Forum Construim România
    • Categorii
    • Recente
    • Taguri
    • Populare
    • Utilizatori
    • Grupuri
    • Înregistrare
    • Autentificare

    A7 Ploiești - Bacău - Suceava

    Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
    1.1k Mesaje 36 Posters 483.4k Vizualizări 7 Watching
    Se încarcă mai multe mesaje
    • Vechi la Noi
    • Noi la Vechi
    • Most Votes
    Răspunde
    • Răspunde ca subiect
    Login pentru a răspunde
    Acest subiect a fost șters. Doar utilizatorii cu privilegii pentru moderarea subiectelor îl poate vedea.
    • M Deconectat
      mihai @vancouver
      ultima editare de mihai

      @vancouver, pe langa punctele foarte corecte subliniate de tine, as mai adauga o diferenta fundamentala intre podul de la Lutca si cel de pe A7 de la Buzau: materialul din care sunt facute grinzile. La Lutca aveam grinzi de beton armat, in vreme ce la Buzau pe A7 avem tablier metalic.

      Spre deosebire de metal, betonului nu-i place incovoierea si are plaja extrem de mica de deformare elastica si plastica. Atunci cand betonul ajunge la limita rezistentei cedeaza brusc (colaps catstrofal).

      Metalul in schimb are plaja de deformare elastica mult mai mare. Dupa care el nu cedeaza, ci incepe deformarea plastica ("curgerea" metalului) intr-o plaja mare, timp in care apar intai micro-fisuri si apoi macro-fisuri, mult inainte de momentul rupturii totale.

      Cu alte cuvinte, la Buzau podul ar ajunge intai deformat dincolo de limita utilizarii mult inainte de a se prabusi. Semenele de potential colaps al podului ar fi nenumarate, in multe faze succesive, intinse pe ani de zile.

      Orice comparatie intre podul de la Lutca si cel de Buzau denota lipsa de intelegere fundamentala a structurilor si materialelor.

      Ca exercitiu de imaginatie, pentru un colaps catstrofal al podului de la Buzau e nevoie de un scenariu extrem absurd, de genul trecerii unul convoi de 10 tancuri puse unul peste altul. Ori al lovirii puternice din lateral de catre un vapor, pentru ca uzual podurile n-au rezistenta laterala dincolo de minimul necesar pentru rezistenta la vant si la cutremure.

      Cred ca putem fi de acord ca nu o sa treaca nimeni prea curand pe A7 pe la Buzau cu tancuri stivuite cate 10 in teanc, la fel cum cred ca putem fi deacord ca nici Raul Buzau nu va fi prea curand navigabil pentru vase maritime. Deci pentru moment putem fi de acord ca Podul Buzau de pe A7 e ok. 🙂

      1 Reply Last reply Răspunde Citează 5
      • S Deconectat
        SwatKat @PaulS
        ultima editare de

        @PaulS a spus în A7 Ploiești - Bacău - Suceava:

        @Iulian Daca citeai forumul PUM vedeai ca s-a mai pus aceasta problema/intrebare, nu a fost scoasa doar "acum" .

        Eu cred ca are legatura cu faptul ca din ce se discuta, ministerul ramane la un anumit partid si anumite suparari se mai revarsa in online... sau poate ma insel, e doar o supozitie

        1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
        • S Deconectat
          SwatKat @daniel22_22
          ultima editare de

          @daniel22_22 Pe PUM anul trecut se spunea ca dupa asfaltarile "pe ploaie" facute pe Bz-Fc vor sari bucati de asfalt in parbriz... Bine, era vorba doar de asfaltul pus de Umb, ce asterneau alti constructori era ok...

          1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
          • S Deconectat
            snake69fast
            ultima editare de

            Sunt cel puțin doi nobili din PUM cu postări la nivel de salon de psihiatrie și câțiva slujbași la partid care le dau like. Dar observ și ca sunt useri noi cu simțul critic ascuțit și chiar cu cel fin al ironiei. Apar și informații valoroase dar din ce în ce mai rare, 90%+ din secțiunea A7 este numai despre/contra UMB, ar trebui redenumita secțiunea. Cine vrea informații intra aici pe forum, cine vrea caterinca intra dincolo. Este o lume libera, diversa, ai de unde alege. Într-adevăr fără caterinca ai mai puține postări pe zi și posibil mai putini urmăritori gura-casca 🙂
            Daca suntem puțin empatici înțelegem, USR nu va lua Transporturile și probabil unele vise s-au năruit. Suferința poate stimula agresivitatea și judecata pripita dar este ceva de moment, căinii latră, caravana trece. Abia aștept o eventuala filmare cu testele la pod, nu am mai văzut niciodată camioane cu polistiren la teste :))

            1 Reply Last reply Răspunde Citează 6
            • I Deconectat
              Iulian
              ultima editare de Iulian

              Deci Cosma trebuie sa dovedească ce a afirmat:

              • grosimile de 60 cm de beton turnat;
              • impactul asupra rezistenței podului dovedite cu calcule;
              • semnăturile de acceptare ale UMB- ului fara acceptul ingineriei de la proiectant și supervizor;
              • materialul neconform al tablierului ( grav de tot daca este adevărat)
                Cei care scrieți pe acolo va rog să-i cereți. Este o persoana publica, funcționar al statului deci este obligat să răspunde pentru ce scrie. El nu este Ciurea "specialistul", are niste obligații și niste răspunderi.

              PS: aștept de la #@PaulS link cu paginile din pum unde a fost discutat subiectul.

              P S 2 Replies Last reply Răspunde Citează 1
              • P Conectat
                PaulS
                ultima editare de

                Chiar acum a scris Horatiu lucrul acesta pe PUMgGbuX7p.png :
                "Cine citește cu onestitate ce am scris eu, înțelege foarte clar că e vorba despre unele zone unde placa de suprabetonare are chiar și 60cm în loc de 20cm, cât era proiectul.

                Vancouver s-a făcut că nu vede ce am scris eu și a răspuns la cu totul altă afirmație "e peste tot placa de 80 cm în loc de 20, adică cu 60cm în plus". Nici pe departe ce am spus eu.

                În plus, eu am pus o imagine unde se vede foarte clar că pe o anumită zonă placa e mai groasă. "

                Las aici o fotografie luata de pe PUM.

                S F 2 Replies Last reply Răspunde Citează 0
                • P Conectat
                  PaulS @Iulian
                  ultima editare de PaulS

                  @Iulian cauta tu daca ai timp si imi poti demonstra ca nu s-a discutat despre subiectul acesta.
                  Iar legat de Horatiu cred ca e fost secretar de stat, nu stiu daca in acest moment are o functie.

                  I 1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                  • S Deconectat
                    snake69fast @PaulS
                    ultima editare de

                    @PaulS Horațiu Cosma a postat pe PUM o altă fotografie în sprijinul celor reclamate din care nu reiese nicidecum diferența de suprabetonare de trei ori mai mare intr-un loc față de altul. Fotografia postată acum de tine pare să sprijine ce s-a postat mai sus de catre @vancouver

                    1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                    • S Deconectat
                      SwatKat @Iulian
                      ultima editare de

                      @Iulian Horatiu nu e functionar public acum. Iar de demonstrat ceva, nu e cazul, ca au aparut deja “talibani” care au masurat ochiometric si au dat verdictul ca asa e. La fel faza cu tablierul neconform, “stiu ei” ca asa e (de unde stiu nu au explicat, dar trebuie crezuti pe cuvant)…

                      Imi aduc aminte cum multi colegi din acelasi partid tipau ca pasajul de la Unirii are o inaltime reala mai mica de 3,5m, casti (tot asa) stiau ei sigur ca primarul a furat si a facut lucrari neconforme.
                      Si chiar dupa ce s-au masurat unii cu ruleta pe acolo, impactul stirii a ramas in memorie, multi inca cred bazaconia asta.
                      La fel si aici.

                      Legat de discutiile de pe PUM, lasand la o parte ca ei considera ca “la ce oameni sunt aici”… (acelasi sentiment de superioritate afisat de unii din simpatizantii unui anumit partid), nu a fost decat o singura postare prin aprilie, cu o poza cu podul unde se vedeau niste valuriri la placa - era in faza incipienta, si cam dupa a venit si @vancouver si a explicat aici problemele pe care le sesizasera (dupa aia s-a linistit santierul, cat probabil au fost analizate aspectele tehnice).

                      1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                      • F Deconectat
                        fulgernc @PaulS
                        ultima editare de

                        @PaulS
                        Fotografia , doar confirmă comentariul lui @vancouver . E pe îmbinare. Ochiometric acele borduri laterale au vreo 70 cm. Placa de suprabetonare nu are cum să fie identică , ca grosime. Si predale , acea bordură e peste nivelul drumului , etc. Nu e prima dată când se confirmă că nu știu să ia niște măsuri "la ochi". Ce se confirmă ..e agenda lor de a discredita UMB.
                        În completare la explicația lui @vancouver legat de contrasăgeata grinzilor , ar fi că aceste grinzi sunt prinse între ele din etapa premergătoare suprabetonării. Nu e ca la grinzile de beton , care se solidarizează în plan longitudinal , odată cu betonarea. Săgeata vine afectată de "echilibrarea" întregului ansamblu. Și , în timp , structura "lucrează" pe o lungime mai mare. În general structurile cu grinzi de beton "lucrează" între pile. Forțele transmise în restul ansamblului sunt mici. Aici lucrează pe lungimi mult mai mari. Nu ca la un pod cu deschideri centrale/laterale. Dar depășesc distanța dintre piloni. Faptul că o deschidere e arcuită puțin peste limită în plus , poate denota că secțiunea de lânga nu preia suficientă sarcina. Adică , o încărcare statică peste limită , pe secțiunea ce provoacă desechilibrul poate arcui și mai mult secțiunea afectată. În sus. În sens invers , secțiunea afectată(arcuită în sus) nu va transmite suficient tensiunile în restul structurii(secțiunile imediat învecinate).

                        Chestiunile astea nu sunt de natură să provoace un colaps catastrofic(s-au mai văzut isterii din astea , care doar denotă amatorismul multora ce și-o "dau" de experți). Dar , în timp pot afecta structura(în special partea de placă , suprabetonare) ptr că vibrațiile , și restul de forțe nu se mai descarcă uniform în toată structura. Cum au fost calculate. Dar , bănuiesc că au refăcut calculele și au simulat descărcările , și le-o fi ieșit în toleranțe.

                        1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                        • I Deconectat
                          Iulian @PaulS
                          ultima editare de

                          @PaulS
                          Aia pe 1 Aprilie nu a fost o discuție, a fost o constatare , nu a zis nimeni că-i apocalipsa, că pica podul, că tragedie. Singura postare la obiect a fost a lui M_Z, Cosma nu a zis nimic.
                          Și nici cei care știu despre ce vorbesc pe pum nu au zis nimic.
                          Ce inteleg eu acum este ca DACA adaug un strat suplimentar de beton armat cu grosimea maxima de 40 repartizat pe lungimea çca 2 metri de o parte și de alta a reazemelor ( că așa se vede din poza cu predalele ieșite în evidență) se prăbușește podul? Cât înseamnă 40 max. cm beton armat pe lungimea aia: 20-25 tine? Repartizare uniform? Nu pot prelua pilele greutatea aia? Ce tip de solicitări aducem ? Ce sarcina de design poate duce o pilă solicitată la comprimare? Scrie in proiectul tehnic, sa ne spună Cosma că a avut acces la documente. Nu-i i greu de calculat și de verificat. Înțeleg că a fost o discuție tehnica, profesorii aia chiar știu ce vorbesc.
                          Un fapt care mă frapează este că domnul Cosma zice că materialul tablierului a fost neconform cu caracteristici inferioare, dar daca calculul de săgeată a fost corect (este soft pe computer, nu prea poți greșii decât dacă-i dai date proaste), cum dracu se deforma mai puțin ? Normal este sa se deformeze mai mult și săgeata sa fie mai mică.

                          F 1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                          • vancouverV Deconectat
                            vancouver
                            ultima editare de

                            In minutele următoare se deschide circulația pe pod km20. Dar nu și partea închisă din lot 1. Mai durează câteva zile.

                            Railway fan. But motorways have to be done first!

                            M D 2 Replies Last reply Răspunde Citează 5
                            • vancouverV Deconectat
                              vancouver
                              ultima editare de

                              Nu știu ce se vede acolo în poza pusă de horațiu. Bine nu arată, asta e cert. Eu la rândul meu am zis ce am auzit de la alții, nu am fost pe pod să văd cu ochii mei, nu am măsurat.

                              Pe de altă parte ce se vede în poză e ceva punctual, la nivel ce sub 10m2 pe care ceva nu e în regulă, dar la partea de jos. S-au lăsat predalele???

                              În orice caz nu cade podul din cauză asta, dar nici de bine nu e și sunt curios de ce arată așa acolo. Nu are legătură cu contrasageata.

                              Railway fan. But motorways have to be done first!

                              1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                              • F Deconectat
                                fulgernc
                                ultima editare de

                                Nu s-au lăsat predalele. E relativ torsionată structura metalică de susținere. Se vede că distanțele sunt egale. Ca unii să își imagineze mai ușor , genul ăsta de structură , se apropie mai mult de o structură portantă(cum e șasiul la mașinile de teren) . Structura cu grinzi de beton e mai mult semiportantă(ca la tractoare , unde diferitele ansambluri , au rol structural , și preiau forțe). Fiind și în curbă(înclinație plan transversal) , și o structură destul de lungă , e foarte dificil de "echilibrat". Calculat , cât toată structura să rămână într-un echilibru static bun. Cu toleranțe mici. Oricum , nu e o chestie ce să genereze isterii , ptr că oricum , descărcările sunt făcute să fie pe piloni(nu are cum să cadă). Doar că , rămâne decurmărit în timp să nu apară tensiuni. Tensiuni ce se pot răsfrânge în structura ce o ține împreună(placa suprabetonare).
                                Părerea mea.

                                1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                                • M Deconectat
                                  mihai @vancouver
                                  ultima editare de mihai

                                  @vancouver avem confirmare ca deschiderea pe pasajul de la Km 20 are loc la 16:30.

                                  1 Reply Last reply Răspunde Citează 4
                                  • F Deconectat
                                    fulgernc @Iulian
                                    ultima editare de fulgernc

                                    @Iulian
                                    Simulările pe calculator și practica sunt una. Întreabă unul de prin șantiere navale. O mică desaliniere între plăci și un cuplu de strângere la șuruburi pot influența într-un ansamblu așa de lung. Care , pe calculator , îți apare cu mici toleranțe. În practică e puțin diferit. Experiența , aici e valoroasă.
                                    Cum să afecteze o placă "uscată" cu câțiva cm în plus , static , pe piloni????
                                    Ăștia sunt oamenii care își fluturau diplomele și afirmau că pilonii podului de la Brăila sunt plini. Și că sunt drepți(perpendicular pe sol). Chiar și atunci când le spuneai că distanța dintre macara și pilon , e vizibil mai mică la bază.
                                    Ce credibilitate merită??? Merită , ptr clasa primară.

                                    M I 2 Replies Last reply Răspunde Citează 3
                                    • M Deconectat
                                      mud @fulgernc
                                      ultima editare de mud

                                      @vancouver a spus în A7 Ploiești - Bacău - Suceava:

                                      Si acum care a fost solutia? Solutia a fost sa compenseze din asfalt, din primul strat, burtile in sus ramase dupa betonare. Asta inseamna ca PE REAZEME, unde structura era la locul ei, s-a turnat ceva mai mult asfalt.

                                      @vancouver a spus în A7 Ploiești - Bacău - Suceava:

                                      Recapitulez pe scurt pentru cine nu are rabdare sa citeasca tot, legat de pod Buzau, cu referinte la postarea lui horatiu cosma:

                                      • nu s-a turnat DIN GRESEALA beton in plus; s-a pus controlat asfalt in plus

                                      @
                                      G2vRGQH.jpeg

                                      aRMcJfN.jpeg

                                      Uitati-va unde e desenat manual cu verde la calea din spate fata de barele alea de fier ce se vad la calea din fata (vedeti cumva intre sensuri). Acolo se vede beton in plus, ca sa iasa drept la final. La data aia nu era asfalt, deci cum au pus atunci controlat asfalt?

                                      Iar aici este un loc unde se vede ca nu este in dreptul reazemelor si implica beton in plus.
                                      hckOLs7.png

                                      Are cineva o explicatie?

                                      F S S 3 Replies Last reply Răspunde Citează 1
                                      • I Deconectat
                                        Iulian @fulgernc
                                        ultima editare de

                                        @fulgernc
                                        Lucrez de 25 de ani in engineering pe structuri offshore flotante (FPSO- uri) și știu cu ce se mănâncă. Un pod pe grinzi metalice este joaca de copil. Nu se face nimic fara computer pt că este mult prea complicat in domeniul meu.

                                        F 1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                                        • D Deconectat
                                          daniel22_22
                                          ultima editare de

                                          Pentru mine explicatia este una singura: PUM va face spume la orice ministru al Transporturilor in afara de "Cutter" si la orice santier UMB. Probabil ca se platesc polite de pe vremea cand Umbrarescu nu a pupat papucul Sultanului.

                                          1 Reply Last reply Răspunde Citează 4
                                          • D Deconectat
                                            daniel22_22 @vancouver
                                            ultima editare de daniel22_22

                                            @vancouver : Doamne ajuta sa dea drumul pana duminica. Am un drum la Onesti de facut saptamana viitoare.

                                            1 Reply Last reply Răspunde Citează 3
                                            • First post
                                              Last post