A7 Ploiești - Bacău - Suceava
-
La km 38 poate vine si o filmare ASCORO si speram si de acolo vesti bune. Sapt. asta speram sa se termine partea birocratica legata de remedieri si sa inceapa executia acestora, care va dura optimist 2 saptamani. Stay tuned.
-
POD peste râul Buzău si bretelele de acces din nodul rutier cu DN2B 16.06.2025
-
Cristian Pistol :
Imagini de pe șantierul lotului 3 (Pietroasele - Municipiul Buzău) al secțiunii de autostradă Ploiești-Buzău (A7)!
Asocierea de constructori turci (Nurol -Makyol) este bine mobilizată în șantier cu 590 de oameni și 326 de utilaje.
Pe șantierul acestui lot (13,9 km) stadiul fizic al lucrărilor se apropie de 60%.
Pe aproximativ 4 km a fost așternut inclusiv stratul de uzură al asfaltului iar pe alți aproape 4 km este așternut stratul de bază.
În plus nodul rutier Buzău este aproape finalizat.
Deși lucrările trebuie încheiate (conform contractului) în luna noiembrie a acestui an (2025), constructorii vor deschide mai devreme acele sectoare care permit descărcarea circulației de pe lotul 2 (Mizil -Pietroasele) al sectiunii Ploiești -Buzău și pe lotul 1 (Buzău- Vadu Pașii) al autostrăzii Buzău-Focșani.
După finalizarea lotului dintre Pietroasele și Municipiul Buzău se va putea circula în regim de autostradă de la București la Focșani (A3 și A7).
-
Ia-auziti ce zice horatiu cosma pe pum. Las aici ca sa ramana. Apoi ne auzim vineri acum pe 20.06.2025 si discutam despre partea pe care am subliniat-o (bolduit-o). Dupa aceea voi decideti ce valoare de adevar are restul postarii!
Apropo de UMB, să mai scoatem la lumină un episod de la podul peste Buzău, din care se va vedea o dată în plus de ce UMB preferă să lucreze cu CNAIR și cu nu CNIR.
Vă aduceți aminte anul trecut că era la un moment dat un furnicar de oameni pe pod, armau și betonau de zor, forfotă, speranțe pentru finalizarea podului in 2024, AMR-uri, o cursă palpitantă... Și brusc, au dispărut toți, liniște, in mijlocul acțiunii. Și reluarea activității a fost târzior tare in 2025.
Ei, să vedeți acum cum au stat lucrurile. Din graba impusă de împărat, muncitorii au făcut niște greșeli la armarea plăcii. Le-au descoperit, dar a fost frica mare să repare, că nu se mai încadrau in termenele împăratului, era complicat. Așa că au betonat așa. Și a ieșit betonul din placă de 60cm grosime in loc de 20 pe unele zone.
Ca la Lutca. Și s-au panicat. Au încercat să il facă pe proiectant (Consitrans) să semneze mizeria, dar nu și-a asumat. Fiindcă podul nu mai are contrasageată, in anumite cazuri extreme prevăzute în normativ, pică. A semnat până la urmă echipa de proiectare a UMB. Evident, ilegal, că nu ei sunt proiectantul.
Și mai sunt niste instituții care s-au prins și au făcut rapoarte, dar până acum s-a mușamalizat tot, la sertar cu rahatul. CNAIR, evident, doarme. Sau se face.
Asta in contextul tablierului metalic pus de UMB cu caracteristi mai mici decât în caietul de sarcini, care e sensibil iarna, la frig.
Nici la Lutca nu a picat podul dintr-o singură eroare. Au fost mai multe planete care s-au aliniat. Deocamdată UMB a aliniat vreo 2.
Ce e sigur e că nu o să vedem convoaie de încărcare pe pod, acele teste clasice înainte de deschiderea circulației.
Să sperăm că vor circula TIR-urile mai rarefiate și că nu vor fi multe în același timp pe pod. Vorba împăratului, Doamne ajută.
-
@vancouver
Foarte grave afirmatiile. Intrebarea este de ce le scoate tocmai acum daca le stia din iarna? De ce a ascuns asta pana acum? De ce nu a ridicat problema pana nu a fost facuta suprabetonarea, cand se putea face ceva? Faptul ca a tainuit acest lucru pana acum ridica niste suspiciuni cu privire la motivul real al dezvaluirii acestui lucru chiar acum la momentul deschiderii.
Nu cumva este legata de anumite asteptari la formarea noului guvern, asteptari care se pare ca se destrama. -
@vancouver La nivelul de isterizare la care s-a ajuns, o sa spuna ca basculantele au fost umplute cu polistiren
-
@vancouver Si ce e cel mai trist e ca, desi o sa se faca testele, o sa existe persoane care nu vor folosi A7. Pentru ca le-a spus lor un IT-ist (si eu sunt, dar imi vad lungul nasului cand vine vorba de constructii) ca pica podul.
-
@Iulian Daca citeai forumul PUM vedeai ca s-a mai pus aceasta problema/intrebare, nu a fost scoasa doar "acum" .
-
@PaulS Din ce stiu eu, pe PUM s-a discutat ca e prea mare contrasageata, nu tin minte sa fi vazut "greseli la armarea placii".
-
@vancouver Istericilor de pe PUM le recomand sa nu circule pe A7 daca le e frica.
-
@PaulS
A fost o "discutie" adica userul Reed a facut un comentariu cu o poza despre burta podului. Asta pe 1 Aprilie. Altceva nu am vazut. Si in nici un caz de la Horatiu Cosma. Poate ne dai tu un link cu ceva discutie?
Subiectul clar trebuie verificat, ce zice el ca o sa cada podul este grav. Sunt sigur ca a facut un calcul de rezistenta deja si ca are rezultatele.
Este una din cele mai echilibrate persoane de pe forumul ala asa ca merita vazut ce vorbeste. -
Bine, fum fara foc nu iese. A fost un moment in aprilie cand UMB a avut stop la betonari pe pod Buzau. Apoi s-a rezolvat. Mai jos postarea mea din 17.04, cand au primit OK-ul sa continue.
Ca ideea, si aici ca si la lot 2 Pl-Bz avem acelasi proiectant Via Design (aka Consitrans, adica prof. Hanganu, ing. Ene etc) + verificator (cred ca tot Tecnic, cu prof. Dima). Acesti oameni gireaza ce se intampla acolo, nu e sat fara câini!
Intr-o alta postare din 4 aprilie parca (este mai sus) spuneam ca sunt probleme. Atunci UMB convocase pe Via Design sa le dea solutie si venisera cu o propunere. Asadar pana pe 17.04 solutia a fost aprobata si atunci au revenit la betonari.
@vancouver a spus pe 17.04.2025 în A7 Ploiești - Bacău - Suceava:
Pod Buzau UMB: UMB are liber sa betoneze toate deschiderile. Asadar nu are loc vreo oprire a lucrarilor. Se vor adopta solutiile indicate de proiectant, nu e vorba de eclisare, dar nu avem mai multe detalii deocamdata. Se lucreaza deja la parapete, panouri fono, etc
Aici pare ca lucrurile se indreapta catre o deschidere a traficului in iunie, inclusiv cu sensurile giratorii facute pana atunci de Nurol.
Colegul nu a putut filma, era vant prea puternic. Sa vedem daca a reusit ceva pe lot 2 si 3 din Ploiesti - Buzau. Stay tuned.
-
Deci pare ca a fost asa la pod Buzau (informatii din gura in gura, nu din sursa directa - luati ca atare, dar e plauzibil):
- orice structura cu deschidere mare gen poduri cu grinzi de 40m din beton sau deschideri mai mari metalice se proiecteaza cu o CONTRASAGEATA. De altfel vedeti asta cand vin pe trailer, grinzile sunt indoite spre mijloc, in sus. Aia e contrasageata (burta in sus).
- cand se toarna beton si apoi asfalt pe mijloc structura se lasa cu cativa cm. Rolul contrasagetii este ca la urma structura sa fie orizontala sau aproape orizontala, nu pe mijloc sa aibe o burta in jos.
- nu e asa usor sa calculezi acea contrasageata ca sa ajunga la urma fix dreapta structura, ca betonul si metalul nu se lasa chiar cum vrei. Mai ales ca, asa cum am mai spus, structurile se proiecteaza cu rezerve, adica se fac mai solide decat iese din calcul. Ca sa compenseze pe Dorel care nu strange un surub sau defectele din fabrica ale materialelor, lipsa de omogenitate perfecta etc. Deci structura e mai rigida in realitate decat in calcul.
- si fix asta s-a intamplat aici la pod Buzau: NU S-A CONSUMAT CONTRASAGEATA! Adica dupa betonare cu grosimea indicata de proiectant, structura nu s-a lasat cat trebuia in teorie. Avea burta in sus! UMB a turnat exact grosimea indicata in proiect. Ce zice Horatiu Cosma cu +60cm e o aberatie, e o inaltime cat un copil mic. Nu poti turna 60cm in plus!!! In primul rand ca acolo erau niste predale, s-a turnat peste ele si e cat de cat drept, daca pe alocuri erau 60cm in plus se vedea un mic munte. Iar peste tot iara e exclus. Suprabetonarea are de regula 15-20cm. Nu poti turna de 4 ori mai mult! In primul rand ca se face o comanda de beton si se aduce +/- 1m3, atat. La 60cm in plus trebuiau peste 300m3 adusi in plus la fiecare turnare. Nu mai vorbim ca asta costa ca atare, pretul betonului + manopera + pompa trece de 100 € / m3, adica la un tact de 40m pe o cale trebuiau sa arunce la gunoi 30.000 € !!!! Si au fost vreo 100 tacturi de turnare!
- UMB a chemat proiectantul si a reclamat ca nu s-a consumat contrasageata
- Via Design a incercat sa dea vina pe UMB
- UMB a pus proiectantii proprii sa verifice si a demonstrat ca ViaDesign a proiectat prost
Si acum care a fost solutia? Solutia a fost sa compenseze din asfalt, din primul strat, burtile in sus ramase dupa betonare. Asta inseamna ca PE REAZEME, unde structura era la locul ei, s-a turnat ceva mai mult asfalt. Ca sa intelegem ordinul de marime, trebuie sa stiti cam cat se proiecteaza aceasta contrasageata. Ei bine la structuri din astea metalice ceva gen 5-10cm. Sa plecam de la 10cm pe mijlocul deschiderii. Din care poate ca trebuiau sa se consume 8cm, dar in realitate s-au consumat doar 4cm. Atunci pe reazeme s-a incarcat cu mai mult asfalt ca. 4cm.
O sa ziceti: da, ca la Luctca! Si acolo au pus mai mult asfalt! OK, zic eu, dar situatia nu e comparabila. De ce:
- la Lutca s-a facut dupa ureche; aici s-a oprit lucrarea, inginerii UMB = executantul au calculat, inginerii Via Design (Consitrans) = proiectant au calculat; inginerii Tecnic = verificator au verificat si dat OK
- la Lutca podul se lasase, cedase - la Buzau e invers, podul NU A CEDAT cat trebuia din calcul
- la Lutca podul avea burta in jos si aia a fost compensata umpland si mai mult PE MIJLOCUL DESCHIDERII; Aici la Buzau podul avea burta in sus prea mare. Si ce s-a pus in plus nu s-a pus in mijlocul deschiderii, ci pe reazeme, unde avem pilele pe dedesubt. Fix pe mijlocul deschiderii NU s-a incarcat in plus!
- la Lutca am avut o varianta de pod proasta; ca si cel din Italia prabusit cu un an inainte (la Genoa), ambele construite in anii 60-70, cu o varianta inovatoare atunci : pod hobanat cu hobane din beton!!!! In conditiile in care betonul nu tine la intindere, doar la compresiune, s-au facut hobane din beton armat! Aici la Buzau avem un pod simplu si clasic: pile si tablier. Acest tip de pod nu prea am vazut in lume sa cedeze asa usor de la sine.
-
Deci buzoienii sunt burtosi (burta convexa), nemtenii sunt subnutriti (burta concava)
-
Recapitulez pe scurt pentru cine nu are rabdare sa citeasca tot, legat de pod Buzau, cu referinte la postarea lui horatiu cosma:
- nu s-a consumat contrasageata, structura era prea rigida - nici vorba sa fie prea slaba
- nu s-a turnat DIN GRESEALA beton in plus; s-a pus controlat asfalt in plus
- asfaltul in plus nu pe mijlocul deschiderilor, ci pe reazeme
- nu 60cm, ci cativa milimetri (poate ca punctual s-a ajuns la 60mm, desi e greu de crezut - dar inca o data atentie: MILIMETRI, nu CENTIMETRI)
- 3 echipe de proiectanti si-au dat girul: Via Design proiectantul general, UMB in calitate de executant si verficatorul
- UMB sunt cei care au semnalat problema, nu cei care au incercat sa o ascunda
- Via Design au incercat initial sa dea vina pe UMB, dar s-a demonstrat ca e vina lor, ca nu au calculat bine