Forum Construim România
    • Categorii
    • Recente
    • Taguri
    • Populare
    • Utilizatori
    • Grupuri
    • Înregistrare
    • Autentificare

    Lucrări de reabilitare sau construcție căi ferate

    Scheduled Pinned Închis Moved CĂI FERATE
    317 Mesaje 14 Posters 73.3k Vizualizări 1 Watching
    Se încarcă mai multe mesaje
    • Vechi la Noi
    • Noi la Vechi
    • Most Votes
    Răspunde
    • Răspunde ca subiect
    Login pentru a răspunde
    Acest subiect a fost șters. Doar utilizatorii cu privilegii pentru moderarea subiectelor îl poate vedea.
    • P Deconectat
      PaulS
      ultima editare de

      Magistrala M300 Aghireșu-Poieni - 28.08.2025
      Asociația Pro Infrastructură :
      "Magistrala M300 între Aghireșu (gara Aghireș) și Poieni, lotul 2 al proiectului de electrificare și modernizare dintre Cluj-Napoca și Oradea (Episcopia Bihor). Lungime lot 2 Aghireșu-Poieni: 36,5 km. Hartă interactivă: https://bit.ly/3WsMLMh. Constructor: Asocierea RailWorks (Arcada-Alstom).

      Contractul pentru sectorul de 36,5 km în valoare de 1,53 miliarde lei fără TVA a fost semnat în 21.12.2022 și prevede 6 luni de proiectare și alte 36 pentru execuția lucrărilor. CFR a raportat în august un progres fizic de 48%, avans cu 1 punct procentual față de luna iulie.

      Primele două loturi, din cele patru ale liniei Cluj-Episcopia Bihor aflate în reconstrucție, sunt singurele cu șanse să devină proiecte funcționale în august 2026 și să salveze o parte din banii europeni alocați prin PNRR. Nu vor fi însă finalizate. Electrificarea, scopul principal al modernizării, nu va fi gata în 2026. "

      Magistrala M300 Aghireșu-Poieni - 28.08.2025
      1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
      • P Deconectat
        PaulS
        ultima editare de

        Podul prinde CONTUR!!! Oradea Est-Deme Macarale-05.09.2025
        Kreative Wheels RO

        Podul prinde CONTUR!!! Oradea Est-Deme Macarale-05.09.2025 ⚡🚩🚂🚦🚧
        1 Reply Last reply Răspunde Citează 3
        • vancouverV Conectat
          vancouver
          ultima editare de

          Gara de Nord - cladiri si spatii comerciale - reabilitare:

          Mobilitate.eu  /  sept. 6

          Încep lucrările de modernizare la Gara de Nord. A fost emisă autorizația de construcție pentru șantierul ce va dura 46 de luni - Mobilitate.eu

          Încep lucrările de modernizare la Gara de Nord. A fost emisă autorizația de construcție pentru șantierul ce va dura 46 de luni - Mobilitate.eu

          Ministeru Transporturilor a emis în 5 septembrie 2025 autorizația de construcție pentru demararea lucrărilor de...

          Railway fan. But motorways have to be done first!

          1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
          • C Deconectat
            chapo @vancouver
            ultima editare de

            @vancouver a spus în Lucrări de reabilitare sau construcție căi ferate:

            Contract semnat pentru Baile Herculane - Poarta, pe M100 Craiova - Caransebes.

            Acum avem 2/6 contracte semnate, si anume lot 4 Drobeta - B. Herculane si lot 5 B. Herculane - Poarta. Mai departe spre Caransebes este lotul 6, pe care daca nu gresesc trebuie reluata procedura de licitatie. De la Caransebes pana la Timisoara se lucreaza deja.

            Lotul 6 se va semna tot cu turcii de la ICTAS. Lotul 3 cu tunelul Balota doar ce a fost reluat pe aceiasi bani ca licitatia anulata la inceputul anului

            Si loturile 1 si 2 cred ca sunt blocate pe la CNSC sau CAB ca nu am mai auzit nimic de ele.

            1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
            • vancouverV Conectat
              vancouver
              ultima editare de

              Punctele cele mai importante de pe Deva - Arad:

              Vețel, cetate Vărădia, racord fir 1 Vărădia - 7 septembrie 2025

              Railway fan. But motorways have to be done first!

              1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
              • vancouverV Conectat
                vancouver
                ultima editare de

                lucrari pe linia Bucuresti - Pitesti:

                🚧👷(M101) Săbăreni - Chitila | 8 Septembrie 2025

                Railway fan. But motorways have to be done first!

                1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                • P Deconectat
                  PaulS
                  ultima editare de

                  ȘANTIER Tunelurile feroviare de pe CF Simeria Arad
                  Virtual Press

                  ȘANTIER Tunelurile feroviare de pe CF Simeria Arad
                  1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                  • vancouverV Conectat
                    vancouver
                    ultima editare de

                    Incet, incetisor si pe loc. E, mai exista si viteza Aktor. Ceva foarte apropiat de pe loc, dar de asa natura cat sa nu li se rezilieze contractul. Se misca de zici ca stau pe loc...

                    Railway fan. But motorways have to be done first!

                    O 1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                    • O Deconectat
                      oneLess @vancouver
                      ultima editare de

                      @vancouver pe la mine pe aici expresia consacrată este
                      Când se duce zici că vine ! 😇

                      1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                      • ncbN Deconectat
                        ncb
                        ultima editare de

                        Km 614 - Gurasada - Simeria - Subtronsonul 2c: Ilteu - Gurasada
                        1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                        • vancouverV Conectat
                          vancouver
                          ultima editare de vancouver

                          Adrian Bărbulescu  /  sept. 11

                          API cere modernizarea Magistralei feroviare 500

                          API cere modernizarea Magistralei feroviare 500

                          Asociația Pro Infrastructura cere ca modernizarea Magistralei feroviare 500 să fie inclusă în programul SAFE (Security Action for Europe)

                          Si noi la ASCORO suntem de aceeasi parere, adica banii ar trebui sa ajunga si la infrastructura feroviara.

                          O problema a infrastructurii feroviare este lipsa de redundanta. Daca o linie are probleme nu exista o ruta ocolitoare feroviara sau exista dar este in stare deplorabila, neelectrificata, simpla si departe.

                          In acest sens propun:

                          • realizarea a diverse loturi de tip Quick Wins pe M500 Ploiesti - Suceava. Acolo unde este posibil, cu cresterea vitezei maxime la 130-140 km/h (unde linia este perfect dreapta - cam 50% din total s-ar preta fara probleme)
                          • reabilitarea, dublarea si electrificarea liniei M600 Bucuresti - Mogosoaia - Urziceni - Faurei - Tecuci, inclusiv realizarea unui racord nou intre M600 si M500 in zona Suraia - Focsani (aici cele 2 magistrale paralele se afla la doar 12 km una de alta). Magistrala 600 este perfect dreapta pe 80% din distanta, are extrem de putine curbe, se poate aduce la 130-140 km/h pe 70-80% din distanta. Linia este cvasi-nefolosita, asadar nu implica anulari de trenuri sau intarzieri pe durata santierului. Linia este exclusiv in zona de campie. Ar constitui o alternativa pentru trenurile de calatori pe relatia Bucuresti catre Braila, Galati, Iasi, Bacau, Suceava. Pe relatia Bucuresti - Iasi traseul este semnificativ mai scurt decat via M500 si timpii pot scadea semnificativ, fara a fi necesare lucrari pentru viteze superioare gen 160-200 km/h. Ar descongestiona inclusiv cea mai aglomarata linie din Romania, Bucuresti-Ploiesti. Iar pentru marfa si marfa militara ar fi o gura de aer. La final vom avea doua magistrale redundante intre Bucuresti si centrul Moldovei, astfel incat traficul va putea fi imediat mutat pe cealalta varianta.

                          Pentru incadrarea si finalizarea lucrarilor pe M600 pana in 2030 propun contractarea pe FIDIC ARGINTIU (silver), prin care un singur contractant este responsabil pentru toate etapele lucrarii, inclusiv studiul de fezablitate, proiectare, executie. Lucrarea se poate imparti in 4 loturi:

                          • lot 1 Bucuresti - Mogosoaia - Urziceni
                          • lot 2 Urziceni - Faurei
                          • lot 3 Faurei - Tecuci
                          • lot 4 racord nou Suraia - Putna Seaca (la nord de Focsani)

                          Railway fan. But motorways have to be done first!

                          1 Reply Last reply Răspunde Citează 4
                          • vancouverV Conectat
                            vancouver
                            ultima editare de

                            RADNA Y - ALBA IULIA (parțial) - 7.09.2025

                            Railway fan. But motorways have to be done first!

                            1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                            • P Deconectat
                              PaulS
                              ultima editare de

                              Magistrala CFR 100 | Segment Remetea Mare - Lugoj | Stadiu lucrări 13.09.2025
                              frameD Future PRODUCTIONS

                              Magistrala CFR 100 | Segment Remetea Mare - Lugoj | Stadiu lucrări 13.09.2025
                              1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                              • P Deconectat
                                PaulS
                                ultima editare de

                                Comparație la 3 luni | Magistrala CFR 100 | Segment Remetea Mare - Lugoj | 13.06.2025 - 13.09.2025
                                frameD Future PRODUCTIONS

                                Comparație la 3 luni | Magistrala CFR 100 | Segment Remetea Mare - Lugoj | 13.06.2025 - 13.09.2025
                                1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                                • M Conectat
                                  mihai
                                  ultima editare de

                                  ⛏ Lucrări Calea Ferată Gara Brașov Ep 25 🚆 14.09.2025
                                  1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                                  • vancouverV Conectat
                                    vancouver
                                    ultima editare de

                                    Fetesti si Ciulnita, gata in mare parte pana la sfarsitul anului:

                                    Adrian Bărbulescu  /  sept. 18

                                    FOTO-VIDEO Șantiere în două noduri feroviare din Bărăgan

                                    FOTO-VIDEO Șantiere în două noduri feroviare din Bărăgan

                                    Șantierul din gara Fetești avansează în ritm alert. În curând, umilința la care sunt supuși pasagerii feroviari va lua sfârșit

                                    Railway fan. But motorways have to be done first!

                                    1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                                    • vancouverV Conectat
                                      vancouver
                                      ultima editare de

                                      Cluj - Oradea a fost pastrat integral in PNRR, fiind agreate procente de 50% si respectiv 70% pentru loturile ramase mai in urma, procente care trebuie atinse in august 2026 (extrem de ambitios). Cele 2 loturi mai avansate trebuie sa fie gata (iarasi practic imposibil).

                                      Din Caransebes - Arad s-a pastrat doar lotul avansat la 44% in august 2025, Lugoj-Timisoara:

                                      ARENA Constructiilor  /  sept. 18

                                      Lista finala: Ce autostrazi si drumuri raman finantate prin PNRR  – ARENA Constructiilor – stiri din constructii, investitii, preturi, locuinte, infrastructura

                                      Lista finala: Ce autostrazi si drumuri raman finantate prin PNRR  – ARENA Constructiilor – stiri din constructii, investitii, preturi, locuinte, infrastructura

                                      Lista finala: Ce autostrazi si drumuri raman finantate prin PNRR 

                                      Railway fan. But motorways have to be done first!

                                      1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                                      • P Deconectat
                                        PaulS
                                        ultima editare de

                                        Lucrări Gara Aradul Nou - 09.2025
                                        chimdrone

                                        Lucrări Gara Aradul Nou - 09.2025
                                        1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                                        • vancouverV Conectat
                                          vancouver
                                          ultima editare de

                                          Campia Turzii - Teius.

                                          Stadiul Lucrarilor pe M300 Câmpia Turzii- Teiuș | IR 1734 18.08.2025

                                          Am citit in comentariile de pe You Tube ca se face o carpeala de Quick Wins, ca o sa reziste numai 10 ani si apoi iarasi trebuie intervenit etc. Am comentat si acolo: AICI NU ESTE CAZUL.

                                          Pe Campia Turzii - Teius se schimba fundati caii cu totul, la fel ca la coridoreala. Se pun integral traverse noi, macaze noi, se refac podetele, se pune sina ca pe coridor. CALEA DE RULARE VA FI CAPABILA DE 160 km/h.

                                          Doar ca nu se va putea circula efectiv cu 160:

                                          • cel mai important, pentru a creste VS fata de cea proiectata, este nevoie de proiect nou, care sa parcuga toate etapele, SF, PT, etc, dar mai ales sa obtine AC. O noua autorizatie de construire. Si atunci e altceva decat s-a construit deja si se poate umbla la viteza. Dar, pentru ca sa meagra QW repede nu s-a mai luat AC. Lucrarea este declarata drept intretinere, RK greu.
                                          • si alte elemente nu se modernizeaza de 160: semnalizarea, trecerile la nivel, garile, podurile mari
                                          • totusi exista o posibilitate de crestere usoara a vitezei: acolo un geometria permite se poate creste cu 10% fata de proiectul initial, dupa ce se fac verificarile de rigoare. Aici inseamna 132 km/h - probabil se va rotunji la 130.
                                          • cu stalpii si catenara mai e o poveste: teoretic merg si stalpi din beton pentru 160, dar probabil ca ar trebui reiinoiti toti si intins firul mai bine; posibil sa fie nevoie si de fire noi, poate si de sustineri noi pe stalpi; dar pentru 132 (sau 130) e suficient ce se face acum.
                                          • geometria: pe Teius - Razboieni cred ca merge fara nici o modificare de geometrie 160, mai departe spre Teius sunt cateva curbe care limiteaza (unele la 85), deci nu prea mai are rost o discutie despre alte viteze fara variante noi de viteza.

                                          Railway fan. But motorways have to be done first!

                                          1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                                          • P Deconectat
                                            PaulS
                                            ultima editare de

                                            Arad - Noul pod feroviar peste Mures - 09.2025
                                            chimdrone
                                            ➡️ Lucrări Gara Aradul Nou - 09.2025 : • Lucrări Gara Aradul Nou - 09.2025

                                            🚧Noul pod feroviar peste Mureș - Parte a lucrărilor de modernizare a liniei CF Caransebeș – Timișoara – Arad, Lot 4 Ronaț Triaj D - Arad 🚧

                                            Constructor : Asocierea WEBUILD SPA - Partecipazioni Italia SPA - SALCEF SPA
                                            Lungime : 54.86 km
                                            Stadiul lucrărilor : 18.15%/31.07.2025 (15.79%/30.06.2025)
                                            Data estimată a finalizării: Iunie 2026

                                            Arad - Noul pod feroviar peste Mures - 09.2025
                                            1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                                            • First post
                                              Last post