Forum Construim România
    • Categorii
    • Recente
    • Taguri
    • Populare
    • Utilizatori
    • Grupuri
    • Înregistrare
    • Autentificare

    A7 Ploiești - Bacău - Suceava

    Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
    2.2k Mesaje 83 Posters 658.9k Vizualizări 10 Watching
    Se încarcă mai multe mesaje
    • Vechi la Noi
    • Noi la Vechi
    • Most Votes
    Răspunde
    • Răspunde ca subiect
    Login pentru a răspunde
    Acest subiect a fost șters. Doar utilizatorii cu privilegii pentru moderarea subiectelor îl poate vedea.
    • vancouverV Conectat
      vancouver
      ultima editare de

      Ce vorbesti?

      • A6 la Mannheim cum e? Nu doar ca trece la est (acolo unita cu A67), dar face apoi un viraj si ocoleste si la nord. Are vreo 6 noduri in jurul orasului. Si au extins la 3 benzi... mai bine, dar tot nu e bine
      • A3 la Nürnberg cum e? Zilnic fara exceptie jale. Extinsa la 3 benzi de mult...
      • A3 la Regensburg? Au extins recent la 3 benzi si acum ce sa vezi, se blocheaza acolo unde revine de la 3 la 2 benzi in ambele capete
      • A3+A4+A1 la Köln impreuna fac aproape un inel in jurul orasului. Extinse de mult la 3 sau 4 benzi, nu fac fata. Practic la orice ora stai maca 20' in plus, doar noaptea e cat de cat ok, desi tot plin de camioane. Deseori ocolesc zeci de km ca sa evit zona.
      • Franta: A13 pe langa Rouen si Caen ---- of of of si tot asa cu proiecte de extindere , dar e rau de tot.
      • ce sa mai zic de mari capitale sau orase unde ca sa tranzitezi te suprapui cu centura. Gen Budapesta unde ca sa tranzitezi M1-M5 folosesti centura si nu ai alta varianta la distanta mai mare, ca atare desi 3 benzi tot e blocaj deseori. Pentru ca deh, centura e folosita puternic si de traficul local. La Bucuresti o sa fie 2 randuri de centuri, DNCB si A0, iar A0 o sa fie prea departe ca sa fie utila celor din interiorul orasului, si asa o parte din trafic ramane pe DNCB. La Viena ce-au facut? Inca o centura mai departata si intregul A23 cu acelasi scop...

      Sunt zeci de exemple, astea doar ce mi-au venit rapid in minte.

      Deci despre ce vorbim? Oriunde tranzitul de lung parcurs are de mers pe o centura de oras mare sau constitie el insusi centura e jale!

      Railway fan. But motorways have to be done first!

      1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
      • D Conectat
        DoubleOG
        ultima editare de

        AUTOSTRADA A7 Ploiești - Buzău LOT 3 Comparație stadiu lucrări 19.09 - 01.10.2025
        1 Reply Last reply Răspunde Citează 5
        • P Conectat
          PaulS
          ultima editare de

          Irinel Ionel Scriosteanu
          𝗟𝗼𝘁𝘂𝗹 𝟭 𝗮𝗹 𝗔𝘂𝘁𝗼𝘀𝘁𝗿𝗮𝘇𝗶𝗶 𝗠𝗼𝗹𝗱𝗼𝘃𝗲𝗶 #𝗔𝟳
          𝗙𝗼𝗰𝘀𝗮𝗻𝗶-𝗕𝗮𝗰𝗮𝘂
          A început montarea tablierului metalic aferent pasajului peste A7 din zona Garoafa, la nord de Mun. Focșani.
          ➡️ In aceasta zonă traficul DN2 a fost deviat pe o bretea provizorie pentru a permite construcția pasajului pe aliniamentul drumului național.
          ➡️ După finalizarea acestei structuri traficul aferent DN2 va fi redirecționat pe pasaj pentru a se putea executa lucrările la corpul principal al autostrăzii.
          ℹ️ Se lucrează pe toți cei aproximativ 36 km ai lotului Focșani-Domnești Târg, constructorul român (UMB) fiind mobilizat cu peste 1.500 de muncitori și 420 de utilaje iar până acum a așternut, deja, asfalt pe aproximativ 30 km.
          ℹ️ Stadiul fizic al lucrărilor a ajuns la 80 %, iar dacă ritmul se menține, circulația pe acest lot va fi deschisă până la finalul acestui an.
          ℹ️ Valoarea contractului pentru construcția acestui lot al A7 este de 2,3 miliarde lei (fără TVA) iar sursa de finanțare este asigurată prin PNRR.

          4K views · 140 reactions | 𝗟𝗼𝘁𝘂𝗹 𝟭 𝗮𝗹 𝗔𝘂𝘁𝗼𝘀𝘁𝗿𝗮𝘇𝗶𝗶 𝗠𝗼𝗹𝗱𝗼𝘃𝗲𝗶 #𝗔𝟳...

          4K views · 140 reactions | 𝗟𝗼𝘁𝘂𝗹 𝟭 𝗮𝗹 𝗔𝘂𝘁𝗼𝘀𝘁𝗿𝗮𝘇𝗶𝗶 𝗠𝗼𝗹𝗱𝗼𝘃𝗲𝗶 #𝗔𝟳...

          𝗟𝗼𝘁𝘂𝗹 𝟭 𝗮𝗹 𝗔𝘂𝘁𝗼𝘀𝘁𝗿𝗮𝘇𝗶𝗶 𝗠𝗼𝗹𝗱𝗼𝘃𝗲𝗶 #𝗔𝟳 𝗙𝗼𝗰𝘀𝗮𝗻𝗶-𝗕𝗮𝗰𝗮𝘂 A început montarea tablierului metalic aferent pasajului peste A7 din zona Garoafa, la nord de Mun. Focșani. ➡️ In aceasta zonă traficul DN2 a fost...

          1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
          • M Deconectat
            MARIVS
            ultima editare de

            Salutare!

            Priviti aici raspuns a la CNAIR, in care nu se spune nimic concret:

            Ref: Răspuns la petiția dumneavoastră adresată Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere - S.A. (C.N.A.I.R.-S.A.) înregistrată cu nr. 92/107408/16.09.2025, prin care ne solicitați informații cu privire la stadiul lucrărilor și data deschiderii circulației pe Lotul 2 (Mizil-Pietroasele) al autostrăzii A7 Ploiești-Buzău

            Stimate domn,

            Având în vedere petiția dumneavoastră adresată Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere - S.A. (C.N.A.I.R.-S.A.) înregistrată cu nr. 92/107408/16.09.2025, prin care ne solicitați informații cu privire la stadiul lucrărilor și data deschiderii circulației pe Lotul 2 (Mizil-Pietroasele) al autostrăzii A7 Ploiești-Buzău, prin prezenta vă comunicăm următoarele:

            La data prezentă, stadiul fizic de execuție al contractului este de 99,80%. Deși lucrările sunt aproape finalizate, deschiderea traficului rutier este condiționată de situația generată de neconformitățile apărute la lucrările de execuție efectuate la una dintre structurile principale de pe traseu.

            Cu ocazia transportării și a unei expertize ulterioare, vi s-au făcut cunoscut faptul că în luna mai 2025, în cadrul testelor de control al calității, au fost identificate neconformități la execuția unor suduri la tablierul metalic al podului situat pe corpul autostrăzii la poziția kilometrică 38+309.

            Conform procedurilor tehnice legale, a fost demarată de urgență o expertiză tehnică aprofundată pentru a stabili cu precizie soluțiile de remediere. Aceasta a fost finalizată în luna iunie 2025, iar proiectantul a transmis soluțiile tehnice definitive în luna iulie 2025.

            Lucrările de remediere, care constau în montarea unor piese metalice de ranforsare (eclise) pe talpa superioară a tablierului, sunt în plină desfășurare. Aceste operațiuni sunt complexe și necesită soluții tehnice individualizate pentru fiecare punct de intervenție, fiind singurele lucrări care mai trebuie executate înainte de deschiderea traficului.

            Referitor la data deschiderii circulației, prioritatea absolută a Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere - S.A. este garantarea siguranței participanților la trafic. Astfel că, o dată fermă pentru deschiderea circulației va fi anunțată public imediat după finalizarea completă a lucrărilor de remediere, testarea și verificarea conformității acestora.

            Ținând cont de cele expuse, vă asigurăm de întreaga noastră responsabilitate și implicare și de faptul că monitorizăm permanent execuția lucrărilor de remediere pentru a accelera finalizarea acestor intervenții în cele mai bune condiții de calitate și siguranță.

            Cu deosebită considerație,

            DIRECTOR GENERAL
            Ing. Cristian PISTOL
            C.N.A.I.R.-S.A.

            DIRECȚIA JURIDICĂ
            DIRECTOR
            Andrei FILIPESCU

            1 Reply Last reply Răspunde Citează 4
            • W Deconectat
              WSrc1
              ultima editare de

              Răspunsul CNAIR e, din păcate, mai mult o explicație birocratică decât o asumare concretă. Se invocă expertize, neconformități, soluții tehnice, dar nu există o dată clară pentru deschiderea traficului. Dezamăgitor, mai ales că stadiul fizic declarat e 99,8%. Dacă totuși s-ar descoperi probleme reale la suduri și la eclisele podului, atunci există riscul ca remedierea să însemne practic refacere de la zero a unor elemente structurale. Ar fi interesant de aflat dacă soluția provizorie (piese metalice de ranforsare) e una durabilă sau doar o improvizație ca să se închidă repede subiectul.

              1 Reply Last reply Răspunde Citează 3
              • W Deconectat
                WSrc1
                ultima editare de WSrc1

                Dacă CNAIR invocă „expertize tehnice aprofundate”, atunci ar fi normal să vedem și niște dovezi clare: cine știe care sunt experții independenți, ce metodologie au folosit și care sunt concluziile exacte? Altfel, pare doar o formulare generică menită să amâne deschiderea. În mod normal, într-un proiect de asemenea anvergură, rapoartele de expertiză ar trebui făcute publice (cel puțin la nivel de sinteză), pentru că vorbim de siguranța unui pod pe autostradă, nu de un detaliu minor.

                Dacă deja se va fi ajuns la soluția cu ranforsări metalice/eclise, înseamnă că problema e serioasă și nu se va mai putea închide cu o simplă „cosmetizare”. Într-un scenariu pesimist, ar putea fi nevoie de refacerea totală a sudurilor defecte + eclise, sau reconstrucție de la zero, ceea ce ar însemna încă luni bune pierdute.

                T A 2 Replies Last reply Răspunde Citează 3
                • T Deconectat
                  trismegistul @WSrc1
                  ultima editare de

                  @WSrc1 Poate totusi nu ajungem acolo. Probabil ca trebuie sa refaca testele statice si dinamice, desi ultimele facute aratau ca lucrurile sunt in ordine.
                  Mare problema este nesimtirea lui Pistol si a comunicatorilor din CNAIR, care lasa in coada de peste un subiect atat de important. Inteleg ca DNA il cauta pentru niste apartamente luate ciubuc, dar Pistol nu e pe persoana fizica acolo, nu inteleg de ce Bolojan nu reactioneaza.

                  1 Reply Last reply Răspunde Citează 4
                  • A Conectat
                    Adrianb1 @WSrc1
                    ultima editare de

                    @WSrc1 A explicat @vancouver de atatea ori care e situatia si ca problema a fost rezolvata, mai sunt niste maruntisuri care sunt optionale, podul e reparat si nu se pune problema de alte reparatii sau ranforsari. Scrie mai sus un pic.

                    1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                    • M Conectat
                      mihai
                      ultima editare de mihai

                      Cel mai probabil receptia lotului Mizil - Pietroasele se va face in octombrie. Dupa care va ramane de clarificat doar secventa de deschidere.

                      A7 Mizil - Clondiru se poate deschide imediat dupa receptie.

                      A7 Clondiru - Pietroasele (Stalpu) nu se poate deschide fara reactivarea iesirii temporare de la Stalpu, cu costuri nejustificat de mari pentru doar o luna. Iar Pietroasele (Stalpu) - Spataru nu se (mai) poate deschide pana cand nu va fi finalizat nodul A7 / DN2 de pe lotul 3. Nod care, asa cum se vede din filmari si asa cum s-a anuntat repetat de catre constructor, va fi deschis traficului in noiembrie.

                      Prin urmare, cel mai probabil A7 Clondiru - Pietroasele se va deschide simultan cu Ploiesti - Buzau Lot 3 la inceputul lui noiembrie.

                      Mult a fost, putin a ramas.

                      A R M 3 Replies Last reply Răspunde Citează 4
                      • A Conectat
                        Adrianb1 @mihai
                        ultima editare de

                        @mihai Lotul 3 intr-o stare foarte buna, dar inceputul lui noiembrie cred ca e cam optimist. inca mai aveau predale de pus peste CF si o sa aibe de betonat la pasajul ala si la podul de la Spataru. Ei lucreaza bine, dar nu extrem de rapid si au parte si de 2 saptamani de vreme rea. A doua jumatate a lui noiembrie mi se pare mai realist.

                        1 Reply Last reply Răspunde Citează 4
                        • R Deconectat
                          Romulus @mihai
                          ultima editare de Romulus

                          @mihai cu puțin efort cred că se putea deschide până la Spătaru in primă fază dacă ar fi fost gata bretelele de ieșire și intrare de pe A7 pe DN2 și invers. Se poate întoarce la rondul de la Spătaru (DN2 cu DN2B) și la rondul de la Hanul lui Țintă (DN2 cu DN1B) sau eventual la ieșirea de pe bretele sa se facă 2 sensuri giratorii provizorii.

                          Cu toate astea ar fi bine și până la Clondiru pentru a se evita Mizilul (deși acolo va fi oricum calea ferată spre DN1B și apoi intersecția dintre județean cu DN1B fără sens giratoriu ca la Stâlpu, iar în cealaltă parte ar fi Cioranca unde autovehiculele ar fi nevoite să stea destul de mult pentru a face stânga pe DN2 unde nu avem sens giratoriu ca la Costești => un risc foarte ridicat de accidente).

                          M 1 Reply Last reply Răspunde Citează 3
                          • T Deconectat
                            trismegistul
                            ultima editare de

                            Mi-a zis o pasarica din zona proiectantului ca sunt emotii mari la reluarea testelor, nu mi-a dat detalii. Oare cat ar dura daca efectiv podul asta ar trebui refacut de la 0?

                            D M 2 Replies Last reply Răspunde Citează 4
                            • D Deconectat
                              daniel22_22 @trismegistul
                              ultima editare de

                              @trismegistul: Arunci și eu un pronostic “sportiv” : 1 luna demolarea și maxim 2 refacerea. Depinde dacă pot recupera grinzile metalice supuse atâtor cârpeli.

                              T 1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                              • M Conectat
                                mihai @Romulus
                                ultima editare de

                                @Romulus de acord ca existau variante mult mai bune, asa cum a tot prezentat si @vancouver Din pacate azi suntem unde suntem si tot ce putem sa facem e sa vedem care e cea mai buna varianta acum. In sensul asta era pronosticul meu despre deschidere.

                                1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                                • M Conectat
                                  mihai @trismegistul
                                  ultima editare de

                                  @trismegistul e nerealist. Podul a trecut deja cu succes testele statice. Intre timp au fost sudate niste intariri, care chiar si daca au fost sudate prost, n-au cum sa faca podul mai putin rezistent decat acum 2 luni cand s-au facut testele.

                                  T 1 Reply Last reply Răspunde Citează 4
                                  • T Deconectat
                                    trismegistul @mihai
                                    ultima editare de

                                    @mihai Și dacă în astea două luni podul a lucrat sub propria greutate? Dacă sunt deplasări? Nu știu, presupun și eu, de ce ar fi oamenii stresați de noile testări dacă totul e ok?

                                    M vancouverV 2 Replies Last reply Răspunde Citează 0
                                    • T Deconectat
                                      trismegistul @daniel22_22
                                      ultima editare de

                                      @daniel22_22 Exclus să folosească aceleași grinzi metalice. Cred ca în Serbia s-a lucrat prost și neconform, au dat preț dar nu au dat calitate. În caz de Doamne ferește, eu nu aș mai risca să aduc grinzi din Serbia .

                                      1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                                      • M Conectat
                                        mihai @trismegistul
                                        ultima editare de

                                        @trismegistul pentru ca podul a fost inspectat de experti de la mai multe companii. Daca ar fi fost ceva grav, ar fi fost relevat de mult mai mult timp.

                                        Ori, asa cum am mai tot spus, toti fara, exceptie, au spus ca problema podului nu e de rezistenta sub trafic, ci de durabilitate in timp. Adica sudurile acelea proaste ar ceda in timp in - sa zicem - 50 de ani, fata de 100 de ani cat ar fi durata normala de viata. Asta era singura problema.

                                        T 1 Reply Last reply Răspunde Citează 4
                                        • T Deconectat
                                          trismegistul @mihai
                                          ultima editare de

                                          @mihai Doamne ajută să fie cum zici tu, iar păsăricile care zumzăie să se înșele.

                                          1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                                          • vancouverV Conectat
                                            vancouver @trismegistul
                                            ultima editare de vancouver

                                            @trismegistul a spus în A7 Ploiești - Bacău - Suceava:

                                            @mihai Și dacă în astea două luni podul a lucrat sub propria greutate? Dacă sunt deplasări? Nu știu, presupun și eu, de ce ar fi oamenii stresați de noile testări dacă totul e ok?

                                            Nu prea e posibil ce spui tu. Orice deplasare se vede undeva, de ex se lasă câțiva cm podul și apar imediat fisuri sau măcar o trambulină ceva. Dar în sine podurile sunt structuri rigide, nu lucrează. De aia apar trambulinele la contactul cu rambleul (umplutura) care chiar lucrează și se lasă. Podul rămâne rigid, pe loc, pământul de o parte și de alta se lasă.

                                            Totuși este normal să aibe emoții pentru ca de data asta va fi folosită o altă schemă de încărcare , mai zdravănă.

                                            Pe de altă parte cu prea multe rigidizari podul poate să devină prea inelastic, prea rigid. Și atunci sa nu se comporte la teste așa cum este prevăzut teoretic.

                                            Vom vedea.

                                            Railway fan. But motorways have to be done first!

                                            1 Reply Last reply Răspunde Citează 5
                                            • First post
                                              Last post