A1 - Nădlac-Timișoara-Sibiu-Pitești-București
-
Cristian Pistol :
Imagini de pe șantierul lotului de autostradă (A1) dintre Margina și Holdea!
A fost realizată străpungerea galeriei de pe Calea 1 a primului segment de tunel (367,5 m).
Secțiunea Margina -Holdea a lotului de autostradă Lugoj -Deva are o lungime de 9,13 km din care două tuneluri cu o lungime totală de 2,5 km și 4 viaducte cu o lungime însumată de 2 km.
Asocierea româno – bosniacă (UMB-EuroAsfalt) este mobilizată în șantier cu peste 500 de muncitori și mai mult de 300 de utilaje iar stadiul fizic al lucrărilor se apropie de 30%.
Construcția acestui nou lot de autostradă este finanțată prin PNRR și are o valoare de 1,82 miliarde lei (fără TVA).
Secțiunea Margina – Holdea urmează să fie finalizată în anul 2026 și va asigura circulația pe autostradă, între Sibiu (Boița) și Nădlac II, pe coridorul 4 Pan-european.
-
^^ Interesant: la Holdea dealurile au ziduri de beton armat la mijloc
-
@mihai Si la Tigveni tot beton armat era cand s-a strapuns. Asa o fi natura terenului la mijloc si capete :).
-
Eu zic că e vorba doar de acel perete.
Torcretul și betonul nu su nici un fel de rol structural. Se pune o plasă tip Buzău ptr a ține peretele în picioare. În restul timpului ai metri de pământ în spatele suprafeței torcretate. -
@mihai
Alea sunt tunelurile dacice, se știe că dacii inventaseră betonul armat înainte să se facă inventeze cimentul. -
a spus în A1 - Nădlac-Timișoara-Sibiu-Pitești-București:
@mike_us
Deva -TM TM-DEVA
Realizat 230 m 95 m
Total 367 m 415m
Ramas 137 m 320mFirul TM-Deva (cel lung) pare-se ca UMB-ul lucreaza singurel si sunt pe curba de invatare.
Mai sus datele pe 17 iunie. Până pe 30 iulie (43 de zile) au săpat pe firul Deva-Tm 137 m de tunel. Nu-i rău deloc.
-
Trebuie sa se bage sa ii ajute si pe cei de la UMB, merg cam incet fiind prima experienta
-
@Iulian Nu e rău deloc, e o medie de 3 metri pe zi.
Cred că e similar cu ce a făcut PORR — bine, dacă am înțeles corect, acolo solul era mai prost.
Și e foarte bine că o firmă românească trece la următorul nivel: nu mai cară doar pământ, ci e capabilă să construiască și poduri, viaducte, tuneluri.
Deși are doar 10 km, e un lot important și cred că lucrările vor merge bine. -
-
**Irinel Ionel Scriosteanu ** :
𝗟𝘂𝗰𝗿𝗮𝗿𝗶 𝗹𝗮 𝗽𝗿𝗶𝗺𝘂𝗹 𝘁𝘂𝗻𝗲𝗹 𝗱𝗶𝗻 𝗦𝗲𝗰𝘁̦𝗶𝘂𝗻𝗲𝗮 𝟮 𝗦𝗶𝗯𝗶𝘂-𝗣𝗶𝘁𝗲𝘀̦𝘁𝗶 #𝗔𝟭
A inceput execuția𝗧𝘂𝗻𝗲𝗹𝘂𝗹𝘂𝗶 𝗥𝗼𝗯𝗲𝘀̦𝘁𝗶, unul din cele 7 tuneluri aferente 𝗦𝗲𝗰𝘁𝗶𝘂𝗻𝗶𝗶 𝟮: 𝗕𝗼𝗶𝘁𝗮 - 𝗖𝗼𝗿𝗻𝗲𝘁𝘂 a 𝗔𝘂𝘁𝗼𝘀𝘁𝗿𝗮𝘇𝗶𝗶 𝗦𝗶𝗯𝗶𝘂 - 𝗣𝗶𝘁𝗲𝘀𝘁𝗶 #𝗔𝟭.
Reamintesc faptul că lucrările la această secțiune au început cu un prim tronson în zona Boița, iar în în urmă cu o lună și jumătate au mai fost autorizate încă 4 viaducte între jm 14+150 și km 17+670 pe direcția dinspre Sibiu spre Pitești.
Contractul aferent acestei secțiuni prevede construcția a:
️ 31,33 km de autostradă
️ 49 de poduri și viaducte
️ 7 tuneluri cu lungimi cuprinse între 250 m și 1590 m
️️ 1 ecoduct în zona localității Lazaret, care avea 210 metri lungime, care va traversa râul Olt, calea ferată și DN7
️ Această secțiune face parte din cel mai important proiect de infrastructură rutieră prevăzut în 𝗣𝗿𝗼𝗴𝗿𝗮𝗺𝘂𝗹 𝗜𝗻𝘃𝗲𝘀𝘁𝗶𝘁𝗶𝗼𝗻𝗮𝗹 𝟮𝟬𝟮𝟭-𝟮𝟬𝟯𝟬 𝗽𝗲𝗻𝘁𝗿𝘂 𝗱𝗲𝘇𝘃𝗼𝗹𝘁𝗮𝗿𝗲𝗮 𝗶𝗻𝗳𝗿𝗮𝘀𝘁𝗿𝘂𝗰𝘁𝘂𝗿𝗶𝗶 𝗱𝗲 𝘁𝗿𝗮𝗻𝘀𝗽𝗼𝗿𝘁 𝗱𝗶𝗻 𝗥𝗼𝗺𝗮𝗻𝗶𝗮, elaborat și aprobat de guvern în perioada 2020-2021 și, totodată, prevede cele mai complexe lucrări, având în vedere dificultatea dată de zona montană în care se află traseul autostrăzii, fiind și prima trecere la nivel de autostradă peste Carpați.