A8 Tg. Mureș - Tg. Neamț - Iași - Ungheni Prut
-
@PaulS o fi din cauza ca sunt presați sa termine pe A7 si au trimis oameni acolo, ori li s-a spus de sus sa o lase mai moale anul asta acolo. Tocmai ce au câștigat și un lot la Arad de aproape 50 km ce trebuie făcut în 24 luni. Foarte curios sunt când o sa primească ordin de începere acolo..pe A8 au lungit-o din proiectare, dar la Arad se intra direct în teren.
-
@hummingbird : îmi dați voie să speculez ca Arad-Oradea va fi prioritar?
-
@daniel22_22 Cu ultimele prioritati NATO, pare ca un coridor vestic spre bulgaria si unul spre moldova (A7 + A8) sunt prioritare.
-
AUTOSTRADA A8 Târgu Mureș-Miercurea Nirajului | 31.07.2025
Raducu P Drum :
"Astazi va prezint baltile si noroiul de pe acest lot, in toata splendoarea lor.
Cu toate acestea, constructorul lucreaza pe unde se poate si terenul permite. Faina viata de santier pe asa vreme, asa-i?
Filmare din drona doar in zona fara restrictii, restul de la sol sau bord."
-
Autostrada A8 Tg Mureș - Miercurea Nirajului 01.08.2025
AlexCDrone
-
Karma
-
-
-
Autostrada A8 - Pod peste Prut la Ungheni, Execuție Piloți, NESS Proiect Europe [23.08.2025 / Ep.04]
Ștef
-
-
Supervizare atribuita pe lotul 2A, Ditrău-Grințieș - cel mai important lot din intregul A8, dupa parerea mea (fiind singurul care nu este dublat de un DN, ci doar de un DJ acum impracticabil - odata terminat acest lot se creeaza o noua legatura rutiera, care acum nu intra in calcule, si se scurteaza timpul de parcurs Tg. Neamt - Tg. Mures cu 40-50 de minute). Pe acest lot 2A contractul cu UMB este deja semnat, ordinul de incepere proiectare a fost deja dat.
-
OBSERVATII (poate ajung si la CNIR, m-as bucura):
- ATENTIE: la capatul estic (sus dreapta in poza) acest lot nu are nod. Nodul este abia pe lotul urmator 2B, care este semnificativ mai greu (relieful este mai inalt) si unde nu avem contract semnat inca.
- in general pe acest lot de 36km este un singur nod, la inceput (stanga jos) - si la final vom avea ca. 40km intre noduri. DAR lotul va avea 19 tuneluri si 63 de poduri !!! Un tunel cu probleme sau cu accident sau un pod cu probleme (gen cum vedem acum la A7 km38) si tot lotul este inaccesibil; ca atare propun 3 noduri suplimentare, cat mai simple, cu sens giratoriu la DN / DJ. Le-am marcat cu cerc rosu pe harta. In unele cazuri ar putea fi suficiente si semi-noduri.
- lotul alaturat la vest, 1D, este lotul simplu, disputat acum in justitie intre mai multi ofertanti; acela va fi gata cu siguranta primul, chiar daca mai dureaza partea juridica. Impreuna loturile 1D+2A (daca se asigura si o conexiune provizorie la capatul estic) reduc timpul de mers Tg. Neamt-Tg. Mures cu 1 ora.
- loturile 1C si 2B sunt cele mai dificile, unde acum avem serpentine pe DN. Acelea aproape sigur vor fi gata ultimele, atat din motive tehnice, cat si constrangeri financiare. Aici propun o reabilitare serioasa a DN-urilor paralele, care sa fie gata undeva in 2030-2031, cand ar putea fi gata si loturile 1D+2A
-
Autostrada A8 Tg Mureș - Miercurea Nirajului 01.09.2025 Nod Acățari
AlexCDrone
-
Un om sincer, in sfarsit:
Doar ca A8 este o poveste de durata din motive tehnice. Executia se va intinde pe 10-12 ani, pana prin 2040 si va demara la modul serios prin 2029-2030. La varf prin 2031-2035 necesarul anual de finantare va fi usor peste 1 miliard euro (la valoarea actuala), ceea ce cred ca se poate suporta cu o cofinantare de macar 25% de la UE.
Dupa parerea mea nu trebuie oprit nimic, dar nici nu trebuie pusa presiune.
-
Dl Bolojan nu stie ca in zona montana nu sunt studii geo deci pot sa stea linistiti 2 ani cu proiectarea