A7 Ploiești - Bacău - Suceava
-
@mike_us
"if if if, if my mom had balls it should be my dad"
Daca se pierd granturile, bani gratis primiti de Romania de la UE, pentru ca UMB nu isi respecta termenul de finalizare stabilit printr-un contract semnat si parafat de ambele parti, ce se intampla? Vine UMB de acasa cu intreaga suma pierduta? -
Nu, pentru ca UMB nu are contract cu fondurile europene, ci cu statul roman, iar in caz de intarziere penalitatile sunt stabilite prin contract, limitate la 15%, evident cu scopul de a nu periclita banii de salarii ai oamenilor si plata subantreprenorilor.
In afara de asta NU se pierd toti banii, ci tot ce se lucreaza pana la 31.08 se va deconta pe PNRR, daca sunt indeplinite si alte conditii. In schimb vom rata un jalon, care echivaleaza cu o penalizare, adica o parte din bani care se taie si deci vor trebui pusi de Romania.
-
@FMFM If my grandma had wheels, she would be a bicycle.
Suna mai politicos.
-
Daca "Eu" ca anteprenor general duc un contract cu finantare europeana limitata de o anumita data pana la , sa zicem 75%, statul, aka beneficiarul si intermediarul fondurilor poate sa ma penalizeze doar 15% maxim din valoarea contractului (daca), iar pentru finalizarea lucrarilor statul trebuie sa vina cu banii lui ca sa ma plateasca pentru incompetenta mea (la dublu, pentru ca pe de-o partea cei 10% au fost pierduti, dar tot acestia trebuie sa fie acoperiti din bugetul nostru, al plebii).
Cred ca intelegem cu totii cat de mici parghii are statul pentru a-si crea avantaje in fata acestor "Eu".
-
Parghii intr-adevar sunt limitate, dar ar mai fi. De ex. daca stii ca pierzi o suma de 100 de lei (un jalon), poti sa faci o lege si sa permiti CNAIR sa premieze un constructor daca face de asa natura sa nu se piarda aceasta suma. De ex. ii dai 25% din suma respectiva ca prima, daca si numai daca nu se pierd acei 100 de lei.
Sa nu uitam ca licitatiile pentru A7 au pornit inainte sa fie ceva clar cu PNRR-ul. Asa ca invinovatirea constructorilor ca nu se respecta PNRR e absurda cel putin.
Apoi trecerea de pe PNRR imprumut 50% + buget 50%, cat a fost initial, pe PNRR grant 100% s-a facut recent in vara 2025, fara consultarea UMB sau Nurol sau mai stiu eu cui, fara vreo obligatie din partea acestora.
Deci singurul lucru pe care statul poate sa-l faca, este sa mobilizeze constructorul cu versuri patriotice sau cu prime conditionate de atingerea unor targheturi. Daca voi credeti ca poezii si cantarea Romaniei sunt suficiente, foarte bine...
-
Asfaltari Domnesti
-
BLASFEMIE!!!!
Asta e gandire de corporatie. La noi se merge pe primiza “domle’…a semnat sa faca…”. Poate factorii decidenti ar gandi o asemenea schema ca mai vad si ei una alta. Dar societatea ar accepta? Le este frica.
Dupa ce ca “s-au intins mai mult decat pot duce” le mai dam si premii?!!! -
@Azzl Stiu asta. Era mai mult un monolog teoretic, de tip Cirstoiu: ”o analiză la rece”.

-
V vancouver moved this topic from AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
-
@vancouver Nu cred ca ai dreptate. Este musai sa fie facuta recepția pana la 31.08.2025 pentru a deconta integral, cel putin asta am inteles eu de fiecare data cand a fost discutat acest subiect
-
@trismegistul asa o fi. Dar la un moment dat era ideea ca PNRR nu se poate renegocia. Suntem Europeni. Totul se poate negocia.
-
Buna seara tuturor
Dupa amiaza m-am intors din Moldova la Bucuresti si am facut poze la loturile de autostrada A7 Construite de UMB si erau pe santiere.
Care e optiunea cea buna sa postez pozele pe acest forum?
-

@alexandru31 Cel mai simplu mod este să folosiți opțiunea de încărcare imagini din editorul mesajului: pictograma încercuită în captura dvs. de ecran.
Faceți click pe acel buton și selectați fotografiile din telefon / calculator, iar serverul le va încărca automat. -
Ii trebuie reputatie 3 (adică 3 like-uri) ca să poată să încarce poze.