Forum Construim România
    • Categorii
    • Recente
    • Taguri
    • Populare
    • Utilizatori
    • Grupuri
    • Înregistrare
    • Autentificare

    A8 Tg. Mureș - Tg. Neamț - Iași - Ungheni Prut

    Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
    313 Mesaje 27 Posters 41.1k Vizualizări 1 Watching
    Se încarcă mai multe mesaje
    • Vechi la Noi
    • Noi la Vechi
    • Most Votes
    Răspunde
    • Răspunde ca subiect
    Login pentru a răspunde
    Acest subiect a fost șters. Doar utilizatorii cu privilegii pentru moderarea subiectelor îl poate vedea.
    • F Deconectat
      fulgernc @Iulian
      ultima editare de

      @Iulian
      Păi tocmai. În primul rând tu dai un argument în favoare. Lucrările ptr o astfel de structură(companie) sunt punctuale. Faptul că ești o structură separată îți dă flexibilitate. Poți lucra cu alții ca subcontractor. Ptr tine (ca proprietar al tuturor) lucrezi ca subcontractor. În linii mari îți asigură o marjă mai mare de câștig. Fără să ții cont de aspectul tehnic. O astfel de structură are nevoie de utilaje specifice. Operatori ptr ele. De la macarale diverse(poate macarale turn) , la utilaje specifice de forat. Pe care le poți închiria , subcontracta , etc. În general toți muncitorii au grad de calificare mai înalt. De la ingineri la muncitorii la înălțime. Și aptitudini. Nu poți lucra cu necalificați ..și să știe de toate.

      Și în ziua de azi UMB sunt relativ așa. Nu e o singură entitate. Sunt un grup de firme chiar dacă au același patron(sau sunt controlate de membri ai familiei).

      Internalizarea de care vorbești nu e chiar așa. E internalizare cum o vedem noi. În realitate ei își optimizează procesele și resursele într-un grup de firme.

      1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
      • I Deconectat
        Iulian
        ultima editare de

        Pai tu ziceai sa se separe :"Structuri. Logistică-transport în/între șantiere. Excavații. Macarale. Etc. Tip holding".
        Da, tip holding dar nu cum zici tu , la nivelul acesta de detalii. Da, holding cu activități complet separate: fabrica de grinzi metalice, fabrica aia de la Turnul Roșu, ce- or mai avea ei, dar nu separi camioanele de fabrica de beton sau de cea de grinzi de beton sau de podari. Nu are sens, nu este eficient, cresc costurile nu scad. Eu le trăiesc zici de zi , lucrez pt o multinațională ce activează în energie, petrol, gaze, electricitate, renewables, etc. Marea conducere a decis să separe marile entități în unități de sine stătătoare și un holding. 250,000 de oameni. Facturarea între entități se face pe baza de RFS( request for services), pana in separare eu ca inginer specialist facturam la 259 euro /ora, după separare ii facturez cu 479 euro/ora.
        Nu face nimeni asa ceva, Siemens AG a făcut-o , una din entități care ca separat , Siemens Energy este pe roșu de 4 ani, pierderi de miliarde, credite luate cu garanția guvernului german, nu-i vad bine.
        Nu-i opreste nimeni ca fabrica de confecții metalice sa lucreze pt alții daca au pt cine și au capacitatea de a o face. Dar poate că fabrica de grinzi nu o să aibă încărcare pt 6 luni. Daca ar fi singuri ar muri dar așa poate fac drumarii niste lei cu care să-i țină pe toți. Și pe macaragii sau pe aia cu predalele.

        1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
        • vancouverV Deconectat
          vancouver
          ultima editare de

          Separarea activităților în structuri gen Holding are scopul de a face contabilitate separată și de a determina astfel care părți ale afacerii produc pierderi și care profit. Astfel acele părți cu pierderi pot fi eliminate sau regândite.

          Pe vremea lui Ceaușescu se proceda fix invers: societăți cu pierderi erau unite intenționat cu alte întreprinderi cu profit, ca să nu apară ca exista ceva ce nu funcționează. Ascunzând gunoiul sub preș și distrugând și ceea ce funcționa. Unul din multele motive pentru care acel sistem a dus țara de râpă.

          Railway fan. But motorways have to be done first!

          1 Reply Last reply Răspunde Citează 3
          • P Deconectat
            PaulS
            ultima editare de PaulS

            Autostrada A8 Lot complet Tg Mureș - Miercurea Nirajului 01.08.2025
            AlexCDrone
            Nu pare o evolutie foarte mare de la ultima filmare, o fi din cauza finantarii ?

            Autostrada A8 Lot complet Tg Mureș - Miercurea Nirajului 01.08.2025
            H 1 Reply Last reply Răspunde Citează 3
            • H Deconectat
              hummingbird @PaulS
              ultima editare de

              @PaulS o fi din cauza ca sunt presați sa termine pe A7 si au trimis oameni acolo, ori li s-a spus de sus sa o lase mai moale anul asta acolo. Tocmai ce au câștigat și un lot la Arad de aproape 50 km ce trebuie făcut în 24 luni. Foarte curios sunt când o sa primească ordin de începere acolo..pe A8 au lungit-o din proiectare, dar la Arad se intra direct în teren.

              daniel22_22D 1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
              • daniel22_22D Conectat
                daniel22_22 @hummingbird
                ultima editare de

                @hummingbird : îmi dați voie să speculez ca Arad-Oradea va fi prioritar?

                D 1 Reply Last reply Răspunde Citează 3
                • D Conectat
                  DoubleOG @daniel22_22
                  ultima editare de

                  @daniel22_22 Cu ultimele prioritati NATO, pare ca un coridor vestic spre bulgaria si unul spre moldova (A7 + A8) sunt prioritare.

                  1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                  • P Deconectat
                    PaulS
                    ultima editare de PaulS

                    AUTOSTRADA A8 Târgu Mureș-Miercurea Nirajului | 31.07.2025
                    Raducu P Drum :
                    "Astazi va prezint baltile si noroiul de pe acest lot, in toata splendoarea lor.
                    Cu toate acestea, constructorul lucreaza pe unde se poate si terenul permite. Faina viata de santier pe asa vreme, asa-i?
                    Filmare din drona doar in zona fara restrictii, restul de la sol sau bord."

                    AUTOSTRADA A8 Târgu Mureș-Miercurea Nirajului | 31.07.2025 #012
                    1 Reply Last reply Răspunde Citează 4
                    • P Deconectat
                      PaulS
                      ultima editare de

                      Autostrada A8 Tg Mureș - Miercurea Nirajului 01.08.2025
                      AlexCDrone

                      Autostrada A8 Tg Mureș - Miercurea Nirajului 01.08.2025 Lucrări
                      1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                      • daniel22_22D Conectat
                        daniel22_22
                        ultima editare de

                        Karma

                        Redacția  /  aug. 7  /  Infrastructură

                        Autostrada Unirii A8: CNSC a admis contestația depusă de Asocierea SA&PE Construct – Spedition UMB – Tehnostrade pentru contractul de proiectare şi execuţie a lotului 1D Joseni-Ditrău

                        Autostrada Unirii A8: CNSC a admis contestația depusă de Asocierea SA&PE Construct – Spedition UMB – Tehnostrade pentru contractul de proiectare şi execuţie a lotului 1D Joseni-Ditrău

                        Consiliul Naţional pentru Soluţionarea Contestaţiilor a admis contestația depusă acum o lună de Asocierea SA&PE Construct SRL –Spedition

                        1 Reply Last reply Răspunde Citează 3
                        • ncbN Deconectat
                          ncb
                          ultima editare de

                          Ritm alert la construirea podului de la Ungheni
                          1 Reply Last reply Răspunde Citează 5
                          • M Deconectat
                            mihai
                            ultima editare de

                            Autostrada A8 Tg Mureș - Miercurea Nirajului 20.08.2025 Filmare completă
                            1 Reply Last reply Răspunde Citează 4
                            • P Deconectat
                              PaulS
                              ultima editare de

                              Autostrada A8 - Pod peste Prut la Ungheni, Execuție Piloți, NESS Proiect Europe [23.08.2025 / Ep.04]
                              Ștef

                              Autostrada A8 - Pod peste Prut la Ungheni, Execuție Piloți, NESS Proiect Europe [23.08.2025 / Ep.04]
                              1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                              • ncbN Deconectat
                                ncb
                                ultima editare de

                                Autostrada A8 Lot complet Tg Mureș - Miercurea Nirajului 01.09.2025
                                1 Reply Last reply Răspunde Citează 5
                                • vancouverV Deconectat
                                  vancouver
                                  ultima editare de vancouver

                                  Supervizare atribuita pe lotul 2A, Ditrău-Grințieș - cel mai important lot din intregul A8, dupa parerea mea (fiind singurul care nu este dublat de un DN, ci doar de un DJ acum impracticabil - odata terminat acest lot se creeaza o noua legatura rutiera, care acum nu intra in calcule, si se scurteaza timpul de parcurs Tg. Neamt - Tg. Mures cu 40-50 de minute). Pe acest lot 2A contractul cu UMB este deja semnat, ordinul de incepere proiectare a fost deja dat.

                                  Compania Națională de Investiții Rutiere

                                  Compania Națională de Investiții Rutiere

                                  𝗖𝗡𝗜𝗥 𝗮 𝗮𝘁𝗿𝗶𝗯𝘂𝗶𝘁 𝗽𝗿𝗶𝗺𝘂𝗹 𝗰𝗼𝗻𝘁𝗿𝗮𝗰𝘁 𝗱𝗲 𝘀𝘂𝗽𝗲𝗿𝘃𝗶𝘇𝗮𝗿𝗲 𝗽𝗲 𝗔𝟴 𝗺𝗼𝗻𝘁𝗮𝗻 ℹ️ Compania Națională de Investiții Rutiere a atribuit astăzi, firmei TPF Inginerie S.R.L. contractul pentru supervizarea lucrărilor de...

                                  Railway fan. But motorways have to be done first!

                                  1 Reply Last reply Răspunde Citează 4
                                  • vancouverV Deconectat
                                    vancouver
                                    ultima editare de vancouver

                                    sWepAZS.jpeg

                                    OBSERVATII (poate ajung si la CNIR, m-as bucura):

                                    • ATENTIE: la capatul estic (sus dreapta in poza) acest lot nu are nod. Nodul este abia pe lotul urmator 2B, care este semnificativ mai greu (relieful este mai inalt) si unde nu avem contract semnat inca.
                                    • in general pe acest lot de 36km este un singur nod, la inceput (stanga jos) - si la final vom avea ca. 40km intre noduri. DAR lotul va avea 19 tuneluri si 63 de poduri !!! Un tunel cu probleme sau cu accident sau un pod cu probleme (gen cum vedem acum la A7 km38) si tot lotul este inaccesibil; ca atare propun 3 noduri suplimentare, cat mai simple, cu sens giratoriu la DN / DJ. Le-am marcat cu cerc rosu pe harta. In unele cazuri ar putea fi suficiente si semi-noduri.
                                    • lotul alaturat la vest, 1D, este lotul simplu, disputat acum in justitie intre mai multi ofertanti; acela va fi gata cu siguranta primul, chiar daca mai dureaza partea juridica. Impreuna loturile 1D+2A (daca se asigura si o conexiune provizorie la capatul estic) reduc timpul de mers Tg. Neamt-Tg. Mures cu 1 ora.
                                    • loturile 1C si 2B sunt cele mai dificile, unde acum avem serpentine pe DN. Acelea aproape sigur vor fi gata ultimele, atat din motive tehnice, cat si constrangeri financiare. Aici propun o reabilitare serioasa a DN-urilor paralele, care sa fie gata undeva in 2030-2031, cand ar putea fi gata si loturile 1D+2A

                                    Railway fan. But motorways have to be done first!

                                    1 Reply Last reply Răspunde Citează 5
                                    • P Deconectat
                                      PaulS
                                      ultima editare de PaulS

                                      Autostrada A8 Tg Mureș - Miercurea Nirajului 01.09.2025 Nod Acățari
                                      AlexCDrone

                                      Autostrada A8 Tg Mureș - Miercurea Nirajului 01.09.2025 Nod Acățari
                                      1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                                      • vancouverV Deconectat
                                        vancouver
                                        ultima editare de

                                        Un om sincer, in sfarsit:

                                        Ionita Mihaela  /  sept. 3

                                        Bolojan: România nu are capacitate financiară pentru A8 în următorii ani

                                        Bolojan: România nu are capacitate financiară pentru A8 în următorii ani

                                        Premierul Ilie Bolojan recunoaște că România nu va putea demara în următorii doi ani construcția Autostrăzii A8, care ar trebui să traverseze Carpații spre Transilvania, din cauza supracontractării proiectelor de infrastructură.

                                        Doar ca A8 este o poveste de durata din motive tehnice. Executia se va intinde pe 10-12 ani, pana prin 2040 si va demara la modul serios prin 2029-2030. La varf prin 2031-2035 necesarul anual de finantare va fi usor peste 1 miliard euro (la valoarea actuala), ceea ce cred ca se poate suporta cu o cofinantare de macar 25% de la UE.

                                        Dupa parerea mea nu trebuie oprit nimic, dar nici nu trebuie pusa presiune.

                                        Railway fan. But motorways have to be done first!

                                        1 Reply Last reply Răspunde Citează 5
                                        • C Deconectat
                                          chapo
                                          ultima editare de

                                          Dl Bolojan nu stie ca in zona montana nu sunt studii geo deci pot sa stea linistiti 2 ani cu proiectarea

                                          T 1 Reply Last reply Răspunde Citează 5
                                          • T Deconectat
                                            trismegistul @chapo
                                            ultima editare de

                                            @chapo Am sesizat cu stupoare ca nu prea stie situatia in teren și ca este informat eronat. Ma tem ca cel care il informează aiurea este chiar ministrul Șerban, care nici nu pricepe, nici nu reține ce i se explica de către subordonați. Asta e nivelul acolo sus, din păcate.

                                            1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                                            • First post
                                              Last post