Forum Construim România
    • Categorii
    • Recente
    • Taguri
    • Populare
    • Utilizatori
    • Grupuri
    • Înregistrare
    • Autentificare

    A8 Tg. Mureș - Tg. Neamț - Iași - Ungheni Prut

    Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
    176 Mesaje 19 Posters 28.7k Vizualizări 1 Watching
    Se încarcă mai multe mesaje
    • Vechi la Noi
    • Noi la Vechi
    • Most Votes
    Răspunde
    • Răspunde ca subiect
    Login pentru a răspunde
    Acest subiect a fost șters. Doar utilizatorii cu privilegii pentru moderarea subiectelor îl poate vedea.
    • vancouverV Deconectat
      vancouver @rocof0
      ultima editare de vancouver

      @rocof0 Multumesc pentru detalii.

      Legat de Germania, e ca peste tot in lume: exista oameni si oameni. Cei mai scarbosi si cu care nu poti lucra si cu care uneori se ajunge la reziliere si mai tot timpul este un conflict mocnit sunt cei care stiu una si buna: "avem un contract". Bine, cand le convine lor, cu tupeu maxim, avand in vedere ca au cutitul in mana, taie bani si fac retineri, chiar daca e contrar contractului - ca mijloc de presiune. Acest mod de lucru nu ajuta pe nimeni, in primul rand presiunea se duce pana la nivel de muncitor si oamenii buni pleaca. Raman cei slabi, calitatea scade, presiunea creste si mai mult, productivitatea scade, banii nu se mai fac, remedierile costa - un cerc vicios.

      Cei mai multi care sunt asa sunt imigranti ajunsi in diverse functii de conducere (nu cel mai sus, dar suficient ca sa decida la un santier). Turci mai ales, sau sa zicem nemti cu nume turcesc. Dar si bulgari, polonezi. Nemtii "din vechi" rareori se comporta asa.

      DESEORI OAMENII ASTIA - INTRANSIGENTII - SUNT SI SLABI PROFESIONAL si ascund asta fiind foarte duri si pe termen scurt au rezultate, desi sunt varza.

      Daca ai de a face cu oameni intelegatori (si asa era toata Germania acum 30 de ani), atunci lucrurile merg. Nu perfect, dar te unge la suflet. Nici bani nu mai trebuie, ca nu se mai fac greseli, toata lumea e fericita.

      Mai mult, oamenii intelegatori deseori sunt cu multa experienta, stiu si ei ca se poate gresi si ca proiectele nu sunt mereu perfecte, contractele nu prevad orice situatie speciala etc. Si sunt atunci stapani pe ce fac. Si chiar si sefii lor trebuie sa-i asculte, ca sunt profi.

      Asta e valabil si la privat, si la stat. Si la lucrari gen spitale sau scoli, si la poduri, aeroporturi etc - adica lucrari mari cu statul.

      Si mai e o mare problema: cand ei oameni foarte duri in functiile de control, orice greseala se ascunda sub pres. La urma ies la iveala greseli mari. Asa a fost la noul aeroport Berlin, presiuni enorme pe termene, amenintari, etc --- si au pus dibluri neconforme (nu erau anti-foc) la toate instalatiile electrice si ventialatii. Si a iesit buba la urma si a mai costat 4 miliarde de euro si 3 ani in plus! Ca vinovatii au dat faliment si nu au platit nimic, a platit contribuabilul!


      Cat despre litera contractului: asta e printre altele specializarea mea: sa fac acte aditionale la contracte, sa le justific, sa le negociez. Sa demontez litera contractului, ca sa mai iasa ceva pentru antreprenori. Pentru aia care muncesc si deseori e scris mic pe undeva ceva si desi lucreaza in plus nu primesc nimic. Si totusi, chiar daca scrie, insistam si explicam si de regula primim. Dar mai e cate un mârlan care nu intelege ca omul care munceste isi merita banii. El are un contract - mârlanul! Atat il duce capul. Asta e, unii fac procese, dar dureaza, altii pleaca si atii pleaca capul si incearca sa termine totusi contractul, fara sa dea faliment. Pe spinarea muncitorilor la final, ca unde altfel vrei sa economiseasca. De auzi ca au mai luat unii teapa si n-au luat banii pe 2 luni si din astea.

      Railway fan. But motorways have to be done first!

      1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
      • P Deconectat
        PaulS
        ultima editare de

        Autostrada A8 - S1: Târgu Mureș - Miercurea Nirajului Filmare Integrală, NUROL [18.06.2025 / Ep. 01]
        Ștef

        Autostrada A8 - S1: Târgu Mureș - Miercurea Nirajului Filmare Integrală, NUROL [18.06.2025 / Ep. 01]
        1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
        • R Deconectat
          rockband
          ultima editare de

          Parlamentul european a votat prelungirea PNRR cu 18 luni. Probabil comisia va aproba aceasta prelungire. O sansa pentru loturile astea din A8.

          In alta ordine de idei progresul fizic raportat pe CESTRIN pentru UMB lot Targu Neamt: 12%.

          P 1 Reply Last reply Răspunde Citează 3
          • P Deconectat
            PaulS @rockband
            ultima editare de

            @rockband Foarte buna vestea. Ai si un link la indemana ?

            R 1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
            • R Deconectat
              rockband @PaulS
              ultima editare de

              @PaulS

              Parlamentul European a votat prelungirea implementării proiectelor PNRR
              1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
              • D Conectat
                daniel22_22
                ultima editare de daniel22_22

                De mentionat ca votul in Parlamentul European este consultativ. PNRR este negociat de Comisie cu guvernele statelor membre. Doar Comisia poate semna cu Guvernul prelungirea si nu se va face "in alb" si asta doar dupa ce se ia votul in Consiliul European (sefii de state si de guverne). Se vor prelungi doar proiectele cu sansa de finalizare in urmatoarele 18 luni, nu tot ce era pe lista. Romania are insa jaloane neimplementate si banii aferenti sunt oricum blocati. Deci chiar daca proiectul X va fi prelungit cu 18 luni, daca reforma (jalonul) Y nu se face, tot nu primim banii.

                1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                • P Deconectat
                  PaulS
                  ultima editare de

                  Autostrada A8 - S3: Leghin - Târgu Neamț, Filmare Integrală, UMB [19.06.2025 / Ep. 04]
                  Ștef

                  Autostrada A8 - S3: Leghin - Târgu Neamț, Filmare Integrală, UMB [19.06.2025 / Ep. 04]
                  1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                  • C Deconectat
                    chapo
                    ultima editare de

                    Jalnic UMB aici, chiar dezastruos

                    P 1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                    • P Deconectat
                      PaulS @chapo
                      ultima editare de

                      @chapo Da, aici pare ca nu sunt progrese vizible dar deja ne-am obisnuit de anul trecut cu santierele de la A1 si A7 de la Bacau la Pascani. Era de asteptat la cat de multi km au de facut intr-un timp asa scurt.
                      Partea buna e ca UMB e o firma mare care are sanse sa termine proiectele cu maxim 1-2 ani de intarziere, daca nu o sa i se ofere vreo extensie.

                      1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                      • R Deconectat
                        rockband
                        ultima editare de

                        Bine ca nu au mai licitat pe Pascani-Iasi. Si ar trebui sa li se accepte cererea de a renunta la lotul 1C. de aici de pe A8 (Sarateni - Joseni). Nu au capacitate!

                        M I 2 Replies Last reply Răspunde Citează 1
                        • D Conectat
                          daniel22_22
                          ultima editare de

                          UMB a depus oferta pentru Motca-Tg Frumos. Vor câștiga fără probleme aici pentru ca se vor acorda puncte suplimentare pentru terminarea rapidă a bucății Motca-turbion. Atât timp ca UMB este și în stânga și în dreapta bucății cu bonus, nu prea are cine să îi ia.

                          1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                          • M Deconectat
                            MihaiD
                            ultima editare de

                            Eu nu-s așa prapastios. Cu trecerea timpului, cât mai spre final de PNRR și 2026, UMB o să ni se pară nu cu x% mai bine mobilizat, ci de câteva ori. Pentru că aceleași utilaje și aproape aceiași oameni vor fi pe mult mai puțini km. Și o să ni se pară hei-rup, dar zic de pe acum, nu va fi hei-rup, ci cantități puse în opera pe mai puțini km, de aceleași resurse.

                            1 Reply Last reply Răspunde Citează 3
                            • vancouverV Deconectat
                              vancouver
                              ultima editare de

                              A inceput proiectarea pe lotul 2A Ditrau - Grinties, UMB:

                              Compania Națională de Investiții Rutiere

                              Compania Națională de Investiții Rutiere

                              𝟑𝟎 𝐢𝐮𝐧𝐢𝐞 𝟐𝟎𝟐𝟓, 𝐒𝐓𝐀𝐑𝐓 𝐩𝐞𝐧𝐭𝐫𝐮 𝐀𝟖 𝐦𝐨𝐧𝐭𝐚𝐧 ! ℹ️ Etapa de proiectare a lotului 2A Ditrău-Grințieș, cel mai lung lot al Autostrăzii ,,Unirii"-A8, a început, astăzi, 30 iunie 2025, conform ordinului pe care...

                              Railway fan. But motorways have to be done first!

                              1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                              • M Deconectat
                                mike_us @rockband
                                ultima editare de mike_us

                                @rockband Toată treaba cu „lista de capacitate” îmi pare exact ca în proverbul: un prost aruncă o piatră în baltă și zece oameni deștepți nu reușesc s-o scoată.
                                E o idee simplistă, bazată pe presupunerea că o firmă nu poate crește și că explozia de contracte semnate recent va continua în același ritm.

                                Hai să lăsăm cifrele să vorbească.
                                Anul trecut, UMB a dat în trafic 100 de kilometri de autostradă, iar anul acesta e posibil să depășească această cifră.
                                Pentru România, menținerea unui ritm de 200 km pe an este un lucru excepțional și, în mod realist, suficient ca sa recuperam decalajul pe infrastructura.
                                Asta înseamnă că, în acest moment, UMB realizează deja în jur de 50% din capacitatea maximă de execuție a României — ceea ce este enorm.

                                1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                                • D Conectat
                                  daniel22_22
                                  ultima editare de

                                  Corect: “Capacitatea” se face și pe parcurs. Nici o firmă nu își va cumpăra utilaje și nu angajează oameni suplimentari înainte de câștiga licitația. Dacă le comandă și nu câștigă ce face cu ele/ei?

                                  P 1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                                  • P Deconectat
                                    PaulS @daniel22_22
                                    ultima editare de

                                    @daniel22_22 si @mike_us La fel de corect e si invers. Cand o firma nu isi face "capacitatea" dupa 1-2 ani de la semnarea sau inceperea contractelor.
                                    *Lucrurile de genul acesta functioneaza in conditiile in care te poti baza pe plata facturilor la timp.

                                    1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                                    • I Deconectat
                                      Iulian @rockband
                                      ultima editare de

                                      @rockband
                                      Propun sa dăm bucata aia cu dedicație la Aktor. Sau la niste turci, ca sa știți una și bună: când Bolojan v-o trage cu austeritatea ca sa aveți bani de construit autostrăzile, sa știți macar că banii aia pe care o să-i plătiți cu dobândă de 9% nu rămân la niste muncitori români ci la unii din Turcia sau de pe mai știu eu de pe unde.
                                      Și să mai plătiți eventual 5-10% in plus că nu a fost bun UMB- ul cu licitarea la 80%.

                                      P 1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                                      • P Deconectat
                                        PaulS @Iulian
                                        ultima editare de PaulS

                                        @Iulian De ce esti asa setat pe Aktor in comparatie cu UMB ? 🙂
                                        De ce nu-i compari cu Porr pe cei de la UMB ?
                                        Din cate stiu eu tot muncitori romani sunt la cam toate firmele ( Aktor, Porr, CCECC, Nurol ) .
                                        Mi-ar placea sa-i compar pe cei de la UMB cu cei de la Porr la organizarea santierelor, poate chiar si la regulile de protectie a muncitorilor de pe santier.
                                        Si mai cred ca discutile de pe acest forum ar trebui sa fie constructive.
                                        Eu sincer am venit aici initial, pe acest forum pt parerile lui vancouver.
                                        PS: Ne-a "tras-o" Ciolacu & company anul trecut destul de bine :))

                                        I H 2 Replies Last reply Răspunde Citează 0
                                        • I Deconectat
                                          Iulian @PaulS
                                          ultima editare de

                                          @PaulS
                                          Turcii lucrează în principal cu oamenii lor vezi numerele de înmatriculare ale utilajelor. Nu ai de ce compara Porr cu UMB sunt multi factori, cand aduni toți muncitorii de pe piata, buni, rău, zero criterii, zero selecție nu poți avea un șantier corect , este imposibil sa- i faci sa respecte regulile de protecția muncii, ii faultezi îți pleacă. Greșeală este și a statului că nu vin să-i urmărească prin organismele abilitate, sa vina sa le de-a amenzi la oameni. Și ai să vezi că se corectează in timp.
                                          Vezi cine a licitat pe A8 lot 1? UMB singur. Deci nu ai de ce sa le reziliezi pt că nu ai ce sa pui in loc.
                                          Când o să ai un alt UMB in Romania, cu aceiași capacitate atunci o să ai opțiuni, acum nu ai.

                                          P 1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                                          • H Deconectat
                                            hummingbird @PaulS
                                            ultima editare de

                                            @PaulS poți sa ii compari doar la organizare, protecția muncii sau calitate superioara a celor de la Porr, dar la capacitate.. sunt curios de ce nu au mai câștigat nicio licitație sa ducă măcar 3-4 loturi în paralel.
                                            Da-le 4 loturi celor de la Nurol (cărora le-a convenit sa primească AC pe A8 tocmai când au fost cam gata cu terasamentele pe A7), Webuild ( care a avut contract pe secțiunea 5 de 48 luni sa finalizeze, când pe A7 toate contractele sunt de maxim 30 luni, iar complexitatea nu difera asa mult, abia apoi au depus proiectul la S3 și au primit AC pe jumate de lot), Makyol (care au deja 4 loturi și o lălăie cu proiectele tehnice ca să nu primească AC pe toți 60 km, ca nu pot duce), Porr și Strabag (nu licitează, probabil contractele sunt prea mici pentru ei).
                                            Tare curios mai eram dacă se mișcau mai bine alte firme mai mici care au mai licitat pe contractele UMB, ca băieții mari de care se tot aduce aminte pe ambele forumuri ca ar face și ar drege, nu prea s-au prezentat la licitații.(dovada de întârzieri la Coni, Dimex, etc)

                                            F 1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                                            • First post
                                              Last post