Forum Construim România
    • Categorii
    • Recente
    • Taguri
    • Populare
    • Utilizatori
    • Grupuri
    • Înregistrare
    • Autentificare

    A7 Ploiești - Bacău - Suceava

    Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
    1.3k Mesaje 42 Posters 507.2k Vizualizări 7 Watching
    Se încarcă mai multe mesaje
    • Vechi la Noi
    • Noi la Vechi
    • Most Votes
    Răspunde
    • Răspunde ca subiect
    Login pentru a răspunde
    Acest subiect a fost șters. Doar utilizatorii cu privilegii pentru moderarea subiectelor îl poate vedea.
    • D Conectat
      daniel22_22
      ultima editare de

      Chiar e blestemat lotul ăsta

      1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
      • M Deconectat
        mihai
        ultima editare de

        Nu e blestemat. E doar prost proiectat si prost construit.

        Eu unul ma bucur ca in ceasul ai 13-lea astfel de probleme sunt luate in serios si nu se mai fac inaingurari pe principiul ca "lasa ca atunci cand cade nu mai sunt eu aici".

        De exemplu, mai tine minte cineva Dealul Aciliu? Sunt 10 ani si jumatate de cand dealul cade spre A1, in medie cu 4m/an. Pana acum a alunecat peste 40m. Din fericire in 11 ani n-a plouat niciodata diluvian, cat sa cada dealul de tot peste A1. Dar problema a ramas. Intr-o zi o sa fie tragic, numai ca azi nimanui nu-i mai pasa.

        Atitudinea autoritatilor in cazul A7 Ploiesti - Buzau lot 2 este cea corecta: daca ne-am dat seama de problema, nu o putem ignora. Fie se deschide cu monitorizare speciala, fie se decide demolarea si reconstructia podului, eventual mai mic si din beton, ca nu e niciun "fluviu" acolo. Orice, numai sa nu ignore problema si sa o bage sub pres.

        1 Reply Last reply Răspunde Citează 6
        • M Deconectat
          MihaiD
          ultima editare de

          Da, țin minte articolul cu dealul Aciliu, parcă pe Contributors fusese. Au și trecut zece ani? Ce-am îmbătrânit...

          1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
          • M Deconectat
            mihai
            ultima editare de

            Off-topic, dar sunt fix 10 ani de cand l-am scris. 13.07.2015

            Mihai Alexandru Crăciun  /  iul. 13, 2015

            Tragedia Aciliu, PERICOL IMINENT! - Mihai Alexandru Crăciun

            Tragedia Aciliu, PERICOL IMINENT! - Mihai Alexandru Crăciun

            11 IULIE 2015 – ZI ISTORICĂ PENTRU ROMÂNIA! Ziua în care rețeaua europeană de autostrăzi a ajuns în sfârșit în România, prin conectarea la Nădlac a autostrăzii maghiare M43 cu autostrada românească A1. Din păcate, tumultul politic actual a făcut ca această zi să treacă prea puțin observată și prea...

            1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
            • D Conectat
              daniel22_22 @rockband
              ultima editare de

              @rockband : După ce s-ar suda eclisele se va constata ca sudurile sunt neconforme și se va decide eclisarea ecliselor. 😉

              1 Reply Last reply Răspunde Citează 7
              • ncbN Deconectat
                ncb
                ultima editare de

                AUTOSTRADA A7 #343 FOCȘANI - BACĂU LOT 2 | NOD RUTIER RĂCĂCIUNI | 28.06.2025

                Raducu P Drum

                AUTOSTRADA A7 #343 FOCȘANI - BACĂU LOT 2 | NOD RUTIER RĂCĂCIUNI | 28.06.2025
                1 Reply Last reply Răspunde Citează 3
                • I Conectat
                  Iulian
                  ultima editare de

                  Eu sunt tare curios ce au găsit efectiv la sudurile alea? Numai porozitatea aia vizibilă cu ochiul liber? Există NDT aprofundat , X rays, lichide, ultrasunete ceva? Daca ar fi ceva mai detaliat, pot întreba niste super ingineri sudori, unul este roman, certificări internationale, TWI. Și pentru îmbinarea aia eclisata chiar nu pot sa cred că nu a calculat proiectantul asamblarea.

                  vancouverV 1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                  • M Conectat
                    mike_us
                    ultima editare de

                    ISC a amendat firma care lucrează la podul peste râul Buzău, pe șantierul Autostrăzii A7

                    Rob Daiana  /  iun. 30

                    ISC a amendat firma care lucrează la podul peste râul Buzău, pe șantierul Autostrăzii A7

                    ISC a amendat firma care lucrează la podul peste râul Buzău, pe șantierul Autostrăzii A7

                    Inspectoratul de Stat în Construcții (ISC) a amendat una dintre firmele care lucrează la șantierul Autostrăzii Moldovei A7. Potrivit Gândul, amenda a fost dată constructorului care se ocupă de lucrările la podul peste râul Buzău.  Inspectoratul de Stat în Construcții (ISC) a amendat una dintre...

                    1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                    • vancouverV Deconectat
                      vancouver @Iulian
                      ultima editare de

                      @Iulian Sudurile au fost verificate de 2 firme independente si nu sunt conforme. Nu toate, ca la km26, dar o buna parte. Apoi Trace a incercat sa combata concluziile firmelor romanesti si a adus pe unii din Serbia sa le verifice si acelasi rezultat. Fii convins ca primul care sufera este Trace si ar fi facut orice posibil sa se opuna eclisarii. Nu de alta, dar a platit-o din buzunar, proiectare + material + manopera.

                      Una din problemele sudurilor (ca mai sunt si altele) este aceea ca piesele sudate nu au fost realizate la milimetru. Piesele de imbinat prin sudura la fata locului sunt sub forma de trapez cu aripi sus, adica la randul lor compuse din alte piese sudate intre ele. Partile componente a acestor trapeze nu au fost taiate (debitate) in fabrica suficient de precis. Astfel ca daca aliniezi sa zicem talpa inferioara si o laterala (o inima) a doua trapeze de imbinat la fata locului, cealalta inima nu mai este perfect aliniata - sunt abateri de pana la 2-3 cm !!!! Asta in conditiile in care la metal abaterea permisa este de 2-3 mm!!! Si nici in lungime nu pupa, taietura nefiind perfect perpendiculara pe axul podului si rezulta si aici erori de pana la 2-3cm. Adica pe o parte piesele se ating si in capatul celalalt casca o gaura de 2cm sa zicem. Pe care au umplut-o cu material de sudura, dar nu e ok, e prea mult. La km20 undeva au bagat niste fiare de armare si le-au inglobat in sudura!!!

                      Bun, acum le-au sudat asa cum le-au sudat. Si acum hai cu eclisarea:

                      Eclisarea este bine proiectata. Doar ca partile care trebuie eclisate, cum ziceam, in urma sudurii, nu sunt perfect aliniate. Pui eclisa lipita de talpa din stanga si in dreapta sta cascata la 2-3cm de talpa! E si asta nu merge. Chiar si trasa la maxim prin procesul de strangere a suruburilor (pretensionate, deci ultra-stranse), intre eclisa si una din piesele pe care trebuie sa le imbine mai ramane un spatiu! Si asta e buba!

                      La un altfel de pod, nesudat in prealabil, mergea. Nu era bai acel spatiu. Aici asta zice expertul italian si supervizerul Tecnic: aici nu merge. Pentru ca eclisa si cu piesa de baza trebuie sa devina una, sa lucreze perfect impreuna, inclusiv PRIN FRECARE! Care frecare, daca nu stau lipite?

                      Bun, exista si pentru asta o solutie, data tot de proiectant, cu un material al firmei Sika, care se transforma intr-un fel de sticla (o rasina polimerica), care se pune intre eclisa si piesa de baza si le sudeaza. Plus ca se poate dubla eclisa cu un fel de șaibă pe jumatatate care trebuie umpluta, care sa compenseze denivelarile, si materialul Sika sa fie pus doar in strat subtire.

                      Așa că acum trebuie să desfacă acolo unde sunt nu exista contact ca lumea și să aplice soluția asta.

                      Dar acum stai, că a mai apărut o problemă: materialul acela Sika nu e voie să-l aplice decât la max. 35°C. Si i-a prins expertul ca avea 47°C (nu stiu daca eclisa sau grinda metalica sau ce anume se incalzise de la soare sau cum, dar stim ca pe caldurile astea metalul se incalzeste repede).

                      Si acum zice expertul italian: La orice corectura mai faceti la eclise, sa fie prezent obligatoriu permanent cineva de la supervizor! Care supervizor stim ca si asa nu vrea sa-si asume toata nebunia asta cu refacerea refacerii si lipit si dezlipit ....


                      Suntem intr-un carusel de probleme care pornesc de la greseala primara a nerealizarii precise a pieselor componente ale structurii metalice. De aia au bulit si sudura, trebuind sa improvizeze. Apoi nu pupa joantele (eclisele), apoi hai sa umplem, dar stai ca e prea cald afara si nu ne uitam la prospect, etc etc... Toata lumea e satula pana peste cap de situatie, dar in loc de seriozitate macar in ceasul al 12-lea, Dorel mai loveste iar si iar.

                      Railway fan. But motorways have to be done first!

                      W M 2 Replies Last reply Răspunde Citează 7
                      • W Deconectat
                        WSrc1 @vancouver
                        ultima editare de

                        @vancouver se mai amână până spre finalul anului 2025 zic. Ar trebui refăcut pasajul ăla km38 de la zero?

                        vancouverV 1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                        • M Deconectat
                          MihaiD @vancouver
                          ultima editare de

                          @vancouver și ce garanție are materialul de la Sika, ai idee? mă refer ca timp, în condițiile date. Sincer, la cum arată toată povestea, mi-aș asuma ca Stat refacere de la grinzi și asta e. Au trecut alegerile, măcar să nu ne batem joc, că asta nu e remediere, e remediere la a cinșpea remediere a remedierii.

                          F 1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                          • vancouverV Deconectat
                            vancouver
                            ultima editare de

                            Materialul Sika nu este gandit special pentru aceasta utilizare. Discutam de o situatie suficient de rara in constructii, incat nu sunt solutii dezvoltate si titrate deja. Nu exista materiale omologate special pentru situatia asta si au ales cel care are proprietatile teoretice necesare.

                            Asta si este problema firmei Tecnic (superviserul), motivul pentru care nu vrea sa aprobe remedierea. Bine, cum am mai zis, contractual nu este nevoie de aprobarea lor... Una peste alta s-ar putea sa fie nevoie de teste de laborator, care sa certifice ca imbinarea cu material suplimentar de lipire metal-metal si suruburi pretentionate are nu doar rezistenta de calcul (asta o are, este data de suruburi si de faptul ca eclisele sunt de duble ca grosime fata de materialul pe care-l ecliseaza, adica avem cate o eclisa pe fiecare parte a imbinarii) - ci are si o rigiditate la nivelul unei suduri.

                            Ca sa fac o comparatie, e ca si cum ai o masina, are motor, functioneaza, dar vrei neaparat sa nu vibreze deloc motorul, sa nu se simta in interior vibratiile. Oricat ii dai talpa. Adica nu e suficient ca functioneaza, nu are voie sa se simta! Cam acesta e nivelul discutiei...

                            Railway fan. But motorways have to be done first!

                            1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                            • vancouverV Deconectat
                              vancouver @WSrc1
                              ultima editare de vancouver

                              @WSrc1 a spus în A7 Ploiești - Bacău - Suceava:

                              @vancouver se mai amână până spre finalul anului 2025 zic. Ar trebui refăcut pasajul ăla km38 de la zero?

                              Expertul italian a zis ca nu. Nu e nevoie sa se refaca de la zero. Se poate circula pe el. Dar trebuie seriozitate de la A la Z, macar de acum inainte. Sa nu mai continuam cu seria de opinteli. Si va fi nevoie de senzori si urmarire in timp.

                              Railway fan. But motorways have to be done first!

                              1 Reply Last reply Răspunde Citează 5
                              • vancouverV Deconectat
                                vancouver
                                ultima editare de

                                INAUGURARI PE A7, PODUL DE LA VADU PASII SI LOTUL MIZIL-STALPU

                                Railway fan. But motorways have to be done first!

                                1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                                • F Deconectat
                                  fulgernc @MihaiD
                                  ultima editare de

                                  @MihaiD
                                  Total de acord. Dacă nu "solidarizează" toate elementele structurii , ce preiau descărcările din plan longitudinal , vor fi diferențe și pilonii afectați (elementele de sprijin și restul) vor prelua forțe mai mari. Rețeta perfectă , ca în timp să ducă la probleme pe care nu le vei putea compensa. Care să necesite să dai jos totul până la piloni. Și să nu fie nevoie să faci asta după terminarea lucrărilor. Să fugi dipă constructor , cu procese , cu cine e responsabil , și să ajungi în situația să trebuiască să o faci pe cheltuiala ta. Și după aia să vezi cum recuperezi banii. Sau dacă îi recuperezi.
                                  Acum , cel puțin ai pârghiile de control ptr a remedia situația. Și ..nu pe banii tăi.
                                  Cum am asteptat , mai putem aștepta. Ptr o soluție fără compromis.

                                  1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                                  • M Deconectat
                                    mihai
                                    ultima editare de

                                    Autostrada A7 | Nod Rutier cu DN2B | Pasaj peste CF702 | Ploiești-Buzău Lot 3 | 02.07.2025 (Nurol)
                                    1 Reply Last reply Răspunde Citează 3
                                    • I Conectat
                                      Iulian
                                      ultima editare de

                                      IMerci Vancouver, interesantă problema dar nu fără soluție. Rășina aia bicomponent de la Sika este no no.se crapă de la șocuri termice, vibrații, are durata de viață limitata. Este cârpeală de ultima speță. Pentru îmbinarea cu eclisa a membrelor structurile neparalele se face altfel: se folosesc doua eclise de grosimi diferite care se prind in șuruburi după care se sudează între ele ca două plăci de grosimi diferite cu rostul de sudură pregătit în prealabil. In calcul se consideră placa cea mai subțire iar sudura se face pe secțiune decalata de cea a suduriii inițiale a membrelor eclisate.
                                      Mâine dau problema la sudori vedem ce zic și eu

                                      1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                                      • F Deconectat
                                        fulgernc
                                        ultima editare de

                                        Părerea mea e că vorbim de "toleranțe" mai mari de 2 cm. Grosimea tablei e mai mare. La lungimile alea ale segmentelor o nealiniere de 0,5 cm într-o parte se poate traduce în mult mai mult în altă parte.

                                        La segmentele cu secțiune trapezoidală , mie mi se pare că problema rezidă în altă parte. Care face ca eclisarea să nu "funcționeze". Spre deosebire de o grindă în H care "lucrează" sub efectul greutății , una cu secțiune închisă(trapezul format) trebuie să se "închidă" de sus în jos. Adică , să unească secțiunea cu baza mică , și sub efectul greutății să unească baza mare. Se "așează" , să îi spunem. Dar dacă baza mică (partea dinspre sol a secțiunii) nu rămâne în tensiune , sub efectul greutății , structura e compromisă. Nu poate fi eclisată. Ptr că eclisarea ar concentra forțele de încovoiere. Pe când , atunci când e în tensiune ele se distribuie în plan orizontal. În toată structura. Și nu apar puncte de tensiune.

                                        1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                                        • First post
                                          Last post