Lucrări de reabilitare sau construcție căi ferate
-
Asa ca o paranteza, ma amuza uneori titlul pompieristic "pentru o viteza de pana la 160 km/h". De ex. pe loturile Craiova - Caransebes. Unde aceasta viteza va fi atinsa pe doar cateva portiuni mici, adica in viitorul tunel Balota (peste 10-20 de ani!) si pe o portiune langa Caransebes. In rest e maxim 120 ! Loturi intregi vor avea Vmax 120, iar lotul deja contractat Drobeta - Baile Herculane daca nu gresesc va avea maxim 100 pe o zona scurta in rest mai putin. Nu departe sunt si loturile Cluj - Oradea, unde 160 va fi pe lotul dinspre Oradea si cam atat, in rest 120 sau mai putin. Ca nu se schimba geometria caii actuale medievale.
In schimb pe Brasov - Sighisoara chiar o sa fie 160 pe 90% din traseu. Adica de data asta titlul chiar este corect: "Grecii au ajuns la progres de 54% pe traseul viitoarei căi ferate Braşov – Sighişoara, pe care trenurile vor putea circula cu 160 de km/h"
-
Arad - Noul pod feroviar peste Mures - 08.2025
chimdrone
-
Magistrala Feroviară 300 | Gara Brașov | Brașov-Sighișoara, lot 1 | 20.08.2025 | Aktor-Alstom
SkyScraper Ro
-
-
-
In perioada 15.09 - 04.10 magistrala 100 Bucuresti - Craiova se inchide in zona viaductului Carcea pentru riparea tablierului de pe firul 2 pe firul 1.
-
-
-
Contract semnat pentru Baile Herculane - Poarta, pe M100 Craiova - Caransebes.
Acum avem 2/6 contracte semnate, si anume lot 4 Drobeta - B. Herculane si lot 5 B. Herculane - Poarta. Mai departe spre Caransebes este lotul 6, pe care daca nu gresesc trebuie reluata procedura de licitatie. De la Caransebes pana la Timisoara se lucreaza deja.
-
-
Astazi 29.08 se pare ca se deschid liniile reabilitate din statia Lugoj, adica 3,4,5 si 6. Urmeaza sa se intre cu lucrari la liniile 1 si 2.
-
Lugoj, primul tren pe liniile noi:
-
M300 Cluj Napoca - Episcopia Bihor imagini de pe lotul 1 și 2
marin marian
-
-
Magistrala M300 Cluj-Napoca-Aghireșu - 28.08.2025
Asociația Pro Infrastructură :
"Magistrala M300 între Cluj-Napoca și Aghireșu (gara Aghireș), lotul 1 al proiectului de electrificare și modernizare dintre Cluj-Napoca și Oradea (Episcopia Bihor). Lungime lot 1 Cluj-Napoca-Aghireșu: 30,41 km. Hartă interactivă: https://bit.ly/3Vq956X. Constructor: Asocierea RailWorks (Arcada-Alstom).Contractul de 1,6 miliarde lei fără TVA a fost semnat în 30.12.2022 și prevede 6 luni de proiectare și alte 36 pentru execuția lucrărilor. CFR a raportat în august un progres fizic de 39%, avans cu 2 puncte procentuale față de luna iulie.
Primele două loturi, din cele patru ale liniei Cluj-Episcopia Bihor aflate în reconstrucție, sunt singurele cu șanse să devină proiecte funcționale în august 2026 și să salveze o parte din banii europeni alocați prin PNRR. Nu vor fi însă finalizate. Electrificarea, scopul principal al modernizării, nu va fi gata în 2026."
-
Magistrala M300 Aghireșu-Poieni - 28.08.2025
Asociația Pro Infrastructură :
"Magistrala M300 între Aghireșu (gara Aghireș) și Poieni, lotul 2 al proiectului de electrificare și modernizare dintre Cluj-Napoca și Oradea (Episcopia Bihor). Lungime lot 2 Aghireșu-Poieni: 36,5 km. Hartă interactivă: https://bit.ly/3WsMLMh. Constructor: Asocierea RailWorks (Arcada-Alstom).Contractul pentru sectorul de 36,5 km în valoare de 1,53 miliarde lei fără TVA a fost semnat în 21.12.2022 și prevede 6 luni de proiectare și alte 36 pentru execuția lucrărilor. CFR a raportat în august un progres fizic de 48%, avans cu 1 punct procentual față de luna iulie.
Primele două loturi, din cele patru ale liniei Cluj-Episcopia Bihor aflate în reconstrucție, sunt singurele cu șanse să devină proiecte funcționale în august 2026 și să salveze o parte din banii europeni alocați prin PNRR. Nu vor fi însă finalizate. Electrificarea, scopul principal al modernizării, nu va fi gata în 2026. "
-
Podul prinde CONTUR!!! Oradea Est-Deme Macarale-05.09.2025
Kreative Wheels RO
-
Gara de Nord - cladiri si spatii comerciale - reabilitare:
-
@vancouver a spus în Lucrări de reabilitare sau construcție căi ferate:
Contract semnat pentru Baile Herculane - Poarta, pe M100 Craiova - Caransebes.
Acum avem 2/6 contracte semnate, si anume lot 4 Drobeta - B. Herculane si lot 5 B. Herculane - Poarta. Mai departe spre Caransebes este lotul 6, pe care daca nu gresesc trebuie reluata procedura de licitatie. De la Caransebes pana la Timisoara se lucreaza deja.
Lotul 6 se va semna tot cu turcii de la ICTAS. Lotul 3 cu tunelul Balota doar ce a fost reluat pe aceiasi bani ca licitatia anulata la inceputul anului
Si loturile 1 si 2 cred ca sunt blocate pe la CNSC sau CAB ca nu am mai auzit nimic de ele.
-
Punctele cele mai importante de pe Deva - Arad: