Lucrări de reabilitare sau construcție căi ferate
-
-
Contract semnat pentru Baile Herculane - Poarta, pe M100 Craiova - Caransebes.
Acum avem 2/6 contracte semnate, si anume lot 4 Drobeta - B. Herculane si lot 5 B. Herculane - Poarta. Mai departe spre Caransebes este lotul 6, pe care daca nu gresesc trebuie reluata procedura de licitatie. De la Caransebes pana la Timisoara se lucreaza deja.
-
-
Astazi 29.08 se pare ca se deschid liniile reabilitate din statia Lugoj, adica 3,4,5 si 6. Urmeaza sa se intre cu lucrari la liniile 1 si 2.
-
Lugoj, primul tren pe liniile noi:
-
M300 Cluj Napoca - Episcopia Bihor imagini de pe lotul 1 și 2
marin marian
-
-
Magistrala M300 Cluj-Napoca-Aghireșu - 28.08.2025
Asociația Pro Infrastructură :
"Magistrala M300 între Cluj-Napoca și Aghireșu (gara Aghireș), lotul 1 al proiectului de electrificare și modernizare dintre Cluj-Napoca și Oradea (Episcopia Bihor). Lungime lot 1 Cluj-Napoca-Aghireșu: 30,41 km. Hartă interactivă: https://bit.ly/3Vq956X. Constructor: Asocierea RailWorks (Arcada-Alstom).Contractul de 1,6 miliarde lei fără TVA a fost semnat în 30.12.2022 și prevede 6 luni de proiectare și alte 36 pentru execuția lucrărilor. CFR a raportat în august un progres fizic de 39%, avans cu 2 puncte procentuale față de luna iulie.
Primele două loturi, din cele patru ale liniei Cluj-Episcopia Bihor aflate în reconstrucție, sunt singurele cu șanse să devină proiecte funcționale în august 2026 și să salveze o parte din banii europeni alocați prin PNRR. Nu vor fi însă finalizate. Electrificarea, scopul principal al modernizării, nu va fi gata în 2026."
-
Magistrala M300 Aghireșu-Poieni - 28.08.2025
Asociația Pro Infrastructură :
"Magistrala M300 între Aghireșu (gara Aghireș) și Poieni, lotul 2 al proiectului de electrificare și modernizare dintre Cluj-Napoca și Oradea (Episcopia Bihor). Lungime lot 2 Aghireșu-Poieni: 36,5 km. Hartă interactivă: https://bit.ly/3WsMLMh. Constructor: Asocierea RailWorks (Arcada-Alstom).Contractul pentru sectorul de 36,5 km în valoare de 1,53 miliarde lei fără TVA a fost semnat în 21.12.2022 și prevede 6 luni de proiectare și alte 36 pentru execuția lucrărilor. CFR a raportat în august un progres fizic de 48%, avans cu 1 punct procentual față de luna iulie.
Primele două loturi, din cele patru ale liniei Cluj-Episcopia Bihor aflate în reconstrucție, sunt singurele cu șanse să devină proiecte funcționale în august 2026 și să salveze o parte din banii europeni alocați prin PNRR. Nu vor fi însă finalizate. Electrificarea, scopul principal al modernizării, nu va fi gata în 2026. "
-
Podul prinde CONTUR!!! Oradea Est-Deme Macarale-05.09.2025
Kreative Wheels RO
-
Gara de Nord - cladiri si spatii comerciale - reabilitare:
-
@vancouver a spus în Lucrări de reabilitare sau construcție căi ferate:
Contract semnat pentru Baile Herculane - Poarta, pe M100 Craiova - Caransebes.
Acum avem 2/6 contracte semnate, si anume lot 4 Drobeta - B. Herculane si lot 5 B. Herculane - Poarta. Mai departe spre Caransebes este lotul 6, pe care daca nu gresesc trebuie reluata procedura de licitatie. De la Caransebes pana la Timisoara se lucreaza deja.
Lotul 6 se va semna tot cu turcii de la ICTAS. Lotul 3 cu tunelul Balota doar ce a fost reluat pe aceiasi bani ca licitatia anulata la inceputul anului
Si loturile 1 si 2 cred ca sunt blocate pe la CNSC sau CAB ca nu am mai auzit nimic de ele.
-
Punctele cele mai importante de pe Deva - Arad:
-
lucrari pe linia Bucuresti - Pitesti:
-
ȘANTIER Tunelurile feroviare de pe CF Simeria Arad
Virtual Press
-
Incet, incetisor si pe loc. E, mai exista si viteza Aktor. Ceva foarte apropiat de pe loc, dar de asa natura cat sa nu li se rezilieze contractul. Se misca de zici ca stau pe loc...
-
@vancouver pe la mine pe aici expresia consacrată este
Când se duce zici că vine !
-
-
Si noi la ASCORO suntem de aceeasi parere, adica banii ar trebui sa ajunga si la infrastructura feroviara.
O problema a infrastructurii feroviare este lipsa de redundanta. Daca o linie are probleme nu exista o ruta ocolitoare feroviara sau exista dar este in stare deplorabila, neelectrificata, simpla si departe.
In acest sens propun:
- realizarea a diverse loturi de tip Quick Wins pe M500 Ploiesti - Suceava. Acolo unde este posibil, cu cresterea vitezei maxime la 130-140 km/h (unde linia este perfect dreapta - cam 50% din total s-ar preta fara probleme)
- reabilitarea, dublarea si electrificarea liniei M600 Bucuresti - Mogosoaia - Urziceni - Faurei - Tecuci, inclusiv realizarea unui racord nou intre M600 si M500 in zona Suraia - Focsani (aici cele 2 magistrale paralele se afla la doar 12 km una de alta). Magistrala 600 este perfect dreapta pe 80% din distanta, are extrem de putine curbe, se poate aduce la 130-140 km/h pe 70-80% din distanta. Linia este cvasi-nefolosita, asadar nu implica anulari de trenuri sau intarzieri pe durata santierului. Linia este exclusiv in zona de campie. Ar constitui o alternativa pentru trenurile de calatori pe relatia Bucuresti catre Braila, Galati, Iasi, Bacau, Suceava. Pe relatia Bucuresti - Iasi traseul este semnificativ mai scurt decat via M500 si timpii pot scadea semnificativ, fara a fi necesare lucrari pentru viteze superioare gen 160-200 km/h. Ar descongestiona inclusiv cea mai aglomarata linie din Romania, Bucuresti-Ploiesti. Iar pentru marfa si marfa militara ar fi o gura de aer. La final vom avea doua magistrale redundante intre Bucuresti si centrul Moldovei, astfel incat traficul va putea fi imediat mutat pe cealalta varianta.
Pentru incadrarea si finalizarea lucrarilor pe M600 pana in 2030 propun contractarea pe FIDIC ARGINTIU (silver), prin care un singur contractant este responsabil pentru toate etapele lucrarii, inclusiv studiul de fezablitate, proiectare, executie. Lucrarea se poate imparti in 4 loturi:
- lot 1 Bucuresti - Mogosoaia - Urziceni
- lot 2 Urziceni - Faurei
- lot 3 Faurei - Tecuci
- lot 4 racord nou Suraia - Putna Seaca (la nord de Focsani)
-
Încep lucrările de modernizare la Gara de Nord. A fost emisă autorizația de construcție pentru șantierul ce va dura 46 de luni - Mobilitate.eu
API cere modernizarea Magistralei feroviare 500