A1 - Nădlac-Timișoara-Sibiu-Pitești-București
-
@vm75 nu am calculat viteza de foraj a UMB in tunelurile de la Holdea, dar in tunelul Momaia PORR a forat cu o viteza de 3-4m/zi. Adica o viteza aproape dubla fata de cei 2m/zi estimati de tine.
Sa fie atat de mare diferenta de viteza de foraj intre cele doua santiere?
-
Porr nu a înfipt țevi pe tot traseul !
-
@oneLess Intrarea in firul respectiv nu e pe acolo, e la vreo 50metri mai spre Holdea. In filmarea de mai sus, intrarea se vede la 6:17. Inteleg eu gresit?
-
@mike_us Iar in filmarea lui Raducu de aici, se vede la 5:20
-
Virtual Press cu vreo 3 săptămâni în urmă !

-
-
-
Daca va aduceti aminte au adus initial 5 masinarii de torcretat. Sunt asadar capabili sa atace pe 5 fronturi cu NATM. Gandirea era probabil 4 fronturi la tunelul mare si 1 la tunelul mic. Doar ca ala mare a mai intarziat (o galerie nu a avut AC complet pana in vara), asa ca au accelerat la cel mic. Acum tunelul mic e gata si vor lucra probabil pe cele 4 fronturi clare din capete spre centru, iar a cincea masinarie de rezerva. Pe zona cover+cut au sapat "manual" (la excavator) si treptat se vor retrage ca nu mai merge la excavator. Avansul bun de pana acum este explicat tocmai de sapatura asta la excavator concomitent cu inaintarea din ambele capete NATM. Dar vor incetini, ca raman doar NATM-urile.
Mai au 1300 / 1400 m de sapat NATM.
- la 2+2m/zi => le mai trebuie 300-350 zile sa termine.
- daca reusesc 3+3m/zi => 220 - 250 zile
Asta teoretic, pentru ca practic zona cut+cover nu e fix pe mijloc si atunci s-ar putea ca partea mai lunga sa dureze un pic in plus.
Pe de alta parte nu are sens sa-si inchida complet accesul pe cover+cut, pentru ca acolo pot sa se apuce deja de radiere, grinda, bolti, dotari, etc.
-
Știe cineva care foreze pentru țevi au pe șantier? Că alea ar da frontul de lucru.
-
Din cate stiu au adus cate 5 din fiecare utilaj special de tunel. Cel putin erau 5 noi noute. Ulterior bosniacii au mai adus cred ca inca unul mai uzat.
-
@mihai Pentru Porr am tinut o vreme un tabel cu avansul. Se observa ca viteza lor a scazut de la 4m/zi la 2,8 m/zi, asta si pentru ca pe final au dat de un sol nisipos. Probabil am fost pesimist cu 2m/zi, cred ca mai realist ar fi 3m/zi, asa ca undeva spre sfarsit de martie ar putea fi strapuns complet primul fir. Si are dreptate @Claudiu1, inca exista acces la mijloc si pe celalalt fir, deci teoretic inca sunt posibile 4 fronturi de lucru pe fiecare fir la tunelul mare.
Am facut un tabel acum si pentru tunelul mare, folosind datele de pe pum ale lui Ash94. La tunelul mic vitezele au fost de sub 2m/zi. La tunelul mare suntem la 5m/zi, dar asta datorita vitezei de la cut&cover. La urmatoarea raportare voi recalcula avansul exclusiv pentru zona forata cu NATM.

Si UMB

Vitezele nu sunt calculate de la prima lopata, ci din momentul in care au forat deja cateva zeci de metri, ca sa fie mai apropiate de realitate
