Buzău in regim de autostradă
      1 Reply Last reply Răspunde Citează 6
      • EmericE Deconectat
        Emeric
        ultima editare de

        Ora 5:40-6:00. Pe un drum de la Mircesti la Pașcani, am numărat în jur de 30 de basculante de la firma UMB. Duc balast de la groapa de împrumut din Gherăești în nodul turbion de la Pașcani.

        1 Reply Last reply Răspunde Citează 15
        • A Deconectat
          arwise
          ultima editare de

          O chestie care ma uimeste este inconsistenta indicatoarelor rutiere de pe A7. Dupa Buzau toate indicatoarele din nodurile rutiere indica "Inainte Bacau" (pe langa vesnicele Suceava / Siret) iar in filmarile de saptamana aceasta pare ca atat la Tisita cat si la Domnesti ai indicatoare cu "Inainte Focsani" pe sensul spre Bucuresti. Deci pe sensul Ploiesti->Suceava Focsani nu este considerat suficient de important sa fie semnalizat ca directie de mers pe niciun sector de drum (exceptie nodurile Focsani Sud/Nord) dar pe sensul Suceava-Ploiesti este.

          M A 2 Replies Last reply Răspunde Citează 2
          • M Deconectat
            Moldorancea @arwise
            ultima editare de

            @arwise Adevărat. Eu aș fi pus sub Siret/Suceava eventual următorul oraș. Adică atunci când intri la Dumbrava pui Siret/Suceava/Buzău, după Buzău pui Siret/Suceava/Focșani și tot așa.

            1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
            • A Deconectat
              Azzl
              ultima editare de Azzl

              Ce comic este domnul Ministru Șerban. Aparent nu stie cate urechi are. E bine. A speriat Sucevenii ca Pascani-Siret e DX in totalitate. Apoi a spus ca a gresit. :). Dar si oamenii se duc dupa fenta rau tare.

              T 1 Reply Last reply Răspunde Citează 4
              • M Deconectat
                mike_us @anddy__
                ultima editare de mike_us

                @anddy__ a spus în A7 Ploiești - Bacău - Suceava:

                @mike_us in cativa, adica in 10

                De exemplu, A7 e posibil să ajungă la anul la Pașcani, sau măcar aproape de Pașcani — ceea ce reprezintă mare parte din autostradă.
                Tot la anul e posibil să închidem și A0. Lucruri foarte importante, care nu iau 10 ani.
                Pentru România, să construiască anual 150 de kilometri de autostradă este o mare realizare.
                Dacă putem păstra ritmul acesta, în 3–4 ani am închide deja mare parte dintre urgențe.

                1 Reply Last reply Răspunde Citează 3
                • A Deconectat
                  Azrael @arwise
                  ultima editare de

                  @arwise am vazut ca sunt discutii intregi cu aceste indicatoare. am vazut ca sunt pesoane care au ajuns sa nu se mai bucure de o autostrada din cauza supararilor date de ticurilor si fixatiilor cu indicatoarele. ma incadrez in categoria de persoane care nu sunt interesate de indicatoare. dau 0 lei pe cum arata si ce indica, daca iti vine sa crezi :) . daca nu ar exista deloc ar fi identic pentru mine. de cand au aparut gps-urile 25-30 de ani, si indicatiile audio nu mai pierd atentia si timpul sa ma uit pe stalpi. si de ce m-as mai uita cand "copilotul" iti spune in 300m tine dreapta!? dar in fine, fiecare isi poate genera frustrari la liber..din toate cele. in loc sa stam linistiti, ne gasim cu totii, pana la urma, ceva din ce sa ne enervam...ca nu-i asta, e ailalta :)

                  M 1 Reply Last reply Răspunde Citează 3
                  • T Deconectat
                    trismegistul @Azzl
                    ultima editare de

                    @Azzl Mă tem ca nu e comic, ci habarnist. Nici macar nu retine bine ce i se spune, face gafe impardonabile la acest nivel. Și nimeni nu pare a se sesiza ca sa il schimbe de acolo.

                    1 Reply Last reply Răspunde Citează 4
                    • M Deconectat
                      mihai @Azrael
                      ultima editare de mihai

                      @Azrael lucrurile sunt mult-mult mai complicate de atat.

                      Desi este contra-intuitiv, scopul primordial al indicatoarelor rutiere nu este orientarea, ci siguranta rutiera.

                      Accidentele, mai ales cele tragice, au loc atunci cand unul sau mai multi soferi nu inteleg contextul drumului, motiv pentru care iau o decizie gresita: estimeaza gresit viteza maxima posibila, estimeaza gresit spatiul de franare, se incadreaza pe banda gresita etc.

                      Atunci cand lucrurile astea se petrec la viteze de drum national, uneori inca ai timp sa corectezi o decizie gresita. Insa la vitezele de autostrada, sansele de corectare a unei decizii gresite scad drastic, deci sansele de accident cresc dramatic atunci cand apar confuzii. Iar la energiile specifice vitezelor de autostrada, accidentele sunt aproape garantat tragedii: morti, raniti grav, multe vehicule implicate, multe vieti distruse.

                      De asta, cu cat cresti viteza, cu atat este crucial sa reduci orice posibil scenariu de confuzie pe drum. Pentru ca ajunge un singur sofer confuz - UNUL SINGUR - prins intr-un scenariu defavorabil (intuneric, ploaie, oboseala, "putin racit", proaspat dat afara de la serviciu ori proaspat certat cu partenerul) si mor cativa oameni! Nu neaparat cel care a gresit, ci foarte posibil tu, cel care folosesti GPS si care iti inchipui ca n-ai nicio problema cu indicatoarele.

                      Este, asa cum am mai spus, la fel ca focul in benzinarie. Te poti juca linistit cu focul in benzinarie si garantat, in 99.99% din cazuri nu se intampla nimic. Numai ca-n al 10.000-lea caz benzinaria explodeaza si cineva moare. Focul in benzinarie este interzis tocmai pentru acel al 10.000-lea caz, pentru ca nimeni sa nu moara.

                      Dar cum apare confuzia pe o autostrada cu indicatoare prost gandite? Extrem de simplu! Asta daca intelegi psihologia umana si daca intelegi ca oamenii nu sunt fiinte rationale ori computere atunci cand iau deciziile in viata de zi cu zi, mai ales cand e vorba de deciziile rapide.

                      Creierul uman vrea ca informatiile despre lume sa fie coerente unele cu altele. De asta cauta si chiar imagineaza coerenta in permanenta, inclusiv acolo unde nu exista. Zilnic auzim lucruri care nu exista si vedem lucruri care nu exista, asta demonstrat stiintific. Ori, mai rau, creierul ignora informatiile care-i contrazic imaginea pe care si-a format-o despre lume (confirmation bias). Culmea este ca desi toti suntem guvernati de fix aceleasi mecanisme psihologie, multi traiesc cu impresia ca lor nu li se aplica.

                      De exemplu, tu vezi pe GPS ca Focsani e inainte, dar creierul tau nu culege informatia doar din GPS, ci de peste tot de unde exista informatia. Si o face permanent si subconstient, fie ca tu vrei sau nu. Adica creierul tau citeste si indicatorul de pe autostrada, chiar daca tie ti se pare ca-l ignori. Ori indicatorul iti spune ca inainte e doar Suceava si Siret, care nu te intereseaza.

                      Creierul tau, obisnuit cu o anumita logica a lumii, formata in zeci de ani de experienta, se asteapta ca un oras ca Focsani-ul sa fie pe indicator. Faptul ca Focsani-ul lipseste de pe indicator nu e coerent cu ceea ce spune GPS-ul si cu ceea ce creierul stie despre lume. In acel moment apare confuzia si dubiul ca poate directia inainte nu e cea corecta. Iesirea imediata pare pentru o fractiune de secunda o optiune mai buna decat continuarea pe "drumul gresit". Asta e fractiunea de secunda in care apare confuzia, care imediat pune creierul in paralizie decizionala: o alegere intre optiunile inainte si la dreapta devine momentan imposibila.

                      Numai ca masina merge cu 130km/h si creierul este simultant constient ca are maxim 3 secunde sa ia o decizie ireversibila. In acest moment se instaureaza panica! Culmea este ca panica are o probabilitate de instalare cu atat mai mare cu cat erai mai relaxat si mai calm inainte de momentul confuziei. Adica fix cum sunt majoritatea soferilor atunci cand conduc pe autostrada: relexati!

                      Ori panica este un mecanism de decizie ancestral si subconstient care ocoleste complet ratiunea "lenta" din mecanismul de decizie, pentru ca este inadecvata cu viteza de reactie necesara in situatia imediata. Din momentul in care se instaleaza panica, orice decizie absolut stupida si irationala devine posibila.

                      Pur si simplu creierul e constient ca nu are timp sa analizeze toate infromatiile si sa re-inteleaga lumea. Asa ca apeleaza la decizii precompilate din memorii indepartate, care n-au nicio legatura cu contextul actual, cum este de exemplu sa trasul brusc de volan spre iesire in fata unui tir, ori o frana brusca. Ori cine stie ce altceva ce n-are nicio logica, alta decat un impuls ancestral al unui creier in stare de panica.

                      Din comfortul canapelei, unde ai zeci de secunde sau minute intregi sa judeci o astfel de sitiuatie sub toate aspectele, asa ceva pare neverosimil si absurd. Numai ca in scenariile care se masoara in secunde, atat poate creierul nostru confuz.

                      Si, la fel ca in cazul focului in benzinarei, ajunge ca un asemenea scenariu sa se intample nu de fiecare data, ci o singura data pentru sa moara oameni si pentru ca multe vieti sa fie distruse. Inclusiv ale unor oameni care n-au nicio treaba cu cauza accidentului.

                      De asta autostrazile se construiesc cu vizibilitate de minim 500m in orice punct in care viteza legala este de 130km/h, dar uzual cu vizibilitate de 1000-1500m sau chiar de mai multi kilometri acolo unde este posibil. Asta nu din greseala, ci din proiectare, pentru evitarea oricarei confuzii si a oricarui element de surpriza, ca masura fundamentala de siguranta rutiera.

                      Pentru cine nu crede, Youtube-ul este plin de filmari cu soferi care iau decizii absolut stupide. Si, in ciuda parerii "din gatul maineii" ca respectivii soferu iau astfel de decizii "de prosti", iti garantez ca in fiecare caz exista o mare parte de vina a drumului si a semnalizarii rutiere, care a generat o situatie confuza pentru un sofer intr-un context defavorabil.

                      De asta, hai sa nu facem si noi confuzii: da, deschiderea autostrazilor este o veste extrem de buna. Dar nu, indicatoarele de pe autostrazile Romaniei nu sunt conforme. Exista o intreaga stiinta a coordonarii maselor, bazata pe psihologia umana, stiinta care este insa grav incalcata de indicatoarele rutiere de pe autostrazile din Romania.

                      A 1 Reply Last reply Răspunde Citează 11
                      • M Deconectat
                        MARIVS
                        ultima editare de MARIVS

                        Salutare!

                        Azi am plecat din Bucuresti la ora 17:15 (zona Rahova - Salaj) cu destinatia Adjud. Am intrat pe A3 pe strada Gherghitei in jurul orei 18:30. Trafic foarte mare in Bucuresti, ploua zdravan si majoritatea soferilor conduceau haotic, blocau intersectiile, etc. Adica nimic neobisnuit pana acum.
                        Pe la junatatea strazii Gherghitei deja era coada pentru a intra in A3, iar ritmul era foarte lent. Apoi s-a circulat foarte lent, uneori cu cate 20-30 km/h pentru cate 2-3 km... Treaba asta a durat cam jumatate din distanta pe care A3 are 3 benzi pe sens. Am ajuns intr-un punct in care o masina era urcata pe o platforma, pe banda de urgenta, iar o masina de Politie era si ea prezenta. Desi nu era accident, toti reduceau drastic viteza cand observau masina de Politie...
                        De la acest punct si pana la intrarea pe A7 s-a circulat cu viteze de 80 - 120 km/h. Desi ploua puternic, erau foarte multi soferi care isi fortau norocul si goneau cu 150 km/h, bineinteles agresiv si falshuri. Acvaplanare, risc de accident, instinct de conservare? Nu exista asa ceva!
                        In continuare, A7 a fost foarte aglomerata pana la Buzau, urmand ca traficul sa se tot risipeasca de la Ramnic pana la Focsani.
                        Am vazut destul de multe becuri nefunctionale pe la diverse noduri. La Adjud am ajuns la 21:40.

                        Cateva concluzii personale:

                        • A3 o sa devina foarte aglomerata pe segmentul A7 - Bucuresti sau invers, mai ales cu ocazia a diverse sarbatori
                        • inca avem foarte multi prosti care nu stiu/nu vor sa circule corect pe autostrazi (daca as fi mai acid as spune ca atat ii duce capul)
                        • multe masini trase pe banda de urgenta, cu motoare "fierte" (probabil acum descopera unii ca circulatia pe diverse drumuri locale cu tot felul de cazane aduse din diverse colturi ale Europei nu se compara cu circulatia cate 1-2 ore pe autostrada la 140 km/h)
                        • incredibil ca pe A3 si pe A7 pana la Focsani nu exista nici-o benzinarie (daca exista si nu am observat-o eu, mea culpa!)
                        A 1 Reply Last reply Răspunde Citează 6
                        • A Deconectat
                          Azrael @mihai
                          ultima editare de Azrael

                          @mihai eu sper că gps-ul de bord sa fie integrat in viitorul apropiat in pachetul minimal de siguranță al oricărui nou vehicul pus în piață. Și indicațiile audio in limba maternă sa fie tot in pachet.

                          Soluția de viitor nu e afișatul de pictograme care de care mai sugestive, ci concentratul pe condus, ochii la șosea nu prin/pe stâlpi. Și nici măcar asta...ci minimizarea/scoaterea omului in ecuație..prin condus asistat de AI. Acele panouri/indicatoare...sunt..istorie. Fac și o predicție, în 50- 100 de ani nimeni nu va mai sta cu ochii după ele..pentru că nu e sigur, adică poate..până pe la 20..30km/h..la intersecția..sa vezi dacă ai cedează..etc. dar după o anumită viteză devin ele însele sursa de pericol. Oricât de sugestive și "corecte" ar fi.

                          M 1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                          • M Deconectat
                            MARIVS @Azrael
                            ultima editare de

                            @Azrael
                            Dar daca nu ai conexiune internet ori ai o problema cu tableta/telefonul, nu e bine sa existe indicatoare?
                            Ca unii nu vor sa le bage in seama ci se bazeaza strict pe indicatiile unui software, e alegerea lor.
                            Acum sa revenim la A7.

                            1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                            • A Deconectat
                              Azrael @MARIVS
                              ultima editare de Azrael

                              @MARIVS a spus în A7 Ploiești - Bacău - Suceava:

                              Desi ploua puternic, erau foarte multi soferi care isi fortau norocul si goneau cu 150 km/h, bineinteles agresiv si falshuri. Acvaplanare, risc de accident, instinct de conservare? Nu exista asa ceva!

                              Statul ar putea să i liniștească rapid. Camere cu detectie de număr la principalele noduri și un soft de integrare. Și calculat viteza medie intrare/ieșire autostradă realizată vs legală. Apoi suspendări de permise pe bandă rulantă și la un moment dat le vor sta flashurile in gât. Dar...se vrea asta? Așa avem 2 categorii... majoritatea proștii (care respectă legea)...și minoritatea ilegalistă... nesimțiții :). Ambele tabere sunt frustrate...deși, raportat la lege, doar unii ar fi îndreptățiți având dictatura majorității (legea) de partea lor.

                              1 Reply Last reply Răspunde Citează 3
                              • S Deconectat
                                SwatKat
                                ultima editare de

                                Plecat la 18.45 de prin zona de centru-nord, destul de liber Waze a considerat sa ma duca prima data pe CB l-am injurat in gand stiind ca dupa Otopeni aveam A0. Ghinion 1, era o mare coada la iesirea din Otopeni, n-am inteles de ce ca dupa aia traficul s-a disipat. Waze
                                insista sa o iau inainte spre Dimieni, i-am dat dat iar cu flit 😄A0 libera, intrat pe A3 si zbang, coada mare pana la Moara Vlasiei. Ghinion 2!
                                😂Trafic mare, intr-adevat cred ca vreo 7-8 masini de Bz trase pe dreapa cu capota ridicata. Cat de cat traficul s-a mai disipat, am zambit (amar) la trecerea sub pasajul de la Fulga, avand inca vii amintirile cu cozile infernale din Mizil!
                                Ploaie marunta, nu stiu cand am trecut si de “podul Umbrarescu”, traiasca ACC, dupa Focsani spre Bacau aceiasi bizoni, dar macar era tarziu in noapte si erau mai putini. La Mandresti unde erau trambulinele totul ok, la ultimul pasaj ambele rampe refacute/reasfalatte, totul lin.

                                Overall, mult mai linistitir drumul, chiar in conditii de noapte, ploaie marunte si ceata.

                                Astept cu mare interes macar Domnesti de Craciun, desi sper la un Adjud Nord!

                                1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                                • First post
                                  Last post