Forum Construim România
    • Categorii
    • Recente
    • Taguri
    • Populare
    • Utilizatori
    • Grupuri
    • Înregistrare
    • Autentificare

    A8 Tg. Mureș - Tg. Neamț - Iași - Ungheni Prut

    Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
    171 Mesaje 18 Posters 28.6k Vizualizări 1 Watching
    Se încarcă mai multe mesaje
    • Vechi la Noi
    • Noi la Vechi
    • Most Votes
    Răspunde
    • Răspunde ca subiect
    Login pentru a răspunde
    Acest subiect a fost șters. Doar utilizatorii cu privilegii pentru moderarea subiectelor îl poate vedea.
    • R Deconectat
      rockband
      ultima editare de

      Parlamentul european a votat prelungirea PNRR cu 18 luni. Probabil comisia va aproba aceasta prelungire. O sansa pentru loturile astea din A8.

      In alta ordine de idei progresul fizic raportat pe CESTRIN pentru UMB lot Targu Neamt: 12%.

      P 1 Reply Last reply Răspunde Citează 3
      • P Conectat
        PaulS @rockband
        ultima editare de

        @rockband Foarte buna vestea. Ai si un link la indemana ?

        R 1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
        • R Deconectat
          rockband @PaulS
          ultima editare de

          @PaulS

          Parlamentul European a votat prelungirea implementării proiectelor PNRR
          1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
          • D Conectat
            daniel22_22
            ultima editare de daniel22_22

            De mentionat ca votul in Parlamentul European este consultativ. PNRR este negociat de Comisie cu guvernele statelor membre. Doar Comisia poate semna cu Guvernul prelungirea si nu se va face "in alb" si asta doar dupa ce se ia votul in Consiliul European (sefii de state si de guverne). Se vor prelungi doar proiectele cu sansa de finalizare in urmatoarele 18 luni, nu tot ce era pe lista. Romania are insa jaloane neimplementate si banii aferenti sunt oricum blocati. Deci chiar daca proiectul X va fi prelungit cu 18 luni, daca reforma (jalonul) Y nu se face, tot nu primim banii.

            1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
            • P Conectat
              PaulS
              ultima editare de

              Autostrada A8 - S3: Leghin - Târgu Neamț, Filmare Integrală, UMB [19.06.2025 / Ep. 04]
              Ștef

              Autostrada A8 - S3: Leghin - Târgu Neamț, Filmare Integrală, UMB [19.06.2025 / Ep. 04]
              1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
              • C Deconectat
                chapo
                ultima editare de

                Jalnic UMB aici, chiar dezastruos

                P 1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                • P Conectat
                  PaulS @chapo
                  ultima editare de

                  @chapo Da, aici pare ca nu sunt progrese vizible dar deja ne-am obisnuit de anul trecut cu santierele de la A1 si A7 de la Bacau la Pascani. Era de asteptat la cat de multi km au de facut intr-un timp asa scurt.
                  Partea buna e ca UMB e o firma mare care are sanse sa termine proiectele cu maxim 1-2 ani de intarziere, daca nu o sa i se ofere vreo extensie.

                  1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                  • R Deconectat
                    rockband
                    ultima editare de

                    Bine ca nu au mai licitat pe Pascani-Iasi. Si ar trebui sa li se accepte cererea de a renunta la lotul 1C. de aici de pe A8 (Sarateni - Joseni). Nu au capacitate!

                    M I 2 Replies Last reply Răspunde Citează 1
                    • D Conectat
                      daniel22_22
                      ultima editare de

                      UMB a depus oferta pentru Motca-Tg Frumos. Vor câștiga fără probleme aici pentru ca se vor acorda puncte suplimentare pentru terminarea rapidă a bucății Motca-turbion. Atât timp ca UMB este și în stânga și în dreapta bucății cu bonus, nu prea are cine să îi ia.

                      1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                      • M Conectat
                        MihaiD
                        ultima editare de

                        Eu nu-s așa prapastios. Cu trecerea timpului, cât mai spre final de PNRR și 2026, UMB o să ni se pară nu cu x% mai bine mobilizat, ci de câteva ori. Pentru că aceleași utilaje și aproape aceiași oameni vor fi pe mult mai puțini km. Și o să ni se pară hei-rup, dar zic de pe acum, nu va fi hei-rup, ci cantități puse în opera pe mai puțini km, de aceleași resurse.

                        1 Reply Last reply Răspunde Citează 3
                        • vancouverV Deconectat
                          vancouver
                          ultima editare de

                          A inceput proiectarea pe lotul 2A Ditrau - Grinties, UMB:

                          Compania Națională de Investiții Rutiere

                          Compania Națională de Investiții Rutiere

                          𝟑𝟎 𝐢𝐮𝐧𝐢𝐞 𝟐𝟎𝟐𝟓, 𝐒𝐓𝐀𝐑𝐓 𝐩𝐞𝐧𝐭𝐫𝐮 𝐀𝟖 𝐦𝐨𝐧𝐭𝐚𝐧 ! ℹ️ Etapa de proiectare a lotului 2A Ditrău-Grințieș, cel mai lung lot al Autostrăzii ,,Unirii"-A8, a început, astăzi, 30 iunie 2025, conform ordinului pe care...

                          Railway fan. But motorways have to be done first!

                          1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                          • M Deconectat
                            mike_us @rockband
                            ultima editare de mike_us

                            @rockband Toată treaba cu „lista de capacitate” îmi pare exact ca în proverbul: un prost aruncă o piatră în baltă și zece oameni deștepți nu reușesc s-o scoată.
                            E o idee simplistă, bazată pe presupunerea că o firmă nu poate crește și că explozia de contracte semnate recent va continua în același ritm.

                            Hai să lăsăm cifrele să vorbească.
                            Anul trecut, UMB a dat în trafic 100 de kilometri de autostradă, iar anul acesta e posibil să depășească această cifră.
                            Pentru România, menținerea unui ritm de 200 km pe an este un lucru excepțional și, în mod realist, suficient ca sa recuperam decalajul pe infrastructura.
                            Asta înseamnă că, în acest moment, UMB realizează deja în jur de 50% din capacitatea maximă de execuție a României — ceea ce este enorm.

                            1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                            • D Conectat
                              daniel22_22
                              ultima editare de

                              Corect: “Capacitatea” se face și pe parcurs. Nici o firmă nu își va cumpăra utilaje și nu angajează oameni suplimentari înainte de câștiga licitația. Dacă le comandă și nu câștigă ce face cu ele/ei?

                              P 1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                              • P Conectat
                                PaulS @daniel22_22
                                ultima editare de

                                @daniel22_22 si @mike_us La fel de corect e si invers. Cand o firma nu isi face "capacitatea" dupa 1-2 ani de la semnarea sau inceperea contractelor.
                                *Lucrurile de genul acesta functioneaza in conditiile in care te poti baza pe plata facturilor la timp.

                                1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                                • I Conectat
                                  Iulian @rockband
                                  ultima editare de

                                  @rockband
                                  Propun sa dăm bucata aia cu dedicație la Aktor. Sau la niste turci, ca sa știți una și bună: când Bolojan v-o trage cu austeritatea ca sa aveți bani de construit autostrăzile, sa știți macar că banii aia pe care o să-i plătiți cu dobândă de 9% nu rămân la niste muncitori români ci la unii din Turcia sau de pe mai știu eu de pe unde.
                                  Și să mai plătiți eventual 5-10% in plus că nu a fost bun UMB- ul cu licitarea la 80%.

                                  P 1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                                  • P Conectat
                                    PaulS @Iulian
                                    ultima editare de PaulS

                                    @Iulian De ce esti asa setat pe Aktor in comparatie cu UMB ? 🙂
                                    De ce nu-i compari cu Porr pe cei de la UMB ?
                                    Din cate stiu eu tot muncitori romani sunt la cam toate firmele ( Aktor, Porr, CCECC, Nurol ) .
                                    Mi-ar placea sa-i compar pe cei de la UMB cu cei de la Porr la organizarea santierelor, poate chiar si la regulile de protectie a muncitorilor de pe santier.
                                    Si mai cred ca discutile de pe acest forum ar trebui sa fie constructive.
                                    Eu sincer am venit aici initial, pe acest forum pt parerile lui vancouver.
                                    PS: Ne-a "tras-o" Ciolacu & company anul trecut destul de bine :))

                                    1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                                    • First post
                                      Last post